سکس در سنین نوجوانی، مراقبت از سلامت جنسی نوجوانان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ایجاد رابطه جنسی در سنین نوجوانی می تواند باعث بروز عواقب جسمی و روحی شود. در این مطلب نکات کامل درباره نحوه برخورد و جلوگیری از سکس در سنین نوجوانی می پردازیم

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
سکس-نوجوان

سکس نوجوان چه خطراتی در پی دارد؟ چگونه می‌توان از سکس فرزند نوجوان خود جلوگیری کرد؟ چه راهی برای مراقبت از سلامت جنسی نوجوانان وجود دارد؟ نوجوانان و رابطه جنسی می‌تواند ترکیب خطرناکی باشد. اگر فرزند نوجوان دارید، خوب است که یاد بگیرید چگونه در مورد حفظ سلامت جنسی و پرهیز از سکس با نوجوان صحبت کنید.

اگر برای جلوگیری از سکس نوجوان خود دچار مشکل هستید، می‌توانید از راهنمایی یک روان‌شناس استفاده کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با متخصصان این امر وجود دارد.

سکس در نوجوانان

تعداد کمی از والدین با این مسئله روبرو می‌شوند که فرزند نوجوان آن‌ها به دنبال رابطه و سکس است. اما تحقیقات نشان می‌دهد در سراسر جهان نوجوانان در دوره دبیرستان فعالیت جنسی را تجربه می‌کنند. این نوجوانان در معرض خطر بارداری و عفونت‌های مقاربتی قرار می‌گیرند. نکته مهم دررابطه‌با سکس در سنین نوجوانی این است که قبل از شروع فعالیت جنسی در مورد اهمیت پیشگیری از سکس در این دوره و عفونت‌های مقاربتی اطلاعات کسب کنید.

نوجوانان و جوانان در مواقع زیادی در حال صحبت‌کردن و فکرکردن به رابطه جنسی هستند. بسیاری از آن‌ها هم فعالیت جنسی را تجربه می‌کنند. در سن ۱۶ و ۱۷ سالگی از هر سه نوجوان تقریباً یک نفر سکس داشته است. حتی نوجوانانی که از نظر جنسی فعال نیستند هم پیام‌های مختلف و گیج‌کننده در مورد رابطه جنسی و روابط دیگر دریافت می‌کنند. نوجوانان به جهان اطلاعات دسترسی دارند و به همین دلیل باید اقدامات لازم را برای محافظت از سلامت جنسی آن‌ها انجام دهید.

صحبت با نوجوانان در مورد عواقب سکس ناایمن
سکس در نوجوانان عواقب زیادی داشته و باید با صحبت آنها را از این عواقب آگاه کرد.

تغییرات جنسی در دوره نوجوانی و سکس نوجوان

بخشی از هویت فرزند شما مربوط به مسائل جنسی می‌شود. رابطه جنسی در طول زندگی فرزند شما ایجاد شده و یا تغییر می‌کند. برای رشد سالم فرزندتان باید با او احساس راحتی داشته و مسائل مربوط به جنسیت او را جدی بگیرید. در این رابطه به مسائل زیر دقت کنید:

  • نوجوان دررابطه‌با بدن درحال‌رشد خود حساسیت دارد.
  • در دوره نوجوانی در مورد بدن خود انتخاب‌هایی داشته و تصمیم‌هایی می‌گیرد.
  • احساس صمیمیت، جذابیت و علاقه به دیگران را درک کرده و بیان می‌کند.
  • روابط مختلفی را ایجاد و حفظ می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که شما مهم‌ترین الگوی فرزند خود هستید. شما می‌توانید با تقویت ارزش‌ها و باورهای مربوط به ایمنی، مسئولیت‌پذیری، ارتباط صادقانه و احترام در روابط به فرزند خود کمک کنید.


