اولین سکس بعد از ازدواج، لذت تکرار نشدنی زندگی زناشویی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اولین سکس بعد از ازدواج تجربه‌ شیرین و به یادماندنی است. این مطلب راهنمای کاملی برای داشتن یک سکس خوب و موفق بعد از ازدواج است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

اولین-سکس-بعد-از-ازدواج

اولین سکس بعد از ازدواج و تجربه‌ی آن در هر زوج می‌تواند متفاوت باشد. دیدگاه‌های متفاوتی در مورد اولین رابطه زناشویی وجود دارد. گاهاً تابوهای ذهنی، مشکلاتی که در اولین شب زفاف اتفاق می‌افتند و موارد دیگر می‌توانند بر تجربه‌های بعدی رابطه زناشویی مؤثر باشد. داشتن یک رابطه جنسی سالم و موفق در اولین شب ازدواج می‌تواند، موفقیت زندگی زناشویی شما را تا حدی تضمین کند.

یکی از اولین قدم‌هایی که زوجین جوان برای موفقیت در اولین سکس خود باید بردارند، افزایش آگاهی در زمینه اولین سکس موفق و موارد دیگر است. در این مطلب از دکترتو با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر در مورد اولین سکس خود سؤالی دارید و نیاز به کمک فردی متخصص دارید، در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان و متخصص اورولوژی یا روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

اولین رابطه زناشویی پس از ازدواج

همیشه اولین‌ها جای خاصی در ذهن و خاطرات ما دارند. سرانجام با پشت سر گذاشتن چالش‌های بسیار زیاد، زمان شروع زندگی مشترک فرارسیده و سکس و رابطه زناشویی اولین گام برای شروع این زندگی است. بسیاری از زوجین کم‌تجربه بنا به دلایل مختلف مانند اضطراب از عملکرد نامناسب یا ترس جنسی ممکن است در شب اول زفاف تجربه خوبی نداشته باشند. اما آرام باشید، این موضوع طبیعی است. شما به‌مرورزمان و حتی به کمک یک سکس تراپیست می‌توانید کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید.

انتخاب شریک مناسب، بهترین زمان و مکان برای اولین سکس و همچنین آمادگی روحی و جسمی هر دو طرف از جمله مواردی است که باید برای برقراری اولین رابطه جنسی خود در نظر بگیرید.

همچنین یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اولین رابطه زناشویی باید به آن دقت داشت، «احساس ازدست‌دادن بکارت» در دختران است؛ بنابراین باید از قبل برای مشکلات روحی یا جسمی همسر خود آماده باشید.

رابطه زناشویی، یک رابطه دوجانبه است. هرچند بیشتر زنان درگیر مسائل اولین سکس بعد از ازدواج می‌شوند، اما باید دقت داشت عملکرد هر دو طرف بر موفقیت این رابطه تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین برای موفقیت در اولین سکس بعد از ازدواج نیاز به همکاری یکدیگر دارید.

برقراری اولین رابطه جنسی

همان‌طور که اشاره شد انتخاب زمان و مکان مناسب و درنظرگرفتن آمادگی روحی طرفین برای اولین سکس بعد از ازدواج بسیار اهمیت دارد. وقتی به سکس با دید عشق‌بازی نگاه کنید و عشق و علاقه هم در میان باشد، سکس چیزی بیش از یک عمل جنسی خواهد بود. سکس خوب همراه با عشق و علاقه می‌تواند تضمین‌کننده سلامت، موفقیت و شادی زندگی زناشویی شما باشد؛ بنابراین بهتر است بیش از گذشته به این موضوع اهمیت بدهید. هم زنان و هم مردان ممکن است تحت تأثیر عوامل محیطی مانند دوستان، خانواده، تبلیغات رسانه‌ای و غیره تصور غیر درستی درباره رابطه جنسی بعد از ازدواج داشته باشند. این‌ها تصوراتی غلط است که گاهی می‌تواند زندگی زناشویی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

first-sex
انتخاب مکان و زمان مناسب برای اولین سکس بعد از ازدواج اهمیت زیادی در داشتن یک تجربه خوب دارد.

