ارگاسم چیست؟ انواع ارضا شدن در زنان و مردان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارگاسم یا ارضا شدن به حالت رهایی از تنش و انقباضات مداوم همراه با انزال یا بدون آن گفته می‌شود که در زنان و مردان متفاوت است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 19 دقیقه
ارگاسم چیست؟ انواع ارضا شدن در زنان و مردان

خلاصه این مطلب درباره ارگاسم و ارضا شدن را در این پادکست گوش دهید:

ادامه پادکست را می‌توانید در این بخش گوش دهید:

ارگاسم یا ارضا به معنای اوج تحریک و هیجان جنسی است. در حقیقت ارگاسم یا ارضا شدن را می‌توان به قله سکس و رابطه جنسی تشبیه کرد. ارضا شدن یک احساس نیرومند است که در ارتباط با لذت جسمی – روانی تعریف می‌شود. این احساس موجب تخلیه روانی نیروی برآمده از امیال جنسی در انواع رابطه جنسی فرد می‌گردد.

هنگام تحریک جنسی، جریان خون به اندام تناسلی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود حساسیت بیشتری پیدا کند. با افزایش تحریک، ضربان قلب، فشارخون و تنفس فرد نیز ممکن است افزایش یابد. با نزدیک شدن به ارضا، ممکن است عضلات دچار انقباض یا اسپاسم شوند. بسیاری از خانم‌ها در این زمان دچار اسپاسم عضلانی ریتمیک در واژن می‌شود.

مراحل ارضا شدن چیست؟

محققان مختلفی بیان کرده‌اند که پاسخ جنسی مراحل خاصی را دنبال می‌کند، اگرچه نظر آن‌ها در مورد این مراحل متفاوت است. بسیاری از زنان پس از یک دوره ارگاسم یا ارضا شدن قادر به تجربه ارگاسم بعدی هستند، درحالی‌که مردان معمولاً قبل از ارضای جنسی بعدی به یک دوره استراحت نیاز دارند. بیشتر نظریه‌های آن‌ها شامل مراحل زیر است:

مراحل ارگاسمنشانه‌های آن
هیجاندر طی آن، تحریک ایجاد شده و از فواید رابطه جنسی محسوب می‌شود.
تداوم تحریکدر طی آن، تحریک افزایش و سپس کاهش می‌یابد.
ارگاسم یا ارضا شدنهمراه با عشق بازی با همسر، باعث ایجاد احساس شدید لذت می‌شود.
فرونشینیدر طی آن، تحریک کاهش می‌یابد و به اتمام می‌رسد.
بررسی مراحل ارضا شدن

ارگاسم در زنان و مردان چگونه است؟

نشانه‌‌های به ارضا رسیدن زن و مرد شامل افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی، تنفس سریع‌تر، ضربان قلب بالاتر و انقباضات عضلانی است. جایی که معمولاً زن و مرد با هم در زمینه ارگاسم متفاوت هستند، طول مدت بازگشت به حالت اولیه پیش از تحریک مجدد است. همچنین ارضا زن ممکن است بیشتر از مرد طول بکشد. ارگاسم در زنان به طور متوسط ​​از ۱۳ تا ۵۱ ثانیه طول می‌کشد، درحالی‌که مدت ارگاسم در مردان اغلب از ۱۰ تا ۳۰ ثانیه است. زنان در صورت تحریک مجدد، می‌توانند ارضا بیشتری داشته باشند.

مردان به طور معمول در رابطه جنسی دارای یک مرحله معروف به مرحله مقاومت هستند. ارگاسم در این دوره برای آنان ممکن است از چند دقیقه تا حتی یک روز کامل ادامه داشته باشد. پس از آن، انزال می‌تواند اتفاق بیفتد. انقباضات ناحیه تناسلی در مردان، منی را به مجرای ادرار آورده و از آلت تناسلی مرد بیرون می‌کشد.

ارگاسم در زنان و مردان چگونه است؟
نشانه‌‌های به ارضا رسیدن زن و مرد شامل افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی، تنفس سریع‌تر، ضربان قلب بالاتر و انقباضات عضلانی است.

فرایند انزال

در فرایند انزال، وازدفران منقبض می‌شود و اسپرم را به سمت قاعده آلت تناسلی فشرده می‌کند و غده پروستات و وزیکول‌های منی ترشحات را برای تولید منی آزاد می‌کنند. وازدفران به لوله‌هایی گفته می‌شود که اسپرم را از بیضه‌ها گرفته و ذخیره و حمل می‌کنند. در این مرحله، انزال قابل‌توقف نیست.

کنترل ارگاسم

برای رسیدن به توانایی کنترل ارگاسم، با «توجه» و «تن آگاهی» زیاد، بر روی آنچه قبل از ارگاسم احساس می‌کنید تمرکز کنید و در آن حالت بین مرحله تداوم (ثابت شدن) و ارگاسم بمانید. نکته اصلی این است که باید به بدن خود گوش دهید و علائم آن را به‌خوبی بشناسید. ممکن است آزمون‌وخطا طول بکشد و این اشکالی ندارد.

۱. روش توقف – شروع

شریک زندگی خود را از طریق فعالیت‌های موردعلاقه‌اش یا در موقعیت‌های مختلف تحریک کنید. دیگر روش های معاشقه یا سکس بدون دخول را امتحان کنید. نقطه G همسرتان را تحریک کنید. نوک پستان‌ها را تحریک کنید.

تحریک را کاهش داده یا کاملاً متوقف کنید تا زمانی که بدن به وضعیت ثابت شدن برگردد. فرایند تحریک را دوباره شروع کنید، سپس تحریک نقطه G را تکرار کنید تا زمانی که بدن همسرتان آماده انزال شود. در اینجا به مواردی در مورد کنترل ارگاسم در مردان نیز اشاره می‌کنیم:

 ۲. روش فشار دادن سر آلت تناسلی

درست قبل از ارگاسم، سر آلت تناسلی خود را فشار دهید تا ارگاسم شما متوقف شود. ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس احساس راحتی کرده و دوباره تحریک خود را شروع کنید. همچنین می‌توانید این روش را که برای کمک به افراد با مشکل زود انزالی ثابت شده است، امتحان کنید:

 ۳. بالون زدن

ناحیه‌ای از آلت تناسلی خود را پیدا کنید که مخصوصاً حساس باشد. قسمت دیگری از آلت تناسلی خود را لمس نکنید و فقط آن یک ناحیه را لمس کنید. انگشت خود را به‌آرامی به دور آن قسمت به‌صورت دایره حرکت دهید.

تا زمانی که آلت تناسلی‌تان کاملاً سخت نشده است، ناحیه موردنظر را مالش دهید و این کار را ادامه دهید تا زمانی که احساس کنید ارگاسم در حال اتفاق افتادن است. قبل از شروع ارگاسم، دست از لمس آلت تناسلی خود بردارید. بگذارید آلت تناسلی کمی نرم شود، سپس دوباره آن قسمت را مالش دهید تا اینکه به ارگاسم نزدیک شوید. این کار را هرچند بار که می‌خواهید تکرار کنید، اما اجازه ارگاسم را به خود ندهید.