درک روابط جنسی نوجوانان

اکثر نوجوانان در برخی مراحل رفتار جنسی را آزمایش می‌کنند. این موضوع یک خواسته طبیعی و قدرتمند در این سال‌ها است. اما همه روابط نوجوان شامل سکس نمی‌شود. نوجوانان از نظر عاطفی و اجتماعی هم به بلوغ می‌رسند. ممکن است آن‌ها صمیمیت عاشقانه را تجربه کرده و راه‌هایی برای ابراز عشق و علاقه داشته باشند. حتی ممکن است نسبت به روابط بزرگسالان کنجکاو بوده و بخواهند این روابط را بررسی کنند. خوب است با درک این موارد برای پیشگیری از سکس نوجوان اقدامات لازم را انجام دهید.

نقش والدین در تفاوت نگاه نوجوان به سکس

والدین در موضوع سکس نوجوان می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. نوجوانانی که به طور مکرر با والدین خود در مورد موضوعات مختلف مربوط به رابطه جنسی گفتگو می‌کنند، به‌احتمال زیاد سکس را تا بزرگسالی به تعویق می‌اندازند. این نوجوانان هنگام شروع رابطه جنسی از سکس پرخطر دوری کرده و از کاندوم و سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند. بیشتر نوجوانان در تصمیم‌گیری‌های خود در مورد سکس والدین خود را بسیار مؤثر می‌دانند.

در برخی از مدارس آموزش جنسی دررابطه‌با پرهیز و رابطه جنسی ایمن‌تر ارائه می‌شود. اما این مورد نیز به‌اندازه والدین بر روابط نوجوان تأثیرگذار نیست. به همین دلیل صحبت درمورد انواع رابطه و سکس نوجوان در خانه بسیار مهم است. حتی اگر نوجوان در مدرسه اطلاعات درستی از این موضوع کسب کند، نباید از تأثیر والدین غافل شد.

دیدگاه والدین در مورد سکس و نحوه‌ی برخورد آنها با مسئله سکس با فرزند نوجوان خود، تأثیر بسیار زیادی در رویکرد نوجوان نسبت به مسئله سکس دارد. نوجوانانی که به طور مکرر با والدین خود در مورد موضوعات مختلف مربوط به رابطه جنسی گفتگو می‌کنند، به‌احتمال زیاد سکس را تا بزرگسالی به تعویق می‌اندازند.

نمی‌دونی چطور روابط عاطفی فرزندت رو مدیریت کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

ضرورت صحبت در مورد سکس با نوجوانان

میانگین سنی شروع سکس نوجوانان در سراسر جهان حدود ۱۵ سال است؛ بنابراین بهتر است در این سنین به نوجوان خود اطلاع دهید که اگر سؤالی در مورد رابطه جنسی دارد، شما آماده صحبت در مورد آن هستید. ممکن است نوجوان برای صحبت در مورد رابطه جنسی با شما احساس راحتی نکند و بزرگسال مورد اعتماد دیگری را انتخاب کند. این فرد می‌تواند یکی از اعضای خانواده، یک دوست، پزشک عمومی یا مشاور باشد. اگر فرزندتان نمی‌خواهد با شما صحبت کند، از او بخواهید سه نفر از افراد مورد اعتمادش را لیست کند و در صورت نیاز با آن‌ها صحبت کند.

اگر نوجوان در مرحله‌ای نیست که بخواهد با کسی صحبت کند، باید مراقب نشانه‌های فکرکردن به رابطه جنسی یا انجام سکس در حال حاضر باشید. بسیاری از نوجوانان قبل از آمادگی احساسی از نظر جسمی آماده سکس هستند. درصورتی‌که هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید بدانید که زمان گفتگو رسیده است:

  • روابط عاشقانه جدید و ابراز علاقه عمومی
  • سؤالات همراه با تردید در مورد رابطه جنسی
  • زمانی‌که نوجوان داروهای ضدبارداری مانند کاندوم یا قرص‌های پیشگیری از بارداری خریداری کرده است.

