رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مدت زمان مطلوب برای رابطه جنسی زمانی بین ۷ تا ۱۳ دقیقه از زمان دخول واژینال است. انزال در کمتر از ۲ دقیقه و بیشتر از ۲۰ دقیقه را به ترتیب زود انزالی و دیر انزالی می‌گوییم. دکتر زنان، دکتر اورولوژی و روانشناس و سکس تراپیست می‌توانند به شما کمک کنند مدت زمان رابطه جنسی را به حد نرمال برگردانید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
مدت زمان رابطه جنسی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

اینکه یک سکس نرمال باید چند دقیقه باشد یکی از موضوعاتی جنجالی است که بسیاری از زوجین در آن اختلاف نظر دارند؟ این عدد برای هر زوج می‌تواند متفاوت باشد، همینطور برای مردان و زنان؛ چون زنان کمی دیرتر از مردان به ارگاسم می‌رسند. بر اساس نظرسنجی اعضای انجمن سکس درمانی و تحقیقات در سال ۲۰۰۵، رابطه جنسی واژینال معمولا ۳ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد. بر اساس این نظرسنجی، رابطه جنسی واژینال که ۱-۲ دقیقه طول می‌کشد “خیلی کوتاه” است. رابطه جنسی واژینال که ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد “بیش از حد طولانی” در نظر گرفته می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظر شما مدت زمان سکس باید چند دقیقه باشد؟

درمانگران جنسی می‌گویند که مدت زمان رابطه جنسی مطلوب باید بین ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد. توجه به این نکته مهم است که این ارقام فقط برای دخول واژینال صدق می‌کند. موارد دیگری مانند بوسه و عشق بازی قبل از سکس جزو مدت زمان رابطه جنسی به شمار نمی‌آیند.  به نظر شما این زمان برای رسیدن به ارگاسم برا هر دو نفر کافی است؟

اگر در رابطه جنسی خود با مشکل مواجه هستید، در ادامه همراه دکترتو باشید تا تمامی جوانب مدت زمان رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برای دریافت کمک بیشتر می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با روانشناس و سکس تراپیست‌ها و یا روانشناس آنلاین برقرار کنید. همچینین دکتر زنان و دکتر اورولوژی هم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

مدت زمان مناسب رابطه جنسی در رابطه زناشویی چقدر است؟

هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان رابطه جنسی وجود ندارد. در واقع این موضوع یک مسئله سلیقه‌ای است. بسیاری از افراد معتقدند که رسیدن مرد به انزال، به معنای یک رابطه جنسی مطلوب است. اما برخی دیگر معتقدند سکس خوب زمانی است که طرفین به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسند. طبیعتا با وجود تفاوت در مدت انزال در مرد و زن، مدت زمان رابطه از نظر افراد با دیدگاه دوم طولانی‌تر خواهد بود.

بسیاری از افراد مدت زمان رابطه را طبق دخول در نظر می‌گیرند، اما ممکن است برخی دیگر مدت سکس را از زمان پیش‌نواری یا در ترکیب با دیگر انواع سکس مانند رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی در نظر بگیرند. از این رو تعیین دقیق زمان ایده‌آل رابطه زناشویی کار ساده‌ای نیست.

برای اینکه شما به حد مطلوب زمان رابطه جنسی مدنظر خود برسید باید به طور اصولی آموزش رابطه جنسی را دیده باشید و همینطور شناخت خوبی از بدن خود و همسرتان و نقاط حساس آن داشته باشید.

رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می‌کشد؟

اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع بپردازیم، طبق نظر بیشتر افراد رابطه جنسی طبیعی زمانی است که بعد از دخول حدود ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد. مدت زمان بیشتر از این مقدار با نام دیر انزالی نیز شناخته می‌شود و مدت زمان کمتر از این مقدار را زود انزالی می‌گویند.

سکس نرمال چقدر طول می کشد
طبق بررسی‌ها سکس که از زمان دخول تا ارگاسم ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد، در محدوده نرمال قرار می‌گیرد.

ارضا شدن در چند دقیقه نرمال است؟

مدت زمان رسیدن به ارگاسم در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. هر فرد دارای ویژگی‌های جنسی منحصربفرد است، از این رو مدت نرمال بستگی به شرایط طرفین دارد.

برای داشتن یک رابطه جنسی نرمال، طرفین باید با یکدیگر سازگار باشند. یعنی اینکه یا هر دو دیر انزال باشند یا زود انزال. ناگفته نماند، زوجین در شرایط دیگر نیز می‌توانند با هم سازگار شوند. بیشتر زنان اشتیاق رابطه جنسی را به داشتن ارگاسم ترجیح می‌دهند و اگر مرد آن‌ها دچار زود انزالی نیز باشد، به خوبی با آن سازگار می‌شوند.

دیر انزالی چیست؟

دیر انزالی که گاهی اوقات انزال مختل نیز نامیده می‌شود، وضعیتی است که در آن برای مردان یک دوره طولانی تحریک جنسی طول می‌کشد تا به اوج جنسی برسند و منی از آلت تناسلی خارج شود. برخی از مردان با تاخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند. به طور کلی افرادی که ارضا شدنشان بیش از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، به دیر انزالی مبتلا هستند.

تاخیر در انزال می‌تواند موقتی یا یک مشکل مادام العمر باشد. دلایل احتمالی تاخیر در انزال عبارتند از برخی بیماری‌های مزمن، جراحی ها و داروها. درمان تاخیر در انزال بستگی به علت اصلی دارد.

این طبیعی است که مردان گهگاهی انزال خود را به تاخیر بیاندازند. تاخیر در انزال تنها زمانی مشکل ساز است که ادامه داشته باشد یا برای شما یا همسرتان استرس ایجاد کند.

نمی‌دونی چطور اختلال جنسی رو برطرف کنی؟

از مشاوره زوج درمانی کمک بگیر!

زودانزالی چیست؟

زود انزالی به شرایطی گفته می‌شود که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که خود یا شریک زندگی‌اش می‌خواهد ارضا می‌شود. انزال زودرس یک مشکل شایع جنسی است. تخمین‌ها متفاوت است، اما از هر ۳ مرد، ۱ نفر می‎‌گویند که گاهی اوقات این مشکل را تجربه می‌کنند. به طور کلی رابطه جنسی که طی آن ارضا کمتر از سه دقیقه بعد از دخول بیانجامد، با عنوان زود انزالی شناخته می‌شود.

تا زمانی که زود انزالی به ندرت اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست. با این حال، ممکن است که به زودانزالی مزمن دچار شده باشید. در این صورت نیاز به مراقبت پزشکی خواهید داشت. در رابطه با درمان زودانزالی می‌توانید به متخصص اورولوژی یا سکس تراپیست مراجعه نمایید. همچنین میتوانید از خدمات دکتر اورولوژی آنلاین استفاده نمایید.

مدت زمان سکس و زودانزالی
انزال زودرس ممکن است به دلیل اضطراب و افسردگی باشد.

مدت زمان سکس در انواع سکس چقدر است؟

در رابطه با این موضوع نیز، نظر طرفین بر همه چیز ارجحیت دارد. بسیاری از افراد سکس را فقط رابطه واژینال می‌دانند و مدت زمان رابطه خود را بر اساس آن اندازه‌گیری می‌کنند. اما برخی دیگر رابطه دهانی و سکس مقعدی را بخش مهمی از رابطه جنسی می‌دانند و حتی در برخی مواقع آن را به عنوان سکس کامل در نظر می‌گیرند. از این رو به باور بسیاری، باید زمان متفاوتی برای هر نوع سکس در نظر گرفت.

 سکس دهانی چقدر طول می‌کشد؟

سکس دهانی برای مردان بسیار حائز اهمیت است. به طوری که ۳۰ درصد مردان معتقدند، رابطه دهانی یک سکس کامل است. بسته به منطقه جغرافیایی و جنسیت، نظر افراد در رابطه با مدت زمان رابطه دهانی متفاوت است. برای مثال، مردان اروپایی معتقدند که مدت زمان رابطه دهانی باید به طور میانگین در حدود ۱۱ دقیقه باشد. اما زنان اروپایی معتقدند ۸ دقیقه رابطه دهانی در طول سکس کاملا کافی است.

رابطه مقعدی چقدر طول می‌کشد؟

در سطوح مختلف تجربه، مقدار زمان رابطه مقعدی برای هر فرد متفاوت است. بنابراین پاسخ دقیق به این سوال، غیرممکن است. بسیاری از زنان به دلیل درد بالای رابطه مقعدی، از انجام آن صرف نظر می‌کنند یا اینکه این رابطه را نهایت به مدت ۲ دقیقه تحمل می‌کنند. بسیاری از زنان با انجام تمرین، سعی بر افزایش مدت زمان رابطه مقعدی می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها این نوع رابطه جنسی را به طور کامل جایگزین رابطه واژینال می‌کنند.

نکته کلیدی در رابطه با سکس مقعدی این است که باید به بدن خود گوش دهید. اگر در حین رابطه درد شدید دارید، باید آن را متوقف کنید. با تکرار و تمرین ممکن است بتوانید مدت زمان رابطه مقعدی را تا ۱۰ دقیقه نیز افزایش دهید. بیش از این مدت زمان ممکن است بدن شما آسیب ببیند و به مشکلاتی مانند بواسیر دچار شوید.

میزان دخول چقدر باید باشد؟

میزان دخول بسته به تمایلات فرد متفاوت است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زمان رابطه خود را در عشق بازی قبل از دخول صرف کنند. در نتیجه مدت زمان دخول کوتاه‌تر خواهد بود. به طور میانگین مدت زمان مناسب دخول بین ۷ تا ۱۳ دقیقه است.

برای رفع رابطه جنسی دردناک، همین الان اقدام کن!

آیا زمان رابطه جنسی و ارضا شدن در کیفیت سکس خوب موثر است؟

برطرف شدن نیاز جنسی نه تنها در کیفیت سکس خوب موثر است، بلکه در بهبود کیفیت زندگی نیز موثر است. زمانی که زوجین رابطه جنسی دلخواه خود را در مدت زمان مطلوب خود داشته باشند، به رضایت جنسی دست پیدا می‌کنند.

طی تحقیقات مشخص شده است که افرادی که در طول هفته حداقل یک بار سکس با زمان نرمال دارند، زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. برخی افراد معتقدند که سکس خوب و با مدت زمان مناسب، حتی بیشتر از پول باعث رفاه زندگی آن‌ها می‌شود.

بهترین زمان برای سکس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای رابطه جنسی در صبح و حدود ساعت ۳ بعد از ظهر است، چرا که در آن زمان است که مردان و زنان بیشترین هماهنگی را دارند. در حالی که مردان ممکن است در اوایل تا اواسط صبح بهترین عملکرد را از نظر بدنی داشته باشند (به دلیل افزایش تستوسترون)، اما در اواخر بعد از ظهر به اوج استروژن می‌رسند، که باعث می‌شود از نظر عاطفی بیشتر با شریک زندگی خود هماهنگ شوند. زنان دقیقاً در همان زمان اوج سطح کورتیزول را تجربه می‌کنند که به افزایش انرژی و هوشیاری کمک می‌کند.

پیدا کردن زمان مناسب سکس خود، ممکن است به بهبود زمان و کیفیت سکس کمک کند.

طبق بررسی‌ها صبح‌ها بعد از بیدارشدن از خواب بهترین زمان برای سکس است و می‌تواند روز پرنشاطی را برای شما شروع کند، چون هر دو نفر هم انرژی و زمان کافی برای سکس را دارند و بدن آمده و پرانرژی است.

بیشترین رابطه در طول یک روز چقدر است؟

در رابطه با تعداد دفعات سکس در یک روز محدودیتی وجود ندارد. تنها محدودیت شما این واقعیت است که افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی باعث افزایش اصطکاک و آسیب رسیدن به آلت جنسی می‌شود (اگرچه استفاده از روغن می‌تواند به کاهش آن کمک کند).

با یک تا دو بار رابطه جنسی، زوجین به رضایت کافی می‌رسند. اما ممکن است برخی افراد به دنبال برقراری رابطه جسورانه یا به دنبال ثبت رکورد باشند و این سوال در ذهن آن‌ها شکل بگیرید.

تعیین تعداد دفعات رابطه مجاز جنسی در طول یک روز غیرممکن است و هر فرد می‌تواند با توجه به شرایط جنسی خود تعداد دفعات متفاوتی داشته باشد. برای مثال، یک زن با انجام ۹۱۹ سکس در طول یک روز رکورد گینس تعداد دفعات رابطه را به نام خود ثبت کرده است. بنابراین یک فرد می‌تواند تعداد دفعات زیادی رابطه جنسی در طول یک روز داشته باشد.

مرد در طول یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟

به طور میانگین، مردان بعد از داشتن دو تا سه بار رابطه جنسی در طول روز احساس خستگی می‌کنند و ترجیح می‌دهند بیش از این دفعات رابطه جنسی نداشته باشند.

ناگفته نماند، اگر شما از راه‌های افزایش میل جنسی مردان استفاده کنید، ممکن است بتوانید تا پنج بار در روز نیز رابطه جنسی داشته باشید.

زن در طول یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟

زن‌ها ارگاسم کاملا متفاوتی از زنان دارند. هر زن می‌تواند در طول یک رابطه جنسی چندین بار ارضا شود و هیجان مضاعف به رابطه جنسی ادامه دهد.

برخی زنان می‌توانند در یک سکس ده‌ها ارگاسم داشته باشند. دیگران ممکن است فقط یک یا دو را در طول یک رابطه جنسی داشته باشند. بنابراین پاسخ اینکه یک زن چند بار در روز می‌تواند ارضا شود به استقامت و شریک زندگی او در آن دوره زمانی بستگی دارد. به طور کلی هر چه زن تمایل جنسی بیشتری داشته باشد می‌تواند تعداد دفعات بیشتری به ارگاسم برسد. اگر علاقمند به افزایش تعداد دفعات ارگاسم خود هستید، می‌توانید مقاله راه‌های افزایش میل جنسی زنان را مطالعه نمایید.

تعداد سکس در روز برای مردان و زنان
یک زن در طول روز به تعداد دفعات خیلی بیشتری از مردان به ارگاسم برسد.

برای داشتن سکس طولانی چکار کنیم؟

راه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در افزایش مدت رابطه جنسی‌تان کمک کنند. از محصولات بهداشتی گرفته تا تمرینات ورزشی خاص می‌توانند در این زمینه موثر باشند. در ادامه این شیوه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. اسپری تاخیری برای افزایش زمان سکس مناسب است؟

اسپری تاخیری بر کمک به فرد در به تاخیر انداختن انزال متمرکز هستند. اسپری‌ها معمولاً با استفاده از یک بی حس کننده موضعی روی آلت تناسلی کار می‌کنند، به این معنی که فرد احساسات عشق بازی و مقاربت را با شدت کمتری تجربه می‌کند.

بیشتری اسپری‌های تاخیری از مواد پلی اتیلنی ساخته شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از اسپری تاخیری ۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی منجر به کنترل بهتر بر انزال و افزایش رضایت جنسی می‌شود.

۲. قرص تاخیری برای مدت زمان مناسب رابطه جنسی

قرص‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در مدت زمان انزال تاثیر گذار باشند. طبق گفته medicalnewstoday داروهای زیر می‌توانند به عنوان قرص تاخیری عمل کنند:

  • قرص ED
  • داروهای ضد افسردگی مانند مهار کننده‌های بازجذب سروتونین
  • ترامادول
  • کدئین
  • ویاگرا

قبل از استفاده از قرص تاخیری باید با یک دکتر داروساز مشاوره نمایید. این داروها در کنار مزایای خود، عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند.

قرص تاخیری برای افزایش مدت سکس
خودن قرص تاخیری نیم ساعت قبل از سکس به افزایش مدت سکس کمک می‌کند.

۳. بهترین کاندوم برای افزایش مدت زمان سکس کدام است؟

انواع زیادی کاندوم وجود دارند که حاوی مواد تاخیری هستند و می‌توانند به شما در مدیریت زمان مطلوب رابطه جنسی‌تان کمک کنند. طبق گفته Healthline انواع کاندوم تاخیری به شرح زیر هستند:

  • کاندوم تروجان
  • کاندوم‌های اوکاموتو کرون
  • کاندوم‌های روغنی
  • کاندوم Durex Performax Intense
  • کاندوم لایف استایلز

۴. ورزش کگل باعث افزایش زمان ارضا شدن می‌شود؟

تمرینات کگل نام مستعار ورزش ماهیچه‌های کف لگن است. عضلات کف لگن به حمایت از مثانه و افزایش مدت انزال کمک می‌کنند. ورزش‌هایی که به تقویت این گروه عضلانی کمک می‌کنند ممکن است به بهبود توانایی شما در به تاخیر انداختن ارگاسم کمک کنند.

تمرینات کگل به همان اندازه که می‌توانند به مردان کمک کنند، به زنان نیز می‌توانند کمک کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این تمرینات این است که برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب، باید در انجام این تمرینات تعهد داشته باشید.

۵. عشق بازی باعث افزایش زمان سکس می‌شود؟

خیر، عشق بازی قبل از دخول می‌تواند مدت زمان رابطه جنسی را کاهش دهد! عشق بازی باعث می‌شود لذت جنسی شما به اوج برسد، به همین دلیل ارضا زودتر از حد مدنظر شما اتفاق خواهد افتاد.

۶. برای بالا بردن زمان رابطه جنسی چه پوزیشنی مناسب است؟

برخی پوزیشن‌های باعث افزایش مدت انزال می‌شوند. سعی کنید در طول رابطه جنسی از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که نیاز به تحریک کمتر دارند. برای مثال پوزیشن حالت نشسته روی صندلی باعث افزایش مدت انزال می‌شود. در این پوزیشن، مرد باید بر روی یک صندلی بنشیند و زوج او وظیفه بالا و پایین رفتن را بر عهده بگیرد.

پوزیشن‌هایی مانند داگی استایل که نیاز به فعالیت بیشتری دارند باعث کاهش مدت رابطه جنسی می‌شوند.

برای افزایش مدت رابطه جنسی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای افزایش مدت زمان، باید اول تشخیص دهید علت زود انزالی شما چیست؟ اگر شما به دلیل استرس و اضطراب دچار انزال کوتاه مدت شده‌اید، متخصصان روانشناسی می‌توانند در بهبود زمان رابطه به شما کمک کنند. مشاوره گرفتن از سکس تراپیست و مشاور ازدواج نیز در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

شما می‌توانید از طریق دکترتو با بهترین روانشناس و از بخش نوبت مطب، وقت ملاقات حضوری دریافت نمایید. و یا از دکتر روانشناس آنلاین مشاوره تلفنی و متنی بگیرید.

همچنین مشورت با دکتر زنان و دکتر اورولوژی هم می‌تواند در پیدا کردن دلیل کوتاه یا طولانی بودن مدت زمان سکس به شما کمک زیادی بکند.

سکس تراپیست و حل مشکل مدت زمان سکس
سکس تراپیست‌ها، متخصصانی هستند که به شما در حل مشکلات زناشویی کمک می‌کنند.

مدت زمان مناسب برای رابطه جنسی موضوع بحث برانگیزی است که زوج‌ها سؤالات زیادی در مورد آن دارند. در این مطلب سعی کردیم به سؤالات شما در این رابطه پاسخ بدهیم، اما اگر سؤالی دارید که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اید، لطفا سؤال خود را در انتهای این صفحه برای ما کامنت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت به آن پاسخ دهند. همچنین اگر با مطرح کردن سؤالتان در اینجا راحت نیستید، می‌توانید از مشاوره تلفنی یا متنی با پزشکان متخصص زنان و اورولوژی یا روانشناسان و سکس تراپیست‌ها در دکترتو استفاده کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

هیچ درست یا نادرستی در مورد طول مدت رابطه جنسی وجود ندارد. افراد دارای سلایق مختلف هستند و هر فردی با مدت زمان سکس متفاوتی سازگار است. برای مثال ممکن است برخی افراد رابطه جنسی طولانی را دوست داشته باشند و در مقابل برخی افراد رابطه جنسی طولانی را دوست ندارند. برای تعیین زمان مناسب رابطه جنسی‌، شما و همسرتان باید به توافق برسید.

تعریف رابطه جنسی، انتظارات فردی و تمایلات متقابل همگی بر مدت زمان رابطه جنسی تاثیر می‌گذارند. اگر نگران مدت زمان سکس خود هستید و دوست دارید مدت آن را افزایش یا کاهش دهید، می‌توانید مشاوره با یک روانشناس و سکس تراپیست یا سایر متخصصین مانند دکتر زنان و متخصص اورولوژی را در نظر بگیرید.  آنها می‌توانند در مورد احساس شما صحبت کنند، به هر سوالی که دارید پاسخ دهند و علائم زمینه‌ای یا سایر ناراحتی‌ها را ارزیابی کنند. برای دریافت مشاوره زنان آنلاین به صورت تلفنی و متنی می توانید با پزشکان آنلاین زیر در ارتباط باشید:

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

طبق تحقیقات، رابطه جنسی ایده‌آل باید بین ۷ تا ۱۳ دقیقه پس دخول طول بکشد.

این به عوامل زیادی بستگی دارد و می‌تواند از زمانی به زمان دیگر متفاوت باشد. با اندازه گیری کرنومتر، به طور متوسط ​​۵ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد تا یک مرد به ارگاسم و انزال برسد. اما محدوده کلی گسترده است، ممکن است از کمتر از یک دقیقه تا بیش از نیم ساعت طول بکشد.

میانگین زمانی که زنان در طول رابطه جنسی با مردان به ارگاسم می‌رسند، ۱۳ دقیقه است. قابل ذکر است، برای رسیدن به ارگاسم در این مدت زمان، زنان نیاز با فعالیت جنسی پیش از دخول دارند.

با افزایش سن، تمایلات جنسی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است برانگیختگی جنسی بیشتر طول بکشد، در نتیجه ممکن است مدت زمان رابطه به جای کاهش، افزایش پیدا کند.. به طور کلی تاثیرات افزایش سن بر رابطه جنسی به شرح زیر است:
۱. زمان بیشتری طول می‌کشد تا فرد تحریک شود.
۲. رسیدن به نعوظ و حفظ آن دشوارتر است.
۳. تغییرات هورمونی به مواردی مانند خشکی واژن و کاهش میل جنسی کمک می‌کند.
البته این افزایش مدت زمان رابطه در افراد مسن همیشه صادق نیست و ممکن است در برخی افراد عکس این اتفاق بیفتد.

طبق گفته کارشناسان ارگاسم در کمتر از سه دقیقه، با زود انزالی مرتبط است. ناگفته نماند برخی افراد از انزال زودهنگام رضایت کافی دارند.

هر فرد ویژگی‌های جنسی مختص به خود را دارد. در برخی افراد ممکن است انزال بالای ۲۰ دقیقه کاملا طبیعی باشد، اما در برخی افراد دیگر این مسئله با انزال دیررس مرتبط است.

اعداد و ارقام در رابطه با مسائل جنسی، زیاد حائز اهمیت نیستند. دو انزال بلافاصله پس از هم به شرایط جسمی شما بستگی دارد. به طور کلی هر زمانی که شما بتوانید دوباره نعوظ کنید، می‌توانید انزال دوباره داشته باشید.

شما هر روز اسپرم تولید می‌کنید، اما چرخه کامل بازسازی اسپرم (اسپرماتوژنز) حدود ۶۴ روز است. بیضه‌های شما روزانه حدود چندین میلیون اسپرم تولید می‌کنند، اما این اسپرم‌ها نابالغ هستند و توانایی باروری را ندارند. یعنی اینکه کمر شما در مدت زمان کوتاهی بعد از رابطه جنسی پر خواهد شد، اما این اسپرم‌ها فاقد توانایی تولید جنین هستند.

خودارضایی ممکن است به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. اگر مدت کوتاهی قبل از مقاربت جنسی با شریک خود، خودارضایی کنید، ممکن است متوجه شوید که می‌توانید ارگاسم خود را در طول رابطه جنسی با شریک زندگی خود به تاخیر بیندازید. البته خودارضایی عوارض زیادی دارد و استفاده از این روش برای افزایش مدت رابطه جنسی توصیه نمی‌شود.

اختلال سادیسم جنسی شرایطی است که در آن برانگیختگی جنسی در پاسخ به درد شدید، رنج یا تحقیر دیگران رخ می‌دهد. اگر افزایش رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل صورت گیرد، ممکن است نشان‌دهنده مازوخیسم جنسی یا سادیسم جنسی باشد.

رابطه جنسی بیش از حد می‌تواند باعث تحریک، چروک شدن یا بثورات پوستی در پوست خارجی اطراف واژن شود. افزایش مدت رابطه جنسی باعث خشک شدن واژن می‌شود، در نتیجه ممکن است ادامه سکس برای شما ناخوشایند باشد.
افزایش خطر عفونت مثانه و واژن، افتادگی واژن و شکستگی آلت تناسلی از دیگر عوارض ناخوشایند و احتمالی رابطه جنسی طولانی مدت است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مدت زمان رابطه جنسی

  1. ناشناس گفت:

    کدام قرص برای تخیری خوبه حداقل بالای ۲۰ دقیقه بکشه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      انواع قرص های تاخیری وجود دارد که اطلاعات بیشتر را می تونید از این لینک بدست آورید.
      قرص تاخیری و تاثیر آن بر بدن

    2. مهدی گفت:

      به نظرم ادم باید از قرص های تاخیری استفاده نکنه .چون مدت زمان طبیعی خود دچار مشکل میشه

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        قرص های تاخیری نیز دارای عوارضی است که در طولانی مدت مشکلاتی ایجاد می کند. برای درمان مشکلات زودانزالی بهتره به متخصص روانپزشکی مراجعه شود.
        متخصص روانپزشک

    3. سعید گفت:

      خوردن عدسی و نخود پخته کمک به تاخیری تایم میکند

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام سعید عزیز
        اگر دچار زودانزالی هستید بهتر است درمان اساسی تر کنید
        و به متخصص اورولوژی رجوع نمایید

  2. احمد گفت:

    من بدون کاندوم زیر ۱۰ ثانیه ارضا میشم
    راهنمایی کنید لطفا

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      برای درمان مشکل زودانزالی بهتره با متخصص روانپزشکی از این لینک مشورت کنید.
      متخصص اعصاب و روان

      1. مهیار گفت:

        قرص فشار،در زودانزالی تاثیر داره؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ممکن است تاثیر داشته باشد
          برای زود انزالی تحت نظار پزشک از دارو های مخصوص استفاده کنید

    2. فرناز گفت:

      سلام اقای دکتر من و شوهرم وقتی به هم نزدیک میشیم تو ۱۵دقیقه ارضا میشم این به نظرتون خوبه ولی به ارگاسم نمی‌رسم مشکلش چیه؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        برای رسیدن به ارگاسم پیش نوازشی و پوزیشن هایی در نزدیکی باید انجام شود که در این خصوص میتونید از متخصص زنان مشورت بگیرید.
        متخصص زنان و زایمان

      2. عاشق گفت:

        شما هم از این دسته هستید مثل من من هیچوقت به میل خودم ارضا نشدم حالا من به طور معمولی نیم ساعت طول می‌کشه قرصی چیزی بخورم که تا یک ساعتم رد میشه

  3. حسین گفت:

    سلام آقای دکترمن دررابطه بانزدیکیم خیلی زوداضاع میشم چکاربایدبکنم…ولی جوابی دستگیرم نشد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوستعزیسز
      درمان زودانزالی توسط متخصص روانپزشکی صورت می گیرد بهتره از این لینک نوت گرفته و مشورت کنید.
      متخصص روانپزشک

    2. حسین گفت:

      سلام آقای دکتر من ۲۵ ساله ازدواج کردم الانکه مسن شدم بیشتر نزدیکی مینمایم ودیرهم ارضا میشوم آیا این ضرر دارد

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        اگر مشکل شما دیرانزالی است بهتره در این خصوص با متخصص روانپزشکی مشورت کنید.
        متخصص روانپزشک

  4. حمید گفت:

    سلام من با همسرم که رابطه جنسی برقرار میکنم در طول روز حداقل ۳ باز نزدیکی میکنیم
    من تو دفعه اول ک دخول آنجام میدم خیلی زود ارضا میشم شاید زیر دو دیقیه
    اما دفعات بعدی ک کمتر از بیس دیقیه دوباره شروع ب نزدیکی میکنیم تایمش خیلی بیشتر میشه شاید بیشتر از ده دیقیه
    دفعه سوم ک بیشتر….
    میخوام ببینم من مشکل زود انزالی دارم؟!
    البته اینم بگم تو دفعه اول شاید بالای ده دیقیه عشق بازی می‌کنیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      این موارد کاملا طبیعی است و بنظر نمی رسد مشکل زودانزالی باشد.

    2. ناشناس گفت:

      شما کار دیگه ای ندارین 🙄😑😑😆😆

  5. امیر گفت:

    سلام قطر التم ۱۷ سانته ازاین بابت خانمم اذیت می شه لطفا راهنمای ام کنید .

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر به علت بلندی طول آلت در رابطه جنسی اذیت می شوند نیازه با مشورت با متخصص سکسولوژی پوزیشن های مناسب استفاده شود.

    2. مهسا گفت:

      سلام امیرجان
      قطر آلت ۱۷سانته یا طولش

  6. سدنا گفت:

    من دوساله ازدواج کردم ولی هیچ وقت به ارگاسم نرسیدم چیکار کنم؟

  7. فرزان گفت:

    سلام من مشکل نعوز دارم آلتم کاملا شخ نمیشه واگر هم بشه کمتر ویا درمدت یکدقیقه انزال میشم میشه رهنمائیم کنید حتی با استفاده ویا گرا

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      درمان مشکل نعوظ و اختلال جنسی شما توسط متخصص روانپزشکی صورت می گیرد. توصیه می شود قبل از مصرف هر دارویی به صورت خودسرانه از این لینک نوبت متخصص روانپزشکی گرفته و برای درمان مشکل خود مراجعه کنید.
      متخصص روانپزشک

  8. بهار گفت:

    سلام خسته نباشین ما ۱۰سالی میشه ازدواج کردیم آقایه دکتر شوهرم تریاک مصرف میکنه یاشربت میخوره برا دیر انزالی .آخه نزدیکی ما ۶یا۵ساعت طول میکشه ومن نمیتونم وخیلی اذیت میشم واگه کمتر از این ساعت باشه میگه نمیتونه به انزال برسه .من هم اعتراض کنم میگه مشکل داری این قضیه مشکل بزرگی تو زندگیم .چکار کنم اخه مشکل از منه یا اون که اینقد زیاده روی میکنه .کاری بهم کرده حالم از این قضیه بهم میخوره

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      قطعا مشکل از سوی ایشان است و با زیاده روی در مصرف مواد مخدر رابطه را غیر طبیعی افزایش می دهد. توصیه می شود برای حل این مشکل و نحوه برخورد با این موضوع و راضی کردن ایشان برای مراجعه به روانپزشک از این لینک نوبت متخصص روانشناسی گرفته و مراجعه کنید تا راه حل به شما داده شود.
      دکتر متخصص روانشناسی

    2. ناشناس گفت:

      حالا با هاش کنار بیا خیلی سخت برات

  9. ناشناس گفت:

    بهترین پوزیشن سکس کدام است؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتیرن پوزیشن، پوزیشن مورد قبول دو طرف است. قاعده و قانون خاصی وجود ندارد.

  10. محمود گفت:

    من در کمتر ازسه دقیقه ارضا می شوم چکار باید بکنم؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مشکل زودانزالی شما بهتره توسط متخصص روانپزشکی بررسی و درمان تحت نظر پزشک صورت گیرد. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      متخصص روانپزشک

      1. سعیده گفت:

        سلام این ادمایی مثلادوست که دوستشم نیستن اطراف شوهرم که بهش میگن بامن نزدیکی نکن من وحتی شده میخوان کاری کنن هیچ وقت شوهرم بامن نزدیکی من نکن ومدت نزدیکی من و شوهرم درعرض ادقیقه یاکمتر آخه اقای دکترمن چه کارکنم من احتیاج دارم وباکسی هم نیستم حوصله هم ندارم حرف بزنم که دعواشه چه کارکنم میترسم ازدست ایناهم حامله ازشوهرم نشم تواین مدت کم نزدیکی من وشوهرم من واون چطورلذت جنسی داشته باشیم اصلاتواین مدت نزدیکی هیچی نمیفهمیم ولذت هم نمیبریم

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          در خصوص این نوع رابطه و مشکل شما و شوهرتان نیازه با متخصص روانشناسی در خصوص حل مشکل زناشویی خود مشورت کنید. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
          متخصص روانشناسی

    2. علی گفت:

      باسلام و ادب
      رابطه جنسی بنده با همسرم هفته ای یک بار صورت میگیره و من از این موضوع خیلی اذیت میشم و همسرم قبول نمیکنه که حداقل دو بار در هفته رابطه داشته باشیم از اول هم این مشکل را با همسرم داشتم لطفا راهنمائی بفرمائید

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        علت سرد مزاجی ایشان توسط متخصص روانپزشکی بهتره بررسی شود. این موضوع علل روحی دارد و قابل درمان است.
        متخصص روانپزشک