رابطه جنسی (سکس) و انواع روش‌ های آمیزش؛ آموزش آمیزش جنسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بسیاری از افراد از سکس و رابطه جنسی برای تولید مثل، تجربه لذت یا کاهش تنش جنسی و اضطراب و استرس روزمره استفاده می‌کنند. رابطه جنسی روزانه برای سلامت قلب و عروق مفید است و صمیمیت بین شما و همدم‌تان را بیشتر می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

رابطه جنسی (سکس) و انواع روش‌ های آمیزش؛ آموزش آمیزش جنسی

خلاصه این مطلب درباره سکس و نزدیکی را در این پادکست گوش دهید:

ادامه پادکست را می‌توانید در این بخش گوش دهید:

سکس، رابطه جنسی یا آمیزش جنسی برای افراد مختلف معناهای متفاوتی دارد. چرا که هر فردی در زمان های مختلف به دنبال یکی از انواع سکس است. اما بطور کلی و عامیانه وقتی حرف از داشتن رابطه جنسی می شود، منظور دخول واژنی یا به عبارت ساده تر، وارد کردن آلت تناسلی مرد به واژن زن است.

اگرچه سکس بخش مهمی از چرخه زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، اما خیلی از جوامع صحبت آزادانه در مورد آن را ممنوع یا زشت می‌دانند. در این مطلب سعی شده تا سکس را از نظر علمی بررسی کنیم. به تمام سوالات شما در خصوص رابطه جنسی جواب دهیم و علاوه بر آن، با خواندن این مطلب، با ساختار بدن در سکس، پوزیشن‌های سکس و انواع سکس (رابطه جنسی) هم آگاه می‌شوید. هر گونه سوال و یا مشکل در مورد رابطه جنسی و بهبود عملکرد آن را می‌توانید با مشاورین زنان و زایمان، متخصصین اورولوژیست و یا روانشناسان در میان بگذارید.

تأثیرات رابطه جنسی بر بدن و سلامتی چیست؟

سکس یا رابطه جنسی چیست؟ داشتن یک زندگی جنسی سالم هم از نظر روحی روانی و هم از نظر فیزیکی مفید است. رابطه جنسی به شما راهی برای برقراری ارتباط فیزیکی با فرد دیگر می‌دهد. از طرفی لذت جنسی هم فواید زیادی از نظر سلامت فردی و اجتماعی به همراه دارد. وقتی که فرد به ارگاسم برسد، بدن شما حسی قوی از ارضای طبیعی پیدا می‌کند. چرا که بدن در موقع ارگاسم هورمون اندورفین که کاهش‌دهنده طبیعی درد است را آزاد می‌کند، و که حس خوبی ایجاد می‌کند. برخی از فواید رابطه جنسی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

تاثیر سکس بد و نشانه های سکس بد

در صورتیکه سکس خوبی نداشته‌باشید، علائمی در زندگی شما دیده‌خواهد شد. کسانی که سکس بدی دارند،‌ زندگی خوبی نخواهد داشت. حتی اگر رابطه‌ بین زن و شوهر، خوب باشد و مشکلی با هم نداشته‌باشند. زیرا سکس یکی از اصلی‌ترین نیازهای افراد است و در صورتیکه به این نیاز به درستی پاسخ داده‌نشود، آثار منفی و مخربی بر زندگی خواهد گذاشت.‌

یکی از اصلی‌ترین علامت‌هایی که نشان می‌دهد سکس بدی ندارید، داشتن آرامش بعد از برقراری رابطه‌ جنسی است. هنگامی که شما و همسرتان بعد از یک معاشقه‌ دوست‌داشتنی و یک سکس فوق‌العاده، با آرامش به ادامه‌ فعالیت‌های خود می‌پردازید و یا آرام در کنار یک دیگر می‌خوابید، سکس خوبی داشته‌اید. اما زمانیکه زن و مرد آرامش و قرار ندارند و پرخاشگر می‌شوند، می‌توان گفت که یک جای کار می‌لنگد.

برخی از افراد فکر می‌کنند که رسیدن به ارگاسم نشانه‌ داشتن سکس خوب است. این اشتباه است زیرا خیلی از مواقع طرفین شرایط ارضا شدن را ندارند اما از رابطه‌ جنسی خود لذت می‌برند. بنابراین اگر به ارگاسم نرسیدن، گاهی اوقات، اتفاق بیفتد، مشکلی وجود ندارد. اما اگر این اتفاق همیشه می‌افتد، سکس خوبی در حال اتفاق افتادن نیست و باید با سکسولوژیست یا دکتر روانشناس خوب درباره‌ آن صحبت کنید.

مشکلات و اثرات سکس نکردن چه هستند؟

این تصور اشتباه است که زن یا مرد همیشه آماده‌ سکس کردن است. گاهی مسائلی پیش می‌آید که هر دو طرف و یا یکی از طرفین تمایلی به سکس کردن ندارد. علت‌های بسیاری برای این بی‌میلی جنسی وجود دارد که می‌تواند در رابطه‌ دو طرف مشکل ایجاد کند.

علت‌های بی‌میلی جسی می‌تواند شامل تغییرات هورمونی، استرس و اضطراب و یا مسائل بسیار دیگری باشد. سکس نکردن می‌تواند باعث دور شدن هر دو طرف و سرد شدن رابطه‌ آنها شود.

زوج‌هایی که سکس بیشتری دارند، نسبت به زوج‌هایی که سکس نمی‌کنند، رابطه‌ بهتر و پایدارتری دارند. مشکلات سکس نکردن یا بی میلی جنسی می‌تواند بر هم زننده‌ یک رابطه‌ خوب باشد.

فواید نزدیکی زیاد از نظر سلامت فردی شامل موارد زیر است:

  • سلامت عمومی بهتر
  • خواب بهتر
  • اعتماد به نفس بالاتر
  • تناسب اندام بهتر
  • تنش و استرس کمتر
  • عمر طولانی تر

علاوه بر موارد فوق سکس می تواند به سلامت اجتماعی افراد نیز کمک کند. به عنوان مثال فردی که یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش با شریک جنسی خود دارد، یک صمیمیت و حال خوب دو طرفه را تجربه می‌کند. همچنین اعتمادبه‌نفسی که در فرد شکل می‌گیرد منجر به مسئولیت پذیری بیشتر و بهبود روابط اجتماعی آن شخص می‌شود.

مشکلات سکس نکردن چیست؟
سکس نکردن می‌تواند باعث دور شدن هر دو طرف و سرد شدن رابطه‌ آنها شود.

تأثیر سکس و فشار خون، آیا فشارخون بالا بر سکس تاثیر می گذارد؟

در خانم هایی که در سنین بالا به ارضای جنسی می رسند، احتمال داشتن فشار خون بالا کمتر است. اگرچه در آقایان مسن اینگونه نیست. فشار خون بالا به تدریج و بدون هیچ علامتی به ارگان‌های بدن آسیب می‌رساند و درنهایت آن‌ها را از کار می‌اندازد. این بیماری نه تنها باعث گرفتگی رگ قلب و مغز می‌شود بلکه عروق آلت تناسلی را نیز تنگ و خونرسانی به آن را دشوار می‌کند.

در نتیجه فشار خون بالا می‌تواند بر شور جنسی و همچنین توانایی مرد در نعوظ آلت تناسلی اثر بگذارد. داروهای مربوط به درمان فشار خون بالا نیز همین اثرات را دارند. با وجود اینکه در خیلی از مواقع افراد مبتلا به فشار خون بالا در رابطه جنسی مشکلی ندارند، اما بهترین راهکار مشورت با پزشک است. به ویژه اگر مشکلاتی مثل اختلال در نعوظ نیز مشاهده شوند.

اثر رابطه جنسی بر ضربان قلب

سکس موجب افزایش میزان ضربان قلب می شود. علاوه بر آن به تنظیم کردن میزان استروژن و تستوسترون بدن شما نیز کمک می‌کند. وقتی یکی از این هورمون‌ها کمتر از میزان طبیعی مورد نیاز بدن باشد، برای فرد مشکلاتی مانند پوکی استخوان یا مشکلات قلبی به همراه خواهد داشت.

عوارض استفاده از اسباب بازی های جنسی

شاید به شما توصیه شود که برای داشتن تنوع و یا جلوگیری از مشکلات متعدد با همسر خود، از راهکارهایی غیرمعمول را امتحان کنید؛ اما باید در جریان باشید که استفاده از این ابزارهای جنسی می‌تواند به ضرر شما باشد؛ زیرا سکس شما را شرطی می‌کند. تحریک مصنوعی با ابزارهای خارجی ممکن است شمارا وابسته کند. اگر شما برای تحریک شدن یا ارگاسم به چنین ابزارهایی وابسته شوید، ممکن است دیگر نتوانید به‌طور عادی سکس کنید. پس برای استفاده از هر ابزاری با روانشناس معتبر و با تجربه مشورت کنید.
علاوه بر نگرانی بالا، باید شرایط استفاده از این ابزارها را با فرهنگ اسلامی حاکم بر جامعه نیز وفق دهید. برای اینکه نظرات و حکم فقها را در مورد این ابزارها بدانید، می‌توانید حکم شرعی استفاده از آلت مصنوعی مردانه و دیگر ابزارها را بخوانید.

آیا می توان از اسباب بازی جنسی استفاده کرد؟
پس برای استفاده از هر ابزاری با روانشناس معتبر و با تجربه مشورت کنید.

