عشق بازی چیست و چگونه با همسر خود معاشقه داشته باشیم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عشق بازی یا معاشقه یکی از روش‌های نشان دادن علاقه فرد به محبوب خود است. یک فرد با صحبت کردن یا رفتار به گونه‌ای محبت‌آمیز معاشقه می‌کند که نشان‌دهنده تمایل او برای افزایش صمیمیت در رابطه است. معاشقه می‌تواند شامل برقراری ارتباط با حس بازیگوشی، کنایه یا استفاده از تماس فیزیکی باشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

عشق بازی چیست و چگونه با همسر خود معاشقه داشته باشیم؟

چگونه می‌توان همراه سکس عشق بازی را تجربه کرد؟ چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ آیا می‌توان دوباره سکس را همانند اوایل ازدواج تجربه کرد؟ آیا می‌توان رضایت جنسی همسر را افزایش داد؟ احتمالاً شما هم پس از ازدواج با چنین سؤالاتی مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی بوده‌اید. یکی از راه‌های افزایش رضایت جنسی از نظر سکس‌تراپیست‌ها عشق بازی یا معاشقه زن و شوهر است. در ادامه مطلب چگونگی عشق بازی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

اگر در روابط جنسی خود با مشکل مواجه شده و به دنبال رضایت بیشتر هستید، حتماً با یک روان‌شناس حرفه‌ای یا سکس تراپیست مشاوره داشته و از راهنمایی‌های متخصص استفاده کنید. برای مشاوره با روانشناس می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با متخصصان وجود دارد.

عشق بازی یا معاشقه چیست؟

احتمالاً شما هم کلمه عشق بازی یا معاشقه را شنیده‌اید و از خود پرسیده‌اید، معاشقه چیست و نحوه معاشقه چگونه است؟ برخی افراد معنی عشق بازی را همان ارتباط جنسی می‌دانند. اما این دو با هم تفاوت‌های زیادی دارند. شما می‌توانید از طریق سکس در عرض چند دقیقه میل جنسی خود را برطرف کرده و ارضاء شوید. اما عشق بازی بسیار پیچیده‌تر است. معاشقه خیلی قبل از مقاربت شروع شده و پس از ارضاء شدن هم ادامه دارد.

عشق بازی به‌عنوان یکی از مراحل سکس در نحوه رابطه جنسی، تمرکز روی احساسات و انجام کارهایی حین سکس تأثیر دارد. اگر به دنبال راه‌هایی برای افزایش رضایت جنسی خود و همسرتان هستید، باید چگونگی عشق بازی را یاد بگیرید.

معاشقه رمانتیک و رابطه جنسی عاشقانه

افراد ممکن است در طول رابطه جنسی با هم صحبت کنند. در رابطه جنسی بدون معاشقه صحبت‌ها بیشتر سکسی بوده و یا در مورد نحوه ارگاسم و مدت‌زمان سکس صحبت می‌شود. اما در یک رابطه عاشقانه معاشقه رمانتیک بوده و نوع صحبت حین سکس را هم تغییر می‌دهد. در این حالت زوج‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند، جملات محبت‌آمیزتر و احساسی‌تر به کار ببرند.

سکس و معاشقه دو مقوله جدا نیستند و در واقع عشق بازی در طول رابطه جنسی باعث می‌شود زوجین راحت‌تر با هم رفتار کنند. در رابطه صمیمی شما کاملاً به شریک زندگی‌تان اعتماد داشته و در کنار او احساس امنیت می‌کنید. همین موضوع باعث می‌شود، حین رابطه جنسی اعتمادبه‌نفس شما بیشتر شود.

چقدر با عشق بازی و راه‌های نزدیکی عاطفی به همسر اطلاع داری؟

برای آگاهی بیشتر، با متخصص مشورت کن!

مدت‌ زمان مناسب برای معاشقه چقدر است؟

بر اساس مطالعات انجام شده رابطه جنسی از نوع واژینال به طور معمول سه تا هفت دقیقه طول می‌کشد. رابطه جنسی که یک تا دو دقیقه طول بکشد کوتاه بوده و سکس‌هایی حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بیش از حد طولانی تلقی می‌شوند. درمانگران جنسی معتقدند رابطه جنسی بین ۷ تا ۱۳ دقیقه مطلوب است. این اعداد و ارقام مربوط به سکس بوده و عشق بازی شامل آن نمی‌شود. اما رابطه جنسی باید لذت‌بخش هم باشد.

