سکس دهانی (اورال سکس) چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سکس دهانی یا رابطه جنسی دهانی روشی برای تحریک اندام تناسلی با استفاده از دهان و زبان است. این روش می‌تواند باعث ایجاد تنوع در رابطه جنسی و احساس ارگاسم لذت‌بخش شود اما عوارضی هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها انتقال بیماری‌های مقاربتی و عفونی در افرادی است که از محافظت‌کننده استفاده نمی‌کنند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
سکس دهانی (اورال سکس) چیست و آیا مضر است؟

احتمالا تا کنون اسم اورال سکس یا سکس دهانی را شنیده باشید. افراد مختلف برخوردهای مختلفی با رابطه جنسی دهانی دارند. برخی بدشان می‌آید در‌ حالی‌که ممکن است برخی افراد از داشتن اورال سکس لذت ببرند. از نظر شرعی، رابطه جنسی دهانی در بین زوجین (زن و شوهر) ممنوعیتی ندارد. از نظر روانشناسی هم اگر اورال سکس با تصمیم و میل دو طرف صورت بگیرد مشکل‌ساز نیست. اما همه روش‌های سکس عوارضی را هم به همراه دارد.

در ادامه این مطلب شما با اورال سکس، انواع رابطه دهانی و مضرات رابطه جنسی دهانی آشنا خواهید شد. اگر در خصوص روش رابطه جنسی خود سردرگم هستید و یا به دنبال بهتر کردن رابطه خود هستید؛ بهتر است با مشاورین اورولوژیست یا دکتر زنان مشورت کنید. می‌توانید در سایت دکترتو علاوه‌بر دریافت نوبت حضوری، از مشاوره آنلاین و متنی هم استفاده کنید.

سکس دهانی (اورال سکس) چیست؟

سکس دهانی یا اورال سکس یکی از انواع رابطه جنسی یا به عبارتی از روش‌های آمیزش جنسی است که در بین مردان و زنان رایج است و به عنوان راههای تحریک مردان سرد مزاج و زنان با میل جنسی کم استفاده می‌شود. در فرهنگ‌های متفاوت به رابطه جنسی دهانی؛ لیسیدن آلت تناسلی، مکیدن آلت تناسلی و یا خوردن آلت تناسلی هم می‌گویند. داشتن یا نداشتن سکس دهانی کاملا بستگی به علایق افراد دارد.

از طریق این نوع از سکس، احتمال بارداری وجود ندارد اما ممکن است به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شوید. البته باید توجه داشت که احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در روابط جنسی مقعدی و واژینال بیشتر است.

باورهای فرهنگی و اورال سکس

در بسیاری از جوامع، سکس دهانی از انواع رایج سکس در میان زوج‌ها است و در مواردی به عنوان تجربه اولین رابطه جنسی استفاده می‌شود. این عمل همچنین می‌تواند به‌عنوان بخشی از پیش‌نوازی در رابطه جنسی انجام شود و طرفداران زیادی هم دارد. اما متاسفانه هنوز در برخی فرهنگ‌ها این نوع از رابطه جنسی پذیرفته نشده است. شما می‌توانید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان را با پزشک زنان یا سکس‌تراپیست (درمان‌گر مسائل جنسی) مطرح کنید.

حکم شرعی سکس دهانی چیست؟

در دین اسلام این نوع از رابطه اگر میان دو فردی باشد که با هم ازدواج کرده‌اند، اشکالی ندارد. چرا که به گفته بسیاری از مراجع خوردن اندام جنسی و اعضای بدن برای زن و شوهر اشکالی ندارد و صحیح است. فقط باید توجه داشت که مایع منی از نظر اسلام نجس است و به همین دلیل خوردن آن هم حرام محسوب می‌شود.