انواع روش های آمیزش جنسی کدامند؟ (انواع سکس یا انواع رابطه جنسی)

مدل‌های گوناگونی از روش های سکس و انواع آمیزش جنسی وجود دارد. در اینجا به شرح و بررسی انواع سکس می‌پردازیم.

۱. تحریک کردن با لمس

تحریک بخش‌های مختلف بدن احساسات مختلفی ایجاد می‌کند. لمس تمامی نقاط بدن برای کشف نقاط حساس بدن شریک ‌جنسی نوعی از رابطه بدون دخول است که موجب شناخت و اعتماد می‌شود. در برخی افراد ممکن است گردن حساس‌تر باشد، در برخی پاها و غیره، تحریک جنسی می‌تواند با لمس کردن، بوسیدن یا مکیدن نقاط مختلف بدن صورت بگیرند. نقاط حساس بدن خود و شریک جنسی خود را بدانید و در مرحله معاشقه قبل از سکس سعی کنید بدن شریک جنسی خود را لمس کنید. در ادامه مطلب، با نقاط حساس بدن زنان و مردان آشنا خواهید شد.

از نداشتن سکس خوب رنج می‌بری؟ نگران نباش!

از بهترین‌های دکترتو مشاوره بگیر!

۲. رابطه دهانی (اورال سکس – Oral Sex)

لیسیدن آلت تناسلی، خوردن آلت تناسلی و مکیدن آلت تناسلی؛ همه نام‌های دیگر آمیزش جنسی دهانی یا سکس دهانی هستند و می‌توان آن را یکی از انواع سکس دانست. در این رابطه از دهان برای تحریک اندام جنسیِ شریک جنسی استفاده می‌شود. برخی افراد رابطه دهانی را دوست دارند و برخی دیگر ندارند.

یا حتی برخی دوست دارند رابطه دهانی دریافت کنند، ولی خود رابطه دهانی را انجام نمی‌دهند. همه این حالات طبیعی هستند. همه‌چیز بستگی به علایق خود فرد دارد و باید شریک جنسی خود را نیز از آن‌ها مطلع کند. رابطه دهانی در هر ۲ جنس مرد یا زن رایج است. از طریق رابطه دهانی احتمال بارداری وجود ندارد، اما ممکن است به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شوید. احتمال ابتلا به این بیماری‌ها، در روابط مقعدی و واژنی بیشتر از رابطه دهانی است.

خوردن آب منی در سکس

گاهی در رابطه‌ دهانی، آب منی درون دهان ریخته می‌شود. برخی از افراد از خوردن آب منی لذت می‌برند و برخی دیگر احساس خوبی ندارند. گاهی حتی خود مرد از اینکه آب منی خود را در دهان شریک جنسی خود بریزد، احساس خوبی ندارد. بنابراین از انجام این کار امتناع می‌کند. خوردن آب منی در اسلام حرام است. انجام این کار خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد که برخی از آن‌ها شامل خواب راحت، کاهش فشارخون، بهبود هوشیاری ذهنی و افزایش میل جنسی هستند.

۳. رابطه مقعدی (سکس آنال – Anal Sex)

رابطه جنسی مقعدی یکی از انواع آلترناتیو سکس است که با وارد شدن آلت تناسلی مرد یا اسباب‌بازی‌های جنسی به درون مقعد (باسن) پارتنر همراه است. برخی افراد از این رابطه لذت می‌برند و برخی دیگر، اصلا آن را دوست ندارند. رابطه جنسی برای هر دو طرف باید با حس خوب و لذت همراه باشد.

پس اگر شما علاقه‌ای به رابطه مقعدی ندارید، نباید کسی شمارا بابت آن تحت‌فشار قرار بدهد. اگر عضلات خود را شل نکنید، آرامش نداشته باشید و از لوبریکانت استفاده نکنید، رابطه مقعدی می‌تواند آسیب‌زا باشد. گاهی اوقات داشتن رابطه مقعدی (آنال) می‌تواند منجر به بروز خونریزی مقعدی هم بشود. ژل لوبریکانت چیست؟ یک ژل روان کننده رابطه جنسی است که برای بهبود آمیزش جنسی استفاده می‌شود.

متن انگلیسی: «Anal sex is still something of a taboo, despite the fact that it’s an increasingly popular sexual activity.»
ترجمه فارسی: «رابطه جنسی مقعدی با وجود اینکه یک فعالیت جنسی رو به افزایش است، هنوز چیزی شبیه به یک تابو است.»

به نقل از سایت healthline

۴. رابطه با انگشت یا دست (انگشت کردن – Fingering)

در این رابطه، تحریک اندام‌های جنسی و ارضای جنسی برای طرفین با استفاده از انگشت‌ها یا دست صورت می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت رابطه با دست، همان خود ارضایی به همراه شریک جنسی و به دست او است. دقیقش را بخواهید، نمی‌توان استفاده از دست برای رابطه جنسی را یکی از انواع سکس دانست. این نوع از رابطه جنسی تنها بخشی از یک رابطه است و اغلب اوقات هم از این نوع رابطه برای پیش‌نوازی و آماده‌سازی پارتنر استفاده می‌شود.

سکس با انگشت چیست؟
رابطه با دست، همان خود ارضایی به همراه شریک جنسی و به دست او است.

۵. خود ارضایی (Masturbation)

خود ارضایی نوع ایمن‌تری از رابطه جنسی است. در بلندمدت با تکرار زیاد، این عمل عوارضی برای فرد خواهد داشت. برای شناخت بهتر خود ارضایی و آسیب‌های احتمالی آن، مقاله «خودارضایی چیست و چه عوارضی دارد؟» را مطالعه کنید. خود ارضایی هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صادق است و از انواع سکس است که فرد سعی می‌کند رابطه جنسی را برای خودش شبیه‌سازی کند. اگر این مورد برای شما آزاردهنده است، می‌توانید نوبت حضوری ویزیت دکتر متخصص اعصاب و روان بگیرید یا از دکتر روانپزشک آنلاین در سایت دکترتو استفاده کنید.

۶. رابطه واژنی (سکس واژینال – Vaginal Sex)

وقتی حرف از رابطه جنسی می‌شود، ذهنیت عموم افراد مستقیماً به سمت وارد شدن آلت تناسلی مرد به واژن می‌رود. رابطه واژنی (همان سکس از جلو) یکی از روش‌های آمیزش است و تنها روشی است که می‌تواند منجر به بارداری شود. به همین دلیل در صورت درخواست طرفین، به اقدامات جلوگیری از بارداری نیاز دارد. همچنین مانند رابطه دهانی و مقعدی احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی نیز در این نوع سکس وجود دارد.
به‌طور قابل‌توجه، ۱۸ درصد ارگاسم‌های خانم‌ها از طریق رابطه واژنی اتفاق می‌افتد. به‌این‌علت که کلیتوریس (بخشی از واژن که مرکز تحریکات و لذت در خانم‌ها است) در این حالت تحریک می‌شود. اگرچه رابطه واژنی چه با تحریک کلیتوریس چه بدون آن می‌تواند لذت‌بخش و همراه با ارگاسم باشد، اما تحریک آن کارآمدتر است. برای نزدیکی در زمان عفونت واژن یا زخم واژن، نیاز دارید تا ابتدا عفونت برطرف شود و درمان زخم واژن بعد از نزدیکی یا درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی هم صورت بگیرد.

۷. رابطه با ابزارهای جنسی (Sex Toys)

این ابزارها به هرگونه وسیله یا شی‌ای که لذت جنسی را افزایش بدهد و ارگاسم را آسان‌تر کند، اطلاق می‌شود. در صورت استفاده صحیح و ایمن، این ابزار می‌توانند لذت جدیدی وارد رابطه جنسی کنند. البته لازم است قبل از استفاده از هر وسیله‌ای در سکس، با روانشناس یا اورولوژیست مشورت کنید. چون ممکن است این ابزارها مضر هم باشند.

برخی از ابزارهای رایج جنسی

در قسمت زیر، به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداختیم:

  • ویبراتورها (لرزشگرها): ویبراتور ۲ نوع داخلی و خارجی دارد که با ایجاد لرزش در بخش‌های مختلف بدن تحریک ایجاد می‌کند. نوع خارجی مثل تحریک‌کننده کلیتوریس و نوع داخلی برای واردکردن به واژن یا مقعد طراحی‌شده‌اند.
  • اسباب‌بازی‌های مقعدی: ابزارهایی که به‌طور ویژه برای تحریک عصب‌های انتهای مقعد طراحی‌شده‌اند و معمولا با نام «بات پلاگ» شناخته می‌شوند.
  • ابزارهایی مثل دستبند، پابند و چشم‌بند.
  • دیلدو: از رایج‌ترین ابزارها، دیلدو است. دیلدو یا آلت مصنوعی برای دخول در رابطه‌های دهانی، واژنی و مقعدی طراحی‌شده‌اند.
  • حلقه آلت تناسلی مرد (cock rings): نوعی حلقه که آلت تناسلی مرد وارد آن می‌شود و در انتهای آلت قرار می‌گیرد. این حلقه‌ها با کاهش بازگشت جریان خون از آلت فرد به بدن، منجر به بهبود در نعوظ آلت مرد می‌شوند (منبع: ویکی پدیا فارسی)
  • صندلی و مبلمان مخصوص سکس
ابزارهای جنسی چه هستند؟
از رایج‌ترین ابزارها، دیلدو است. دیلدو یا آلت مصنوعی برای دخول در رابطه‌های دهانی، واژنی و مقعدی طراحی‌شده‌اند.