اگر نگران سلامت و فعالیت جنسی فرزندتان هستید، باید گوش‌به‌زنگ باشید. در‌صورتی‌که همه چیز آن‌طور که نوجوان انتظار دارد پیش نرود یا نداند چه چیزی را از شما بپرسد، ممکن است دچار اضطراب، استرس یا مشکلات عزت‌نفس شود و تصمیمات اشتباهی را در این رابطه بگیرید.


چه زمانی باید در مورد پرهیز از سکس نوجوان صحبت کرد؟

زمانی که بحث رابطه جنسی نوجوانان مطرح است، هیچ موقع برای صحبت در مورد پرهیز از آن دیر نیست. فرقی ندارد دلیل شما برای جلوگیری از رابطه جنسی نوجوان چیست. شاید احساس می‌کنید برای برقراری رابطه جنسی باید از دوران بلوغ پسران و دختران گذشت. شاید هم رابطه پیش از ازدواج را اشتباه می‌دانید. در هر حالت احساسات خود را در میان گذاشته و دلایل خود را مطرح کنید. احتمال دارد که فرزند نوجوانتان احساسات شما را درک کرده و در انتخاب‌های خود آن‌ها را لحاظ کند.

از فرزند خود بخواهید درمورد ارزش‌ها و امیدهای خود در آینده فکر کند. همچنین در مورد چگونگی تأثیر سکس بر نوجوانان صحبت کنید. به‌عنوان‌مثال موارد زیر را زمان صحبت در نظر داشته باشید.

  • نوجوان و رابطه جنسی می‌تواند ترکیب خطرناکی باشد.
  • روش‌های غیرجنسی زیادی وجود دارد که او می‌تواند احساسات خود را نسبت به کسی نشان دهد.
  • تنها راه مطمئن برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی پرهیز از رابطه جنسی اعم از رابطه دهانی، واژینال و مقعدی است.
  • در مورد بیماری‌ها جنسی مانند کلامیدیا، سوزاک، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، HIV و تب‌خال تناسلی با نوجوان صحبت کنید.
خطر سکس در نوجوانان
خرید وسایل ضدبارداری مانند کاندوم می‌تواند یک زنگ‌خطر محسوب شود.

چگونه در مورد سکس با نوجوان صحبت کنیم؟

چگونگی صحبت‌کردن در مورد سکس با نوجوان بسیار مهم است. شما باید مراقب رفتار خود باشید و سعی کنید با ایجاد صمیمت صحبت کنید. در غیر این صورت نوجوان به شما اعتماد نمی‌کند. برای صحبت در مورد سکس نوجوان باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱. با آمادگی وارد مکالمه شوید.

بسیاری از والدین هنگام صحبت در مورد سکس با نوجوان دچار اضطراب می‌شوند. احساس آمادگی و اعتمادبه‌نفس صحبت را برای شما و نوجوان آسان‌تر می‌کند. از قبل به چیزهایی که شما را نگران می‌کند، فکر کنید. آیا نگران هستید که نوجوان شما قبل از بلوغ کامل رابطه جنسی داشته باشد؟ آیا ممکن است فرزند شما تحت‌فشار کاری را انجام دهد که دوست ندارد؟ آیا بابت باردار شدن فرزندتان یا باردار کردن شخص دیگر توسط او نگران هستید؟ تمامی این نگرانی‌ها طبیعی است. بهتر است به‌جای ترس به نوجوان خود توضیح دهید که می‌خواهید او همیشه مورد احترام و امنیت باشد.


۲. تحقیق کنید.

قبل از شروع گفتگو در مورد سکس با نوجوان، مطالعه مفاهیم اولیه دررابطه‌با عفونت‌های مقاربتی و روش‌های پیشگیری از بارداری مفید است. وقتی با نوجوان صحبت می‌کنید، سعی کنید از نام‌های صحیح قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرده و اطلاعات دقیقی به او بدهید.

همچنین لازم است در مورد روابط محترمانه و رضایت جنسی با او صحبت کنید. شاید صحبت‌کردن در مورد رضایت جنسی دلهره‌آور باشد. اما این مکالمه برای جلوگیری از سوءاستفاده جنسی از فرزندتان مهم است.