مدت زمان طبیعی انزال در زنان و مردان چقدر است؟

میانگین زمان انزال یا ارگاسم به عوامل زیادی بستگی دارد و می‌تواند متفاوت باشد اما به طور متوسط ​​۵ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد تا یک مرد به ارگاسم برسد. برای خانم‌ها معمولا بیشتر است.

نمی‌دونی چطوری برای بهبود رابطه جنسی اقدام کنی؟

همین الان مشاوره بگیر

انواع مختلف تحریک و ارضا زنان چیست؟

باتوجه‌به اینکه کارشناسان هنوز در مورد تعریف ارضا به تعریف واحدی نرسیده‌اند، چندین دسته‌بندی مختلف برای ارگاسم وجود دارد. زیگموند فروید، روانکاو معروف، ارگاسم‌های زنانه را به این شکل تشخیص داد:

  • در افراد نابالغ به‌عنوان ارگاسم کلیتورال
  • در افرادی که دارای پاسخ جنسی سالم هستند، از نوع مرتبط با واژن

بتی دودسون، محقق مسائل جنسی، بر اساس تحقیقات خود حداقل ۹ شکل مختلف ارضا شدن را تعریف کرده است که با تحریک دستگاه تناسلی نسبت مستقیم دارند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱. ارگاسم کلیتورال

اگرچه ارگاسم کلیتورال ممکن است در دسترس‌ترین نوع ارضا باشد، زنان در این شکل از ارضا شدن انواع مختلفی از لمس شدن را برای به اوج رسیدن ترجیح می‌دهند. دکتر راس می‌گوید: «کلیتوریس یک قسمت بسیار حساس از آناتومی بدن زنان است که از میلیون‌ها انتهای عصبی شبیه به آلت تناسلی مرد تشکیل شده است». لمس یا نوازش آن از طریق تحریک مستقیم یا غیرمستقیم باعث افزایش جریان خون در ناحیه موردنظر گشته و باعث می‌شود که اصطلاحاً کلیتوریس آزاد شود.

برخی افراد در زمان قاعدگی نیاز به ارضا شدن پیدا می‌کنند. ارضا شدن در پریودی ضرر دارد؟ خیر اما ممکن است با خطر عفونت همراه باشد.

۲. ارگاسم در نقطه‌ G

نقطه جی در زنان در دیواره‌ی جلویی واژن و تقریباً در نیمه‌ی راه دهانه‌ واژن و دهانه‌ رحم قرار دارد. نقطه جی یا جی اسپات را نمی‌توان از بیرون بدن دید اما معمولاً می‌توان آن را احساس کرد. دکتر راس می‌گوید شما برای تشخیص آن باید بتوانید یک ناحیه دارای ناهمواری یا برآمدگی را درون واژن تشخیص دهید.

این در بعضی از خانم‌ها احساس اسفنجی بودن را تداعی می‌کند. فشار دادن آرام این نقطه و نوازش اندک آن کاری است که بسیاری از خانم‌ها برای نقطه G انجام می‌دهند. دکتر راس می‌افزاید: «وقتی شما از نظر جنسی تحریک می شوید، نقطه G پر از خون و متورم می‌شود».

 ۳. ارگاسم ترکیبی

اگر می‌توانید دو، سه یا حتی چهار برابر شدت و لذت یک ارضا معمولی را تحمل کنید، این نوع ارضا برای شما بسیار جذاب خواهد بود. ارگاسم ترکیبی زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از یک منطقه حساس از بدن به‌صورت هم‌زمان تحریک شده باشد.

نفوذ نقطه G همراه با لمس کلیتورال یکی از راه‌های تجربه ارگاسم شدید است که به طور معمول نتیجه می‌شود. همچنین ارضا شدن شدید می‌تواند از طریق دخول به واژن همراه با تحریک کلیتورال، نوک پستان یا مقعد – یا همه اینها به طور هم‌زمان حاصل شود.

ارگاسم ترکیبی چیست؟
ارگاسم ترکیبی زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از یک منطقه حساس از بدن به‌صورت هم‌زمان تحریک شده باشد.

 ۴. ارگاسم مقعدی

برخی از زنان این روش را دوست دارند و برخی دیگر اصلاً به آن اهمیتی نمی‌دهند. ازآنجاکه مقعد و راست‌روده به واژن و کلیتوریس بسیار نزدیک هستند و توسط پرینه به هم متصل می‌شوند، ازاین‌رو اعصاب و عضلات مشابهی از جمله (PC یا کف لگن) بین آنها مشترک بوده و می‌تواند به‌صورت هم‌زمان تحریک شود. عضله‌ی PC در بسیاری از خانم‌ها حساس است و تحریک کردن آن می‌تواند باعث ارضا واژینال و همچنین مقعدی شود.

۵. ارگاسم عمیق واژن

کلیتوریس و نقطه G تنها نقاط تحریک لذت‌بخش دستگاه تناسلی نیستند. تجربه واقعی زنان و نیز پژوهش‌های محققان رابطه جنسی مشخص کرده است که مناطق حساس دیگری نیز در داخل واژن وجود دارد که لمس‌کردن آنها به روش صحیح می‌تواند منجر به چیزی شود که در مجموع به‌عنوان ارگاسم عمیق واژن شناخته می‌شود.

در ابتدای واژن یک نقطه به نام نقطه‌ی A در قسمت جلو (یا قدامی) دیواره‌ی آن و زیر دهانه‌ رحم قرار دارد. نقطه بعدی یا همان نقطه O به ارگاسم مرتبط است که می‌توان آن را در دیواره پشتی واژن، تقریباً در پشت گردن رحم مشاهده کرد. انتهای بالای این نقطه و اعصاب آن تحریک‌پذیری بالایی دارند و تحریک آنها ممکن است بسیار لذت‌بخش باشد. در صورتی که ارگاسم صورت نگیرد، می‌تواند مهم‌ترین علت درد زیر شکم بعد از رابطه باشد.

 ۶. ارگاسم همراه انزال

این یک واقعیت است که انزال در زنان نیز مانند مردان وجود دارد. انزال مشخصه‌ی اصلی این نوع از ارگاسم است. دکتر راس می‌گوید: «گاهی اوقات وقتی خانم‌ها تحریک جنسی می‌شوند، از غدد اطراف مجرای ادرار یا سطح قدامی واژنشان نوعی مایع دفع می‌شود. مایعات به طور معمول شفاف هستند و به ادرار شباهت ندارند و می‌تواند مقدار متوسطی از آنها آزاد گردد.

