سادیسم جنسی چیست و چه علائمی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سادیسم جنسی یک نوع اختلال و انحراف جنسی است که در آن فرد مبتلا از آزار فیزیکی یا روانی به طرف مقابل در سکس (در واقعیت یا تصوراتش) لذت می‌برد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
sexual sadism

شاید نام سادیسم جنسی به گوشتان رسیده‌باشد. این انحراف جنسی از انواع شایع در میان انواع انحراف جنسی است و در بسیاری از افراد وجود دارد. معمولا کسانی که اختلالات جنسی دارند به سختی متوجه آن می‌شوند و تمایلات غیرطبیعی خود را طبیعی می‌شمرند. شاید خواندن این مطلب به شما کمک کند که نشانه‌های این دیگرآزاری جنسی را در خود و یا در همسرتان خود مشاهده کنید.

داشتن رابطه‌ی خوب و سالم جنسی از بهترین نعمت‌هایی است که زوج‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اختلالات و انحرافات جنسی می‌تواند زندگی یک زن و شوهر را به سادگی به هم بریزد و آن را مختل کند؛ بنابراین برای پیشگیری از پیشرفت انحراف جنسی و بهبود روابط، بهتر است با انواع این اختلال‌ها آشنایی داشته‌باشید.

برای درمان سادیسم جنسی در ابتدا باید این اختلال در فرد تشخیص داده‌شود. در مراحل بعد انتخاب یک روانشناس و یک درمانگر خوب، می‌تواند در روند درمان بیشترین تأثیر را داشته‌باشد. از طرفی حمایت همسر می‌تواند کامل‌کننده‌ی فرایند درمان باشد و بهبودی را به طرز چشمگیری تسریع کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سادیسم جنسی، با دکترتو همراه باشید.

سادیسم جنسی چیست؟

دیگرآزاری جنسی یا سادیسم جنسی یک نوع اختلال جنسی یا بهتر است بگوییم انحراف جنسی است که در آن فرد مبتلا از آزار رساندن به همسر خود حین سکس، آسیب فیزیکی و جسمی یا روانی، لذت می‌برد و گاهی به ارگاسم می‌رسد. البته مشخص‌کردن مرز آسیب دشوار است و در بسیاری از مواقع متخصصین درگیر دشواری این تشخیص می‌شوند، اما هر کجا پای آسیب در میان باشد، سادیسم خود را نشان می‌دهد.

توجه داشته‌باشید که همان‌طور که در تعریف بالا اشاره‌شد، آسیب تنها از نوع فیزیکی نیست. شاید خیلی از ما به اشتباه تصور کنیم که سادیسم جنسی مواقعی صحت دارد که عملی مثل تجاوز جنسی صورت بگیرد. البته الزاما این‌طور نیست. در سادیسم جنسی، مسخره‌کردن و تحقیرکردن طرف مقابل، در صورتی که باعث ایجاد حس ناخوشایند ناخواسته در فرد شود، آسیب روانی محسوب می‌شود و سادیسم جنسی مطرح می شود.

تعریف دقیق و جهانی رفتار جنسی نرمال و طبیعی در جهان وجود ندارد. اما DSM-5 تعدادی فاکتور تشخیصی برای اختلالات جنسی مشخص کرده‌است که سادیسم جنسی هم شامل آن می‌شود. دو فاکتور اصلی آسیب جسمی و ایجاد استرس روانی از مهمترین عوامل کمک‌کننده به تشخیص آن هستند. البته که لذت جنسی فرد مبتلا به سادیسم از یکی فاکتورهای مهم در تشخیص اختلال دیگر آزاری جنسی است.

سادیسم جنسی چیست
سادیسم جنسی نوعی انحراف جنسی است که در آن فرد از آسیب جسمی و آزار روانی فرد مقابل در سکس لذت می‌برد.

شیوع سادیسم جنسی

جالب است بدانید که این اختلال در میان افراد بسیار شایع است. به عنوان مثال، با اینکه در جمعیت آمریکا تنها ۱۰% افراد به طور قطع به این اختلال مبتلا هستند، اما ۳۵ تا ۷۰% از مراجعه‌کنندگان درباره‌ی تمایلات دیگرآزاری جنسی خود با مشاوران و روانشناسان صحبت کرده‌اند. پس بهتر است نشانه‌های سادیسم جنسی را به‌خوبی بشناسیم تا اگر هر کدام این علائم در ما در حال شکل‌گیری است، به طور دقیق آن را مورد بررسی قرار دهیم و از روانشناس یا روانپزشک کمک بگیریم.