پس از اولین سکس بدن دچار چه تغییراتی می‌شود؟

در هنگام رابطه جنسی، تعریق زیاد، احساس لغزندگی در واژن، حساسیت و متورم شدن سینه‌ها و آلت جنسی زنانه و مردانه طبیعی است. اما پس از رسیدن به ارگاسم بدن شما دچار تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود که احتمالاً پیش از آن تجربه‌اش را نداشته‌اید. زمانی که اولین سکس بعد از ازدواج شما موفق باشد و هر دو به ارگاسم برسید، دچار تغییرات هورمونی و جسمی می‌شوید.

تغییرات هورمونی بدن بعد از اولین سکس 

به عقیده بسیاری از محققان رسیدن به ارگاسم و داشتن رابطه زناشویی سالم، تأثیری دقیقاً مانند داروهای آرام‌بخش و انرژی‌زا دارد. اما چرا؟ یک رابطه جنسی عالی به‌خصوص اگر تجربه اولتان باشد باعث آزاد شدن هورمون‌های زیر می‌شود:

  • اکسی‌توسین: این هورمون خاصیت ضد درد دارد و یک آرام‌بخش طبیعی است. همچنین این هورمون به تقویت روحیه و پیوندهای عاطفی بسیار کمک می‌کند.

  • اندورفین یا هورمون عشق: ترشح هم‌زمان اکسی‌توسین و اندورفین پس از ارگاسم باعث کاهش استرس، تقویت روحیه و عشق و علاقه می‌شود. جالب است بدانید اندورفین به تقویت سیستم ایمنی هم کمک می‌کند.

  • استروژن: استروژنی که پس از ارگاسم در زنان ترشح می‌شود، باعث سلامت پوست و نرم شدن واژن می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده ترشح این هورمون در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر، پوکی‌استخوان و بیماری‌های قلبی مؤثر است.

  • تستوسترون: این هورمون مخصوص مردان است. در طول رابطه جنسی تستوسترون ترشح شده به افزایش انرژی، قدرت مردانه و احساس آرامش و سرخوشی آن‌ها کمک می‌کند. افزایش تستوسترون پس از یک رابطه جنسی خوب به بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس کمک می‌کند.

  • سروتونین یا هورمون شادی: پس از ارگاسم بلافاصله این هورمون در بدن دو طرف آزاد شده و باعث رضایت، شادی و احساس آرامش می‌شود. قدرت هورمون سروتونین آزاد شده پس از یک رابطه زناشویی خوب ۴ برابر بیشتر از داروهای ضدافسردگی است.

  • دوپامین: ترشح این هورمون پس از اولین سکس بعد از ازدواج و ارگاسم باعث وابستگی زوجین می‌شود. علاوه بر این دوپامین باعث تمرکز بیشتر و زندگی زناشویی بهتر می‌شود.

نمی‌دونی چطوری برای بهبود رابطه جنسی اقدام کنی؟

همین الان مشاوره بگیر

تغییرات جسمی بدن زنان پس از اولین سکس

ترشح هورمون‌ها پس از اولین سکس روی فیزیک و اندام زنان تأثیر می‌گذارد. بسیاری از زنان بعد از شروع زندگی جنسی خود احساس شادی و رضایت و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند که تأثیر ترشح هورمون‌های گفته شده پس از یک رابطه جنسی خوب است.

