پوست و مو

مراقبت و نگهداری از پوست و مو در سلامت و زیبایی بسیار حائز اهمیت است. چروک های پوستی، سیاه شدن پوست به خصوص در نواحی آرنج ، زانو و … به راحتی قابل پیشگیری و یا قابل درمان هستند. در مطالب مرتبط با پوست و مو به بررسی علل، روش های پیشگیری، راهکارها و درمان های خانگی و یا پزشکی پرداخته‌ایم.

درماتیت نومولار چیست؟ علائم و راه درمان آن

درماتیت نومولار با نام‌های دیگری از جمله اگزمای نومولار، اگزمای دیسکوئید و اگزمای میکروبی نیز شناخته می‌شود. این بیماری نوعی از اگزما با علائمی چون خارش، قرمزی و حتی در موارد شدیدتر عفونت است. تشخیص به موقع آن به جلوگیری از عوارض احتمالی کمک زیادی می‌کند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالم

درماتیت سبوره (درماتیت سبورئیک) چیست؟ علائم و راه درمان آن

درماتیت سبوره (درماتیت سبورئیک) نوعی بیماری پوستی نسبتا شایع در نواحی سر و صورت است. این بیماری با علائمی مانند پوسته شدن و قرمزی همراه بوده که ممکن است برخی مبتلایان را موذب و ناراحت کند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالم

درماتیت پلک‌‌ و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

درماتیت پلک عارضه التهاب پوست پلک و دور چشم است که باعث خارش، ورم، التهاب یا اذیت چشم‌ها می‌شود. معمولا آلرژی یا حساسیت، بوی عطر، لوازم آرایشی، مواد نگهدارنده یا سایر مواد شیمیایی از عوامل و ریسک فاکتورهای بروز این بیماری پوستی به شمار می‌آیند.

1 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت آتوپیک چیست و چه علائمی دارد؟

درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن پوستی است که با خشکی، خارش و التهاب پوست مشخص می‌شود. این بیماری معمولاً با خشکی شدید پوست، قرمزی، ترشحات زرد یا مایل به سفید، ترک‌های خشک و خارش‌های مداوم همراه است. علت این بیماری به عوامل ژنتیکی، محیطی و اضافه شدن عفونت‌های پوستی و الرژی‌ها برمی‌گردد. کنترل این بیماری شامل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدالتهاب، و کنترل عوامل تحریک‌کننده مانند استرس و آلرژن‌ها است.

2 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت هرپتی فرم چیست و چه خطراتی دارد؟

درماتیت هرپتی فرم، یک نوع التهاب مزمن پوستی است که معمولاً به علت حساسیت به گلوتن در بیماران سلیاک ایجاد می‌شود. این بیماری مشخصه‌هایی مانند بروز خوشه‌هایی از تاول‌های کوچک خارش‌دار دارد. اغلب تاثیر این بیماری بر روی پوست در نواحی مانند آرنج، زانو، شانه و نشیمنگاه قابل مشاهده است.

2 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت رکودی چیست و چه راه درمانی دارد؟

درماتیت رکودی وریدی نوعی بیماری پوستی است که به خاطر تجمع خون در پاها و قسمت تحتانی بدن به وجود می‌آید به این دلیل که وریدها درست کارشان را انجام نمی‌دهند. اگزما وریدی در اثر فشار به پوست بروز می‌کند و باعث تغییر رنگ، بروز لکه‌های رنگی، درد، خارش و زخم می‌شود. با اتخاذ روش‌هایی که جریان خون در پاها را بهبود بخشیده می‌توانید این بیماری مزمن را مدیریت کنید.

2 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت عصبی، یک واکنش پوستی به تحریک عصبی است که مستقیم روی پوست ایجاد می‌شود. این تحریک می‌تواند ناشی از عواملی مانند استرس، اضطراب، تماس فیزیکی، گرما یا سرما باشد. خارش، سوزش، درد، تحریک و قرمزی پوست در منطقه تحریک شده از علائم اولیه درماتیت عصبی هستند که با استراحت روانی، کاهش تحریک‌های عصبی، استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های ضد قارچ یا ضد التهاب، مصرف داروهای ضدآلرژیک و در موارد شدید‌تر، مشاوره روانشناسی قابل درمان خواهد بود.

2 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت اکسفولیاتیو چیست و چه علائمی دارد؟

درماتیت اکسفولیاتیو نوعی اختلال اپیدرمی است که باعث پوسته ریزی سلول‌‌های مرده پوستی می‌شود. علل مختلفی باعث بروز این عارضه پوستی مزمن هستند که ممکن است هر قسمتی از بدن را درگیر کند و به شدت روی ظاهر، پوست و روان بیمار تاثیر می‌گذارد.

2 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت صورت چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت صورت یا درماتیت آتوپیک نوعی بیماری مزمن است که باعث التهاب، قرمزی، و حساسیت پوست می‌شود. هرچند که این عارضه بیشتر در کودکی ظاهر می‌شود اما احتمال ابتلا به آن در هر سنی وجود دارد. اگزما صورت واگیردار نیست و از فردی به دیگری منتقل نمی‌شود.

3 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

درماتیت تماسی چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت تماسی به واکنش‌های پوستی ناشی از تماس با موادی مانند صابون، لوسیون، مواد شوینده، مواد آرایشی، مواد شیمیایی و حتی موادی که در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطلاق می‌شود. در درماتیت تماسی آلرژیک، پوست به عنوان یک واکنش به ماده‌ای که با آن در تماس است، واکنش نشان می‌دهد، در حالی که در درماتیت تماسی تحریکی، تحریک مستقیم بر روی پوست باعث ایجاد التهاب و آسیب می‌شود. علائم این بیماری شامل خارش، قرمزی، تورم، و حتی تشدید خشکی و ترک‌های پوستی است.

3 هفته پیش بیماریپوست و موزندگی سالمزیبایی

روتین پوستی مناسب پوست شما چیست؟

روتین پوستی یک سری مراحل است که انجام آنها به منظور مراقبت از پوست و حفظ سلامتی و زیبایی آن صورت می‌گیرد. این روتین شامل مراحلی از قبیل تمیز کردن، تغذیه، مرطوب کردن، محافظت از آفتاب، استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست، و غیره می‌باشد. هر فرد بر اساس نوع پوست خود و نیازهای آن، یک روتین پوستی مناسب برای خود ایجاد می‌کند. این روتین ممکن است شامل مراحل متفاوتی برای روز و شب باشد و بسته به نیازهای خاص پوست، ممکن است تغییر کند.

4 هفته پیش پوست و موزندگی سالمزیبایی

عوارض بوتاکس چیست؟ چقدر جدی و خطرساز است؟

اگر می‌خواهید درباره عوارض بوتاکس و میزان جدی و خطرساز بودن آن‌ها اطلاعاتی بدست آورید این مقاله را تا انتها بخوانید. ما در اینجا برای شما از تمام عوارضی که بوتاکس هر یک از نقاط بدن برایتان رقم می‌زند حرف زده‌ایم.

4 هفته پیش پوست و موزندگی سالمزیبایی