رابطه جنسی از پشت (مقعدی) و تمام نکات و عوارض آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا قصد دارید سکس مقعدی داشته باشید؟ هر آنچه لازم است در مورد داشتن سکس از پشت و عوارض آن و بهترین پوزیشن‌های آن بدانید را بخوانید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
anal-sex

سکس از پشت یا سکس مقعدی برای بسیاری افراد امری پسندیده نیست. هر چند افراد مختلف برخوردهای مختلفی با سکس مقعدی دارند؛ برخی بدشان می‌آید در‌ حالی‌که ممکن است برخی افراد از داشتن آنال سکس لذت ببرند. از نظر شرعی، رابطه جنسی از پشن در بین زوجین (زن و شوهر) کراهت دارد. از نظر روانشناسی هم اگر آنال سکس با تصمیم و میل دو طرف صورت نگیرد مشکل‌ساز می شود. همه روش‌های سکس عوارضی را هم به همراه دارد. در ادامه این مطلب شما با آنال سکس، انواع رابطه مقعدی و مضرات رابطه جنسی از پشت آشنا خواهید شد.

اگر در خصوص روش رابطه جنسی خود سردرگم هستید و یا به دنبال بهتر کردن رابطه خود هستید؛ بهتر است با مشاورین اورولوژیست یا دکتر زنان مشورت کنید.

سکس یا رابطه مقعدی چیست؟

آنال سکی یا سکس از پشت یکی از انواع روش‌های رابطه جنسی است. سکس مقعدی میان یک زن و مرد، عبارت است از انجام عمل جنسی با دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد. هرچند سکس از پشت، همیشه به معنای دخول با آلت تناسلی مردانه نیست. افراد می‌توانند از اسباب بازی‌های جنسی، انگشت و یا زبان هم در این نوع از رابطه استفاده کنند. همچنین افراد با جنسیت و گرایش‌های مختلف ممکن است خواستار این رابطه باشند. از اسامی دیگر سکس مقعدی می‌توان سکس یا رابطه جنسی از پشت، سکس از عقب و گاهاً دخول مقعدی را هم نام برد.

رابطهٔ مقعدی یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های رابطهٔ جنسی است؛ هم از دید انتقال بیماری‌های مقاربتی و هم از دید پارگی بافت مقعد و راست‌روده. چون در این ناحیه مانند واژن، مواد روان‌کننده ترشح نمی‌شود. میزان خطر این رابطه در صورتی که از کاندوم استفاده نشود، بسیار بیشتر خواهد بود. از این رو سازمان جهانی بهداشت برای رابطهٔ مقعدی هم استفاده از کاندوم را ضروری می‌داند تا رابطه امن باشد.

سکس مقعدی از انواع سکس ها
سکس مقعدی یکی از انواع سکس است.

آموزش رابطه جنسی مقعدی (روش و شیوه انجام آن)

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، آنال سکس از نظر شرعی مکروه است. پس این مطلب به معنای تایید سکس از پشت نیست.

وقتی برای اولین بار قصد آمیزش مقعدی را دارید، باید بدانید که ممکن است احساس عجیبی برای شما داشته باشد. بنابراین قبل از شروع بهتر است شما و همسرتان با هم در مورد این موضوع صحبت کنید و مطمئن شوید که هر دوی شما از امتحان کردن آن خوشحال هستید و به آن تمایل دارید. اگر متوجه شدید که داشتن رابطه جنسی از پشت را دوست ندارید، به شریک جنسی خودتان در مورد آن توضیح دهید.

اگر شما تصمیم گرفتید که سکس مقعدی داشته باشید، با لمس کردن و نوازش آرام شروع کنید تا هر دوی شما احساس آرامش داشته باشید. از آنجایی که بخش ابتدایی مقعد دریچه ای عضلانی وجود دارد که برای انجام دخول راحت لازم است در حالت آرامش باشد، رسیدن به آرامش ضروری است.