دختران پس از اولین سکس و ازبین‌رفتن بکارت، یعنی بلوغ جنسی، تغییرات جسمی متفاوتی از جمله موارد زیر را تجربه می‌کنند:

  • افزایش ترشح واژن
  • احساس تغییر در شکل اندام‌ها
  • افزایش قد
  • بزرگ‌شدن سینه‌ها
  • افزایش وزن
  • افزایش چربی‌های باسن و شکم
  • افزایش میزان تعریق
  • تغییر حجم واژن

واژن پس از اولین رابطه زناشویی دچار چه تغییراتی می‌شود؟

اولین دخول کامل در برخی زنان با خونریزی بعد از نزدیکی و درد همراه است و در برخی دیگر نه! اما درهرصورت اولین سکس باعث تغییر شکل واژن می‌شود. از جمله تغییرات واژن پس از دخول کامل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خارش واژن به دلیل آلرژی به کاندوم یا روان‌کننده‌ها
  • تورم واژن به دلیل تجمع خون در لابیا خارجی
  • احساس سوزش در دفع ادرار به دلیل اولین دخول و خراش‌های آن
  • احساس خشکی بیش از حد در واژن
  • خونریزی و احساس درد
  • تغییر شکل دهانه رحم

در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کرد؟

احساس درد و خونریزی برای ۲ تا ۳ روز و حتی پریود شدن در زنان پس از اولین سکس طبیعی است. اما اگر مشکل بیشتر از سه روز ادامه پیدا کرد، با متخصص زنان تماس بگیرید. تب، دفع ادرار دردناک یا ادرار خونی که به‌مرورزمان وخیم‌تر شود، از نشانه‌های خطرناک اولین رابطه بعد از ازدواج است. نترسید و به متخصص زنان مراجعه کنید.


تغییرات بدن مردان بعد از اولین سکس

سطح تستوسترون مردان پس از ازدواج کاهش‌ یافته که همین امر باعث ایجاد تغییراتی در ماهیچه‌ها و چربی بدن می‌شود. ترشح این هورمون‌های مختلف در مواردی باعث افزایش وزن، چاقی، کاهش حجم عضلات و پرخوابی در مردان می‌شود. همچنین با داشتن سکس‌های موفق اعتمادبه‌نفس مردان افزایش می‌یابد. موفقیت در رابطه جنسی مسئله‌ای بسیار حساس برای مردان است.

اولین-سکس-بعد-از-ازدواج
بدن زنان و مردان و هورمون‌ها بعد از اولین سکس دچار تغییراتی می‌شوند.

در شب زفاف چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

پیش‌ازاین هم اشاره کردیم، با تمام موارد گفته شده بازهم در صورت عدم آگاهی یا شرایط روحی و روانی، اولین رابطه زناشویی در شب زفاف ممکن است چندان خوب پیش نرود. از جمله مشکلات رایج زوجین در اولین سکس بعد از ازدواجشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. شکستگی آلت تناسلی

عدم آشنایی با آناتومی بدن همسر یا پوزیشن‌های نامناسب می‌تواند باعث بروز مشکل شکستگی آلت تناسلی در مردان شود که مشکلی جدی است و نباید آن را نادیده گرفت.


۲. درد مزمن واژن

ازبین‌رفتن پرده بکارت، اولین دخول یا تنگ بودن دهانه واژن و خشکی آن می‌تواند باعث احساس درد در واژن شود. بهتر است از لوبریکانت یا کاندوم‌های لغزنده استفاده کنید.


۳. گیرکردن کاندوم

در مواردی انقباض ناگهانی عضلات واژینال در هنگام ارگاسم یا استفاده بیش از حد از روان‌کننده می‌تواند باعث بیرون آمدن کاندوم و گیرکردن آن در واژن شود. در صورت چنین مشکلی سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید.


۴. پارگی واژن

پارگی واژن می‌تواند به دلایل بسیار زیادی مانند عدم تناسب اندازه آلت مردانه با واژن، کوچک بودن دهانه واژن، خشک بودن آن یا واژینیسموس اتفاق بیفتد. حتی در مواردی انجام پوزیشن‌های خطرناک در اولین سکس بعد از ازدواج می‌تواند آسیب جدی به پرینه و واژن وارد کند.


۵. عدم رسیدن به ارگاسم

تجربه نکردن اوج لذت جنسی به‌خصوص برای زنان در اولین سکس بعد از ازدواج بسیار طبیعی است. شما به‌مرورزمان و با توصیه‌های گفته شده می‌توانید هم‌زمان با همسرتان به ارگاسم برسید.


