خونریزی بعد از نزدیکی یا لکه بینی نشانه چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

خونریزی بعد از نزدیکی یا لکه بینی بعد از نزدیکی یکی از علائمی است که ممکن است برای هر زن یا مردی ایجاد شود. این علامت بیشتر در خانم‌ها دیده‌می‌شود و برای درمان آن باید علت پیدا شود. بنابراین باید به دکتر زنان یا دکتر اورولوژیست مراجعه کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
لکه بینی یا خونریزی بعد از نزدیکی

آیا تابه‌حال بعد از نزدیکی خونریزی یا لکه‌بینی داشته‌اید؟ خونریزی بعد از نزدیکی در زنان شما را می‌ترساند؟ آیا می‌دانید علت لکه‌بینی بعد از نزدیکی چیست؟ برای تشخیص علت این مشکل به چه دکتری مراجعه کنیم؟ درمان لکه بینی بعد از سکس چیست؟ درصورتی‌که این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده‌است، می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر بعد از سکس خونریزی یا لکه بینی دارید، به دکتر زنان یا ماما مراجعه کنید. برای دریافت نوبت از بهترین دکتر زنان یا دکتر مامایی می‌توانید از وبسایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از مشاوره تلفنی دکتر زنان یا مشاوره تلفنی مامایی بپرسید و به بهترین جواب برسید.

خونریزی بعد نزدیکی چیست و چه علائمی دارد؟

هنگامی که یک زن نزدیکی دارد، بعد از آن ممکن است با علائمی مواجه شود که می‌توانند نشانه آسیب یا خطر باشند. یکی از علائمی که ممکن است در زنان بعد از سکس بروز کند، خونریزی یا لکه بینی است. خونریزی بعد از نزدیکی postcoital bleeding یا PCB هم نامیده می‌شود. در این مواقع ممکن است که بلافاصله بعد از سکس خونریزی دیده‌شود یا در لباس زیر، این علامت به شکل چند لکه بروز کند. برخی از علائم همراه محتمل با خونریزی بعد از نزدیکی شامل موارد زیر هستند:

  • درد هنگام نزدیکی: چرا هنگام دخول درد دارم؟
  • سوزش حین سکس
  • بوی بد واژن
  • ترشحات بدبو و رنگی یا بی‌رنگ
  • تب و لرز
  • علائم عفونت ادراری
  • درد شدید هنگام قاعدگی

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

متن انگلیسی:
«Postcoital bleeding refers to spotting or bleeding that occurs during or after sexual relations and is not related to menstruation.»
ترجمه متن:
«خونریزی بعد از نزدیکی به لکه‌بینی یا خونریزی هنگام یا بعد از سکس گفته می‌شود. این خونریزی به پریود هیچ ربطی ندارد.»

uptodate
گاهی بعد از نزدیکی ممکن است مقداری خونریزی مشاهده شود.
گاهی بعد از نزدیکی ممکن است مقداری خونریزی مشاهده شود.

خونریزی بعد از نزدیکی نشانه چیست؟ (علت خونریزی بعد نزدیکی)

خونریزی بعد از نزدیکی که می‌تواند هنگام سکس هم رخ دهد، علت‌های مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم. توجه داشته‌باشید که این علامت را باید جدی بگیرید و اصلا نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید. لکه‌بینی بعد از سکس می‌تواند نشان‌دهنده موارد پرخطر هم باشد.

هنگام دخول درد داری؟ بوی بد واژن کلافه‌ت کرده؟

با بهترین پزشکان مشاوره داشته باش.