معاشقه قبل از سکس می‌تواند به رضایت جنسی کمک کند. دررابطه‌با مدت‌زمان مناسب برای عشق بازی نمی‌توان زمانی را تعیین کرد. باید معاشقه را به‌آرامی و بدون عجله انجام داد، تا زمانی که هر دو نفر برای مقاربت و شروع سکس آماده شوند. ممکن است، این زمان برای برخی افراد تنها ۵ دقیقه باشد و برای برخی دیگر بیشتر طول بکشد. زمان لازم برای عشق ‌بازی فرمول خاصی ندارد، گاهاً ۵ دقیقه، گاهاً ۱ ساعت، مدت عشق بازی شما و همسرتان به علایق شما و رابطه بین شما بستگی دارد. در جدول زیر، این مطالب را به طور خلاصه قرار دادیم:

نوع رابطهمدت زمان رابطه جنسی
رابطه جنسی کوتاهکمتر از ۵ دقیقه
ارتباط زناشویی مناسببین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه
سکس طولانیبیشتر از ۱۵ دقیقه
مدت‌ زمان مناسب برای عشقبازی

اهمیت عشق بازی زن و مرد چیست؟

معاشقه با همسر صمیمیت را حین رابطه افزایش می‌دهد. انگیزه اصلی افراد از سکس رسیدن به ارگاسم است و بدون معاشقه هم می‌توان به آن رسید. اما مهم است یاد بگیرید که در رختخواب چه چیزی را دوست دارید. زمانی که شما و همسرتان از قبل می‌دانید که طرف مقابل چه چیزی را دوست دارد، کنار هم راحت‌تر هستید.

گاهی انگیزه اصلی از سکس می‌تواند لذت بردن از ارتباطات عاطفی باشد. عشق بازی به معنای لذت بردن از کاوش در بدن، ذهن و قلب شریک زندگی است. حتی در زوج‌هایی که رابطه صمیمی ندارند، معاشقه به ایجاد حس عاطفی در هر دو نفر کمک می‌کند. فعالیت‌های عاشقانه‌ای مثل بغل کردن، بوسیدن یا گرفتن دست یکدیگر باعث ترشح هورمونی به نام اکسی‌توسین می‌شود. این هورمون روابط بین افراد را تقویت می‌کند.

اهمیت عشق بازی زن و مرد چیست؟
عشق بازی به معنای لذت بردن از کاوش در بدن، ذهن و قلب شریک زندگی است.

عشق بازی قبل از ازدواج

یکی از سؤالات پرتکرار افراد پیش از ازدواج داشتن رابطه جنسی و عشق بازی قبل از ازدواج است. امروزه معاشقه در دوران عقد تقریباً رایج بوده و دختر و پسر در این مدت رابطه جنسی هم برقرار می‌کنند. اما معاشقه قبل از ازدواج (معاشقه قبل از رابطه) و نزدیکی با شوهر در صورت عدم عقد موقت یا دائم در کشور ما ناپسند بوده و توسط هیچ متخصصی توصیه نمی‌شود.

شاید اولین عشق بازی زناشویی در دوران عقد یک رابطه ایده‌آل نباشد. زیرا زن و مرد شناخت کافی از هم پیدا نکرده و از علایق هم اطلاعی ندارند. برای چنین موضوعی نباید نگران بود. تنها باید روش‌های مختلف را امتحان کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.

چگونه عشق بازی کنیم؟ (انواع روش های معاشقه)

احتمالاً از خود می‌پرسید، چگونه با همسر خود معاشقه کنیم؟ باید بگوییم چگونگی معاشقه با شناخت و درک بهتر زوجین مشخص می‌شود. اگر یکی از طرفین از روشی خاص لذت نبرد، هرگز تجربه رضایت‌بخشی ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین مهم است که از نیازهای طرف مقابل آگاه شوید. عشق بازی در رختخواب برای بسیاری از زوجین خوشایند است. اما پیداکردن راه مناسب شاید کمی دشوار باشد.

شما می‌توانید در مورد آنچه همسرتان دوست دارد، مطالعه کرده یا از دوستانتان بپرسید. حتی می‌توانید با تجربه کردن یا آموزش معاشقه با همسر این نکات را یاد بگیرید. شاید آقایان در مورد علاقه‌مندی‌های خود و عشق بازی در رختخواب راحت‌تر صحبت کنند. اما خانم‌ها معمولاً در این مورد راحت نبوده و در مورد روش‌های عشق بازی در رختخواب کمتر صحبت می‌کنند.

