برای داشتن سکس خوب این توصیه ها را مطالعه کن +۲۵ توصیه برای بهترین سکس

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درست است که نمی‌توان تعریفی جامع و کامل از سکس خوب آورد، اما می‌توان به زبانی ساده گفت که رابطه جنسی خوب به معنای همسطح بودن در توقعات و نیازها با شخصی دیگر است. تماس چشمی، لمس، مسئولیت‌پذیری و انعطاف نیز از جمله موارد ضروری برای داشتن سکس خوب است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 17 دقیقه
بهترین روش سکس چیست؟ 25 توصیه برای داشتن رابطه جنسی خوب

آیا لازم است در مورد اهمیت رابطه جنسی یا سکس خوب و نقش پررنگ آن در رضایت فرد از زندگی مشترکش دلیلی بیاوریم. سکس قطعا مهمترین هدف زندگی فرد نیست. اما نقش بسیار مهمی در زیست فرد دارد. بسیاری از مطالعات نقش سکس خوب را در عزت نفس فرد، اعتماد به نفس، کارآیی اجتماعی و غیره نشان داده است. برای داشتن سکس خوب، باید ابتدا در مورد رابطه جنسی آموزش ببینید. بدن خود را بشناسید و در کنار آن، بدن همسر خود را نیز بشناسید. بعد از شناخت از بدن و فیزیولوژی آن، باید در مورد توقعات جنسی شریک خود آگاه شوید و این امر تنها با صحبت کردن به دست می آید. باید نقاط حساس بدن خود و معشوقه تان را بشناسید، بدانید فواید سکس چیست تا بتوانید بهترین سکس را داشته باشید.

در این مطلب سعی شده است نتیجه تجربه‌ی زوج‌های موفق از سکس خوب را برای شما جمع‌آوری کنیم. اما سکس خوب چیست؟ اگر در سکس خود مشکل دارید و نمی‌دانید که چه کسی می‌تواند به شما کمک کند، نگران نباشید! می‌توانید با روانشناس و یا روانپزشک دکترتو مشاوره کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

رابطه جنسی خوب چیست؟ (بهترین سکس)

“پیتزا مانند رابطه جنسی است. حتی وقتی بد باشد، باز هم بسیار خوب است.” شاید این شوخی را شنیده‌اید. اما آیا واقعا هر رابطه‌ی جنسی، حتی بدترین آن هم خوب است؟

جواب ما خیر است. واژه‌ی «خوب» می‌تواند معناهای متفاوتی داشته‌باشد. به خاطر همین گاهی بسیار سخت است که بتوانیم سکس خوب را تعریف کنیم. رابطه جنسی شامل صمیمی‌ترین افکار و احساسات شخصی ما است. معنی و کیفیت سکس خوب، با گذشت زمان و از طریق تجربه یا از شریکی به شریک دیگر هم تغییر‌می‌کنند. رابطه جنسی خوب یک تجربه شناختی نیست؛ بلکه یک تجربه احساسی و مبتنی بر احساس است که با نوعی ارتباط صمیمانه ایجاد‌ می‌شود. شاید بتوانیم این اصول کلی را برای سکس خوب نام ببریم؛ ارتباط صادقانه، احترام متقابل، سرگرمی و لذت در سنین مختلف.

اما چگونه بهترین سکس را تجربه کنیم؟

برای داشتن یک سکس خوب، باید همه‌ی شرایط مناسب باشد. چه از نظر جسمی، چه از نظر روانی، هر دو شریک جنسی باید در شرایط باثبات و زندگی زناشویی موفق قرار داشته‌باشند. کسی که استرس دارد، نمی‌تواند از سکس خود لذت ببرد. کسی که ضعف بدنی داشته‌باشد، انرژی برای لذت بردن و لذت رسانیدن به همسر خود ندارد.

از طرفی، یکی دیگر از نکات بسیار مهم در داشتن یک سکس خوب و رابطه‌ی جنسی سازنده و لذت‌بخش، آموزش سکس مناسب است. کسانی که سواد جنسی داشته‌باشند و از روش‌های سکس و مسائل و مشکلات آن به خوبی آگاه باشند،‌ می‌توانند لذت بیشتری از سکس ببرند.

نمی‌دونی چطوری برای بهبود رابطه جنسی اقدام کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

۲۵ توصیه برای داشتن سکس خوب و مراحل سکس

زوج‌ها عادات و روش‌هایی دارند که باعث می‌شود رابطه جنسی خوبی را داشته‌باشند. در این بخش، شما ۲۵ راه حل برای داشتن بهترین سکس را خواهید‌ خواند:

۱. زوجین موفق، رابطه جنسی منظم و نحوه سکس کردن ایده آل دارند

زن و شوهرهایی که از نظر جنسی راضی هستند، در تجربه به این نتیجه می‌رسند که این موضوع چیزی فراتر از مقاربت و سکس است. مطالعات نشان می‌دهد که آنها معمولاً حداقل هفتگی یک بار با یکدیگر نزدیکی دارند. البته نیاز به ذکر این نکته است که یک برنامه منظم، نسخه‌ای برای رضایت جنسی فوری نیست. اما نزدیک‌شدن از نظر جسمی به همسرتان اغلب می‌تواند نشانه آن باشد که شما یک زوج سالم در یک محیط سالم هستید. پس سعی کنید میان روابط جنسی‌تان زیاد فاصله نیفتد.

تعداد رابطه جنسی نرمال در هفته چقدر است؟ تعداد دخول نرمال در دنیای حقیقی از زوجی تا زوجی دیگر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بسیاری از تحقیقات نشان‌داد‌ه‌اند که به صورت کلی زوج‌هایی که در دهه سوم زندگی خود قرار دارند بین ۱ تا ۳ بار در روز می‌توانند ارتباط داشته‌باشند. رابطه جنسی در دهه چهارم کم می‌شود و به ۲ بار در هفته خواهد رسید. ولی هیچ گونه قانونی برای اعدادی که در آن بیان‌شد، موجود نیست.

