دارو

دارو (drug) در پزشکی به هر ماده‌ای که در درمان، تسکین علائم، تشخیص بیماری و یا پیشگیری از بیماری به کار می‌رود؛ گفته می‌شود.

نحوه مصرف انواع داروها

داروها به صورت‌های مختلفی مصرف می‌شوند. نحوه مصرف داروها می‌تواند به صورت خوراکی(قرص و شربت)، مالیدنی ( پماد و قطره)، استنشاقی و یا تزریقی باشد.

انواع مطالب دارویی در مجله سلامتی دکترتو

ما در مجله سلامتی دکترتو به معرفی انواع داروهای مسکن، داروهای ضد التهاب ، آنتی بیوتیک ها، داروهای اعصاب و روان، داروهای باروری و ضدباروری، داروهای پوستی، داروهای جنسی، داروهای تیروئید، داروهای چربی خون و فشار خون پرداخته‌ایم.

موثرترین دارو برای پانیک چیست؟ معرفی بهترین داروها

موثرترین دارو برای درمان حملات اضطراب و پانیک معمولاً داروهای ضد اضطراب از دسته بنزودیازپین‌ها و آنتی‌دپرسانت‌ها است. بنزودیازپین‌ها مانند آلپرازولام (Xanax) و آتیوپام (Ativan) سریع‌تر عمل می‌کنند و معمولاً برای کنترل سریع حملات اضطراب و پانیک توصیه می‌شوند. همچنین، آنتی‌دپرسانت‌هایی مانند سرترالین (Zoloft) و پروکسیتین (Prozac) نیز می‌توانند در درمان پانیک و اضطراب مفید باشند، اما اثرات آنها برای رسیدن به نتیجه ممکن است چند هفته طول بکشد. همیشه قبل از استفاده از هر دارویی، مشاوره با پزشک متخصص امری ضروری است.

2 هفته پیش داروزندگی سالمسلامت روان

قرص لاکتوفم چیست و چه کاربردی دارد؟

داروی لاکتوفم اثرات داروهای آنتی بیوتیک و ضدقارچ را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین با درمان عفونت ناحیه واژن، به بهبود سلامت ناحیه تناسلی خانم‌ها و بهبود کیفیت روابط جنسی در این افراد نیز کمک می‌کند.

4 هفته پیش دارو

واکسن زونا و هر چه که باید درباره تزریق آن بدانید.

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری زونا (زوستر) توصیه می‌شود که به افراد بالای 50 سال واکسن زونا تزریق شود. این واکسن تا حد مطلوبی عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

1 ماه پیش بیماریدارو

داروی آمپی سیلین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف آن

آمپی سیلین یک داروی آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مختلف مانند عفونت‌های تنفسی، مجاری ادراری، دستگاه گوارش، پوست استفاده می‌شود. قبل از مصرف این دارو، با دکتر عفونی یا متخصص عمومی مشورت کنید.

1 ماه پیش دارو

نحوه مصرف و عوارض رانولازین یا داروی ضد‌ آنژین قلبی چیست؟

رانولازین داروی ضد درد است که برای آنژین مزمن تجویز می‌شود و با بهبود جریان خون به قلب، به کاهش درد قفسه سینه کمک می‌کند. اگرچه این دارو کاربرد زیادی دارد اما ممکن است با عوارضی مانند سرگیجه، یبوست، حالت تهوع و طعم غیر طبیعی در دهان همراه باشد. قبل از مصرف رانولازین حتما با متخصص قلب و عروق مشورت کنید.

1 ماه پیش دارو

داروی لاغری سیبوترامین چقدر در کاهش وزن موثر است؟

سیبوترامین یک داروی لاغری است که برای کاهش وزن استفاده می‌شود. عملکرد اصلی این دارو سرکوب اشتها و افزایش احساس سیری است با این حال ممکن است عوارض جانبی متعددی مانند تپش قلب و درد قفسه سینه و احساس گیجی و سردرد را به همراه داشته باشد. اگر بیماری کلیوی یا قلبی دارید، سیبوترامین مناسب شما نیست.

1 ماه پیش دارو

داروی تریازولام چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف تریازولام

تریازولام یک داروی خواب‌آور از خانواده بنزودیازپین‌ها است که برای درمان اختلالات خواب مانند بی‌خوابی کوتاه مدت استفاده می‌شود. این دارو به فرد کمک می‌کند تا راحت‌تر به خواب برود و خواب آرام‌تری داشته باشد. به دلیل امکان وابستگی و عوارض جانبی، توصیه می‌شود تریازولام تنها برای دوره‌های کوتاه و طبق دستور پزشک مصرف شود.

2 ماه پیش دارو

داروی سیکلوفسفامید چیست؟ کاربرد و عوارض سیکلوفسفامید

سیکلوفسفامید، دارویی که نقش مهمی در عرصه پزشکی دارد، سال‌هاست که به عنوان ستونی در درمان سرطان شناخته شده است. در این مطلب اطلاعاتی شامل کاربردها، نحوه عملکرد، مزایا و عوارض در دسترس است.

2 ماه پیش دارو

داروی داریفناسین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف داریفناسین

داروی داریفناسین یک داروی ضدموسکارینی است که برای درمان مثانه فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرایط شامل مواردی مانند ادرار مکرر، نیاز فوری به ادرار کردن و عدم توانایی در کنترل ادرار است. داریفناسین به جلوگیری از ادرار ناخودآگاه کمک می‌کند.

2 ماه پیش دارو

داروی فنیل بوتازون چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف فنیل بوتازون

داروی فنیل بوتازون در درمان التهاب و درد ناشی از بیماری های نقرس و استئوآرتریت کاربرد دارد. آیا با عوارض این دارو آشنا هستید؟ این مطلب را مطالعه کنید.

2 ماه پیش دارو

پماد متیل سالیسیلات چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف متیل سالیسیلات

پماد متیل سالیسیلات برای درمان دردهای خفیف ماهیچه و مفاصل به صورت موضعي استفاده می‌شود. آیا با کاربرد و عوارض این دارو آشنا هستید؟ اگر این دارو را نمی‌شناسید، این مطلب را مطالعه کنید.

2 ماه پیش دارو

داروی پنی سیلین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف پنیسیلین

پنی سیلین‌ها دسته‌ای از آنتی بیوتیک‌ها هستند که برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شوند. این داروها اولین بار از قارچ‌های جنس پنی سیلیوم استخراج شده‌اند. پنی سیلین‌ها در درمان بسیاری از عفونت‌ها از جمله ذات‌الریه، سپتی سمی، و برخی عفونت‌های پوستی کاربرد دارند.

2 ماه پیش دارو