۸. رابطه جنسی تلفنی (سکس چت)

رابطه جنسی تلفنی از طریق صحبت در مورد اعمال جنسی یا تخیلات شما است. این روش، فقط یک روش برای صمیمیت میان زوج‌های دور از هم که نمی‌توانند به‌صورت فیزیکی رابطه جنسی داشته باشند نیست؛ بلکه برای تمامی زوج‌ها کارایی دارد. در این نوع از انواع سکس، طرفین سعی می‌کنند درباره تمایلات جنسی‌شان باهم صحبت کنند.

رابطه تلفنی یا ردوبدل کردن پیامک بین زوجین می‌تواند تا حدی هیجان به رابطه وارد کند؛ اما افراط در هرکدام از این روش‌ها می‌تواند آسیب‌زا باشد؛ زیرا سکس شمارا شرطی می‌کند. درصورتی‌که از رابطه جنسی با همسرتان خسته شده‌اید بهتر است قبل از امتحان کردن هر روشی با روانشناس مشورت کنید.
توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ افزایش آگاهی دارد.

سکس در نوجوانی

برخی از افراد در سنین نوجوانی رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کنند؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که آموزش در این زمینه از مهم‌ترین مسائل است.‌ اگر فرزند نوجوانی دارید که احتمال برقراری رابطه‌ جنسی برای او در نظر می‌گیرید، بهتر است که آموزش‌های لازم را در این زمینه به او بدهید.
طبق تحقیقاتی که انجام‌شده است، از هر ۳ نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله، حداقل یکی از آن‌ها سکس داشته است. با اتفاقاتی که امروزه در حال وقوع است و در دسترس بودن اطلاعات در اختیار همه، نوجوانان سریع‌تر به بلوغ فکری می‌رسند. بهتر است تا حدی که امکان دارد از سکس نوجوانان پیشگیری به عمل آید؛ زیرا عوارض و مشکلاتی که ممکن است برای نوجوان ایجاد کند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که می‌توان تصور کرد. متاسفانه میانگین شروع سکس در نوجوانان در جهان، ۱۵ سال است.

سکس در پریودی (نزدیکی در دوران قاعدگی)

اگر خانم هستید، احتمالا این حالت را تجربه کرده‌اید که در دوران پریودی، میل جنسی شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. کسانی که در دوره‌ پریودی هستند،‌ شدیداً تمایل به سکس دارند اما بر سر دوراهی سکس در پریودی (رابطه در پریودی) یا نکردن قرار دارند. جالب است بدانید که در زمان پریود، دهانه‌ی رحم باز است و این باعث در معرض آلودگی قرار دادن رحم می‌شود.
اما معاشقه در دوران پریودی مانعی ندارد؛ بنابراین بهتر است که سکس بدون دخول در دوران پریودی انجام شود. درصورتی‌که در دوران پریودی، سکس با دخول باشد، احتمال عفونت و بیماری زیاد می‌شود، پس توصیه می‌شود که اگر هم قرار است نزدیکی در پریودی انجام شود در روزهای آخر دوره و یا با کاندوم باشد.
از طرفی توجه داشته باشید که یکی از عوارض نزدیکی در روز آخر پریود، احتمال بارداری در دوران پریودی است. برقراری رابطه‌ جنسی و دخول در دوران پریودی حتی‌الامکان منع شده است.

سکس بعد از زایمان

دوره‌ نفاس به هفته‌های اول بعد از زایمان گفته می‌شود که در آن زن معمولا خونریزی کمی دارد و نمی‌تواند نزدیکی کند. البته برخی از خانم‌هایی که زایمان می‌کنند، می‌توانند بعد از دو هفته،‌ درصورتی‌که درد و یا عفونت نداشته باشند،‌ نزدیکی را شروع کنند.
خونریزی و درد اولین سکس بعد از زایمان معمولا طبیعی است، اما نباید باعث ایجاد مخاطره برای خانم شود. اگر این نزدیکی زودتر از موعد صورت گیرد، مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد خواهد کرد که می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.
بهترین زمان برای اولین نزدیکی و رابطه جنسی بعد از زایمان، ۴ تا ۶ هفته بعد از زایمان است. معمولا عوارضی بعد از زایمان برای فرد باقی می‌ماند که برخی از آن‌ها خشکی واژن و درد حین نزدیکی هستند که بعد از مدتی برطرف می‌شوند. البته خشکی واژن می‌تواند به علت کشیدگی عضلات واژن در زمان زایمان و شیردهی هم باشد.
مواردی مانند عفونت، پارگی واژن، اپیزیوتومی یا برشی که هنگام زایمان در واژن ایجاد می‌شود، می‌توانند مدت‌زمان اولین سکس بعد از زایمان را به تعویق بیندازند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

آیا سکس بعد از زایمان ممکن است؟
دوره‌ نفاس به هفته‌های اول بعد از زایمان گفته می‌شود که در آن زن معمولا خونریزی کمی دارد و نمی‌تواند نزدیکی کند.

سکس در بارداری (نزدیکی در دوران بارداری)

برخی فکر می‌کنند که نمی‌توان در زمان بارداری سکس داشت. این تصور اشتباه است. جالب است بدانید که برخی از خانم‌ها برای اولین بار ارگاسم را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. این جمله نشان‌دهنده‌ این است که میل در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کنند و تحریک جنسی نیز در این دوره بیشتر می‌شود.
البته ترس در این دوره می‌تواند مانع سکس در بارداری یا رابطه در بارداری شود. اما تمامی این مسائل نگرانی بی‌جهت در سکس زنان است. تنها در مواقعی نزدیکی در بارداری نباید صورت گیرد که زن مورد اذیت و آزار قرار بگیرد و یا احتمال سقط برای خانم وجود داشته باشد.
بهترین زمان سکس در بارداری ۳ ماهه‌ دوم است.

در این دوره، نه جنین به‌اندازه‌ای بزرگ‌شده است که به رحم فشار وارد کند و نه مادر ازنظر هورمونی در شرایط بدی قرار دارد.‌ در روزهای آخر و نزدیک به زایمان در سه‌ماهه‌ سوم بارداری، معمولا سکس باعث ایجاد احساس انقباض می‌شود و حتی می‌تواند باعث زایمان هم بشود؛ بنابراین گاهی می‌توان از سکس و ارگاسم برای تحریک زایمان استفاده کرد.

آموزش سکس و نحوه انجام رابطه جنسی چیست؟ (نحوه آمیزش جنسی)

سکس یک فرایند پیچیده است و داشتن یک رابطه جنسی خوب از شرایط فیزیکی و روانی بدن تاثیر می‌پذیرد. رابطه جنسی فقط به هدف تولیدمثل نیست؛ بلکه در اغلب موارد برای لذت بردن از آن انجام می‌گیرد. به دلیل همین پیچیدگی‌ها، یادگیری و آموزش روش‌های صحیح سکس اهمیت بسیار بالایی دارند.

بااین‌وجود هنوز در برخی جوامع صحبت کردن در مورد سکس در عموم را ممنوع یا ناخوشایند می‌دانند. سعی کنید برای آموزش سکس به منابع معتبری رجوع کنید. اگر در این راستا کنجکاوی‌ها یا نگرانی‌هایی دارید که نمی‌توانید باکسی در میان بگذارید، می‌توانید از دکتر روانشناس آنلاین متخصص اورولوژیست و یا دکتر زنان استفاده کنید.

آموزش سکس و نحوه انجام رابطه جنسی چیست؟
سکس یک فرایند پیچیده است و داشتن یک رابطه جنسی خوب از شرایط فیزیکی و روانی بدن تاثیر می‌پذیرد.

روش صحیح رابطه جنسی و ایمن بودن سکس

برای داشتن رابطه جنسی بهتر باید ابتدا به یک شناخت کلی از بدن خود و چیزهایی که در سکس زناشویی از آن لذت می‌برید برسید. با شریک جنسی خود در مورد علایق و لذت‌های شخصی صحبت کنید و بعد از شناخت خود به شناخت وی بپردازید. وقتی شما بدن خود و شریکتان را بشناسید، بدانید چه نقاطی از بدن تحریک‌پذیری و حساسیت بیشتری دارد، می‌توانید رابطه جنسی بهتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید. سکس خوب به همین راحتی شکل می‌گیرد.