در سکس مقعدی از مقدار زیادی از لوبریکانت و روان کننده ها استفاده کنید و سعی کنید آرام آرام به دخول کامل برسید.

حتما به احساسات و حرف های شریک جنسی خود توجه کنید و آمادگی این را داشته باشید که هر جایی او احساس درد یا ناراحتی کرد دخول را متوقف کنید.

سکس آنال می‌تواند تحریک کننده و لذت بخش باشد. اما باید به خاطر داشته‌باشید که اگر چیزی رو شروع کردید حتما نباید آنرا ادامه دهید. پس در هر بار انجام آن هر جا که یکی از طرفین راحت نباشد می‌توان آن را متوقف کرد.

اگر همسر شما به داشتن سکس از پشت اصرار دارد و شما مایل به انجام آن نیستید، به راحتی این مسئله را با او درمیان بگذارید. در صورت عدم پذیرش یا اصرار بیجا؛ می توانید از کمک روانشناس هم استفاده کنید.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ی افزایش آگاهی دارد. از نظر شرعی، سکس مقعدی برای زوجین مکروه است. در هر صورت برای انجام این کار بهتر است با فرد مرجع خود مشورت کنید.

نمی‌دونی چطوری برای بهبود رابطه جنسی اقدام کنی؟

همین الان مشاوره بگیر

سکس از پشت چه عوارضی دارد؟

حتما شما هم از عوارض سکس مقعدی زیاد شنیده اید. البته که گاهی در عوارض هم اغراق شده یا شایعات زیادی در مورد این نوع از رابطه نیز وجود دارد؛ اما قبل از اینکه رابطه جنسی مقعدی را تجربه کنید، بهتر است از این عوارض باخبر باشید.

۱. افزایش احتمال عفونت های باکتریایی

مقعد فاقد سلول‌هایی است که در واژن وجود دارند و بطور طبیعی ماده روان کننده تولید و ترشح می‌کنند. همچنین سلول هایی مشابه تولید کننده‌های بزاق در دهان را ندارد. همچنین بافت آن نازک‌تر و حساس‌تر از واژن است. به همین دلایل احتمال ایجاد زخم و خراش بر اثر اصطکاک هنگام دخول مقعدی بیشتر است.

از آنجایی که مدفوع بطور طبیعی حاوی باکتری هایی است که از طریق مقعد دفع می‌شوند. این باکتری‌ها می‌توانند از طریق این زخم ها وارد بدن شده و منجر به عفونت های باکتریایی شوند. عفونت باکتریایی و عمیق پوستی، معمولاً نیاز به درمان با آنتی بیوتیک ها دارد.

سکس مقعدی
سکس مقعدی در مردان هم رویت می‌شود و می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مقاربتی شود.

روش های کاهش احتمال عفونت های باکتریایی

  • استفاده از لوبریکانت های برپایه آب به اندازه مناسب برای کاهش زخم ها.
  • به آرامی پیش رفتن در حین دخول مقعدی.
  • عوض کردن کاندوم اگر بین دخول مقعدی و واژنی تغییر موقعیت می‌دهید؛ برای اینکه باکتری های متفاوتی از مقعد یا واژن به دیگری منتقل نشود.

همانطور که در مورد عفونت های باکتریایی توضیح داده شد، به علت ایجاد زخم و حفره ها، سکس مقعدی می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری‌های مقاربتی نیز شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، ایدز (HIV) و سفلیس را نام برد. ابتلا به این ها ممکن است بلند مدت باشد چرا که برخی از بیماری های مقاربتی درمان ندارند.

مطابق با یافته‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) سکس مقعدی در مقایسه با دیگر روش ها از پرخطر ترین روش های رابطه جنسی برای انتقال و ابتلا به ایدز است.