۶. بروز تنش‌های زناشویی

اگر با همسرتان صحبت نکنید، قطعاً منتظر بروز تنش‌هایی مانند عدم رضایت جنسی، عزت‌نفس پایین، دعواهای مکرر و حتی اعتیاد و طلاق باشید. با همسر خود در مورد مشکلاتی که ممکن است در شب اول ازدواج برای هرکدام از شما اتفاق بیفتد، صحبت کرده و از کمک یک روان‌شناس استفاده کنید.


۷. زود انزالی یا دیر انزالی

همان‌طور که اشاره شد، کوتاه بودن اولین زمان رابطه جنسی یا نرسیدن به ارگاسم در اولین رابطه جنسی بعد از ازدواج طبیعی است. به‌مرورزمان و به کمک همسر خود می‌توانید این مشکلات را حل کنید. اما اگر مشکلات زود انزالی یا دیر انزالی در ادامه هم وجود داشت بهتر است به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

با یک کلیک رابطه عاطفی‌ات رو بهتر کن!

آیا درد و خونریزی بعد از اولین رابطه زناشویی طبیعی است؟

بله! اما توجه داشته باشید که این مسئله در هر خانمی متفاوت است و نباید نسبت به آن جبهه‌گیری کرد. برخی از خانم‌ها به دلیل نوع پرده بکارت خود پس از دخول دچار خونریزی می‌شوند. ازبین‌رفتن رشته‌های عصبی این ماهیچه نازک دلیل اصلی خونریزی بعد از اولین سکس است. اما در برخی از زنان ممکن است به‌صورت مادرزادی یا بر اثر ورزش‌های سنگین یا نوع پرده بکارت (پرده ارتجاعی) این خونریزی اتفاق نیفتد.

از سویی دیگر پس از اولین دخول، دیواره واژن باز و کشیده شده و معمولاً دچار زخم‌های سطحی می‌شود. به همین دلیل احساس درد در رابطه جنسی و حتی ساعتی پس از آن در ناحیه واژن و زیر شکم طبیعی است.

درصورتی‌که ترشح واژن کم بوده و همسرتان استرس زیادی داشته باشد ممکن است دخول دردناک یا واژینیسموس را تجربه کند؛ بنابراین حتماً برای معاشقه و آمادگی همسرتان وقت کافی بگذارید.

سوزش در ناحیه واژن: واژن ناحیه حساسی در بدن زنان است؛ بنابراین در صورت داشتن سکس خشن یا حتی استفاده از کاندوم‌های لاتکس ممکن است دچار آسیب و خراش شود.

راه‌هایی برای کاهش درد اولین سکس بعد از ازدواج

همان‌طور که راه‌های زیادی برای آمادگی برای اولین سکس بعد از ازدواج وجود دارد، راه‌های مختلفی هم برای کاهش دردهای پس از آن هست. موارد زیر از جمله کارهایی است که می‌توانید برای کاهش درد بعد از اولین سکس انجام دهید.

  • ماساژ دادن آرام پشت کمر، زیر شکم و ناحیه واژن
  • استفاده از برخی روغن‌ها و پمادهای التیام دهنده (بسته به نظر پزشک)
  • نوشیدن دم نوش‌های آرامش‌بخش مانند دمنوش بابونه یا اسطوخودوس
  • مدیتیشن و انجام برخی حرکات یوگا برای کاهش درد
  • استفاده از حوله گرم
  • نوازش کردن و در آغوش گرفتن همسر و صحبت با او
  • اهمیت ندادن به تابوهای ذهنی مرسوم در مورد بکارت

آداب شب زفاف در دین اسلام

مانند هر عمل دیگری، شب زفاف و اولین رابطه زناشویی در دین اسلام هم آداب خاصی دارد. در دین اسلام توصیه می‌شود که با وضو و با ذکر بسم‌الله وارد حجله شوید. همچنین خواندن دو رکعت نماز و دعا برای داشتن زندگی شاد و فرزندان صالح هم توصیه می‌شود. همچنین بعد از انجام رابطه زناشویی غسل واجب است.

