۱۵ مورد از فواید سکس که احتمالا از آنها بی خبر هستید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا می‌دانید که سکس برای بدن مفید است؟ فواید سکس بسیارند و بر روی تمامی اعضای جسم و روان شما تاثیر می‌گذارند. آشنایی با این فواید می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد و توجه شما را به درمان اختلالات جنسی جلب کند. با ما همراه باشید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

۱۵ مورد از فواید سکس که احتمالا از آنها بی خبر هستید

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

شاید شما هم شنیده باشید که تعدادی از افراد برای رابطه جنسی فوایدی را برمی‌شمارند و نداشتن سکس را دلیل رفتارهای ناهنجار و عصبی دختران و پسران می‌دانند. برخی از این حرف‌ها واقعا می‌تواند ساخته و پرداخته‌ی ذهن گوینده باشد. اما آیا واقعا صحبت کردن از چیزی به اسم فواید سکس و یا فواید رابطه جنسی معنادار است؟ آیا واقعا داشتن رابطه جنسی با فایده یا حتی فایده‌هایی همراه است؟ به نظر شما چرا عرف و جامعه به صورت پیوسته جوان‌ها را به ازدواج تشویق می‌کنند؟

اگر رابطه جنسی خوبی ندارید، همین حالا از دکتر روانپزشک یا دکتر روانشناس و سکس تراپیست کمک بگیرید. در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

رابطه جنسی یا سکس عالی چه فوایدی دارد؟

تمام انسان‌ها لایق این هستند که یک زندگی جسمی و جنسی سرشار از لذت را تجربه کنند. طبیعی است که وقتی درباره‌ی رابطه جنسی رضایتمندانه (Consensual) صحبت می‌کنیم، قطعا تفاوت و مرز آن را با تجاوز جنسی می‌دانیم. داشتن رابطه جنسی به مرد و زنی که تحت فشار زندگی هستند یا مشکلاتی در روابط یا احساس دارند کمک می‌کند تا حس آرامش را وارد زندگی خود کنند. داشتن سکس نه تنها حس خوبی به شما می‌دهد، بلکه واقعا برای سلامتی بدنتان هم مفید است.

انچه باید در مورد رابطه زناشویی بدانیم این است که سکس تعدادی از فرستنده‌های عصبی مغز را فعال می‌کند که نه تنها روی مغز، بلکه روی تعداد زیاد دیگری از اندام‌های بدن هم تاثیر مثبت می‌گذارند. بیایید با همدیگر تعدادی از فواید سکس را که از نظر علمی هم اثبات شده‌اند، بررسی کنیم. البته که منظور ما سکس خوب است که در دکترتو آن را به خوبی توضیح داده‌ایم.

۱. از سکس خوب کاهش فشار خون است

تحقیقات متعددی وجود دارند که می‌گویند داشتن سکس طبیعی (نه خودارضایی) می‌تواند فشار خون سیستولیک (Systolic Blood Pressure) یا همان ماکزیمم فشار خون را کم کند. به همین دلیل، تقریبا تمام پزشکان تایید می‌کنند که از فواید سکس کاهش فشار خون است. رابطه‌ی مستقیمی بین داشتن سکس و کاهش فشار خون وجود دارد که باعث می‌شود سکس بیشتر برای کنترل فشار خون بدن شما مفید باشد.

زمانی که سکس دارید، رگ‌های خونی بازتر می‌شوند و به همین دلیل، اکسیژن و مواد غذایی به شکل بهتری در بدن شما توزیع می‌شوند. این اتفاق با کاهش فشار خون بدن شما هم‌زمان است. فشارخون بالا ضررهای زیادی دارد. بنابراین سکس داشته باشید و از فواید آن روی فشار خون بهره‌مند شوید.

متن انگلیسی:
«Sexually active people take fewer sick days»
ترجمه متن:
«افرادی که سکس دارند، کمتر بیمار می‌شوند.»

webmd

از رابطه جنسی خود رضایت ندارید؟

همین حالا مشاوره بگیرید!