علائم سادیسم جنسی

نشانه‌ی اصلی دیگرآزاری جنسی، هنگامی است که فرد از آزار جسمی یا روانی طرف مقابل در سکس لذت می‌برد و به اوج لذت جنسی می‌رسد. سادیسم جنسی می‌تواند همراه با کسب اجازه از همسر باشد و یا اینکه بدون اجازه‌ی او و در قالب تجاوز صورت بگیرد. در هر حال، هنگامی که درد جسمی و یا روانی برای فرد مطرح شود، پای سادیسم جنسی در میان است. توجه داشته باشید که حتی اگر آسیب دیدن همسر فرد مبتلا به سادیسم در تصورات فرد باشد، هم نوعی دیگرآزاری جنسی محسوب می‌شود.

سادیسم جنسی یکی از انحرافات روانی شایع است و مهمترین علامت آن لذت‌بردن از آزار جسمی یا روانی فرد مقابل در سکس (چه در واقعیت و چه در تخیلات) است.

آیا راهی برای درمان سادیسم جنسی دوجود دارد؟

از دکتر روانشناس مشوررت بگیر!

 

تشخیص سادیسم جنسی

دیگرآزاری جنسی به سادگی تشخیص داده‌نمی‌شود و نیازمند دقت و مهارت بالایی است. از طرفی آگاهی طرف دیگر رابطه‌ی جنسی در تشخیص این اختلال بسیار کمک‌کننده است. فرد مبتلا به اختلال جنسی سادیسم به مدت ۶ ماه و یا بیشتر، بر اساس یک الگوی تکرارشونده به همسر خود آسیب می‌رسانند. در این رابطه همسر با دردهای جسمی و یا احساس حقارت و ناخوشی رابطه‌ی جنسی را تجربه می‌کند و این در حالی است که فرد سادیست، از این آسیب‌ها لذت می‌برد. اگر سکس همراه با آسیب نباشد، طرف مبتلا به سادیسم جنسی به ارگاسم نمی‌رسد و از رابطه‌ لذت کافی را نمی‌برد.

در این بازه‌ی زمانی، رفتارهای دیگرآزارانه‌ی جنسی باید تکرار شونده باشند. تنها با یک یا دوبار رفتار غیرطبیعی نمی‌توان گفت که فرد مبتلا به سادیسم جنسی است. تشخیص این انحراف جنسی می‌تواند همراه با تائید فرد بیمار و یا انکار او همراه باشد. اگر شخص تمایلات سادیستی خود را انکار کند و یا آنها را طبیعی در نظر بگیرد، تأثیری بر روی تشخیص روانشناس یا روانپزشک نمی‌گذارد.

البته گاهی اوقات تعریف آسیب برای برخی افراد چالش‌برانگیز می‌شود، مثلا دردهای خفیف خنج کشیدن و خراشیدن پوست، ضربه زدن به باسن و یا بخش‌های دیگر بدن در میان بزرگسالان و با رضایت طرفین، در محدوده‌ی رفتارهای طبیعی محسوب می‌شود. اما هر رفتار دیگری که باعث آسیب جدی به مرد یا زن شود را نمی‌توان طبیعی شمرد. برخی اعمال مثل شلاق زدن که باعث کبودی و ایجاد زخم بر روی بدن شود، استفاده از ابزارهای جنسی (sex toy) و ابزارهای سرگرم‌کننده‌ی آسیب‌رسان، تجاوز کردن و رفتاری که به این برخوردها نزدیک باشد، می‌تواند از انواع دیگر آزاری‌های جنسی باشد.

اگر طرف مقابل با مسخره کردن و آزار روانی باعث گریه‌کردن و یا استرس طرف مقابل شود، آن را برخورد سادیستیک به حساب می‌آورند. به طور کلی رابطه‌ی جنسی خوب باعث آرامش می‌شود. هنگامی که فرد دچار استرس و اضطراب شود، انحراف جنسی وجود دارد.

اگر نشانه‌های آزار جنسی را در خودتان یا همسرتان می‌بینید بهتر است با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. شناخت ریشه ایجاد این انحراف و پیشگیری از پیشرفت این رفتار جنسی اهمیت زیادی در شانس داشتن یک رابطه جنسی خوب و سالم دارد. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین روانشناسان و روانپزشکان آشنا شوید و برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید. اگر نمی‌خواهید از ابتدا با مشاوره حضوری شروع کنید می‌توانید از سرویس مشاوره آنلاین یا تلفنی دکترتو هم استفاده کنید.