متن انگلیسی:
«World events can also affect how often couples have sex. For example, during the height of the COVID-19 outbreak in China, overall sexual frequency declined among young people.»
ترجمه متن:
«رویدادهای جهانی می‌توانند بر دفعات سکس در زوجین تاثیر بگذارند. مثلا هنگام وقوع کرونا، سکس بین جوانان در چین کاهش پیدا کرد.»

به نقل از medicalnewstoday
اینفوگرافی سکس خوب
چطور سکس خوب داشته باشیم؟

۲. در مورد سکس و روش نزدیکی کردن آگاهی داشته باشید

سکس خوب نیازمند راهنمای جنسی مناسبی نیز هست. اگر می‌خواهید بهترین سکس را داشته باشید، باید همواره با روانشناس در ارتباط باشید.

در صورتیکه در رابطه‌ی جنسی خود با مشکلی مواجه می‌شوید که نحوه برخورد با آن را نمی‌دانید، می‌توانید از کسانی که اطلاعات بیشتری دارند کمک بگیرید. مثلا اگر نمی‌توانید همسر خود را به ارگاسم برسانید و یا خودتان به ارگاسم برسید، بهترین کار این است که با یک سکس تراپیست این مسئله را در میان بگذارید. شناخت بدن و روشهای تحریک جنسی می‌توانند محرک فوق‌العاده‌ای برای سکس خوب باشند. در صورتیکه روش‌های تحریک جنسی همسر خود را به خوبی بشناسید،‌ می‌توانید او را به اوج لذت جنسی برسانید. توجه داشته‌باشید که لازم نیست حتما از روش‌های عجیب و غریب برای تحریک همسر خود استفاده کنید. با کمک سکس تراپی خود را بشناسید و سپس همسر خود را بشناسید.

آگاهی در مورد سکس
برای داشتن سکس خوب باید آگاه باشید.

۳. چگونه سکس خوبی داشته باشیم: لمس کردن و لمس شدن

تماس فیزیکی ابزاری قدرتمند است که باعث ایجاد ارتباط و اعتماد می‌شود. اهمیت لمس شدن و لمس کردن در رابطه جنسی چیزی بدیهی است. هر چند برخی افراد به لمس حساس‌تر هستند، اما لمس ورای تحریک‌کردن، در مرحله معاشقه (قبل از دخول) نیز بسیار کارآمد است.

سکس تراپیست‌ها (درمانگران جنسی) از روشی به نام «sensate focus» یا «تمرکز بر روی درک احساس لمس» استفاده می‌کنند. این تمرینی است که نحوه مختلف احساس لمس را در شما حساس می‌کند و باعث می‌شود شما تمرکز بیشتری بر دریافت لمس و ادراک آن داشته باشید.

گفتنی است که لمس، باعث می‌شود فشار از رسیدن به ارگاسم یا دخول کمتر شود. تجربه نشان می‌دهد افرادی که به لمس اهمیت می‌دهند زمان بیشتری سکس می‌کنند و از سکس خود راضی‌تر هستند. زیرا لذت بیشتری می‌برند و در درازمدت صمیمیت بیشتری هم کسب می‌کنند. در نتیجه برای داشتن سکس خوب باید لمس کنید! یکی از مهمترین بخش‌های بدن زن که می‌تواند او را تحریک کند، پوست بدن است. بنابراین یکی از مهمترین روش‌های افزایش میل جنسی زنان می‌تواند لمس بدن آنها باشد.

۴. اعتماد از پایه های مهم انجام دادن سکس است

مطالعات نشان می‌دهد زن و شوهرهایی که نسبت به هم صادق نیستند، در اتاق خواب هم لذت نمی‌برند. آنها بیشتر از زوج‌هایی که به هم اعتماد دارند، احساس نارضایتی می کنند.

اعتماد و صداقت در مورد رابطه جنسی نیز صادق است. شما باید بتوانید به راحتی در مورد میل جنسی خود با شریک زندگیتان صحبت‌کنید. بنابراین به همدیگر بگویید که مشکل شما در سکس چیست. جالب است بدانید که بسیاری از زوجین فکر می‌کنند که اگر در سکس به ارگاسم نرسند، همسرشان را ناراحت می‌کنند. این درحالی است که آنها گاهی مجبور می‌شوند که به قول خودشان فیلم بازی کنند یا ادای ارضا شدن درآورند.

در نتیجه اگر در رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، باید به همسر خود بگویید. اگر احساس خاصی نسبت به بدن خود یا همسرتان دارید و یا هر چیزی باعث ناراحتی شما می‌شود، به همسرتان نیز اطلاع دهید. مطمئن باشید با اعتماد‌ کردن می‌توانید بهترین سکسی که ممکن است را داشته باشید.

سکس خوبی با همسرت نداری؟ همین حالا برای بهتر شدنش کلیک کن!

۵. قبل از اینکه سکس کنیم با سکس تراپیست مشورت کنیم

جلسات با یک درمانگر جنسی (سکس تراپیست که شاخه‌ای از روانشناسی محسوب می‌شود) به شما کمک می‌کند که ارتباطی بهتر برقرار‌کنید. روانشناس با هدایت شما از طریق تمرینات لمسی و آموزش تحریک و میل جنسی شما می‌تواند مسائل صمیمیت را بهبود بخشد.

اگر مشکلات شما از مسائل دیگر مانند مسائل اقتصادی یا خانوادگی نیز ناشی می‌شود، گفتگو درمانی می‌تواند به نفع کل روابط شما باشد. یعنی با برطرف کردن مشکلات دیگر می‌توانید سکس خوب هم داشته باشید.

گاهی ممکن است اصلا از رابطه‌ی خود را شریک جنسیتان لذت نبرید و احساس کنید که یک جای کار می‌لنگد. تنها کسی که می‌تواند به شما کمک کند،‌ روانشناس است. اگر شریک جنسی شما بیماری و انواع اختلالات جنسی داشته‌باشد و یا خود شما انحراف جنسی داشته‌باشید، چه می‌کنید؟ تنها راهی که می‌توانید به دقت متوجه اختلال خود شوید، صحبت کردن و در میان گذاشتن با یک متخصص حرفه‌ای و کارکشته است.

جلسات با یک درمانگر جنسی به شما کمک می‌کند که ارتباطی بهتر برقرار‌کنید.
اگر داشتن بهترین تجربه زندگی جنسی باید با روانشناس متخصص مشورت کنید.

۶. برای رابطه جنسی عالی باید انعطاف پذیر باشید

رابطه جنسی همواره به یک شکل نمی‌ماند. طبیعی است که گاهی همسر شما تمایلی به سکس نداشته باشد. میل جنسی و اولویت‌های هر فرد می‌تواند با گذشت زمان با افزایش سن، سلامت جسمی و فشارهای زندگی روزمره تغییر‌ کند.

زوجینی که در مورد نیازهای جنسی خود و همسرشان کنجکاو و انعطاف‌پذیر باقی می‌مانند، احساس بهتری دارند و این خود زمینه‌ساز یک زندگی جنسی کامل‌تر و بهتر است.

در نتیجه اگر در دوره‌ای حس کردید که میل جنسی شما یا همسرتان تغییر‌کرده یا به هر دلیلی دیگر آن ارتباط قبلی را ندارید، منعطف باشید. به رابطه خود و همسرتان فضا بدهید تا بتواند با اعتماد به نفس در مورد خواسته و میل کنونی‌اش حرف بزند. انعطاف شما به نفع سکس خوب شماست.

اگر انعطاف دو طرفه باشد، آسیبی به هیچ یک از طرفین نمی‌رسد و یک رابطه‌ی آرام و دلنشین باقی می‌ماند. اما اگر دائما از طرف یک نفر انعطاف به خرج داده شود،‌ تعادل رابطه به هم می‌خورد.

۷. برای رابطه جنسی خوب باید وقت گذاشت

وقت گذاشتن برای همسر چه در سکس و چه پیش از رابطه جنسی، فاکتور مهمی در رابطه زناشویی شماست.  شما باید برای ارضای نیازهای جنسی و عاطفی همسرتان وقت بگذارید.

گاهی بدن شما مدت زمان بیشتری می‌خواهد تا بتواند به تحریکات جنسی پاسخ‌دهد. با افزایش سن کاهش سطح تستوسترون در مردان می‌تواند نعوظ و نگه‌داشتن آن را دشوار کند. از سمتی هم کاهش استروژن در دوران یائسگی می‌تواند منجر به خشکی واژن و کندی تحریک در زنان شود. سعی‌کنید زمان کافی را برای لذت بردن از رابطه جنسی با یکدیگر اختصاص دهید.

یکی از مهمترین اثراتی که وقت گذاشتن و معاشقه به دنبال خود می‌آورد، افزایش لذت جنسی زنان است. نعوظ و تحریک جنسی در مرد و زن تا حدودی متفاوت است. زمانیکه یک مرد تحریک می‌شود،‌ می‌توان این مسئله را از راست شدن آلت تناسلی او فهمید. همچنین ممکن است که در یک دقیقه این اتفاق برای مرد بیفتد.

اما در خانم‌ها مسئله کمی متفاوت است. در خانم‌ها، ذره ذره تحریک جنسی ایجاد می‌شود و تمایل در او افزایش پیدا می‌کند. خیس شدن واژن یکی از این نشانه‌هاست که باید به طور کامل روان شده باشد تا رابطه‌ی جنسی به خوبی برقرار شود.

سکس خوب چیست
برای رابطه جنسی خوب باید وقت گذاشت.

۸. برای داشتن سکس متفاوت خلاق باشید (انواع روشهای امیزش را بشناسید)

آیا زندگی جنسی شما هم در یک موقعیت تکراری گیر کرده است؟ گاهی زوجین از تکراری شدن رابطه جنسی شکایت دارند. باید به این قضیه آگاه باشید و در صورتیکه از یک نوع رابطه جنسی یا پوزیشنی احساس خستگی کردید؛ به همسر خود بگویید. در این مواقع، موقعیت‌ها، حرکات، لمس‌ها و تحریکات مختلف را برای برگرداندن ادویه به سکس خود امتحان کنید. تکنیک‌های جدید، همچنین ممکن است احساسات جنسی شما را هم افزایش دهند تا بتوانید بیشتر اوج بگیرید. پس برای داشتن سکس خوب، باید موقعیت‌های مختلف را آزمایش کنید!

برخی از پوزیشن سکس‌ها و موقعیت‌ها و روش‌های رابطه‌ی جنسی که می‌توانید امتحان کنید، شامل موارد زیر هستند؛

  • لمس کردن
  • رابطه دهانی
  • رابطه مقعدی
  • انگشت کردن
  • خودارضایی
  • سکس واژینال
  • رابطه با ابزار جنسی

البته هر کدام از این روش‌ها باید با رضایت طرفین باشد و هر دو طرف از آن لذت ببرند. در صورتیکه به زور به طرف مقابل تحمیل شود، نه تنها باعث بهبود رابطه جنسی نمی‌شود، بلکه در برقراری ارتباط بهینه بین طرفین، مانع ایجاد می‌کند.

راه هایی برای داشتن سکس خوب
برای داشتن سکس خوب باید برای همسر خود وقت بگذارید.

۹. اولویت های خودتان و شریک جنسی را در نظر بگیرید

تحقیقات نشان می‌دهد زوجینی که به جلب رضایت شریک زندگی خود اهمیت می‌دهند و از لذت فرد مقابل لذت می‌برند، احساس می‌کنند که خوشبخت‌تر هستند.

برای داشتن سکس خوب باید به نیازهای جنسی طرف مقابل گوش دهید. تخیلات جنسی همسر خود را انجام دهید و پوزیشن‌های محبوب همسرتان را فراموش نکنید.

برای توجه بیشتر به آنچه شریکتان از شما می‌خواهد باید او را بشناسید و به او گوش‌کنید. اگر فکر‌ می‌کنید شریک جنسی شما خودخواه است، به لذت شما و خواسته‌های شما اهمیتی نمی‌دهد از مشاوره روانشناس کمک بگیرید. تا شما را راهنمایی کند تا برای داشتن بهترین سکس با همسر خود صحبت کنید.

متن انگلیسی:
«That emotional connection is an important part of any relationship»
ترجمه متن:
«ارتباط عاطفی از مهمترین بخش‌های رابطه است.»

به نقل از businessinsider

۱۰. داشتن سکس بهتر با دارو و ابزار جنسی (جدیدترین راه های سکس)

ممکن است نارضایتی شما از رابطه جنسی منوط به چیزی فیزیکی باشد. یعنی دو زوج تمایل دارند که با هم نزدیکی کنند، اما مثلا اختلالاتی در انزال، مانند زودانزالی دارند. در این مواقع باید از داروهای بهبود عملکرد جنسی استفاده شود.

کسانی که مشکل زودانزالی دارند، می‌توانند از داروهای تاخیری مثل اسپری تاخیری و یا ژل بی‌حس کننده موضعی برای کاهش احساس تحریکات استفاده کنند. در این صورت، زمان بیشتری برای تحریک کردن طرف مقابل دارند و خود نیز از رابطه‌ جنسی لذت بیشتری می‌برند.‌ از طرفی این اسپری‌ها و گاهی قرص‌های تاخیری باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد می‌شوند.

از دیگر داروهای بهبود عملکرد جنسی که می‌توانید با استفاده از آنها سکس خوب داشته باشید، لوبریکانت است. لوبریکانت یا ژل روان‌کننده باعث بهتر شدن سکس و کاهش درد حین نزدیکی می‌شود. برای کسانی که از خشکی واژن رنج می‌کشند، این دارو می‌تواند فوق‌العاده باشد.

اگر در استفاده از ابزار مناسب خود شک دارید یا نمی‌دانید باید از چه وسیله‌ای استفاده‌کنید، لازم است که با پزشک خود یا روانشناس مشورت کنید. ابزارهای جنسی می‌تواند سکس را برای شما راحت‌تر کند. در نتیجه هرچه توجه شما به راحتی همسرتان و خودتان، بیشتر باشد، تجربه بهتری خواهید‌ داشت.

۱۱. اثرات پورن بر سکس (فیلم سکس و فیلم سوپر زناشویی برای سکس خوب است؟)

دیدن عکس سکسی یا فیلم سکسی به تنهایی برای هر یک زوجین شاید باعث ناراحت کردن طرف مقابل شود. اما اگر پورن را با هم تماشا کنند چطور؟ باز هم باعث ناراحتی آنها می‌شود و یا هر دو را تحریک می‌کند؟

پورن همیشه بد است؟! این سوالی است که جواب آن را نمی‌دانیم. اما تجربه نشان داده است که عکس‌های اروتیک یا فیلم پورن گاهی اتاق خواب برخی از زوج‌ها را گرم کند. اما اعتیاد به پورنوگرافی می‌تواند توانایی برخی از مردان را در نعوظ و رسیدن به ارگاسم با همسر خود کاهش دهد. پورن همچنین باعث به وجود آمدن انتظارات غیرواقعی از رابطه جنسی می‌شود. این مورد می‌تواند عزت نفس شریک زندگی خود را از بین ببرد و به رابطه آسیب برساند. در نتیجه برای سکس خوب پورن را محدود کنید!

نکته‌ی جالب دیگری که درباره‌ی پورن باید بدانید این است که پورن را در درمان سردمزاجی نیز استفاده می‌کنند. هنگامی که زن یا مرد به اندازه‌ی کافی میل جنسی بالایی ندارد، برای افزایش میل جنسی از راه حل‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از راه‌های افزایش میل جنسی زنان و افزایش میل جنسی مردان، پورن است. البته راه‌های دیگر مثل دمنوش‌های گیاهی و داروهای شیمیایی نیز اهمیت زیادی دارند.‌

اعتیاد به پورن سکس خوب شما را خراب می کند
تماشای فیلم پورن می تواند استرس رابطه شما را بالا ببرد و به رابطه شما آسیب بزند.

۱۲. سکس خوب یا رابطه جنسی عالی همیشه با ارگاسم همراه است؟

در رسیدن به ارگاسم و ارضا‌شدن وسواس نداشته باشید. به اوج لذت جنسی رسیدن، در هر دخولی، قطعا امکان‌پذیر نیست. حتی می‌توان گفت که هدف هر برخورد جنسی هم ارضا‌شدن نیست.

گاهی اضطراب رسیدن یا نرسیدن به ارگاسم برای برخی از زوجین می‌تواند فشار زیادی ایجاد کند. لمس شدن یا اتصال به هر شکلی، برای ایجاد نزدیکی کافی است. لازم نیست در مورد ارگاسم دروغ بگویید.

در مواقع زیادی نشناختن بدن خود و نشناختن بدن شریک جنسی در نرسیدن به ارگاسم نقش مهمی ایفا می‌کند. برای همین است که خودارضایی برای خانم‌هایی که آشنایی با بدن خود ندارد، پیشنهاد می‌شود. اگر شما بدانید که چه روش‌ها و تحریکاتی شما به شما لذت بیشتری می‌دهد، می‌توانید آنها را به شریک جنسی خود نیز بگویید. اما اگر خودتان هم ندانید چه کارهایی برای شما لذت‌بخش است، چطور می‌خواهید به شریک جنسی خود لذت ببخشید؟

‍۱۳. بهترین روش رابطه جنسی شناختن و یاد گرفتن شریک جنسی است

آموزش، آموزش، آموزش! از مهمترین و تاثیرگذارترین نکاتی که در سکس تاثیر مثبت می‌گذارد، آموزش است. در صورتیکه درباره‌ی شریک جنسی خود و بدن او اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید تفاوت‌های خود را با او بشناسید، بیشتر مشکلات شما حل می‌شود. اگر به خوبی همسر خود را بشناسید می‌توانید میل جنسی او را افزایش دهید و سکس خوبی داشته باشید. از تراپیست در این زمینه کمک بگیرید.

بدن زن و مرد با یکدیگر متفاوت است. آلت مرد نیز با واژن زن بسیار تفاوت دارد. درک این تفاوت‌ها به صورت کلی برای داشتن سکس خوب لازم است. در کنار این مسائل کلی، روحیه هر فرد، نیازها و خواسته‌های شخصی هر زن و مرد نیز می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال درک اینکه نقطه تحریک جنسی همسرتان کجاست، می‌تواند برای رسیدن به رابطه جنسی خوب بسیار کمک‌کننده باشد. بعضی از افراد، معمولا آقایان، می‌توانند بلافاصله و بدون تحریک نعوظ پیدا‌ کنند. اما اغلب زنان برای تحریک شدن، به مقدماتی نیاز دارند. سازگاری با این اختلافات، می‌تواند رضایت متقابل شما را افزایش دهد.

انتقادپذیر بودن آقایان در شناخت بدن زن می‌تواند کاتالیروزی فوق‌العاده باشد و با صبر و تحمل شناخت بیشتری نسبت به همسر خود پیدا کند.

روش‌های داشتن سکس خوبمشکلات و اختلالات جنسی
برای رابطه جنسی خوب باید وقت گذاشت.احساس درد در هنگام مقاربت و دخول (dyspareunia)
گفتگو درمانی می‌تواند به نفع کل روابط شما باشد.نبود ارگاسم یا نرسیدن به اوج لذت جنسی
با اعتماد‌ کردن می‌توانید بهترین سکسی که ممکن است را داشته باشید.عدم توانایی تحریک
تماس فیزیکی ابزاری قدرتمند است که باعث ایجاد ارتباط و اعتماد می‌شود.کاهش میزان تستوسترون 
روش‌های تحریک جنسی همسر خود را به خوبی بشناسیدمشکلات در انزال
دفعات سکس منظم داشته باشید. اختلال عملکرد نعوظ
نیازهای خود را به راحتی با همسرتان مطرح کنید.عدم احساس اطمینان
اختلالات جنسی و روش‌های داشتن سکس خوب

۱۴. مهم نیست چقدر از ازدواج شما می گذرد؛ با هم قرار بگذارید

مگر برای هر کار مهمی در زندگی خود وقت نمی‌گذارید؟! پس چرا برای سکس خوب وقت نگذارید؟! برنامه‌ریزی رابطه جنسی ممکن است خیلی سرگرم‌کننده به نظر برسد. گاهی اوقات برنامه‌ریزی مناسب است. برای رابطه جنسی خود وقت مشخص کنید و برای آن اهمیت قائل شوید.

این بدین معنا نیست که بدون قرار قبلی نشود سکس داشت. نه. بلکه این راه حل می‌تواند در طولانی مدت به زوج‌ها یادآوری‌کند که در بین درگیری‌های روزمره‌شان، برای داشتن یک سکس خوب باید وقت بگذارند. ارتباط مجدد با شریک زندگی خود، به عنوان یک عاشق – نه هم اتاقی یا والدین – به شما یادآوری می‌کند که چرا در وهله اول او را جذب خود کرده‌اید. دیده شده است که این نوع قرارها باعث می‌شود شما دوباره رابطه‌ای گرم را از سر بگیرید.

بعضی‌ها با هم قرار فیلم دیدن می‌گذارند و تجربیات مختلفی را امتحان می‌کنند. همه‌ی اینها می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی رابطه‌ی جنسی شما بگذارد. قبل از این که آماده‌ی رفتن به تخت شوید، برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید اتاق خود را خوشبو و معطر کنید. می‌توانید از شمع‌های رنگی و زیبا استفاده کنید. لباس‌های شیک و متفاوت بپوشید و سعی کنید سکس خوب و خاصی داشته باشید. حتی اگر بیشتر از ۱۰ سال است که از ازدواج شما می‌گذرد، یک قرار عاشقانه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی رابطه‌ی شما بگذارد.‌

با هم قرار بگذارید
گاهی برای تجدید روابط عاشقانه خود باید با همسرتان قرار بگذارید.

۱۵.  عادی بودن را فراموش کنید

بررسی‌های علمی مجله everydayhealth نشان‌می‌دهد که زنان طیف گسترده‌ای از رابطه جنسی را تجربه‌می‌کنند و لذت‌می‌برند. همانطور که در قسمت‌های بالا نیز گفته‌شد، موقعیت‌های جدید برای داشتن رابطه جنسی خوب، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز داشته باشد. در نتیجه، روابطتتان را به محیط‌های جدید یا موقعیت‌های هیجان‌انگیزی گسترش دهید.

البته این گفته بدین معنا نیست که شما باید به این گونه باشید. یا اینکه برای داشتن سکس خوب خطر کنید. در هر صورت شما باید ایمنی روابطتتان را حفظ کنید. این توصیه تنها مطرح شد تا بدانید تمایلات شما، هر چقدر هم عجیب و غریب باشد، باز هم می‌تواند از سوی همسرتان پذیرفته شود. کافی است میل و فانتزی جنسی خود را مطرح کنید تا بتوانید سکس خوبی را داشته باشید.

مثلا قرار نیست که با امتحان کردن سکس داشتن با فردی که مازوخیسم جنسی دارد یا با کسی که سادیسم جنسی دارد، لذت ببرید و تنوع ایجاد کنید. قرار نیست برای امتحان کردن لذت جنسی، به خود آسیب برسانید. منظور از این که عادی نباشید این است که در داشتن روابط جنسی خود انعطاف به خرج دهید. هنگامی که نسبت به امتحان کردن گارد نداشته باشید، می‌توانید قلمروهای ناشناخته‌ی وجودی خود را بشناسید.

۱۶. بهداشت فردی چقدر در سکس خوب نقش دارد؟

شاید باورتان نشود، ولی برای داشتن سکس خوب، باید به بهداشت خود برسید و این می‌تواند از اصلی‌ترین مسائل مشکل‌ساز در زندگیتان شود.

رفع موهای زائد بدن با لیزر، یا دوش‌گرفتن قبل از رابطه جنسی، استفاده از خوشبوکننده بدن از بدیهی‌ترین مواردی است که می‌توانید پیش از رابطه در نظر بگیرید.

سعی کنید با رعایت بهداشت فردی از بیماری‌های مقاربتی و همچنین عفونت‌ها نیز جلوگیری کنید. اگر هم از وضعیت بهداشت همسرتان ناراحت هستید، به او بگویید. چرا که رعایت نکردن آن از سوی همسر شما، در طولانی مدت باعث سرد‌شدن روابط شما خواهد‌ شد.

تصور کنید که خانم عفونت قارچی یا کاندیدایی داشته باشد. ترشحات سفید و پنیری زیاد احساس خوبی در هر دو طرف ایجاد نمی‌کند. از طرفی احساس خارش و سوزش نزدیکی را دردناک و ناپسند می‌کند. اگر هر یک از شریک‌های جنسی، عفونت باکتریایی داشته باشند،‌ بوی بد ماهی مرده آنها را اذیت می‌کند و از رابطه‌ی جنسی خود لذت نخواهند برد.

به هر حال حفظ بهداشت فردی، نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود، سلامت آنها را نیز حفظ می‌کند و باعث بهبود زندگی جنسی هر دو طرف می‌شود.‌

۱۷. یک سکس خوب نیازمند تغذیه خوب است

نقش مکمل‌ها، مولتی ویتامین‌ها و رژیم غذایی مناسب در سکس خوب را حتما شنیده‌اید.

در اینجا، به نقش ویژه ماهی در سکس شما اشاره می‌کنیم. ماهی با باز‌کردن رگ‌های خونی باعث نعوظ بهتر می‌شود. به علاوه، روغن ماهی باعث افزایش تستوسترون در بدن شما می‌شود. در نتیجه شما با سرعت بیشتری متوجه تحریک خود می‌شوید. با خوردن ماهی می‌توانید دوز سنگینی از روغن ماهی را دریافت کنید، اما ممکن است مصرف مکمل‌ها آسان‌تر باشد.

مکمل‌هایی مانند آهن، ویتامین E، امگا ۳ در سکس نقش پررنگی دارند. در صورتیکه سکس خوبی ندارید، باید با متخصص تغذیه نیز مشورت کنید.

در صورتیکه سردمزاج هستید و میل جنسی کمی دارید، می‌توانید با تغذیه مناسب آن را بهبود ببخشید. اگر خانم با کاهش میل جنسی مواجه شده باشد، می‌توان با برخی از داروهای گیاهی، به افزایش میل جنسی در زنان پرداخت. از طرفی، اگر بدن ضعیف باشد و قوای جسمی کم باشد، قوای جنسی هم کاهش پیدا می‌کند و تمایلی برای برقراری رابطه جنسی در فرد باقی نمی‌ماند.

چطور سکس خوب داشته باشیم
رابطه جنسی موفق، رابطه‌ای است که در آن بتوانید لذت ببرید.

۱۸. روش درست سکس کردن درد بی خود ایجاد نمی کند

رابطه جنسی باید احساس شگفت انگیزی داشته باشد. اگر سکس شما دردناک است، باید دلیل آن را بفهمید. درد در حین مقاربت ممکن است یک مسئله ساده باشد که با تغییر موقعیت یا اضافه کردن روان‌کننده حل شود.

اما درد در موقع سکس می‌تواند به دلیل عفونت قارچی واژن، بیماری مقاربتی تشخیص داده نشده، آندومتریوز، سندرم مثانه دردناک، ولوودینیا یا حتی سرطان باشد. سعی نکنید خود به خود دلیل درد را تشخیص دهید. در این مواقع باید به متخصص زنان خود مراجعه‌کنید.

۱۹. با جهت دادن به همسر خود چگونه رابطه جنسی برقرار کنیم؟

ممکن است همسر شما دوست نداشته باشد شما به او بگویید چگونه رانندگی کند، یا در مورد غذا پختن شما نظر دهد،  اما قطعا در مورد راهنمایی‌های شما در رابطه جنسی قدردان خواهد‌ بود.
فقط در این مورد سرمربی نباشید. یعنی می‌توانید به همسرتان جهت بدهید و یا تقلب برسانید. ولی کاری نکنید که او احساس کند منفعل است و فقط باید به دستورات شما گوش کند.

۲۰. تاثیر انتخاب فضا در سکس چگونه است؟ (اتاق خواب خوب معجزه می کند)

قطعا شما می‌خواهید اتاق خواب شما محلی برای دوست داشتن باشد، نه یک دفتر یا مهد کودک. بازسازی لازم نیست. به سادگی اسباب‌بازی‌های بچه‌ها را جمع‌آوری کنید، وسایل کار را کنار بگذارید و فضا را مناسب رابطه کنید. برای خاص‌تر شدن فضا می‌توانید از شمع یا گل نیز کمک بگیرید.

اتاق خواب و سکس
اتاق خواب را از فضای کاری جدا کنید!

۲۱. پیشگیری از بارداری، خیال همسر شما را راحت می کند

شاید باورتان نشود ولی بسیاری از زوجین در حین سکس نگران بادار‌ شدن هستند. اگر نگران بارداری باشید، نمی‌توانید خود را رها‌ کنید. به همین دلیل است که باید بهترین روش پیشگیری از بارداری را بدانید و اگر تصمیم دارید که فعلا بچه‌دار نشوید؛ به همسر خود اطمینان بدهید که آن روش‌ها را رعایت خواهید‌ کرد.

نکته مهم دیگر این است که باید نقشه دوم هم داشته باشید. یعنی در صورت لغزش، برنامه B داشته باشید. یک قرص ضد‌بارداری اورژانسی که بتوانید بعد از سکس مصرف کنید و خیالتان تا حد زیادی از بارداری آسوده شود. اما باید بدانید مصرف مداوم قرص اورژانسی توصیه نمی‌شود. برای پیدا‌کردن بهترین روش بارداری؛ به دکتر زنان مراجعه کنید.

۲۲. اگر سکس خوب می خواهید؛ باید با شرایط عروقی خود آشنا باشید

برخی مشکلات سلامتی بر زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، بیماری‌های قلبی، آرتریت روماتوئید، فشار خون بالا و دیابت می‌توانند عمیقا بر سلامت و لذت جنسی ما تأثیر بگذارند. اما ارتباط بین سکس خوب و این بیماری‌های جسمی چیست؟ جریان خون.

برانگیختگی و یا تحریک جنسی به جریان خون در رگ‌های خونی کوچک در اندام تناسلی زن، از جمله کلیتوریس و آلت تناسلی مرد، بستگی دارد. بنابراین، هر چیزی که مانع هجوم خون به مناطق حساس شما شود، می‌تواند اشتیاق شما را تا حد زیادی مهار‌کند.

اگر با بیماری‌های عروقی درگیرید یا پیش زمینه این بیماری‌ها را دارید؛ برای کمک به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید.

۲۳. بهترین روش زناشویی و سکس خوب استراحت خوب می خواهد

می‌دانستید که ۶۷ درصدر زنان مشکل خواب دارند؟! به گزارش مجله everydayhealth زنان بیشتر از نیاز به سکس، نیاز به خواب کافی دارند. اشتباه نکنید. این گزارش به این معنا نیست که زنان از سکس بدشان بیاید یا خواب را ترجیح می‌دهند. اما یک نکته بسیار مهم را خاطر نشان می‌کند.

زوجین به خصوص زنان برای داشتن رابطه جنسی، نیاز دارند که بدنشان آماده شود. یکی از مهمترین چیزها برای زنان، خواب کافی است. پس اگر همسر شما شاغل است و یا مادر است یا به هر دلیلی می‌دانید که فشار زیادی را در طول شبانه روز حمل می‌کند؛ ابتدا اجازه دهید او استراحت کند.

یادتان باشد در مورد میزان خستگی یا آمادگی او برای سکس؛ حتما با همسر خود دیالوگ کنید. البته که تمام موارد بالا برای مردان نیز صدق می‌کند. پس قبل از اینکه به سکس فکر کنید؛ مقدمات یک استراحت مطلوب را برای همسر خود فراهم آورید و مطمئن باشید توجه به سلامت روحی و جسمی او باعث ارتباط بهتر و در نتیجه سکس بهتر نیز خواهدشد.

سکس خوب استراحت خوب می خواهد
خستگی می‌تواند مانع بزرگ سکس خوب باشد.

۲۴. بدن خوب می تواند داشتن سکس خوب را تضمین کند؟

خیر. اما بدن بد حتما منجر به سکس بد می‌شود. تناسب اندام یا اندامی سکسی (که خب با توجه به سلیقه هر فرد و در هر فرهنگی می‌تواند متفاوت باشد) داشتن تجربه جنسی خوب تضمین نمی‌کند. اما مطالعات نشان داده است ورزش می‌تواند سکس بد را نجات دهد. همانطور که در بخش‌های بالاتر در مورد شناخت بدن، سازوکار عضله‌ها و حتی تغذیه و رابطه آنها با تجربه جنسی خوب بحث شد؛ باید بدانید که آمادگی جسمانی هم به درد سکس موفق می‌خورد.

گاهی حتی از سکس به عنوان یک ورزش سنگین و پرکالری سوز هم یاد‌می‌شود. یعنی انجام یک سکس هیجان‌انگیز و طولانی مدت، نیازمند آمادگی بدن هم زن و هم مرد است.

برای داشتن یک ارگاسم درست و حسابی، باید روی عضلات بدن، به خصوص عضلات لگن، مسلط باشید. تکنیک‌های مختلفی برای کنترل عضلات موجود است. اما یکی از بهترین پیشنهادات ورزشی برای سکس خوب؛ پیلاتس است.

چرا پیلاتس و نه ورزش دیگری؟ پیلاتس روی بسیاری از ماهیچه‌های جانبی کف لگن، مانند ماهیچه‌های عرضی یا بالاتر شکم را کار می‌کند. کار با ماهیچه‌های شکم، ماهیچه‌های لگن شما را نیز تقویت می‌کند و در نتیجه منجر به تجربه ارگاسم شگفت‌انگیز می‌شود.

تناسب اندام، آمادگی جسمانی و داشتن کنترل عضلات به سکس خوب می‌تواند منجر شود؛ اما شما نباید از بدن خود خجالت بکشید! نگذارید ذره‌ای شکم یا پهلو اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد.

۲۵. شجاع باشید

مطمئن باشید برای داشتن رابطه جنسی خوب، هیچ کس بهتر از خودتان نمی‌تواند به شما کمک کند. همانطور که گفته شد، فقط باید صادق باشید، آگاه باشید، خودتان و همسرتان را بشناسید و اعتماد کنید. اگر همه این مراحل را رفته‌اید، حالا باید اقدام‌کنید. خجالت نکشید.

خجالت‌کشیدن از همسر خود بر سر نیازهای جنسی تنها به یک دلیل است. شما علاوه بر رابطه جنسی، رابطه خوبی با همسر خود ندارید. چرا که اگر خودتان و همسرتان را بشناسید و دوست‌بدارید، می‌توانید با احساس ایمنی بالا، نیاز خود را مطرح کنید.

از طرفی پیشنهاد‌ دادن مکرر از یک طرف؛ باعث ایجاد تنش در آینده خواهد‌ شد. شما به مرور به این شرایط عادت می‌کنید، یعنی تحت شرایط خاصی می‌توانید سکس کنید. خب این خوب نیست!

پس شجاع باشید و سعی کنید نیازهای خود را به راحتی با همسرتان مطرح کنید و مطمئن باشید همسرتان از این قضیه لذت خواهد‌برد.

صحبت کردن با همسر درباره سکس
نیازهای خود را به راحتی با همسرتان مطرح کنید

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

چگونه رابطه جنسی خوبی داشته باشیم؟ شما برای داشتن رابطه جنسی خوب چه پیشنهادی دارید؟ در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید تجربیات، آزمون و خطاهای خود را با ما در میان‌ بگذارید. اگر توصیه‌ای برای داشتن سکس خوب دارید با ما به اشتراک بگذارید. از قدرت و تاثیر مشاوره روانشناسی برای بهبود رابطه جنسی و ازدواج خود نیز آگاه باشید. در نهایت، اگر از سکس خود راضی نیستید، می‌توانید به دکتر روانپزشک یا دکتر روانشناس مراجعه کنید. همچنین در صورت وجود مشکل، می‌توانید به دکتر زنان یا دکتر اورولوژیست مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین از هر یک از دکترهای ذیل می‌توانید از لینک‌های مشاوره‌ی زیر کمک بگیرید:

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

به عملی گفته می‌شود که در آن مرد و زن (یا در مواردی هر دو از یک جنس) به قصد لذت یا بچه‌دار شدن با هم همبستر می‌شوند.

جهت آموزش سکس می‌توانید از دکتر زنان، دکتر اورولوژیست، روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرید.

عوارض سکس زیاد متنوع هستند که برخی از آنها آئیب روانی برای شریک جنسی دارد و برای برخی دیگر می‌تواند آسیب جسمی داشته باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
منبع:
من؛ صدیقه سعادت، کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی با سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی و بیش از ۵ سال تجربه‌ی تولید محتوای تخصصی پزشکی و حوزه سلامت. سعی می‌کنم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانشم را برای تولید محتوایی با کیفیت و معتبر برای شما به کار بگیرم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سکس خوب

  1. ناشناس گفت:

    من عاشق سکسم ، چون بچه دار نشدم هر چند ساعت روی تخت خاک به مدت ۱ ساعت یا بیشتر این کارو انجام میدیم . وای چه کیفی داره . به نظرتون باز باید چیکار کنم که کیفش بیشتر باشه ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      متوجه منطور تان نشدم

      منظورتان خودارضایی ست؟

      1. ناشناس گفت:

        سلام تشکر از مطالب خوب وارزنده تون ،

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از توجه تان
          تندرست باشید

  2. ناشناس گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون.
    من عاشق سکسم ولی همسرم خیلی سرده.
    خودم رو یه بدبخت می بینم. دو هفته یک بار اونم به اصرار من. فقط منتظرم که پسرمون یه کم بزرگتر بشه طلاقش میدم.‌اصلا از زندگی لذت نمی‌برم.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سردمزاجی در زنان نیاز به درمان دارد
      ابتدا پیگیر درمان باشید

  3. ناشناس گفت:

    سلام من بازنم شبی دوبار رابط دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت رضایت جنسی طرفین بسیار خوب است

  4. عنایت الله جهانگیر گفت:

    نکات بسیار ارزنده و کاربردی. تشکر از تمام تهیه کنتده گان لین معلومات

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از توجه تان جناب جهانگیر عزیز

  5. ناشناس گفت:

    سلام من عاشق سکس هستم و شوهرم …شو کرد تو واژنم درد داشت ولی حس خوبی داشت کیف کردم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      هماهنگی جنسی بین شما و پارتنرتان مهم است
      درد ها در حدی طبیعی است

  6. محمد احمدی گفت:

    مطالب به نظرم بسیار مفید وکار گشا میتونه واسه زوجین باشه.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس
      تندرست باشید محمد عزیز

  7. ناشناس گفت:

    حدود یک سال مشکل تناسلی وبیضه. دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      چه مشکلی
      بیشتر توضیح دهید
      ممنونم

  8. آریا حامدی هستم گفت:

    میخواستم رابطه جنسی زن شوهر را معرفی کنین به مه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      ست عزیز
      متوجه سوالتان نشدم

  9. ستاره گفت:

    سلامن تشکر میکنم از راه نمای های خوب تون میشه شمارتونو داشته باشم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر در خصوص مسایل جنسی و مشکلات آن سوالی دارید می تونید از این لینک با متخصص روانپزشکی مشاوره تلفنی داشته باشید.
      متخصص روانپزشک

    2. ناشناس گفت:

      سلام من در باره سوالات تون برایی پاسخگویی در خدمتم سکس تراپست؟

  10. ميلاد گفت:

    سلام من از نظرات تخصصی و حرفه ای شما تشکر میکنم
    شاید این مطالب در یک نظر معمولی باشند ولی اگر فردی دوست دارد زندگی خوب و صمیمی به معنی واقعی ( منظورم صرفا زناشویی نیست) داشته باشد باید این مطالب را با توجه و دقت مطالعه و در حدی که براش مقدوره اجرا کند البته شاید فردی از بین ٢۵ توصیه به دو مورد کم توجهی میکرده و شاید فردی ۵ مورد لذا باید دقت در این موارد بسیاری از آسیب های اجتماعی و تنشهای زوجین را مرتفع میکند واقعا وقتی خانمی از رفتار همسرش در مسائل زناشویی ناراحت باشد ، بصورت کینه و نفرت در دل نگهداری و در سایر امور زندگی بروز میدهد
    پس لیستر اهمیت بدهیم
    باتشکر

    1. انیس سعادت گفت:

      سلام همرا عزیز دکترتو
      ممنونیم از شما و نظرتون