اولین-سکس
با رعایت برخی نکات می‌توانید تجربه خوبی از اولین سکس بعد از ادواج داشته باشید.

۱۰ توصیه برای یک تجربه موفق در اولین سکس بعد از ازدواج

دقت داشته باشید، در این مطلب منظور از رابطه زناشویی، «سکس و دخول کامل واژینال» است. به همین دلیل تاکید بسیار زیادی بر آمادگی زوجین و انجام اولین رابطه زناشویی آن‌ها داریم. راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها تجربه یک سکس خوب را در اولین شب زفاف خود داشته باشید. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. با بدن همسر خود آشنا شوید!

خجالت را کنار گذاشته و پیش از ازدواج با آناتومی بدن زن و مرد آشنا شوید. دوران نامزدی بهترین زمان برای آشنایی با بدن یکدیگر و حتی نقاط تحریک‌پذیر برای داشتن یک سکس خوب در شب زفاف است. درصورتی‌که از همسرتان خجالت می‌کشید می‌توانید به سکس تراپیست و روان‌شناس مراجعه کرده و به کمک او با همسرتان و بدن او بیشتر آشنا شوید.

رابطه زناشویی برای لذت بردن است؛ بنابراین با همکاری همسرتان و کمک سکس تراپیست و روان‌شناس با انواع پوزیشن‌های سکس آشنا شده و راه‌های لذت بردن از یکدیگر را یاد بگیرید. آشنایی بیشتر با آناتومی بدن همسر و نقاط تحریک‌پذیر او می‌تواند نقش به سزایی در آمادگی برای شروع اولین سکس بعد از ازدواج داشته باشد.

۲. با همسرتان صحبت کنید!

همسر شما، دوست شماست. با او در مورد ترس‌ها یا احساسات منفی خود صحبت کنید. حتی بگویید دوست دارید چه نوع رابطه‌ای داشته باشید. هر چه بیشتر با همسرتان صحبت کنید نگرانی و اضطراب کمتری از اولین سکس بعد از ازدواج خواهید داشت. اگر نیاز به زمان دارید به همسرتان بگویید. این مورد برای زنان و مردان فرقی ندارد و هر کس ممکن است دچار اضطراب جنسی شود. با صحبت‌کردن می‌توانید احساس منفی در خودتان و همسرتان را از بین ببرید. شاید نیاز به کمک یک روان‌شناس داشته باشید.

توجه: بهتر است چنین اقداماتی پیش از ازدواج و در زمان آشنایی و نامزدی یا عقد انجام شود. به‌این‌ترتیب زوجین در شب اول ازدواج اضطراب کمتری خواهند داشت.


۳. انتظارات معقول داشته باشید!

باورها، شایعات و حتی انتظارات نامعقول در مورد رابطه جنسی را کنار بگذارید. باید بدانید که ممکن است اولین سکس شما چندان خوب پیش نرود، ارگاسم را تجربه نکنید یا حتی دچار مشکلات جنسی مانند بی‌میلی ناگهانی شوید. تمام این احساسات طبیعی هستند و برای رفع آن‌ها راهکارهای مختلفی وجود دارد.

حتی اگر مدت رابطه جنسی شما کوتاه باشد هم طبیعی است. توجه داشته باشید برای رسیدن به ارگاسم هرگز به همسرتان فشار نیاورید. راحت باشید و از بودن در کنار هم لذت ببرید، این مسائل به‌مرورزمان برطرف می‌شوند. گاهی حتی معاشقه در شب اول ازدواج بهتر از سکس و دخول کامل است؛ بنابراین از همسر خود انتظار معقولی داشته و هرگز خشن عمل نکنید. یادتان باشد اولین‌ها به یاد می‌ماند.


۴. معاشقه کنید.