۲. بهبود عملکرد قلب از فواید سکس است

داشتن سکس خوب برای عملکرد قلب هم فایده دارد. یکی از فواید سکس این است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و این موضوع بر کسی که تجربه داشتن رابطه جنسی را دارد، پوشیده نیست. اما در کنار آن، داشتن سکس سطح استروژن و پروژسترون بدن‌تان را به حالت تعادل درمی‌آورد. زمانی که یکی از این ۲ مورد در بدنتان کم شود، بیماری‌ها و اختلالات مهمی مثل پوکی استخوان (Osteoporosis) و بیماری‌های قلبی به سراغتان خواهند آمد.

نتایج یکی از تحقیقات در این زمینه واقعا جالب است. در این تحقیق، مردانی که حداقل ۲ بار در هفته سکس عالی داشتند با مردانی که به ندرت سکس داشتند مقایسه شدند. نتیجه این بود که احتمال مرگ دسته اول بر اثر حمله‌ی قلبی، نصف احتمال مرگ دسته‌ی دوم بود.

۳. رابطه جنسی خوب، میل جنسی (Libido) را افزایش می دهد

آیا به دنبال داشتن سکس‌های بهتر و باکیفیت‌تر هستید؟ بد نیست بدانید که داشتن سکس خوب، سکس بهتری را  هم به همراه دارد. اصلا یکی از فواید سکس همین است که میل جنسی شما را بیشتر می‌کند. هر چه سکس بیشتری داشته‌باشید، شوق و میل به داشتن سکس در شما بیشتر می‌شود. این موضوع مستقیما روی کیفیت رابطه جنسی شما تاثیر می‌گذارد و عملکرد شما را در حین سکس بهتر می‌کند. این را ما نمی‌گوییم؛ بلکه کلام مستقیم و بی‌واسطه‌ی دکترهای متخصص زنان و زایمان است.

از فواید سکس برای خانم‌ها این است که منجر به افزایش لوبریکیشن (Lubrication) دستگاه تناسلی آنها می‌شود و از خشکی واژن جلوگیری می‌کند. داشتن سکس همچنین موجب افزایش جریان خون در رگ‌های زنان می‌شود و میزان کشسانی واژن را هم افزایش می‌دهد. تمام این موارد منجر به این می‌شوند که با داشتن سکس بیشتر، دلتان باز هم بیشتر بخواهد؛ چون حس خوبی از آن به دست می‌آورید.

اینفوگرافی فواید سکس
فواید سکس چیست؟

۴. از خواص نزدیکی تقویت سیستم ایمنی بدن است

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در مقایسه با دیگران روزهای کمتری از سال را با حال ناخوشی یا مریضی (سرماخوردگی، آنفولانزا و موارد دیگر) سپری می‌کنند. سطح ایمنی افرادی که رابطه جنسی دارند، در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای بیرونی بالاتر است. یک تحقیق دانشگاهی در دانشگاه Wilkes University پنسیلوانیا نشان داده است بدن دانشجویانی که در هفته یک یا دوبار سکس داشته‌اند، سطوح بالاتری از یک آنتی‌بادی خاص را در مقایسه با دانشجویان دیگر نشان داده است.

البته تاثیر و اهمیت درست غذا خوردن، داشتن فعالیت بدنی، داشتن خواب کافی و استفاده از واکسن‌های موردنیاز هم درباره‌ی این موضوع به قوت خود باقی است. در ضمن چنانچه درباره‌ی وضعیت STD (بیماری‌های منتقله از راه جنسی) خودتان و شریکتان مطمئن نیستید، باید حتما از کاندوم استفاده کنید.

۵. اعتماد به نفس را افزایش می دهد

از مزایا و فواید سکس می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که اعتماد به نفس و حس شادابی را در شما تقویت می‌کند. سکس را تنها را برای این توصیه نمی‌کنند که افراد را به سمت یک زندگی سالم هدایت کنند، بلکه این موضوع برای رسیدن فرد به شادی در زندگی هم ضروری است.

فردی که به صورت مرتب سکس دارد، حسی از اعتماد به نفس را تجربه می‌کند که دیگران یا از آن بی‌بهره هستند یا کمتر تجربه‌اش کرده‌اند. در این حالت شما به صورت فعالانه در یک رابطه جنسی مشارکت دارید. شما توانسته‌اید یک شریک جنسی داشته باشید. حس خوب بودن در یک رابطه جنسی مبتنی بر رضایت، برای مرد و زن اهمیت دارد.

فواید سکس چیست؟
از مزایا و فواید سکس می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که اعتماد به نفس و حس شادابی را در شما تقویت می‌کند.