روش های کاهش احتمال بیماری های مقاربتی

برای کاهش احتمال انتقال این بیماری ها، افراد باید در حین سکس از پشت از کاندوم استفاده کنند. البته باید توجه داشت که کاندوم ها حفاظت ۱۰۰ درصدی ندارند. نباید از بزاق دهان به عنوان روان کننده استفاده کرد. این عمل به ویژه در مردان همجنسگرا عاملی برای افزایش احتمال ابتلا به سوزاک محسوب می‌شود.

بواسیر حالتی است که در آن برخی از رگ های خونی داخلی یا خارجی مقعد آسیب دیده و متورم می‌شوند و ممکن است موجب خارش، خونریزی و درد شوند. سکس مقعدی ممکن است در برخی افراد بواسیر موجود را تشدید کند. البته خود سکس از پشت دلیل و عاملی برای ایجاد بواسیر در افرادی که از قبل آن را ندارند نیست.

عوارض-سکس-مقعدی
خونریزی مقعدی از عوارض سکس از پشت است.

۴. زود انزالی در مردان

از آنجایی که سوراخ مقعد نسبت به ورودی واژن، تنگ‌تر است. مردان ممکن است که لذت بیشتری ببرند و از طرفی انزال سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این مسئله می‌تواند بر روی شریک جنسی خانم تاثیرات منفی بگذارد و مرد نتواند به زن لذت کافی بدهد.

۵. سردمزاجی

معمولا مردانی که سکس مقعدی را تجربه می‌کنند، به تدریج نسبت به سکس واژینال سرد می‌شوند و دیگر از نزدیکی با همسر خود لذت نمی‌برند. از طرفی، لذت سکس واژینال برای خانمها بیشتر از سکس مقعدی است زیرا پایانه‌های عصبی بیشتری دارد و معمولا تحریک بیشتری برای خانم انجام می‌شود. بنابراین هم خانم و آقا بعد از مدتی که سکس مقعدی به صورت مکرر در ماه انجام شوند، نسبت به سکس سرد می‌شوند.

۶. بی اختیاری مدفوع

بعد از مدتی که سکس مقعدی بیش از اندازه و به طور مکرر انجام شود، عضلات نگه‌دارنده‌ی سوراخ مقعد شل می‌شوند و دریچه‌ی مقعدی شل می‌شود. بنابراین هنگامی که فرد مدفوع دارد، بدون اینکه اختیاری بر روی آن داشته‌باشد، دفع می‌کند. از طرفی، دفع گاز هم بدون کنترل انجام می‌شود.

احتیاط در سکس مقعدی
سکس مقعدی باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

۷. آسیب به پروستات

عضله‌ی اطراف دریچه‌ی مقعد بسیار محکم و سفت است. هنگامی که آلت تناسلی مرد وارد آن می‌شود، بیشتر از واژن تحت فشار است. معمولا انزال درون مقعد باعث وارد شدن فشار بسیاری به آلت تناسلی و برگشت منی به داخل آن می‌شود. چنین اتفاقی می‌تواند به پروستات آسیب برساند. همچنین کیسه‌ی منی هم می‌تواند آسیب ببیند.

۸. شکستن آلت تناسلی مرد و پارگی مقعد

از عوارضی که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و به خانم و آقا آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند، شکسته‌شدن آلت تناسلی مرد در اثر فشار ناگهانی و منقبض شدن اسفنگتر مقعد است. همچنین اسفنگتر مقعد نیز در اثر فشار آلت تناسلی مرد می‌تواند دچار پارگی، درد، خونریزی و عفونت شود.

ببا یک کلیک سکس بهتری با همسرت داشته باش!

پوزیشن های سکس مقعدی کدامند؟

به نقل از ویکی پدیا فارسی؛ انواع متنوع و مختلفی از پوزیشن ها یا موقعیت‌های قرار گیری طرفین در سکس مقعدی وجود دارد که در اینجا به معرفی برخی از آن ها می‌پردازیم.

