نشانه های سکس بد و انواع راه حل برای این مشکل

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر تجربه سکس بد و عدم رضایت از رابطه جنسی را دارید باید همراه با شریک خود اقدام به برطرف کردن مشکلات کنید. مشکلات زیادی وجود دارد که باعث تجربه یک سکس بد می‌شوند؛ از جمله عدم رعایت موارد بهداشتی، نداشتن شناخت از هم و حتی کم توجهی به خواسته‌های یکدیگر.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
سکس بد

سکس بد یکی از تجربیات تلخی است که می‌تواند عواقب زیادی برای یک رابطه داشته باشد. تجربیات جنسی می‌توانند بسیار متفاوت باشند. در حالی که برخی از آن‌ها عمیقاً رضایت بخش هستند. درک درست از نیازهای یکدیگر، کمک‌ به‌ بهبود کیفیت رابطه و صحبت درباره انتظارات برخی از راه حل‌های جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر تجربه یک رابطه جنسی بد و تلخ هستند.

هدف ما از این مقاله آگاهی بخشیدن به شما در جهت بهبود روابط جنسی و افزایش آگاهی شما در رابطه با عواقب سکس بد است. اگر نیاز به این مقاله را در خود احساس می‌‌کنید تا انتها همراه ما باشید. ما به شما کمک‌ می‌کنیم تا از راهی درست یک‌ مشاور مناسب در این زمینه بیابید. شما می‌توانید برای بهبود روابط جنسی خود، به کمک دکترتو از یک پزشک متخصص روانشناس نوبت مشاوره دریافت کنید.

سکس بد چیست؟

رابطه جنسی بد را می‌توان به روش های مختلفی تعریف کرد. به طور کلی تجربه یک سکس بد را می‌توان مواردی از جمله عدم ارگاسم، ناراحتی عاطفی یا جسمی، درد یا تجربیات این چنینی مثال زد. به گفته یک درمانگر روابط و روابط جنسی، آمیزش جنسی اتفاقی است که به دنبال خود از دست دادن ارتباط و سازگاری بین زوج‌ها را به همراه خواهد داشت.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

علائم و نشانه های سکس بد

در اینجا چند نشانه از تجربه یک سکس بد را برای شما نام برده‌ایم. به این نکته توجه داشته باشید که این موارد قابل کنترل و حل شدن هستند و جای نگرانی نیست. این علائم عبارتند از:

در جدول زیر، علائم و نشانه‌های سکس بد و توضیحات مربوط به هر یک از این علائم آورده شده است:

علائمتوضیحات
برای شما لذت بردن خودتان تنها اولویت در طول مدت سکس است.این می‌تواند نشانه‌ای از خودخواهی در رابطه جنسی باشد، جایی که تمرکز فقط بر روی رضایت شخصی است و نیازها و خواسته‌های شریک جنسی نادیده گرفته می‌شود.
شما بیش از حد بر رسیدن به ارگاسم متمرکز هستید.تمرکز بیش از حد بر رسیدن به اوج لذت جنسی می‌تواند منجر به فشار روانی و کاهش لذت کلی از تجربه سکس شود، و ممکن است باعث نارضایتی شریک جنسی نیز بشود.
شریک شما پس از ارضا شدن خسته و بلافاصله به خواب می‌رود.این رفتار می‌تواند نشانه‌ای از کمبود صمیمیت و توجه به روابط عاطفی پس از فعالیت جنسی باشد، که بخش مهمی از یک تجربه جنسی رضایت‌بخش است.
درباره عدم رضایت خود صحبت نمی‌کنید.عدم ارتباط در مورد نارضایتی‌های جنسی می‌تواند منجر به بروز سوءتفاهم‌ها و افزایش نارضایتی در روابط شود. گفتگو می‌تواند کلید حل این مسائل باشد.
سکس برای شما یک تجربه ناخوشایند از نظر روانی است.احساس ناراحتی یا ناخوشایندی نشان‌دهنده نیاز به بررسی و تغییر در نحوه ارتباط و دینامیک رابطه است، و ممکن است نیاز به مشاوره جنسی یا زوج درمانی باشد.
شما یا شریک جنسیتان در طول رابطه درد زیادی دارید.درد در طول رابطه جنسی می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکلات فیزیکی، نیاز به روش‌های موثرتر معاشقه، یا استفاده از روان‌کننده‌ها باشد. مشورت با پزشک توصیه می‌شود.
علائم و نشانه های رابطه جنسی بد

عوامل موثر در تجربه یک سکس بد

تجربه یک سکس بد ناشی از عوامل زیادی است. برخی از این عوامل عبارتند از:

۱. نداشتن درک درست از نیازها و تمایلات یکدیگر

یکی از عوامل رایج در تجارب ناخوشایند جنسی، عدم آگاهی و‌ آشنایی با نیازهای یکدیگر است. زوجین ممکن است خواسته‌ها، حدومرزها یا ترجیحات متفاوتی داشته باشند. نیازهای متفاوتی که لازمه آن‌ها آگاهی و گفت و گو‌ با یکدیگر است. باید سعی کنید که با تمایلات و خواسته‌های یکدیگر آشنا شوید. با این کار ناراحتی و اختلاف کمتری بین شما اتفاق می‌افتد.