متن انگلیسی: «Hormones, stress levels, and physical and mental health all impact our sex drive»
ترجمه فارسی: «هورمون‌ها، سطح استرس و سلامت جسمی و روانی همگی بر میل جنسی ما تأثیر می‌گذارند»

به نقل از سایت helloclue

مراحل انجام رابطه جنسی یا مراحل سکس

در جدول زیر، به آموزش قدم به قدم مراحل رابطه جنسی پرداخته‌ایم:

مراحل سکستوضیحات آن
پیش نوازیپیش نوازی یا همان معاشقه، یعنی در آغاز رابطه طرفین با بوسیدن، نوازش، لمس و مالیدن بخش‌های مختلف بدن یکدیگر یا حتی داشتن رابطه دهانی، یکدیگر را تحریک کنند. یک بخش مهم و لذت‌بخش از سکس، پیش نوازی است به‌طوری گاهی برخی افراد فقط به پیش نوازی اکتفا می‌کنند و دخول یا روابط مقعدی و واژنی انجام نمی‌دهند.
زمان استفاده از کاندومدقیقا قبل از دخول در زمانی که آلت مرد کاملا در حالت نعوظ قرار دارد، باید کاندوم رو روی آن کشید.
دخولباید با کمک دست، آلت مرد را به سمت واژن هدایت کرد. برای دخول نباید عجله داشت و باید به‌آرامی پیش رفت. وقتی آلت مرد کاملا وارد واژن شد با حرکات بدن آن را به داخل فشار داده و سپس بخشی از آن را بیرون بکشید و این عمل را تکرار کنید. به‌آرامی این عمل را انجام دهید و مطمئن شوید که شما و شریک جنسی‌تان اذیت نمی‌شوید و راحت هستید.
رسیدن به ارگاسموقتی بدن شما خیلی تحریک شود، فشار جنسی ایجادشده ناگهان آزاد می‌شود که به این حالت ارگاسم گفته می‌شود. برای رسیدن به ارگاسم در خانم‌ها همان‌طور که گفته شد تحریک کلیتوریس از مهم‌ترین راهکارها است. گاها افراد در حین دخول با دست کلیتوریس را لمس می‌کنند تا تحریک آن همزمان ادامه پیدا کند. در مردان نیز عمل دخول موجب تحریک عصب‌های آلت مرد شده و معمولاً به ارگاسم و در نهایت انزال می‌رسند.
مراحل انجام رابطه جنسی

پوزیشن‌ های سکس و انواع آن

روش‌های آمیزش جنسی که معمولا از آن‌ها با عنوان پوزیشنِ سکس (Sex position) یاد می‌شود، روش‌های هستند که افراد برای انجام معاشقه و سایر فعالیت‌های جنسی استفاده می‌کنند. پوزیشن در سکس به معنای حالت یا موقعیت قرار گرفتن زوج‌ها در حین سکس است. باید بدانید که روش‌های آمیزش جنسی لزوما به دخول منتهی نمی‌شوند.
راهنما‌های روش‌های آمیزش جنسی معمولا تاریخچه بسیار کهنی دارند. یکی از معروف‌ترین این راهنماها کتاب کاما سوترا از واتسیایانا (فیلسوف هندی) که معتقدند میان قرون یک تا ۶، نگاشته شده است.
هرکدام از انواع پوزیشن های سکس به هدف خاصی صورت می‌گیرد. از معروف‌ترین پوزیشن‌ها که احتمالا شما هم نام آن‌ها را شنیده‌اید، پوزیشن رو در رو، پوزیشن پهلوبه‌پهلو، دخول از پشت، روش زن سوارکار، سکس ایستاده، نشسته، روش سگی یا داگی، شیوه قاشقی یا ۹۹ و روش ۶۹؛ از روش‌های آمیزش جنسی هستند.
شما باید در رابطه جنسی بتوانید بهترین پوزیشن سکس را انتخاب کنید و این تنها با شناخت و آگاهی حاصل می‌شود. در نتیجه در این زمینه با همسر خود صحبت کنید. در صورت نیاز برای آگاهی بهتر از پوزیشن‌های مناسب و عوارض برخی از آن‌ها می‌توانید با دکتر زنان مشورت کنید.

بهترین روش های دخول چیست؟

به‌طورکلی متخصصان پزشکی (متخصصین زنان و زایمان یا متخصصین اورولوژی) دخول را به‌عنوان یک فعالیت جنسی که در آن آلت تناسلی مرد وارد واژن می‌شود تعریف می‌کنند. همچنین واردکردن آلت به مقعد را نیز شامل می‌شود. البته امروزه انواع مختلف رابطه جنسی در دسته دخول قرار می‌گیرد.
برای برخی افراد دخول زمانی که عمیق باشد لذت‌بخش‌تر است. نه‌تنها از نظر فیزیکی احساس بهتری دارد بلکه با بیشتر نزدیک کردن بدن طرفین، باعث رضایت روانی نیز می‌شود. دخول عمیق می‌تواند واژنی یا مقعدی باشد. این نوع از رابطه می‌تواند دردناک باشد پس باید از مقدار بیشتری روان کننده، زمان بیشتری برای منعطف کردن اندام جنسی و پوزیشن‌های راحت‌تر استفاده کرد.
به‌طورکلی از پوزیشن‌هایی که دخول، فشار جسمی و درد کمتری دارد ولی لذت جنسی بیشتری دارد؛ می‌توان به پوزیشن رودررو اشاره کرد. همچنین روش‌های پهلوبه‌پهلو و از پشت یا استفاده از بالش نیز مناسب هستند؛ اما برای درک درستی از پوزیشن با دکتر زنان مشورت کنید.

رابطه جنسی بدون دخول

رابطه جنسی بدون دخول برای افراد مختلف معناهای متفاوتی دارد. برخی هر نوع رابطه‌ای که شامل دخول به واژن نباشد را در این دسته قرار می‌دهند؛ اما برای برخی دیگر به معنای عدم دخول به همه روش‌ها است، یعنی نه با انگشت، نه با اسباب‌بازی‌های جنسی و نه سکس مقعدی. برخی از افراد این نوع از رابطه را برای داشتن یک سکس ایمن ازنظر بارداری یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی استفاده می‌کنند.
بسته به تعریف افراد، رابطه جنسی بدون دخول، روش‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ اما به‌طورکلی می‌تواند شامل بوسیدن نقاط مختلف بدن یا ماساژ دادن به جهت تحریک و ارضای جنسی باشد.

رابطه بدون دخول چیست؟
بسته به تعریف افراد، رابطه جنسی بدون دخول، روش‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ اما به‌طورکلی می‌تواند شامل بوسیدن نقاط مختلف بدن یا ماساژ دادن به جهت تحریک و ارضای جنسی باشد.

حساس‌ ترین نقاط بدن زن و مرد در رابطه جنسی

در بدن هر فردی یک سری نقاط حساس وجود دارند که در رابطه جنسی تحریک این نقاط موجب تحریک بیشتر فرد ازنظر جنسی می‌شود. این نقاط در هر فردی متفاوت است؛ یعنی ممکن است لمس یک نقطه در فرد دیگری احساس لذت زیادی به او بدهد ولی در شما این‌گونه نباشد.
برخی از این نقاط شامل گردن، گوش، ناف و بخش پایینی شکم، لب و دهان، بخش داخلی مچ دست، سینه‌ها و نوک آن‌ها، پاها و دیگر موارد باشد. این‌ها موارد مشترک بین زن و مرد بودند. برخی نقاط نیز در مرد یا زن اختصاصی هستند.

نقاط حساس جنسی در مرد

در منطقه تناسلی نقاط حساسی در آقایان وجود دارند:

  • در منطقه تناسلی نقاط حساسی در آقایان وجود دارند:
  • ناحیه کلاهک: همان سر آلت است که با توجه به حدود چهار هزار عصب که به آن ختم می‌شوند حساس‌ترین نقطه در بدن مرد است.
  • فرنولوم: بخش نرم زیر آلت تناسلی است، درجایی که بدنه آلت به کلاهک می‌رسد. بسیار حساس بوده و تحریک‌کننده ارگاسم است.
  • بیضه‌ها: کیسه بیضه‌ها با عصب‌های بسیار حساسی که دارد برای تحریک  لذت جنسی مناسب هستند.
  • فاصله میان مقعد و آلت تناسلی: ناحیه‌ای پایین‌تر از بیضه‌ها که با تحریک آن در نزدیکی زمان انزال، می‌توان فرد را به ارضای روانی نیز رساند.
  • غده پروستات: این غده کوچک در ریشه آلت تناسلی قرار دارد که از طریق مقعد قابل‌دسترسی است و حساسیت بالایی دارد.

نقاط حساس جنسی در زن

در خانم‌ها مناطق زیر از حساسیت بالایی برخوردار هستند و تحریک کردن، علاوه بر لذت زنان، باعث احساس بهتر در سکس مردان خواهد شد:

  • در خانم‌ها مناطق زیر از حساسیت بالایی برخوردار هستند و با تحریک کردن آن‌ها می‌توانید به خانم‌ها حال لذت بدهید.
  • تپه ونوس: بافتی تپه گونه که متشکل از چربی است و در بالای کلیتوریس قرار دارد. این بافت از عصب‌هایی تشکیل‌شده است که به اندام تناسلی متصل هستند. ماساژ و مالیدن این ناحیه به حالت حرکت به سمت بالا و پایین روی آن موجب تحریک غیرمستقیم کلیتورس و لب‌های واژن می‌شود.
  • کلیتوریس: که گفته شد حساسیت و تأثیر بالایی در تحریک‌پذیری دارد.
  • نقطه G: یا همان جی اسپات، ناحیه‌ای که تحریک مناسب آن می‌تواند منجر به فرایندانزال در خانم‌ها شود. با استفاده از انگشت یا ویبراتور منحنی شکل می‌توان به آن دستیابی پیدا کرد. در بخش بالایی حفره (سوراخ) واژن قرار دارد. البته تحریک باید تا زمانی ادامه پیدا کند که باعث درد زیر شکم بعد از رابطه نشود.
  • نقطه A: بخش انتهایی واژن که پر از اعصاب تحریک‌پذیر است. با واردکردن آلت تناسلی مرد یا دیلدوها و تمرکز بر ایجاد فشار روی دیوار مقابل در هنگام خارج و داخل کردن آلت می‌توان آن را تحرک کرد.
  • دهانه رحم نیز از دیگر نقاط تحریک‌پذیر در خانم‌ها است که دستیابی به آن نیاز به دخول عمیق دارد.