۱. پوزیشن ورود از پشت (Rear Entry)

در پوزیشن ورود از پشت، زن روی شکم دراز کشیده و اینکه پاها را از هم باز کنید یا به هم بچسبانید، بستگی به نظر زوجین دارد. باید بدانید که اگر مرد در ناحیه شکم چاقی زیادی داشته باشد، ممکن است بخاطر وزن زیاد، فشار زیادی بر زن وارد شود و این پوزیشن برای این زوج مناسب نباشد.

۲. پوزیشن لاک پشتی (Turtle)

پوزیشن لاک پشتی یک پوزیشن عالی در سکس مقعدی محسوب می شود. اما برای آن باید انعطاف خوبی داشته باشید چرا که این پوزیشن نیاز به مهارت خیلی خاصی دارد. این پوزیشن برای مرد آسان است اما ممکن است برای زن ایجاد ناراحتی کند.

سکس مقعدی
سکس مقعدی از گذشته مورد استقبال قرار می‌گرفته‌است.

۳. پوزیشن محافظ شخصی (Bodyguard)

این پوزیشن موقعیت مناسبی برای احساس نزدیکی زن به مرد است. این پوزیشن با احساس صمیمیت بالایی همراه هست بویژه وقتی مرد دستان خود را دور زن حلقه می‌کند.

۴. پوزیشن داگی استایل یا سگی (Doggy Style)

پوزیشن سگی از معروف ترین و گاها پرطرفدارترین پوزیشن هاست. در این حالت، مرد چیره و مسلط است و می‌تواند با قدرت و نیروی بیشتری دخول را انجام دهد. اما زن نیز باید در موقعیت مناسبی قرار گیرد و فشار زیادی به او وارد نشود، تا احساس ناراحتی نکند.

۵. پوزیشن قاشق کوچک (Teaspooning)

این پوزیشن بسیار شبیه به پوزیشن محافظ شخصی است با این تفاوت که در این حالت به جای ایستادن، زن و مرد روی زانوهای خود می‌نشینند. تغییر پوزیشن از سگی به قاشق کوچک و برعکس آن بسیار راحت صورت می‌گیرد.

۶. پوزیشن دختر گاوچران (Cowgirl)

در این پوزیشن زن می‌تواند کنترل رابطه جنسی را بدست بگیرد. این پوزیشن در سکس مقعدی و واژنی مشترک است. در این پوزیشن می‌توان عمق و سرعت دخول را به اندازه دلخواه خود کنترل کرد. همچنین کلیتوریس که از حساس ترین نقاط بدن زنان است در این پوزیشن دسترسی خوبی دارد.

۷. پوزیشن رو در رو (Face to Face)

این پوزیشن برای زمانی است که شما به دنبال صمیمیت بیشتر در حین دخول مقعدی باشید. در این حالت نیز مانند پوزیشن دختر گاوچران، میزان دخول و عمق آن را زن کنترل کند تا ناراحتی و دردی ایجاد نشود.

۸. پوزیشن دروازه بهشت یا دروازه آسمان (Pearly gates)

این پوزیشن در بین زوج ها طرفداران زیادی دارد. نه تنها برای سکس مقعدی مناسب است& بلکه در رابطه جنسی واژینال و معمولی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به زاویه‌ای که این پوزیشن ایجاد می‌کند تحریکات بهتری صورت می‌گیرد.

علاوه بر موارد گفته شده انواع بسیار دیگری از پوزیشن ها برای سکس مقعدی وجود دارند که می توان به پوزیشن‌های ساندویچی، سندانی، صندلی و غیره اشاره کرد.

سکس مقعدی در دوران بارداری چطور است؟

یکی از مواردی که بسیار گزارش می‌شود، سکس مقعدی در دوران بارداری است. توجه داشته‌باشد که در صورتیکه با رعایت نکات بهداشتی، سکس مقعدی انجام شود، مانعی ندارد و برای مادر خطری ایجاد نمی‌کند،. هرچند که توصیه می‌شود سکس مقعدی انجام نگیرد، یا حتما با کاندوم و روان‌کننده انجام شود. اما از آنجایی که در دوران بارداری مادر حساس‌تر است، باید موارد احتیاط را جدی‌تر گرفت.

