مادر و کودک

فیبروم در بارداری چه تفاوتی با سایر فیبروم ها دارد؟

فیبروم رحم یکی از مشکلات زنانه است که علاوه بر زمان‌های معمول ممکن است در دوران بارداری نیز رخ دهد.

15 ساعت پیش زندگی سالممادر و کودک

تهوع و استفراغ در بارداری چه علت و راه درمانی دارد؟  

تهوع و استفراغ در حاملگی معمولاً اوایل روز در بدترین حالت خود قرار دارد، اما می‌تواند در هر نقطه از روز یا شب رخ دهد.

1 روز پیش زندگی سالممادر و کودک

سه ماهه سوم بارداری از هفته چندم شروع میشود؟ مراقبت های این دوره

در دوره سه ماهه سوم بارداری، بچه به رشد و نموی کاملی می‌رسد و آمادهٔ تولد می‌شود. در این مرحله، توجه بیشتری به تغذیه، استراحت و مراقبت‌های پزشکی لازم است. همچنین، آمادگی برای زایمان و پس از آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

2 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

سه ماهه دوم بارداری از هفته چندم شروع میشود؟ چه مراقبت هایی لازم است؟

در دوره سه ماهه دوم بارداری، بچه شروع به رشد سریع‌تری می‌کند و اعضای بدنش بهبود می‌یابند. این دوره همچنین با رشد شکم و افزایش وزن مادر همراه است. نظارت مداوم پزشک، مصرف مواد مغذی، و انجام آزمایش‌های پیشنهادی از جمله مواردی است که در این دوره اهمیت دارد.

2 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

سه ماهه اول بارداری از کی شروع شده و چه مراقبت هایی لازم دارد؟

در دوره سه ماهه اول بارداری، بخش‌های اصلی بدن بچه شکل می‌گیرند. در این مرحله، برخی از مشکلات احتمالی مادر از جمله تهوع و استفراغ، خستگی، و تغییرات در سطح هورمون‌ها رخ می‌دهد. همچنین ممکن است نیاز به مراقبت ویژه برای سلامتی مادر و جنین باشد. مراجعه به پزشک و مصرف مکمل‌های ویتامینی و مواد مغذی مهم است.

2 هفته پیش زندگی سالممادر و کودک

کمر درد در بارداری، مشکلی جدی یا یک اتفاق طبیعی؟

کمردرد در بارداری موضوعی شایع و در اکثر مواقع طبیعی و بی‌خطر است. این کمر درد با انجام برخی تمرینات، تغییر سبک زندگی و پیاده روی قابل کنترل است. کمر درد در اوایل بارداری به دلیل تغییرات هورمونی به‌ویژه با پروژسترون و ریلکسین است.

1 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

چه زمانی زایمان با ابزار (فورپس و وکیوم) باید انجام شود؟

زایمان با ابزار فورسپس و وکیوم، زایمان کمکی است که برای تسهیل روند زایمان طبیعی استفاده می‌شود. وقتی جنین آن‌طور که انتظار می‌رود از کانال زایمان پایین نمی‌آید یا زمانی که جان جنین در خطر است و پزشک باید جنین را به‌سرعت خارج کند، این روش پیشنهاد می‌شود.

1 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

گفتار درمانی کودکان چقدر در درمان لکنت و تلفظ اشتباه موثر است؟

گفتار درمانی کودکان روشی برای بهبود تکلم فرزندان شما است. روشی بسیار کاربردی که در صورت مستمر بودن و شروع به موقع می‌تواند از عوارض عدم تکلم صحیح کودکان جلوگیری کند.

1 ماه پیش زندگی سالمسلامت روانمادر و کودک

لب شکری چیست و چگونه درمان می شود؟

لب شکری یک اختلال توسعه‌ای است که در طول جنینی و در مدت بارداری رخ می‌دهد. عوامل ژنتیکی و محیطی ممکن است نقش داشته باشند. با رعایت بهداشت دهان و دندان، سبک زندگی سالم و مصرف مکمل‌های معدنی و ویتامینی به‌خصوص فولیک اسید، می‌توان ریسک تولد نوزادی با اختلال شکاف لب را به حداقل رساند. اگر سابقه ابتلا به این عارضه در خانواده دارید، مشاوره ژنتیکی را جدی بگیرید.

1 ماه پیش بیماریزندگی سالممادر و کودک

لیزر موهای زائد در بارداری ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد در بارداری ممکن است دارای خطراتی باشد. اطلاعات دقیق در مورد ایمنی این روش در دوران بارداری کم است و تحقیقات کافی انجام نشده است، بنابراین به طور کلی اجرای لیزر موهای زائد در این دوره توصیه نمی‌شود. خطرات ممکن شامل ایجاد التهابات، تغییر در رنگ پوست، نتیجه بخش نبودن کار و حساسیت‌های پوستی است.

2 ماه پیش زندگی سالمزیباییمادر و کودک

دندان شیری کودکان چند تاست و کی می افتد؟

دندان های شیری کودکان از اهمیت بالایی برخوردارند، زیرا نقش مهمی در عملکرد گفتاری، تغذیه و رشد مناسب دندان‌های دائمی دارند. مراقبت از دندان‌های شیری، شامل تمیز کردن دندان‌ها، مصرف غذاهای سالم و مراجعه به دندان‌پزشک برای بررسی وضعیت دندان‌ها و درمان سریع‌تر در صورت وجود هرگونه مشکل است.

2 ماه پیش زندگی سالممادر و کودک

علت ریزش مو در شیردهی چیست و چه راه درمانی دارد؟

ریزش مو در شیردهی یکی از عوارض و اتفاقات بعد بارداری، زایمان و شیردهی است که به خاطر تغییرات هورمونی و کاهش میزان استروزن در بدن مادر روی می‌دهد. معمولا با تعادل هورمون‌ها به مرور این مشکل برطرف می‌شود.

2 ماه پیش پوست و موزندگی سالمزیباییمادر و کودک