۳. وقت مناسب را انتخاب کنید.

این مکالمات بسیار مهم هستند. به همین دلیل زمانی را انتخاب کنید که عامل حواس‌پرتی یا تعهدات دیگری نداشته باشید. تلفن همراه خود را روی حالت سایلنت قرار دهید. در فضایی آرام تنها به نوجوان خود توجه کنید. این موضوع به نوجوان نشان می‌دهد که صحبت با او را جدی می‌گیرید، می‌خواهید به او گوش دهید و همیشه کنار او هستید.


۴. از نوجوان در مورد همسالان او بپرسید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه مکالمه‌ای در مورد سکس نوجوان داشته باشید، می‌توانید برای شروع از او بپرسید، دیگران در مدرسه چه می‌کنند و یا بپرسید آیا افراد دیگر در مدرسه درمورد رابطه جنسی صحبت می‌کنند؟ آیا از دوستان او کسی رابطه جنسی را تجربه کرده است؟ سپس می‌توانید گفتگو را با پرسیدن احساسات نوجوان در مورد همسالان خود ادامه دهید.

این موضوع می‌تواند نقطه شروع راحت‌تری برای صحبت با نوجوان دررابطه‌با سکس باشد. در این صورت می‌توانید هرگونه اطلاعات غلط او را تصحیح کنید.

اگر برای صحبت در مورد سکس با نوجوان مشکل دارید و نگران عواقب آن هستید، بهتر است با یک روان‌شناس حرفه‌ای مشاوره داشته و از او راهنمایی بگیرید. در سایت دکترتو می‌توانید برای مشاوره حضوری یا آنلاین با روانشناسان اقدام کنید.


۵. به او یادآوری کنید که تجربه هر کس متفاوت است.

به نوجوان خود اطمینان دهید که رابطه جنسی برای هر کس متفاوت است. این موضوع یک مسابقه نیست که ببینیم چه کسی زودتر سکس را تجربه می‌کند. سکس چیزی نیست که او مجبور باشد به‌خاطر دوستانش آن را انجام دهد.

برای ارتباط بهتر با فرزندت همین حالا اقدام کن!

چگونه ارتباطات صمیمی با نوجوان برای صحبت در مورد سکس ایجاد کنیم؟

فرزند شما اطلاعاتی در مورد سکس و انواع روابط در مدرسه از طریق دوستان به دست می‌آورد. همچنین از طریق اینترنت و رسانه‌های اجتماعی آگاهی کسب می‌کند. اما بدون شک نوجوانان به اطلاعاتی که از والدین دریافت می‌کنند، اعتماد بیشتری دارند.

اگر در مورد رابطه جنسی در نوجوانان با فرزند خود صحبت می‌کنید، سعی کنید پیام‌هایی که او از منابع مختلف دریافت می‌کند، مرتب کنید. این موضوع می‌تواند به فرزند شما در انتخاب‌های مثبت، ایمن و آگاهانه در حال حاضر و در آینده کمک کند. شاید مکالمات در مورد سکس با نوجوان در ابتدا آسان نباشند، اما می‌توان با استفاده از موارد زیر گفتگو را راحت‌تر کرد.

  • از فرصت‌های روزمره برای صحبت در مورد سکس نوجوانان استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال وقتی چیزی مرتبط را باهم در تلویزیون می‌بینید.
  • به فرزند خود بگویید که علاقه دارید به مسائل از دیدگاه او نگاه کنید. به‌عنوان‌مثال از او بپرسید در مورد سکس و انواع رابطه چه نظری دارد.
  • برای مطرح‌شدن مسائل یا نگرانی‌های فرزندتان آمادگی لازم را داشته باشید. به فرزند خود این اطمینان را بدهید که نیازی به خجالت نیست.
  • اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، با او صادق باشید. می‌توانید پیشنهاد دهید که با هم به دنبال پاسخ باشید.
  • از اطلاعات فرزندتان مطلع شوید. سپس اطلاعات جدیدی به او اضافه کرده و تصورات غلط را برطرف کنید.
  • مهارت گوش‌دادن را یاد بگیرید و برای فرزندتان شنونده خوبی باشید.