متن انگلیسی: «Clitoral orgasm is the closest to male orgasm. It involves the clitoris becoming engorged, or erect, and the orgasm itself provides release. After a clitoral orgasm, continuing can be uncomfortable.»
ترجمه فارسی: «ارگاسم کلیتورال نزدیکترین ارگاسم به ارگاسم مردان است. این شامل گرفتگی یا نعوظ کلیتوریس می‌شود و خود ارگاسم باعث رهایی می‌شود. پس از ارگاسم کلیتورال، ادامه دادن می‌تواند ناراحت کننده باشد.»

به نقل از سایت drjovanovic

هنگام سکس به اندازه کافی لذت نمی‌بری؟ نوبت بگیر!

 ۷. ارگاسم از طریق نوک پستان

نوک سینه‌های زنان به‌خصوص در اثر لمس و نوازش واکنش نشان می‌دهند، زیرا دارای انتهای عصبی و پوست فوق‌العاده حساسی هستند. بااین‌وجود بعضی از زنان فقط با نوازش و بوسه زدن به نوک سینه‌هایشان می‌توانند این نوع از ارضا شدن را تجربه کنند.

 ۸. ارگاسم از طریق ورزش

رسیدن به اوج تجربه جنسی یا ارضا درحالی‌که فرد درگیر یک تمرین بدنی دشوار است ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اما این نوع ارضا واقعیت دارد. در یک پژوهش نشان داده شد که ۳۷۰ زن از ۵۳۰ زن مورد بررسی، در حین تمرین، ارضا یا لذت جنسی را تجربه کرده‌اند.

این اتفاق معمولاً از طریق تمرینات ورزشی رخ می‌دهد. دکتر هال در این باره می‌گوید: «یکی از راه‌های القای ارضا، فشار فوق‌العاده به عضلات PC فرد است. می‌توان آن‌ها را رشد داده و تقویت کرد».

 ۹. ارگاسم در خواب

همه ما قبلاً انواعی از خواب‌ها را دیده‌ و تجربه کرده‌ایم. بااین‌حال، ارگاسم در خواب تجربه‌ای متفاوت است. دکتر راس می‌گوید: «بعضی از خانم‌ها می‌توانند در هنگام خواب ارضا داشته باشند». یک گزارش علمی در این باره نشان می‌دهد که ۳۷٪ از زنان تا ۴۵ سالگی یکی از این ارگاسم‌های مرتبط با خواب را تجربه کرده‌اند، اما شاید نتوان به‌سادگی باور کرد که این خواب‌ها واقعاً چقدر در بین زنان رایج هستند.

ارضا در خواب معمولاً با دیدن یک خواب دارای تصاویر جنسی و تحریک‌کننده شروع می‌شود. این مسئله باعث افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی زنان و همچنین آرامش زیادی در فرد می‌شود و به‌نوعی به بدن اجازه می‌دهد تا به ارضا برسد درحالی‌که فرد حتی بیدار نیست.

ارضا شدن در خواب غسل دارد؟

اگر بعد ز خواب فرد متوجه شود به ارگاسم رسیده بله، اما در غیر این‌صورت نیازی نیست.

 ۱۰. ارگاسم‌ های متعدد و چندگانه زنان

بر خلاف مردان، زنان بعد از اوج‌گیری در رابطه جنسی و ارضا، دوره‌ای از مقاومت نسبی بدن در برابر تحریک را تجربه نمی‌کنند. آن‌ها قبل از آمادگی برای ارگاسم بعدی باید بتوانند آرامش بدنی را تجربه کنند. دکتر هال پیشنهاد می‌کند اگر قصد دارید این تجربه‌های متعدد را انجام دهید بهتر است که عضلات لگن خود را منقبض کنید.

این کار موجب می‌شود جریان خون بالا نگه داشته شود. این مسئله به نوبه‌ی خود باعث افزایش حساسیت و دستیابی به ارگاسم بعدی می‌شود. اگر وضعیت بدن به طور کامل به حالت قبل از برانگیختن نرسد، می‌تواند ارگاسم بعدی را با سرعت بیشتری نسبت به اولین ارگاسم تجربه کند.

ارگاسم متعدد چیست؟
بر خلاف مردان، زنان بعد از اوج‌گیری در رابطه جنسی و ارضا، دوره‌ای از مقاومت نسبی بدن در برابر تحریک را تجربه نمی‌کنند.

زنان چگونه ارضا می شوند و نشانه های ارضا شدن زنان چیست؟

در شرح زیر از روند فیزیولوژیکی ارضا زنان در دستگاه تناسلی، از مدل چهار فاز «مَسترز و جانسون» استفاده می‌شود.

  • هنگامی که یک زن از نظر جسمی یا روانی تحریک می‌شود، رگ‌های خونی داخل دستگاه تناسلی او گشاد می‌شوند.
  • افزایش خون‌رسانی باعث متورم شدن مجرا و عبور مایعات از دیواره‌های واژن و باعث ورم و مرطوب شدن آن می‌شود.
  • از نظر داخلی، قسمت بالای واژن منبسط می‌شود، ضربان قلب و تنفس سریع شده و فشارخون افزایش می‌یابد.
  • گشاد شدن رگ‌های خونی می‌تواند منجر به برافروختگی زن، به‌ویژه در قسمت گردن و سینه شود.
  • جریان خون به داخل رحم به حد نهایی خود می‌رسد و ناحیه تحتانی واژن سفت می‌شود.
  • اندازه پستان‌ها می‌تواند تا ۲۵ درصد افزایش یابد و افزایش جریان خون در آرئولا – منطقه اطراف نوک پستان – باعث می‌شود تا نوک سینه‌ها از حالت سفت و ایستاده‌تری برخوردار شوند و هاله رنگی دور سینه‌ها پررنگ‌تر شود.
  • کلیتوریس به سمت استخوان پوبیس عقب می‌رود و ظاهراً ناپدید می‌شود.
  • احتمال سرخ شدن نواحی زیر پوست و التهاب نیز وجود دارد.
  • در مرحله‌ی ارگاسم عضلات دستگاه تناسلی، از جمله رحم و داخل رحم انقباضات ریتمیک را با فاصله حدود ۰/۸ ثانیه‌ای تجربه می‌کنند.
  • برخلاف مردان، اکثر زنان دوره مقاومت را نداشته و در صورت تحریک مجدد، ارگاسم بیشتری را تجربه می‌کنند.
  • در صورت تحریک مجدد، بدن زن به‌تدریج با کاهش تورم و کند شدن نبض و تنفس به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

انزال در زنان چگونه است؟

زنان برای انزال نیازی به آلت تناسلی مرد ندارند. انزال زمانی اتفاق می‌افتد که مایعاتی – نه لزوماً ادرار – در حین تحریک جنسی یا ارگاسم از دهانه‌ی مجرای ادرار خارج شود که متفاوت از مایع دهانه رحم است و واژن زن را خیس می‌کند. منی مایعی سفیدرنگ و بسیار شبیه شیر بسیار رقیق است.

طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شد، مایعی که در انزال زن ترشح می‌شود حاوی برخی از اجزای مایع منی است که آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) و اسید فسفاتاز پروستات را شامل می‌شود. این مایع همچنین حاوی مقادیر کمی کراتینین و اوره و ترکیبات اصلی ادرار است. اکنون که می‌دانیم انزال چیست به سراغ ارضا و ارتباط آن با بارداری می‌رویم.

انزال چگونه رخ می دهد؟
انزال زمانی اتفاق می‌افتد که مایعاتی – نه لزوماً ادرار – در حین تحریک جنسی یا ارگاسم از دهانه‌ی مجرای ادرار خارج شود که متفاوت از مایع دهانه رحم است و واژن زن را خیس می‌کند.

ارضا شدن در بارداری خطر دارد؟

در اکثر موارد، ارضای جنسی در دوران بارداری ایرادی ندارد و ارگاسم زنان و نازایی نیز ارتباطی به هم ندارند. در واقع، این مسئله می‌تواند برای سلامتی روانی و ذهنی فرد مفید هم باشد. همیشه در مورد اینکه آیا  رابطه جنسی به طور خاص برای شما مناسب و مفید است یا خیر، باید با متخصص زنان مشورت کنید.

محققان اشاره کرده‌اند که در بارداری‌های کم‌خطر، رابطه جنسی با «زایمان زودرس، پارگی زودرس غشاها یا وزن کم نوزاد هنگام تولد» ارتباط ندارد. بااین‌حال، اگر هر یک از موارد زیر در فرد وجود داشته باشد، دکتر زنان ممکن است او را از فعالیت جنسی منع کند:

  • لکه‌بینی یا خونریزی
  • وقتی دهانه رحم کوتاه‌تر از ۲۲ میلی‌متر است و مادر و جنین در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس قرار دارند.
  • وازا پرویا یا واسا پرویا یعنی هنگامی که عروق بندناف بیش‌ازحد به دهانه رحم نزدیک می‌شوند.
  • وجود جفت سرراهی یعنی وقتی جفت، دهانه رحم را می‌پوشاند.

اگر بارداری فرد به دلایل دیگری مانند احتمال چندقلوزایی بسیار خطرناک باشد، باید با پزشک زنان در این مورد مشورت شود. هنوز تحقیقات کافی در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری پرخطر صورت نگرفته و اطلاعات ما در این باره بسیار اندک است. بااین‌وجود، ما ارتباط بارداری با رابطه جنسی را به‌صورت تقسیم‌بندی سه‌ماهه مورد اشاره قرار می‌دهیم:

ارگاسم در سه‌ ماهه‌ اول بارداری

رابطه جنسی در سه ماه اول می‌تواند عالی باشد یا ممکن است راضی‌کننده نباشد. از طرف دیگر، بدن فرد در سه ماه اول بعد از بارداری حساس‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال، سینه‌های فرد ممکن است به لمس شدن حساس و بنابراین توسط خودش یا شریک زندگی‌اش به‌راحتی تحریک شوند. ممکن است میل جنسی فرد نیز افزایش یابد. این موارد ممکن است منجر به ارضا جنسی سریع‌تر و رضایت‌بخش‌تر گردد.

ارگاسم در سه‌ ماهه‌ دوم بارداری

در سه ماه دوم بارداری، ارضا ممکن است لذت‌بخش‌تر باشد. چند دلیل برای این امر وجود دارد که شاید دلیل اصلی آن افزایش جریان خون در دوران بارداری است. این بدان معناست که رحم و ناحیه واژن فرد حساسیت بیشتری پیدا کرده است. ممکن است فرد پس از ارضا جنسی، انقباضات یا گرفتگی‌های رحمی را احساس کند.

این موارد کاملاً طبیعی است و حتی در مواقعی که فرد باردار نیست هم اتفاق می‌افتد و فقط ممکن است شخص آن‌ها را احساس نکند. در این مورد نباید نگران بود زیرا این انقباضات، مربوط به زایمان نیستند و به زایمان منجر نمی‌شوند. گرفتگی عضلات به‌طورکلی با استراحت فروکش می‌کند.

ارگاسم در سه‌ ماهه‌ سوم حاملگی

در این دوره جنین بزرگ‌تر می‌شود و باتوجه‌به اینکه جنین در رحم زن فضای زیادی را اشغال می‌کند، ممکن است عضلات نتوانند به طور کامل برای رسیدن به اوج لذت جنسی خود منقبض شوند.

باورهای غلط در مورد ارگاسم در زنان

اهمیت زیادی که جامعه برای جنس مرد در برابر جنس زن قائل است و همچنین دانش ناقص ما در ارتباط با موضوع ارضا و مسائل جنسی، منجر به باورهای غلط رایج پیرامون این مسئله شده است. به برخی از این موارد را در زیر اشاره کرده‌ایم:

  • یکی از باورهای غلط در مورد رابطه جنسی این است که تنها هدف از برقراری ارتباط جنسی، رسیدن به ارگاسم است.
    • بااین‌حال، رسیدن به ارگاسم به همان سادگی که معمولاً خیلی‌ها بیان یا تصور می‌کنند نیست.
    • تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۵درصد از زنان هرگز به ارضای جنسی نمی‌رسند.
  • تحقیقات نشان داده است که ارضا شدن مهم‌ترین جنبه تجربه جنسی نیز محسوب نمی‌شود.
    • یک مطالعه نشان داده است که بسیاری از زنان، رضایت‌بخش‌ترین تجارب جنسی خود را شامل احساس ارتباط صمیمانه با فرد مقابل می‌دانند، نه اینکه رضایت خود را فقط بر اساس ارضای جنسی بیان کنند.
  • تصور غلط دیگر این است که تحریک واژن روش اصلی دست‌یابی به ارضای جنسی در زنان است.
    • اگرچه ممکن است این مسئله در مورد برخی از زنان صادق باشد، اما تعداد بیشتری از زنان به دنبال تحریک کلیتوریس ارضا می‌شوند.
  • تصور غلط دیگر این است که افراد تراجنسیتی پس از عمل تغییر جنسیت قادر به ارضای جنسی نیستند.
  • یکی دیگر از این موارد در این پرسش پرتکرار مطرح می‌شود که ایا زن هم مثل مرد آب دارد یا خیر؟! این پرسش یکی دیگر از نشانه‌های کمبود اطلاعات درست جنسی در بسیاری از جوامع است.

آیا همه زنان به ارگاسم می رسند؟

تجزیه‌وتحلیل جامع از ۳۳ مطالعه در طول ۸۰ سال نشان داد که در حین رابطه واژینال فقط ۲۵ درصد از زنان به طور مداوم ارگاسم را تجربه می‌کنند، حدود نیمی از زنان گاهی اوقات به ارگاسم می‌رسند، ۲۰ درصد به‌ندرت یا هرگز به ارگاسم نمی‌رسند و حدود ۵ درصد از آنان هرگز ارگاسم ندارند.

در حقیقت، ارگاسم‌ها لزوماً نباید شامل اندام‌های تناسلی شوند و همچنین نباید با خواسته‌های جنسی در ارتباط باشند. نمونه‌هایی از ارضا شدن ناشی از ورزش این را نشان می‌دهد.