ازآنجایی‌که هنر عشق بازی چیزی فراتر از سکس است، باید آن را به‌درستی انجام دهید. شاید برای این‌که شما احساسات خود را حین رابطه جنسی به یکدیگر نشان دهید، نیاز به راهنمایی داشته باشید. در ادامه ۸ نکته مهم را ذکر کرده‌ایم تا بتوانید با اموزش عشق بازی، سکس خوب و ایده‌آلی را تجربه کنید.

نمی‌دونی چطور رابطه جنسی لذت‌بخش داشته باشی؟

همین الان مشاوره بگیر!

۱. عشق بازی قبل از سکس را جدی بگیرید

به یاد داشته باشید که عشق بازی قبل از رابطه جنسی شروع می‌شود؛ بنابراین از شروع رابطه جنسی به‌راحتی نگذرید. به‌خصوص برای خانم‌ها این مرحله لذت‌بخش‌تر است. عشق بازی قبل از سکس بهترین راه آمادگی شریک زندگی برای مراحل بعدی است. معاشقه قبل از سکس به شریک شما زمان می‌دهد تا خود را برای یک رابطه جنسی لذت‌بخش آماده کند؛ حتی اگر هر دو موافق باشند می‌توانید از فانتزی های جنسی استفاده کنید. بنابراین این قسمت از سکس را از دست ندهید و برای آن وقت بگذارید.

۲. فضای مناسب را ایجاد کنید

قبل از هر اقدامی هر دو باید احساس راحتی کنید. محیط باید برای عشق بازی و ایجاد رابطه عاطفی مناسب باشد. بدون شک همسر شما دوست ندارد، قبل از سکس در مورد بچه‌ها، شوخی‌ها یا خاطرات خنده‌دار شما چیزی بشنود. او به فضای عاشقانه نیاز دارد. در چنین فضایی او احساس امنیت و باارزش بودن می‌کند. علاوه بر صحبت‌های عاشقانه جزئیات محیط هم مهم است. به‌عنوان‌مثال موسیقی ملایم و عاشقانه، چراغ‌هایی با نور کم (حتی شمع) و لباس زیر زنانه سکسی می‌تواند محیط را برای یک معاشقه رمانتیک آماده کند.

۳. مکان مناسبی را انتخاب کنید

منظور از مکان مناسب این نیست که اتاقی در هتل رزرو کنید. البته اگر می‌خواهید همسر خود را تحت تأثیر قرار دهید، ایده بسیار خوبی است. اما در خانه خود هم می‌توانید مکان مناسبی پیدا کرده و رابطه عاشقانه داشته باشید. تنها باید کمی خلاق باشید. به‌عنوان‌مثال اگر خانه شما شومینه دارد، ساخت یک فضای نشیمن صمیمی جلوی شومینه انتخاب خوبی برای یک عصر دلنشین خواهد بود.

۴. از تماس فیزیکی غافل نشوید

عشق بازی مستلزم این است که شما ارتباط با یکدیگر و نحوه نوازش همسر را بیاموزید. برای عشق بازی علاوه بر نزدیکی احساسی و روحی، نزدیکی جسمی هم مهم است. برای ایجاد صمیمیت و معاشقه باید بدن شما تا حد ممکن به هم نزدیک باشد و بهتر است معاشقه رودرروی هم باشید. در برخی از پوزیشن‌های سکسی بدن‌ها کاملاً با هم در تماس هستند. چنین پوزیشن‌هایی برای عشق بازی بسیار مناسب‌اند. تماس دست‌ها و یا در آغوش کشیدن در حین معاشقه صمیمیت بین شما را بیشتر می‌کند.

۵. از بوسیدن همسر خود غافل نشوید

بخش مهمی از عشق بازی بوسیدن است. بوسیدن راهی عالی برای برقراری ارتباط بوده و رابطه صمیمی ایجاد می‌کند. انواع مختلفی از بوسه وجود دارد که می‌توان در حین معاشقه به کار برد. تماس دست‌ها و بغل کردن در حین بوسیدن همسرتان، صمیمیت و عاطفه را بین شما بیشتر خواهد کرد.

