چرا سکس با کاندوم بهترین روش پیشگیری است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سکس با کاندوم تنها روشی است که به طور همزمان از بارداری و بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند. از کاندوم می‌توان در کنار سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کرد. استفاده از کاندوم در سکس، لذت جنسی را تا حدودی کاهش می‌دهد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
چرا سکس با کاندوم بهترین روش پیشگیری است؟

سکس با کاندوم یکی از بهترین روش‌های کنترل بارداری غیر هورمونی و همچنین روشی برای محافظت حین رابطه جنسی است. کاندم از بیشتر بیماری‌های مقاربتی حین رابطه جنسی جلوگیری می‌کند و در انواع مختلفی مانند کاندوم زنانه و مردانه قابل تهیه است.

اگر قصد دارید در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده کنید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم انواع کاندوم چیست؟ آیا کاندوم لذت جنسی را کاهش می‌دهد؟ مزایا و معایب استفاده از کاندوم چیست؟ آیا می‌توان با کاندوم از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری کرد؟ اگر در سکس کاندوم پاره شد، چه می‌توان کرد؟

اگر برای کنترل بارداری یا پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به دنبال روشی مطمئن هستید، می‌توانید با متخصص زنان یا متخصص اورولوژی مشاوره داشته باشید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با متخصصان وجود دارد.

کاندوم چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

کاندوم کیسه‌ای نازک از جنس لاتکس است که قبل از رابطه جنسی باید روی آلت تناسلی مرد قرار بگیرد. نوعی کاندوم زنانه نیز وجود دارد که می‌توان آن را در واژن قرار داد. کاندوم در واقع سدی ایجاد می‌کند تا مایع منی و ترشحات مرد وارد واژن نشود. کاندوم به طور همزمان می‌تواند از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند.

برای تاثیر داشتن کاندوم باید تا پایان رابطه جنسی از آن استفاده کنید. اگر گاهی از کاندوم استفاده می‌کنید یا قبل از به پایان رسیدن سکس آن را بیرون می‌اندازید، این روش برای شما هیچ تاثیری نخواهد داشت. قبل از استفاده حتما به تاریخ انقضا روی بسته‌بندی توجه کنید و مطمئن شوید که تاریخ مصرف آن منقضی نشده است.

سکس با کاندوم چگونه از بارداری جلوگیری میکند؟

اگر به دنبال بهترین روش های جلوگیری از بارداری هستید، سکس با کاندوم احتمالا بهترین گزینه برای شما است. برای موثر بودن کاندوم باید هر بار در رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید. کاندوم از تماس پوست با پوست در ناحیه تناسلی جلوگیری می‌کند. اگر قصد دارید در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده کنید، ابتدا باید چگونگی استفاده از آن را بدانید و با انواع کاندوم‌ها آشنا شوید.

بهترین مارک کاندوم در سکس کدام است؟
در مارک‌های مرغوب کاندوم، احتمال پاره شدن بسیار کمتر است.

احتمال بارداری با کاندوم چقدر است؟

مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از بارداری با کاندوم نحوه استفاده از آن است. اگر از کاندوم به‌درستی و به‌صورت مداوم در سکس استفاده کنید، حدود ۹۸ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. این عدد به این معناست که هرساله از میان ۱۰۰ زنی که همسران آنها از کاندوم استفاده می‌کنند، ۲ نفر ممکن است باردار شوند.

میزان پیشگیری از بارداری در کاندوم زنانه حدود ۹۵ درصد است. اگر از این کاندوم درست استفاده نکنید، تاثیر آن به ۷۹ درصد می‌‌رسد.

