تغذیه و رژیم

اولین گام برای داشتن زندگی سالم، اصلاح عادات غذایی نامناسب و گنجاندن مواد غذایی سالم در رژیم غذایی است. برای این امر باید انواع مواد غذایی و خواص آن ها را شناخت . همچنین تفاوت رژیم‌های غذایی را دانست. برای شروع همین حالا مقالات تغذیه و رژیم دکترتو را مطالعه کنید و از جدیدترین اطلاعات مرتبط با خواص درمانی مواد غذایی، رژیم‌های مناسب غذایی، کالری مواد غذایی و ….. آگاه شوید.

در مقالات تغذیه و رژیم دکترتو چه خواهید دید

داشتن اطلاعات کافی درباره خواص مواد غذایی و انواع رژیم غذایی می‌تواند برای داشتن زندگی سالم بسیار کمک کننده باشد. ما در مقالات تغذیه و رژیم دکترتو تلاش کردیم درباره انواع رژیم‌ها برای لاغری و یا افزایش وزن، تنوع رژیم های غذایی مانند کتوژنیک و فستینگ، معرفی انواع دمنوش ها و گیاهان دارویی و خواص آن‌ها جدیدترین نکات علمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کینوا چیست و چه مزایایی دارد؟

کینوا غلات کاملی سرشار از مواد مغذی، فیبر، پروتئین و ترکیبات گیاهی و مواد معدنی است که مزایای بیشماری برای سلامت کودکان، زنان باردار، گیاهخواران و بدنسازان دارد.

3 هفته پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

مکمل پروبیوتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که در دستگاه گوارش انسان زنده می‌مانند و به بهبود سلامت روده‌ای و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند در کاهش علائمی مانند مشکلات گوارشی و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

4 هفته پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

کراتین بدنسازی چیست و چه کاربردی دارد؟

کراتین بدنسازی ترکیبی است که به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد. این ترکیب تامین‌کننده انرژی عضلات است و سلول‌های عضلانی در هنگام فعالیت به آن نیاز دارند.

4 هفته پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

بهترین مکمل برای زنان کدام است؟ ایرانی بهتر است یا خارجی؟

بهترین مکمل‌های برای زنان می‌توانند به حفظ سلامت عمومی و تقویت بخش‌های خاصی از بدن کمک کنند. بهترین مکمل‌ها برای زنان شامل ویتامین D، کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین B12 و اسید فولیک می‌شوند. ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی حیاتی است، در حالی که کلسیم می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کند. آهن باعث جلوگیری از کم‌خونی شده و منیزیم به بهبود عملکرد مغز و عضلات کمک می‌کند. ویتامین B12 و اسید فولیک نیز برای حفظ سلامت عصبی و کاهش خطر بعضی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، ضروری هستند.

4 هفته پیش تغذیه و رژیمداروزندگی سالم

کدام نوع دمنوش گیاهی برای رفع حالت تهوع مفید است؟

نوشیدن یک دمنوش گیاهی برای رفع حالت تهوع بسیار موثر است. دمنوش‌ها می‌توانند در مدتی کوتاه به طور قابل توجهی حالت تهوع را بهبود بخشند. برخی از این دمنوش‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

گوجه و خواص جادویی انواع آن

مصرف گوجه در هر سن فواید بسیار زیادی برای پوست و مو و اندام‌های مختلف بدن دارد. البته که در برخی از افراد مصرف آن منجر به ایجاد حساسیت هم می‌شود.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

رژیم آب درمانی برای بدن چقدر مفید و تا چه حد مضر است؟

بعضی از افراد طرفدار رژیم آب درمانی هستند؛ رژیمی که اگر چه بدن را هیدراته نگه می‌دارد و فواید دیگری هم برای سلامتی به همراه دارد، اما گفته می‌شود ضررهای آن خیلی بیشتر از این فواید است. طوری که باید از آن دوری کرد و توصیه می‌شود که رژیم‌های دیگر جایگزین آن شوند.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

جینسینگ چیست و چه خواصی دارد؟

جینسینگ گیاه متنوعی است که از دیرباز، کاربرد درمانی و دارویی در آسیا و آمریکای شمالی دارد. این گیاه از محبوب‌ترین داروهای گیاهی در سراسر دنیا به‌شمار می‌آید.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو را که بشناسید می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه به مقدار قابل توجهی وزن کم کنید. آن هم یک کاهش وزن اصولی و درست، نه کاهش وزنی که عوارض زیاد و خظرناکی برای سلامتتان به همراه داشته باشد.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالمسبک زندگی

خواص روغن نارگیل چیست؟

از خواص روغن نارگیل می‌توان به قابلیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن اشاره کرد که نقش مهمی در سلامت، آبرسانی و جوانسازی پوست، مو و دهان و دندان دارد.

1 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

خواص میخک چیست؟ فواید و مضرات این گیاه

میخک، گیاه دارویی است که در طب سنتی برای درمان مشکلات مختلف به کار می‌رود. این گیاه به عنوان ضد التهاب، ضد عفونی کننده و آنتی‌باکتریال شناخته شده است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات دهان و دندان، مبارزه با عفونت و التهاب‌های داخلی مانند التهاب لثه، بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش موها، تقویت رحم و تنظیم هورمون‌های زنانه تجویز می‌شود.

2 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالم

درمان خانگی زگیل تناسلی چند روش دارد؟

درمان خانگی زگیل تناسلی می‌تواند در برخی موارد مفید و موثر باشد، اما مهم است که با دقت و احتیاط از آن استفاده شود. روش‌های خانگی صرفا برای عفونت‌های خفیف و ساده توصیه می‌شوند.

2 ماه پیش بیماریتغذیه و رژیمزندگی سالمسلامت جنسی