نمی‌دونی چطوری برای بهبود رابطه جنسی اقدام کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

آموزش سکس دهانی و چگونگی انجام آن

برای داشتن رابطه جنسی خوب، لازم است همسر خود را بشناسید و به او احترام بگذارید. در ادامه برخی توصیه‌های مهم به شما داده می‌شود که احتمالا آن‌ها را در جلسات مشاوره با سکس تراپیست شنیده باشید:

۱. چگونگی انجام اورال سکس توسط زن برای مرد (Fellatio)

در آغاز سکس دهانی یا خوردن آلت تناسلی مرد نیازی نیست که حتما مرد شما آماده باشد. برای آماده کردن او عجله نکنید، چرا که آلت مردان حساسیت بالایی دارد. پس در ابتدا به آرامی شروع کنید و کم‌کم به سرعت خود بیافزایید. شما می‌توانید از حرکات دهان، زبان و سر خود استفاده کنید تا ببینید کدام یک، بهترین تحریک را برای مرد ایجاد می‌کند. اما تا وقتی که خود فرد نخواهد از دندان‌های خود استفاده نکنید.

وقتی شما با یک مرد رابطه دهانی برقرار می‌کنید، می‌توانید هر جا که بخواهید از این رابطه دست بکشید. کاملا به نظر شما بستگی دارد که سکس دهانی تا هنگام انزال و ارضای مرد ادامه پیدا کند یا خیر. این به عنوان یک حق برای شما است.

چگونگی انجام سکس دهانی توسط مرد برای زن (Cunnilingus)

اکثر زنان قبل از انجام سکس دهانی از اینکه شما آنها را ببوسید و نوازش کنید، معاشقه قبل سکس، لذت می‌برند. همچنین انجام موارد گفته شده به زنان کمک می‌کند تا تحریک شوند و برای رابطه دهانی یا خوردن آلت تناسلی زن آماده شوند. تمام ناحیه تناسلی زنان تحریک‌پذیر است، اما برای اکثر آنها کلیتوریس (که حدودا ۸ هزار پایانه‌ی عصبی دارد) حساس‌‎ترین قسمت است. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر به واکنش‌های همسر خود دقت کنید.

چگونگی انجام سکس دهانی – مقعدی (Rimming)

تحریک دهانی مقعد می‌تواند به عنوان بخشی از رابطه جنسی در هر یک از گرایش‌های جنسی باشد. اگر نگران مسائل بهداشتی هستید، می‌توانید از شریک جنسی خود بخواهید که ابتدا آن ناحیه را بشوید. همچنین می‌توانید به عنوان بخشی از پیش نوازی دونفره به حمام بروید.

در ابتدا ممکن است همسر شما دوست داشته باشد شما به آرامی بدن او را لمس کنید یا ببوسید؛ به ویژه در ناحیه پرینه. توجه داشته باشید که به واکنش‌های طرف مقابل دقت کنید تا ببینید در چه حالتی بیشترین لذت را می‌برد و روی همان حالت بیشترین تمرکز را داشته باشید.

اگر برای یک زن سکس دهانی – مقعدی انجام می‌دهید، توجه داشته باشید که نباید از مقعد به سمت واژن حرکت کنید؛ چرا که می‌توانید باعث انتقال باکتری و ایجاد عفونت شوید.

آموزش سکس دهانی و چگونگی انجام آن چیست؟
توجه داشته باشید که به واکنش‌های طرف مقابل دقت کنید تا ببینید در چه حالتی بیشترین لذت را می‌برد و روی همان حالت بیشترین تمرکز را داشته باشید.

ترفند‌های بهتر کردن سکس دهانی چیست؟

همانطور که در بالا توصیه‌هایی برای آموزش سکس دهانی به عنوان یک فانتزی جنسی داشتیم، ترفندهای زیر هم می‌تواند باعث بهتر شدن اورال سکس شوند:

۱. از همسر یا شریک جنسی‌ تان سوال بپرسید

سعی کنید از طرف مقابل خود سوال بپرسید تا بتوانید نقاط یا حرکاتی که برای آنها تحریک بیشتری دارند را بشناسید. علاوه بر اینکه این‌گونه پرسش‌ها به بهتر کردن رابطه کمک می‌کنند، می‌توانند به عنوان بخش مهمی از پیش‌نوازی هم ایفای نقش کنند.

۲. از نفس‌‌ برای تحریک همسرتان استفاده کنید

استفاده از نفس و گرما و حرارت آن، یک ابزار کلیدی و بسیار مؤثر در تحریک جنسی همسر یا شریک جنسی‌تان است.

