سلامت جنسی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دانستن نکات مربوط به مسائل جنسی، روابط زناشویی و بیماری های روحی و روانی مرتبط با مسائل جنسی چقدر می‌تواند بر روی سلامت شما تاثیرگذار باشد؟

سلامت جنسی چقدر در زندگی تاثیرگذار است؟

سلامت جنسی از مسائل بسیار حائز اهمیت در سلامت جسم و روان است. اطلاع داشتن درباره مسائل جنسی می‌تواند روابط بین زوجین را نزدیک‌تر و صمیمی‌تر کند و همچنین داشتن اطلاعات درباره بیماری های جنسی، مشکلات جنسی و داروهای جنسی می‌تواند ما را در پیشگیری و درمان مسائل مرتبط با موضوعات جنسی بسیار کمک کند.

نشانه های سکس بد و انواع راه حل برای این مشکل

اگر تجربه سکس بد و عدم رضایت از رابطه جنسی را دارید باید همراه با شریک خود اقدام به برطرف کردن مشکلات کنید. مشکلات زیادی وجود دارد که باعث تجربه یک سکس بد می‌شوند؛ از جمله عدم رعایت موارد بهداشتی، نداشتن شناخت از هم و حتی کم توجهی به خواسته‌های یکدیگر.

4 هفته پیش زندگی سالمسلامت جنسی

بوتاکس واژن چیست؟ آیا باعث جوانسازی واژن میشود؟

بوتاکس واژن به عضلات واژن تزریق می‌شود. این فرآیند با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین بیمار هوشیاری کامل دارد؛ اما دردی احساس نخواهد کرد. محل تزریق باید در عضله واژن و ترجیحاً دیواره‌های جانبی آن باشد. بوتاکس واژینال درمانی برای زنانی است که از مقاربت دردناک ثانویه ناشی از واژینیسموس رنج می‌برند. در واقع بوتاکس را می‌توان برای درمان عضلات واژن شل‌شده تزریق کرد.

1 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

پلاسماتراپی واژن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پلاسماتراپی واژن یک روش درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی است با دستگاه پلاسما برای جوانسازی، کلاژن سازی، تقویت عضلات واژن، بهبود ظاهری و رفع شلی و افتادگی اندام تناسلی در زنان بعد زایمان و بارداری یا افزایش سن، رفع عفونت و التهاب واژنی، خشکی و آتروفی واژن و درمان زگیل تناسلی و بی اختیاری ادراری استفاده می‌شود.

2 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

هایفوتراپی واژینال چیست و چقدر موثر است؟

هایفوتراپی واژینال نوعی روش درمانی غیرتهاجمی و بدون نیاز به بی هوشی یا هرگونه جراحی است. در این روش درمانی از تکنیک فوکوس فراصوت غیرتهاجمی برای تمرکز مستقیم روی غشای مخاطی، لایه فیبری و ماهیچه‌ای استفاده می‌شود.

2 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان چگونه است؟

عمل زیبایی واژن بعد از زایمان یا همان لابیاپلاستی، یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر واژن و افزایش راحتی و اعتماد به نفس زنان انجام می‌شود. معمولا بعد از زایمان طبیعی به‌دلیل اتفاقات و تغییرات فیزیکی واژن برخی خانم‌ها برای بازیابی و ترمیم بافت و عضلات این ناحیه سراغ این جراحی می‌روند. ترمیم ظاهری بافت واژن باعث افزایش رضایت و بهبود کیفیت رابطه جنسی زوج‌ها می‌شود.

3 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

درمان خشکی واژن چیست؟ درمان خانگی خشکی واژن را بشناسید.

روش‌های درمان خشکی واژن متعدد هستند که برخی از آنها نیازمند مداخله پزشکی هستند. شرط اول درمان خشکی واژن دانستن علت آن است. برای درمان این علامت حتما به پزشک مراجعه کنید.

4 ماه پیش زندگی سالمسلامت جنسی

کوتریزاسیون راهی برای درمان مشکلات زنان

کوتریزاسیون یک روش پزشکی برای کنترل خونریزی، از بین بردن عفونت و دیگر درمان‌های مورد نیز در پزشکی است. از این روش برای درمان مشکلات تخمدان و رفع زگیل تناسلی استفاده می‌شود. در این مقاله با کوتریزاسیون بیشتر آشنا شوید.

4 ماه پیش زندگی سالمسلامت جنسی

لیزر درمانی واژن راه حل زیبایی و درمان مشکلات زنان

افراد با هدف‌های مختلفی اقدام به انجام لیزر درمانی واژن می‌کنند. یکی با هدف زیبایی ناحیه تناسلی خود و دیگری برای برطرف کردن مشکلاتی مانند عفونت، خشکی واژن، بی اختیاری ادرار و بسیاری دیگر از مشکلات این روش درمانی را پیش خواهنند گرفت.

4 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

در معاینه واژن و لگن به چه نکاتی توجه کنیم؟

معاینه واژن و لگن نوعی آزمایش روتین و معمول برای بررسی نشانه‌های بیماری در اندام تناسلی زنانه است که پزشک واژن، رحم، تخمدان، لوله‌های فالوپ و دهانه رحم را بررسی می‌کند. در برخی موارد پزشک علاوه بر معاینات واژینال، تست پاپ اسمیر جهت تشخیص سرطان را هم انجام می‌دهد.

4 ماه پیش زندگی سالمسلامت جنسی

جوانسازی واژن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

جوانسازی واژن اصطلاح گسترده‌ای است که برای تمام عمل‌های زیبایی و ترمیمی واژینال اطلاق می‌شود. هدف اصلی انجام آن زیبایی یا رفع مشکلات ناحیه تناسلی در خانم‌ها مانند شل شدگی یا افتادگی واژن، و بی‌ اختیاری ادراری است.

4 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

مواد غذایی مفید برای پروستات چه چیزی است؟

پروستات غده مهمی در دستگاه تناسلی مردانه است که با تولید مایع حاوی آنزیم، پروتئین و مواد معدنی، اسپرم‌ها را تغذیه و جابجا می کند. هرچقدر که سن مردان بالاتر می‌رود احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های پروستات بیشتر می‌شود. انتخاب سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می‌تواند سلامت پروستات را حفظ کند و ریسک بروز بزرگی پروستات و سرطان پروستات را به حداقل برساند. مواد غذایی مفید برای پروستات را در برنامه تغذیه روزانه خود بگنجانید.

10 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالمسلامت جنسی

مواد غذایی مضر برای پروستات چه چیزهایی است؟

غده پروستات یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی مردانه زیر مثانه است که کارش تولید مایع حاوی آنزیم، پروتئین و مواد معدنی برای تغذیه و انتقال اسپرم‌ها است. افزایش سن باعث بروز مشکلاتی مثل اختلال در عملکرد جنسی، بی‌اختیاری ادراری، و سرطان پروستات می شود. اما با انتخاب سبک زندگی سالم و حذف مواد غذایی مضر برای پروستات می‌توان به سلامت این غده کمک کرد و ریسک ابتلا به سرطان پروستات را به حداقل رساند.

10 ماه پیش تغذیه و رژیمزندگی سالمسلامت جنسی