۱. عفونت یک علت خونریزی بعد از نزدیکی

یکی از علت‌های خونریزی بعد از نزدیکی می‌تواند عفونت باشد. برخی از عفونت‌های زنان می‌توانند دهانه‌ی رحم را ملتهب کنند و با برخورد جسمی به آن باعث آسیب به بافت و خونریزی شوند. این اتفاق می‌تواند حتی با گرفتن نمونه پاپ اسمیر هم رخ دهد. برخی از عفونت‌هایی که می‌توانند باعث بروز PCB شوند، شامل موارد زیر هستند:

۲. خشکی واژن دلیل خونریزی بعد از نزدیکی

از دیگر علل مهمی که می‌تواند باعث بروز خونریزی بعد از سکس شوند، باید به خشکی واژن اشاره کرد. این مشکل می‌تواند بافت واژن را خشک کند و حرکت آلت در کانال واژن با سختی مواجه شود. بنابراین حرکت آلت در این کانال باعث کشیدگی بافت و ایجاد زخم در آن می‌شود. این زخم‌ها می‌توانند لکه بینی و خونریزی ایجاد کنند و احساس ناراحتی زیادی برای زن داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید که علت کم شدن ترشحات واژن چیست، می‌توانید از پزشک متخصص زنان کمک بگیرید و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید.

علت خونریزی بعد از نزدیکی چیست؟
خونریزی بعد از نزدیکی علت‌های مختلفی دارد که یکی از آنها خشکی واژن است.

۳. پولیپ رحمی یا سرویکس

حتما می‌خواهید بدانید که پولیپ رحم چیست و چگونه درمان میشود! پولیپ رحمی از عارضه‌هایی است که ممکن است برای هر خانمی ایجاد شود. پولیپ‌ها رشد بیش از اندازه بافت رحم هستند که به شکل یک زائده خود را نشان می‌دهند. در مواقعی که این زائده‌ها مورد لمس یا فشار قرار بگیرند، ممکن است که ایجاد لکه بینی یا خونریزی کنند. یکی از جاهایی که ممکن است پولیپ ایجاد شود، در دهانه رحم یا دیواره رحم است. این پولیپ‌ها در اثر برخورد آلت تناسلی مردانه دچار خونریزی می‌شوند.

۴. PCB از علائم زخم دهانه رحم

اگر دهانه رحم زخم باشد یا ملتهب شده‌باشد، دچار لکه‌بینی و خونریزی بعد از نزدیکی می‌شوید. هنگامی که دهانه رحم ملتهب باشد، بافت نازک شده و آسیب می‌بیند. در این شرایط خون آماده بیرون ریختن است. بنابراین با سکس این اتفاق محتمل‌تر می‌شود. علائم زخم دهانه رحم متنوع هستند که یکی از آنها خونریزی بعد از نزدیکی است.

هنگامی که دهانه رحم ملتهب باشد، بافت نازک شده و آسیب می‌بیند. در این شرایط خون آماده بیرون ریختن است. بنابراین با سکس این اتفاق محتمل‌تر می‌شود.

۵. آسیب به بافت واژن و رحم

گاهی ممکن است که در اثر استفاده از سکس‌توی (sex toy) یا اسباب‌بازی‌های سکسی و وسایل تحریک‌کننده، خشکی واژن و موارد دیگر به بافت واژن و رحم آسیب برساند. این آسیب می‌تواند باعث خونریزی شود. در این موارد باید از لوبریکانت استفاده شود و سکس با احتیاط بیشتری انجام شود.

۶. سرطان دهانه رحم و سرطان واژن، دو علت لکه بینی بعد از نزدیکی

یکی از شایع‌ترین علت‌های خونریزی بعد از سکس یا خونریزی هنگام سکس، سرطان دهانه رحم است. بنابراین می‌توان گفت که از علایم سرطان دهانه رحم، خونریزی است. خونریزی می‌تواند بعد از سکس و نزدیکی هم بروز کند. یکی از دلایلی که بعد از دیدن این علامت تست پاپ اسمیر گرفته‌می‌شود، همین مسئله است. اگر خانم به سرطان دهانه رحم دچار باشد، بلافاصله برای درمان آن، اقدامات لازم انجام می‌شود.

در موارد نادر ممکن است که سرطان واژن باعث خونریزی بعد از نزدیکی شود. در چنین مواردی باید به دکتر زنان مراجعه کنید تا نمونه‌برداری از واژن انجام شود و معاینه‌های لازم انجام گیرند. اگرچه این سرطان نادر است و در تعداد کمی از زنان بروز می‌کند، یکی از علل احتمالی خونریزی بعد از نزدیکی است. بنابراین از علائم سرطان واژن خونریزی بعد از نزدیکی است. پس باید این علامت را جدی بگیرید، تا اگر ناشی از سرطان واژن است، به موقع تشخیص داده‌شده و درمان انجام گیرد.

خونریزی بعد از نزدیکی نشانه سرطان است؟
یکی از علت‌های خونریزی بعد از سکس، سرطان دهانه‌ی رحم یا سرطان‌های رحمی است.

۷. خونریزی بعد از نزدیکی نشانه بارداری است؟ (یا لکه بینی بعد از نزدیکی نشانه بارداری است)

نمی‌توان گفت که خونریزی بعد از نزدیکی نشانه بارداری است. اما ممکن است که زن بارداری در هنگام نزدیکی دچار خونریزی یا لکه‌بینی شود. در مواردی که زن با خونریزی در بارداری مواجه می‌شود، باید سریعا به دکتر مراجعه کند، چراکه ممکن است این خونریزی یا لکه بینی نشان‌دهنده سقط یا تهدید به سقط باشد. پس باید بلافاصله به دکتر زنان مراجعه کرد.

۸. خونریزی بعد از رابطه اول

یکی از اصلی‌ترین علت‌های خونریزی بعد از نزدیکی (البته در تجربه اولین سکس) پارگی پرده بکارت است. پاره شدن پرده بکارت می‌تواند با لکه‌بینی یا با خونریزی شدید خود را نشان دهد. این بستگی به میزان ضخامت پرده، نوع آن و میزان آماده‌شدن زن پیش از سکس و کاهش استرس دارد. بهتر است که قبل از انجام سکس برای اولین بار، معاینه‌های لازم برای دختران انجام شود. همچنین برای انجام سکس آموزش ببینند.

۹. علت خونریزی بعد از نزدیکی در مردان

گاهی در مردان هم ممکن است هنگام ارضاشدن خون دیده‌شود که نشان‌دهنده مشکلات خاصی است. البته گاهی بدون علت خاص است و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. تشخیص علت خونریزی بعد از ارضا شدن در مردان بسیاری از آنها را می‌ترساند، اما نیازی به این ترس و هیجان نیست. تنها کافی است به دکتر اورولوژیست مراجعه کنید تا علل خطرناک ایجادکننده این علامت رد شوند.

برای تشخیص دلیل لکه بینی بعد از نزدیکی و درمان آن به چه دکتری مراجعه کنیم؟

هنگامی که این علامت در شما دیده‌شد، نباید به آن بی‌توجهی کنید و باید به دکتر مراجعه کنید. علل ایجاد خونریزی بعد از نزدیکی متنوع هستند و تمامی آنها نیاز به مداخله پزشک دارند. حتی ساده‌ترین آن‌ها که آسیب به بافت رحم و واژن است، می‌تواند با تجویز یک لوبریکنت توسط پزشک درمان شود؛ بنابراین نباید این مسئله را از نظر بیندازید.

برای درمان این علامت می‌توانید به دکتر زنان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی با هر یک از دکترهای زیر بهره‌مند شوید و سوالات خود را بپرسید. دکترتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تنها در چند دقیقه و در سریع‌ترین زمان ممکن، نوبت دکتر دریافت کنید یا از مشاوره‌های تلفنی و آنلاین بهرمند شوید:

تشخیص علت خونریزی بعد از نزدیکی چگونه انجام می شود؟

برای تشخیص علت خونریزی و لکه بینی بعد از نزدیکی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. باید به خاطر داشته‌باشید که اولین قدم برای پیداکردن علت این علامت، مراجعه به دکتر است. نباید سرخود برای درمان این علامت اقدامی انجام دهید و بهترین کار مراجعه به دکتر زنان یا دکتر مامایی است. هنگامی که به دکتر زنان مراجعه می‌کنید، اقدامات مختلفی برای بررسی خونریزی بعد از نزدیکی انجام می‌شود که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • گرفتن شرح‌حال پزشکی
  • معاینه با اسپکولوم و مشاهده دهانه‌ی رحم و محیط رحم
  • معاینه دو دستی و بررسی وضعیت واژن و رحم
  • گرفتن آزمایش پاپ اسمیر
  • سایر آزمایش‌های تصویربرداری و نمونه‌برداری در صورت لزوم

با هر کدام از روش‌های تشخیصی بالا، به ترتیب برخی از علت‌ها رد می‌شوند و برخی دیگر به عنوان تشخیص تست می‌شوند تا دلیل اصلی این علامت پیدا شود.

درمان خونریزی بعد از نزدیکی چیست؟

هنگامی که با این مشکل مواجه می‌شوید، باید به دکتر زنان یا دکتر ماما (درصورتی‌که آقا باشید به دکتر اورولوژیست) مراجعه کنید تا این مسئله برطرف شود. برای درمان این علامت، نیاز به تشخیص علت ضروری است. بنابراین علل مختلفی که می‌توانند این علامت را ایجاد کنند، شامل مواردی هستند که بالاتر به آنها اشاره کردیم. جهت درمان هر کدام از این موارد، روش‌های زیر در نظر گرفته می‌شوند.

۱. اگر علت خونریزی بعد از ارضا شدن در زنان خشکی واژن باشد، باید به دنبال علت خشکی واژن بود و درمان آن را عملی کرد. در مواردی ممکن است که خشکی واژن به علت یائسگی باشد. در این صورت برای درمان آن می‌توان از داروهای هورمونی یا لوبریکنت‌ها و روان‌کننده‌ها استفاده کرد. اما اگر خشکی واژن ناشی از مشکلات دیگر مثل حساسیت یا عفونت باشد، باید این موارد برطرف شوند.

۲. درصورتی‌که علت خونابه بعد از نزدیکی عفونت باشد، برای درمان هر کدام از انواع عفونت باید داروی مناسب را دریافت کرد. عفونت به‌هیچ‌عنوان نباید به حال خود رها شود.

۳. اگر خونریزی بعد از رابطه ناشی از زخم دهانه رحم باشد، می‌توان از مصرف دارو و روش‌هایی مانند سوزاندن دهانه رحم برای درمان استفاده کرد.

۴. اگر خونریزی بعد از نزدیکی نشانه بارداری باشد، برای درمان آن باید به دکتر زنان مراجعه کنید. ممکن است که این حالت نشان‌دهنده جفت سرراهی باشد. این مورد خطرناک است. اما گاهی تهدید به سقط را نشان می‌دهد که برای برطرف‌کردن آن باید از شیاف‌ها و داروهای خوراکی هورمونی یا روش‌های درمانی برطرف‌کردن نارسایی دهانه رحم استفاده کرد.

دنبال سریع‌ترین درمان برای خونریزی بعد از نزدیکی هستی؟ همین حالا با متخصص زنان مشورت کن.

درمان خانگی خونریزی بعد از رابطه

خونریزی بعد از نزدیکی اصلا مورد معمولی و ساده‌ای نیست که بخواهید در منزل برای برطرف‌کردن آن اقداماتی را انجام دهید. زیرا ممکن است نشان‌دهنده مشکلات خطرناکی مانند بیماری‌های التهابی لگن، زخم دهانه رحم یا سرطان دهانه رحم باشد.

برای درمان خونریزی بعد از نزدیکی باید ابتدا دلیل آن مشخص شود.
برای درمان خونریزی بعد از نزدیکی باید ابتدا دلیل آن مشخص شود.

پیشگیری از لکه بینی بعد از نزدیکی

درحقیقت نمی‌توان جلوی علائم را گرفت، اما می‌توان از علت ایجادکننده این علامت‌ها پیشگیری کرد. مثلا اگر به موقع تست‌ها و چکاپ‌های زنان را انجام دهید، می‌توان جلوی پیشرفت سرطان را گرفت. این به شما کمک می‌کند تا از وقوع سرطان پیشگیری کرده و علائم آن را برطرف کنید. یکی دیگر از مواردی که به پیشگیری از این علامت کمک می‌کند، آرام پیش‌رفتن در سکس است. همچنین به خشکی واژن توجه ویژه داشته باشید.