چگونه عشق بازی کنیم؟
عشق بازی مستلزم این است که شما ارتباط با یکدیگر و نحوه نوازش همسر را بیاموزید.

۶. خودخواه نباشید

عشق بازی به ارتباطات و احساسات مربوط می‌شود. شما باید تلاش کنید و رضایت جنسی شریک خود را جلب کنید. در این مسیر شما هم به رضایت جنسی می‌رسید. به هیچ عنوان خودخواه نباشید و تمامی داشته‌های خود را رو کنید. در واقع شما باید کاری کنید که همسر شما احساس خاص بودن و دوست داشته شدن کند. در تمام مدت معاشقه و سکس این موضوع باید در اولویت شما باشد. مطمئن باشید با خودخواه نبودن متقابلاً تجربه خوبی به دست خواهید آورد.

متن انگلیسی: «Clues to spot flirting are body language, such as smiling, leaning forward, and touching, and verbal cues such as compliments or references to being available.»
ترجمه فارسی: «سرنخ‌هایی برای تشخیص معاشقه وجود دارند که شامل استفاده از زبان بدن مانند لبخند زدن، خم شدن به جلو و لمس فیزیکی و نشانه‌های کلامی مانند تعارف یا اشاره به در دسترس بودن هستند.»

به نقل از سایت psychologytoday

۷. سعی کنید بیشترین لذت را ببرید

عشق بازی باید همراه با احساسی عمیق و خوشایند باشد. همچنین باید از معاشقه لذت برده و سرگرم‌کننده باشد. به‌خصوص زمانی که به قسمت سکس می‌رسید، باید از معاشقه لذت برده و حتی با هم کمی بخندید.

۸. احساسات خود را بیان کنید

شاید این مرحله کمی چالش‌برانگیز باشد. باید سعی کنید به او بگویید، در حین رابطه جنسی چه احساسی دارید. جمله‌ای شبیه به “تو مرا خوشحال می‌کنی» می‌تواند تفاوت زیادی در سکس ایجاد کند. همچنین باید به او بگویید چه چیزی را دوست دارید و چه احساسی در شما ایجاد می‌کند. در این حالت می‌توانید ارتباط عمیق‌تری برقرار کنید.

بعد از بیان احساسات نوازش را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید، معاشقه قبل از رابطه جنسی شروع شده و پس از آن هم ادامه دارد. بوسیدن و نوازش بعد از رابطه جنسی می‌تواند صمیمت شما را بیشتر کند.

راه‌ های معاشقه با مرد چیست؟

هر شخصی علایق و انتخاب‌های متفاوتی دارد. اما برخی از کارها در معاشقه و رابطه جنسی وجود دارد که اکثر مردان از آن لذت می‌برند. برای معاشقه با یک مرد، می‌توانید تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید، هنگام صحبت کردن او سر تکان دهید و به آرامی شانه یا زانویش را لمس کنید. در ادامه برخی موارد را برای شما ذکر می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در حین معاشقه امتحان کنید.

۱. بدانید چگونه خود را تحریک کنید

شاید تصور کنید، این وظیفه مرد است که شما را تحریک کند. اما بیشتر مردان زمانی که همسر خود را در حال تحریک شدن می‌بینند، آنها هم تحریک می‌شوند. شاید به‌عنوان یک زن برای تحریک شدن به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. در این مرحله مطمئناً همسرتان هم شما را آماده می‌کند. اما مرد شما همچنان دوست دارد که شما ابتکار عمل به خرج داده و خودتان کاری کنید که تحریک شوید.

اگر در ابتدا تحریک شدن برای شما مشکل است، می‌توانید چشمانتان را ببندید و خیال‌پردازی کنید. تصور کردن کارهایی که برای شما لذت‌بخش است و می‌خواهید همسرتان آن‌ها را انجام دهد، باعث تحریک بیشتر شما می‌شود. مطمئن شوید که همسر شما می‌تواند تغییر رفتار بدن و تحریک و رضایت جنسی شما را ببیند و این برای او سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود. اگر از احتمال وجود اختلالات جنسی نگران هستید، می‌توانید با یک روانشناس خوب که در زمینه سکس و رابطه جنسی مهارت دارد، مشورت کنید تا بهترین راهکار را دریافت کنید.