۲. رعایت نکردن بهداشت قبل از رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی مهم است اما رعایت برخی از عادات بهداشت جنسی هم اهمیت زیادی دارد. بهداشت ضعیف می‌تواند منجر به عفونت و در نتیجه بیماری‌های جدی‌تری شود. به همین خاطر مهم است که بهداشت فردی از جنبه دوش گرفتن و تمیز کردن قسمت‌های خصوصی بدن و حتی رعایت نکات بهداشتی محیط از جمله ملحفه‌های تخت را جدی بگیرید. با رعایت این نکات خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله عفونت‌ها را کاهش خواهید داد.

۳. مسواک نزدن قبل از رابطه جنسی

مسواک نزدن قبل از رابطه جنسی نه تنها باعث اذیت شریک شما از بابت بوی بد دهان می‌شود، بلکه ممکن است عفونت‌هایی مانند تبخال را هم به بدن او منتقل کند.  

۴. دیدن فیلم مستهجن در طول سکس

تماشای فیلم پورن ممکن است ذهنیت افراد را نسبت به روند طبیعی برقراری روابط جنسی تغییر دهد. هر فردی با توجه به روحیات و نیاز خود انتظارات جنسی متفاوتی دارد که با مشاهده فیلم پورن به مرور این خواسته‌ها تغییر کرده و شکلی غیرواقعی به خود می‌گیرد. حتی در برخی موارد ذهنیت افراد را به رفتارهای خشن در طول رابطه تغییر می‌دهد. به همین خاطر باید تا حد امکان از دیدن چنین فیلم‌هایی خودداری کرد.

دیدن فیلم پورن میتواند به رابطه جنسی آسیب بزند.
دیدن فیلم پورن یکی از عوامل موثر در تجربه یکی سکس بد است.

۵. رضایت نداشتن از اندام خود

رضایت نداشتن از اندام خود یکی دیگر‌ از علل تجربه یک سکس بد است. اگر هر یک از طرفین احساس بدی نسبت به هیکل و اندام خود داشته باشند نمی‌توانند از رابطه لذت کافی را ببرند.

۶. پذیرش نوع سکسی که به آن تمایل ندارید.

اجبار هیچ زمانی خوب نیست. اگر هر یک از طرفین از دیگری انتظار نوعی سکس که مورد علاقه و پذیرش دیگری نبوده را داشته باشند، به مرور زمان باعث بروز سردی می‌شود. تصور کنید که در طول رابطه انجام برخی کارها باب میلتان نباشد اما به اجبار از شما بخواهد که انجامش دهید؛ این اجبار به مرور زمان در شما به یک احساس بد تبدیل می‌شود.

۷. داشتن انتظارات غیر واقعی

گاهی اوقات داشتن انتظارات غیر واقعی نقشی اساسی در بروز ناامیدی دارند. تأثیرات فرهنگی، نمایش رسانه‌ها و هنجارهای اجتماعی می‌توانند به تعیین استانداردهای دست نیافتنی دامن بزنند. در چنین شرایطی خواسته‌های غیرواقعی رواج یافته و باعث بروز اختلاف در زوج‌ها می‌گردد. شناخت و به چالش کشیدن این انتظارات می‌تواند به دیدگاه‌های سالم‌تری در مورد تجربیات جنسی منجر شود.

۸. نداشتن رابطه عاطفی کافی

ارتباط عاطفی درست بین شرکای جنسی، به طور قابل توجهی بر میزان رضایت جنسی طرفین اثر می‌گذارد. فقدان صمیمیت عاطفی یا وجود مسائل حل نشده، ممکن است بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر بگذارد. اولویت دادن به ارتباط عاطفی در خارج از اتاق خواب می‌تواند بر رضایت جنسی تاثیر مثبت داشته باشد.

۹. فقدان آسایش و آرامش فردی

آرامش شخصی که ریشه در سلامت جسمی و روانی دارد تاثیر مهمی در رضایت جنسی می‌گذارد. استرس، اضطراب یا ناراحتی جسمی و روانی می‌تواند در میزان لذت بردن از رابطه جنسی اثر منفی داشته باشد. به همین دلیل کمک به کسب آرامش فردی یکی از موارد با اولویت بالا به منظور بالا بردن کیفیت رابطه جنسی است.

در سکس با همسرت مدام مشکل داری؟

برای پیدا کردن علت آن مشاوره بگیر.

عوارض تجربه یک سکس بد

تجربه یک سکس بد می‌تواند عوارض جبران ناپذیر زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به هر یک از عوارض تجربه یک سکس بد پرداخته‌ایم:

۱. بروز تنش در رابطه

نارضایتی مداوم از سکس ممکن است منجر به ایجاد یا افزایش تنش و فشار در روابط شود. مسائل جنسی حل نشده می‌تواند به شکست رابطه و ایجاد فاصله عاطفی بین زن و مرد منجر شود.

متن انگلیسی:
Just as great sex can prolong an unhealthy relationship, bad or unsatisfactory sex can sadly torpedo a good one
ترجمه متن:
همانطور که رابطه جنسی عالی می‌تواند یک رابطه ناسالم را طولانی کند، رابطه جنسی بد یا نامطلوب هم می‌تواند یک رابطه خوب را خراب کند.

chatelaine

۲. عزت نفس پایین

اگر دائماً در تجربه رابطه جنسی احساس عدم رضایت کنید ممکن است به مرور زمان دچار کاهش عزت نفس شوید. این اتفاق می‌تواند بر اعتماد به نفس و آرامش کلی شما تأثیر منفی داشته باشد.

۳. از بین رفتن صمیمیت بین زوجین

رابطه جنسی بد می‌تواند منجر به کاهش صمیمیت عاطفی بین دو نفر شود. یک سکس بد به مرور زمان ممکن است منجر به احساس انزوا و جدایی گردد.

۴. بروز احساس ناراحتی و ناامیدی

اگر نیازها و خواسته‌های جنسی به طور مکرر برآورده نشود، می‌تواند منجر به احساس ناراحتی و ناامیدی شود. این مشکل عاطفی می‌تواند به مرور  به سایر جنبه‌های رابطه هم سرایت کند.

۵. بروز اختلاف

مشکل در رابطه جنسی و حل نشدن آن می‌تواند باعث بروز اختلاف و دعوا در زوج‌ها شود. به همین خاطر اگر به دنبال یک رابطه سالم و بدون اختلاف هستید، مشکلاتی که در طول سکس دارید، حل کنید.

۶. افزایش احتمال خیانت

در برخی موارد، اگر نیازهای جنسی برای هر دو طرف یک رابطه به صورت مداوم برآورده نشود، ممکن است منجر به خیانت گردد. در چنین شرایطی افراد در خارج از رابطه با همسر خود به دنبال رضایت می‌گردند. به مرور زمان جذب افراد یا فرد دیگری شده و دست به خیانت می‌زنند. نتیجه این اتفاق هم مشکلات اعتماد و فشار بیشتر بر زوجین است.

۷. تاثیر بر سلامت روان

نارضایتی جنسی طولانی مدت می‌تواند بر مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی تاثیر بگذارد. در چنین شرایطی پرداختن به این مشکلات، حمایت عاطفی و سعی در برطرف کردن مشکلات می‌تواند به حل این موضوع کمک کند.

۸. عواقب جسمانی

سلامت جسمانی نیز می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. استرس مزمن ناشی از نارضایتی جنسی ممکن است بر سیستم ایمنی، الگوهای خواب و سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

متن انگلیسی:
One-sided sex is sex that’s only for the benefit of one person. You try to make your partner climax quickly so you can be done with sex and do what you want to do
ترجمه متن:
رابطه جنسی یک طرفه، رابطه‌ای است که فقط به نفع یک فرد است. در این نوع رابطه شما سعی می‌کنید همسرتان را به سرعت به اوج لذت خود برسانید تا بتوانید رابطه جنسی را تمام کنید و کاری که می‌خواهید را انجام دهید.

mindbodygreen

راه حل رفع مشکلات ناشی از سکس بد

مشکلات ناشی از رابطه جنسی بد را می‌توان با رعایت مواردی که در ادامه توضیح داده‌ایم برطرف کرد. برای داشتن بهترین سکس موارد زیر را رعایت کنید:

می‌خوای رابطه جنسی بهتری داشته باشی؟ برای بهترین راه حل کلیک کن.

۱. صحبت درباره خواسته های یکدیگر

با شریک زندگی خود در مورد خواسته‌ها، خط قرمزها و ترجیحات خود به صورت آشکارا صحبت کنید. همچنین در مقابل هم شریک زندگی خود را تشویق کنید تا احساسات و انتظارات خود را برای شما بازگو کند. با این کار شما به برطرف کردن مشکلات رابطه و در نهایت بهبود رابطه‌ جنسی خود کمک می‌کنید.