مزایای صحبت در مورد سکس با نوجوان

صحبت در مورد سکس با نوجوان بسیار مهم‌تر از چیزی است که بسیاری از والدین تصور می‌کنند. فرزند شما به اطلاعاتی نیاز دارد تا این مسائل را درک کند. بهتر است این اطلاعات از طرف شما دریافت شود. نوجوان با داشتن اطلاعات لازم در مورد رابطه جنسی در نوجوانی و عواقب آن از سلامت جنسی خود بهتر مراقبت می‌کند. همچنین در موارد زیر به رشد می‌رسد.

  • مهارت تصمیم‌گیری
  • توانایی تفکر از طریق نتایج اقدامات
  • آگاهی از مرزها، حریم خصوصی و روابط صمیمی
  • درک خطرات مرتبط با برخی رفتارها.

هر دختر و پسری در دوره نوجوانی نگرانی‌ها و سؤالاتی در مورد سکس و فعالیت‌های جنسی دارد و اطلاعات مختلفی را از منابع مختلف دریافت می‌کند. با صبحت کردن در مورد سکس با نوجوان خود، شما منبع اطلاعات او خواهید بود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از سکس نوجوان

صحبت در مورد ارزش‌ها، انتظارات و آگاهی دادن به نوجوان بسیار مهم است. به همان اندازه داشتن رابطه نزدیک با نوجوان هم برای جلوگیری از سکس نوجوان اهمیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که نوجوان با والدین رابطه نزدیک دارد، از رابطه جنسی محافظت نشده، مصرف مواد مخدر، مشروب یا سیگارکشیدن خودداری می‌کند.

تعیین برخی محدودیت‌ها هم می‌تواند در جلوگیری از موقعیت‌های خطرناک و سکس نوجوان مؤثر باشد. در ادامه چند نمونه از اقدامات لازم را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مدت زمانی که نوجوان می‌تواند با همسالان خود بدون بزرگسال بگذراند، محدود کنید.
  • نوجوان را از داشتن دوستان بسیار بزرگ‌تر از خود منع کنید.
  • دوستان فرزندتان و (در صورت امکان) والدین آن‌ها را بشناسید.
  • از فرزند نوجوان خود بپرسید کجا می‌رود یا کجا بوده است.
  • برای فرزند نوجوان خود مقررات رفت‌وآمد تعیین کنید.
رابطه صمیمی با نوجوان
ارتباطات صمیمی در جلوگیری از سکس نوجوان بسیار مهم است.

چگونه می‌توان به نوجوان کمک کرد تا زمان آمادگی جنسی از سکس پرهیز کند؟

زمانی که با فرزند خود در مورد رابطه جنسی و امیدهای او صحبت می‌کنید، به درک درستی از علت انگیزه نوجوان برای سکس می‌رسید. در ادامه ۴ دلیل رایج برای تمایل به سکس نوجوانان و چند پیشنهاد برای نحوه پاسخ‌گویی ارائه می‌دهیم.

۱. من احساس می‌کنم بزرگ‌تر شده‌ام.

با بلوغ جنسی دختران و پسران و استقلال بیشتر، برخی نوجوانان احساس می‌کنند که برای سکس آماده هستند و داشتن رابطه جنسی آن‌ها را بالغ و مستقل می‌کند. راه‌های ممکن برای پاسخگویی به نوجوان در این شرایط به این صورت است:

  • من درک می‌کنم که تو می‌خواهی احساس کنی بزرگ‌تر شده‌ای. راه‌های دیگری که می‌توانی بدون سکس احساس بزرگی کنی، چیست؟
  • اگر رابطه جنسی داشته باشی و اتفاق غیرمنتظره‌ای مثل بارداری یا بیماری‌های مقاربتی رخ دهد، چگونه با آن برخورد خواهی کرد؟ این موضوع چگونه بر آینده تو تأثیر می‌گذارد؟
  • بزرگ‌شدن به معنای داشتن مسئولیت‌هایی در کنار رابطه جنسی است. آیا می‌توانی با من در مورد این مسئولیت‌ها صحبت کنی؟

۲. می‌دانم که از رابطه جنسی لذت خواهم برد.

برای بسیاری از نوجوانان زندگی همین حالا بوده و به آینده توجهی ندارند. ممکن است نوجوان به‌سختی مزایای کوتاه‌مدت لذت جنسی و رضایت احساسی را با عواقب احتمالی و جدی‌تر آن مقایسه کند. برای پاسخگویی به چنین مواردی می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید.

  • ممکن است رابطه جنسی در حال حاضر ایده خوبی به نظر برسد، اما می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. آیا به بارداری یا بیماری‌های مقاربتی فکر کرده‌ای؟
  • من می‌دانم که تو فکر می‌کنی رابطه جنسی احساس خوبی خواهد داشت. اما راه‌های زیادی برای احساس خوب و نزدیکی به افراد بدون رابطه جنسی وجود دارد.
  • در سکس باید هم تو و هم شریک زندگی لذت ببرید. تو باید به‌طورقطع بدانی شریک زندگی تمایل دارد که کاری که تو می‌خواهی را انجام دهد. آیا آماده‌ای در مورد این مسائل با شریک زندگی صحبت کنی؟

۳. سکس در نوجوانی اشکالی ندارد. زیرا همه این کار را می‌کنند.

بسیاری از نوجوانان تصور می‌کنند، همه همسالان آن‌ها از نظر جنسی فعال هستند. باید حقایقی را برای فرزند خود روشن کنید. می‌توانید به او بگویید:

  • نه این‌طور نیست. بسیاری از افراد از ۱۸ سالگی رابطه جنسی را شروع می‌کنند.
  • بسیاری از نوجوانانی که در سنین پایین رابطه جنسی داشته‌اند، پشیمان شده و می‌گویند کاش تا بزرگسالی صبر می‌کردند.

۴. من شخصی را می‌شناسم که در سنین پایین سکس داشته است. چرا من نمی‌توانم؟

افراد همیشه در مورد نحوه برخورد با مسئولیت‌ها و پیامدهای سکس کل داستان را بیان نمی‌کنند. نوجوانان نمی‌توانند واقع‌بینانه تمامی خطرات ناشی از رابطه جنسی را در نظر بگیرند. شما می‌توانید در این زمینه به فرزند نوجوان خود کمک کنید. شاید بتوانید برای راهنمایی تجربیات خود را توضیح دهید.

  • درست است که من هم در سن تو خطاهایی داشته‌ام. شاید توصیه من برای تو گیج‌کننده باشد. اما در حال حاضر پشیمانم و می‌گویم کاش تا بزرگسالی صبر می‌کردم. من آمادگی لازم را نداشتم و مجبور شدم مشکلات زیادی را به‌خاطر آن پشت سر بگذارم.
  • من در دوره دبیرستان تصور می‌کردم، برای همیشه کنار شریک زندگی‌ام خواهم ماند. اما خوشحالم که به سکس در نوجوانی فکر نکردم و قبل از بچه‌دار شدن توانستم مدرسه را به پایان رسانده و کار کنم.
عواقب سکس در نوجوانی
درمورد عواقب سکس در نوجوانی صادقانه با فرزند خود صحبت کنید.

سن قانونی سکس در ایران

از آن‌جایی که در ایران سکس در صورت جاری شدن عقد مجاز است، سن قانونی سکس با سن قانونی ازدواج فرقی ندارد. سن قانونی ازدواج برای دختران بالای ۱۳ سال و برای پسران بالای ۱۵ سال است. افراد کمتر از این سن اجازه ازدواج و سکس ندارند.

