سلامت جنسی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دانستن نکات مربوط به مسائل جنسی، روابط زناشویی و بیماری های روحی و روانی مرتبط با مسائل جنسی چقدر می‌تواند بر روی سلامت شما تاثیرگذار باشد؟

سلامت جنسی چقدر در زندگی تاثیرگذار است؟

سلامت جنسی از مسائل بسیار حائز اهمیت در سلامت جسم و روان است. اطلاع داشتن درباره مسائل جنسی می‌تواند روابط بین زوجین را نزدیک‌تر و صمیمی‌تر کند و همچنین داشتن اطلاعات درباره بیماری های جنسی، مشکلات جنسی و داروهای جنسی می‌تواند ما را در پیشگیری و درمان مسائل مرتبط با موضوعات جنسی بسیار کمک کند.

پرینه چیست؟ جامع ترین اطلاعاتی که باید در مورد آن بدانید

پرینه (perineum) یا پرینیوم به محدوده بین مقعد و فرج در زنان می‌گویند. پرینه در مردان هم، فضای بین مقعد و کیسه بیضه است.

3 هفته پیش زندگی سالمسلامت جنسی

تزریق ژل بیکینی و تمامی نکات در مورد آن

تزریق ژل بیکینی یکی از انواع فیلرهایی است که خانم‌های برای سفت کردن و رفع افتادگی واژن، افزایش حجم ناحیه تناسلی و جوانسازی واژن و لابیاها با تزریق هیالورونیک اسید انجام می‌دهند تا با پیری پوست و افزایش سن در ناحیه تناسلی مقابله کنند.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

تزریق ژل واژن چگونه است و چه تاثیری دارد؟

جوانسازی واژینال شامل روش‌های جراحی و غیرجراحی سفت کردن پوست اطراف واژن یا تنگ کردن کانال واژن می‌شود. تزریق ژل واژن روش غیرجراحی درمان خشکی واژن، تنگ کردن واژن و جوانسازی و حجم دهی لابیا است که باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی می‌شود. درواقع، تزریق ژل واژینال، پیشرفت قابل توجه و مهمی در زمینه درمان و زیباسازی ناحیه تناسلی به‌شمار می‌آید که گزینه مناسبی برای زنانی است که به‌دنبال بهبود سلامت ناحیه تناسلی و ارتقای رابطه جنسی‌شان هستند.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

کولپرافی چیست؟ صفر تا صد آنچه باید بدانید.

ک.ولپرافی یا کولپورافی (Colporrhaphy) عمل جراحی کم تهاجمی بازسازی و تقویت دیواره واژن بعد از افتادگی اندام لگن (POP)، فتق مثانه‌ای و رکتوسل است.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

همه چیز درباره لابیاپلاستی با جراحی

لابیاپلاستی عمل جراحی کوچک کردن (بزرگ کردن) اندازه لابیاها با هدف کاهش مشکلات و ناراحتی‌های فیزیکی یا بخشی از عمل تطبیق جنسیت است. با بیهوشی عمومی شروع می‌شود و جراح بعد از ضدعفونی کردن ناحیه تناسلی و مشخص کردن نواحی تحت درمان، برش‌هایی در ناحیه لابیا مینور می‌زند.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

لابیاپلاستی با لیزر نوعی عمل زیبایی برای کوچک کردن اندازه لابیاها، تغییر شکل، رفع عدم تقارن و تیرگی لابیاها است. این روش با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی عمومی نیست.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

لابیاپلاستی با آر اف چیست و چگونه انجام می شود؟

لابیاپلاستی با دستگاه RF روش کم تهاجمی و بی‌خطر برای اصلا شکل و حجم دهی لابیا مینور و ماژور است که با امواج رادیوفرکانسی کار می‌کند. ورزش یا تمریناتی که باعث فشار و تنش زیاد به ناحیه تناسلی شده یا موجب عرق کردن این ناحیه می‌شود، را باید تا یک هفته (۷ تا ۱۰ روز) بعد عمل به تعویق بیندازید.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

مونس پلاستی چیست و چه کاربردی دارد؟

مونس پلاستی (monsplasty) نوعی روش جراحی برای از بین بردن پوست شل و آویزان و بافت چربی برجستگی واژن یا همان تپه ونوس است. دوره نقاهت و بهبودی مونس پلاستی هشت هفته طول می‌کشد و جای زخم آن باقی می‌ماند.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

هودکتومی یا کوچک کردن کلاهک کلیتوریس چگونه انجام میشود؟

هودکتومی، بافت اضافی چین‌های پوستی محافظ روی کلیتوریس را برمی‌دارد. به این چین‌های پوستی، کلاهک کلیتوریس می‌گویند. عمل کوچک کردن کلاهک کلیتوریس، نوعی عمل جراحی زیبایی و درمانی است که برای ترمیم و تغییرات ظاهری ناحیه تناسلی زنان انجام می‌شود.

4 هفته پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

جراحی پرینورافی، مزایا، معایب و مراقبت های بعد از آن

پرینورافی عمل جراحی ترمیم پرینه (بافت بین دهانه واژن و مقعد) است. این ناحیه معمولا در حین زایمان طبیعی آسیب می‌بیند و پاره می‌شود. این آسیب عوارض زیادی به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به درد در حین رابطه جنسی و بی اختیاری ادرار اشاره کرد.

1 ماه پیش زندگی سالمزیباییسلامت جنسی

راه‌ های انتقال زگیل تناسلی، بررسی همه جانبه و دقیق.

زگیل تناسلی بیماری مقاربتی جنسی است که از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی با فرد مبتلا و آلوده منتقل می‌شود. زگیل تناسلی می‌تواند از مادر به نوزاد نیز منتقل شود.

2 ماه پیش بیماریزندگی سالمسلامت جنسی

درمان خانگی زگیل تناسلی چند روش دارد؟

درمان خانگی زگیل تناسلی می‌تواند در برخی موارد مفید و موثر باشد، اما مهم است که با دقت و احتیاط از آن استفاده شود. روش‌های خانگی صرفا برای عفونت‌های خفیف و ساده توصیه می‌شوند.

2 ماه پیش بیماریتغذیه و رژیمزندگی سالمسلامت جنسی