روش های تشخیص سکس مقعدی

در صورتیکه خانم یا آقا برای دو یا سه بار رابطه ی مقعدی داشته‌باشد، نمی‌توان انتظار داشت که بتوان تشخیص داد که چنین رابطه‌ای برای فرد اتفاق افتاده است. به طور کلی برای تشخیص اینکه کسی رابطه‌ی مقعدی داشته‌است یا نه، می‌توان از چند روش استفاده کرد که البته قطعی هم نیستند.

یکی از مهم‌ترین روش‌ها معاینه‌است. در صورتیکه کسی با شکایت بی‌اختیاری دفع گاز یا مدفوع مراجعه می‌کند، می‌توان به این نکته شک کرد که رابطه‌ی مقعدی دارد. زیرا سکس مقعدی باعث تضعیف عضلات اسفنگتر یا همان دریچه‌ی مقعد می‌شود.

از طرفی، کسانی که علائم بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های ناحیه‌ی مقعد را دارند، باید از نظر سکس مقعدی بررسی و غربالگری شوند. همچنین افرادی که به طور مداوم سکس مقعدی دارند، معمولا مخاط روده‌شان آسیب دیده‌است.

عوارض سکس مقعدی
سرطان مقعد از عوارض سکس مقعدی است.

پزشکی قانونی و تشخیص سکس مقعدی قبل از ازدواج

به طور کلی در پزشکی قانونی معاینات رابطه‌ی جنسی انجام نمی‌شوند، مگر مسئله‌ای کیفری و یا حقوقی مطرح شده‌باشد. به طور کلی قبل از ازدواج آزمایش‌ها و معایناتی انجام نمی‌شوند که تشخیص دهند خانم یا آقا قبلا سکس مقعدی داشته‌اند یا نه. حتی امروزه دیگر معاینات واژینال هم برای دادن گواهی پرده‌ی بکارت، قبل از ازدواج انجام نمی‌شود، مگر مشکلی پیش آمده باشد و با تقاضای طرفین و دلایل موجه این معاینه انجام شود.

اما در موارد تجاوز و مسائل مشابه، می‌توان در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از انجام سکس مقعدی، با مشاهده‌ی شل بودن عضلات اسفنگتر مقعد، داشتن رابطه‌ی جنسی مقعدی را تشخیص داد.

باورهای فرهنگی در مورد رابطه مقعدی

در جامعه اسلامی و کشور ما، بطور کلی روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج جایز نیستند و حرام محسوب می‌شوند. علاوه براین از نظر اکثر مراجع سکس مقعدی حتی بین زن و شوهر نیز کراهت دارد یا جایز نیست؛ حتی اگر خود همسر راضی باشد.

شایعات و باورهای نادرستی که در مورد سکس مقعدی وجود دارند؛

  • در این روش احتمال بارداری وجود ندارد.

با اینکه احتمال بارداری در سکس از پشت بسیار کمتر از دخول واژنی است اما باز هم احتمال آن وجود دارد. در هر حالتی که آلت تناسلی مردان در نزدیکی واژن باشد، احتمال انتقال اسپرم ها به واژن و در نتیجه بارداری وجود خواهد داشت.


  • فقط مردان همجنسگرا سکس از پشت را انجام می‌دهند.

بیشتر مردان همجنس باز سکس مقعدی دارند، اما نه همه آن ها. همچنین افراد با هر جنسیت یا گرایش جنسی‌ از جمله افراد دگرجنس گرا ممکن است از داشتن آن لذت ببرند. حتی در برخی موارد زنان با استفاده از اسباب بازی‌های جنسی سکس مقعدی انجام می‌دهند.


  • احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی در سکس آنال کمتر است.