راه‌ های معاشقه با مرد چیست؟
برای معاشقه با یک مرد، می‌توانید تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید، هنگام صحبت کردن او سر تکان دهید و به آرامی شانه یا زانویش را لمس کنید.

۲. اجازه دهید سکس سرگرم‌ کننده باشد

واژه سکس اغلب لذت را به ذهن می‌آورد. اما رابطه جنسی نباید همیشه یکنواخت باشد. شاید شما و همسرتان پوزیشن‌های خاصی را امتحان کنید که نتیجه نمی‌دهد. در برخی پوزیشن‌ها شاید احساس ناراحتی و در برخی احساس تحریک‌ بیشتری داشته باشید. به تلاش‌های ناموفق در معاشقه جنسی و حرکات عاشقانه با همسر فکر نکنید. زیرا بر روحیه شما تأثیر می‌گذارد و شریک شما را ناامید می‌کند. به‌جای تمرکز روی اشتباهات فقط از آن لحظه برای کاهش تنش استفاده کنید.

۳. از رفتارهای بصری استفاده کنید

راه‌های زیادی برای انجام رفتارهای بصری وجود دارد. اما به این بستگی دارد که شما با چه اقداماتی راحت‌تر هستید. برای مردان تماشای همسرشان در حین انجام رفتارهای سکسی لذت‌بخش است و با این رفتارها تحریک می‌شوند. اگر به او اجازه دهید که این کارهای شما را ببیند، رضایت جنسی او بیشتر شده و درخواست او برای رابطه افزایش می‌یابد.

البته مطمئن باشید که خودتان از این رفتار لذت می‌برید. زیرا تنها زمانی که واقعاً تحریک شوید و از انجام آن کار لذت ببرید، می‌توانید آن را در چهره خود نشان دهید.

۴. او را نوازش کرده و در آغوش بگیرید

مردان دوست دارند، همسرشان از دست‌های خود استفاده کرده و نقاط حساس بدن مردان در عشق بازی را نوازش کند. سعی کنید همسر خود را با آرامش لمس کنید. استفاده از روغن ماساژ یا روغن‌های مخصوص سکس برای نوازش و ماساژ بدن مردان می‌تواند گزینه خوبی برای معاشقه و حتی سکس باشد. مصرف مواد غذایی مقوی یا معجون نیز می‌تواند باعث تقویت قوای جنسی مردان و افزایش لذت در رابطه جنسی شود.

۵. از دوش گرفتن‌ های دو نفری غافل نشوید

تحریک زیر آب و دوش گرفتن با همسر، برای مردان خوشایند است؛ بنابراین ایده خوبی است که زیر دوش او را تحریک کنید. دوش گرفتن و معاشقه در حمام می‌تواند گزینه متفاوت و هیجان انگیزی برای مرد زندگیتان باشد. در بر اساس تحقیقات انجام شده کارهایی مانند شستن بدن همدیگر، بازی با کف و غیره در هنگام دوس گرفتن می‌تواند برای مردان بسیار لذت‌بخش باشد.

۶. از تأثیر لباس‌ های تحریک‌ کننده غافل نشوید

در عشق بازی هیچ ‍چیز هیجان‌انگیزتر و مؤثرتر از لباس‌های شما نیست. لباس‌هایی که همسرتان دوست دارد را بپوشید و برای معاشقه آماده شوید.

راه‌ های عشق بازی با زن چیست؟

یکی از سوالات مهم این است که در حین رابطه چکار کنیم؟ برای خانم‌ها هم راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که از رابطه جنسی بیشتر لذت برده و رضایت جنسی را تجربه کنند. شما می‌توانید با انجام برخی کارها لحظات صمیمی را با همسر خود داشته باشید و اموزش نزدیک شدن به همسر را فرا بگیرید. تماس فیزیکی، هدیه دادن، اختصاص دادن زمان با کیفیت و کلمات تاییدکننده از مهم‌ترین مراحل نشان‌دادن علاقه و توجه شما هستند. در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

تماس فیزیکی، هدیه دادن، اختصاص دادن زمان با کیفیت و کلمات تاییدکننده از مهم‌ترین مراحل نشان‌دادن علاقه و توجه شما هستند.