۳. نگاهتان را در نگاه همسرتان قفل کنید

ارتباط چشمی تاثیر بسیار زیادی در رابطه دهانی دارد. علاوه بر این، با این‌کار می‌توانید واکنش‌های طرف مقابل خود را در مقابل حرکات و کارهایی که انجام می‌دهید ببینید و بدانید که همسر شما در چه حالتی بهتر پاسخگو است و بیشتر لذت می‌برد.

۴. صداهای تحریک کننده ایجاد کنید

با استفاده از صدا به شریک جنسی خود اجازه بدهید تا بداند که شما چقدر از کاری که انجام می‌دهید لذت می‌برید و با علاقه این کار را می‌کنید.

۵. از دست‌ هایتان استفاده کنید

در استفاده از دست‌ها خجالتی نباشید! دست‌ها علاوه بر کمک به رابطه جنسی می‌تواند احساسات شما را هم منتقل کند. پس با کمک دست‌ها، میزان علاقه خود را به همسرتان یادآوری کنید.

۶. از ژل لوبریکانت یا روان‌ کننده‌ استفاده کنید

درست است که دهان شما خود آبدار بوده و چندان نیازی به روان کننده‌ها نیست. ولی استفاده از ژل روان کننده لوبریکانت برای هر کسی لذت متفاوتی را به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از ابزراهای جنسی مانند داروهای بهبود عملکرد جنسی؛ حتما با دکتر زنان مشورت کنید. ممکن است برخی از ژل‌ها یا روان‌کننده‌ها برای شما حساسیت‌زا باشند یا بهتر باشد که در روابط دهانی استفاده نشوند.

انواع پوزیشن‌ های اورال سکس کدامند؟

پوزیشن‌های مختلفی برای سکس دهانی وجود دارد. برخی از این پوزیشن‌ها طرفداران بیشتری دارند و استفاده از آنها بیشتر توصیه می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از پوزیشن‌های معروف اورال سکس می‌پردازیم.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ افزایش آگاهی دارد. از نظر شرعی، سکس دهانی برای زوجین منعی ندارد. اما در هر صورت برای انجام این کار بهتر است با فرد مرجع خود مشورت کنید.

۱. پوزیشن جنسی ۶۹

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین پوزیشن‌های اورال سکس است. به نقل از ویکی پدیا؛ در این پوزیشن یکی از طرفین روی دیگری و در جهت مخالف قرار می‌گیرد. از مزایای این حالت این است که همزمان هر دو فرد به ناحیه تناسلی طرف مقابل دسترسی دارند و می‌توانند برای یکدیگر رابطه اورال را انجام دهند.

البته خود پوزیشن ۶۹ هم حالت‎‌های مختلفی دارد که می‌توانید برای تنوع از آن‌ها استفاده کنید. مثلا در یکی از حالت‌های پوزیشن ۶۹ ، شما به‌صورت ایستاده رابطه دهانی را انجام می‌دهید. یا برای مثال می‌توانید این پوزیشن را در حالتی که به پهلو دراز کشیده‌اید، امتحان کنید.

۲. پوزیشن جنسی نشستن روی صورت (face-sitting)

نشستن بر روی صورت از پوزیشن‌های محبوب زنان است. چرا که در این حالت کنترل حرکات بدن زن دست خود اوست و می‌تواند به راحتی در حالت مناسب و تحریک‌کننده قرار گیرد. این پوزیشن برای هر دو جنس مناسب است. فقط در صورتی که برای مرد انجام شود باید توجه داشت که زاویه مناسبی با صورت حفظ شود تا زن احساس خفگی نداشته باشد.

۳. پوزیشن ایستاده (Standing) در اورال سکس

در این حالت فردی که قرار است سکس دهانی دریافت کند، روی پاهای خود ایستاده و طرف دیگر جلوی او روی زانوی خود می‌نشیند. بهتر است برای کنترل بهتر تعادل خود این پوزیشن با تکیه بر میز یا دیوار انجام شود. این حالت برای مردان بیشتر رایج است اما می تواند برای زنان هم لذت‌بخش باشد.

۴. پوزیشن جنسی پاهای دور سر

این پوزیشن از حالت‌های بسیار ساده و راحت برای زنان است. اما برای مردان هم غیرممکن نیست. در این پوزیشن به سادگی به پشت دراز می‌کشید، بعد از اینکه سر همسر شما در مقابل ناحیه تناسلی شما قرار گرفت، شما پاهای خود را بالا آورده و دور او قرار می‌دهید. حواس‌تان باشد که به شریک جنسی خود فشار وارد نکنید و باعث ناراحتی او نشوید.