در جدول زیر به‌طور خلاصه به علت خونریزی در نزدیکی و بعد از آن پرداخته‌ایم. همچنین روش‌های درمانی را در آن معرفی کرده‌ایم:

علت تشخیصدرمان
سرطان دهانه‌ی رحمپاپ اسمیرروش‌های درمانی سرطان متناسب با پیشرفت آن
خشکی واژنمعاینهلوبریکانت و روان‌کننده‌ها
یائسگیقطع پریودلوبریکانت و روان‌کننده‌ها، داروهای هورمونی
آسیبمعاینه—–
عفونتمعاینه، شرح حالدارو درمانی
پارگی پرده بکارتاولین نزدیکی—–
خونریزی بعد از نزدیکی

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

خونریزی بعد از نزدیکی علل مختلفی دارد. ممکن است خشکی واژن، عفونت، پولیپ رحم یا حتی سرطان این علامت را ایجاد کند. حتی زنان باردار هم بعد از نزدیکی ممکن است لکه‌بینی داشته باشند. برای درمان ابتدا باید علت بروز این مشکل مشخص شود. سپس متخصص زنان اقدامات درمانی را انجام می‌دهد.

درصورتی‌که با علامت خونریزی یا لکه بینی بعد از نزدیکی مواجه شدید، باید به دکتر زنان یا دکتر مامایی مراجعه کنید. اگر آقا هستید می‌توانید از دکتر اورولوژیست کمک بگیرید. برای دریافت نوبت از هر کدام از دکترهای نام برده در شهر خود، می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

این علامت، علامت خوبی نیست و برای پیداکردن علت آن باید به دکتر مراجعه کنید. زیرا اگر نشان‌دهنده عفونت باشد، تا دهانه رحم رسیده است که خونریزی در اثر سکس می‌دهد. همچنین اگر ناشی از علل دیگر مانند سرطان، زخم دهانه رحم و خشکی واژن باشد هم، باز هم خبر خوبی برای شما ندارد و باید به درمان آن بپردازید.

در مطالب بالاتر به این نکته اشاره کردیم. خیر. نمی‌توان گفت که خونریزی بعد از رابطه نشانه بارداری است. اما ممکن است که زن باردار هنگام نزدیکی به خونریزی دچار شود. این علامت برای زن باردار هم ممکن است چندان خوب نباشد و باید بررسی‌های لازم انجام شود.

اگر زودتر از موعد نزدیکی بعد از زایمان انجام شود، می‌تواند باعث بروز خونریزی و عفونت شود. سکس بعد از زایمان باید با تایید پزشک انجام شود و حداقل دو هفته بعد از زایمان باشد.

ممکن است نشانه‌ تهدید به سقط باشد.

خونریزی بعد از سکس را نباید با روش‌های خانگی و دارو درمان کرد. زیرا این علامت می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های خطرناک باشد که باید آنها را درمان کنید.

نزدیکی به معنای دخول است و دخول مگر در دفعات اول، نباید باعث خونریزی شود.

باید با مراجع تقلید موردنظر خود در این‌باره مشورت کنید. ما می‌توانیم به شما آموزش‌هایی در زمینه‌ بهداشت و سلامت بدهیم.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره خونریزی بعد از نزدیکی

  1. ناشناس گفت:

    . سلام من بعد از رابطه چند روز یک بار خون ریزی شدید دارم ،لطفا میشه بگین علاعم مال چیه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمال تغییرات هورمونی یا عفونت قارچی وجود دارد

  2. سلام من رابطه چند روز یک بار خون ریزی شدید دارم ،لطفا میشه بگی این علاعم چیه گفت:

    .