به همین دلیل هیچ شخصی نمی‌تواند سکس با دختر زیر ۱۳ سال داشته باشد. با گذشتن از این سن در صورت ازدواج، سکس امکان‌پذیر است.


منعیات سکس با نوجوان

در قوانین بسیاری از کشورها سکس با نوجوان جرم بوده و تجاوز جنسی محسوب می‌شود. افرادی که زیر سن قانونی هستند، نمی‌توانند به رابطه جنسی رضایت دهند. بنابراین هر نوع فعالیت جنسی با آن‌ها جرم محسوب می‌شود. سکس با دختر زیر ۱۵ سال جز این قانون بوده و شخص مقابل طبق قانون متجاوز است. این قانون در رابطه با پسران نوجوان هم صدق کرده و سکس با پسر زیر ۱۵ سال شامل همین قانون می‌شود.

در اسلام هم منعیات سکس با نوجوان مطرح شده و برای جلوگیری از انحرافات در این سنین توصیه‌هایی شده است. به عنوان مثال در دین اسلام بوسیدن دختر و پسر بالای ۶ سال برای نامحرم جایز نیست. همچنین توصیه می‌شود، روابط جنسی والدین دور از فرزندان باشد تا به‌هیچ‌وجه امکان مشاهده رابطه جنسی والدین وجود نداشته باشد. این مورد باعث بلوغ زودرس و آسیب به رشد طبیعی می‌شود.


سخن آخر دکترتو

اگر نگران سکس نوجوان خود هستید و به دنبال راهی برای جلوگیری از رابطه جنسی در این سنین می‌باشید، بهتر است از یک روان‌شناس کمک بگیرید. روان‌شناس در این مسیر شما را یاری کرده و بهترین روش‌های برخورد با نوجوان را ارائه می‌دهد.

برای انتخاب بهترین روان‌شناس در حوزه نوجوانان می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با روانشناسان نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(2.6از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس نوجوان

  1. طاها گفت:

    سلام من یه پسر ۱۴ساله هستم چند وقته که ذهنم روی مسائل جنسی خیلی متمرکز شده نمی دونم چکار کنم ذهنم خیلی به هم ریخته است لطفا کمکم کنید

  2. ناشناس گفت:

    سلام من یه نوجوان ۱۴ساله هستم چند وقته ذهنم زیادی روی این مسائل متمرکز شده و واقعا ذهنم به هم ریخته دوست ندارم به دنبال این کارها برم میشه لطفا کمکم کنید

  3. هستی گفت:

    سلام ببخشید من دختر ۱۳ ساله هستم و الان یک ماه هست که درباره رابطه جنسی و سکس میدونم و به شدت دوست دارم تجربه کنم و هر روز کارم شده دیدن فیلم های سکس و با پتوم هم شبا سکس میکنم اصلا نمیتونم ترکش کنم میشه یه راه حل بهم بدید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      این تمایلات به علت تغییرات هورمونی بوده و بهتره از دیدن فیلم های محرک دوری کرده و انرژی خود را صرف فعالیت های مفید کرده و زمان کمتری را در تنهایی بسر ببرید. بهتره با متخصص روانشناسی نیز برای یافتن راه حل مشورت کنید.
      متخصص روانشناسی

    2. حسین گفت:

      سلام من یه پسر ۱۲سالم و تقریباً روزی یک بار خود ارضایی میکنم
      وعلاقه زیادی به سکس دارم میدونم سکس در این سن برام خوب نیست چجوری جلوی خودم روبگیرم درضمن به بلوغ هم رسیدم

  4. ناشناس گفت:

    سلام من یه نوجوان ۱۴ ساله هستم از ۱۲ سالگی خود ارضایی میکنم هفته ای ۱ یا دوبار این کار رو انجام میدم از این کار بدم میاد نمیتونم جلوی خودمو بگیرم که ایکنارو نکنم میشه بگین چطوری اینکارو بذارم کنار ؟

  5. فاطمه گفت:

    سلام من یک دختر ۱۶ ۱۷ ساله هستم و میخوام رابطه جنسی داشته باشم چون واقعا خیلی شدید بهش نیاز دارم برای پیشگیری از بیماری یا آسیب های جسمی چه کاری باید انجام بدیم ؟!