احتمال ابتلای به انواع بیماری مقاربتی در سکس مقعدی اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. بافت مقعد حساس است و به راحتی خراشیده و زخم می‌شود. به همین دلیل حفرات و راه نفوذ بیشتری برای ورود آلودگی ها به بدن وجود خواهد داشت. معمولاً فردی که دخول مقعدی روی او انجام می‌شود، نسبت به فردی که دخول را انجام می‌دهد بیشتر در معرض این بیماری هاست.

سکس مقعدی و بارداری
سکس از پشت هم می‌تواند باعث بارداری شود، پس از کاندوم استفاده کنید.

راهنمای دکترتو برای سکس مقعدی

اگر سکس مقعدی دارید و با مشکلی مواجه شده‌اید، یا اینکه تمایل دارید که سکس مقعدی را امتحان کنید، می‌توانید با دکتر زنان و یا اورولوژیست مشورت کنید. برای دریافت نوبت از سایت آنلاین نوبت‌دهی دکترتو کمک بخواهید.

پرسش‌های متداول

برای خیلی از افراد سکس مقعدی بخش لذت بخشی از زندگی جنسی آنهاست. با این حال چه برای مردان چه برای زنان دخول مقعدی اگر با عجله انجام شود ممکن است راحت نباشد یا حتی با درد همراه باشد؛ به ویژه اگر تجربه اول آنها باشد. راه هایی برای کاهش درد دخول مقعدی وجود دارد. از جمله این راهکار ها می‌توان آرام پیش رفتن، در آرامش بودن و استفاده از لوبریکانت یا روان کننده‌ها را نام برد. همچنین می‌توانید مسیر دخول را برای خود راحت تر کنید. برای اینکار با استفاده از اسباب بازی‌های جنسی کوچک تر از آلت تناسلی یا انگشتان خود مقعد را برای دخول آماده کنید.

هم بله هم خیر. احتمال خونریزی در دفعات اولیه وجود دارد و طبیعی است. خونریزی باید در دفعات بعد تر قطع شده باشد. اگر قطع نشود یا خونریزی با افزایش تعداد دفعات سکس مقعدی افزایش یافت و بدتر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است شما بلافاصله بعد از سکس مقعدی نیاز به دفع مدفوع داشته باشید، اما باید بدانید که این روش رابطه جنسی مانع از دفع مدفوع نمی‌شود.

مردان عصب هایی دارند که به غده پروستات آنها ختم می‌شود. این غده درون مقعد قرار دارد. اغلب مردان از تحریک شدن پروستات لذت می‌برند. پروستات بین مسیر مثانه و آلت تناسلی قرار دارد. می‌توان با دخول انگشت یا برخی از اسباب بازی‌های جنسی در مقعد آن را تحریک کرد. اگرچه باید توجه داشته باشید که در اطراف پروستات رگ های خونی بسیاری وجود دارند که اگر دخول به آرامی انجام نشود آسیب خواهند دید.

برخی از افراد معتقدند که در بلند مدت، داشتن سکس از پشت منجر به کشیدگی عضلات و اصطلاحا گشاد شدن مقعد می‌شود. و می‌تواند موجب نداشتن کنترل دریچه عضلانی مقعد و بی اختیاری در مدفوع کردن شود. بیشتر متخصصین با این باور مخالف هستند. البته طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت، احتمال ابتلای به بی اختیاری مدفوع در مردان و زنانی که سکس مقعدی داشته‌اند بیشتر است. به هر حال بهتر است در مورد عوارض سکس از پشت با اورولوژیست یا دکتر زنان مشورت کنید.

 

بله. اما سکس مقعدی می‌تواند بواسیر را بدتر کند و باعث پارگی و عفونت مقعد شود.

بله. ممکن است که در اثر سکس از پشت نامناسب و بدون لوبریکانت، به مخاط روده‌ی بزرگ آسیب وارد شود و به آرامی بافت روده بیرون بزند.

