سلامت روان

سندروم خوردن شبانه چیست و چگونه درمان میشود؟

از هر ۱۰ نفرد فرد مبتلا به چاقی یک نفر دچار سندروم خوردن شبانه است. نوعی اختلال غذا خوردن که باعث بیدار شدن بیمار از خواب شبانه برای غذا خوردن در طول شب می‌شود به طوری که فرد نمی‌تواند بخوابد یا از خواب بیدار شده و تا غذا نخورد نمی‌تواند دوباره بخوابد.

2 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

اختلال نشخوار چیست و چگونه درمان میشود؟

اختلال نشخوار یا مریسیسم یک اختلال گوارشی است که در آن غذا از معده به دهان بر می‌گردد. افراد مبتلا به این اختلال گاهی به‌صورت عمد این حرکت را انجام می‌دهند و این برگشت غذا گاهی به‌صورت غیر عمدی رخ می‌دهد.

6 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

پیکا یا هرزه خواری چیست؟ آیا راه درمانی دارد؟

پیکا یا هرزه خواری نوعی اختلال روانی مرتبط با خوردن است. در افراد مبتلا به این بیماری میل شدید به خوردن مواد غیر خوراکی نظیر گچ، خاک، گل، آجر و دیگر مواد این جنین وجود دارد. در انواع شدیدتر این بیماری، فرد تمایل به خوردن خون هم دارد که این افراد به اصطلاح خون آشام نامیده می‌شوند. این بیماری باید خیلی زود مورد درمان قرار گیرد تا جلوی عوارض خطرناک آن گرفته شود.

7 روز پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

درمان سنتی حمله پانیک چیست؟ آیا موثر است؟

درمان سنتی حمله پانیک برای کاهش علائم اضطراب و هراسی روش‌های طبیعی و گیاهی مانند آروماتراپی، تنفس عمیق، مدیتیشن و دمنوش‌های گیاهی و عرقیات سنتی را تجویز می‌کند.

1 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

آیا درمان حملات پانیک ممکن است؟ راه درمان آن چیست؟

از جمله روش‌های درمان حملات پانیک می‌توان به دارو درمانی و روش‌های روان درمانی پرداخت. هر یک از این روش‌ها علائم این حملات را کاهش داده و به فرد مبتلا در جهت بهبود زندگی کمک می‌کند.

1 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

تست تشخیص پانیک چیست و چگونه انجام میشود؟

تست تشخیص پانیک به منظور تشخیص اختلالات اضطرابی مانند اختلال حمله‌های پانیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست شامل مجموعه‌ای از سوالات و روش‌های مشخص است که برای ارزیابی نشانه‌ها و علائم حملات پانیک استفاده می‌شود. اهمیت این تست در تشخیص صحیح و درمان موثر حملات پانیک است.

1 هفته پیش آزمایشبیماریسلامت روان

آیا عوارض بعد از حمله پانیک را می‌ شناسید؟

درست است که حملات پانیک به نوبه خود کشنده نیستند اما تکرار آن‌ها در بلند مدت از نظر روانی و جسمی باعث تحلیل بیمار می‌شود چرا که عوارض جدی و گاه خطرناکی ایجاد می‌کنند. از شایع‌ترین عوارض اختلال هراس می‌توان به خستگی، سستی بدن، سرگیجه، عدم تعادل، مشکلات خواب، مشکلات گوارشی، تنگی نفس و درد قفسه سینه، افسردگی، سو مصرف مواد، اجتماع گریزی یا حتی فکر خودکشی اشاره کرد.

2 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

حمله پانیک در خواب و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

پانیک اتک در خواب بدون هیچ علت خاص و مشخصی روی می‌دهد و فرد به صورت ناگهانی از خواب بیدار می‌شود. اضطراب شدید، ترس، تعریق، ضربان قلب بالا و سریع و تنگی نفس از نشانه‌های بروز این حمله در خواب روز یا شب هستند. فرد حس سنگینی و سخت نفس کشیدن، لرز و سرما می‌کند و حس می‌کند که دارد می‌میرد.

2 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

آیا بیماری پانیک خطرناک است؟ خطرات آن چیست؟

آیا بیماری پانیک خطرناک است؟ اگر این سوال ذهنتان را درگیر و کمی هم نگرانتان کرده این مقاله را تا انتها بخوانید. شاید بد نباشد با دانستن برخی حقایق، کمی از نگرانیتان از بابت ابتلا به این بیماری کم شود.

2 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

موثرترین دارو برای پانیک چیست؟ معرفی بهترین داروها

موثرترین دارو برای درمان حملات اضطراب و پانیک معمولاً داروهای ضد اضطراب از دسته بنزودیازپین‌ها و آنتی‌دپرسانت‌ها است. بنزودیازپین‌ها مانند آلپرازولام (Xanax) و آتیوپام (Ativan) سریع‌تر عمل می‌کنند و معمولاً برای کنترل سریع حملات اضطراب و پانیک توصیه می‌شوند. همچنین، آنتی‌دپرسانت‌هایی مانند سرترالین (Zoloft) و پروکسیتین (Prozac) نیز می‌توانند در درمان پانیک و اضطراب مفید باشند، اما اثرات آنها برای رسیدن به نتیجه ممکن است چند هفته طول بکشد. همیشه قبل از استفاده از هر دارویی، مشاوره با پزشک متخصص امری ضروری است.

2 هفته پیش داروزندگی سالمسلامت روان

علائم پانیک چیست؟ کدام نشانه ها را باید جدی گرفت؟

حملات پانیک نوعی وضعیت اضطرابی شدید است که احساس ترس ایجاد می‌کند. از علایم پانیک می‌توان به تپش قلب بالا، تنگی نفس، سرگیجه، لرزش و گرفتگی عضلات اشاره کرد. این حملات به صورت مکرر و پیش بینی نشده و عمدتا بدون هیچ دلیل خاصی روی می‌دهند. بیش از 35 درصد مردم در زندگی خود این نوع حملات اضطرابی را تجربه می‌کنند.

2 هفته پیش بیماریزندگی سالمسلامت روان

هیپنوتیزم راهی برای درمان با قدرت ذهنی

هیپنوتیزم یک فرآیند ذهنی است که در آن فرد به وضعیتی از تمرکز و آگاهی عمیق و متمرکز وارد می‌شود. در این وضعیت، فرد ممکن است به تعلیمات و پیشنهادات هیپنوتیست پاسخ دهد. هیپنوتیزم کاربردهای زیادی دارد از جمله کنترل درد، کاهش استرس و اضطراب، تسهیل درمان اعتیاد، بهبود خواب و تسهیل فرآیند یادگیری و تغییر رفتار.

5 ماه پیش زندگی سالمسلامت روان