زندگی سالم

در دسته‌ مقالات زندگی سالم با موضوعات مختلفی آشنا خواهید شد. اگر دنبال مقالاتی با موضوعات زیبایی، مراقبت از پوست و مو، سلامت روان، سلامت جنسی، نکات مرتبط با تغذیه سالم و رژیم های غذایی، موضوعات مرتبط با مادر و کودک و همچنین مقالات سبک زندگی هستید؛ به زندگی سالم دکترتو خوش آمدید.

توضیحات زندگی سالم

زندگی سالم چیست؟ سلامت فقط به معنای سلامت جسم نیست؛ بلکه مسائل روحی و روانی، مسائل مرتبط با روابط جنسی و مشکلاتی مانند اعتیاد و مشکلات رژیم غذایی نامناسب؛ ارتباط مستقیمی با داشتن زندگی سالم دارند.

در زندگی سالم دکترتو خواهید دید

چطور می‌توان روح و روان و جسم سالمی داشت؟ آیا به تازگی مادر شده‌اید و قصد دارید موضوعات مربوط به مادر و کودک را مطالعه کنید؟ آیا قصد دارید جدیدترین اطلاعات پزشکی در حوزه تغذیه سالم، مسائل جنسی و همچنین مقالات مرتبط با زیبایی و پوست و مو را مطالعه کنید؟ در زندگی سالم دکترتو به تمامی این مسائل پرداخته‌ایم.

سندروم خوردن شبانه چیست و چگونه درمان میشود؟

از هر ۱۰ نفرد فرد مبتلا به چاقی یک نفر دچار سندروم خوردن شبانه است. نوعی اختلال غذا خوردن که باعث بیدار شدن بیمار از خواب شبانه برای غذا خوردن در طول شب می‌شود به طوری که فرد نمی‌تواند بخوابد یا از خواب بیدار شده و تا غذا نخورد نمی‌تواند دوباره بخوابد.

2 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

اختلال نشخوار چیست و چگونه درمان میشود؟

اختلال نشخوار یا مریسیسم یک اختلال گوارشی است که در آن غذا از معده به دهان بر می‌گردد. افراد مبتلا به این اختلال گاهی به‌صورت عمد این حرکت را انجام می‌دهند و این برگشت غذا گاهی به‌صورت غیر عمدی رخ می‌دهد.

6 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

پیکا یا هرزه خواری چیست؟ آیا راه درمانی دارد؟

پیکا یا هرزه خواری نوعی اختلال روانی مرتبط با خوردن است. در افراد مبتلا به این بیماری میل شدید به خوردن مواد غیر خوراکی نظیر گچ، خاک، گل، آجر و دیگر مواد این جنین وجود دارد. در انواع شدیدتر این بیماری، فرد تمایل به خوردن خون هم دارد که این افراد به اصطلاح خون آشام نامیده می‌شوند. این بیماری باید خیلی زود مورد درمان قرار گیرد تا جلوی عوارض خطرناک آن گرفته شود.

7 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

درمان سنتی حمله پانیک چیست؟ آیا موثر است؟

درمان سنتی حمله پانیک برای کاهش علائم اضطراب و هراسی روش‌های طبیعی و گیاهی مانند آروماتراپی، تنفس عمیق، مدیتیشن و دمنوش‌های گیاهی و عرقیات سنتی را تجویز می‌کند.

1 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

ماه رمضان چه بخوریم تا گرسنه و تشنه نشویم؟

در ماه مبارک رمضان، تغذیه مناسب می‌تواند انرژی و سلامتی شما را تضمین کند. در سحری، مواد غذایی دارای کربوهیدرات مانند غلات کامل و برنج قهوه‌ای مصرف شود. همچنین، مصرف پروتئین‌هایی مانند تخم مرغ و محصولات لبنی مهم است. از خوردن میوه‌ها و سبزیجات آبدار نیز پرهیز نکنید. در افطار، با شروع خوردن خرما و آب، مصرف یک وعده غذایی متوازن که شامل پروتئین، کربوهیدرات پیچیده، چربی‌های سالم و سبزیجات فراوان باشد، روزه خود را باز کنید.

1 هفته پیش زندگی سالمسبک زندگی

آیا درمان حملات پانیک ممکن است؟ راه درمان آن چیست؟

از جمله روش‌های درمان حملات پانیک می‌توان به دارو درمانی و روش‌های روان درمانی پرداخت. هر یک از این روش‌ها علائم این حملات را کاهش داده و به فرد مبتلا در جهت بهبود زندگی کمک می‌کند.

1 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

درماتیت نومولار چیست؟ علائم و راه درمان آن

درماتیت نومولار با نام‌های دیگری از جمله اگزمای نومولار، اگزمای دیسکوئید و اگزمای میکروبی نیز شناخته می‌شود. این بیماری نوعی از اگزما با علائمی چون خارش، قرمزی و حتی در موارد شدیدتر عفونت است. تشخیص به موقع آن به جلوگیری از عوارض احتمالی کمک زیادی می‌کند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالم

درماتیت سبوره (درماتیت سبورئیک) چیست؟ علائم و راه درمان آن

درماتیت سبوره (درماتیت سبورئیک) نوعی بیماری پوستی نسبتا شایع در نواحی سر و صورت است. این بیماری با علائمی مانند پوسته شدن و قرمزی همراه بوده که ممکن است برخی مبتلایان را موذب و ناراحت کند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالم

تست تشخیص پانیک چیست و چگونه انجام میشود؟

تست تشخیص پانیک به منظور تشخیص اختلالات اضطرابی مانند اختلال حمله‌های پانیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست شامل مجموعه‌ای از سوالات و روش‌های مشخص است که برای ارزیابی نشانه‌ها و علائم حملات پانیک استفاده می‌شود. اهمیت این تست در تشخیص صحیح و درمان موثر حملات پانیک است.

درماتیت پلک‌‌ و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

درماتیت پلک عارضه التهاب پوست پلک و دور چشم است که باعث خارش، ورم، التهاب یا اذیت چشم‌ها می‌شود. معمولا آلرژی یا حساسیت، بوی عطر، لوازم آرایشی، مواد نگهدارنده یا سایر مواد شیمیایی از عوامل و ریسک فاکتورهای بروز این بیماری پوستی به شمار می‌آیند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

آیا عوارض بعد از حمله پانیک را می‌ شناسید؟

درست است که حملات پانیک به نوبه خود کشنده نیستند اما تکرار آن‌ها در بلند مدت از نظر روانی و جسمی باعث تحلیل بیمار می‌شود چرا که عوارض جدی و گاه خطرناکی ایجاد می‌کنند. از شایع‌ترین عوارض اختلال هراس می‌توان به خستگی، سستی بدن، سرگیجه، عدم تعادل، مشکلات خواب، مشکلات گوارشی، تنگی نفس و درد قفسه سینه، افسردگی، سو مصرف مواد، اجتماع گریزی یا حتی فکر خودکشی اشاره کرد.

2 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

توصیه های سلامتی در عید نوروز و نکات مهم قبل از عید

در عید نوروز، حفظ سلامتی افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای حفظ سلامتی در این ایام، توصیه می‌شود که غذاهای سالم و متنوع مصرف کنید، در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید، از بهداشت شخصی مراقبت کرده و از پوست و ریه خود در خانه تکانی محافظت کنید.

2 هفته پیش زندگی سالمسبک زندگی