ارضا شدن در رابطه جنسی

ارضا یا ارگاسم اوج لذت جنسی است و احساس بسیار خوبی به همراه دارد. اوج لذت جنسی یعنی ارضا شدن یا ارگاسم هم برای مرد و هم برای زن رخ می‌دهد. قبل یا در حین ارگاسم بدن شما متوجه تغییراتی می‌شود:

  • صورت و سینه شما گرم و قرمز می‌شود.
  • قلب با سرعت بیشتری می‌تپد.
  • گرفتگی عضلانی در اندام جنسی رخ می‌دهد.
  • یک احساس لذت خاص در اندام جنسی شما یا حتی کل بدن به وجود می‌آید.

با داشتن یک رابطه‌ی جنسی فوق‌العاده، یک کلیک فاصله داری!

افزایش لذت در سکس

موارد زیر، از مهم‌ترین روش‌های افزایش لذت در رابطه جنسی هستند:

  • تمرکز کامل بر رابطه جنسی: تلفن همراه خود را خاموش کنید یا کلا کنار بگذارید، تمام ذهن خود را روی حس‌های بدن خود، دنبال کردن احساسات و لذت خود و شریک جنسی خود قرار بدهید.
  • سعی کنید نقاط تحریک‌پذیر جدیدی پیدا کنید و از تحریک آن‌ها استفاده کنید.
  • در رابطه واژنی حتما به تحریک کلیتوریس توجه شود.
  • استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی مثل ویبراتورها برای تحریک بیشتر و راحت‌تر.
  • باید به خواسته‌های طرف مقابل نیز توجه کرد، برخی افراد رابطه جنسی عاشقانه و آرام را ترجیح می‌دهند. ولی برخی دیگر از رابطه جنسی خشن لذت می‌برند.

رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی خشن تعریف مشخص و دقیقی ندارد و بسته به علایق شخصی قابل تعریف است. برخی ممکن است بوسیدن همراه با خشونت را رابطه خشن بدانند و برخی نیز روابط BDSM؛ اما به‌طورکلی رابطه جنسی زناشویی خشن به هر نوع فعالیت جنسی که با رفتارهای تهاجمی و خشونت‌آمیز همراه باشد را شامل می‌شود. بیشتر راه‌های سکس خشن اگر به روش صحیح انجام نشوند می‌توانند آسیب‌زا باشند؛ مثلا در استفاده از دستبند یا پابندها باید حتما توجه داشت که آسیبی به فرد مقابل نرسد.
نکته مهم: اگر فکر می‌کنید درد زیادی را در حین سکس متحمل می‌شوید، یا اینکه فشار زیادی بر روی شماست؛ حتما با سکس تراپیست مشورت کنید. سکس تراپی چیست؟ جلسه درمانی یا مشاوره رابطه جنسی است که در آن یک روانشناس یا دکتر رابطه جنسی در سکس است به شما برای برطرف کردن مشکلات کمک می‌کند.

متن انگلیسی: «Some research suggests the rhythmic nature of sex and sexual stimulation creates a physical-psychological loop of pleasure.»
ترجمه فارسی: «برخی تحقیقات حاکی از آن است که ماهیت ریتمیک رابطه جنسی و تحریک جنسی، یک حلقه لذت جسمانی-روانی ایجاد می‌کند.»

به نقل از سایت healthline

مناسب ترین زمان ها برای برقراری رابطه جنسی کدامند؟

بهترین زمان سکس کی است؟ دخول می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز اتفاق بیفتد؛ اما یکسری ساعت‌ها وجود دارند که انجام رابطه جنسی در آن‌ها مزایایی را به دنبال خواهد داشت. برخی از دانشمندان و رفتارشناسان جنسی اظهار دارند که داشتن رابطه جنسی در ساعات اولیه صبح بهتر است. به همین دلیل است که بسیاری از زوج‌ها تجربه سکس در صبح را لذت‌بخش‌ترین سکس می‌دانند.
متخصصان اظهار دارند که سطح ترشح هورمون تستوسترون و همچنین اندورفین‌ها در ساعت شروع روز بسیار بیشتر هستند؛ بنابراین احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی و داشتن احساس عشق و لذت افزایش خواهد یافت.
داشتن رابطه جنسی در ابتدای روز یک راهکار بسیار مؤثر برای شروع روز موفقیت‌آمیز است. این کار باعث سرحال شدن می‌شود و حتی در زیباتر شدن افراد نیز مؤثر خواهد بود. چرا که درنتیجه آزادسازی هورمون آندروسترون، بهبود گردش خون و همچنین افزایش گرمی و حرارت بدن منجر به زیباتر شدن پوست و مو خواهد شد.
یک دلیل دیگر برای این‌که بگوییم بهترین زمان دخول در صبح است، افزایش سطح ایمونوگلوبولین در بدن بوده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و شما را همواره سالم نگه می‌دارد.
علاوه بر این، به دلیل این‌که شما چند ساعت در خواب به سر می‌بردید و ذهن شما آسوده بوده، احتمال این‌که در حین رابطه جنسی افکار شما به سمت مسائل دیگر از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی، کاری و غیره منحرف شود، بسیار کاهش خواهد یافت. از طرفی می‌توان گفت که در این زمان مردان در اوج شهوت خود قرار دارند و می‌توانند یک رابطه جنسی بسیار لذت‌بخش را به ارمغان بیاورند.

بهترین زمان برای سکس کردن کی است؟
بهترین زمان رابطه جنسی، صبح است.

مدت زمان رابطه جنسی چقدر است؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که مدت زمان رابطه جنسی نرمال یا مدت زمان مناسب رابطه زناشویی چقدر است؟ ازآنجایی‌که تعریف سکس برای هرکسی متفاوت است نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد. بستگی به خواسته‌های طرفین رابطه دارد. به‌عنوان مثل طولانی بودن مدت پیش نوازی و غیره.
به‌طورکلی پزشکان در کانادا و آمریکا، میانگین مدت‌زمان رابطه جنسی در انواع مختلف را به شرح زیر توضیح داده‌اند:

  • کمتر از ۳ دقیقه را به‌عنوان هشدار برای مشکلات بالینی و پزشکی می‌دانند.
  • بین ۳ تا ۷ دقیقه؛ مناسب و کافی بوده.
  • بین ۷ تا ۱۳ دقیقه؛ مطلوب و خوشایند است
  • و بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طولانی به‌حساب می‌آید.

طول مدت سکس ممکن است در زوج‌های مختلف، متفاوت باشد. از سمتی عوامل بسیاری می‌تواند بر طول مدت سکس تاثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال استرس ناشی از شرایط اقتصادی، مشکلات روانی مانند افسردگی یا استفاده از دارو مانند عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی ممکن است بر سکس و زمان آن تاثیر زیادی بگذارد. درنتیجه مدت‌زمانی که به‌عنوان میانگین در بالا عنوان‌شده است، به‌هیچ‌وجه به عموم زوجین قابل‌تعمیم نیست. درصورتی‌که فکر می‌کنید در طول مدت رابطه جنسی مشکل‌دارید، حتما با روانشناس مشورت کنید.

تعداد دفعات سکس نرمال در هفته چند بار است؟

تعداد دخول نرمال در دنیای حقیقی از زوجی تا زوجی دیگر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که به‌صورت کلی زوج‌هایی که در دهه سوم زندگی خود قرار دارند بین یک تا سه بار در روز می‌توانند ارتباط داشته باشند. رابطه جنسی در دهه چهارم کم می‌شود و به دو بار در هفته خواهد رسید. ولی هیچ‌گونه قانونی برای اعدادی که در آن بیان شد موجود نیست.
ساری کوپر، متخصص روانشناس و یک درمانگر جنسی بعد از مطالعات بسیار در این زمینه نظر خود را در این رابطه این‌طور منتشر کرد که «بر اساس نیاز روانی و جسمی زوجین برقراری رابطه جنسی ۲ الی ۳ بار در طول هفته می‌تواند مناسب‌ترین تعداد دفعات برقراری رابطه زناشویی باشد.»
البته این دفعات مربوط به شرایط معمولی است و دفعات برقراری ارتباط جنسی و زناشویی در اوایل ازدواج، دوران بارداری و بعد از زایمان کاملا متفاوت و به طبع کمتر و بیشتر خواهد بود.

تعداد ارتباط جنسی مناسب در هفته چقدر است؟

اگر شما خوشحال باشید و رضایت داشته باشید حتی اگر تعداد رابطه جنسی شما از حد نرمال کمتر هم باشد، شما به‌اندازه کافی ارتباط جنسی دارید. بعضی از پزشکان اعتقاددارند که این طبیعی نیست که هیچ‌گونه میل جنسی در کار نباشد. ولی حقیقت این است که هیچ علمی برای شما بیان نمی‌کند که تعداد رابطه جنسی برای سالم بودن جسمی و عاطفی شما چه مقدار است.