احتمال آن بسیار کم است. تنها حالتی که احتمال بارداری وجود دارد، زمانی است که تخمک در کنار اسپرم قرار بگیرد. تخمک به داخل مقعد وارد نمی‌شود. اما واژن و مقعد به هم نزدیک هستند و ممکن است که با درصد احتمال خیلی کمی این اتفاق بیفتد.

خیر. برای تشخیص اینکه کسی از پشت رابطه‌ی جنسی داشته‌است یا نه آزمایشی تجویز نمی‌شود. اما می‌توان از روی برخی علائم واضح، متوجه این مسئله شد که فرد نزدیکی از مقعد داشته‌است یا نه.

از آنجایی که سکس مقعدی معمولا توصیه نمی‌شود و به ترجیح زوجین بستگی دارد، آموزش سکس مقعدی را نمی‌توان به راحتی به دست آورد. هرچند در فضای مجازی می‌توان کلیپ سکس مقعدی و فیلم سکس مقعدی پیدا کرد. اما می‌توان با کسب اطلاعات از سکسولوژیست و متخصص زنان یا متخصص اورولوژیست، درباره‌ی خطرات و موارد احتیاط آن اطلاعات کسب کرد.

سکس مقعدی کاملا سلیقه‌ای است. از آنجایی که معمولا خانمها بیشتر تحت فشار هستند و ممکن است که با سکس مقعدی زوری، سکس مقعدی پردرد و سکس مقعدی خشن آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری ببینند، احتمال اینکه لذت کمتری ببرند وجود دارد. از طرفی، سکس مقعدی بدون درد می‌تواند برای هر دو طرف لذت‌بخش باشد. به هر حال، باید نکات لازم را در این نوع آمیزش در نظر داش و مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت کرد.

متاسفانه به علت انجام سکس مقعدی به صورت عادت برای آقایان و یا حتی سکس مقعدی خشن، شکایات بسیاری از طرف خانمها در این زمینه وجود دارد. اما برای زوج‌هایی که سکس از پشت را به درستی و با احتیاط انجام می‌دهند، می‌تواند رضایت‌بخش باشد و میل خانمها برای انجام سکس مقعدی بالا باشد. نظر بیشتر خانمها نسبت به سکس مقعدی، همراه با ترس است. زیرا این ناحیه دارای انعطاف کافی برای سکس، مانند واژن، نیست.

ممکن است. سیاه شدن پوست اطراف مقعد می‌تواند به علت آسیب رسیدن به بافت باشد. از آنجایی که سکس مقعدی، در صورتیکه خشن و بدون آمادگی انجام شود، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به این ناحیه شود، پس ممکن است که پوست این ناحیه تیره‌تر شود.‌

اچ پی وی و یا زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های منتقله‌ی جنسی است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. البته زگیل تناسلی تنها از راه پوست به پوست منتقل می‌شود و متاسفانه کاندوم نمی‌تواند از انتقال آن پیشگیری کند.‌ از طرفی، یکی از مهم‌ترین مسائلی که زگیل تناسلی برای خانمها و آقایان ایجاد می‌کند، سرطان است. سکس مقعدی می‌تواند از راه‌های انتقال این ویروس به شخص دیگر باشد. متاسافنه این ویروس می‌تواند در رکتوم رشد کند و بنابراین به سادگی تشخیص داده‌نشود.

خیر. چنین چیزی ممکن نیست. سکس از پشت بر اندازهی باسن خانمها تاثیری نمی‌گذارد.

