دکتر ابوالفضل کشاورزی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر روانشناس

کد نظام پزشکی: ۴۰۱۷۰
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر ابوالفضل کشاورزی

ایشان تاکنون 85 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

مشکلات رایج روانی در نوجوانان چیست؟ چه راه حلی برای آن هست؟

مشکلات روانی در نوجوانان می‌تواند از افسردگی و اضطراب گرفته تا مشکلات رفتاری متنوعی از جمله اختلال‌های تغذیه، اعتیاد و اضطراب اجتماعی را شامل شود. این مشکلات می‌توانند بر تحصیلات، روابط اجتماعی و حتی سلامت فیزیکی اثرات منفی بگذارند. عواملی مانند فشارهای تحصیلی، تغییرات هورمونی، مسائل خانوادگی و فشارهای اجتماعی می‌توانند به ظهور این مشکلات کمک کنند. شناخت و پذیرش این مشکلات از طرف خانواده و مربیان و ارائه حمایت و مشاوره مناسب، می‌تواند در مدیریت و رفع آن‌ها مؤثر باشد.

6 روز پیش

روان درمانی چیست و برای تشخیص چه مشکلاتی استفاده میشود؟

روان‌درمانی یک روش کاربردی در زمینه بهبود روانی و روابط انسانی است که به کمک مشاوره و تکنیک‌های متعدد، افراد را در مواجهه با مشکلات روانی، احساسات منفی، و اضطراب‌های مختلف یاری می‌دهد. روان‌درمان با استفاده از روش‌های مختلف از جمله مذاکره، مشاهده و تحلیل رویاها به فرد کمک می‌کند تا خودشناسی بیشتری داشته باشد، باورهای منفی را تغییر دهد و الگوهای رفتاری ناپسند را بهبود بخشد. این فرآیند به صورت محرمانه انجام می‌شود و هدف آن افزایش کیفیت زندگی و ارتقاء روانی فرد است.

6 روز پیش

سندرم خستگی مزمن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

سندرم خستگی مزمن (CFS) یک بیماری مرموز است که به عنوان یک وضعیت پزشکی مزمن توصیف می‌شود. علائم اصلی آن شامل خستگی شدید است و حداقل شش ماه ادامه دارد که با استراحت آنچنان تسکین نمی‌یابد. علاوه بر خستگی، بیماران علائمی مانند درد عضلانی و مفصلی، اختلال در خواب، مشکلات تمرکز و حافظه، سردرد، افزایش حساسیت به محیط و افزایش علائم پس از فعالیت بیش از حد را تجربه می‌کنند. مدیریت سندرم خستگی مزمن معمولاً شامل ترکیبی از رویکردهای درمانی است.

1 ماه پیش

اختلال نشخوار چیست و چگونه درمان میشود؟

اختلال نشخوار یا مریسیسم یک اختلال گوارشی است که در آن غذا از معده به دهان بر می‌گردد. افراد مبتلا به این اختلال گاهی به‌صورت عمد این حرکت را انجام می‌دهند و این برگشت غذا گاهی به‌صورت غیر عمدی رخ می‌دهد.

1 ماه پیش

نشانه های سکس بد و انواع راه حل برای این مشکل

اگر تجربه سکس بد و عدم رضایت از رابطه جنسی را دارید باید همراه با شریک خود اقدام به برطرف کردن مشکلات کنید. مشکلات زیادی وجود دارد که باعث تجربه یک سکس بد می‌شوند؛ از جمله عدم رعایت موارد بهداشتی، نداشتن شناخت از هم و حتی کم توجهی به خواسته‌های یکدیگر.

2 ماه پیش

درمان افسردگی بدون دارو چگونه ممکن است؟

درمان افسردگی بدون دارو هم ممکن است. البته برای افسردگی خفیف می‌توان این روش‌ها را انجام داد. مواردی مانند ماساژ، موسیقی و تغذیه سالم در سلامت روان تاثیر دارند.

12 ماه پیش

اختلال دو قطبی نوع دو چیست؟ چه فرقی با نوع یک دارد؟

در اختلال دو قطبی نوع دو شخص دوره‌های افسردگی و نیمه شیدایی را تجربه می‌کند. دوره شیدایی کامل نمی‌شود. خطر خودکشی در این افراد وجود دارد. پزشک برای درمان ممکن است از دارو یا روان‌درمانی استفاده کند.

1 سال پیش

کنترل استرس و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

راه های زیادی برای کنترل استرس وجود دارد مانند اصلاح سبک زندگی، مدیتیشن و مراقبه، ورزش، تغذیه سالم و غیره. دمنوش‌های ضد استرس مانند اسطوخودوس، بابونه، گل گلو زبان و غیره هم به مدیریت استرس کمک زیادی می‌کنند. اگر استرس قابل کنترل نیست حتما یه روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.

1 سال پیش

رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟

مدت زمان مطلوب برای رابطه جنسی زمانی بین ۷ تا ۱۳ دقیقه از زمان دخول واژینال است. انزال در کمتر از ۲ دقیقه و بیشتر از ۲۰ دقیقه را به ترتیب زود انزالی و دیر انزالی می‌گوییم. دکتر زنان، دکتر اورولوژی و روانشناس و سکس تراپیست می‌توانند به شما کمک کنند مدت زمان رابطه جنسی را به حد نرمال برگردانید.

2 سال پیش

آیا داشتن فانتزی جنسی طبیعی است یا خطرناک؟

فانتزی جنسی یک تصویر، الگو یا موقعیت شهوانی است که باعث تحریک جنسی فرد می‌شود. همه انسان‌هایی که فانتزی جنسی دارند، الزاما نمی‌خواهند به آن عمل کنند. فانتزی تابو مانند سکس با محارم، فانتزی خشن، یا روابط چند نفره از رایج‌ترین فانتزی‌های جنسی در جهان هستند.

2 سال پیش

سکس نکردن باعث چه مشکلاتی می‌شود؟

نداشتن سکس در زوج‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود بیاورد، که بسیاری از مشکلات روحی و انواع بیماری‌های جسمی را شامل می‌شود.

2 سال پیش

سکس با حیوانات ، تشخیص و درمان حیوان خواهی

سکس با حیوانات یک انحراف جنسی حاد است که در آن فرد به برقراری رابطه جنسی با حیوان علاقه دارد. علت و درمان این بیماری کاملا مشخص نیست.

2 سال پیش