۶. فواید سکس برای خانم ها بهبود کنترل ادرار است

داشتن عضله‌های قوی‌تر لگنی از بروز مشکل بی‌اختیاری ادرار جلوگیری می‌کند. لازم است بدانید که تقریبا ۳۰ درصد از خانم‌ها در یک بازه‌ی زمانی از عمرشان مشکل بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند.

تاثیر داشتن سکس خوب برای عضله‌های کف لگن مثل تاثیر ورزش است. زمانی که یک زن ارگاسم را تجربه می‌کند، عضله‌های کف لگن او منقبض می‌شوند. همین منقبض شدن‌ها باعث می‌شود تا عضله‌های لگنی تقویت شوند و از بروز بی‌اختیاری ادرار، افتادگی مثانه، افتادگی رحم و افتادگی تخمدان در زنان جلوگیری شود. آیا هنوز هم به فواید سکس ایمان نیاورده‌اید؟

۷. از فوایدسکس بهبود عملکرد مغز است

تحقیقات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که نمونه‌های با سکس بیشتر، عملکرد شناختی بهتری از خودشان به نمایش گذاشته‌اند. چرا که داشتن سکس منجر به تولید سلول‌های مغزی جدید در موش‌‌ها شده است. تحقیقی با موضوع مشابه در سال ۲۰۱۸ روی ۶۰۰۰ نفر از انسان‌ها هم انجام شده است. این تحقیق نشان می‌دهد داشتن سکس بیشتر منجر به بهبود عملکرد حافظه در افراد بالای ۵۰ سال می‌شود.

۸. یک خاصیت سکس کاهش تنش، اضطراب و استرس است

از نظر علمی ثابت شده است کسی که رابطه جنسی دارد، از نظر خلق و خو (Mood) و حس و حال روحی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. استرس از چنین فردی دور می‌شود. درست است که نمی‌توان به قیمت دستیابی به فواید سکس در جهت کاهش اضطراب، سکس هرروزه را وارد زندگی کرد. اما بهتر است به جای سرکوب کردن این نیاز طبیعی یا روی آوردن به تماشای فیلم‌های پورن (Porn)، رابطه جنسی را در حد نرمالی در زندگی‌تان داشته باشید.

کسی که نزدیک شریک جنسی خود است، می‌تواند فکر کردن به موارد استرس‌زا و اضطراب‌آور را کنار بگذارد. لمس کردن و بغل کردن شریک جنسی کمک می‌کند تا هورمون‌های حس خوب در بدن ترشح شوند. رسیدن به برانگیختگی کاری می‌کند تا یک ماده شیمیایی در مغزتان ترشح شود و مرکز لذت و پاداش مغز را فعال کند.

سکس همچنین می‌تواند هورمون‌های پاسخ به استرس مثل کورتیزول (Cortisol) و آدرنالین (یا همان اندورفین – Endorphine) را کاهش دهد. تاثیرات این کاهش تا یک روز در بدن فرد باقی می‌مانند.

یک خاصیت سکس کاهش تنش، اضطراب و استرس است
از نظر علمی ثابت شده است کسی که رابطه جنسی دارد، از نظر خلق و خو (Mood) و حس و حال روحی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

۹. کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات از خواص سکس است

فواید سکس برای مردان هم بسیار است. جالب است بدانید که مردان هر چه بیشتر برای رسیدن به لذت جنسی تلاش کنند، به همان اندازه دارند احتمال ابتلای به سرطان پروستات را از خودشان دور می‌کنند. نتایج یک تحقیق سال ۲۰۱۶ که در مجله Journal of the American Medical Association منتشر شده نشان می‌دهد مردانی که به صورت مرتب (بیشتر از ۲۱ بار در ماه) انزال داشته‌اند، احتمال ابتلای کمتری به سرطان پروستات هم داشته‌اند. این موضوع لزوما به داشتن پارتنر در رابطه‌ی جنسی محدود نبوده است. سکس، احتلام (ارگاسم در خواب) و خودارضایی‌های فرد در مجموع شمرده شدند.

البته مشخص نیست که آیا می‌توان نتایج این آزمایش را مستقیما به فواید سکس ربط داد یا نه. قطعا موارد دیگری هم وجود دارند که از عوامل تاثیرگذار در سرطان هستند. اما داشتن سکس بیشتر برای کسی ضرر ندارد.

۱۰. مثل ورزش عمل می کند

سکس برای بدن ما حکم ورزش کردن را دارد. سکس یک فعالیت فیزیکی بدنی است. اگرچه رابطه جنسی نمی‌تواند مثل دویدن عادی یا روی تردمیل منجر به تعریق و افزایش ضربان قلب شود. اما باز هم به نوبه‌ی خودش با افزایش ضربان قلب و بالارفتن سوخت‌وساز بخش‌های مختلفی از بدن همراه است. داشتن فعالیت جنسی باعث می‌شود بدن ما در هر دقیقه ۵ کالری انرژی مصرف کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که این مقدار در زمان تماشای تلویزیون ۱ کالری بر دقیقه است.

مواد شیمیایی که توسط مغز بعد از سکس آزاد می‌شوند، منجر به بهبود هضم غذا می‌شوند. با این حساب می‌توان سکس را برای کاهش وزن هم مفید دانست!

پس می‌توان یکی از فایده‌های سکس را این دانست که برای بدن ما مثل ورزش کردن عمل می‌کند. اگر به ورزش کردن معتقد هستید و برای آن زمان کنار می‌گذارید، بد نیست که برای داشتن رابطه جنسی هم زمان خاصی اختصاص دهید. ثابت‌قدم ماندن در این راه به شما کمک می‌کنید تا بیشتر و بهتر به اهداف سلامت‌ حورتان دست پیدا کنید. پس بیشتر ورزش کنید تا سالم‌تر بمانید!

داشتن فعالیت جنسی باعث می‌شود بدن ما در هر دقیقه ۵ کالری انرژی مصرف کند.

۱۱. از فوایدرابطه جنسی کاهش دردهای بدنی است

شاید بد نباشد قبل از اینکه دنبال قرص‌های مسکن مثل ژلوفن یا بروفن بگردید، به این فکر کنید که چطور یک ارگاسم خوب داشته باشید! احتمالا دارید با خودتان فکر می‌کنید که این دو اصلا چه ربطی به هم دارند. اما واقعا این‌طور است که رسیدن به ارگاسم، جلوی بروز درد را می‌گیرد. داشتن ارگاسم کاری می‌کند تا آستانه‌ی بروز درد در بدن شما افزایش پیدا کند. این هم از فواید سکس است که اگر قبلا با یک درد خفیف احساس ناراحتی می‌کردید، بعد از داشتن ارگاسم برای دردهای بدنی بزرگ‌تری آماده می‌شوید.

حتی جالب است بدانید که تحریک شدن بدون رسیدن به ارگاسم هم می‌تواند چنین تاثیری روی بدن بگذارد. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که تحریک شدن واژن خانم‌ها (به روش‌های طبیعی یا با استفاده از اسباب‌بازی‌های جنسی) می‌تواند جلوی دردهای مزمن کمر و پا را بگیرد. خیلی از خانم‌ها اذعان کرده‌اند که حتی پس از خودارضایی، دردها و کرمپ‌های (Cramp) کمتری را در زمان پریود تجربه کرده‌اند.

خانم‌ها به تاثیر این موضوع روی کاهش دردهای آرتروز و ورم مفاصل هم اشاره کرده‌اند. حتی به تاثیر خودارضایی روی کاهش میزان سردرد و میگرن هم تاکید داشته‌اند.

برای بهبود کیفیت سکس خود از سکس تراپیست مشاوره بگیر.

۱۲. از خوبی های سکس بهبود کیفیت خواب است

معمولا بعد از داشتن سکس به راحتی می‌خوابید. این موضوع به دلایل علمی مشخصی رخ می‌دهد. بعد از رسیدن به ارگاسم، هورمون پرولاکتین (Prolactin) در بدن شما ترشح می‌شود که مسئول رسیدن به حس آرامش و خواب‌آلودگی بعد از سکس است. پس داشتن سکس برای داشتن خواب خوب هم مفید است. جالب است بدانید این همان هورمونی است که بعد از مادرشدن در زنان ترشح و منجر به تولید شیر در پستان‌ها می‌شود.