راه های طولانی تر شدن مدت زمان سکس

استفاده از دارو های بهبود عملکرد جنسی، ژل‌ها و کاندوم‌های تأخیری می‌تواند از راه‌های طولانی کردن رابطه جنسی باشد. راهکارهای زیر نیز می‌توانند تاثیر گذار باشند:

  • وقتی یکی از طرفین به ارگاسم رسید، یک وقفه ایجاد شود و سپس تمرکز بر ارضا و لذت طرف مقابل باشد.
  • به‌طور مداوم در مورد نیاز و خواسته‌های جنسی صحبت شود. این کار موجب لذت بیشتر طرفین از سکس می‌شود.
  • اولویت بر به ارگاسم رسیدن زن باشد، چرا که معمولا دیرتر از مردان به ارگاسم می‌رسند. برای این کار می‌توان با دست کلیتوریس را تحریک کرد یا رابطه دهانی داشت.
  • قبل از دخول و در ابتدای کار تمرکز و وقت بیشتری روی پیش نوازی گذاشته شود. این کار هم به طولانی کردن رابطه و هم به لذت بیشتر برای طرفین کمک می‌کند.
  • در حین رابطه کشیدن نفس‌های عمیق می‌تواند در به تاخیر انداختنِ ارگاسم کمک کند.

تأثیر ازدواج بر سکس چیست؟

سکس در ازدواج‌های بلندمدت نباید به یک عمل کسل‌کننده تبدیل بشود. هر چه سال‌ها می‌گذرند و سن شما بالاتر می‌رود، رابطه شما نیز باید بهتر بشود و صمیمیت بیشتری داشته باشد. داشتن رابطه جنسی با همسر می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد چراکه شما علایق، عادت‌ها و خواسته‌های یکدیگر را به‌خوبی می‌شناسید.

اولین سکس در ازدواج

تجربه اولین سکس برای هر فرد تجربه‌ای بسیار مهم است. در ایران به اولین رابطه جنسی که در شب ازدواج رخ می‌دهد، شب زفاف می‌گویند. بیشتر خانم‌ها از زمان تولد درون واژن خود پرده‌ای دارند که بکارت نامیده می‌شود. این پرده در اولین رابطه جنسی یا دخول به واژن ممکن است پاره شود. پاره شدن پرده بکارت با مقداری درد و خونریزی همراه است. در برخی افراد نیز در اثر برخی فشارها یا ورزش‌ها ممکن است پرده بکارت پاره شده باشد (احتمال آن کم است).

برای کاهش اضطراب اولین رابطه می‌توان از راه‌های زیر کمک گرفت:

  • انتخاب یک شریک جنسی مناسب.
  • پیش نوازی مناسب و به‌اندازه.
  • آرام پیش رفتن.
  • رابطه جنسی با کاندوم و روش‌های حفاظتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی.
اولین سکس در ازدواج چه شرایطی دارد؟
در ایران به اولین رابطه جنسی که در شب ازدواج رخ می‌دهد، شب زفاف می‌گویند.

عشق و رابطه جنسی، عشق مهمتر است یا سکس؟

عشق و رابطه جنسی رابطه‌ای صریح و مستقیم با یکدیگر دارند. هر دو یکدیگر را تکمیل می‌کنند و باعث بهبود یکدیگر می‌شوند. در بسیاری از تعاریف مرزی ظریف بین دو مفهوم سکس و عشق وجود دارد. برای داشتن بهترین سکس لازم است عاشق باشید و برای عاشق بودن نیز لازم است که بهترین رابطه جنسی را داشته باشید؛ اما همیشه نیز این فرمول اجرایی نیست.

قطعا شما نیز روابطی را دیده‌اید که بدون داشتن روابط جنسی، عاشق هم هستند یا برعکس. در طولانی‌مدت، بیشتر زوج‌ها، با تغییر بدن‌ها در اثر افزایش سن و کاهش تمایلات جنسی، با چالش‌هایی روبرو می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر زوج‌ها در صحبت صادقانه در مورد رابطه‌ جنسی مشکل‌دارند اما زمانی که بتوانند این کار را کنند، به هم نزدیک‌تر خواهند شد.

زوج‌ها باید نقش رابطه‌ جنسی در روابط را هم درک کنند. تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که یک ارتباط جنسی باکیفیت، به‌خصوص در اوایل رابطه، پایه‌ای برای دوام طولانی‌مدت رابطه ایجاد می‌کند. مطالعات نشان داده است که درواقع، حتی در صورت کاهش رضایت جنسی در بسیاری از روابط، سطح رضایت کلی بالا باقی می‌ماند؛ اما زمانی که سطح تمایل افراد به‌طور بسیار متفاوتی تغییر کند، مهم است که این نگرانی برطرف شود. 

چگونه زوج‌ ها می‌ توانند هم رابطه‌ عاشقانه داشته باشند و هم رابطه جنسی خوب؟

هیچ تجویز جهان‌شمولی برای داشتن یک زندگی جنسی سالم وجود ندارد. زوج‌های شادی وجودی دارند که چندین بار در هفته رابطه‌ی جنسی دارند و زوج‌هایی راضی نیز وجود دارند که به‌ندرت رابطه‌ جنسی دارند؛ اما بسیاری از زوج‌ها به مشکلات جدی حول زندگی جنسیشان برمی‌خورند که این مشکلات اغلب به دلیل تفاوت در سطح تمایلات است.

زمانی که یکی از طرفین تمایل جنسی بیشتری نسبت به دیگری دارد، ممکن است به سبب احساس رد شدن ازیک‌طرف رابطه و احساس فشار از سوی طرف دیگر رابطه برای داشتن رابطه جنسی، رابطه‌شان به‌طورکلی تهدید شود. صحبت کردن واضح در مورد این نگرانی‌ها می‌تواند به تسکین احساسات آسیب‌دیده کمک کند.

از سمتی فاکتور سن در کنار دیگر شرایط اجتماعی باعث می‌شود که شور و هیجان رابطه جنسی و عاشقانه در طی زمان کم شود. روانشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای برگرداندن شور و شوق، افراد باید با صراحت در مورد آن صحبت کرده و به خود اجازه دهند تا خود درونی‌شان را بروز دهند و یاد بگیرند که تنش‌های جنسی را تحمل کنند. سکس تراپست برای درمان مشکلات جنسی می‌تواند به شما بسیار کمک کند. 

چگونه زوج‌ ها می‌ توانند هم رابطه‌ عاشقانه داشته باشند و هم رابطه جنسی خوب؟
صحبت کردن،‌ به بهبود رابطه جنسی و عاطفی کمک می‌کند.

خطرات و مشکلات روابط جنسی چه هستند؟

رابطه جنسی می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. از ساده‌ترین مثال‌های آن می‌توان به بارداری ناخواسته و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها مشکلات دیگری نیز می‌تواند به وجود بیاید. این مشکلات می‌توانند اثرات روحی و روانی نیز داشته باشند و منجر به سردی در روابط بشوند.
برای جلوگیری از بارداری ناخواسته راه‌هایی به نام کنترل تولد یا پیشگیری از بارداری وجود دارند که شامل استفاده از قرص‌ها، کاندوم‌ها و غیره می‌شود. در مورد بیماری‌های مقاربتی نیز استفاده از انواع کاندوم‌ها پیشنهاد می‌شود.
بیماری‌هایی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات عصبی، اختلالات هورمونی، بیماری‌های مزمن، مصرف الکل و غیره ازجمله دلایل فیزیکی و پزشکی هستند.

اضطراب و فشار روحی، مشکل در روابط اجتماعی و عاطفی، احساس گناه و غیره نیز ازجمله دلایل روانی هستند. همچنین مصرف برخی داروها نظیر داروهای ضدافسردگی، داروهای مربوط به فشارخون بالا و غیره نیز می‌توانند منجر به مشکلات زیر در آقایان یا خانم‌ها بشوند.

متن انگلیسی: «Engaging in risky sexual behaviors can lead to HIV infection, sexually transmitted diseases, and unintended pregnancy among youth.»
ترجمه فارسی: «درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر می‌تواند منجر به عفونت HIV، بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته در بین جوانان شود.»

به نقل از سایت cdc.gov

مشکلات روابط جنسی در آقایان

استرس، بیماری‌های دیگر یا داروها می‌توانند عاملی برای مشکلات در روابط جنسی باشند:

  • اختلال عملکرد نعوظ (راست و سفت شدن آلت تناسلی): نوع رایج مشکل در مردان است که با بالا رفتن سن احتمال آن افزایش می‌یابد؛ اما یک مسئله‌ طبیعی مربوط به کهولت سن نیست.
  • مشکلات در انزال مانند زودانزالی و دیر انزالی.
  • کاهش میزان تستوسترون که می‌تواند به کاهش میل جنسی منجر شود.

سندروم کوچک بودن آلت تناسلی در مردان (PDD)

افراد مبتلا به این سندروم در عمل آلت کوچکی ندارند، بلکه نگرانی شدیدی در مورد کوچک بودن آلت مرد خود دارند. این افراد از اندازه آلت مردانه خود خجالت‌زده و مضطرب هستند در حالی ممکن است آلت مردانه آن‌ها اندازه طبیعی داشته باشد. هرچند برای بزرگ کردن آلت مردانه هم راهکارهایی وجود دارد.
آگاهی از میانگین اندازه آلت تناسلی در مردان می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از این سندروم باشد. در تحلیل آماری یک تحقیق که سال ۲۰۱۴ از بین حدود ۱۵٬۰۰۰ مرد صورت گرفت نتایج زیر به دست آمد:

  • میانگین اندازه آلت در حالت خوابیده حدود ۹ سانتی‌متر است.
  • در حالت نعوظ (راست شده) میانگین اندازه آلت حدود ۱۳ سانتی‌متر است.
  • آلت بالای ۶ اینچ (حدود ۱۵ سانت) به‌ندرت دیده می‌شود.