بیشتر مراجه تقلید سکس مقعدی را مکروه می‌شمارند اما در بیشتر ادیان سکس مقعدی نهی شده‌است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.4از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس مقعدی

  1. فاطمه گفت:

    من الان دوهفته میشه از پشت رابطه داشتم حالا جوش های ریزی در اومده شکم درد و سرگیجه هم دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت بیشتر شدن مشکلات پوستی حتمن تست hpv بدهید
      احتمال عفونت هم وجود دارد

  2. ناشناس گفت:

    چطور در سکس مقعدی مدفوع خود را تمیز کنیم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ترجیحا پیش از رابطه مقعدی بهتر است دفع صورت گیرد

  3. ناشناس گفت:

    سلام علت رگ های سیاه در زیر مقعد چیست

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بسته به جنسیت شمت
      ممکن است هماتوم و یا طبیعی باشد

  4. فرشته گفت:

    سلام من از قبل مشکل یبوست و بواسیر داشتم.با انجام رابطه مقعدی فرم بیرون زدگی فرق کرده شیاف هم نمیتونم دیگه استفاده کنم. درد دور ناف هم دارم. چکار کنم؟ کمکم کنین.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در مرحله نخست می توانید از پماد های انتی همورویید استفاده کنید
      و
      در صورت عدم بهبود برای تشخیص پرولاپس رکتوم به پزشک مراجعه نمایید
      سالم باشید

  5. زهرا بنی فاطمه گفت:

    سلام از زمانیکه ازدواج کردم حدودا سه سالی میشه هر وقت پریود شدم همسرم از پشت با من رابطه داره اوایل خیلی دردناک بود ولی الان خیلی لذت میبرم و همسرم هم خیلی راضیه
    بهرحال متشکرم از اطلاعات خیلی خوبتون

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      رابطه مقعدی باعث آسیب های زیادی می شود بهتره به این نکته و اثرات طولانی مدت آن دقت کنید.

  6. . گفت:

    بعداز رابطه مقعدی علت اینکه اب از واژن خارج بشه در یکی دوروز علتش چیه؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      ممکن است طبیعی باشد
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

  7. ناشناس گفت:

    سلام در رابطه مقعدی فرد ضعیف یا بی‌حال میشه؟
    اگه میشه دلیلش چی می‌تونه باشه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      فشاری که در رابطه مقعدی به فرد ایجاد می شود موجب این موضوع میتونه باشه که ریلکس شدن و آمادگی قبلی میتونه کمک کننده باشه.

  8. راضیه حسینی گفت:

    سلام رابطه ازپشت زخم میشود

  9. ناشناس گفت:

    آیا رابطه مقعدی باعث افزایش تعداد دفعات مدفوع در طول روز می شود؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عیز
      رابطه مقعدی مکرر می تونه باعث شل شدن عضلات مقعدی و مشکل در عملکرد آن برای دفع شود. اگر دز این خصوص مشکلی ایجاد شده است برای بررسی بیشتر و افتراق از بیماری های روده به متخصص گوارش مراجعه کنید.
      رزرو نوبت پزشک گوارش

  10. ..... گفت:

    سلام آیا قرصی هست که برای رابطه از پشت هم دردش رو کمتر کنه و بی اختیار هنگام رابطه مدفوع نیاد؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      رابطه مقعدی درناک و دارای عوارضی نیز هست. روان کننده ها و لوبریکانت ها ممکنه دخول را راحتتر کند ولی عوارض جانبی را کمتر نمی کند.

      1. ناشناس گفت:

        با‌عرضسلام‌وخسته‌نباشی ۱۸سال‌است‌که‌ازدواج‌کردیم‌ولی‌‌هرز‌گاهی‌‌تلاش ‌میکنم‌که‌فقط‌یک‌بارلذت‌ویا‌تجربه‌کنیم‌موفق‌‌نمی‌شویم‌دخول‌انجام‌شود‌کمی‌هم‌مراعات‌حال‌همسرم‌رامیکنم‌البته‌ضعیف هم‌نیست‌لطفاخواهشمندم ‌راهنمایی کنید‌

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          سلام
          به هرحال رضایت طرفین در سکس مهم است
          بخشی از ارگاسم ارضا روانی است
          مقدمات هم باید فراهم شود
          مثل ورزش و پوزیشن های مخصوص
          یا استفاده از ژل روان کننده
          .