انواع پوزیشن‌ های اورال سکس کدامند؟
حواس‌تان باشد که به شریک جنسی خود فشار وارد نکنید و باعث ناراحتی او نشوید.

۵. پوزیشن جنسی داگی (سگی شکل)

این پوزیشن با خم کردن کمر و قرار گرفتن در حالت چهار دست و پا شدن انجام می‌شود. این پوزیشن برای زنان بهتر است و ممکن است برای مردان کمی سخت است. از این پوزیشن بیشتر برای سکس دهانی با مقعد هم می‌توانید استفاده کنید، چرا که دسترسی بهتری به این نواحی وجود دارد.

از دیگر پوزیشن‌ها می‌توان به پوزیشن دراز کشیدن روی شکم و پوزیشن استفاده از صندلی و غیره را نام برد. انجام اورال سکس در پوزیشن‌های متنوع، می‌تواند تنوع و هیجان رابطه جنسی‌تان را افزایش دهد. البته به این نکته دقت کنید که هر دو طرف باید از انجام سکس دهانی لذت ببرند.

متن انگلیسی: «Oral sex involves using the mouth to stimulate the genitals or genital area of a sex partner. Types of oral sex include the penis (fellatio), vagina (cunnilingus), and anus (anilingus).»
ترجمه فارسی: «رابطه جنسی دهانی شامل استفاده از دهان برای تحریک اندام یا ناحیه تناسلی شریک جنسی است. انواع رابطه جنسی دهانی شامل تحریک آلت تناسلی (fellatio)، تحریک واژن (cunnilingus) و مقعد (anilingus) هستند.»

به نقل از سایت cdc

انواع رابطه جنسی دهانی کدامند؟

سکس دهانی می‌تواند خودش به تنهایی انجام شود و لذت ایجاد کند. همچنین می‌تواند همراه یا قبل از انواع دیگر روابط مانند سکس مقعدی یا واژینال انجام شود. علاوه بر این، از اورال سکس به عنوان بخشی از پیش‌نوازی که از مراحل رابطه جنسی است، هم استفاده می‌شود. رابطه جنسی دهانی به هیچ عنوان نباید تحت اجبار صورت بگیرد. سکس دهانی به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند:

شیوه‌های انجام سکس اورالتوضیحات
فرج‌لیسی یا Cunnilingusتحریک دهانی فرج (بخش خارجی آلت تناسلی زن)، کلیتوریس و یا واژن
مکیدن آلت تناسلی مرد یا Fellatioتحریک دهانی آلت تناسلی مرد یا بیضه‌ها؛ به این عمل گاهی اوقات ساک زدن (blow job) هم گفته می‌شود
سکس دهانی – مقعدی یا Rimmingتحریک دهانی مقعد (رابطه جنسی مقعدی). تحریک دیگر نقاط بدن مانند سینه‌ها و نوک آنها به طور عمومی جزئی از اورال سکس نیستند. با این حال در طول این نوع از رابطه، مشاهده می‌شوند.
سکس دهانی در بارداریرابطه جنسی در بارداری برای برخی زوج‌ها ممکن است سخت باشد به همین دلیل به اورال سکس روی می‌آورند. رابطه جنسی دهانی می‌تواند یک راهکار خوب برای بروز لذت جنسی زوج‌ها باشد.
انواع رابطه جنسی دهانی کدامند؟

مزایای سکس دهانی چیست؟

سکس دهانی برخلاف شایعات و باورهای برخی از افراد، یک نوع سکس است. برخی افراد براین باورند که با داشتن اورال سکس می‌توانند بکارت خود را حفظ کنند و در اصل سکس انجام نداده‌اند. اما باید توجه داشت که هرچند در این نوع سکس دخول اتفاق نمی‌افتد، اما اورال سکس هم یکی از انواع سکس محسوب می‌شود.