برای اولین سکس در شب ازدواج بدون توجه به آمادگی همسر به سراغ دخول کامل نروید. چنین اقدامی باعث احساس بد در همسرتان می‌شود و گاهی منجر به افسردگی و سردمزاجی او در زندگی می‌شود. برای معاشقه با همسرتان وقت بگذارید. برای معاشقه با همسرتان و آمادگی بیشتر این کارها را انجام دهید:

  • بوسیدن
  • در آغوش کشیدن
  • لمس بدن یکدیگر
  • صحبت‌های عاشقانه
  • تعریف از بدن همسرتان
  • ماساژ

و هزاران مورد دیگر از جمله اقداماتی است که می‌توانید برای آمادگی همسرتان و داشتن اولین سکس موفق در اولین شب زفاف داشته باشید. چنین اقداماتی به تحریک جنسی مرد و خیس شدن واژن برای آمادگی بیشتر کمک کرده و درد ناشی از دخول را کاهش می‌دهد.


۵. استفاده از روان‌کننده

گاهی به دلیل ترس از دخول به‌خصوص در دختران، عضلات واژن منقبض و دهانه رحم خشک می‌شود. هرگز برای دخول از فشار استفاده نکنید. چنین کاری باعث خونریزی شدید و در مواردی حتی پارگی واژن می‌شود. برای دخول بهتر از روان‌کننده‌هایی مانند لوبریکانت یا با مشورت پزشک از روغن‌های گیاهی استفاده کنید.


۶. با پوزیشن‌های ساده شروع کنید!

هرگز اولین سکس زناشویی خود را با پوزیشن‌های خشن شروع نکنید. در برخی از دختران ازدست‌دادن پرده بکارت و اولین دخول با خونریزی و درد همراه است. انجام چنین پوزیشن‌هایی مانند «گاوچران برعکس»، «سکس ایستاده» و غیره می‌تواند باعث آسیب به واژن شود. طبق تحقیقات پوزیشن‌های سکس ساده تر مثل مرد روی زن پوزیشن امن‌تری برای اولین تجربه است.


۷. با راه‌های دیگر تحریک جنسی شروع کنید!

سکس دهانی، لمس نقاط تحریک‌پذیر، صحبت از زیبایی بدن همسر و نشان‌دادن احساس عشق به او تأثیر بسیار زیادی برای آمادگی و کاهش اضطراب جنسی به‌خصوص در زنان دارد. از سویی دیگر زن هم باید از بدن همسرش لذت ببرد. تمامی این‌ها نیازمند همکاری دوطرفه و در بیشتر موارد از سوی «مردان» است.

۸. مانع دخالت دیگران شوید!

هنوز هم در بسیاری از جوامع کوچک باورهایی در مورد بکارت و اولین شب زفاف وجود دارد. در این موارد این وظیفه مرد است که جلوی دخالت در زندگی زناشویی را بگیرد. احساس حضور دیگران هنگام اولین سکس بعد از ازدواج می‌تواند ترس و اضطراب جنسی را افزایش داده و در مواردی باعث «واژینیسموس» (عدم امکان دخول) و بسیاری عوارض دیگر شود؛ بنابراین حریم شخصی خود و همسرتان را برای دیگران مشخص کرده و مانع دخالت خانواده‌ها شوید.


۹. به نظافت شخصی‌تان اهمیت بدهید.

زیبایی و جذابیت، بوی خوب، لباس زیبا و تمیزی اندام تناسلی تأثیر بسیاری در لذت بیشتر از اولین سکس بعد از ازدواج دارد. از سویی دیگر توجه به نظافت شخصی مانع از بروز بیماری‌هایی مانند سوزاک، ایدز، سفلیس یا زگیل‌های تناسلی و حتی بارداری ناخواسته در شب اول زفاف می‌شود. اگر قصد بارداری ندارید حتما از کاندوم استفاده کنید. اگر همسرتان به کاندوم لاتکس حساسیت دارد می‌توانید با مشورت متخصص زنان از وسایل دیگر استفاده کنید.


۱۰. فضای شخصی برای خودتان داشته باشید.