علل ایجاد سادیسم جنسی

با اینکه علت خاصی برای ایجاد سادیسم جنسی تشخیص داده‌نشده‌است، اما تئوری‌های مختلفی برای علت ایجاد آن مطرح شده‌است. معمولا افرادی که دارای شرایط زیر هستند به این انحراف جنسی دچار می‌شوند:

  • کسانی که در زندگی خود مورد ظلم واقع‌شده‌اند و دارای قدرت نبوده‌اند، در رابطه‌ی جنسی با آسیب رساندن به طرف مقابل احساس قدرت می‌کنند.
  • معمولا افرادی که به علت‌های ناخوشایندی در زندگی دچار انزواطلبی شده‌اند، به سادیسم جنسی دچار می‌شوند.
  • آن‌هایی که فانتزی‌های جنسی خود را محدود کرده‌اند و جلوی آنها را گرفته‌اند و دچار نوعی سرخوردگی شده‌اند.
  • سرکوب کردن امیال جنسی می‌تواند باعث بروز دیگرآزاری جنسی شود.

نمی‌دونی چطوری با سو استفاده جنسی مقابله کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

درمان سادیسم جنسی

معمولا افرادی که به سادیسم جنسی مبتلا هستند، خودخواسته برای درمان اختلال خود به روانشناس و روانپزشک مراجعه نمی‌کنند. به هر حال، هنگامی که فرد با این اختلال به روانپزشک یا روانشناس مراجعه می‌کند، مسیر درمان معمولا شامل هر دو روش دارویی و سایکوتراپی یا روان‌درمانی است.

درمان روان شناختی شامل یافتن رو‌ش‌های سالم‌تر و بی‌خطر برای تحریک شدن و افزایش میل جنسی است. این درمان همچنین شامل یافتن الگوهای رفتاری مناسب است که با نهادینه کردن آنها در فرد می‌توان او از اعمال آزاردهنده‌ دور کرد. داروهای ضد افسردگی که رفتار‌های بدون فکر و ناگهانی را کاهش می‌دهند و همچنین داروهای آنتی آندروژنیک که کاهنده‌ی میل جنسی هستند هم برای بهبود دیگرآزاری جنسی تجویز می‌شوند.‌

sexual sadism treatment
روانشناس و روانپزشک با استفاده از درمان دارویی و روان درمانی می‌توانند به درمان این اختلال کمک کنند.

عوارض و پیامد‌های سادیسم جنسی

کسی که به سادیسم جنسی مبتلا باشد، معمولا در بخش‌های دیگر زندگی هم آزارگر است. از طرفی، بیشتر افرادی که این انحراف جنسی را دارند، دچار افسردگی هم هستند. اگر دیگرآزاری جنسی درمان نشود، بدتر خواهد شد و شدت بیشتری پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث تشدید افسردگی یا دیگر اختلالات روانی شود. البته این رابطه دوطرفه است یعنی هر اختلال در صورت عدم درمان دیگری را تشدید می‌کنند.

دیگرآزاری جنسی برای طرف مقابل هم می‌تواند عوارض و خطراتی به جای بگذارد. فرد سالم هم می‌تواند به افسردگی مبتلا شود. همچنین آسیب‌های جسمی واردشده به طرف سالم رابطه، می‌تواند خطرناک و گاهی کشنده باشد. از طرفی اثرات روانی این رفتار که بر روی فرد می‌گذارد نیازمند درمان دارد تا به طور کامل برطرف شود.

یکی دیگر از اثراتی که دیگرآزاری جنسی ممکن است بر زندگی فرد داشته باشد، جذب‌شدن او به خلاف و کارهای ناهنجار است. ارتباط تنگاتنگ بین جرم و جنایت و سادیسم جنسی به طور جدی مورد توجه جامعه‌شناسان قرار گرفته‌است. با این تفاسیر اگر نشانه‌های این اختلال جنسی را در خود می‌ینید بهتر است برای درمان پیش‌قدم شوید.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

سادیسم جنسی از اختلالات نسبتا شایع در میان افراد است که تشخیص آن به سبب اشتباه گرفتن با سلیقه‌‌ی شخصی، سخت است. در دیگر آزاری جنسی فرد تمایل به اعمال قدرت بر فرد مقابل دارد و آزار و واردکردن آسیب جسمی و روانی به فرد مقابل در سکس لذت می‌بد. این لذت برای فرد سادیست به‌قدری ضروری است که بدون آن تحریک جنسی نمی‌شود و نمی‌تواند به ارگاسم برسد.

درمان این بیماری به سادگی انجام نمی‌پذیرد و نیازمند حمایت همسر است. از طرفی اگر این اختلال درمان نشده باقی‌بماند، می‌تواند پیامدهای ناامیدکننده‌ای برای هر دو طرف به بارآورد. معمولا برای درمان این بیماری از روش‌های دارویی و روان درمانی با هم استفاده می‌شود.

اگر نشانه‌های آزار جنسی را در خودتان یا همسرتان می‌بینید بهتر است با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. شناخت ریشه ایجاد این انحراف و پیشگیری از پیشرفت این رفتار جنسی اهمیت زیادی در شانس داشتن یک رابطه جنسی خوب و سالم دارد. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین روانشناسان و روانپزشکان آشنا شوید و برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید. اگر نمی‌خواهید از ابتدا با مشاوره حضوری شروع کنید می‌توانید از سرویس مشاوره آنلاین یا تلفنی دکترتو هم استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

تحقیقاتی که اخیرا انجام‌شده‌اند، نشان‌می‌دهند که تمایلاتی که در فرد مبتلا به سادیسم جنسی وجود دارد همراه با احساس قدرت و غلبه بر طرف مقابل است. علاوه بر اینها، لذت جنسی هم مطرح است. بنابراین هنگامی که با آزار رسانیدن به طرف مقابل، احساس قدرت و غلبه بر حریف می‌کنند، احساس لذت بیشتری خواهند داشت و سکس لذت‌بخش می‌شود.
از طرفی با MRIهای مختلف انجام شده از مغز افرادی که به سادیسم مبتلا هستند، می‌توان دید که بخشی از مغز که حین سکس لذت می‌برد و فعال می‌شود، با دیدن درد در طرف مقابل فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

وجود ارتباط بین سادیسم جنسی و پورن همچنان ناشناخته است. نمی‌توان بدون وجود دلیل‌های محکم این دو مسئله را به هم مرتبط دانست. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که افرادی که تمایلات سادیستی جنسی دارند، معمولا پورن بیشتری تماشا می‌کنند. همچین پورن می‌تواند فانتزی‌های جنسی توهین آمیز را در فرد تشویق کند. به هر حال نمی‌توان تشخیص داد که تمایل به تماشای پورن علت سادیسم جنسی‌ است یا یکی از عوارض ابتلا به این اختلال است.

درمان سادیسم جنسی روش‌های مختلفی دارد که می‌تواند شامل مصرف دارو باشد یا نباشد. همچنین با بالاتر رفتن سن، سادیسم جنسی کاهش پیدا می‌کند. نکته‌ی مهم در درمان افرادی که به سادیسم جنسی مبتلا هستند، همکاری آنان در روند درمان و اقدام برای درمان است. معمولا کسانی که به این اختلال مبتلا هستند، آن را یک سلیقه‌ی جنسی می‌دانند و به هیچ عنوان این رفتار خود را یک انحراف جنسی در نظر نمی‌گیرند.

تشخیص این مسئله که آسیب به طرف مقابل از تمایلات همیشگی ماست یا این که صرفا نوعی تنوع و سرگرمی محسوب می‌شود، در تعیین سادیسم جنسی مؤثر است. بسیاری از نوجوانان و جوانان تحت تأثیر فیلم‌های پورنی که تماشا می‌کنند، برای تجربه از روش‌های مختلفی در رابطه‌ی جنسی استفاده می‌کنند. اگر این رفتارهای غیرطبیعی تکرار شوند و به‌صورت یک الگو خود را نشان دهند باشد، به‌عنوان سادیسم جنسی شناخته می‌شود.

تمایلا دیگرآزادی جنسی معمولا در حدود ۱۹-۲۰ سالگی در شخص بروز پیدا می‌کند.