از مزایای سکس دهانی این است که احتمال بارداری در این حالت وجود ندارد. همچنین این نوع از رابطه جنسی برای افرادی که از ترس از دخول دارند، مانند افراد مبتلا به واژینیسموس هم مناسب است. بطور کلی وقتی‌که به هر‌ دلیلی قصد داشتن دخول مقعدی یا واژنی را ندارید، می‌توانید از سکس دهانی برای ارضای نیازهای خود و شریک جنسی خود استفاده کنید.

  • ارگاسم‌های بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، حدود ۷۰% از زنان حاضر در این تحقیق گفتند که سکس دهانی لذت بخش‌ترین ارگاسم‌ها را برای آنها به همراه داشته است. این امر احتمالا به علت تحریک بهتر کلیتوریس در اورال سکس است.

  • به تقویت ارتباط بین زوج‌ها کمک می‌کند

طبق نظر محقیقن، اغلب زوج‌ها بیان کردند که رابطه جنسی دهانی به آنها کمک می‌کند که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری کنند. همچنین نتایج مطالعه‌ی دیگری نشان داد که مردان از انجام سکس دهانی برای همسرشان حس رضایت بالایی دارند. چرا که بهتر می‌توانند همسر خود را به ارگاسم برسانند و رابطه بهتری خواهند داشت.

مزایای سکس دهانی چیست؟
این نوع از رابطه جنسی برای افرادی که از ترس از دخول دارند، مانند افراد مبتلا به واژینیسموس مناسب است.

عوارض و خطرات سکس دهانی چیست؟

عوارض نزدیکی از دهان چیست؟ بسیاری از متخصصین بر این باورند که رابطه جنسی دهانی، رابطه‌ی امنی نیست. البته نمی‌توان انکار کرد که سکس دهانی امنیت بیشتری نسبت به دخول بدون استفاده از کاندوم دارد. چرا که سکس دهانی به تنهایی منجر به بارداری نمی‌شود. اما باید دانست که اگر در سکس دهانی از ابزارهای حفاظتی مانند انواع کاندوم استفاده نشود، احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود دارد.

از آن جایی که در رابطه اورال، لیسیدن یا خوردن و مکیدن اندام تناسلی طرف مقابل وجود دارد، شما با مایعات جنسی و ترشحات همسر خود، مستقیما در ارتباط هستید. این تماس مستقیم با ترشحات، شما را در معرض بسیاری از بیماری‌های مقاربتی قرار می‌دهد.

می‌خوای با همسرت رابطه جنسی بهتری داشته باشی؟ نوبت بگیر!

رابطه دهانی و عفونت، بیماری‌ های آمیزشی قابل انتقال از سکس دهانی کدامند؟

رابطه جنسی دهانی باعث بروز چه بیماری‌هایی میشود؟ بیماری‌هایی نظیر ویروس پاپیلوم انسانی (HPV)، عفونت قارچی واژن، هرپس، سوزاک، عفونت کلامیدیا، هپاتیت، عفونت تریکومونیازیس، سفلیس، شپش عانه و ایدز (HIV) از جمله بیماری‌هایی هستند که احتمال انتقال آنها در اورال سکس وجود دارد.

احتمال ابتلا به این بیماری‌ها وقتی که شما انجام دهنده رابطه دهانی هستید یا بروز علائم سرطان دهان نسبت به زمانی که گیرنده هستید، بسیار بیشتر است. به این دلیل که شما بیشتر در معرض مایعات و ترشحات جنسی قرار می‌گیرید. اگر شما درون دهان خود زخم یا بریدگی‌هایی داشته باشید، شانس انتقال بیمار‌ی‌ها بالاتر هم خواهد بود.

چگونه ایمنی را در اورال سکس افزایش دهیم؟ (نکات بهداشتی برای رابطه دهانی)

شما باید در هر حالتی مراقب باشید و ایمنی خود را فراهم کنید. برای مثال برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی می‌توانید از لوازم حفاظتی مانند انواع کاندوم استفاده کنید. برای این کار از کاندوم‌های مردانه، زنانه و دنتال دم یا کاندوم دهانی استفاده کنید.