آیا کاندوم باعث کاهش لذت جنسی می‌ شود؟ (تاثیر کاندوم در لذت رابطه جنسی)

کاندوم به دلیل ایجاد یک لایه محافظ در لذت جنسی تاثیر گذاشته و می‌تواند احساس را در سکس کاهش دهد. همچنین مکث حین مقاربت و گذاشتن کاندوم می‌تواند تاثیر منفی در روحیه هر دو شخص داشته باشد. اما چندین راهکار وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها لذت جنسی را در حین استفاده از کاندوم بالا برد. از جمله:

اقدامات قبل از گذاشتن کاندمتوضیحات
اطلاع از نحوه استفاده از کاندومنحوه گذاشتن کاندوم را تمرین کنید تا در حین سکس زمان زیادی از شما نگیرد.
انتخاب کاندم مناسببرخی از کاندوم‌ها لذت جنسی را افزایش می‌دهند. کاندوم‌های خاردار، طعم‌دار یا کاندوم‌های خیلی نازک می‌توانند به شما کمک کنند.
استفاده در زمان معاشقهبه‌عنوان‌مثال در حین بازکردن بسته کاندوم به بوسیدن و تحریک یکدیگر ادامه دهید و از همسرتان بخواهید کاندوم را برای شما قرار دهد.
تاثیر کاندوم در لذت رابطه جنسی چیست؟

انواع کاندوم کدامند؟

کاندوم کیسه‌ای نازک است که از ورود اسپرم به واژن جلوگیری می‌کند. کاندوم‌ها دو نوع مردانه و زنانه دارند. نوع مردانه آن مدل‌های مختلفی دارد که برای افراد با سلایق مختلف طراحی شده‌اند. در ادامه انواع کاندوم را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. سکس با کاندوم مردانه

کاندوم‌های مردانه نوع متداول کاندوم هستند که روی آلت تناسلی مردان قرار می‌گیرند. این کاندوم‌ها معمولا از جنس لاتکس (نوعی لاستیک) هستند. اما ازآنجایی‌که ممکن است برخی افراد به لاتکس آلرژی داشته باشند، جنس پلی‌اورتان یا پلی ایزوپرن نیز ساخته شده است.

۲. سکس با کاندوم خاردار

این نوع کاندوم‌ها دارای بافت خارداری هستند که لذت جنسی را افزایش می‌دهند. احساسی که هر یک از این کاندوم‌ها ایجاد می‌کنند، ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اگر کاندوم‌های کلاسیک باعث کاهش لذت جنسی شما یا همسرتان شده است، می‌توانید کاندوم خاردار را امتحان کنید.

سکس با کاندوم خاردار چگونه است؟
این نوع کاندوم‌ها دارای بافت خارداری هستند که لذت جنسی را افزایش می‌دهند.

۳. سکس با کاندوم برقی

کاندوم برقی روشی برای پیشگیری از بارداری یا بیماری‌های مقاربتی محسوب نمی‌شود. در واقع این کاندوم یک حلقه ویبراتور است که می‌توان همراه یا بدون کاندوم کلاسیک از آن استفاده کرد. این کاندوم از جنس لاتکس است و در انتهای آلت تناسلی قرار می‌گیرد. کاندوم برقی با استفاده از یک باتری کوچک لرزش و ویبره ایجاد می‌کند تا لذت را افزایش دهد.

۴. سکس با کاندوم فضایی

کاندوم‌های فضایی نیز دارای بافت برجسته هستند. برجستگی بافت در این نوع کاندوم به نسبت کاندوم خاردار بسیار بیشتر بوده و واژن و نقطه جی خانم‌ها را تا حد زیادی تحریک می‌کند. به همین دلیل برخی افراد استفاده از این کاندوم را به سکس بدون کاندوم ترجیح می‌دهند. کاندوم فضایی چندین مدل مختلف دارد. برخی از آنها برجستگی مارپیچی داشته و در برخی دیگر برجستگی‌ها مدل دکمه‌ای است.

کاندم فضایی چیست؟
برجستگی بافت در این نوع کاندوم به نسبت کاندوم خاردار بسیار بیشتر بوده و واژن و نقطه جی خانم‌ها را تا حد زیادی تحریک می‌کند.