۱۳. کیفیت رابطه با شریک جنسی را ارتقا می دهد

داشتن سکس نه تنها به صورت فردی برای شما مفید است، بلکه منجر به داشتن رابطه‌ای بهتر و صمیمی‌تر با شریک جنسی‌تان می‌شود. هورمون اکسی توسین که در حین سکس ترشح می‌شود، حس تعلق به طرف مقابل و صمیمیت دوجانبه را تقویت می‌کند.

سکس در یک رابطه‌ی تک‌همسری میزان تعهد و ارتباط عاطفی بین شما و شریکتان را افزایش می‌دهد. ابراز علاقه به طرف مقابل در حین، میزان ماندگاری ازدواج‌ها را بیشتر می‌کند و منجر به داشتن نرخ طلاق کمتر در جامعه خواهد شد.

۱۴. باعث جوان ماندن و افزایش شادابی پوست می شود

همگی به دنبال پوستی شاداب هستیم. سکس خوب می‌تواند باعث جوان ماندن پوست شود. رابطه جنسی منظم سبب آزادسازی هورمون استروژن و تستوسترون می‌شود که این هورمون‌ها سبب جوانی می‌شوند. هورمون استروژن باعث افزایش شفافیت پوست صورت و ایجاد پوستی جوان‌تر می شود. در یک بررسی نشان داده شده افرادی که حداقل یکبار در هفته رابطه جنسی دارند، ۷ تا ۱۲ سال جوان‌تر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند.

مزایای سکس چیست؟
رابطه جنسی منظم سبب آزادسازی هورمون استروژن و تستوسترون می‌شود که این هورمون‌ها سبب جوانی می‌شوند.

۱۵. کیفیت باروری و سرعت بارداری را بالاتر می برد

یکی دیگر از فواید سکس، بارداری آسان است. یک مطالعه انجام شده در مرکز باروری نشان داده از دیگر مزایای سکس این است که افرادی که دارای یک هفته انزال روزانه بودند دارای اسپرم با کیفیت بالاتر از افرادی بودند که روزانه انزال نداشتند. در گروه اول اسپرم سالم‌تر و قوی‌تر است و احتمال باروری تخمک نیز بیشتر است.درنتیجه اگر می‌خواهید بارداری خود را تضمین کنید، سکس داشته باشید.

مزایای سکسعوارض سکس نکردن
کاهش استرساسترس و عصبانیت
تقویت سیستم ایمنیتضعیف سیستم ایمنی بدن
تقویت عضلات کف لگن آتروفی واژن
بهبود بی‌اختیاری ادراربهم ریختن ریتم تناسلی
افزایش تحریک جنسیکاهش کمیت و کیفیت تحریک جنسی
کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستاتریسک بالاتر ابتلا به سرطان پروستات
کاهش فشار خونافزایش فشار خون
کاهش دردهای بدنتشدید دردهای قاعدگی
کاهش احتمال ابتلا به افسردگیاحساس کسالت و افسردگی
بهبود تمرکز و عملکرد مغزافزایش احتمال عفونت ادراری
برخی از مزایا سکس و عوارض سکس نکردن

چطور از فواید سکس بهره‌مند شویم؟

ممکن است در برخی از جوامع صحبت کردن درباره‌ی سکس از موارد ممنوعه یا حداقل سرکوب‌شده باشد. اما بهتر است خودتان این موضوع را بدانید که داشتن سکس از ابتدای خلقت برای انسان تعریف شده است. بدن شما طوری طراحی شده است که باید رابطه جنسی را به صورت منظم تجربه کند. فواید بالا را به این موضوع اضافه کنید که بهبود حس بویایی، دندان‌های سالم‌تر، هضم بهتر غذا و داشتن پوستی شفاف و افزایش طول عمر هم در تعدادی از تحقیقات به عنوان فواید سکس مطرح شده‌اند.

زمانی که این موضوع را از خودتان دریغ می‌کنید، دارید در حق خودتان و بدنتان ظلم می‌کنید. با این کار دارید حس خوب داشتن رابطه جنسی را از خودتان دریغ می‌کنید و در نظم ساختاری بدنتان و البته در نظم خلقت اختلال ایجاد می‌کنید. تصمیم با خودتان است. داشتن سکس یک رفتاری طبیعی سودمند است؛ آیا می‌خواهید از این سودمندی بی‌نصیب بمانید؟ عوارض نداشتن سکس هم که خود موضوعی جداست!

البته که سکس باید در زمان درست و سن مناسب و با آگاهی شروع شود. مثلا سکس در نوجوانی عوارض متعددی می‌تواند داشته باشد.