پیش‌ازاین هم اشاره شد که علاوه بر زمان مناسب و ایجاد آمادگی برای اولین سکس بعد از ازدواج، درنظرگرفتن مکان مناسب است. اتاق‌خواب مکانی راحت و خصوصی برای زندگی زناشویی شماست. قرارگرفتن در محیط آشنا می‌تواند اضطراب جنسی را کاهش داد و به شما برای داشتن اولین سکس موفق کمک کند.

علاوه بر این به زمان مناسب در مورد اولین سکس هم فکر کنید. در اغلب موارد شب عروسی انتخاب مناسبی برای اولین سکس نیست. بهتر است خستگی، فشار و اضطراب مراسم عروسی را وارد اولین سکستان نکنید. خیلی عجله نکنید، بهتر است اولین تجربه‌تان در فضایی آرام و رمانتیک و در زمان مناسب باشد تا بهترین خاطره از آن به جا بماند. علاوه بر اینکه در فضا و زمان مناسب مطمئناً عملکرد بهتری هم خواهید داشت.

با تمام موارد گفته شده وجود مشکلات جنسی در اولین شب ازدواج طبیعی است. روحیات هر فرد با دیگری متفاوت است. در ادامه به مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید، اشاره کرده و راه‌های درمان و بهترین پزشک برای رفع این مسائل را به شما معرفی خواهیم کرد.

صحبت با روانشناس و سکس تراپیست می‌تواند کمک زیادی به شما بکند تا تجربه‌ای لذت بخش و به یاد ماندنی از اولین سکس بعد از ازدواج داشته باشید.

بله؛ حتی با بیرون کشیدن به‌موقع آلت از واژن بازهم امکان بارداری در اولین رابطه جنسی وجود دارد. اگر سکس محافظت نشده و بدون کاندوم یا وسایل جلوگیری دارید شانس بارداری شما چندبرابر است. می‌توانید با مشورت متخصص زنان یکی از راه‌های زیر را برای جلوگیری از بارداری در سال‌های اولیه زندگی انتخاب کنید:

  • استفاده از قرص‌های ضدبارداری
  • گذاشتن آیودی IUD
  • استفاده از کاندوم‌های زنانه و مردانه

بهتر است بدانید، در هر شرایطی که زن در زمان تخمک‌گذاری خود باشد امکان بارداری وجود دارد. همچنین فراموش نکنید که اسپرم می‌تواند ۳ تا ۵ روز در دهانه رحم زنده بماند؛ بنابراین بدون یک سکس محافظت نشده، احتمال بارداری با اولین رابطه زناشویی پس از ازدواج بسیار زیاد است.

سخن آخر دکترتو

رابطه جنسی و کیفیت آن تأثیر بسیار مهمی بر حفظ زندگی زناشویی و شادابی و سلامت زوجین دارد. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات جنسی و زناشویی دچار بحران‌های پیچیده‌ای مانند خیانت، طلاق یا اعتیاد می‌شوند. حل کردن این مشکلات از همان ابتدای ازدواج اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتی پیش از ازدواج هم آگاهی خود در این زمینه را بالا برده و برای زندگی آینده خود آماده شوید. شما در کسری از ثانیه می‌توانید با مراجعه به وب سایت «دکترتو» با بهترین متخصصین زنان و روان‌شناسان و مشاوران آشنا شوید و از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین استفاده کنید. همچنین با استفاده از سامانه نوبت دهی غیرحضوری می توانید نسبت به تعیین وقت ویزیت از پزشک مورد نظرتان اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله؛ حتی با بیرون کشیدن به‌موقع آلت از واژن بازهم امکان بارداری در اولین رابطه جنسی وجود دارد. اگر سکس محافظت نشده و بدون کاندوم یا وسایل جلوگیری دارید شانس بارداری شما چندبرابر است. می‌توانید با مشورت متخصص زنان یکی از راه‌های زیر را برای جلوگیری از بارداری در سال‌های اولیه زندگی انتخاب کنید:

    • استفاده از قرص‌های ضدبارداری
    • گذاشتن آیودی IUD
    • استفاده از کاندوم‌های زنانه و مردانه

بهتر است بدانید، در هر شرایطی که زن در زمان تخمک‌گذاری خود باشد امکان بارداری وجود دارد. همچنین فراموش نکنید که اسپرم می‌تواند ۳ تا ۵ روز در دهانه رحم زنده بماند؛ بنابراین بدون یک سکس محافظت نشده، احتمال بارداری با اولین رابطه زناشویی پس از ازدواج بسیار زیاد است.