۵. سکس با کاندوم تاخیری

طرز استفاده از کاندوم تاخیری چیست؟ در کاندوم‌های تاخیری از ژل بی‌حسی استفاده می‌شود. برای افرادی که دچار زود انزالی هستند یا می‌خواهند مدت‌زمان رابطه جنسی طولانی‌تر شود، این کاندوم مناسب است. البته بی‌حسی لذت جنسی را تا حدودی کاهش می‌دهد. اگر برای شما مدت‌زمان سکس در اولویت است، می‌توانید کاندوم تاخیری را امتحان کنید.

۶. سکس با کاندوم زنانه

کاندوم زنانه درون واژن قرار می‌گیرد تا از ورود اسپرم به واژن جلوگیری کند. در دو طرف این کاندوم حلقه انعطاف‌پذیر وجود دارد. یک سر این حلقه بسته شده و داخل واژن قرار می‌‌گیرد. سر دیگر آن باز بوده و حلقه خارج از دهانه واژن قرار دارد. کاندوم زنانه از جنسی ساخته شده است که مانند لاتکس آلرژی ایجاد نکند.

سکس با کاندوم زنانه از حاملگی ناگهانی جلوگیری میکند؟
کاندوم زنانه درون واژن قرار می‌گیرد تا از ورود اسپرم به واژن جلوگیری کند.

آیا کاندوم زنانه لذت ارگاسم را کاهش می­دهد؟

کاندوم‌های داخلی یا زنانه رابطه جنسی ایمنی را ایجاد می‌کنند و این موضوع می‌تواند آرامش بیشتری ایجاد کند. حلقه خارجی کاندوم زنانه می‌تواند در حین مقاربت تحریک کلیتورال اضافی ایجاد کند و لذت جنسی را افزایش دهد.

بهترین مارک کاندوم در سکس کدام است؟

برای انتخاب کاندوم برندهای مختلف ایرانی و خارجی وجود دارد که برخی از آنها طرف‌داران بیشتری دارند. در مارک‌های مرغوب کاندوم احتمال پاره شدن بسیار کمتر است. برندهای مطرح تنوع بیشتری هم داشته و می‌توان متناسب با سلیقه و نوع لذت جنسی کاندوم مناسب را انتخاب کرد.

چند مورد از بهترین مارک‌های کاندوم عبارتند از:

  • کاندوم ساگامی (Sagami)
  • کاپوت (Kapoot)
  • کدکس (KODEX)
  • تروجان (Trojan)
  • دورکس (Durex).

آیا استفاده از کاندوم در هر شرایطی ایمن است؟

همین الان از دکتر مشورت بگیر!

مزایای استفاده از کاندوم در سکس چیست؟

کاندوم جز روش‌هایی است که به دلیل سادگی و عدم برنامه‌ریزی بسیاری از زوجین از آن استفاده می‌کنند. مزایای استفاده از کاندوم عبارت است از:

  • پیشگیری از بارداری بدون برنامه‌ریزی
  • عدم ایجاد عوارض برخلاف روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری
  • پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی
  • استفاده راحت و هزینه پایین
  • تاخیر در انزال در نوع تاخیری آن
  • استفاده از آن برای رابطه جنسی دهانی و مقعدی و پیشگیری از بیماری
  • امکان استفاده از آن در کنار سایر روش‌های پیشگیری از بارداری برای تاثیر بهتر.

سکس با کاندوم در پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی بسیار کارآمد است، اما ممکن است لذت جنسی را کمی کاهش دهد و همچنین احتمال پاره‌شدن آن وجود دارد.

معایب استفاده از کاندوم در سکس چیست؟

استفاده از کاندوم در سکس همانند دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری در کنار مزایا دارای معایبی است. معایب این روش عبارتند از:

  • استفاده از کاندوم به طور مداوم در طول رابطه جنسی
  • احتمال پاره شدن کاندوم و عبور اسپرم از آن
  • کاهش لذت جنسی.