مشکلات روابط جنسی در خانم ها

موارد زیر از مهم‌ترین مشکلات در روابط جنسی خانمها هستند:

  • عدم توانایی تحریک
  • نبود ارگاسم یا نرسیدن به اوج لذت جنسی
  • احساس درد در هنگام مقاربت و دخول (dyspareunia)

برخی از مشکلات و عوامل خطر در روابط جنسی مربوط به هر دو جنس هستند:

کاهش میل جنسی، دوست نداشتن سکس و علت آن

سرکوب و کاهش میل جنسی یا همان دوست‌نداشتن سکس یکی از مشکلاتی است که هم در آقایان هم در خانم‌ها رخ می‌دهد. در مردان همراه با کمبود تستوسترون است. الکل و داروهای غیرمجاز، نسخه‌های درمانی‌ای که فرد مصرف می‌کند، کم یا خیلی زیاد ورزش کردن می‌توانند از دیگر عوامل فیزیکی کاهش میل جنسی در مردان باشند. عوامل روانی مانند فشار روحی، استرس و یا مشکلات عاطفی نیز می‌توانند از دلایل این امر باشند.
در خانم‌ها مشکلاتی مانند درد در حین سکس یا دخول (بیماری دخول دردناک یا dyspareunia)، بیماری‌های دیگر ازجمله دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری عروق کرونری، نسخه‌های دارویی و غیره از دلایل کاهش میل جنسی هستند. همچنین تغییرات هورمونی مانند زمان شیردهی و بارداری، استرس، فشار روحی، تجربه تلخ از سکس درگذشته و مشکلات عاطفی در روابط نیز ازجمله دلایل در خانم‌ها هستند.

راه های افزایش میل جنسی چیست؟

در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که به داشتن سکس بهتر کمک می‌کند؛

  • داشتن سبک زندگی سالم‌تر
  • بهبود رژیم غذایی
  • ورزش و خواب برنامه‌ریزی‌شده و منظم
  • قطع مصرف الکل
  • تغییر نسخه‌های دارویی
  • تجویز تستوسترون در مردان
  • هورمون درمانی (مثل استروژن) در خانم‌ها
  • کاهش استرس
  • برقراری ارتباط خوب و صمیمی با شریک زندگی یا جنسی
  • آموزش سکس صحیح از روش‌های موثر در درمان کاهش میل جنسی است.
راه های افزایش میل جنسی چیست؟
آموزش سکس صحیح از روش‌های موثر در درمان کاهش میل جنسی است.

راه‌ های افزایش میل جنسی در مردان

می‌دانیم که کاهش میل جنسی می‌تواند به علت‌های مختلفی اتفاق بیفتد. درصورتی‌که میل جنسی در مرد کاهش پیدا کند، می‌توان با برخی راهکارها افزایش میل جنسی مردان را بهبود بخشید. میل جنسی می‌تواند به علت مصرف برخی داروها، استرس و اضطراب و برخی مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای کاهش پیدا کند. مصرف الکل و مواد مخدر هم در این مورد می‌توانند موثر باشند؛ بنابراین از راهکارهای زیر می‌توان برای افزایش میل جنسی مردان کمک گرفت؛

  • استفاده از تستوسترون
  • نوردرمانی
  • ورزش
  • تغذیه
  • طب سنتی

راه‌های افزایش میل جنسی در زنان

هنگامی‌که یک زن با کاهش میل جنسی مواجه می‌شود،‌ می‌توان از راه‌های مختلفی به بهبود این حالت پرداخت. راهکارهای زیر برای افزایش میل جنسی زنان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت؛

  • تغییر پوزیشن سکس
  • شناخت بدن و نقاط حساس زن
  • استفاده از روش‌های جدید و نو
  • پورن
  • خلاقیت به خرج دادن
  • عمل کردن به توصیه‌های سکسولوژیست و یا دکتر زنان و زایمان

داروهای گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

گاهی خانم‌ها هم دچار کاهش میل جنسی می‌شوند که در ادامه به روش‌های طبیعی و گیاهان دارویی که به درمان و بهبودی این مسئله کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم. داروی گیاهی افزایش میل زنان شامل موارد زیر هستند؛

  • استفاده از محصولات نعنا فلفلی
  • داروی گیاهی زسترا
  • مکمل دارویی Passion Rx
  • مکمل چای فرتیلی
  • افزایش میل جنسی زنان با Mad honey
  • کرم تقویت‌کننده Vigorelle
  • مکمل گیاهی Provestra
  • جینسینگ
  • ماکا
  • افزایش میل جنسی زنان با مصرف زعفران
  • افزایش میل جنسی زنان با جینکو بیلوبا

اطلاعات بیشتر درمورد باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی در رابطه با سکس

تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که باورهای دینی و مذهبی دارند، احتمال بیشتری دارد که اولین رابطه جنسی و اموزش نزدیک شدن به همسر در آن‌ها نسبت به بقیه افراد با تأخیر اتفاق بیفتد. بیشتر اوقات این تأخیر تا زمان ازدواج است. تحقیقاتی که در مناطق چند دینی مثل کشورهایی که مسلمان‌ها و هندوها در آن‌ها زندگی می‌کنند نشان داده است که این افراد نسبت به مسیحیان نگرانی‌های بیشتری در مغایرت سکس با باورهای دینی دارند. مسلمانان نسبت به دیگر ادیان اغلب رابطه جنسی قبل از ازدواج ندارند.
در فرهنگ و جامعه ما و ازنظر دین اسلام رابطه جنسی به‌جز با ازدواج و عقد و محرم شدن با کسی که او را همسر خود بدانیم اشکال دارد و حرام است. رابطه آنال و مقعدی نیز کراهت دارد ولی حرام نیست و اگر با رضایت همسر نباشد جایز نیست.

سن قانونی رابطه جنسی و انچه باید در مورد رابطه زناشویی بدانیم

سن قانونی داشتن رابطه جنسی بستگی به کشوری که در آن زندگی کنید متفاوت است. در جهان به‌طور میانگین این عدد ۱۶ سال سن است. کشورهای اروپایی معمولا ۱۸ سالگی سن مجاز برای داشتن سکس و ازدواج به‌عنوان قانون ثبت کرده‌اند.

در ایران سن قانونی ازدواج ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. البته در کشور ما ممنوعیتی برای ازدواج اعلام‌نشده است فقط ازدواج در سنین کمتر از موارد گفته‌شده نیاز به رضایت ولی قانونی دارد و به‌شرط مصلحت دادگاه مورد تایید قانون است.

سن قانونی رابطه جنسی و انچه باید در مورد رابطه زناشویی بدانیم.
در ایران سن قانونی ازدواج ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است.

رابطه با پسر و دختر ۱۵ ساله

طبق قانون حاکم بر جامعه ما اگر رابطه شرعی شده باشد ایرادی ندارد؛ اما در صورت عدم رضایت طرفین یا شرعی نبودن رابطه‌ی آن‌ها گناه به‌حساب می‌آید و نوعی تجاوز جنسی محسوب می‌شود.

حکم زنا با محارم در اسلام (احکام رابطه زناشویی در اسلام)

زنا دو نوع دارد: با محارم و با نامحرم؛ و هردوی آن در قانون اساسی کشور ما ممنوع است. زنای با نامحرم زمانی که شما با یک فرد غریبه سکس داشته باشید و دخول صورت بگیرد است. زنای با محارم ازجمله سکس با خواهر، رابطه جنسی با خاله یا حتی رابطه جنسی مادر و پسر را شامل می‌شود.

در دین اسلام گفته‌شده است که اگر فردی با محارم مثل خواهر و مادر زنا کند به‌حکم حاکم شرعی باید اعدام شود. همچنین در قانون اساسی کشور ما نیز آمده است زنای با محارم نسبی (خواهر-مادر-خاله-عمه) به هر شکلی مستوجب اعدام است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در صورتی که عملکرد نامناسب جنسی یا مشکلات مربوط به رابطه را در خود احساس کردید و برای شما ایجاد نگرانی کرد بهتر است حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید یا با متخصص زنان و زایمان یا متخصص اورولوژی مشورت کنید. همچنین شما می‌توانید از هر جایی با دکتر زنان آنلاین مشورت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

داشتن سکس بر سینه‌ زنان اثراتی دارد. تغییرات کوتاه‌مدت شامل تغییر در اندازه و ظاهر سینه‌‌ها در حین و تا مدتی بعد از سکس است. داشتن رابطه جنسی به‌طور موقت منجر به تغییر شکل و ظاهر جزئی در سینه‌های شما می‌شود که علت آن تغییرات جریان خون است. سینه‌ها در این حالت پرتر و زیباتر به نظر می‌رسند و سیاهرگ‌های آن به‌راحتی قابل‌مشاهده می‌شوند.
فقط سکس نیست که این اثرات را دارد، خانم‌ها ممکن است در طول دوران تخمک‌گذاری (روزهای ۱۲ تا ۱۴ قبل از پریود) نیز این حالت را مشاهده کنند.