شواهدی مبتنی بر این که سادیسم جنسی با جرم و جنایت ارتباط تنگاتنگ دارد، وجود دارد. معمولا افرادی که خلافکار هستند، با سادیسم جنسی هم دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از تئوری‌های ایجاد سادیسم جنسی در مورد نیاز به اعمال قدرت در افراد ظلم‌دیده است و جرم و جنایت هم در قشری از افراد که مورد ظلم واقع شده‌اند، بیشتر دیده می‌شود.

همان‌طور که برخی از افراد از آزار رساندن به دیگران لذت می‌برند، برخی دیگر از آزار دیدن به لذت می‌رسند. گاهی این دو گروه یک دیگر را می‌یابند و یا هم ارتباط جنسی برده و ارباب برقرار می‌کنند. در این نوع رابطه هر دو طرف به آن چیزی که تمایل دارند می‌رسند. فرد سادیست به فرد مازوخیست آزار می‌رساند و هر دو به اوج لذت می‌رسند. البته که برقراری اینگونه روابط طبیعی به نظر نمی رسد و بعد از گذشت مدتی، در هر دو طرف افسردگی و نشانه‌های آن بروز می‌کند.

در صورتی که همسر شما به سادیسم جنسی مبتلا است و هر یک از رفتارهای آزاردهنده‌ را بر روی شما اجرا می‌کند، حتما این موضوع را او و یک روانشناس در میان بگذارید. در صورتی که یکی از طرفین تحت فشار باشد و آسیب ببیند، رابطه به جدایی خواهد کشید. همچین عوارض جبران‌ناپذیری برای آنها به جای خواهد گذاشت. اگر رضایت از رابطه‌ی جنسی برای هر یک از زوجین وجود نداشته‌باشد، مطمئنا در یکی از زوجین افسردگی را خواهیم دید.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سادیسم جنسی

  1. ناشناس گفت:

    سلام… من یه مرد ۳۲ ساله هستم و همسر ۱۹ ساله دارم و دو سال است که ازدواج کردم… اوایل ازدواج بود که فهمیدم همسرم به شدت از رابطه جنسی مقعدی و واژنی بدش میاد و در عوض به شدت حس بردگی جنسی داره و از من میخواد که هر شب و هر روز به بهانه های مختلف، دست و پا و دهنش رو ببندم و شکنجه و تحقیرش کنم… من هم زیر بار نرفتم تا اینکه پس از کلی دعوا و کلنجار رفتن، زیر بار رفتم و الان دو ساله که یه رابطه درست و حسابی با اون نداشتم و عادت کردم که توی ارباب بردگی به ارگاسم برسم… البته شرطم برای قبول ارباب بودن این بود که رابطه دهانی و سکس دهانی داشته باشیم و اون هم استقبال کرد…

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      صرفا به معنای اختلال نیست
      می تواند فانتزی باشد
      ولی در صورت ممانعت از سکس واژینال نیاز به بررسی بیشتر و درمان دارند

  2. من گفت:

    سلام .ببخشید من در دوره ی اشنایی هستم .حس میکنم طرفم این مشکلو داره . واقعا نیاز به کمک دارم . لینکی که برای بقیه گذاشتید رو روش میزنم برای مشاوره میگه غلط املایی داره و صحیح نیست.خواهش میکنم طی این دو روز بهچمن نوبت بدید با مشاوری که متخصص تشخیص این بیماری روانی سادیسم هست 🙁

  3. نامرئی دو گفت:

    سلام . نوجوانی که در امیال سکسی بدون سابقه ی آزار و اذیت در کودکی و فقط با دیدن یک فیلم که در حال فلک کردن یک نفر بوده اند ، فهمیده که در تمایلات جنسی دوست دارد ( پاهایش را ببندند و او را فلک کنند) !! این تجربه را نداشته اما گزارش داده که مثلا در تنهایی این کاررا با خودش کرده و ارضاء شده …. ضمنا یادم هست که در دوران ابتدایی این بچه توسط همکلاسی های شرور با مثلا کارهایی مثل دست به دست کردن کلاهش مسخره میشد یا دست انداخته میشد . چون شرور نبود و بسیار فهیم و مهربان با عموم برخورد می کرد . الان هم در عین پشت کار بسیار زیادی که در تحصیل دارد بخاطر عدم کمبود تمرکز و توجه موفقیتش کم است . لطفا یک راهنمایی مفید بفرمایید .

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله تمایل به سادومازوخیسم وجود دارد
      بهتر است به طور تخصصی با مشاوران مان صحبت کنید
      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  4. فرزانه گفت:

    سلام همسر من تو سکس خیلی به خودم و خانومای خانوادم فحاشی میکنه..البته در مواقع دیگه م خیلی بد دهنه و من نمیدونستم خانوادشم فحش های رکیک براشون نقل و نبات و شدیدا عصبی و بی حوصله س..خدا شاهده که خیلی با عشق و محبت باهاش رفتار میکنم ولی یه چیز کوچیک مثلا ده دقیقه دیر جواب تلفن دادن فحاشی میکنه..خیلی مشاوره رفتم ولی نتیجه نداده..تازه دو ماهه عروسی کردیم تو نامزدی م کم و بیش دیده بودم ولی اهمیت نداده بودم الان شدت گرفته نمیدونم چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مسلما نمی شود به این راحتی کسی را تغییر داد
      ولی زمانی که حالشان خوب است با ایشان صحبت کنید
      و اگر مشکلی خوردید با مشاوران ما بطور انلاین یا تلفنی مشورت نمایید

      https://doctoreto.com/doctors/telehealth/speciality/psychologist

  5. عبدالوهاب یاراحمدی گفت:

    با سلام مطالب مفیدی بود و واقعا ازینکه شخصی چنین سادیسم وار رفتار کند هم میترسم فکرشم را هم بکنم امید وارم نسل چنین آدم هایی و بیفتد
    اگر درمان و توبه نمیکنند

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      تندرست باشید

  6. ناشناس گفت:

    شما اصلا منابع اصلی رو مطالعه نکردی. خیلی ساله در انجمن های روان پزشکی سادیسم و مازوخیسم از لیست انحرافات خارج شدن. انتظار می‌ره کسی که در این زمینه که شاید مربوط بشه با تحصیلاتش، حداقل مطالعه علمی از منابع اصلی داشته باشه.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ممنون از تذکرتان
      بررسی می شود

  7. امیر گفت:

    این جور افراد دارای مازوخیسم و سادیسم جنسی ؛ بی نهایت حقیر پست بی شعور هستن و نشون میده حقارت در زندگیشون رو میخوان تو رابطه سکس نشون بدن . ادم عاقل اینجور کار ها را نمیکنه ادم های حسابی با شخصیت و با فرهنگ هستن و با اعتماد به نفس هستن و به شخصیت خودشون احترام میذارن . افراد مازوخسیم و سادیسم جنسی ادمای روان پریشی هستند . فرض کنید همه ادمای دنیا این طوری بودن دیگه نه انیشتنی بود نه داروین و نه موبایل تلفن نه کامپیوتر . ادم با شخصیت برا خودش ارزش قابل هستش و همین عامل موفقیتش هستش و خیلی کارا میتونه برای بشریت انجام بده و خیلی کارهای علمی انجام بده مثلا سرطان را درمان کنه و غیره . ولی ادمای مازوخیسم و سادیسمی شخصیت ندارن و وقتی شخصیت ندارن نمیتون از جنبه های مثبت زندگی مثل کارهای علمی روابط اجتماعی درست تحصیلات و روابط سکس درست لذت ببرن و این جور افراد از اصل خراب هستن و باید حتما اصلشون و دیدشون درست بشه تا بعدا افسردگی و اضطرابشون . البته خیلی طبیعی هستش هر ادم سالمی میتونه دچار اضطراب و افسردگی بشه . من خودم دو سه بار این جور فیلم های پورن را تماشا کردم و الان هم پشیمون هستم به نظرم گوگل باید این جور فیلم ها رو حذف کنه چون شرف ادم ها مهمه . این ها بیمار هستن و چون فیلماشون پخش شده هم دیگه دنبال درمان نمیرن به نظرم این جا حرف های استاد فلسفه سیاسی و اجتماعی دانشگاه هاروارد پروفسور مایکل سندل در مورد آزادی در چنین مواردی صدق میکنه . امیدوارم مطالب نوشته شده به افراد مازوخیسم و سادسم جنسی بر نخوره به نظرم باید برید خودتون رو نجات دهید شاید یه عامل روان شناختی در زندگی یا یه عامل بیولوژیکی موجب چنین رفتارهای غیر انسانی در شما شده که راحت قابل درمان هست با روان درمانی شناخت رفتار درمانی قرص های ضد افسردگی قرص های انتی سایکوتیک مثل الانزاپین و غیره

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام امیر عزیز. ممنونم از کامنت خوبتان. سلامت باشید