بله! اما دقت داشته باشید که سکس مقعدی عوارض زیادی دارد و تنها در صورت موافقت طرفین باید انجام شود. اغلب زنان برای جلب رضایت جنسی همسر خود درد رابطه مقعدی و عوارض آن را به جان می‌خرند. بهتر است بدانید رابطه مقعدی در بیشتر موارد لذتی یک‌طرفه تنها برای مردان است و استفاده از روان‌کننده‌های مختلف تنها راه دخول را راحت‌تر کرده و چیزی از درد رابطه کم نمی‌کند.

داشتن رابطه مقعدی در شب اول ازدواج می‌تواند تأثیرات مخربی بر روحیه همسرتان داشته باشد؛ بنابراین پیش از هر اقدامی با او مشورت کرده و با توافق یکدیگر بهترین روش را برای اولین سکس بعد از ازدواج انتخاب کنید.

اگر دچار هرکدام از مشکلات زناشویی در اولین شب زفاف شده‌اید و همچنان با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید، وقت آن رسیده به مشکل خود رسیدگی کنید. ادامه پیداکردن درد در ناحیه لگن و شکم برای زنان می‌تواند نشانه عفونت لگنی باشد، بنابراین برای بهترین تشخیص باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

درصورتی‌که مردان هم از مشکلات زناشویی مانند اختلال نعوظ یا زود انزالی و دیر انزالی و غیره رنج می‌برند، پیشنهاد دکترتو مراجعه به متخصص اورولوژی است.

در نهایت اگر زندگی زناشویی شما با وجود این مشکلات دچار دردسرهای بسیار زیادی شده است، از همان ابتدا به روان‌شناس، مشاور یا سکس تراپیست مراجعه کرده و به‌جای استفاده از پیشنهاد اقوام و دوستان یا تحریک به برقراری رابطه با دیگران از دستورات و راهنمایی‌های روان‌شناس بهره‌مند شوید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره اولین سکس

  1. نیما گفت:

    ممنونم بابت این راهنمایی هاتون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      تندرست باشید

  2. حیدری گفت:

    باسلام راستش من آقا هستم ولی بوی بد واژن خانومم خیلی آزار دهنده است تا حالا هم به رویش نیوردم که خجالت بکشه طوری که واقعا از نزدیکی کردن زده شدم خیلی ممنونم از راهنماییتون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      علایم عفونت قارچی دارند
      نیاز به درمان دارند
      توصیه می شود ابتدا پاپ اسمیر انجام دهید

  3. بهار گفت:

    ممنون که این مطالب جالب و ارزنده را ارایه دادین بر یک زوج که تازه پا به یک زندگی جدید میگزارند بسیار مهم و با ارزش است تا یک زندگی خوش داشته باشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از توجه تان

  4. دنیا گفت:

    عالیه ممنون خیالمو راحت کردین

  5. ستاره گفت:

    عالی

  6. شهرام گفت:

    بسیار مطلب مفید و اثر گذاری هستش. از یک سایت ایرانی انتظار نداشتم که چنین اطلاعات سودمند و صحیحی ارائه بده… ممنون ازشما

  7. عبدالهی گفت:

    سلام
    ممنون از توضیحات کاملی که نوشتین.
    کاش در مورد لحظات بعد دخول که ممکنه پیش روی داشته باشیم و زمان اولین سکس بعد از برداشتن پرده بکارت هم مینوشتین

  8. ادرینا گفت:

    عالی

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.