اگر تمایل و علاقه شما به سکس کاهش پیداکرده است، ویتامین E می‌تواند به شما کمک کند. چرا که این ویتامین میزان تستوسترون را بالا می‌برد. همچنین این ویتامین موجب بهبود در تعداد اسپرم‌ها و حرکت آن‌ها می‌شود.
ویتامین‌های گروه B نیز به تقویت سیستم عصبی و تحریک‌پذیری آن‌ها کمک می‌کند.
تحقیقات نشان داده است که اسید چرب امگا ۳ می‌تواند اضطراب و فشارهای روحی را کاهش دهد؛ یعنی اگر این دو باعث کاهش میل جنسی شده باشند امگا ۳ به شما کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف امگا ۳ سطح هورمون دوپامین را نیز بالا می‌برد که به تحریک راحت‌تر کمک می‌کند.

لکه بینی بعد از سکس می‌تواند چند دلیل داشته باشد. سکس می‌تواند به زخم شدن پوست واژن و علت خونریزی بعد از سکس از واژن منجر شود. به‌ویژه وقتی در اولین تجربه فشار زیادی وارد شود. خصوصا اگر از واژن به‌اندازه کافی مرطوب نشده باشد و از روان کننده‌ها استفاده‌نشده باشد. لکه بینی بعد از سکس همچنین می‌تواند نشانه‌ای برای بیماری‌های مقاربتی باشد. نظیر کلامیدیا یا سوزاک. بهتر است در صورت مشاهده خونریزی واژینال با پزشک زنان مشورت شود.

اعتیاد جنسی یا اعتیاد به سکس، یکی از انواع اعتیاد است که مانند همه اعتیادها می‌تواند مخرب باشد. فرد معتاد به سکس دائما با افکار شهوانی درگیر است و فشار بسیار زیادی را برای برقراری رابطه جنسی احساس می‌کند. البته تشخیص اعتیاد به رابطه جنسی با میل جنسی بالا کمی سخت است.
از نشانه‌های اعتیاد به سکس این است که فرد در تمام طول روز نمی‌تواند به هیچ‌چیز دیگری جز رابطه جنسی فکر کند و کارکرد اجتماعی و روزمره‌اش مختل می‌شود. انجام مداوم خود ارضایی، دیدن فیلم‌های پورن، روابط جنسی مجازی، عطش بی‌پایان نسبت به رابطه و واردکردن فشار بسیار زیاد به شریک جنسی برای برقراری رابطه از دیگر نشانه‌های اعتیاد به رابطه جنسی هستند. برای ترک این اعتیاد و داشتن روابط سالم لازم است که از یک روانشناس سکس تراپیست کمک بگیرید تا در این زمینه یاری‌تان کند.

رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن شمارا تقویت می‌کند. در بسیاری از تحقیقات دیده‌شده است که سکس در فصل زمستان از بروز بیماری و سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. درنتیجه درصورتی‌که مریض‌احوال هستید نیز می‌توانید با برقراری رابطه با همسرتان به بهبود سریع‌تر خود کمک نمایید.

حیوان خواهی یا سکس با حیوانات یکی از انحرافات و بیماری‌های جنسی است که در آن، بیمار نسبت به حیوان احساس جنسی زیادی دارد و حیوان برایش جذاب است. گاهی برخی نسبت به حیوانات تصورات جنسی پیدا می‌کنند و گاهی به‌طورجدی و واقعی تماس جنسی برقرار می‌کنند.‌ سکس با حیوانات عوارض بسیاری دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند جبران‌ناپذیر باشند.
برخی از مردان حتی با حیوانات خود ارضایی هم می‌کنند. سکس با حیوانات بیشتر در مردان دیده‌می‌شود. یکی از دلایلی که مردان از سکس با حیوانات لذت می‌برند، کم بودن استرس آن‌ها در رابطه بوده است. سکس با حیوانات در افراد با اختلالات روانی بسیار بیشتر دیده‌شده.

برداشتن رحم روی میل جنسی شما تأثیری نخواهد داشت. اما اگر تخمدان‌ها را با رحم خارج کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. اختلال عملکرد جنسی به دلیل از دست دادن تخمدان‌ها ایجاد می‌شود که این موضوع به دلیل از دست دادن هورمون‌هایی است که تخمدان‌ها می‌سازند.

به طور معمول، جراحی سرپایی مانند عمل زیبایی بینی، به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد و به این معنی است که ممکن است در عرض چند روز یا یک هفته بعد از آن رابطه جنسی بی‌خطر باشد.

در مدت زمانی که روزه هستید، رابطه جنسی روزه را باطل می‌کند و باید افطار کنید. رابطه را به بعد از افطار موکول کرده و حتما تا قبل از اذان صبح غسل جنابت انجام دهید.

یا بهتر است گفت نزدیکی بعد از سقط جنین عوارض دارد؟ بهتر است اولین رابطه شما بعد از سقط جنین حدود یک ماه فاصله داشته باشد. زیرا دهانه رحم هنوز به ترمیم نیاز دارد و احتمال بروز عفونت در رابطه جنسی وجود دارد.

در زمان تخمک‌گذاری (زمانی که تخمک از تخمدان آزاد می‌شود) بیشترین احتمال باروری را دارید که معمولاً ۱۲ تا ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی بعدی شما اتفاق می‌افتد.

رابطه جنسی و دیسک کمر ارتباط نزدیکی باهم داردند. به خصوص در مردان، بهتر است با مشاهده علائم کمردرد، رابطه جنسی را قطع کرده و به زمان دیگری منتقل کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
منبع:
کارشناس تولید محتوا و کارآموز طراحی سایت و سئو هستم. خوشحالم که به عنوان نویسنده در تیم خوب دکترتو مشغول به فعالیت هستم. چراکه اینجا می‌تونم برای آگاهی عموم مردم و کمک به سلامت جسمی و روحی همنوعان خودم تلاش کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس

  1. ملیکا گفت:

    خیلی کامل بود فقط یک سوال دارم من شریک جنسیم طبق این چیز های که گفتین معتاد رابطه شده من چی کار کنم که از این حالت در بیاد؟

  2. میترا گفت:

    رابطه جنسی چند بار در هفته باید باشه؟
    شوهرم زیاد علاقه سکس داره چیکار کنم حسش کمتر بشه؟ راهنمایی کنید ممنون🙏

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      هفته ای ۳ تا ۴ بار نرمال است. بسته به سن و زمان ازدواج نیز گاهی متفاوت است. کاهش میل جنسی را با مشورت با روانپزشک مطلع شوید.
      متخصص روانپزشک

  3. علی گفت:

    یه سوال چگونه می توان بدون کاندوم سکس کرد و بچه دار نشد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      علاوه بر کاندوم روش های پیشگیری دیگیر مانند آی یو دی، قرص های هورمونی جلوگیری از بارداری، پیشگیری منقطع نیز وجود دارند. برای راهنمایی بیشتر و انتخاب یک روش پیشگیری مناسب از این لینک می تونید با متخصصان زنان آنلاین مشورت کنید.
      دکتر زنان آنلاین

  4. سهیل گفت:

    سلام خسته نباشید
    پسر هستم ۱۸ ساله و شریک جنسی ندارم،. روشی پیدا کردم که پتو رو مثل فرش لول میکنم که وسطش یه سوراخ ایجاد شه و یه پلاستیک هم وارد سوراخ میکنم و بعنوان نوعی وسیله برا سکس ازش استفاده میکنم، میخواستم بدونم این کار از لحاظ علمی مثل سکس واقعی هستش یا نوعی خودارضایی به حساب میاد؟ ( چون بخاطر عوارض خودارضایی سعی دارم ازش دوری کنم)

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خود ارضایی هستش

      1. رضا گفت:

        چه کاندوم های برا جوان های ۱۵ ساله خوبه

  5. میثم گفت:

    خودارضایی نمیکنم اما توی خواب ازم مایع منی خارج شده دلیلش چیه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خروج مایع منی در خواب طبیعی هست. دیدن خواب های جنسی میتونه عامل این موضوع باشه.

    2. میترا گفت:

      سلام من درسکس خیلی حشری ونیازشدیدم درطول روز زیاد است.وخیلی خیلی مایل به سکس هستم. اما به دلایلی مجبوربه خودارضایی هستم.لطفا پیام بدهید و راهنمایم کنید ویا وقت مشاوره تلفنی بهم بدهید. چون خیلی مسایل را نمیتوانم بازگوکنم.باتشکر

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        می توانید از مشاوران ما استفاده کنید

        دکتر روانشناس آنلاین

  6. Sadegh گفت:

    خیلی خوب، مفید و کامل توضیح دادید خسته نباشید .

  7. 88-Hananeh گفت:

    و واقعا خیلی خیلی مفید بود 🌱🍃

  8. 88-Hananeh گفت:

    سلام ، من یه نوجوونم و رابطه جنسی رو تجربه نکردم
    سوالم اینجاست که کاندوم برای چی استفاده میشه ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      کاندوم یک روش محافظ و پیشگیری برای بارداری هست. به این ترتیب که وقتی مرد ارضا شد و مایع منی خارج می شود این مایع به درون کاندوم ریخته می شود.

  9. علی گفت:

    عالی بود واقعا ممنون از شما

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

  10. ارمان گفت:

    بسیار کامل و جامع بود، تشکر

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام همراه گرامی
      خوشحالیم که مارو دنبال می کنین

      1. ناشناس گفت:

        ممنون

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سپاس از همراهی شما.