زندگی سالم

در دسته‌ مقالات زندگی سالم با موضوعات مختلفی آشنا خواهید شد. اگر دنبال مقالاتی با موضوعات زیبایی، مراقبت از پوست و مو، سلامت روان، سلامت جنسی، نکات مرتبط با تغذیه سالم و رژیم های غذایی، موضوعات مرتبط با مادر و کودک و همچنین مقالات سبک زندگی هستید؛ به زندگی سالم دکترتو خوش آمدید.

توضیحات زندگی سالم

زندگی سالم چیست؟ سلامت فقط به معنای سلامت جسم نیست؛ بلکه مسائل روحی و روانی، مسائل مرتبط با روابط جنسی و مشکلاتی مانند اعتیاد و مشکلات رژیم غذایی نامناسب؛ ارتباط مستقیمی با داشتن زندگی سالم دارند.

در زندگی سالم دکترتو خواهید دید

چطور می‌توان روح و روان و جسم سالمی داشت؟ آیا به تازگی مادر شده‌اید و قصد دارید موضوعات مربوط به مادر و کودک را مطالعه کنید؟ آیا قصد دارید جدیدترین اطلاعات پزشکی در حوزه تغذیه سالم، مسائل جنسی و همچنین مقالات مرتبط با زیبایی و پوست و مو را مطالعه کنید؟ در زندگی سالم دکترتو به تمامی این مسائل پرداخته‌ایم.

فیبروم در بارداری چه تفاوتی با سایر فیبروم ها دارد؟

فیبروم رحم یکی از مشکلات زنانه است که علاوه بر زمان‌های معمول ممکن است در دوران بارداری نیز رخ دهد.

15 ساعت پیش زندگی سالممادر و کودک

تهوع و استفراغ در بارداری چه علت و راه درمانی دارد؟  

تهوع و استفراغ در حاملگی معمولاً اوایل روز در بدترین حالت خود قرار دارد، اما می‌تواند در هر نقطه از روز یا شب رخ دهد.

1 روز پیش زندگی سالممادر و کودک

درمان مبتنی بر شفقت و هر آنچه باید بدانید.

درمان مبتنی بر شفقت نوعی روان‌درمانی موسوم به موج سوم رفتار درمانی است که بر افزایش توانایی فرد در داشتن شفقت به خود و دیگران تمرکز دارد.

2 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و هر آنچه که باید درباره آن بدانید.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوعی روان درمانی ذهن آگاهی است که هدف ان روبه جلو رفتن از طریق عواطف دشوار است تا بتوانید به‌جای تمرکز بر احساسات منفی، انرژی خود را روی درمان بگذارید.

2 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

اختلالات شبه جسمی چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلالات شبه جسمی (somatic symptom disorder (SSD)) نوعی بیماری سلامت روان هستند که فرد نشانه‌های بیماری جسمی را در خود دارد، اما در واقعیت بیمار نیست. همانند تمام بیماری‌های مربوط به سلامت روان، در اختلالات شبه جسمی هم بلافاصله بعد از پیدا شدن علایم باید به‌دنبال کمک و راهکارهای درمانی مناسب باشید تا روند زندگی‌تان از حالت نرمال خارج نشود.

3 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

اختلالات خلقی چیست؟ بررسی ۸ مورد شایع و خطرناک

اختلالات خلقی دسته‌ای از اختلالات روانی هستند که ویژگی اصلی آن‌ها تغییرات غیرعادی و شدید در خلق و خو است. این اختلالات شامل افسردگی عمده، اختلال دوقطبی و اختلالات افسردگی فصلی هستند. افراد مبتلا به اختلالات خلقی ممکن است دوره‌های طولانی از افسردگی یا مانیا را تجربه کنند که تأثیرات جدی بر زندگی روزمره، روابط و عملکرد اجتماعی آن‌ها دارد. درمان این اختلالات معمولاً شامل ترکیبی از داروها و روان‌درمانی است.

3 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

انواع اختلالات شخصیت چیست؟ بررسی ۱۵ مورد مهم

اختلالات شخصیتی گروهی از اختلالات روانی هستند که ویژگی آن‌ها الگوهای پایدار و ناپایدار رفتاری به دور از شخصیت و فرهنگ آن فرد است. این اختلالات می‌توانند عملکرد اجتماعی، شغلی و فردی را مختل کنند و معمولا در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی پدیدار می‌شوند. از جمله این اختلالات می‌توان به اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت خودشیفته و اختلال شخصیت ضداجتماعی اشاره کرد. درمان این اختلالات شامل روان‌درمانی و در برخی موارد دارودرمانی است.

3 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

همه آنچه که باید از اختلالات انطباقی دانست.

زندگی سرشار از چالش‌های مداوم و غیرقابل پیش بینی است. تجربیات خوب و بد در زندگی عامل ایجاد استرس شدید هستند که منجر به اختلالات انطباقی می‌شود. برخورداری از حمایت عاطفی دوستان و خانواده و درمانگری که بتوانید برای ادامه مسیر درمان به او اعتماد و تکیه کنید در مواجهه با شرایط به‌شدت پر استرس و پرتنش، گزینه خوبی است که کمک می‌کند احساسات‌تان را مثل روز اول به حالت طبیعی بازگردانید.

3 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

اختلالات شناختی چیست؟ علائم و راهکارهای درمانی

اختلالات شناختی، که اختلالات عصبی- شناختی نیز نامیده می‌شوند، به مجموعه‌ای از اختلالات و بیماری‌های عصبی اشاره دارند که موجب آشفتگی در آگاهی فرد نسبت به خود و محیط اطرافش شوند.

4 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

اختلال کنترل تکانه چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال کنترل تکانه (Impulse control disorders (ICDs)) گروهی از حالات رفتاری است که فرد قادر به کنترل رفتارها و تکانه‌ها نیست، مانند طغیان خشم و تخریب اموال. تراپی و اتخاذ راهبردهای فرزندپروری می‌توانند به مدیریت اختلال کنترل تکانه کمک کنند.

4 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

اختلالات روانپریشی چیست و چگونه درمان می شوند؟

اختلالات روانپریشی گروهی از اختلالات روانی هستند که ویژگی اصلی آن‌ها از دست دادن درک واقعیت است. افراد مبتلا به این اختلالات ممکن است دچار توهمات، هذیان‌ها و افکار یا رفتارهای نادرست و غیرمنطقی شوند. اسکیزوفرنی یکی از شناخته‌شده‌ترین اختلالات روانپریشی است که معمولاً در اوایل بزرگسالی ظهور می‌کند. درمان این اختلالات معمولاً شامل داروهای ضدروان‌پریشی و روان‌درمانی است.

4 روز پیش زندگی سالمسلامت روان

اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر چیست؟ بررسی ۸ بیماری خطرناک

مصرف مواد مخدر می‌تواند منجر به اختلالات جدی جسمی و روانی شود که زندگی فرد را به‌طور کامل تحت تأثیر قرار دهد. این اختلالات ممکن است شامل افسردگی، اضطراب، حملات پانیک و حتی اختلالات روان‌پریشی شوند. از نظر جسمی، مصرف مواد مخدر می‌تواند به آسیب‌های جبران‌ناپذیری مانند نارسایی کبد، مشکلات قلبی و ریوی و اختلال در عملکرد مغز منجر شود. علاوه بر این، وابستگی به مواد مخدر باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، که می‌تواند فرد را در معرض بیماری‌های مختلف قرار دهد.

4 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان