انحراف جنسی، تشخیص و درمان بیماری جنسی پارافیلیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انحراف جنسی نوعی بیماری با تصورات و رفتارهای غیرمعمول جنسی است. این انحرافات عمدتا ریشه در تجارب کودکی دارد اما قابل درمان است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

Paraphilia

چگونه انحراف جنسی را تشخیص دهیم؟ آیا انحرافات جنسی قابل‌درمان است؟ علائم بیماری جنسی چیست؟ انحراف جنسی مجموعه رفتارهایی است که ممکن است جامعه آن‌ها را ناپسند، غیرمعمول یا غیرمنطقی بداند. رفتارهایی مانند برهنه شدن در محیط عمومی، لمس افراد یا استفاده از اشیاء بی‌جان برای لذت جنسی ازاین‌دست رفتارهای غیرمعمول هستند.

اگر احساس می‌کنید که این علائم انحراف جنسی در شما یا اطرافیانتان وجود دارد، حتماً با یک روان‌شناس یا روانپزشک حرفه‌ای مشورت کنید. برای مشاوره به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی با روان‌شناسان برتر کشور می‌توانید به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

انحراف جنسی چیست؟

انحراف جنسی یا پارافیلیا حالتی است که در آن بیمار جنسی با خیال‌پردازی و انجام رفتارهای جنسی غیرمعمول، تحریک جنسی و ارضاء می‌شود. پارافیلیا در واقع اختلال احساسی است که با تخیلات، انگیزه یا رفتارهای جنسی نامناسب مشخص می‌شود. انحراف جنسی زمانی یک بیماری محسوب می‌شود که باعث ناراحتی شخص شده یا سلامتی روانی و جسمی دیگران را تهدید کند. انحراف جنسی می‌تواند در ارتباط با یک مورد خاص (کودکان، حیوانات، لباس زیر) یا رفتار خاص (مثل ایجاد درد) باشد.

در این اختلال بیمار جنسی به‌میزان زیادی به آن شیء یا رفتار خاص وابسته می‌شود و همین وابستگی او را از بقیه افراد متمایز می‌کند. بیماری پارافیلیا در مردان بیشتر از زنان شایع است. حدود ۳ تا ۵% مردان به این بیماری دچار هستند. حدود ۱ تا ۶% از کل کلیه بیماران جنسی گزارش شده، زن هستند. تعیین تعداد دقیق افرادی که از این بیماری جنسی رنج می‌برند، دشوار است. بسیاری از این افراد به‌صورت پنهانی اقدامات خود را انجام می‌دهند.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

انواع انحراف جنسی

بیماری انحراف جنسی انواع مختلفی داشته و در هر نوع از آن مریض جنسی با رفتار یا شیء خاصی تحریک می‌شود. این رفتارها معمولاً در جامعه ناپسند و غیرطبیعی تلقی می‌شوند. برخی از متداول‌ترین انواع پارافیلیا به شرح زیر است.

۱. پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان

پدوفیلی به نوعی از انحرافات جنسی گفته می‌شود که در آن شخص تمایل به رابطه جنسی با کودکان دارد. به این نوع بیماری، کودک‌آزاری هم گفته می‌شود. کودکان قربانی این رفتار معمولاً کمتر از ۱۳ سال سن دارند. این رفتار شامل برهنه کردن کودک، تشویق کودک به تماشای خودارضایی شخص متجاوز، لمس یا نوازش اندام تناسلی کودک و انجام اجباری اعمال جنسی روی کودک است. در نوعی از پدوفیلی دو مرد رابطه مقعدی برقرار می‌کنند. معمولاً یکی از آن‌ها مرد مسن و دیگری پسر کم‌سن است.

برخی از افراد دچار انحراف جنسی پدوفیلی تنها با کودکان تحریک شده و جذب افراد بزرگسال نمی‌شوند. برخی از آن‌ها فعالیت جنسی خود را به محارم محدود می‌کنند و تنها با فرزندان خود یا بستگان نزدیک رابطه برقرار می‌کنند. پدوفیلی نوعی تجاوز جنسی بوده و جرم محسوب می‌شود. کودکی که قربانی چنین رفتاری است، آسیب بسیار جدی می‌بیند و حتماً باید توسط روان‌شناس ارزیابی و درمان شود.

۲. فتیشیسم یا یادگارخواهی

فتیشیسم حالتی از بیماری جنسی است که مریض جنسی با یک شیء (که فتیش نامیده می‌شود) یا قسمتی از بدن شخص دیگر تحریک می‌شود. در بیشتر موارد این فرد برای تحریک جنسی به شیء خاصی نیاز دارد. نمونه‌هایی از فتیش جنسی شامل قسمت‌هایی از بدن مانند پا، مو، سینه یا باسن است. همچنین نوع خاصی از مواد فیزیکی (مانند چرم یا ابریشم) یا اشیایی مانند کفش، کیف پول، دستمال یا لباس زیر زنانه بیمار جنسی را تحریک می‌کند.

بیماری جنسی نمایش‌گرایی
در بیماری جنسی نمایش‌گرایی شخص از ترس و شوکه شدن قربانیان لذت می‌برد.

۳. نمایش‌گرایی یا عورت‌نمایی

در این نوع انحراف جنسی شخص از برهنه شدن و نشان دادن ناحیه تناسلی خود درملأعام لذت می‌برد. برخی از مردان دارای این مریضی جنسی در این حالت از شوکی که به خانم‌ها وارد می‌شود، لذت برده و تحریک می‌شوند. این شخص که به آن فلاشر هم گفته می‌شود، نسبت به غافلگیری و شوکه شدن قربانیان احساس نیاز می‌کند.

نوع دیگر از نمایش‌گرایی وجود دارد که در این حالت دو نفر باهم رابطه جنسی داشته و نفر سوم را مجبور به تماشا می‌کنند. اگر شخص سوم هم از این کار لذت ببرد، او نیز دچار بیماری جنسی به نام فضول‌گرایی است.


۴. فضول‌گرایی

به این بیماری اسکوپتوفیلیا هم می‌گویند.در این بیماری مریض جنسی با مشاهده شخص برهنه یا در حال برهنه شدن و یا فعالیت جنسی دیگران تحریک می‌شود. این رفتار ممکن است با خودارضایی خاتمه یابد. در این بیماری شخص به دنبال تماس جنسی با شخص مقابل نیست.

۵. مالش دوستی یا تن‌مالی

در این نوع بیماری انحراف جنسی، فرد با مالش قسمتی از بدن خود به‌ویژه آلت تناسلی به شخص دیگر تحریک شده و لذت می‌برد. در بیشتر موارد بیمار جنسی در مکان‌های شلوغ عمومی ناحیه تناسلی خود را با بدن یک زن می‌مالد. این اقدام در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.


۶. مازوخیسم جنسی

در این حالت مریض جنسی در اثر درد جسمی یا روانی، تحریک شده و از این کار لذت می‌برد. این اصطلاح برگرفته از نویسنده اتریشی به نام لئوپولد فون ساخر – مازوخ است. این نویسنده در مورد خواسته‌های جنسی مازوخیسمی خود مطالبی نوشته بود. افراد مبتلا به مازوخیسم جنسی برای دستیابی به هیجان و اوج لذت جنسی از تحقیر، کتک خوردن یا رنج کشیدن استفاده می‌کنند. ممکن است این اقدامات محدود به تحقیر لفظی باشد یا شامل ضرب و شتم باشد.

افراد مبتلا به مازوخیسم جنسی ممکن است با بریدن قسمتی از بدن، سوراخ کردن یا سوزاندن پوست خود تخیلاتشان را ارضاء کنند. این افراد ممکن است شریکی پیدا کنند که از تحمیل درد و تحقیر دیگران لذت ببرد. یکی از فعالیت‌های مازوخیسمی خطرناک و گاهی کشنده، خفگی است. در این حالت بیمار جنسی از طناب، حلقه یا کیسه پلاستیکی برای ایجاد حالت خفگی در زمان ارگاسم استفاده می‌کند. این کار برای افزایش حس ارگاسم انجام می‌شود. اما گاهی ممکن است منجر به مرگ شود.

فکر می‌کنی در معرض سو استفاده جنسی قرار داری؟

همین حالا مشاوره بگیر!


۷. سادیسم جنسی

این دسته از بیماران جنسی از تحمیل درد جسمی یا روانی به دیگران لذت می‌برند. این اصطلاح از نام شخصی فرانسوی به نام Marquis de Sade گرفته شده است. این شخص از آسیب رساندن و یا حتی کشتن شرکای جنسی زن لذت می‌برد. به نوع شدید سادیسم نکروسادیسم گفته می‌شود. در این حالت شخص روان‌پریش از کشتن یا تکه‌تکه کردن شخص دیگر لذت جنسی می‌برد.

این اختلال با اعمال خشونت جزئی در فعالیت‌های جنسی معمول متفاوت است. در یک رابطه‌ی سالم هر دو طرف این اعمال را بازی دانسته و آسیبی به یکدیگر وارد نمی‌کنند. در افراطی‌ترین حالت، سادیسم جنسی شامل فعالیت‌های غیرقانونی مانند تجاوز، شکنجه و حتی قتل است.  

۸. سکس با حیوانات (حیوان‌خواهی)

سکس با حیوانات یا زوفیلیا نوعی دیگر از بیماری جنسی است. در این اختلال مریض جنسی تماسل دارد با حیوانات رابطه جنسی برقرار کند. در میان افراد دارای انحرافات جنسی این مورد کمتر گزارش شده است. اما درمیان بیمارانی که تحت درمان روان‌پزشکی بستری شده‌اند، این مورد زیاد بوده است.

بین انسان و حیوان بیماری‌های مشترکی وجود دارد، که احتمال انتقال آن‌ها از طریق هر نوع تماسی است. به عنوان مثال بیماری وجود دارد که در صورت تماس با اندام‌های جنسی سگ، گاو و خوک به انسان منتقل شده و باعث بروز مننژیت می‌شود. این نوع بیمار جنسی احتمال درگیری با چنین بیماری‌هایی را دارد.


سایر انواع انحرافات جنسی

موارد ذکرشده شایع‌ترین بیماری‌های انحراف جنسی هستند. اما گونه‌های دیگری از این مریضی جنسی هم وجود دارد. در بیماری به نام سومنوفیلی مریض جنسی تمایل دارد، با فردی که بیهوش است لذت جنسی را تجربه کند. بیماری دیگری به نام اوروفیلی نیز وجود دارد. در این مریضی جنسی فرد از مشاهده ادرار کردن شخصی دیگر یا فکرکردن به آن لذت می‌برد.

در نوعی از انحرافات جنسی مرد با تجسم خود به‌عنوان یک زن برانگیخته می‌شود. حتی ممکن است فرد خود را به شکل زن آرایش کرده و از کلاه‌گیس و لباس زنانه استفاده کند. به این بیماری اتوژنیفیلیا گفته می‌شود.

برخی از انحرافات جنسی معیارهای تشخیصی کامل این بیماری را ندارند. اما این افراد هم انگیزه‌های جنسی کنترل نشده‌ای دارند که باعث ایجاد ناراحتی در فرد می‌شود. نمونه‌هایی از این انحرافات شامل موارد زیر است:

  • نکروفیلی (تمایل به اجساد)
  • اسکاتولوژی (تمایل به تماس‌های تلفنی مستهجن)
  • کوپروفیلیا (لذت از مشاهده مدفوع و اجابت مزاج دیگران).
paraphilia
بسیاری از انحرافات جنسی در اغلب کشورها جرم محسوب می‌شوند.

انحراف جنسی (پارافیلیا) چقدر شایع است؟

بیماری انحراف جنسی چندان شایع نیست، اما در بین مردان حدود ۲۰ برابر بیشتر از زنان مشاهده می‌شود. دلیل این اختلاف هنوز مشخص نیست. برخی از افراد دارای اختلالات جنسی، رفتار پرخاشگرانه دارند اما برخی دیگر تهاجمی نیستند. انحرافاتی مانند پدوفیلی، نمایش‌گرایی، سادیسم و فضول‌گرایی در بیشتر جوامع جرم بوده و مجازات‌هایی به همراه دارد.

به جز مازوخیسم که در زن‌ها هم بسیار شایع است، بقیه انواع انحراف جنسی تقریباً فقط در مردها گزارش شده است. بسیاری از این افراد از چند نوع انحراف جنسی رنج می‌برند. به‌عنوان‌مثال در نیمی از افراد با بیماری پدوفیلی سه یا چهار نوع رفتار انحرافی دیگر هم مشاهده می‌شود. بیشتر افرادی که دچار انحرافات جنسی هستند، قبل از ۱۳ سالگی در مورد آن شروع به تخیل می‌کنند.

انحرافاتی مانند پدوفیلی، نمایش‌گرایی، سادیسم و فضول‌گرایی در بیشتر جوامع جرم بوده و مجازات‌هایی به همراه دارد.

تشخیص علائم انحراف جنسی

اگرچه بسیاری از بیماران جنسی رفتارهای افراطی داشته، اما در میان آن‌ها افرادی هم وجود دارند که کمتر افراطی هستند. بااین‌حال رفتار غیرمعمول آن‌ها به‌راحتی قابل تشخیص است. برای مثال ممکن است یک فرد در رابطه جنسی تمایل به گازگرفتن یا ضرب و شتم داشته باشد. برخی از این افراد از تماشای شریک خود هنگام انجام برخی اعمال لذت می‌برند. این افراد گاهی با تماشای فرد برهنه یا مشاهده فیلم‌های جنسی برانگیخته می‌شوند. این علایق جنسی اگر در بزرگسالان با رضایت فرد مقابل انجام شود، نشانه پارافیلیا نیست. در انحراف جنسی علاقه به آن عمل خاص باید تا حد وابستگی روانی پیش رود. این حالت باعث ایجاد ناراحتی قابل‌توجه در فرد شده یا منجر به این می‌شود که بدون رضایت به شریک جنسی آسیب وارد می‌شود.

یکی از نشانه‌های بسیار بارز در افراد با انحراف جنسی اضطراب است. اضطراب باعث بروز علائمی مانند موارد زیر در شخص می‌شود.

  • تپش قلب
  • تعریق
  • تحریک‌پذیری
  • استرس شدید.

برای درمان انحراف جنسی اورژانسی مشاوره بگیر!


عوامل و علت انحراف جنسی

هنوز علت ایجاد انحراف جنسی در افراد مشخص نشده است. برخی از کارشناسان معتقدند این اختلال ناشی از آسیب‌های دوران کودکی مانند سوءاستفاده جنسی است. برخی دیگر از روان‌شناسان معتقدند انحراف جنسی از طریق شرطی‌سازی شروع می‌شود. اگر اشیاء یا موقعیت‌هایی خاص به طور مکرر با یک فعالیت جنسی لذت‌بخش همراه باشند، می‌توانند باعث بروز انحرافات جنسی شوند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان قربانی یا ناظر رفتارهای جنسی نامناسب ممکن است آن رفتار را تقلید کنند و به‌مرور این رفتار در آنها تقویت می‌شود. در مطالعات دیگری اثبات شده است، رابطه بین هورمون‌ها، رفتار و سیستم عصبی باعث ایجاد این اختلال می‌شوند. این افراد  معمولا علاقه خاصی به پرخاشگری دارند.

در بیشتر موارد بیمار جنسی مبتلا به پارافیلیا در ایجاد روابط شخصی و جنسی با دیگران دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین از طریق روش‌های غیرقابل‌قبول به دنبال کسب رضایت جنسی است. بسیاری از علائم انحراف جنسی در دوران نوجوانی شروع می‌شوند و تا بزرگسالی ادامه دارند. شدت و تخیلات مرتبط با مریضی جنسی در افراد متفاوت است. اما معمولاً با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

شرایط و عوامل زیر هم ممکن است باعث ایجاد انحرافات جنسی در افراد شوند:

  • پسران کوچکی که به دلیل تحریک شدن آلت تناسلی، توسط والدین تنبیه می‌شوند.
  • پسرانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
  • پسرانی که برای تنبیه مجبور به پوشیدن لباس زنانه می‌شوند.
  • ترس از عملکرد جنسی یا صمیمیت با افراد
  • مصرف بیش از حد الکل
  • مشکلات فیزیولوژیکی
  • عوامل فرهنگی و اجتماعی
  • ضربه روانی – جنسی.

نحوه درمان انحراف جنسی

پارافیلیا قابل‌درمان بوده و روان‌شناس یا روانپزشک با روش‌های مختلف این بیماری جنسی را درمان می‌کند. روش‌های درمان شامل روانکاوی سنتی، هیپنوتیزم و تکنیک‌های رفتاردرمانی است. اخیراً گروهی از داروها به نام آنتی آندروژن‌ها برای برخی از انحرافات جنسی تجویز می‌شوند. این داروها سطح تستوسترون را موقتاً و به طور چشمگیری کاهش می‌دهند. این دارو میل جنسی را در مردان کاهش داده و تصاویر ذهنی از صحنه‌های تحریک‌کننده را کنترل می‌کند.

شواهد نشان می‌دهد که ترکیب دارودرمانی و رفتاردرمانی می‌تواند در کنترل بیماری انحراف جنسی مؤثر باشد. برای اثربخشی بیشتر، درمان باید به‌صورت طولانی‌مدت انجام شود. عدم تمایل شخص به دستورالعمل‌های درمانی مانع موفقیت درمان می‌شود. این افراد باید قبل از آسیب رساندن به دیگران و انجام اقدامات غیرقانونی از روان‌شناس کمک بگیرند.

انحراف جنسی قابل درمان است. شواهد نشان می‌دهد که ترکیب دارودرمانی و رفتاردرمانی می‌تواند در کنترل بیماری انحراف جنسی مؤثر باشد.

انحرافات جنسی (پارافیلیا) با چه قرص‌هایی بهبود می‌یابد؟

برای درمان انحرافات جنسی معمولاً از داروهای کاهش میل جنسی استفاده می‌شود. داروهای هورمونی مانند مدروکسی پروژسترون استات و سیپروترون استات، سطح تستوسترون را کاهش می‌دهند؛ بنابراین میل جنسی و پرخاشگری کم می‌شود. این هورمون‌ها باعث کاهش دفعات نعوظ، تخیلات جنسی و شروع رفتارهای جنسی مانند خودارضایی و مقاربت می‌شوند.

داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین (پروزاک) با موفقیت میل جنسی را کاهش می‎‌دهند. البته این داروها بر تخیلات جنسی تأثیر زیادی ندارند.


تشخیص انحرافات جنسی

در اولین مرحله روان‌شناسان یا روانپزشکان مریض جنسی مبتلا به پارافیلیا را برای مصاحبه پزشکی و معاینه فیزیکی آماده می‌کنند. در ارزیابی اولیه آزمایش‌هایی هم انجام می‌شود. روان‌شناس به‌عنوان بخشی از معاینه از پرسش‌نامه‌های استاندارد برای تشخیص بیماری و روانشناسی شخصیت استفاده می‌کند. افراد مبتلا به انحراف جنسی ممکن است از اختلالات شخصیت یا اختلال خلقی هم رنج ببرند.


سخن آخر دکترتو

انحرافات جنسی می‌تواند تأثیر مخربی روی فرد و در جامعه داشته باشد. و در‌صورت مشاهده حتما باید درمان شود. اگر خودتان یا یکی از عزیزانتان دچار بیماری انحراف جنسی است، باید به یک روان‌شناس باتجربه مراجعه کنید. بهترین روان‌شناس برای درمان انحراف جنسی متخصصی است که دررابطه‌با درمان انحرافات جنسی و بیماری پارافیلیا تجربه کافی داشته باشد. حتماً در اولین جلسه مشاوره در مورد نحوه درمان و تعداد جلسات لازم سؤال کنید.

در صورتی که برای درمان بیماری انحراف جنسی به دنبال روان‌شناس یا روانپزشک هستید، می‌توانید به لیست روان‌شناسان و روانپزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت به‌صورت آنلاین می‌توانید از مشاوره آنلاین یا تلفنی هم بهره‌مند شوید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره انحراف جنسی

  1. شهریار گفت:

    سلام
    اقای دکتر من مرد هستم همش دوس دارم همجنس ماساژم بده از نگاه کردن به شکم و الت جنسی مردا لذت میبرم
    افکار جنسی زیاد سراغم میاد .وقتی پورنو و سکس پسر با پسر میبینم اعصابم خوب میشه .وقتی میذارم کنار پرخاشگر و گوشه گیر میشم و اعتماد به نفسم پایین میاد توی افکارم همش یه مرد منو مالش میده علاقه ای به سکس با مرد ندارم فقط مالش و ماساژ

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بسته به شرایط رفتارهای جنسی متفاوت می باشد
      اگر مشکلی با این قضیه دارید و باعث اضطراب یا ازار تان می شود حتمن تحت مشاوره باشید
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychologist

  2. نگار گفت:

    سلام من دختری هستم که هنگام سکس با همسرم از اینکه به من فحش بده و به من سیلی بزنه و گلوی من رو با دست فشار بده خیلی لذت میبرم… به نظر شما من دچار انحراف جنسی هستم؟

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      ممکن است طبیعی باشد
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید روانپزشک

    2. ناشناس گفت:

      کاملا طبیعیه پسعی کنید از این یکبار زندگی انواع لذت جنسی فانتزی رو ببرید البته مراقبت شده

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام و سپاس از نظر خوبتان

  3. ناشناس گفت:

    سلام
    کسی که علاقه زیادی به تماشای شریک جنسی خود هنگام ادرار کردن دارد دچار انحراف جنسی می باشد ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      این رفتار طبیعی نیست و ممکنه یکی از اختلالات محسوب شود. با متخصص روانپزشکی مشورت کنید.

    2. سد جنگی گفت:

      این کارها توی طولانی مدت تشدید میشه من یک زنی رو میشناختم خیلی خوشگل بود طلاغ گرفت از شوهرش بعد با من رفیق شد بهش گفتم چرا طلاغ گرفتی اول نمیگفت بعد هر بود از زبونش کشیدم بیرون گفت شوهرم افراطی منو میخاست اول زیر ادرارم دستشو میگرفت بعد گفت بریز روی بدنم بعد چند وقت گفت بریز صورتم بعد گفته بود بریز دهنم اخرشم میگفت تا مدفوعمو نمیخورد نمیزاشت مستراب برم من همون موقع استفراغ کردم حالم بد شد با این که با مرده رفیق بودم دیگه نمیتونم تو صورتش نگا کنم به قران اگه دکتر نری درمون نکنی میشی عین غلام وامق اخرشم خودشو دار زد و کشت پایان

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله دقیقا

  4. نویسنده گفت:

    ممنون از مطلب مفیدتون. دو روز پیش یه آقایی پیام تلگرامی به من داد و خودش رو نویسنده معرفی کرد. از اونجا که من هم در زمینه نویسندگی فعالیت دارم از من خواست که داستانش رو بخونم و من هم قبول کردم. البته عکس پروفایل و اسم نداشت.حدس زدم طرف آقاست. توی داستانش کمی از روابط جنسی گفته بود و شخصیت اصلی با فاحشه ها ارتباط داشت. من یه مقدار از فضای داستانش تعریف کردم. و مورد روابط جنسی رو هم تقریبا سرزنش. چند ساعت بعد گفت که میخوام شما رو ببینم و من امتناع کردم. بعد شروع کرد به دادن پیامها و استیکرهای جنسی. از اونجا که در حال بیرون رفتن از محل کارم بودم سریع کفتگوها رو حذف کردم. بعد دیدم دوباره پیام داد و بلاکش کردم. حدس زدم که او یک بیمار جنسی است . به خاطر همین این مقاله رو خوندم. عکس پروفایل من با حجاب کامل است و میانسال هستم. در عجبم چرا اون منو انتخاب کرد.

  5. فائزه گفت:

    من با پسری بودم که هر قرص مصرف می‌کرد مهربونم بود دلی یهو قاطی میکرد کتکم میزد در حد مرگ و خودشم کتک میزد

  6. Help گفت:

    سلام من کسی رو میشناسم که ازش خوشم میومد اما متوجه شدم که دچار اختلال پارافیلیا از نوع مالش دوستی یا تن مالی هستش و احساس کردم بخاطر مشکلات زیاد و فشار اینطوری هستش چون قشنگ غم رو میشه دیدی از چشاش و گاهی که باهم صحبت میکردیم متوجه میشدم و بهش میگفتم ک غم رو بروز بده و میگفت نه باید قوی باشم اما جدیدا شروع کرده و وقتایی که حالش خوب نیست یا ناراحته میگه به دیگران و اینکه اصلا با مشاور و روانشناس هیییچ اعتقادی نداره اما خیلی دلم میخواد کمکش کنم واقعا نمیدونم چیکار کنم(((((:

    1. کارشناس روانشناسی گفت:

      حتما اون رو قانع کن که به مشاور و روانشناس مراجعه که، چرا که با دارو درمانی و مشاوره این مشکل حل میشود.

  7. ناشناس گفت:

    سلام
    آیا خودارضایی افرادی که شریک جنسی ندارند و در دسترسشون نیست، انحراف جنسی محسوب میشه؟

    1. لیلی گفت:

      بله انحراف جنسیه و عوارض بسیار بدی روی اعصاب و روان میذاره

  8. sina گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده انحراف جنسی اتوژنیفیلیا رو دارم و به جنس مخالف میلی ندارم و فقط با فیلم های sissy boy و پسر هایی که خودشون رو شبیه دختر ها میکنن به شدت تحریک میشم و این موضوع باعث شده همش درگیر خودارضایی باشم و زندگیم رو بهم ریخته
    خیلی دارم از این موضوع رنج میبرم و هرچی سرچ میکنم حتی هیچ سایتی نیست که به این موضوع پرداخته باشه
    باید چه کار کنم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      درمان این اختلال جنسی توسط متخصص روانپزشکی با داشتن زمینه روانشناسی سکس صورت می گیرد. بنابراین به شما توصیه می شود از این لینک نوبت را از بهترین متخصصان در این زمینه گرفته و برای درمان و پیگیری مستمر مراجعه کنید.
      متخصص روانپزشک

  9. ناشناس گفت:

    سلام
    آقای مجردی هستن که به شدت تصورات جنسی دارن
    با تصورات ذهنی خودارضایی میکنن
    پورنو گرافی زیاد نگاه میکنن مخصوصا تابو، لزبین‌ و دوجنسه‌
    به شدت به فکر سکس با مادرشون هستن
    در واقع تمام وقت دارن دستگاه تناسلی مادرشون رو تصور میکنن
    در کنار همه این موارد مرد به شدت مهربانی هم هست
    مردانگی‌ زیادی داره
    خانواده‌دوسته
    و در جامعه آدم بااعتباری هم هست
    با اطمینان میگم که پیش روانشناس نخواهد رفت

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این یک نوع اختلال جنسی حساب میشه و باید روان درمانی توسط متخصص روانپزشکی انجام بگیره. شما میتونی با روانپزشک صحبت کنی تا راه های راضی کردن ایشون برای مراجعه رو به شما بگویند.
      دکتر روانپزشک خوب

    2. امید گفت:

      سلام من از چهارده سالگی نقش مفعول رو برای ودتا از پسرهای فامیل ایفا کردم تا الان که ۲۷ سالمه هرشب موقع خواب کامل لخت میشم و به سکس با مردها فکر میکنم و همیشه دوست دارم زن بودم و هر وقت با مردی سکس داشتم در تخیلاتم اون مرد رو شوهر خودم فرض کردم و از رابطه طولانی خوشم میاد حتی بعد از چند سالت که لخت در اختیار مردی بودم آلتم اصلا راست نشده نمیدونم چکار کنم

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        نیاز به مراجعه به روانپزشک و بررسی سطح هورمون ها دارید تا مشکل جنسیت شما و تمایلات جنسی بررسی شود.

  10. Saman گفت:

    سلام
    من پسری ۱۷ ساله هستم و تمایل زیادی به سوار شدن روی شونه های مرد ها دارم و از این کار لذت میبرم و گرایشی روی جنس مخالف ندارم
    خیلی از این موضوع ناراحت هستم
    آیا مشکل من درمان داره؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تمایلات شما به هم جنس تون میتونه از مشکلات هورمونی شما هم ناشی بشه. توصیه میکنم برا شناخت علت این مورد به متخصص روانپزشکی مراجعه کنی. متخصص روانپزشکی

      1. Saman گفت:

        روی جنس خودم هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی
        ندارم فقط خیلی تمایل به سوار شدن بر روی شونه های مرد ها دارم

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          شما نیازه به متخصص روانپزشکی مراجعه کنی تا با جلسات روانکاوی از وجود علت این موضوع آگاه بشه.
          متخصص روانپزشکی

      2. ناشناس گفت:

        سلام من ۱۵سالمه و فکر میکنم کمی انحراف پیدا کردم میتونم خودم با محدود کردن خودم بدون نیاز ب دکتر درمان پیدا کنم؟
        چون فکر میکنم هنوز زیاد جدی نیست
        اگر از خود ارضایی دورتر بشم بهتر میشم؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          با ترک خودارضایی و مشغول کردن خود به کارهای مفید و پر کردن زمان آزادتون با فعالیت های ورزشی و ذهنی به شما کمک زیادی می شود.

    2. ناشناس گفت:

      سلام عرظ ادب بنده از کوچیکی دوست داشتم زن آلت مردونه داشته باشه و باشون رابطه برقرار کنم البته تو اون زمان دوجنسه ندیده بودم تا اینکه بزرگ شدم با دنیای مجازی آشنا شدم حس کردم چیزی که میخوامو پیدا کردم زن دوجنسه تا الانم وارد رابطه نشده ام آیا دکتر باید مراجعه کنم یا خیر

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        این مواترد جز انحرافات جنسی است و بررسی توسط متخصص روانپزشکی جهت شما ضروری است.
        دکتر متخصص اعصاب و روان