راه دیگر حفاظت از خود در مقابل خطرات و بیماری‌ها این است که اگر شما یا شریک شما یکی از شرایط زیر را دارید، از انجام سکس دهانی خودداری کنید:

  • به یکی از بیماری‌های مقاربتی مبتلا باشید (به عنوان مثال علائم بیماری سوزاک وجود داشته باشد)
  • انواعی از زخم‌ها یا بریدگی و خراش‌ را در ناحیه‌ دهانی یا ناحیه‌ تناسلی خود داشته باشید
  • داشتن پیرسینگ (سوراخ کردن بدن) در دهان یا ناحیه تناسلی که هنوز جای آن خوب نشده باشد یا ملتهب باشد
  • داشتن عفونت گلو
  • در دوره پریود خود باشید.
چگونه ایمنی را در اورال سکس افزایش دهیم؟
شما باید در هر حالتی مراقب باشید و ایمنی خود را فراهم کنید.

۱. با تزریق واکسن HPV، خطرات احتمالی سکس دهانی را کم کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از عوارض سکس دهانی انتقال ویروس HPV (عامل بیماری زگیل تناسلی) است. توصیه می‌شود همه‌ی افراد پیش از آغاز زندگی جنسی خود، علاوه بر انجام آزمایش hpv، واکسن این ویروس را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سن مناسب برای دریافت واکسن HPV و تعداد دوزهای آن می‌توانید با متخصص زنان یا اورولوژیست مشورت کنید.

۲. از کاندوم استفاده کنید و محافظ دهانی یا سد دندانی را فراموش نکنید

بندهای دندانی یا کاندوم زبانی، یکی از انواع کاندوم برای رابطه جنسی هستند که در حین رابطه جنسی دهانی مانعی بین ناحیه تناسلی و دهان ایجاد می‌کنند. استفاده از کاندوم زبانی زوجین را در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت می‌کند. سدهای دندانی یا دنتال دم ورقه‌های بسیار نازکی هستند که معمولاً از لاتکس یا پلی یورتان ساخته می‌شوند و اکثر آن‌ها به شکل مربع هستند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر متخصص

سکس دهانی یا اورال سکس یکی از انواع رابطه جنسی است که بدون دخول و برای ایجاد حس لذت بیشتر در زوجین انجام می‌شود. رابطه جنسی دهانی به دلیل تحریک عصب‌های آلت تناسلی زنان و مردان، می‌تواند یک روش موثر در تجریک جنسی و حتی بروز ارگاسم باشد.

اگرچه حتما دقت داشته باشید که راهکارهای ایمنی را رعایت کنید. استفاده از کاندوم یا سدهای دندانی، انجام آزمایش برای تشخیص بیماری‌های عفونی و برقراری رابطه جنسی با یک فرد از بهترین روش‌ها هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با دکتر زنان یا در صورت بروز عفونت با دکتر متخصص عفونی مشورت کنید. در سایت دکترتو برای شما امکان مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین زنان زایمان و نازایی و مشاوره آنلاین پزشک عفونی هم فراهم شده است. برای دریافت مشاوره اختصاصی همین الان اقدام کنید!

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ویروس ایدز از جمله ویروس‌های پرخطری است که در رابطه جنسی دهانی محافظت‌نشده هم احتمال انتقال بالایی دارد. این بیماری منجر به نقص ایمنی فرد می‌شود. در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. از‌این‌رو مراقبت و پیشگیری از ابتلا به آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

مسلما اندام جنسی طعمی مشابه شیرینی و کلوچه ندارد. با توجه به این که چقدر سالم هستید و چقدر به مسائل بهداشتی اهمیت می‌دهید؛ اندام تناسلی شما هم می‌تواند طعم بهتری داشته باشد.

با این حال اگر دوست دارید هنگام برقراری رابطه جنسی دهانی طعم خوبی را احساس کنید می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید. کافی است قبل از اورال سکس، از این غذاها خورده باشید:

  • آناناس
  • انبه (یا خربزه درختی)
  • جوز
  • دارچین
  • کرفس.

بله. انواع روش‌های سکس به دلیل نزدیکی بسیار زیاد بین دو فرد، ممکن است انتقال ویروس کرونا را آسان تر کنند. به ویژه وقتی فردی که مبتلا به این بیماری است بخواهد سکس دهانی برقرار کند. چرا که این ویروس بیشتر از هر چیزی با ترشحات و مایعات دهان منتقل می‌شود.
بهترین راهکار، خودداری از داشتن رابطه جنسی با فردی است که علائم کرونا دارد. در صورتی که داشتن اورال سکس با چنین فردی ضروری بود، باید حتما از کاندوم و دنتال دم استفاده نمود.

علائم بیماری‌های مقاربتی دهان می‌تواند شامل بروز زخم در دهان (که ممکن است بدون درد باشد)، ایجاد ضایعاتی شبیه تبخال و تاول در اطراف دهان، گلو درد و مشکل در بلع یا تورم لوزه‌ها و غدد لنفاوی باشد.
پیرسینگ زبان برای رابطه جنسی نیز ممکن است با عفونت همراه شود.

بله، متاسفانه بدون دخول هم امکان ابتلا به HIV از مایعات واژن و مایع منی وجود دارد. همچنین تماس با زخم باز روی آلت تناسلی نیز امکان انتقال ایدز را فراهم می‌کند.

رابطه جنسی دهانی بدون کاندوم هنوز خطر قابل توجهی برای ابتلا یا انتقال عفونت‌های مقاربتی (STIs) را دارد.
برای افرادی که می‌خواهند بدانند آیا رابطه دهانی باعث بارداری میشود، باید گفت که امکان آن وجود ندارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
منبع:
کارشناس تولید محتوا و کارآموز طراحی سایت و سئو هستم. خوشحالم که به عنوان نویسنده در تیم خوب دکترتو مشغول به فعالیت هستم. چراکه اینجا می‌تونم برای آگاهی عموم مردم و کمک به سلامت جسمی و روحی همنوعان خودم تلاش کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس دهانی

  1. احمدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من تقریبا ۳ یا چهار ماهی میشه که اصلا سکس نداشتم ولی چن باری شده که برام ساک بزنن
    که از اخرین ساک هم تقریبا ۴۰ روز میگذره
    ولی این مدت انقد به این موضوع فک کردم که نکنه ایدز گرفته باشم هیچ مشکلیم ندارم
    فردیم ک برام ساک زده باز هیچ مشکلی نداره
    ولی خودم خیلی وسواس گرفتتم که مثلا شبا هم تو خواب بهش فک میکنم و ترسش باعث میشه عرق کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر با این شرایط احتمال بیماری وجود ندارد

  2. سارا گفت:

    سلام آیا از رابطه عقب موجب عاملگی دارد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر

  3. السا گفت:

    سلام من دختر ۱۱ساله هستم دوست دارم که واژنم قلقلک بده چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سوالتان را واضح تر بپرسید

  4. بماند گفت:

    الت من خیلی بزرگ است وداخل انجا جا نمیشه ولی من به زور جا میکنم اشکالی داره یانه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر ایرادی ندارد

  5. سلام میخواستم بدونم من همسرم درخواست پوزیشن ۶۹ دارند باید برای خوردن طرفین از چه ابزارهایی جهت حفاظت از بیماری های مقاربتی استفادل کرد گفت:

    ممنون میشم پاسخ بفرمایید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      قبل از مراقبت خوب شستشو دهید
      گاهی هم از کاندوم می توانید استفاده کنید

  6. ناشنااش گفت:

    سلام
    بنده رابطه ی دهانی داشتم در حین رابطه متاسفانه دو سه بار وقتی الت پارتنرم در دهانم بود حالت استفراغ بهم دست داد ولی قورت دادم خواستم بدونم که آیا استفراغ طبیعیه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      گاهی با تحریک حلق این اتفاق می افتد که طبیعی است

  7. مریم گفت:

    اگر منی راروی سینه بمالیم چه میشود

  8. ناشناس گفت:

    آموزنده بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

      1. عصرپاییزی گفت:

        سلام اگه زوج بیماری نداشته باشند مشکلی پیش نمیاد؟

  9. ناشناس گفت:

    عالی آموزنده بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما.

  10. Reza گفت:

    مطالب به روز کامل و مفید بود
    سالم و پرتوان باشید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

      1. عصرپاییزی گفت:

        سلام اگه زوج بیماری نداشته باشند مشکلی پیش نمیاد؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          درود برشما.
          افراد سالم یا به ظاهر سالم هم در خطر بیماری های مقاربتی هستند. در سکس دهانی بعلت ارتباط مستقیم باکتری های دهان با آلت تناسلی ، توصیه می گردد احتیاط های لازم و بهداشتی انجام شود.