۲. کشف فانتزی ها و نیازهای طرفین از رابطه جنسی

تمایل به کشف چیزهای جدید با هم داشته باشید؛ از فعالیت‌های مختلف گرفته یا حتی بحث در مورد فانتزی‌ها و نیازهای خود در طول رابطه جنسی. مطمئن شوید که هر دو طرف در بیان خواسته‌های خود بدون قضاوت و با احساس راحتی صحبت می‌کنند.

۳. صحبت درباره نقاط لذت بخش

در مورد بدن یکدیگر، مناطق اروژنیگ (نقاطی از بدن که زمان تحریک شدن ممکن است به تحریک جنسی، رسیدن به ارگاسم قوی و انزال منجر شود.) و چیزهایی که باعث لذت می‌شوند بیشتر بدانید و معاشقه قبل از سکس را جدی بگیرید (معاشقه به چه معناست؟).

۴. اولویت دادن به ارتباط عاطفی

صمیمیت عاطفی را در خارج از اتاق خواب از طریق زمان گذاشتن برای یکدیگر، بهبود ارتباطات و افزایش تجربیات مشترک تقویت کنید. با این کار ارتباط عاطفی خود را بهبود بخشید و صمیمیت را بین خود بیشتر کنید. به مرور زمان و با این اتفاق سکس بهتری را تجربه خواهید کرد.

۵. مشورت با یک مشاور

با مراجعه و مشاوره از یک مشاوره یا زوج درمانگر متخصص و بی طرف که تجربه بالایی در این زمینه دارد، به حل مشکلات خود بپردازید. یک متخصص در زمینه جنسی می‌تواند راهنمایی‌های تخصصی برای بهبود رضایت جنسی دو طرف ارائه دهد (سکس تراپی چیست؟).

۶. آزمایش و تجربه روش های جدید

چیزهای جدید را در اتاق خواب مشترکتان امتحان کنید؛ خواه موقعیت‌های مختلف، فعالیت‌ها یا عناصر حسی مختلف باشد. در چنین شرایطی ذهنی باز داشته باشید و مایل به انطباق با خواسته‌های در حال تغییر یکدیگر باشید.

درباره خواسته‌های یکدیگر صحبت کنید تا مشکلات رابطه را حل کنید.
با صحبت درباره خواسته‌های یکدیگر می‌توانید بسیاری از مشکلات عاطفی و جنسی رابطه خود را حل کنید.

۷. مدیریت استرس

راه‌هایی برای مدیریت استرس بیابید، چرا که می‌تواند بر تجربیات جنسی تأثیر بگذارد. تکنیک‌هایی مانند تمرکز حواس، تمرینات تمدد اعصاب یا حتی ورزش می‌توانند برای مدیریت استرس مفید باشند.

۸. داشتن انتظارات واقع بینانه

در طول رابطه جنسی به جای زیاده‌خواهی و داشتن انتظارات غیر واقع بینانه، بر ارتباط و لذت متقابل تمرکز کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بهبود کیفیت رابطه جنسی مستلزم ارتباطات درست، انتظارات واقع بینانه، ارتباط عاطفی کافی، آرامش فردی و تمایل به کشف نیازهای یکدیگر است. با پرداختن به این عوامل، زوج‌ها می‌توانند در جهت ایجاد تجربیات جنسی لذت بخش‌تر تلاش کنند.

درمان مشکلات جنسی و سکس بد در حال حاضر آسان‌تر از همیشه است. در صورت نیاز، داروها و درمانگران جنسی حرفه‌ای وجود دارند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. به همین منظور دکترتو مسیر را برای پیدا کردن یک متخصص مناسب آسان کرده است. شما می‌توانید در صورت نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص روانشناسی، از طریق دکترتو نوبت خود را ثبت کنید. وبسایت دکترتو امکان دریافت نوبت مشاوره دکتر روانشناس آنلاین را هم فراهم کرده است. به وبسایت مراجعه کنید و در سریع‌ترین زمان نوبت خود را دریافت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

دلیل به ارگاسم نرسیدن شامل مسائل مربوط به رابطه یا مشکل در صمیمیت زوجین، عوامل فرهنگی، شرایط فیزیکی یا پزشکی و حتی مصرف برخی داروها است. درمان این مشکل می‌تواند شامل آموزش در مورد روش تحریک جنسی، مشاوره فردی یا زوجی و مصرف دارو باشد.

برای داشتن یک رابطه خوب، از نیازهایتان با شریک خود صحبت کنید. اگر احساس می‌کنید که صحبت با یک مشاور می‌تواند در بهبود روابط جنسی شما کمک کننده باشد، این کار را به تعویق نیندازید.

مشاوره قبل از ازدواج‌ به شما در پیدا کردن یک مسیر درست برای آغاز و ادامه زندگی زناشویی کمک می‌کند. در این قبیل مشاوره‌ها، روش‌هایی برای داشتن بهترین تعامل و رابطه جنسی گفته می‌شود که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

امتیاز شما به مقاله:
(1.5از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن