سبک زندگی

داشتن سبک زندگی سالم و رعایت نکاتی برای داشتن زندگی بهتر؛ می‌تواند سلامت شما را تضمین کند. در سبک زندگی دکترتو نکاتی درباره زندگی سالم با شما به اشتراک گذاشته شده است.

آیا تا به حال درباره این موضوع فکر کرده‌اید که سبک زندگی سالم چه تاثیری بر روی زندگی شما خواهد گذاشت؟ ما در مجله سلامت دکترتو تلاش کرده‌ایم تا درباره موضوعات مختلفی که بتواند اطلاعات علمی و پزشکی جدیدی را درباره سبک زندگی و سلامت عمومی با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم.

در سبک زندگی سالم درباره چه موضوعاتی صحبت کرده ایم؟

ما در قسمت مطالب مربوط به سبک زندگی درباره موضوعات عمومی پزشکی، معرفی داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی، مسائل مرتبط با اعتیاد و روابط با خانوادگی، شخصیت شناسی و مسائل مرتبط با طب سنتی پرداخته‌ایم.

ماه رمضان چه بخوریم تا گرسنه و تشنه نشویم؟

در ماه مبارک رمضان، تغذیه مناسب می‌تواند انرژی و سلامتی شما را تضمین کند. در سحری، مواد غذایی دارای کربوهیدرات مانند غلات کامل و برنج قهوه‌ای مصرف شود. همچنین، مصرف پروتئین‌هایی مانند تخم مرغ و محصولات لبنی مهم است. از خوردن میوه‌ها و سبزیجات آبدار نیز پرهیز نکنید. در افطار، با شروع خوردن خرما و آب، مصرف یک وعده غذایی متوازن که شامل پروتئین، کربوهیدرات پیچیده، چربی‌های سالم و سبزیجات فراوان باشد، روزه خود را باز کنید.

1 هفته پیش زندگی سالمسبک زندگی

توصیه های سلامتی در عید نوروز و نکات مهم قبل از عید

در عید نوروز، حفظ سلامتی افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای حفظ سلامتی در این ایام، توصیه می‌شود که غذاهای سالم و متنوع مصرف کنید، در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید، از بهداشت شخصی مراقبت کرده و از پوست و ریه خود در خانه تکانی محافظت کنید.

2 هفته پیش زندگی سالمسبک زندگی

بوتاکس میگرن راهکاری مناسب برای کاهش سردرد

بوتاکس میگرن یک نوع درمان پیشرفته است که برای کاهش سردردهای میگرن استفاده می‌شود. بوتاکس میگرن عمدتاً شامل تزریق‌های کوچک بوتاکس در نقاطی در سر، گردن، یا شانه‌ها می‌شود. این تزریق‌ها با هدف کاهش تنش عضلات و مهار کردن پاسخ‌های دردزا در این مناطق انجام می‌شود. این درمان می‌تواند به کاهش شدت درد، فراوانی حملات میگرن و افزایش کیفیت زندگی بیماران کمک کند.

1 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل چگونه است؟

برای مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل باید برنامه درمانی شخصی‌سازی شده پزشک را دقیق رعایت کنید یعنی مصرف به موقع داروها، حضور در جلسات فیزیوتراپی و ورزش‌درمانی، تغییر در سبک زندگی و پیگیری عوارض جانبی اشاره کرد. در صورت بروز هرگونه تغییر در وضعیت خود به پزشک گزارش دهید.

3 ماه پیش بیماریزندگی سالمسبک زندگی

همه چیز درباره حجامت درمانی و کاربردهای آن

حجامت نوعی روش باستانی و جامع برای درمان برخی از بیماری‌ها است که منجر به بهبود گردش خون می‌شود. از این روش برای درمان کمردرد، سردرد، مشکلات گوارشی و فشارخون بالا استفاده می‌شود.

4 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

زعفران طعم و عطری ارزشمند در آشپزی همراه با خواص بی شمار

زعفران به عنوان یک ادویه طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده طبیعی در آشپزی استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان مکمل غذایی و در تهیه برخی از داروها به کار می‌رود.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

آشنایی با رویکرد شیواندانا یوگا

شیواناندا یوگا که نوع متفاوتی از یوگا و شکلی غیرمتعارف از نوع سنتی آن است، با هدف کمک به سلامت ذهن و جسم به وجود آمده است.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

فواید یوگا برای لاغری و کاهش وزن

یوگا برای لاغری، داشتن اندامی خوش فرم و کمک به شادابی و نشاط افراد، به عنوان ورزشی ایده‌آل شناخته می‌‌شود. تمرینات یوگا سرعت متابولیسم را افزایش داده و به کالری‌سوزی کمک می‌کند. یوگا همچنین یوگا سطح استرس و کورتیزول را کاهش می‌دهد. همچنین احتمال افزایش وزن ناشی از استرس را نیز کمتر می‌کند.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

راهنمای رژیم غذایی در بیماران قلبی

رژیم غذایی در بیماران قلبی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا نه تنها فشار خون آنها را کنترل می‌کند بلکه چربی‌های اشباع‌شده و جمع شده در رگ‌ها را کاهش می‌دهد. در این مقاله به بررسی بهترین رژیم قلبی می‌پردازیم.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

آیا یوگا برای دیسک کمر خوب است؟ بررسی همه جانبه این ورزش

یوگا یک ورزش باستانی و تکنیکی تکمیلی برای بهبود دیسک کمر است که باعث تقویت عضلات، بالا رفتن انعطاف پذیری، رفع تنش و استرس، افزایش تمرکز بر ذهن، و خودآگاهی از بدن می‌شود. البته نسخه‌های حرکات یوگا برای دیسک کمر در افراد مختلف متفاوت است.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

کریپالو یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

کریپالو یوگا شامل مجموعه ای از وضعیت‌های فیزیکی مختلف است که بدون هیچ ترتیب خاصی انجام می‌شود و به همراه آن یک سری تمرینات تنفسی و مدیتیشن هم وجود دارد.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی

کندالینی یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

کندالینی یوگا به دنبال بیدار کردن نیروی خفته درون انسان است که مانند ماری در ستون فقرات چنبره زده است. به این سبک از یوگا، یوگای آگاهی هم می‌گویند که تمرینات مختلف آن برای بیداری نیروی بالقوه درون هستند تا فرد را به ارزش‌های والای انسانی برساند، و به مهربانی و خدمت به خلق برسد.

5 ماه پیش زندگی سالمسبک زندگی