عوارض رابطه جنسی بدون کاندوم

رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. از جمله:

  • احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی
  • احتمال بارداری.
معایب استفاده از کاندوم در سکس چیست؟
سکس با کاندوم در پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی بسیار کارآمد است.

چگونه با کاندوم سکس کنیم؟

اگر می‌خواهید از کاندوم مردانه استفاده کنید، باید هنگام نعوظ کاندوم را روی آلت تناسلی قرار دهید و با گرفتن سر کاندوم آن را تا انتها پایین بکشید. سر کاندوم فضای خالی دارد که پس از انزال مایع منی این قسمت را پر می‌کند. در نتیجه احتمال پاره شدن کاندوم کاهش پیدا می‌کند.

پس از انزال مرد باید آلت تناسلی از واژن خارج شود و پس از آن کاندوم به‌آرامی خارج شود. خارج کردن کاندوم باید در زمانی انجام شود که آلت تناسلی هنوز در حالت نعوظ است. این کار از لیز خوردن کاندوم جلوگیری می‌کند. اگر آلت تناسلی به‌موقع از واژن خارج نشود، ممکن است کاندوم لیز خورده و اسپرم وارد واژن شود.

اگر می‌خواهید در طول سکس از کاندوم زنانه استفاده کنید، باید حلقه انتهایی را وارد واژن کنید. انتهای دیگر کاندوم از دهانه واژن خارج شده و کل کاندوم دیواره واژن را می‌پوشاند. در این حالت مانعی بین اسپرم و دهانه رحم ایجاد می‌شود. کاندوم زنانه را می‌توان تا ۸ ساعت قبل از نزدیکی هم در واژن قرار داد. پس از رابطه جنسی باید قبل از ایستادن کاندوم را خارج کرد.

برای راهنمایی در مورد نحوه استفاده از کاندوم می‌توانید با متخصص اورولوژی یا متخصص زنان مشورت کنید.

متن انگلیسی:
Always buy condoms that have the European CE mark or the UKCA mark on the packet. This means they have been tested to high safety standards.
ترجمه فارسی:
همیشه کاندوم‌هایی بخرید که علامت CE اروپا یا علامت UKCA روی بسته‌شان داشته باشند. این به معنی وجود استانداردهای ایمنی بالا در زمان آزمایش آن‌ها است.

به نقل از سایت nhs

چه زمانی از کاندوم استفاده کنیم؟

هر بار که رابطه جنسی دارید، برای آرامش بیشتر از جلوگیری بیماری مقاربتی یا بارداری ناگهانی بهتر است از کاندوم استفاده کنید. استفاده از آن شامل رابطه جنسی واژینال، مقعدی و رابطه جنسی دهانی است. هر بار که رابطه جنسی دارید یا از یک نوع رابطه جنسی به نوع دیگر تغییر روی می‌آورید (به عنوان مثال از دهانی به واژینال)، از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

سکس با کاندوم در شب زفاف

در اولین سکس به دلیل تنگ بودن واژن بهتر است از کاندوم‌های بسیار نازک استفاده کنید. یکی از اشتباه‌ترین اقدامات استفاده از کاندوم‌های خاردار یا فضایی در سال‌های اول رابطه جنسی است. این نوع کاندوم‌ها احتمال ایجاد زخم و عفونت را در دهانه واژن افزایش می‌دهند. به همین دلیل باید از کاندوم کلاسیک و بسیار نازک استفاده کرد.

اشتباهات مرسوم در استفاده از کاندوم در سکس

برخی افراد نحوه استفاده صحیح از کاندوم را نمی‌دانند و به همین دلیل احتمال بارداری بالا می‌رود. قبل از استفاده کاندوم در سکس باید نحوه قراردادن و برداشتن آن را یاد بگیرید. برای اثربخشی کاندوم باید در طول رابطه جنسی از آن استفاده کرد.

برخی زوجین در اواسط رابطه کاندوم را برداشته و یا همیشه از این روش پیشگیری استفاده نمی‌کنند. شرط اثربخشی کاندوم استفاده مداوم و قراردادن آن تا پایان سکس است.

یکی دیگر از اشتباهات توجه نداشتن به تاریخ انقضای کاندوم است. احتمال پاره شدن کاندوم تاریخ‌گذشته بسیار زیاد است. برای کاهش هزینه کاندوم‌ها نامرغوب خریداری نکنید. اگر کاندوم خشک یا شکننده بود، از آن استفاده نکنید.

گاهی ممکن است زوجین برای اطمینان بیشتر از کاندوم مردانه و زنانه هم‌زمان استفاده کنند. اما باید بدانید این کار باعث افزایش اصطکاک و حتی چسبیدن دو کاندوم به هم می‌شود. در نتیجه باعث پاره شدن کاندوم یا لیز خوردن آن می‌شود.

بهترین روش درمان بیماری مقاربتی چیه؟ حتما با متخصص مشورت کن.

تاثیر استفاده از کاندوم در پیشگیری از بیماری های مقاربتی چیست؟

کاندوم یکی از روش‌های بسیار موثر در پیشگیری از انواع بیماری های مقاربتی است. البته نمی‌توان با استفاده از کاندوم در سکس از تمامی بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کرد. کاندوم در پیشگیری از بیماری‌هایی که از طریق مایعات بدن منتقل می‌شود، تاثیر خوبی دارد. احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند سیفلیس، سوزاک و کلامیدیا با استفاده مداوم و صحیح از کاندوم به حداقل می‌رسد.

جالب است بدانید حتی در افرادی که چندین شریک جنسی دارند، استفاده از کاندوم احتمال انتقال ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) را تا ۸۰ درصد نسبت به افرادی که از کاندوم استفاده نمی‌کنند، پایین می‌آورد.

برخی از بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل تناسلی (HPV)، تب‌خال تناسلی و شانکروئید از طریق تماس پوست با پوست منتقل می‌شوند. این دسته از بیماری‌ها با استفاده از کاندوم نیز منتقل می‌شوند.

برای پیشگیری از این بیماری‌های مقاربتی بهتر است با متخصص زنان یا اورولوژی مشاوره داشته باشید تا اطلاعات کافی در مورد این بیماری به دست آورید. برای مشاوره با دکتر زنان یا دکتر اورولوژی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

سکس مقعدی با کاندوم از انتقال بیماری‌ های جنسی جلوگیری می‌ کند؟

اگر زوجین تمایل به سکس مقعدی دارند، می‌توانند برای کاهش خطر انتقال عفونت، نزدیکی با کاندوم را تجربه کنند. به تازگی سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا نیز استفاده از کاندوم در مقاربت مقعدی را برای کاهش عفونت مقاربتی مجاز اعلام کرده است.

سکس مقعدی با کاندوم از انتقال بیماری‌ های جنسی جلوگیری می‌ کند؟
برای کاهش خطر انتقال عفونت، رابطه جنسی با کاندوم را تجربه کنید.

سکس دهانی با کاندوم از انتقال بیماری‌ های جنسی جلوگیری می‌ کند؟

برخی افراد به سکس دهانی علاقه داشته و تمایل دارند با شریک جنسی خود بلوجاب (سکس دهانی) داشته باشند. این نوع رابطه ممکن است باعث انتقال بیماری شود. شایع‌ترین بیماری‌هایی که از طریق رابطه دهانی منتقل می‌شوند، بیماری‌های سوزاک، سیفلیس و تبخال تناسلی است.

برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری با کاندوم، بهتر است با متخصص زنان یا متخصص اورولوژی مشاوره داشته باشید تا اطلاعات کافی در مورد این بیماری به دست آورید. برای مشاوره با دکتر زنان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

نتیجه‌ گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

سکس با کاندوم روشی است که به طور هم‌زمان از بارداری و بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده کنید، می‌توانید انواع مختلف آن را امتحان کرده تا مناسب‌ترین کاندوم را پیدا کنید. کاندوم‌ها به‌صورت مردانه و زنانه تولید می‌شوند و جنس برخی از آنها برای افراد حساس به لاتکس مناسب است.

اگر می‌خواهید با استفاده از کاندوم در سکس از بارداری یا بیماری مقاربتی جلوگیری کنید، بهتر است ابتدا با دکتر متخصص زنان یا دکتر اورولوژیست مشاوره داشته باشید تا بهترین روش پیشگیری را به شما معرفی کند. برای پیداکردن بهترین دکتر زنان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین زنان زایمان و نازایی و مشاوره آنلاین دکتر متخصص اورولوژی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

رابطه جنسی بدون کاندوم شانس انتقال بیماری مقاربتی و بیماری عفونی را افزایش می‌دهد. برای برخی از زوج‌ها، بارداری در صورت داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم نیز امکان‌پذیر است. با استفاده مداوم از کاندوم در طول تماس‌های جنسی، مواجهه احتمالی خود با بیماری‌های مقاربتی را کاهش دهید و تاثیر کاندوم در رابطه را جدی بگیرید.

برای اینکه مطمئن شوید از قسمت درست کاندوم استفاده می‌کنید، قبل از پوشیدن، آن را با دقت نگاه کنید. حالت برآمده پوشش خارجی است و باید روی آلت تناسلی قرار گیرد. در کاندوم زنانه، حالت برآمده در داخل واژن قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید قبل از استفاده از کاندوم کمی پیچ آن را باز کنید تا بتوانید بفهمید کدام سمت قسمتی درست آن است.

استفاده از کاندوم در سکس به دلیل ایجاد لایه محافظ باعث کاهش لذت جنسی می‌شود. برخی از انواع کاندوم از جمله خاردار و فضایی به دلیل وجود برجستگی می‌تواند لذت جنسی را بیشتر کند. اگر می‌خواهید از کاندوم کلاسیک استفاده کنید، باید بدانید هر چه کاندوم نازک‌تر باشد، در لذت جنسی تاثیر مثبتی دارد.

کاندوم زنانه نیز می‌تواند از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری کند. البته تاثیر این نوع کاندوم نسبت به کاندوم‌های مردانه کمی پایین‌تر است. کاندوم مردانه ۹۸% تاثیر داشته و کاندوم زنانه حدود ۹۵% موثر است.

ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس پوست با پوست منتقل می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان با استفاده از کاندوم در سکس از انتقال آن جلوگیری کرد. اما باید بدانید استفاده از کاندوم احتمال انتقال زگیل تناسلی را کاهش می‌دهد.

تب‌خال تناسلی جز بیماری‌هایی است که از طریق تماس پوست با پوست منتقل می‌شود. استفاده از کاندوم می‌تواند احتمال انتقال را تا حد زیادی کاهش دهد.

پیش از سکس با کاندوم باید از منقضی نشدن تاریخ انقضای آن مطمئن شوید. اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد، احتمال پاره شدن کاندوم وجود دارد. همچنین گاهی ممکن است اصطکاک یا چسبیدن کاندوم در حین مقاربت باعث پارگی آن شود. اگر پیش از استفاده احساس کردید کاندوم سفت، چسبنده یا خشک است، از آن استفاده نکنید.

پاره شدن کاندوم به هر دلیلی احتمال عبور مایع منی و رسیدن اسپرم به واژن را بالا می‌برد. به همین دلیل در صورت پاره شدن کاندوم باید از قرص اورژانسی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

با استفاده از کاندوم می‌توان از انتقال ویروس HIV جلوگیری کرد. استفاده از آن در سکس تا ۸۰% احتمال ابتلا به ایدز را پایین می‌آورد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس با کاندوم

  1. ناشناس گفت:

    باکاندوم وبدون ارضاشدن امکان بارداری وجود دارد؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر با توجه به این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد

  2. عسل مشکات گفت:

    عالی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی تان خانم مشکات عزیز
      تندرست باشید