متن انگلیسی: «Some women can orgasm during sex, but they don’t necessarily have an orgasm every time they have sex.»
ترجمه فارسی: «برخی از زنان می‌توانند در حین رابطه جنسی به ارگاسم برسند، اما لزوماً هر بار که رابطه جنسی دارند به ارگاسم نمی‌رسند.»

به نقل از سایت healthdirect
آیا همه زنان به ارگاسم می رسند؟
برخی از زنان می‌توانند در حین رابطه جنسی به ارگاسم برسند، اما لزوماً هر بار که رابطه جنسی دارند به ارگاسم نمی‌رسند.

مردان چگونه ارضا می شوند؟

برای شرح مراحل و روند فیزیولوژیکی ارضا مردان، از مدل چهار فاز «مَسترز و جانسون» استفاده شده است:

۴ مرحله ارگاسم مرداننشانه‌های آن‌ها
 تحریکوقتی مرد از نظر جسمی یا روانی تحریک می‌شود، نعوظ پیدا می‌کند و خون به قسمت‌های مختلف بدن می‌ریزد.
بافت اسفنجی که طول آلت تناسلی مردان را کم یا زیاد می‌کند باعث می‌شود آلت تناسلی بزرگ‌تر و سفت شود. پس از آن، بیضه‌ها سفت و به سمت بدن کشیده می‌شوند.
تداوم و ثابت شدنبا پرشدن رگ‌های خونی در آلت تناسلی مرد، اندازه غدد و بیضه‌ها افزایش می‌یابد. علاوه بر این عضلات ران و باسن تنش را تجربه می‌کنند.
فشارخون بالا می‌رود، نبض سریع می‌شود و سرعت تنفس افزایش می‌یابد.
ارگاسممایع منی مخلوطی از اسپرم (۵ درصد) و ترکیبات آلی و معدنی به حالت مایع (۹۵ درصد) است.
این مایع توسط مجموعه‌ای از انقباضات در عضلات کف لگن، غده پروستات، وزیکول‌های منی و مجاری دفعی به مجرای ادرار وارد می‌شود.
انقباضات در عضلات کف لگن و غده پروستات باعث می‌شود که منی در فرایندی به نام انزال از آلت تناسلی خارج شود. انزال به طور متوسط ​​۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد.
فرونشینیبعد از ارضا، مرد وارد مرحله سکون و آرامش موقت می‌شود که امکان ارگاسم بیشتر را در کوتاه‌مدت از او سلب می‌کند.
این دوره به‌عنوان دوره نسوز شناخته می‌شود و طول آن در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد و به‌طورکلی با افزایش سن مرد بیشتر می‌شود.
در طی این مرحله از ارضا، آلت تناسلی مرد و بیضه‌ها به‌اندازه اصلی خود برمی‌گردند.
مردان چگونه ارضا می‌شوند؟

 روش‌ های ارضا مردان و انواع ارگاسم در آن ها

در بخش زیر به بررسی انواع روش‌های ارگاسم در مردان پرداختیم:

۱. ارگاسم انزالی

ارگاسم انزالی می‌تواند در حین رابطه جنسی و خودارضایی اتفاق بیفتد و در اصل اوج لذت جنسی استاندارد است که اکثر مردان آن را می‌شناسند و دوست دارند و این نوع از انزال معمولاً پاسخ این پرسش است که برخی می‌پرسند اوج لذت مرد کجاست. البته این نوع ارگاسم ممکن است با خود ارضایی دردناک باشد و عوارض خودارضایی را به همراه داشته باشد.

 ۲. ترکیبی یا ارگاسم کل بدن

این ارگاسم آن‌طور که ممکن است تصور شود دشوار نیست. ارگاسم ترکیبی اساساً وقتی به اوج می‌رسد که چندین ناحیه از بدن به طور هم‌زمان تحریک می‌شوند.

۳. ارگاسم مرطوب

در مورد خواب‌هایی که افراد در آن‌ها تصاویر جنسی می‌بینند افسانه‌هایی وجود دارد. گفته می‌شود که این خواب‌ها فقط برای پسران نوجوان در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد. درحالی‌که این خواب‌ها معمولاً وجود دارند و بزرگسالان – چه زنان و چه مردان – نیز می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

 ۴. ارگاسم‌ های متعدد

هنگامی که فرد ارضا می شود، بهتر است ۳۰ دقیقه استراحت کند و از اکسی‌توسین اضافی ترشح‌شده در بدنش لذت ببرد. این نوع از ارگاسم در مردان به‌عنوان دوره بازگشت مجدد بدن پس از اوج لذت جنسی شناخته و زمان تجربه‌‌ی آن با افزایش سن افراد طولانی‌تر می‌شود. اکسی‌توسین به‌عنوان هورمون عشق شناخته می‌شود. پس از آن که فرد این مراحل را گذراند می‌تواند به دور بعدی رابطه جنسی بازگردد.

۵. ارگاسم لگنی

رسیدن به ارگاسم لگنی، ساده نیست و نیاز به تلاش دارد. این مورد را می‌توان به این صورت انجام داد که فرد خود را به مرز ارضا رسانده و سپس متوقف شود. جایی که فرد خود را به مرز ارضا می‌رساند و سپس متوقف می‌شود دو هدف را دنبال می‌کند. نخستین هدف کنترل بهتر تجربه ارگاسم و دومین هدف، افزایش زمانی است که فرد می‌تواند خود را رها و انزال را تجربه کند.

۶. ارگاسم پروستاتی یا ارضا شدن با نقطه جی

دکتر آنابل در زمینه ارگاسم پروستات می‌گوید: «نقطه G مردانه همان غده پروستات است که به آن نقطه P نیز می‌گویند». این نقطه که تحریک آن برای مرد لذت‌بخش است در واقع غده کوچکی به‌اندازه گردو است که از طریق مقعد می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

این غده در داخل بدن در پایه مثانه قرار دارد و به‌راحتی می‌تواند توسط شریک جنسی با انگشت اشاره تحریک شود. این نقطه بسیار حساس است و مردان می‌توانند از طریق مالش ملایم آن به ارگاسم برسند.

ارگاسم پروستاتی چیست؟
نقطه G مردانه همان غده پروستات است که به آن نقطه P نیز می‌گویند.

اختلالات ارگاسم چه هستند؟

افراد در ارضا شدن نیز همچون بسیاری از مسائل دیگر می‌توانند به اختلالاتی دچار شوند. افراد مبتلا به این اختلال‌ها می‌توانند از مواردی همچون پریشانی، ناامیدی و احساس شرم در رنج باشند. همچنین این احساسات را شریک زندگی آنها نیز ممکن است تجربه کند. گرچه ارضا زنان و مردان یکسان در نظر گرفته می‌شود، اما متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تمایل دارند اختلالات را بر مبنای جنسیت افراد توصیف کنند.

اختلالات ارگاسم در زنان

عدم وجود ارگاسم یا ارضا نشدن به‌عنوان آنورگاسمیا نیز شناخته می‌شود. این اصطلاح را می‌توان به آنورگاسمی اولیه و ثانویه تقسیم کرد. نوع اولیه مربوط به زمانی است که زن هرگز این مسئله مهم را تجربه نکرده باشد که به آن آنورگاسمی دائمی نیز گفته می‌شود.

آنورگاسمی ثانویه زمانی معنا می‌یابد که زنی که قبلاً ارگاسم را تجربه کرده دیگر قادر به تجربه آن نیست و به این نوع از اختلال، آنورگاسمی محیطی نیز گفته می‌شود. نوع دیگری از آنورگاسمی نیز وجود دارد که به آن آنورگاسمی موقعیتی می‌گویند و مربوط به زمانی است که فرد فقط در یک پوزیشن خاص می‌تواند ارگاسم را تجربه کند.

یکی از موارد دیگر نیز زود ارضا شدن زنان است. اینکه علت زود ارضا شدن زن چیست می‌تواند دارای ریشه‌های جسمی و روانی مختلف باشد.این شرایط می‌تواند به موارد خاص محدود شود یا به‌طورکلی رخ دهد. این اختلال در زنان می‌تواند در نتیجه دلایل جسمی مانند مسائل زنان و یا استفاده از برخی داروها یا دلایل روانی مانند اضطراب یا افسردگی رخ دهد. در این زمینه بهتر است با دکتر متخصص زنان مشورت کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره آنلاین زنان زایمان و نازایی هم برای شما وجود دارد.

از دیگر اختلالات جنسی در زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اختلالات ارضا شدن چه هستند؟
عدم وجود ارگاسم یا ارضا نشدن به‌عنوان آنورگاسمیا نیز شناخته می‌شود.

اختلالات ارگاسم در مردان

اختلال ارگاسم در مردان همچنین به‌عنوان ارگاسم مهار شده مردانه هم شناخته می‌شود. این اختلال منجر به تأخیر مداوم و مکرر یا ارضا نشدن حتا به دنبال تحریک کافی می‌شود. اختلال ارگاسم مردانه می‌تواند مشکلی باشد که از ابتدای دوران بلوغ در فرد وجود داشته است (یا نشانه های بلوغ در پسران باشد) یا اینکه ممکن است نوعی بیماری باشد که پس از یک دوره عملکرد منظم جنسی به وجود آید.

این مورد می‌تواند به شرایط خاصی محدود شود یا به‌طورکلی رخ دهد. این مسئله می‌تواند در نتیجه سایر شرایط جسمانی فردِ دارای اختلال مانند بیماری‌های قلبی، دلایل روانی مانند اضطراب یا به دلیل استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی رخ دهد.

۱. اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در مردان دارای چند دلیل عمده است. این دلایل به شرح زیر هستند:

  • علل عصبی: این اختلال به دلیل قطع نخاع در افراد رخ می‌دهد.
  • علل غیرعصبی: این مورد به دلیل بیماری‌های قلبی-عروقی یا بیماری‌های هورمونی رخ می‌دهد. واریکوسل می‌تواند از دلایل این مسئله باشد.
  • علل روانی: این مورد به دلایل مختلفی ممکن است در افراد رخ بدهد و نیازمند مشاوره با روانپزشک است.

۲. زود انزالی

انزال در مردان ارتباط نزدیکی با ارضا دارد. انزال زودرس یا زود انزالی یک اختلال شایع جنسی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. زود انزالی طبق تعریف پزشکی به این معناست که به‌موجب آن، مرد نهایتاً یک دقیقه پس از دخول و حتی در همان لحظه دخول به ارضا کامل برسد.

انزال زودرس احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل روان‌شناختی مانند احساس گناه یا اضطراب و عوامل بیولوژیکی مانند عدم تنظیم میزان هورمون‌های مختلف یا آسیب عصبی ایجاد می‌شود. زود انزالی نیز به سه نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود:

  • اولیه: این مورد به معنای آن است که فرد از ابتدای بلوغ دچار مشکل بوده است.
  • ثانویه: این مورد به معنای آن است که فرد از ابتدا دارای مشکل نبوده اما مدتی بعد به دلایلی انند مصرف برخی داروها دچار این مشکل شده است.
  • متغیر و نامرتب: این مورد به معنای آن است که این اختلال گاهی در فرد وجود دارد و گاهی به‌صورت خودبه‌خود خوب می‌شود و ممکن است دوباره بازگردد.

چه عواملی باعث ارضا نشدن یا اختلالات ارگاسم می‌ شوند؟

زنان ممکن است به دلیل عوامل جسمی، عاطفی یا روانی در رسیدن به اوج تحریک جنسی یا ارضا شدن مشکل داشته باشند. عوامل مؤثر در این اختلال‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بالارفتن سن
  • مسائل پزشکی از جمله مشکلات عروقی، عصبی و هورمونی و بیمارهایی مانند دیابت یا ام اس (مالتیپل اسکلروزیس)
  • سابقه جراحی‌های زنان، مانند برداشتن رحم
  • استفاده از داروهای خاص به‌ویژه مهارکننده‌های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI) برای درمان افسردگی
  • اعتقادات فرهنگی یا مذهبی
  • حیا و شرم
  • احساس گناه از لذت بردن از فعالیت جنسی
  • سابقه سوء استفاده جنسی
  • شرایط روانی نامناسب مانند رنج بردن از افسردگی یا اضطراب
  • فشارهای روانی و روان – تنی (سایکوسوماتیک)
  • عزت‌نفس پایین
  • مسائل مربوط به روابط از قبیل تعارضات حل‌نشده یا عدم اعتماد به فرد مقابل
  • عدم رفتار مناسب با کودک در دوران کودکی و رابطه بد مادر با فرزندان
  • مصرف الکل و سیگار

علت انزال نشدن مردان یا دیرانزالی چیست؟

عوامل زیادی می‌توانند در بروز آن دخیل باشند، از جمله سن بالا (با افزایش سن مردان، طبیعی است که انزال طولانی‌تر شود)، شرایط روانی مانند افسردگی یا اضطراب و شرایط پزشکی مانند دیابت یا مولتیپل اسکلروزیس.

متن انگلیسی: «Alcohol and some recreational drugs can also cause delayed ejaculation for many men.»
ترجمه فارسی: «الکل و برخی از داروهای تفریحی نیز می‌تواند باعث تاخیر در انزال در بسیاری از مردان شود.»

به نقل از سایت healthdirect

چگونه اختلالات ارگاسم را درمان کنیم؟

به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر بیماری زمینه‌ای که ممکن است منجر به اختلال در ارگاسم شود وجود دارد باید درمان شود.
  • داروهای ضدافسردگی باید تغییر داده شوند.
  • رفتاردرمانی شناختی (CBT) یا درمان جنسی باید توسط فرد پیگیری شود.
  • تحریک کلیتورال را در حین خودارضایی و مقاربت جنسی افزایش داده شود.
  • مشاوره زوجین یا سکس تراپی یکی دیگر از گزینه‌های محبوب درمانی است. یک مشاور می‌تواند به زوجین کمک کند تا مسائلی را که هم در روابط بین فردی‌شان و هم در اتاق‌خواب اتفاق می‌افتد حل کنند.
  • در برخی موارد، ممکن است از هورمون‌درمانی با استروژن استفاده شود. استروژن می‌تواند به افزایش میل جنسی در زنان و مردان یا میزان جریان خون در اندام تناسلی برای افزایش حساسیت کمک کند. هورمون‌درمانی با استروژن ممکن است شامل مصرف قرص، پوشیدن پچ یا استفاده از ژل روی دستگاه تناسلی باشد. تستوسترون درمانی گزینه دیگری است.
  • برخی از محصولات بدون نسخه (OTC) و مکمل‌های غذایی نیز ممکن است به زنان مبتلا به اختلال عملکرد ارگاسم کمک کنند. روغن‌های تحریک‌کننده جنسی مانند زسترا باعث افزایش گرما و تحریک در نواحی تناسلی می‌شوند. این روغن‌ها ممکن است برای استفاده در حین رابطه جنسی و خودارضایی مفید باشند.
  • استفاده از غذاهای با طبع گرم در مقابل غذاهایی مانند لبنیات که طبع سرد دارند، می‌تواند به درمان زود انزالی در مردان کمک کند.
  • از سوی دیگر استفاده از داروهایی مانند سرترالین، کلومیپرامین و فلوکسیتین می‌تواند باعث بهبود زود انزالی در مردان شوند.
  • استفاده از دارودرمانی مؤثر، روان‌درمانی، ویبراتور آلت تناسلی، ویبراتور رکتال و نیز ماشاژ انگشتی پروستات می‌تواند به مشکل دیرانزالی در مردان کمک کند.
  • استفاده از داروهایی مانند ایمپرمین، میدودرین، کلورفنیرامین، برونفمیرامین و افدرین برای درمان انزال معکوس استفاده می‌شوند.
چگونه اختلالات ارضا شدن را درمان کنیم؟
استفاده از غذاهای با طبع گرم در مقابل غذاهایی مانند لبنیات که طبع سرد دارند، می‌تواند به درمان زود انزالی در مردان کمک کند.

ارگاسم یک تجربه روانی است یا جسمی؟

پژوهشگران این فرضیه را که تجربه لذت ارضا و رضایت بیشتر از آن، به عوامل روانی و اجتماعی بستگی دارد بررسی کردند. محققین مقایسه‌ای بین ارگاسم حاصل از خود ارضایی و ارضای جنسی در روابط بین دو نفر انجام دادند و نتیجه را ارزیابی کردند. نتیجه این مقایسه آن شد که لذت و ارضای فرد بیشتر مربوط به جنبه‌های شناختی است تا جنبه‌های حسی تجربه ارگاسم. این یافته‌ها بر اهمیت عوامل اجتماعی – روانی تجربه ارضا شدن تأکید می‌کنند.

عشق و ارتباط عاطفی بین زوجین در کیفیت ارگاسم مؤثر هستند؟

مطالعات اخیر اثرات حالات عاطفی بر میل جنسی و اختلال‌های عملکرد جنسی را بررسی کرده است. سه بعد اساسی احساسی «لذت – عدم لذت»، «برانگیختگی – عدم تحریک» و «تسلط – تسلیم» به‌عنوان عوامل مستقل عمل می‌کنند. بر اساس این مطالعات، میل جنسی زمانی بیشتر است که افراد حساس رضایت می‌کردند، بیشتر تحریک می‌شدند و احساس تسلط بیشتری در رابطه جنسی داشتند.

میل با افزایش برانگیختگی در حالت‌های خوشایند افزایش و با افزایش تحریک در حالت‌های ناخوشایند کاهش می‌یابد. بالاترین سطح میل جنسی و رهایی از مشکلات جنسی زمانی رخ می‌دهد که ارتباط جنسی با احساسات خوشایند و احساس تسلط بر سکس همراه است. پایین‌ترین سطح نیز به احساسات ناخوشایند در حین برانگیختگی مربوط است. به جز میل جنسیِ یکنواختِ بیشترِ مردان نسبت به زنان در همه‌ی شرایط، همه‌ی یافته‌ها و موارد دیگر برای هر دو جنس به طور یکسان قابل‌استفاده هستند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بسیاری از مردم ارگاسم را اوج هیجان جنسی می‌دانند که یک احساس قدرتمند از لذت و احساس فیزیکی است. ارگاسم معمولاً از تحریک جنسی ناشی می‌شود و ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی و ترشح مواد شیمیایی که به آن اندورفین می‌گویند، درگیر می‌شوند. ارضا شدن زمانی رخ می‌دهد که فرد به اوج لذت می‌رسد. بدن تنش را آزاد می کند و ماهیچه‌های پرینه، اسفنکتر مقعد و اندام‌های تناسلی به طور ریتمیک منقبض می‌شوند. مردان معمولاً هنگام رسیدن به ارگاسم انزال می‌کنند و زنان انقباضات دیواره واژن را تجربه می‌کنند.

زنان همچنین ممکن است در حین فعالیت جنسی یا هنگام تجربه ارگاسم انزال کنند. اگر زوج‌ها در این رابطه به مشکل برخورد کردند، بهتر است با دکتر اورولوژیست یا سکس تراپیست مشورت کنند. سکس تراپی چیست؟ مشاوری است که در زمینه رابطه جنسی به شما راهکار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید و به صورت حضوری نوبت بگیرید یا از مشاوره آنلاین دکتر متخصص اورولوژی استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در این زمان معمولا هورمون دوپامین یا هورمون شادی و هورمون اکسی توسین یا هورمون عشق ترشح می‌شود.

عوامل متعددی مانند آسیب دیوار واژن، استرس و اضطراب و سابقه عمل جراحی دلیل آن هستند.

داشتن رابطه جنسی منظم و استفاده از کاندوم ضخیم می‌توانند کمک کننده باشند.

تاخیر در انزالکه گاهی اوقات اختلال در انزال نامیده می‌شود، وضعیتی است که در آن یک دوره طولانی تحریک جنسی برای مردان طول می‌کشد تا به اوج جنسی برسند و منی را از آلت تناسلی (انزال) آزاد کنند. برخی از مردان با تاخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند.

فرد احساس رضایت می‌کند و حس تنش از بدن او خارج می‌شود.

بله، زیاده‌روی می‌تواند منجر به شکست‌های جسمی و روانی شود.

زنان در دوران نوجوانی از نظر جنسی فعال هستند، اما در ۳۰ سالگی به اوج ارگاسم می‌رسند و تا سن ۵۵ سالگی ظرفیت جنسی ثابتی دارند.