۱. محیطی عاشقانه ایجاد کنید

شاید تابه‌حال کسی این مورد را به شما نگفته باشد. اما ایجاد فضای عاشقانه برای خانم‌ها بسیار هیجان‌انگیز و تحریک‌کننده است باعث افزایش میل جنسی زنان و افزایش علاقه او نسبت به شما می‌شود. بسته به این که همسر شما به چه چیزی علاقه دارد و چطور خوشحال می‌شود، محیط ایده‌آلی برای او ایجاد کنید. یک نور رمانتیک با تعدادی شمع محتملاً برای خانمتان خوشایند خواهد بود. اگر در حمام وان دارید، پر کردن وان و تزئین آن با چند گلبرگ می‌توان فضای خوبی ایجاد کند. برای ایجاد یک محیط عالی می‌توانید موسیقی ملایمی اضافه کنید.

۲. با لباس‌ های همسرتان بازی کنید

بسیاری از مردان لباس‌های همسرشان را سریع درآورده و سکس را شروع می‌کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، بهتر است برای جلب رضایت همسر خود در این رفتار تجدیدنظر کنید.

کارهای زیادی وجود دارد که در این حین می‌توانید انجام دهید. این قسمت بیشتر به خلاقیت خودتان بستگی دارد. اما فراموش نکنید که کمی خلاقیت و وقت گذاشتن برای بیرون آوردن لباس‌های خانمتان معاشقه را برای هر دوی شما جذاب‌تر خواهد کرد.

۳. پیش از سکس عشق بازی کنید

جلب رضایت یک زن با عشق بازی قبل از سکس ارتباط دارد. شاید مردان عاشق شروع سریع سکس باشند؛ اما زن‌ها از معاشقه قبل از سکس لذت می‌برند. معاشقه نه‌تنها به روحیه زن کمک می‌کند، بلکه او را برای رابطه جنسی آماده می‌کند.

برای انجام معاشقه قبل از سکس سعی کنید همسرتان را ماساژ دهید. نقاط حساس بدن زنان در عشق بازی را شناخته و به‌آرامی نوازش کنید. با انجام این کارها او را برای ارگاسم و مقاربت آماده می‌کنید.

۴. به رفتار همسرتان در حین معاشقه دقت کنید

شاید همسر شما واضح نگوید که به چه چیزی علاقه دارد. اما زمانی که از راه درست وارد می‌شوید، از آن لذت برده و بیشتر و بیشتر این رابطه را می‌خواهد. روش‌های مختلف معاشقه را برای همسر خود امتحان کنید. باید به‌آرامی شروع کنید و رفتارهای او را تحت‌نظر داشته باشید. شاید همسر شما چیزهای متفاوتی دوست داشته باشد؛ بنابراین آزمایش کنید تا متوجه شوید علاقه‌مندی‌های او چیست.

۵. کنترل همسرتان را در دست بگیرید

برخی زنان دوست دارند که در رابطه جنسی همسرشان کنترل را در دست بگیرد. این روش راهی عالی برای متقاعدکردن و ایجاد رضایت جنسی است. البته منظور این نیست که علاقه‌مندی‌های همسر خود را فراموش کرده و فقط چیزی که خودتان دوست دارید را انجام دهید. مطمئن شوید که علاقه‌مندی‌های همسرتان را در ذهن دارید. درحالی‌که کنترل را در دست دارید، با او صحبت کنید تا حس خوبی در او ایجاد شود. بسیار مهم است که در این حین خودخواه نشوید و علایق و راحتی همسرتان را در نظر بگیرید.

بهتر است وقتی را برای معاشقه قبل سکس اختصاص دهید. عشق بازی به خصوص برای خانم‌ها مهم‌تر است، چون خانم‌ها دیرتر و کمی سخت‌تر از مردان تحریک می‌شوند و برای سکس آماده می‌شوند. اگر همسر شما در دوران بارداری قرار دارد، دلیلی وجود ندارد که خودتان را از فواید سکس در بارداری محروم کنید. اما بهتر است قبل از آن با سکس تراپیست مشورت کنید یا در این‌باره مطالعه کنید تا مشکلی ایجاد نشود و با اطمینان بیشتر از رابطه خود لذت ببرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر متخصص

عشق بازی با همسر یک تجربه بسیار شخصی است. در معاشقه هر دو نفر باید به نیازها و احساسات یکدیگر توجه کنند. در حین رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنید و ببینید به چه چیزی نیاز دارد. این رفتارها باعث افزایش رضایت از رابطه شده و لذت جنسی را بیشتر می‌کند.