چنانچه فکر می‌کنید یا مطمئن هستید که فعالیت جنسی‌تان کمتر از حد نرمال است، احتمالا به این نیاز دارید تا با یک سکس تراپیست صحبت کنید. صحبت کردن درباره این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه‌ی جنسی‌تان را دوباره از سر بگیرید و گامی در جهت سلامتی‌تان بردارید. مثلا اگر در مورد مدت زمان انزال طبیعی مردان و زنان آگاهی داشته باشید و نگران زودانزالی در خود یا شریک خود هستید، سکس تراپیست به شما کمک زیادی می‌کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر سکس شما مشکل دارد و احساس خوبی بعد و قبل از سکس کردن ندارید، به شما توصیه می‌کنیم به دکتر سکس تراپیست مراجعه کنید. مزایا سکس بسیار است و می‌تواند برطرف‌کننده‌ی بسیاری از نیازمندی‌های روزانه‌ی زندگی شما باشد. بنابراین بهبود سکس زناشویی در بهبود سلامت زوجین نقش موثری دارد. اگر می‌خواهید سکس خود را بهبود ببخشید با کمک دکترتو از دکتر روانشناس خوب و متخصص روانپزشک نوبت بگیرید. همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره از دکتر روانشناس آنلاین و دکترروانپزشک آنلاین (دکتر اعصاب و روان آنلاین) دغدغه‌ها و مشکلات خود را در محیطی امن بیان و حل کنید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

داشتن رابطه جنسی فردی با استفاده از خودارضایی، از نظر کیفی فرق زیادی با داشتن رابطه جنسی با یک پارتنر دارد. زمان که شما با یک فرد دیگر سکس عاشقانه دارید، هورمون اکسی توسین (Oxytocin) و سایر هورمون‌های تاثیرگذار روی مود (Mood) در بدن شما ترشح می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت کسی که به جای داشتن سکس با استفاده از خودارضایی این نیاز را برطرف می‌کند، از نظر میزان اعتماد به نفس و کاهش افسردگی، دستاورد کمتری خواهد داشت.

اما اگر شریک جنسی ندارید، می‌توانید با این روش از فواید سکس بهره‌مند شوید. فایده این نوع از سکس برای شما می‌تواند کاهش دردهای بدنی، رسیدن به خواب بهتر و فشار خون کمتر باشد.

نرسیدن به ارگاسم معمولا در خانم‌ها بیشتر رخ می‌دهد؛ آن هم به این دلیل که معمولا دیرتر از آقایان به اوج لذت جنسی می‌رسند. تعدادی از فرستنده‌های عصبی (Neurotransmitters) وجود دارند که بدون ارگاسم فعال نمی‌شوند. اما تعداد زیادی از این فرستنده‌های عصبی بدون ارگاسم هم فعال می‌شوند.

بدن شما می‌تواند تعدادی از مواد شیمیایی عصبی (Neurochemicals) را در حال تماس پوستی، بوسه، صحبت کردن درباره سکس و چسبیدن به پارتنرتان تولید کند. همین موضوع هم می‌تواند منجر به ارضا یا اقناع جنسی شما شود. همین تماس ساده پوستی می‌تواند به عنوان یکی از فایده‌های سکس مورد بحث قرار بگیرد.

تحقیقات نشان می‌دهند هر اندازه که سکس بیشتری داشته باشید، عملکرد جنسی‌تان بهتر خواهد بود. افرادی که برای یک بازه‌ی زمانی طولانی سکس نداشته‌اند، با فکر کردن به دلیل این موضوع می‌توانند چیزهای بزرگی را برای خودشان روشن کنند. بهتر است به دلایلی مثل ترس از دخول (واژینیسموس)، تروما یا پرهیز از سکس به هر دلیل، خودتان را منافع سکس بی‌نصیب نکنید. تمام موارد نام برده‌شده قابل درمان هستند و تنها نیاز به مراجعه به پزشک دارند.

علت‌های مختلف جسمی، روانی و احساسی وجود دارند که مانع از لذت برد زنان و مردان از داشتن سکس می‌شوند. این اختلالات را می‌توان با استفاده از روش‌های طبیعی یا طبی درمان کرد. بهتر است در این مورد با سکس تراپیست مشورت کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره فواید سکس

  1. مهدی گفت:

    عالی بود بابت زحمتهایتان سپاس فراوان ، سوال خدمتتون، حدود دوسالی میشه خیلی دیر ارضا میشم در حالیکه لذت جنسی کامل رو هم میبرم و نغوظ کاملی هم دارم، میترسم مشکلی در سلامتم پیش اومده باشه، گاها بیش از نیم ساعت تلاش ارضا میشم اونم هنگام خروج منی مقداری کم درد دارم میشه راهنمایی بفرمایید، ممنون

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      طبق توضیحات مذکور به نظر نمی‌رسد مشکلی وجود داشته باشد.
      اما بهتر است جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.پزشک اورولوژی

  2. علیرضا گفت:

    برای درمان زودانزالی به صورت دائم چه راهی وجود داره؟‌

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام علیرضا عزیز.
      درمان زود انزالی روش های مختلفی دارد. و نوع و میزان دارو مصرفی باید تحت نظارت پزشک باشد
      برای درمان دایمی این عارضه حتمن تحت نظر اورولوزیست باشید
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/urologist

  3. نصیر احمد گفت:

    تخم مرغ خام چه فوایدی دارد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      تخم مرغ به‌دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A و ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی ورزشکاران است. از فواید بی‌شمار تخم مرغ می‌توان به کمک به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد.

  4. بدون نام گفت:

    حتما باید رابطه جنسی داشته باشیم تا بچه دار شویم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بارداری با لقاح تخمک و اسپرم صورت می گیرد. لقاح مصنوعی نیز راهی برای باروری است.

  5. رضا گفت:

    چرا من بااینکه فعالیت جنسی زیادی ولی مثل اول منی از من کم وزود ارزا میشوم

    1. همیار دکترتو گفت:

      همراه عزیز سلام
      اثر ورزش و فعالیت بر این مسئله بستگی به شرایط بدن و ژنتیک فرد دارد، همینطور عوامل خارجی هم دخیل هستید، توصیه میکنم در این مورد از طریق مشاوره تلفنی با متخصص اورولوژی مشورت کنید.
      مشاوره تلفنی دکتر اورولوژی

  6. ایلار گفت:

    سلام سکس از پشت هم باعث حاملگی میشه

    1. ناشناس گفت:

      آیا با وسیله های مصنوعی دخول ایجاد کردن و ارضا شدن این فواید را دارد؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        سکس با فردی که رابطه احساسی مثبت دارید تاثیرات بهتری دارد.

    2. اسماعیلی گفت:

      نه

      1. اسدالله گفت:

        نه

    3. سهیل گفت:

      اگه روی واژن منی ریخته بشه بله امکانش هست چون حالت مکش داره ومیکشه داخل واژن

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله
        مخصوصا اگر در تایم تخمک‌گذاری باشید

  7. سپیده گفت:

    خیلی‌متناش‌خوبن‌
    یه‌سوال اگه‌بعد‌‌سکس‌از لای پات‌خون‌بیاد
    و‌بند بیاد‌چیکار‌کنیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خونریزی بعد از رابطه می تونه به علت آسیب به پرده بکارت یا زخم های ناحیه تناسلی باشه. بررسی بیشتر توسط متخصص زنان با معاینه ضروری هست.
      پزشک متخصص زنان

  8. صادق گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم زنان بعد از سکس و ارگاسم چه حسی دارند

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      همانطور که در متن مقاله بیان شده ارامش فکری و سلامت جسم در هر دو جنس بعد از رابطه جنسی مطلوب ایجاد می شود.

  9. را گفت:

    سلام آیاسکس باکاندوم میتونه همون خواص سکس بدون کاندوم روبرای بدن داشته باشه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      انجام سکس باعث ترشح هورمون های جنسی و ایجاد ریلکس شدن جسم و روح میشه و تفاوتی در استفاده از کاندوم نداره.

  10. سعیدرزلقپور گفت:

    روی بدنم چهارتا جوش قرمز دراومده و یه کم خارش داره نشانه چیست؟

    1. محمد سماک گفت:

      دوست عزیز سلام
      در مطلب دانه پوستی به صورت مفصل به این موضوع پرداخته شده است.

    2. آرمین گفت:

      اون قارچ پوستی هستش اگه پیگیری نکنی اذیتت میکنه