رابطه جنسی و ارگاسم با همسر، به صورتی‌که انزال صورت بگیرد، روزه را باطل می‌کند.

مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و باعث بارداری نمی‌شود.

می‌تواند به دلایل روحی مانند اضطراب و استرس یا شرایط جسمی فرد مرتبط باشد. بهتر است در این زمینه با سکسولوژیست مشورت کرد تا ریشه مشکل پیدا شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ارگاسم

  1. M گفت:

    با سلام
    منو شوهرم وقتی ب هم نزدیک میشم اون ارضا میشه و منم کمی رطوبت حس میکنم ولی نمیتونم تشخیص بدم ارضا شدم یا نع
    ممنون میشم راهنماییم کنید ک چطور تشخیص بدم ارضا شدم یا نع
    آیا همین کمی خیس شدن ب معنی ارضا شدنه یا نه ؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مرطوب شدن شما به علت تحریک و ترشح از غدد واژن است و ارگاسم اوج لذت جنسی هست که نشانه های آن در مقاله ذکر شده است. اگر در خصوص روابط خود مشکل دارید بهتره از این لینک نوبت متخصص روانپزشکی گرفته و برای بررسی مراجعه کنید.
      متخصص روانپزشک

  2. احمد گفت:

    من شبا که می خابم صبح که می خام از تخت خاب بی یام بیرون همیشه از آلت تناسلی آب منی بیرون اومده ولی موقع سکس با زنم خیلی دیر به ار گاسم می رسم شما می‌دونید مشکل چی هست

    1. همیار دکترِتو گفت:

      همراه گرامی
      مایع منی خارج شده ممکنه به علت تحریک شما صورت گرفته باشد و موضوع ارگاسم متفاوت است. در این خصوص با متخصص روانپزشکی مشورت کنید.
      متخصص اعصاب و روان

  3. ناشناس گفت:

    سلام من ۲ سال هست خودارضایی میکنم هر چقدر تلاش می‌کنم نمیتونم ترک کنم دیگ نمیدونم چیکار کنم تا از این مریضی فرار کنم

  4. زری گفت:

    سلام با توجه به اینکه من بالغ بر یک ساله چند نوع داروی روانپزشکیو مصرف می کنم برای اینکه ببینم عملکرد جنسی دارم یا نه خودارضایی کردم و تقریبا همه مواردی که نوشته بود از لحاظ فیزیولوژیکی و … رخ داد. فقط شروعش خیلی زود رخ داد یعنی مثلا همه جا نوشته شروعش تو زنا دیرتر رخ میده بالای ۱۰ دیقه ولی من زیر ۵ دیقه.
    می خواستم بدونم طبیعیه دیگه؟ مشکلی ندارم که؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این زمان در مقالات و نوشته ها به صورت میانگین ذکر شده است و عملکرد جنسی خود رو با داشتن رابطه جنسی در ازدواج بهتر می تونید بسنجید.

  5. V گفت:

    سلام خیلی ممنون از مطالبه خوبتون.
    من در طول روز مایعی ازم ترشح میشه که نمیدونم چیه.
    چون در طول روز همش لباس زیرم مرطوبه و نمیدونم چیکار کنم.
    وقت هایی که یهو بلند میخندم یا وقتی راه میرم کاملا احساس میکنم که داره ازم بیرون میرزه. اما وقتی خشک میشه سفید رنگ میشه.
    دلیلش چیه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این خروج مایع می تونه ادرار شما باشه که به علت داشتن اختلال در عملکرد مثانه زمان خندیدن یا راه رفتن خارج می شود. نیازه از نظر عفونت ادراری و عملکرد مثانه توسط متخصص اورولوژی بررسی شوید. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      متخصص اورولوژیست

  6. ریما گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما.

  7. سامان گفت:

    با سلام و تشکر از خانم یاسمین منصوری بخاطر گردآوری این مطالب عالی و آموزنده که کمتر جایی دیده میشه سپاس فراوان و همچنین ممنون از اپلیکیشن دکترتو.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

    2. محدثه گفت:

      سلام من دو ساله خودارضایی میکنم و الان یماهی میشه ترکش کردم و اولین رابطمم یه هفته پیش تجربه کردم ولی اصلا نتونستم ارضا بشم میخواسم بدونم عوارض خودارضاییه؟ و اینکه درمانی داره؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        میتونه از عوارض خودارضایی نیز باشد. بهتره برای درمان این موارد با متخصص روانپزشکی از این لینک مشورت کنید.
        بهترین دکتر اعصاب و روان

  8. هدی گفت:

    این که در هنگام عشقبازی ، آلت تناسلی مرد ، ترشحات زیادی دارد حتی در صورتی که به نعوظ کامل نرسیده ، ناشی از چیست؟
    ترشحات غیر از منی البته منظور است

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این ترشحات پیشاب است و گاهی دارای اسپرم نیز می باشد و قابلیت بارور کردن دارد.

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشی من با شوهرم باهم رابط داریم ولی من هیچ وقت به اون حالی که می خوام با شوهرم تجربه کنم نمی رسم چون الت شوهرم خیلی کوچک باید چکار کنم شوهرم دوست دارم نمی تونم بهش خیانت کنم ولی بچه خیلی دوست دارم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          گرچه بارداری به طول الت بستگی ندارد
          اما برای سایز حتمن شوهرتان ابتدا به اورولوژیست مراجعه کند

      2. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشی من با شوهرم باهم رابط داریم ولی من هیچ وقت به اون حالی که می خوام با شوهرم تجربه کنم نمی رسم چون الت شوهرم خیلی کوچک باید چکار کنم شوهرم دوست دارم نمی تونم بهش خیانت کنم ولی بچه خیلی دوست دارم میشه راهنمای کنی متشکر ازتون

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          با اینکه بارداری ربط چندانی با طول الت ندارد
          اما برای سایز حتمن شوهرتان باید به متخصص اورولوژیست مراجعه نماید تا از نزدیک معاینه شوند

  9. Sadegh گفت:

    سلام عالی و مفید بود
    معاقشه داشتن طولانی بین زن و مرد و زود نرفتن به سمت سکس باعث بیشتر تحریک شدن بخصوص زنها میشه و میتونه راحتر به ارگاسم برسند که این خودش مشکل شایع شده دیر رسیدن یا به ارگاسم نرسیدن زنان.

  10. عرفان گفت:

    مطلب کاملی بود
    ممنون

    1. Amir ali گفت:

      باسلام. می خواستم بپرسم وقتی که تا مرز انزال یا کنترل اون پیشروی و بعد متوقف میشه مایع منی تولید میشه و ایا این کار با خود ارضایی یکی هست؟ همچنین انجام این کار با تاثیرات خود ارضایی بر بدن یکی هست؟ ممنون

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        تحریک جنسی و تولیدمایع منی خودارضایی محسوب میشه و اگه به صورت مکرر انجام شده که فرد را از کارهای روزمره باز دارد میتونه اثرات منفی داشته باشه.