اگر احساس می‌کنید، کیفیت رابطه جنسی شما و همسرتان پایین آمده و با روش‌های مختلف نمی‌توانید نیازهای جنسی خود را برطرف کنید، بهتر است با یک دکتر روانشناس، سکس‌تراپیست یا در شرایط حادتر با متخصص اعصاب و روان مشاوره داشته باشید. روان‌شناس باتوجه‌به نوع مشکلات و نحوه رابطه جنسی بهترین راهکار را ارائه می‌دهد.

برای پیداکردن بهترین روان‌شناس می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین روانپزشک و مشاوره روانشناسی تلفنی با متخصصان هم وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

زمانی که به کسی علاقه دارید، به صورت ناخودآگاه با او معاشقه می‌کنید، به این معنی که با او گپ می‌زنید، به کارهایی که علاقه دارد روی می‌آورید و تماس فیزیکی را فراموش نمی‌کنید. این روش رابطه جنسی شما را هم گرم خواهد کرد و از عوارض نداشتن رابطه جنسی دور می‌شوید. معاشقه یک راه غیرمستقیم و سرگرم‌کننده است تا به محبوبتان میزان علاقه خود را نشان دهید.

قبل از شروع رابطه عشق بازی را یاد بگیرید و انجام دهید، برای بهبود رابطه‌تان زمان بگذارید، ذهن خود را از افکار منفی و استرس دور کنید تا رابطه جنسی باکیفیتی داشته باشید، محبت جسمانی و آغوش گرفتن یکدیگر را فراموش نکنید و بدانید مهم‌ترین قدم این است که ارتباط چشمی خود را حفظ کنید و با نگاه علاقه خود را نشان دهید.

اولین سکس بعد از ازدواج احتمالا کمی دشوار باشد اما با مواردی مانند پرسیدن سوالات شخصی از یکدیگر، نشان دادن علاقه به چیزهایی که دوست دارید، گوش دادن به موسیقی آرام و با صدای کم صحبت کردن می‌توانید تجربه زیبایی را برای هم بسازید.

بله، مردان صمیمیت فیزیکی را دوست دارند. نه فقط رابطه جنسی، حتی یک تماس غیر جنسی هم می‌تواند محبت شما را نشان دهد. در آغوش گرفتن از پشت، بازی با مو یا دست زدن به گردن، احساس دوست داشتنی بودن را به آنها القا می‌کند.

معاشقه از نظر اسلام اگر در نهایت با ارضا جنسی همراه شود، نیاز به غسل پیدا می‌کند اما در غیر این‌صورت نیازی نیست.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عشق بازی

  1. حسنی گفت:

    سلام مطلب خوبی تحریر شده احسنت ممنون از لطفتون خانم دکتر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از لطف شما

  2. امین گفت:

    سلام. اگر زن و شوهر عقد کرده باشن و هنوز عروسی نکرده باشن که برای معاشقه واقعا چاره ای جز رزرو اتاق ندارن!

  3. مهدی گفت:

    دکتر سایز آلت تناسلی باید در سکس چقدر باشد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مهم تر از سایز نوع ارتباز عاطفی جنسی است
      اندازه آلت تناسلی آقایان در حالت نعوظ بین ۱۰ تا ۱۶ سانتیمتر و بطور متوسط بین ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر می‌باشد. البته هستند کسانی که اندازه آلت تناسلی در آنها از این حدود کمتر یا بیشتر است. طول مجرای تناسلی زنان نیز در حالت برانگیختگی بین ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر است.

  4. غلامرضا کشاورز گفت:

    عالی بود اما اختلال روانی در افراد، مثل بهانه جویی ، نداشتن تمرکز و رفتن آنی به گذشته وربط دادن به زمان حال باعث میشه طرف مقابل که سالم هست مقصر شناخته شده مبنی براینکه قدرت وتوان مدیریت رابطه را ندارد.درحالی که خودشان به معاشقه ولذت بیشتر ضربه می‌زنند.
    غلامرضا کشاورز

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      گفته شما صحیح است. به علت تفاوت روحیه زن و مرد حل مشکلات قبل از رابطه به داشتن رابطه بهتر کمک می کند.

      1. ..... گفت:

        مرسی عالی بود

  5. همیار دکترِتو گفت:

    ممنون از همراهی شما.

  6. همیار دکترِتو گفت:

    امیدواریم مطالب این مقاله مفید واقع شود.