آیا داشتن فانتزی جنسی طبیعی است یا خطرناک؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فانتزی جنسی یک تصویر، الگو یا موقعیت شهوانی است که باعث تحریک جنسی فرد می‌شود. همه انسان‌هایی که فانتزی جنسی دارند، الزاما نمی‌خواهند به آن عمل کنند. فانتزی تابو مانند سکس با محارم، فانتزی خشن، یا روابط چند نفره از رایج‌ترین فانتزی‌های جنسی در جهان هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
فانتزی جنسی چیست

فانتزی جنسی یکی از سرگرمی‌های جنسی رایج، چه در مردان و چه زنان است. مثلا بعضی‌ها نسبت به برقراری رابطه جنسی در یک مکان یا موقعیت خاص فانتزی پردازی می‌کنند. شاید خودتان یا همسرتان هم فانتزی جنسی داشته باشید. فانتزی‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها در محدوده روابط معمول قرار دارند و برخی از آنها از هنجارهای اجتماعی خارج می‌شوند مانند رابطه با محارم و غیره.

آمار نشان می‌دهد که اکثر افراد جهان فانتزی جنسی دارند. نکته مهم در مورد فانتزی جنسی زمانی است که از حالت نرمال خارج می‌شود، که در این صورت باید در مورد آن با یک متخصص مشورت کنید.

شما می‌توانید از طریق دکترتو با بهترین روانشناس و سکس تراپیست ارتباط تلفنی برقرار کنید و با آن‌ها مشاوره داشته باشید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید از بخش نوبت مطب، وقت ملاقات حضوری دریافت کنید. در بسیاری از موارد مشاوره با دکتر اورولوژی یا دکتر زنان هم می‌تواند به شما کمک شایانی کند. در ادامه همراه ما باشید تا تمامی جوانب فانتزی جنسی را بررسی کنیم.

فانتزی جنسی چیست؟

فانتزی جنسی یا فانتزی وابسته به عشق شهوانی یک تصویر ذهنی یا الگوی فکری است که تمایلات جنسی فرد را تحریک می‌کند و می‌تواند برانگیختگی جنسی را ایجاد یا تقویت کند. یک فانتزی جنسی می‌تواند توسط تخیل یا حافظه فرد ایجاد شود و ممکن است به طور مستقل یا با تحریک بیرونی مانند عشق شهوانی یا پورنوگرافی، یک شی فیزیکی، یا کشش جنسی به شخص دیگر، ایجاد شود. هر چیزی که منجر به تحریک جنسی شود، ممکن است یک فانتزی جنسی نیز ایجاد کند و تحریک جنسی نیز به نوبه خود ممکن است باعث تخیلات شود.

فانتزی های جنسی تقریباً جهانی هستند و در بسیاری از جوامع در سراسر جهان گزارش شده است. با این حال، به دلیل ماهیت برخی از خیال‌پردازی‌ها، به‌دلیل محدودیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی، عملی کردن واقعی اینگونه خیال‌پردازی‌ها بسیار کمتر دیده می‌شود.

در برخی موارد این خیال پردازی‌های جنسی می‌توانند در رابطه زناشویی بسیار مفید باشند و باعث تحکیم یک رابطه شوند. اما در برخی موارد مانند فانتزی جنسی تابو و ممنوعه، تخیلات جنسی می‌توانند بسیار مخرب باشند. اگر در رابطه با فانتزی‌های جنسی خود احساس ناخوشایندی دارید، مشاوره با یک روانشناس یا سکس تراپیست می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

طبق گفته healthline هر فانتزی به ۱ دسته از ۳ دسته تقسیم می‌شود. آنهایی که برای خود نگه می‌داریم، آنهایی که با شریک زندگی خود به اشتراک می‌گذاریم تا در حین رابطه جنسی احساس هیجان کنند و آنهایی که می‌خواهیم در زندگی واقعی امتحان کنیم.

فانتزی جنسی چیست
فانتزی جنسی یک تصویر یا موقعیت است که باعث تحریک جنسی فرد می‌شود.

انواع فانتزی جنسی

مردم در مورد چیزهای زیادی خیال پردازی می کنند. به عنوان مثال، یک تعطیلات باورنکردنی، یا به دست آوردن یک شغل بزرگ و متحول کننده زندگی. و چه کسی می‌داند؟ ممکن است روزی آن رویاها را به واقعیت تبدیل کنید. با این حال، وقتی صحبت از تخیلات جنسی به میان می‌آید‌، هر سناریویی هم نباید در دنیای واقعی محقق شود. در بیشتر فانتزی‌های جنسی، ما مایل به انجام آن نیستیم و فقط در حد تخیل به آنها فکر می‌کنیم. محققان معتقدند که خیال‌پردازی‌ها می‌توانند دریچه‌ای به جنبه‌هایی از احساسات غیرجنسی ما ارائه دهند که سعی می‌کنیم در زندگی روزمره‌مان با آنها آشتی دهیم.

داشتن یک فانتزی جنسی کاملا طبیعی است، به شرطی که خارج از عرف و فرهنگ نباشد. در ادامه رایج‌ترین فانتزی‌های جنسی را بررسی خواهیم کرد و به شما خواهیم آموخت چگونه با فانتزی‌های جنسی عجیب و غیب مقابله کنید.

۱. فانتزی جنسی تابو و حرام

در داخل و خارج از اتاق خواب، ما چیزی را می‌خواهیم که نمی‌توانیم داشته باشیم. این روشی است که مغز ما کار می‌کند. هر رابطه جنسی یا عملی که ممکن است ما را به دردسر بیندازد یا خارج از فرهنگ باشد، با عنوان فانتزی جنسی تابو شناخته می‌شود. تخیلات تابو رایج عبارتند از:

  • فوت فتیش (لیسیدن پا) یا برخی از دیگر انواع فتیش
  • رابطه ارباب برده‌ای
  • رابطه جنسی با محارم .

فضول گرایی (تماشای افراد بدون اطلاع یا رضایت آنها) و نمایش گرایی (در معرض دید قرار دادن اندام تناسلی خود در حالی که دیگران به آن نگاه می‌کنند) نیز نمونه‌های دیگری از فانتزی جنسی ممنوعه هستند.

برخی از انواع فتیش‌ها مانند فوت فتیش، سکس با محارم، یا روابط مازوخیسم و سادیسم جنسی مانند رابطه ارباب برده‌ای از رایج‌تربن انواع فانتزی‌های تابو هستند.

نمی‌دونی اختلال جنسی رو چطوری درمان کنی؟

با درمانگر مشورت کن!

چگونه با فانتزی جنسی ممنوعه مقابله کنیم؟

رابطه با محارم، نمایش گرایی و فضول گرایی توافقی، غیرقانونی هستند و مشمول مجازات خواهند بود. چرا که افرادی که در معرض اندام تناسلی شما قرار می‌گیرند، شرکت کننده مایل نیستند. در حالی که ممکن است خیال پردازی در مورد این موضوعات هیجان انگیز باشد، اما نباید در زندگی واقعی انجام شوند.

قرار دادن یک آینه جلوی تخت خواب برا اینکه خودتان را تماشا کنید، یا نقش بازی کردن با شریک زندگی‌تان در رابطه با این مسائل، ممکن است به شما کمک کند حس مشابهی را کشف و درک کنید. در میان گذاشتن این تصورات جنسی با شریک زندگی یا سکس تراپیست، می‌تواند شما را از جوانب مخرب این تخیلات جنسی آگاه کند.

فانتزی تابوی سکسی
بسیاری از افراد نسبت به تابوهای اجتماعی مانند سکس با محارم فانتزی دارند.

۲. فانتزی جنسی خشن

ایده مطیع بودن از نظر جنسی می‌تواند برای افرادی که همیشه خارج از اتاق خواب کنترل را در دست دارند، تحریک‌کننده باشد. همچنین ایده کنترل کننده بودن به دلیل ماهیت جنسی خشن و احساس قدرت می‌تواند برای شریک جنسی دیگر رابطه نیز بسیار هیجان انگیز باشد.

رابطه جنسی خشن که با عنوان BDSM نیز شناخته می‌شود، دومین فانتزی جنسی محبوب در بین جهانیان است که می‌تواند نشان دهنده اختلالات روانی شدید در هر فردی باشد. بسیاری از افراد مبتلا به سادیسم جنسی و مازوخیسم جنسی به این نوع رابطه جنسی و تخیلات جنسی علاقه دارند. ناگفته نماند رابطه جنسی خشن همیشه بد نیست و در برخی موارد می‌تواند مفید باشد، به شرطی که حد و مرز در این رابطه مشخص شده باشد و طرفین به یکدیگر آسیب نرسانند.

چگونه تخیلات جنسی خشن را تحت کنترل داشته باشیم؟

اولین قدم برای اجرا کردن این فانتزی جنسی این است که مطمئن شوید، تخیلات شما ایمن، عاقلانه و توافقی هستند. سپس این تخیلات خود را با به اشتراک گذاشتن آن با شریک جنسی خود، بهتر درک کنید.

فانتزی هر چه که باشد، باید برنامه‌ای در مورد اتفاقاتی که در آن صحنه جنسی رخ می‌دهد وجود داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید خطر اعمال ناخواسته یا غیر توافقی را از بین ببرید. برا مثال برنامه رابطه جنسی خشن خود را به شکل زیر تنظیم کنید:

  • روی یک کلمه مطمئن برای توقف رابطه توافق کنید.
  • در مورد نقش‌ها صحبت کنید.
  • مرزها را تعیین کنید.
  • به طور آهسته در طول رابطه پیش بروید.
  • به طور مداوم راحتی شریک جنسی‌تان را بررسی کنید.
فانتزی سکس خشن
تخیلات جنسی خشن دومین فانتزی جنسی محبوب در بین جهانیان است

۳. فانتزی جنسی چند همسری

روابط باز که در ایران بیشتر با عنوان خیانت و زنا شناخته می‌شود، تخیلات جنسی هستند که در آن فرد با افراد دیگری جز همسر خود رابطه دارد. ممکن است این نوع روابط در خارج‌ از مرزهای ایران به عنوان یک رابطه شاد شناخته شود، اما در ایران این روابط بنیانگذار جرم و جنایات بسیار زیادی هستند.

در برخی موارد عدم تک همسری توافقی است و طرفین در این رابطه توافق دارند. گفته می‌شود کمتر از ۰.۵ درصد مردم دنیا به این نوع روابط اعتقاد دارند.

در رابطه با خیال پردازی جنسی چند همسری باید چه کار کنیم؟

قبل از هرکاری در این فانتزی، از خودتان چند سوال بپرسید:

  • آیا از رابطه خود راضی نیستید؟
  • آ‌یا هوس افزایش آدرنالین دارید؟
  • آیا درگیری داخلی دیگری در جریان است؟

تغییر ساختار رابطه زناشویی در ایران جرم است و انجام آن امکان‌پذیر نیست. بنابراین شما نمی‌توانید به داشتن روابط باز یا چند همسری فکر کنید. در اولین مرحله سعی کنید این خیال پردازی‌های جنسی را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. سپس سعی کنید، درک کنید این فانتزی جنسی چه احساسی برای شما دارد. بررسی احساسات‌تان ممکن است سرنخ‌هایی از نیازهای برآورده نشده به شما بدهد.

اگر احساس می‌کنید این تمایل به رابطه چند همسری به دلیل شریک جنسی‌تان است، سعی کنید برای زوج درمانی به یک سکس تراپیست مراجعه کنید. یا اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید با همسرتان در رابطه جنسی کنار بیایید، قبل از هر کاری با یک روانشناس مشورت کنید. ممکن است نیاز باشد، شما از همسرتان جدا شوید!

برای خلاص شدن از رابطه جنسی دردناک، نوبت بگیر!

۴. فانتزی جنسی چند نفره یا تری سام

رابطه جنسی چند نفره به معنای برقرار سکس با چند نفر در زمان‌های مختلف نیست. در واقع این فانتزی به معنای داشتن رابطه جنسی با چندین نفر به طور همزمان است. داشتن همچین روابطی در دین اسلام نامشروع است، اما در دیگر ادیان چنین رابطه‌ای خلاف به شمار نمی‌آید.

در رابطه با خیال پردازی جنسی تری سام چه کار می‌توان کرد؟

اگر این فانتزی برای شما صرفا یک خیال است، بیش از حد به آن فکر نکنید. اگر می‌خواهید با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید، اما لزوماً این فانتزی را اجرا نکنید، با دریافت رضایت از همسرتان، از هیجان زبانی در زمان نزدیکی استفاده کنید. برای مثال، در زمان سکس تظاهر کنید فرد سومی هم در رابطه شما حضور دارد. یا اینکه از همسر خود بخواهید نقش دو نفر را برای شما بازی کند. شاید این کار در نظر اول سخت به نظر برسد، اما با گذشت زمان متوجه هیجان این کار در رابطه‌تان خواهید شد.

فانتزی جنسی سکس سه نفره
به برقرار رابطه جنسی همزمان با چند شریک، تری سام گفته می‌شود.

۵. فانتزی جنسی رمانتیک

پیاده روی طولانی در ساحل، شام با نور شمع و تماس چشمی در طول عشق ورزی فقط یک توهم عاشقانه نیستند. همه آنها بخشی از رمانتیک بودن هستند. بسیاری از مردم می‌خواهند با آنها مانند خانواده سلطنتی رفتار شود. حرکات عاشقانه نیازمند مقدار زیادی زمان، تلاش و شاید حتی پول باشد، اما می‌تواند باعث شود که فرد مقابل احساس ارزشمند بودن پیدا کند. تحقیقات نشان داده است، افرادی که اعتماد بِنفس بیشتری دارند در طول رابطه جنسی بیشتر می‌توانند شریک جنسی‌شان را تحریک کنند. شما با رمانتیک بودن می‌توانید به شریک زندگی‌تان اعتماد بنفس ببخشید.

چنانچه تخیلات جنسی رمانتیک داشته باشیم، به چه معناست؟

اگر متوجه شدید که در مورد این موضوع خیال پردازی می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در زندگی واقعی احساس قدردانی نمی‌کنید.

اگر در یک رابطه هستید، ممکن است شما و همسرتان نیاز داشته باشید که زمان بیشتری را با هم بگذرانید، زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید یا در موقعیت‌هایی که به شما امکان می‌دهد تماس چشمی را حفظ کنید، رابطه جنسی داشته باشید.

برای داشتن خیال پردازی جنسی رمانتیک نیازی نیست شما حتما شریک جنسی داشته باشید. شما می‌توانید خودتان را به یک ماساژ خوب دعوت کنید یا اینکه در زیر نور شمع یا مهتاب با خود عشق بازی کنید.

یکی از فانتزی محبوب در میان زنان رابطه رمانتیک است. رمانتیک بودن به همسرتان حس منحصر به فرد بودن و اعتماد به نفس بیشتر می‌دهد.

۶. فانتزی جنسی در فضاهای خاص

برای زنان، عوامل عاطفی و زمینه‌ای در فانتزی‌ها برجسته‌تر هستند و یک فضای رمانتیک می‌تواند به شما کمک کند تا سرحال شوید و هیجان بیشتری در زمان معاشقه داشته باشید.

اگر این خیال جنسی را در سر خود می‌پرورانید، در اولین فرصت به دنبال عملی کردن آن باشید. فانتزی رابطه جنسی در ساحل یا جنگل بسیار رایج است و نه تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه می‌تواند جان دوباره‌ای به رابطه شما دهد.

۷. خیال پردازی جنسی در لباس‌ها و شخصیت‌های خاص

داشتن فانتزی جنسی در رابطه با سلبریتی‌ها بسیار عام است و هر فردی حداقل یک بار آن را تجربه می‌کند. این نوع تخیل جنسی می‌تواند ماجراجویی شما را ترغیب کند.

اگر علاقمند به این نوع رابطه جنسی هستید، اول شخصیت مناسب خودتان و همسرتان را پیدا کنید. برای مثال فانتزی جنسی پلیس و مجرم، پرستار و بیمار یا یک ورزشکار با یک هنرمند، بسیار محبوب هستند و شما نیاز به ابزار خاصی برای عملی کردن این موارد نخواهید داشت.

فانتزی سکس با لباس کاستوم
برخی از افراد فانتزی این را دارند که همسرشان در هنگام سکس مانند برخی شخصیت‌های تخیلی یا خاص لباس بپوشد.

۸. فانتزی جنسی سکس دهانی

تخیل جنسی سکس دهانی در بین مردان بسیار شایع است، به طوری که برخی افراد سکس دهانی را به دخول ترجیح می‌دهند. محققان معتقدند داشتن رابطه دهانی برای زوج‌هایی که تا حالا آن را امتحان نکرده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد. آن‌ها معتقدند احساس رویارویی با ناشناخته و تلاش کردن برای اولین بار می‌تواند یک ضربه آدرنالین هیجان‌انگیز به زوج‌ها بدهد و در برخی افراد، برانگیختگی جنسی با احساس آدرنالین همراه است.

۹. فانتزی جنسی سکس مقعدی

یکی دیگر از فانتزی‌های جنسی رایج مردان، داشتن سکس مقعدی با شریکی است که هرگز رابطه مقعدی نداشته است. مردان به طور معمول درباره چیزهایی خیال پردازی می‌کنند که نمی‌توانند، آن را به دست بیاورند. تجربه رابطه مقعدی در دفعات اول می‌تواند برای زوجین بسیار هیجان انگیز باشد، اما باید توجه داشته باشید که این نوع رابطه در طولانی مدت می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود.

اگر تصمیم به عملی کردن این فانتزی جنسی دارید، قبل از هرکاری باید با یک متخصص زنان و زایمان مشورت داشته باشید. شما می‌توانید از بخش مشاوره تلفنی دکترتو با متخصصان زنان در سراسر کشور مشاوره داشته باشید.

فانتزی سکس و خودارضایی
فانتزی‌های جنسی، اغلب اوقات به خود ارضایی منتهی می‌شوند.

فانتزی جنسی و خود ارضایی

رابطه تنگاتنگی میان خودارضایی و تخیلات جنسی وجود دارد. بیشتر افراد تصور می‌کنند، خود ارضایی رایج‌ترین فعالیت جنسی انسان‌ها است. در حالی که رتبه اول در اختیار فانتزی جنسی قرار دارد. بله درست فهمیدید! فانتزی جنسی یک فعالیت کاملا جنسی به شمار می‌آید که در اغلب اوقات به خودارضایی منتهی می‌شود.

در گذشته تخیلات جنسی و خودارضایی به عنوان یک ناهنجاری شناخته می‌شدند، چرا که بسیاری از افراد معتقد بودند این اعمال بازتابی از خشونت سرکوب شده‌اند. اما امروزه با تکامل دیدگاه بالینی، بسیاری از محققان داشتن فانتزی جنسی و خودارضایی را به عنوان بخشی از زندگی سالم به شمار می‌آورند.

ناگفته نماند خود ارضایی و فانتزی‌های جنسی خارج از کنترل، بسیار مخرب هستند و می‌توانند فرد را در تمام جنبه‌های زندگی سرخورده کنند. به طوری که بیشتر افرادی که در دوران مجردی خودارضایی شدید داشته‌اند، در دوران زناشویی خود ارضایی و فانتزی جنسی را به سکس ترجیح می‌دهند.

مشاوره با یک سکس تراپیست برای آموزش سکس، می‌تواند به شما در ترک خودارضایی و فانتزی‌های ممنوعه کمک شایانی کند. همچنین برای این منظور می‌توانید مقاله آموزش رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

دلایل به وجود آمدن فانتزی جنسی

دلایل مختلفی می‌تواند پشت خیال پردازی‌های جنسی ما باشد. نمونه‌های زیر فقط بخش کوچکی از دلایل هستند.

  • برای کسب تجربه جدید با چاشنی هیجان
  • برای درک احساسات مختلف
  • رفع نیازهای برآورده نشده
  • برای فرار از واقعیت
  • کشف یک میل جنسی تابو و ممنوعه
  • برای طراحی یک برخورد جنسی در آینده
  • آرام کردن ذهن و کاهش اضطراب
  • کسب اعتماد به نفس جنسی بیشتر.

افراد برای حس یک تجربه جدید یا فرار از واقعیت یا کسالت زندگی روزمره‌‌شان یا شکستن تابوها یا اعتماد به نفس جنسی بیشتر تمایل به فانتزی‌‌پردازی در زندگی جنسی‌شان دارند.

چگونه فانتزی جنسی خود را با همسرمان در میان بگذاریم؟

این که فانتزی خود را مطرح کنید یا نه، به این بستگی دارد که آیا می‌خواهید فانتزی را به طور واقعی اجرا کنید یا اینکه فقط در حد تصور است. اگر شما مصمم هستید که شریک جنسی خود را وارد فانتزی کنید و فانتزی‌های شما ایمن و قانونی هستند، می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • قبل از هر کاری با همسر خود ارتباط عاطفی برقرار کنید.
  • یک کلمه ایمن ایجاد کنید (مهم نیست چه فانتزی را امتحان می‌کنید!)
  • در مورد بهترین شیوه‌ها برای ایمنی و رضایت متقابل تحقیق کنید.
  • به اجرای شیوه‌های جنسی ایمن‌تر ادامه دهید.
  • در اجرایی کردن تخیلات خود عجله نداشته باشید
  • اگر همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و همه چیز را در زمان دیگر دوباره امتحان کنید.
صحبت با همسر در مورد فانتزی جنسی
بهتر است در مورد فانتزی‌های خود در زندگی جنسی با همسرتان صحبت کنید.

فانتزی‌ جنسی بازتاب چیست؟

طبق گفته verywellmind، فانتزی جنسی بازتابی از شخصیت، سبک دلبستگی و هویت فرهنگی فرد است.

۱. شخصیت

بسیاری از فانتزی‌ها برعکس شخصیت زندگی واقعی افراد را منعکس می‌کنند. به عنوان مثال، درونگراها در مورد تسلط بیشتر و افرادی که روان رنجورتر هستند در مورد تغییر بدن و شخصیت خود خیال پردازی می‌کنند.

۲. سبک دلبستگی

افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب و اجتنابی بیشتر احتمال دارد خود را در تخیلات جنسی از هر نظر تغییر دهند. افراد مضطرب که مسائل مربوط به رها شدن را دارند، از خیال‌پردازی‌های خود برای تبدیل شدن به نسخه‌ای از خود استفاده می‌کنند که نیازی به نگرانی در مورد طرد شدن ندارند و افراد اجتنابی که در رابطه با صمیمیت مشکل دارند، از خیال‌پردازی‌های خود برای ایجاد فاصله عاطفی بیشتر استفاده می‌کنند.

۳. فرهنگ

فانتزی‌ها به وضوح چیزی در مورد فرهنگ ما می‌گویند. برای مثال، زنان، مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا، بیشترین تمرکز را روی تغییر ویژگی‌های فیزیکی خود دارند. مردان بیشتر تمایل دارند که اندام تناسلی خود را در فانتزی‌های خود تقویت کنند، که واکنشی واضح به ایده‌آل‌های فرهنگی بدن است.

 همچنین فانتزی‌های جنسی اغلب منعکس کننده نحوه نمایش مردان و زنان در فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه‌ای است که در فرهنگ هر فرد به نمایش در می‌آید. ناگفته نماند گرایش جنسی در هر فرهنگ نیز بی‌تاثیر نیستند. یعنی اینکه اگر شما یک فانتزی جنسی دارید، ممکن است این گرایش در فرهنگ شما معمول‌تر باشد.

در مورد فانتزی جنسی خود با روانشناس صحبت کنید
روانشناس و سکس تراپیست می‌تواند در مورد فانتزی‌های جنسی به شما کمک زیادی کند.

چه زمانی برای فانتزی‌های جنسی به مشاور مراجعه کنم؟

به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که در مورد چیزی فانتزی دارید به این معنی نیست که باید به آن عمل کنید. اگر در یک رابطه شاد هستید و در مورد خیانت به شریک زندگی خود فانتزی دارید، این لزوماً به این معنی نیست که ناخودآگاه شما سعی دارد به شما بگوید که با شخص دیگری خوشحال‌تر خواهید بود.

از آنجایی که فانتزی‌ها، تخیلات بی حد و مرزی هستند، ما اغلب نسخه‌های ایده‌آلی از خودمان را در آن‌ها می‌سازیم. اگر کمبود اعتماد به نفس یا ترس از رها شدن شما را از دستیابی به نسخه ایده‌آل خود باز می‌دارد، ممکن است وقت آن باشد که با یک روانشناس یا سکس تراپیست مشاوره کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید به این الگوهای منفی تفکر رسیدگی کنید.

همانطور که اشاره کردیم، شما می‌توانید از طریق دکترتو با سکس تراپیست و دکتر روانشناس کشور ارتباط برقرار کنید و مشاوره‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنید. همچنین اگر فکر به رابطه مقعدی یا دهانی فکر می‌کنید، مشاوره با دکتر اورولوژی یا دکتر زنان می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

تخیلات جنسی بخشی عادی از زندگی هر فرد است. برخی ممکن است فقط به عنوان یک تخیل هیجان‌انگیز به آن نگاه کنند. اما برخی دیگر ممکن است به دنبال عملی کردن آن باشند.

اگر مکررا در مورد چیزهایی که قانونی نیستند فانتزی‌های جنسی دارید و می‌خواهید آنها را به طور واقعی درک کنید، برای باز کردن تمایلات خود با یک روانشناس و سکس تراپیست ملاقات کنید. همچنین دکتر زنان و دکتر اورولوژی هم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در دکترتو شما هم می‌توانید با بهترین پزشکان و مشاوران در مورد فانتزی‌های جنسی خود صحبت کنید و از آنها راهنمایی بگیرید. وقتی صحبت از فانتزی جنسی می‌شود، برخی افراد با صحبت رو در رو با فرد دیگر حتی یک متخصص راحت نیستند. اگر از این دسته افراد هستید، مشاوره حضوری و آنلاین دکترتو می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

تحقیقات نشان داده است که هر فانتزی جنسی در میان یک جنسیت محبوبیت بیشتری دارد. برای مثال، مردان بیشتر از سایر جنسیت‌ها، فانتزی‌های چند همسری یا تابو دارند. زنان بیشتر احتمال دارد که BDSM یا فانتزی‌های عاشقانه داشته باشند و بیشتر از سایر جنسیت‌ها آنها را تجربه می‌کنند.

بیشتر فانتزی‌ها کاملا طبیعی هستند و حتی می‌توانند نشان دهنده یک زندگی جنسی سالم باشند. اما برخی از تخیلات عجیب غریب، طبیعی نیستند و نیاز به مشاوره دارند.

بله. برخی از انحراف جنسی جزو فانتزی‌های جنسی به شمار می‌آیند. مثلا فانتزی پدرخوانده و دخترخوانده.

برخی از تخیلات جنسی می‌توانند جان تازه‌ای به رابطه زناشویی دهند. برای مثال خیال پردازی جنسی رمانتیک. در مقابل برخی دیگر می‌توانند تخریب کننده زندگی زناشویی باشند. برای مثال فانتزی جنسی خیانت و چند همسری. اگر قبل از ازدواج فانتزی‌های جنسی خاصی دارید، بهتر است آن را قبل از شروع زندگی زناشویی با همسر آینده خود در میان بگذارید.

تخیلات جنسی می‌توانند نشان دهنده، یک اختلال یا بیماری جنسی جدی باشند. اما این موضوع در رابطه با همه فانتزی‌ها صادق نیست. برای مثال رابطه جنسی خشن که تحت کنترل باشد، کاملا طبیعی است، اما آزار به طرفین بدون توافق می‌تواند نشان دهنده سادیسم باشد.

دستیابی به تخیلاتی که انسان در ذهن خود پرورش می‌دهد، رضایت بخش و هیجان انگیز است. اگر شما یک فانتزی جنسی ایمن داشته باشید و آن را عملی کنید، یک سکس خوب خواهید داشت.

نمی‌توان به طور قطع گفت که تخیلات جنسی می‌توانند مشکلات جنسی را درمان کنند. اما برخی از فانتزی‌ها می‌تواند در حل مشکلات مفید باشند.

معمولا درمان زودانزالی با فانتزی جنسی صورت نمی‌گیرد. اما داشتن تحریکاتی مانند لمس کردن یا صحبت کردن می‌تواند به انزال دیرتر شما کمک کند.

زمانی که شما یک فانتزی جنسی را عملی می‌کنید، میل جنسی‌تان افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه ارگاسم شما تسهیل خواهد شد و راحت‌تر به ارگاسم می‌رسید.

رابطه جنسی تا جایی مجاز است که ایمن، قانونی و مجاز باشد. هر خیال پردازی خارج از این چارچوب نیاز به مشاوره با روانشناس و سکس تراپیست دارد.

رابطه جنسی خشن و رمانتیک، محبوب‌ترین و معروف‌ترین فانتزی‌های جنسی هستند.

تحقیقات نشان داده است، افرادی که خیال پردازی جنسی بیشتری دارند میل جنسی بیشتری نیز دارند. در واقع افزایش میل جنسی و فانتزی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و می‌توانند شدت یکدیگر را افزایش دهند.

مدت زمان مناسب رابطه جنسی بین ۷ تا ۱۵ دقیقه است. همانطور که اشاره کردیم فانتزی جنسی می‌تواند مدت انزال را افزایش دهد. در نتیجه تخیلات جنسی می‌توانند مدت رابطه جنسی را افزایش دهند.

نمی‌توان گفت همه انسان‌ها فانتزی جنسی دارند، اما هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود درباره رفتار جنسی خیال پردازی کرده است.

در رابطه با هر فانتزی جواب متفاوت است. برای مثال مردان بیشتر فانتزی خیانت دارند. در مقابل زنان بیشتر فانتزی خشن یا رمانتیک دارند.

 

خیر. یکی از شروط اصلی فانتزی جنسی سالم توافقی بودن آن است. اگر شما تمایل به انجام کاری در رابطه جنسی ندارید، باید به شدت با آن برخورد کنید و در اولین فرصت به همراه همسر خود به یک تراپیست مراجعه کنید.

تحقیقات نشان داده است که با افزایش سن فانتزی‌های جنسی کاهش می‌یابند. یعنی افراد مسن‌تر تخیلات جنسی کمتری نسبت به جوانان دارند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره فانتزی جنسی

  1. K گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سوالی داشتم که فوق العاده ذهنمو مشغول کرده و اذیت میکنه
    من در دوران پریودم فوق العاده میل جنسیم بالا میره و چون مجرد هستم و در رابطه هم نیستم.
    خودم رو با مرد و شریک ایده ال ام در یک ماجرای رابطه جنسی به صورت سالم و روتین تصور میکنم.
    و توضیحات دیگری دارم که خیلی به جزیات نیازمندن.
    ممنون میشم متخصص فوق حرفه ای در این باره به من معرفی کنید 🌸
    سپاس گزارم 🌺

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      همه این علایم و تصورات طبیعی است
      ولی می توانید برای مشاوره تخصصی با متخصصین بطور تلفنی مشورت کنید
      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  2. ناشناس گفت:

    سلام
    بایت این مطلب متشکرم
    مفید بود فقط یه نکته لازمه بگم اونم این که تو بحث خود ارضایی، چه کم باشه چه زیاد، بلحاظ دینی گناه کبیره و حرام هست، بنابراین خیلی جای سوال هست که اول: محققان با چه اصول فکری و دینی، دوم: با چه شبوه بررسی و تحقیق و سوم: بر اساس چه معیار هایی گفتن که خودارضایی کم یا معتدل بهشی از یه زندگیه سالمه؟
    اینا خیلی مهمن چون همین یه مطلب می تونه تاثیر گذار در زندگی خیلی از افراد بشه و اون هارو به سمت گناه بکشونه!
    با این حال، همچنان بابت این مقاله متشکرم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما
      تندرست باشید