  6. مهدی گفت:

    سلام
    من ۱۵ سالم، من چند باری فیلم های جنسی دیدم
    و الآنم ریش در آوردم، ب نظرتون عواقب فیلم
    یا بخاطر اینکه به سن بلوغ رسیدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این تغییرات ظاهری در شما به خاطر تغییرات هورمونی در زمان بلوغ و در این سن می باشد.

      1. ۱۹۸ گفت:

        من ۱۲ سالمه هر دوهفته یکبار سکس دارم

        اما دوست ندارم چکار کنم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          در این سن چه دختر و چه پسر از هر نظر مناسب نیست

    2. طاها گفت:

      سلام من یه پسر ۱۴ساله هستم چند وقته که ذهنم روی مسائل جنسی خیلی متمرکز شده نمی دونم چکار کنم ذهنم خیلی به هم ریخته است لطفا کمکم کنید

  7. سارینا گفت:

    من یه دختر ۱۱ ساله ام از مشکلات سن بلو غ بدم میاد دوست ندارم دختر باشم سینه هام رشد میکنه خسته شدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این تغییرات بلوغ طبیعی و جز زندگی جنس مونث است. از این لینک می تونید با متخصصان روانشناسی در خصوص پذیرش این تغییرات و مشکلات روحی خود مشورت کنید.
      متخصص روانشناسی

  8. Lida گفت:

    سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم از کلاس ششم درمورد سکس یه چیزهایی میدونستم چون داخل گوگل پر شده بود و فهمیدم رابطه جنسی چیه و اینکه من از ۱۳ سالگی با پتوم همیشه سکس میکنم نمیخوام این کارو کنم ولی خوب نمیشه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتره در طول روز زمان تنهایی رو کمتر کنی. اوقات فراغت رو با مطالعه و کارهای دیگه پر کنی که کمتر به این موارد فکر کنی. تا خسته نشدی به رختخواب نرو. از این لینک میتونی با روانشناسان ما مشورت تلفنی داشته باشی.
      متخصص روانشناسی

  9. جواد گفت:

    من یه نوجوان ۱۸ ساله هستم زود به زود آلتم سفت و بلند میشه خیلی بهم فشار اومده . خودارضایی نمیکنم و دوس ندارم به دنبال سکس برم. بهم مشاوره و راهنمایی بدید مرسی

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقداری از این رویداد طبیعی و به علت دوران بلوغ هست. بهتره از دیدن صحنه های محرک دوری کرده و زمان بیشتری به ورزش اختصاص دهید تا انرژی شما مصرف شود.

    2. آندیا گفت:

      من ی نوجوان ۱۶ سالم،از ۱۲ سالگی خودارضایی انجام دادم و ۱۴ سالگی تجربه اولین سکس را داشتم
      و سکس را شروع کردم ب طور میانگین با دوس پسرم هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار سکس میکنم
      میشه بگید عوارضی داره یا نه؟
      واقعا نیاز به راهنمایی دارم

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        علاوه بر مسائل و آسیب های روحی در آینده، بیماری های مقاربتی و بارداری نیز موضوعی است که باید روی آن حساس بود.

      2. ناشناس گفت:

        من پسرم بارداری چیه

    3. ناشناس گفت:

      سلام من یه نوجوان ۱۴ساله هستم چند وقته ذهنم زیادی روی این مسائل متمرکز شده و واقعا ذهنم به هم ریخته دوست ندارم به دنبال این کارها برم میشه لطفا کمکم کنید

    4. ناشناس گفت:

      سلام فعالیت بدنی خود رو افزایش بده تا انرژی بدنت تو فعالیت ها خارج بشه این مطلب رو مشاور مدرسه پسرم گفت و خداروشکر نتیجه خوبی هم داد

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از نظر خوبتان
        تندرست باشید