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمال تغییرات هورمونی یا عفونت قارچی وجود دارد

  3. ناشناس گفت:

    سلام بنده بعد از رابطه جنسی بیشتر وقتها درد و خونریزی دارم دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتر است برای تشخیص فیبروم رحم سونوگرافی انجام دهید

  4. مژگان گفت:

    سلام من بعدازنزدیکی لکه بینی دارم بعد یه لخته هم دیدم چیکارکنم خیلی ترسیدم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نگران نباشد
      احتمال التهاب دیواره واژن یا عفونت قارچی وجود دارد
      بهتر است به پزشک مراجعه نمایید

  5. فرزانه کریمان گفت:

    دوماهی هست رحمم درآوردم و نزدیکی داشتم ولی در داشتم وخون ریزی چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام فرزانه عزیز
      بعد از هیسترکتومی ‌حدود چهار تا ده هفته قبل از رابطه جنسی صبر کنید. اگر با انجام آمیزش جنسی پس از هیسترکتومی‌ دچار خونریزی شدید، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بیابید. آنها ممکن است بررسی کنند که آیا زخم‌ها به درستی ترمیم می‌شوند یا مشکلی وجود دارد.

  6. مهسا گفت:

    سلام.من رابطه داشتم از جلو برای بار اول هیچ خونریزی یا دردو سوزشی نداشتم.بعد اولین رابطم از جلو طی ۳الی ۴بار هفته ای یک بار رابطمو تکرار کردم و هیچ خونریزی یا دردی نداشتم.ولی برای ۵ بار ک رابطه برقرار کردم خونریزی داشتم در حد ۵یا ۶ قطره اونم به رنگ قرمز پررنگ و غلظ دار.میخاستم بدونم علتش چیه؟وقتی برای چندبار رابطه هیچ علایمی از پارگی پرده نباشه بعد علت این خونریزی بعد رابطه پنجم چیه؟مجرد هستم.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      گاهی تغییرات هورمونی و یا عفونت قارچی هم می تواند باعث این عارضه شود

  7. فاطمه گفت:

    سلام من درد زیر شکم سمت چب فکر میکنم تخمدان باشه همیشگی دارم واین بار بعد سکس لکه بینی ولی کم رنگ داشتم چی میتوتثنه باشه ممنون

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      لکه بینی بعد از رابطه نیاز به انجام پاپ اسمیر برای بررسی عفونت و زخم دهانه رحم دارد. بهتره یه متخصص زنان مراجعه کنید.

  8. صدف گفت:

    سلام من رابطه داشتم روز جمعه و الان دوشنبه است و هنوز خونریزی دارم دکتر رفتم روز بعد از رابطم و گفتن که پارگی پرده است و خونریزی بخاطر این موضوعه اینکه اینقد طول کشیده مشکلی نداره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در برخی موارد با توجه به شرایط بدنی این اتفاق می افتد
      گاهی هم با پریودی زودرس همزمان می شود

    2. ناشناس گفت:

      شاید پارگی رحم داری

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        پارگی که خیر
        احتمال فیبروم یا هماتوم وجود دارد
        بهتر است سونو انجام دهند

  9. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من رابطه داشتم..بعدحدود۳ساعت بعدش فهمیدم اولی هست داره خون ازم میاد لکه میبینم آیانیازهست برم دکتر؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورت ادامه دار بودن خونریزی به پزشک مراجعه فرمایدد

  10. T.h گفت:

    اگر هنگام سکس دهانی وهیچ دخولی نباشد وبعد از یک ساعت خون مشاهده شود احتمال پارگی بکارت هست یا خیر؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توصیفات شما خیر

      1. فاطمه گفت:

        من وقتی نزدیکی داشتم بعد خون ازم در آمد

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال عفونت قارچی وجود دارد
          بهتراست تحت نظارت پزشک از دارو های ضد قارچ استفاده کنید
          در این مواقع ازمایش پاپ اسمیر هم توصیه می گردد

      2. فاطمه گفت:

        من وقتی نزدیکی داشتم بعد خون ازم در آمد

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال عفونت قارچی وجود دارد
          بهتراست تحت نظارت پزشک از دارو های ضد قارچ استفاده کنید
          در این مواقع ازمایش پاپ اسمیر هم توصیه می گردد