مادر و کودک

عفونت های بارداری را بیشتر بشناسید.

تشخیص و درمان به موقع انواع عفونت های بارداری به جلوگیری از عوارض احتمالی آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد. همچنین آشنایی با روش‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت های حاملگی به حفظ سلامت مادر و جنین کمک می‌کند.

3 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

تست نمونه برداری از پرزهای جفت (cvs) چیست و چه عوارضی دارد؟

تست نمونه برداری از پرزهای جفت (cvs)،  آزمایشی است که در دوران بارداری برای تشخیص یا بررسی وجود بیماری ژنتیکی یا کروموزومی در جنین مانند سندرم داون، سندرم ادواردز یا سندرم پاتو تجویز می‌شود. این تست جزء تست‌های قبل از تولد است که شامل نمونه برداری از بافت جفت می‌شود.

3 هفته پیش آزمایشزندگی سالممادر و کودک

حاملگی مولار چیست؟ چه علائم و راه درمانی دارد؟

حاملگی مولار یا حاملگی پوچ، نوع نادری از بیماری تخمدانی است که در حاملگی رخ می‌دهد. این نقص ژنتیکی تخمک بارور باید جدی گرفته شود تا عوارض خطرناکی برای مادر ایجاد نکند.

4 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

دکولمان جفت چیست؟ آیا جدا شدن جفت خطرناک است؟

دکولمان جفت یک وضعیت جدی در طول بارداری است که زمانی رخ می‌دهد که پلاسنتا قبل از به دنیا آمدن نوزاد از دیواره رحم جدا می‌شود. بروز این وضعیت ممکن است عواقب جدی برای مادر و نوزاد داشته باشد، بنابراین به درمان فوری نیاز دارد.

4 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

کم خونی در بارداری و راهکارهای درمان آن

کم خونی در حاملگی، اختلال شایعی در زنان باردار است که علائمی شبیه ضعف و خستگی عمومی، تپش قلب، سردرد، سرگیجه و افسردگی ایجاد می‌کند. با مصرف مکمل آهن و تغذیه مناسب می‌توان این وضعیت را کنترل کرد.

4 هفته پیش بیماریزندگی سالممادر و کودک

سقط جنین از دید اسلام حرام است؟

بنابر نظر تمامی فقهای شیعه امامیه، سقط جنین از دید اسلام حرام بوده و باید از انجام آن دوری کرد. در برخی موارد بسیار خاص پزشکی نیز سقط جنین به شرط تایید مراجع دینی و با حکم پزشکی قابل انجام است.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

سقط مکرر، علت، عوارض و روش درمان آن چیست؟

سقط مکرر به تجربه دو یا چند بار سقط جنین گفته می‌شود. علل سقط جنین می‌تواند مشکلات رحمی، بیماری تیروئید، ژنتیک یا ضعف دهانه رحم باشد. سقط مکرر ممکن است باعث مشکلات رحم و مشکلات روحی شود. در این شرایط پزشک پس از بررسی آزمایشات، مجوز بارداری مجدد را صادر خواهد کرد.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

با عوارض و خطرات سقط جنین آشنا شوید.

عوارض و خطرات سقط جنین بسته به اینکه کدام نوع سقط جنین دارویی یا جراحی داشته‌اید و نیز در کدام هفته بارداری قرار دارید، متفاوت هستند. همچنین تمامی افراد دچار این عوارض نخواهند شد.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

روش های جلوگیری از سقط جنین چیست؟

آگاهی از روش های جلوگیری از سقط جنین به شما کمک می‌کند تا بارداری ایمنی را آغاز کنید. اگر دغدغه سقط جنین یا تجربه این اتفاق را دارید، برای اقدام مجدد به باردار شدن باید به اندازه کافی به این موضوع آگاه باشید.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

سقط جنین در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری چه علائم و عللی دارد؟

سقط جنین در ماه های مختلف بارداری ممکن است به دلیل عفونت‌های داخل رحمی، ناهنجاری‌های کروموزومی یا اختلال در تعادل هورمونی باشد. اگر نشانه‌هایی از خونریزی، درد شکمی یا کمردرد شدید را تجربه کردید، حتما برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

علت سقط جنین چیست؟ کدام مشکلات بارداری باعث سقط میشود؟

سقط جنین ناگهانی یا خودبه‌خود در برخی زنان، یکی از حوادث ناگوار در دوران بارداری است. مهم‌ترین علت سقط جنین ناهنجاری کروموزومی است که می‌تواند ارثی یا اکتسابی باشد. بهترین راه تضمین سلامت مادر و جنین، انجام آزمایش‌های دوره‌ای و قرارگرفتن تحت نظارت متخصص زنان و زایمان است.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

علائم سقط جنین و نشانه های تهدید سقط چه هستند؟

علائم سقط جنین یا خاتمه بارداری شامل خونریزی واژن، گرفتگی یا درد شکمی، عبور بافت یا لخته خون از رحم و کاهش علائم بارداری هستند. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، حتما با متخصص زنان و دکتر مامایی مشورت کنید.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک