آیا ترمیم پرده‌ بکارت امکان‌ پذیر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

گاهی در روند برخی اتفاقات، تصادفات، ورزش‌های سنگین یا متأسفانه در اثر تجاوز پرده بکارت از بین می‌رود. در این موارد امکان ترمیم بکارت به‌صورت قانونی وجود دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
آیا ترمیم پرده‌ بکارت امکان‌پذیر است؟

ترمیم پرده‌ بکارت از مسائل بحث‌برانگیز امروز برخی از جوامع است و بسیاری از دخترها به دنبال انجام آن هستند. اما آیا ترمیم پرده‌ بکارت امکان‌پذیر است؟ این ترمیم به چه شکل و از چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ راه‌های مختلفی برای ترمیم باکرگی وجود دارد که اصلی‌ترین آنها و تقریبا تنها روشی که جواب می‌دهد، عمل جراحی است.

عمل ترمیم بسته به اینکه بقایایی از پرده باقی مانده باشد یا نه؛ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل جراحی، عوارض آن می‌توانید با پزشکان متخصص زنان در دکترتو مشورت کنید. برای این که بیشتر درباره‌ این مسئله بدانیم و اطلاعات کسب کنیم، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب از دکترتو همراه ما باشید.

ترمیم بکارت چیست؟

پرده‌ بکارت یک بافت گوشتی نازک در دستگاه تناسلی زنان است که در ابتدای ورودی واژن زن قرار دارد. این ورودی شکل‌های مختلفی دارد و در بیش از نیمی از خانم‌ها بعد از برقراری رابطه‌ی جنسی و یا ورود یک جسم خارجی به داخل واژن پاره می‌شود و بدون خونریزی یا با خونریزی این پارگی را نشان می‌دهد.

راه های ترمیم پرده بکارت چه هستند؟ (ترمیم بکارت چگونه است؟)

پرده بکارت چگونه ترمیم میشود؟ هنگامی که پرده بکارت پاره می‌شود و آسیب می‌بیند، به خودی خود بازسازی نمی‌شود. در واقع این بافت بعد از آسیب‌دیدن، توانایی ترمیم بافتی ندارد. از آن جایی که مسئله‌ باکرگی در فرهنگ‌ها و مذهب‌های مختلف تعاریف متنوعی دارد و از نقطه‌نظر‌های مختلفی به این مسئله نگاه می‌شود، برخی از افرادی که علارغم باورها و اعتقادات مذهبی و عرفی‌شان، رابطه‌ جنسی داشته‌اند و دچار پارگی پرده‌ بکارت شده‌اند، با مشکل مواجه شده‌اند و به ترمیم پرده‌ بکارت فکر می‌کنند.

اما برای ترمیم پرده بکارت به چه دکتری مراجعه کنیم و شرایط ترمیم بکارت چیست؟ کسانی که رابطه‌ی جنسی داشته‌اند و پرده‌ بکارتشان آسیب دیده‌است و می‌خواهند که آن را بازسازی کنند، باید به دکتر زنان مراجعه کنند که از راه‌های مختلفی به ترمیم آن می‌پردازد. بنابراین بازسازی پرده‌‌ بکارت از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه و به صورت خلاصه در جدول زیر به آن‌ها اشاره کردیم:

انواع روش‌های ترمیم پرده بکارتشیوه‌های مرتبط درمانی
جراحی بکارتدر این روش پرده بکارت را برای ترمیم، بخیه می‌زنند. ممکن است تا چند روز پس از جراحی، کمی در ناحیه واژن احساس ناراحتی کنید.
لیزر درمانی بکارتهیمنوپلاستی با لیزر به منظور بازسازی پرده بکارت انجام می‌شود و بافت ورودی واژن (introitus) را که معمولاً در اولین رابطه جنسی پاره می‌شود، ترمیم می‌کند.
استفاده از کپسول یا شیافیک روش سریع و ساختگی است که طی آن مایع رنگی مانند خون از واژن در رابطه جنسی خارج می‌شود.
درمان خانگی ترمیم پرده بکارتپرده بکارت پس از باز شدن نمی‌تواند دوباره رشد کند. بعضی از گیاهان دارویی و میوه‌ها یا حتی ورزش کگل، تنها می‌توانند به سفت‌شدن عضلات واژن کمک کنند.
راه‌های ترمیم بکارت

۱. عمل پرده بکارت (عمل هایمنوپلاستی)

هایمنوپلاستی چیست؟ هایمنوپلاستی (hymenoplasty) یا عمل جراحی ترمیم بکارت، عملی است که طی آن کسی که قبلا به هر دلیلی باکرگی خود را از دست داده‌است، می‌تواند با بازسازی پرده‌ بکارت، مجددا باکره به نظر بیاید. در این جراحی معمولا پرده‌ بکارت به شکلی بازسازی می‌شود که بعد از برقراری رابطه جنسی، قابلیت خونریزی داشته‌باشد و باکرگی خانم را به این شکل نشان دهد. توجه داشته‌باشید که در هایمنوپلاستی از پرده‌ بکارت مصنوعی استفاده نمی‌شود و خود بافت به شکلی جراحی می‌شود که دست‌نخورده جلوه کند.

این عمل ترمیمی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از آنها برای موارد مخصوصی کاربرد دارند. مثلا کسی که پرده‌ بکارتش بیشتر از شخص دیگری پارگی داشته‌باشد، نوع عمل ترمیمی او نیز متفاوت خواهد بود. وقتی پرده بکارت پاره می‌شود، ممکن است بقایایی از آن باقی بماند یا برعکس آن اتفاق بیفتد. در ادامه در دو قسمت انواع روش‌های جراحی برای هر دو مورد را بررسی می‌کنیم:

عمل ترمیم هایمن که بقایا دارد

شاید از خود بپرسید که دوختن پرده بکارت ممکن است؟ پاسخ جالب است. اگر کسی که باکرگی خود را از دست داده‌است، همچنان بقایای پرده‌ بکارتش موجود باشد، می‌توان آن بخش‌ها را به هم دوخت و پرده را مجددا سالم کرد. در این موارد جراحی زمان کوتاهی نیاز دارد و بعد از زمانی کم‌تر از ۴۵ دقیقه می‌تواند به نتیجه برسد. این عمل سرپایی است و به بیهوشی عمومی نیازی ندارد. حدود ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد تا بخیه‌ها جوش بخورند و در صورت جذبی بودن جذب شوند.‌

پرده‌ بکارت یک بافت گوشتی نازک در دستگاه تناسلی زنان است که در ابتدای ورودی واژن زن قرار دارد.
پرده‌ بکارت یک بافت گوشتی نازک در دستگاه تناسلی زنان است که در ابتدای ورودی واژن زن قرار دارد.

عمل ترمیم پرده‌ بکارتی که بقایا ندارد

در صورتی که در اثر برقراری رابطه‌ جنسی پرده پاره شده‌ باشد ولی هیچ بقایایی از آن به جای نمانده‌باشد، می‌توان از بافت واژن برای ساختن پرده‌ بکارت یا کاشت پرده بکارت استفاده کرد. در این موارد از بافت‌های سطحی واژن برای ساختن پرده کشیده‌می‌شود و یک پرده‌ سالم به جای می‌ماند که در صورت برقراری رابطه‌ جنسی، پاره شده و خونریزی می‌کند.

این عمل ترمیمی نسبت به جراحی مورد قبل سنگین‌تر بوده و نیاز به استراحت دارد. همچنین نباید تا مدتی (حدودا ۳ ماه) بعد از انجام جراحی ترمیمی بکارت، نزدیکی برقرار شود.

یکی دیگر از انواع جراحی‌های ترمیمی بکارت برای پرده‌ای که بقایا ندارد، آلوپلنت است که در آن از پیوند بافت استفاده می‌شود و شبیه به پرده‌ بکارت عمل می‌کند، برای تنگ کردن واژن استفاده شده و باکرگی را تقلید می‌کند. در هر دو این موارد جراحی نسبت به دوختن خود بقایا به یکدیگر دشوارتر و سنگین‌تر بوده و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. کسانی که می‌خواهند از این دو روش برای دوخت پرده بکارت استفاده کنند، باید مدتی بعد از انجام جراحی صبر کنند و از نزدیکی خودداری کنند.

می‌خوای پرده بکارت رو ترمیم کنی اما نمی‌دونی چجوری؟

همین الان مشاوره بگیر!

۲. ترمیم پرده بکارت با لیزر

در طی انجام لیزر پرده بکارت یا به عبارتی سفت کردن پرده بکارت، دکتر متخصص لبه‌های بافت واژن را بدون پوشاندن کامل دهانه واژن، با لیزر بخیه می‌زند. پس از مدتی، در کنار هم رشد می‌کنند و بکارت بدون بخیه جراحی فیزیکی ترمیم می‌شود. در این روش به جوش خوردن بخیه هایمن هم نیازی نسیت.

هزینه ترمیم بکارت با لیزر چقدر است؟

قیمت عمل جراحی ترمیم بکارت در بیمارستان و کلینیک خصوصی مقداری تفاپت دارد اما حدودا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

۳. کپسول ترمیم پرده بکارت یا قرص ترمیم بکارت

کپسول ترمیم بکارت چیست؟ شاید نام این کپسول‌ها (یا شیاف) به گوش شما رسیده‌باشد. و اما کپسول ترمیم پرده بکارت چیست؟ این کپسول‌های چینی حاوی مایعی به رنگ خون هستند که در محل پرده‌ بکارت به بافت واژن متصل شده و بعد از پاره شدن در روش های آمیزش جنسی، خون را به داخل واژن می‌ریزند و به نظر می‌رسد که پارگی پرده‌ بکارت اتفاق افتاده است.

کپسول ترمیم بکارت را از کجا تهیه کنیم؟

امکان تهیه آن از داروخانه‌ها یا به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است اما به یاد داشته باشید که این روش موقتی است و ممکن است با عوارض جانبی نیز همراه باشد.

آیا شیاف پرده بکارت کافی است؟

نمی‌توان مطمئن بود که شیاف ترمیم بکارت می‌تواند واقعا باکرگی را تقلید کند، اما در بسیاری از کشورها برای اولین سکس مورد استقبال قرار‌گرفته‌ است.

۴. ترمیم پرده بکارت در خانه

برخی روش‌های دیگر به عنوان ترمیم بکارت بدون عمل در منزل انجام می‌شوند که در ادامه به معرفی یکی از آن‌ها می‌پردازیم.

ترمیم پرده بکارت با داروهای گیاهی

برخی از داروهای گیاهی مثل آلوئه ورا، انگور فرنگی، مازو و پیوراریا میریفیکا می‌توانند با سفت کردن عضلات واژن و بالاتر بردن خاصیت کشسانی آن به بازگشت واژن به حالت طبیعی و احتمالا بازسازی پرده‌ بکارت کمک کنند. توجه داشته‌باشید که هیچ کدام از این روش‌ها قطعی نیستند و حتما استفاده‌ موضعی آن‌ها باید تحت نظر دکتر متخصص زنان و با مشورت با او باشد تا مشکل خاصی برای مراجعه‌کننده ایجاد نکند.

قطعی‌ترین راه ترمیم این پرده، جراحی است که در بالاتر به آن اشاره شد. برای تاکید مجدد، تنها راه مطمئن برای ترمیم پرده بکارت، عمل جراحی است. روش‌های تقلیدی مانند کپسول یا راه‌های خانگی گزینه‌های مطمئنی نیستند.

مراقبت‌ های بعد از عمل ترمیم بکارت به چه صورت است؟

برای این که به خوبی بهبودی حاصل شود، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از نزدیکی‌کردن در بازه‌ ممنوعه، متناسب با نوع جراحی انجام شده، پرهیز کنید.
  • برای مراقبت های بعد از هایمنوپلاستی، از واردکردن جسم خارجی به داخل واژن بپرهیزید.
  • سعی کنید در دو هفته‌ی اول نیمه‌نشسته باشید و به طور کامل ننشینید.
  • داروهای تجویز‌شده (در صورت لزوم آنتی‌بیوتیک‌) را سر موقع مصرف کنید.
  • بعد از حمام‌رفتن و دستشویی‌رفتن، خود را با سشوار خشک کنید.
  • اگر زمان انجام تست پاپ اسمیر را دارید، آن را عقب بیندازید.
  • خوردن کمپوت آناناس می‌تواند کمک‌کننده‌ باشد.

نگرانی پرده بکارتت آسیب دیده باشه؟ اورژانسی مشاوره بگیر!

عوارض ترمیم بکارت چیست؟

از معمول‌ترین عوارضی که ممکن است خانم را بعد از عمل ترمیمی گرفتار کند، عفونت است. توجه داشته‌باشید که به خوبی بهداشت را رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید. دیگر عوارض ترمیم بکارت، اگر با واژینوپلاستی همراه باشد، درد حین نزدیکی است. برای آگاهی از عوارض عمل ترمیم بکارت، با دکتر زنان (دکتر ترمیم بکارت) مشورت کنید. در مواردی که تجاوز، حوادث و یا اتفاقات تصادفی باعث پارگی بکارت شده‌اند، می‌توان مجوز قانونی گرفت و برای آن نیازی به اجازه‌ پدر یا همسر نیست. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی با متخصص زنان در سایت دکترتو استفاده کنید.

متن انگلیسی: «Hymenoplasty Surgery is a safe and effective for hymen repair. However, just like any other surgery, it may involve some complications too. It depends on the surgical expertise of the surgeon and the general health of the patient. Hymenorrhaphy does not include many risks apart from abnormal bleeding.»
ترجمه فارسی: «جراحی هایمنوپلاستی برای ترمیم پرده بکارت ایمن و موثر است. با این حال، درست مانند هر جراحی دیگری، ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد که بستگی به تخصص جراح و سلامت عمومی بیمار دارد. عمل جراحی بکارت به غیر از خونریزی غیر طبیعی، خطرات زیادی را شامل نمی‎‌شود.»

به نقل از سایت pristyncare
در صورتی که در اثر برقراری رابطه‌ جنسی پرده پاره شده‌ باشد ولی هیچ بقایایی از آن به جای نمانده‌باشد، می‌ توان از بافت واژن برای ساختن پرده‌ بکارت یا کاشت پرده بکارت استفاده کرد.
در صورتی که در اثر برقراری رابطه‌ جنسی پرده پاره شده‌ باشد ولی هیچ بقایایی از آن به جای نمانده‌باشد، می‌توان از بافت واژن برای ساختن پرده‌ بکارت یا کاشت پرده بکارت استفاده کرد.

علت خونریزی بعد از ترمیم بکارت چیست؟

معمولاً بیماران در طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت اول خونریزی خفیفی را تجربه می‌کنند که کاملاً طبیعی است. تقریباً ۶ هفته طول می‌کشد تا این ناحیه به طور کامل بهبود یابد و بخیه‌ها بافت واژن را جوش بدهند

ترمیم بکارت قانونی است یا نه؟

از آن جایی که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، مسئله‌ی باکرگی در تعیین سرنوشت دختر موثر است. شاید این سؤال به ذهن شما برسد که برای ترمیم پرده بکارت نیاز به مجوز است؟ و یا این که ترمیم پرده بکارت غیرقانونی است؟ در برخی موارد عمل ترمیمی به صورت قانونی انجام می‌پذیرد و به شخص مجوز ترمیم بکارت داده می‌شود. مثلا ترمیم بکارت بعد از تجاوز جنسی قانونی است. کسانی که می‌توانند از نظر قانونی مجوز ترمیم بکارت دریافت کنند شامل موارد زیر هستند:

  • خانم‌هایی که نشانه های تجاوز در آن‌ها وجود دارد و بکارت خود را در اثر این حادثه از دست داده‌اند.
  • کسانی که در اثر حوادث و سوانح دچار از دست رفتن باکرگی خود شده‌اند.
  • ورزشکارانی که به علت برخی از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های نامناسب، دچار پارگی بکارت شده‌اند.

اما اگر عمل ترمیمی به علت فریب همسر و باکره جلوه دادن شخص انجام شود، غیرقانونی است و دکتری که این کار را برای مراجعه‌کننده انجام می‌دهد هم شریک جرم خواهد بود.

گواهی سلامت بکارت بعد از ترمیم چیست؟

معاینه‌ پزشکی قانونی معمولا ترمیم بکارت را به راحتی تشخیص می‌دهد. در مواردی که پرده به خوبی دوخته‌شده‌باشد و محل بخیه با لیزر از بین رفته‌باشد، تشخیص اینکه ترمیم صورت‌گرفته‌است، کمی سخت می‌شود؛ اما باز هم تشخیص ممکن است. معایناتی که توسط متخصص مامایی، بهورزها و یا متخصص زنان در مطب‌های خصوصی انجام می‌شود، معمولا می‌تواند بدون تشخیص ترمیم و همراه با گرفتن گواهی سلامت بعد از ترمیم باشد.

نتیجه‌ گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بکارت هنوز و در برخی کشورها مانند کشور‌های اسلامی از جمله ایران مسئله‌ای چالش‌برانگیز است. برای برخی افراد بکارت مسئله‌ای حیثیتی و بسیار حساس است. گاهی در روند برخی اتفاقات و تصادفات یا ورزش‌های سنگین یا متأسفانه در اثر تجاوز پرده بکارت از بین می‌رود. در این موارد امکان ترمیم بکارت به‌صورت قانونی وجود دارد.

راه‌های مختلفی برای ترمیم بکارت وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها و تقریبا تنها روشی که جواب می‌دهد، عمل جراحی است. عمل ترمیم هم بسته به اینکه بقایایی از پرده باقی مانده باشد یا نه؛ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل جراحی، عوارض آن می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر مامایی در دکترتو استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بعد از پاره‌شدن پرده‌ بکارت در هر زمانی می‌توان برای ترمیم آن اقدام کرد؛ اما بهتر است زمان زیادی از آن نگذرد تا جراحی ساده‌تر باشد و حداقل بقایای پرده باقی‌بماند و عمل ترمیم ساده‌تر باشد.

یکی از انواع پرده‌ بکارت، ارتجاعی است که در صورتی که به علائم دیگری مثل تغییر جهت چین‌های واژن و تغییر دهانه‌ ورودی آن توجه نشود، نمی‌توان از روی آن متوجه از دست‌رفتن باکرگی شد. بنابراین نیازی به جراحی ترمیمی پرده‌ی ارتجاعی نیست.

بکارت تنها با معاینه‌ پزشکی قانونی تشخیص داده‌می‌شود و باقی معاینه‌های انجام‌شده در مطب‌های خصوصی ارزش قانونی ندارند. از طرفی در آزمایش ازدواج نمی‌توان باکرگی و ترمیم آن را تشخیص داد.

برای این عمل ترمیمی نیاز به اجازه‌ی همسر و یا پدر نیست. تنها در مواردی که تجاوز، حوادث و یا اتفاقات تصادفی باعث پارگی بکارت شده‌اند، می‌توان مجوز قانونی گرفت که باز هم نیازی به اجازه‌ی پدر یا همسر نیست.

هنگامی که پرده‌پاره می‌شود، نمی‌توان تشخیص داد که از قبل دوخته‌شده بوده‌است یا اینکه پرده‌ طبیعی خود فرد بوده‌. اما می‌توان تشخیص داد که نزدیکی در ۳ هفته‌پیش بوده یا به زمان قبل‌تر برمی‌گردد.

در صورتی که این کار برای فریب‌دادن همسر انجام‌شود، حرام است و شوهر می‌تواند زن را طلاق بدهد.

اگر جراحی با بقایای پرده باشد، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه. اما اگر جراحی بدون بقایای پرده باشد، از ۱ تا ۲ ساعت در نوسان است.

ترمیم بکارت را می‌توان با بی‌حسی موضعی انجام‌داد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست.

اگر نزدیکی در بازه‌ ممنوعه صورت بگیرد و یا جسم خارجی وارد واژن شود، می‌تواند ترمیم را از بین ببرد و ایجاد خونریزی کند.

دختری که تا به حال ازدواج نکرده‌است، باید برای ازدواج اذن پدر را داشته‌باشد. این ربطی به باکره‌بودن و یا نبودن دختر ندارد.

حدود ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد تا بخیه‌ها جوش بخورند و در صورت جذبی بودن جذب شوند.‌

هنگامی که هایمنوپلاستی انجام می‌شود و یا پرده‌ بکارت از طریق پیوند و بافت واژن مجددا بازسازی می‌شود، می‌توان با استفاده از پرتوهای لیزری به یک‌دست کردن بافت هایمن (پرده‌ بکارت) پرداخت و آن را طبیعی‌تر نشان داد. قیمت یک‌دست کردن پرده‌ بکارت با لیزر در کلینیک‌های مختلف متفاوت است و بستگی به دکتر زنان که این فرایند را انجام می‌دهد و جراحی‌های قبلی دارد.

جراحی‌های انجام‌شده توسط بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و معمولا در زمان انجام فرایند دردی را احساس نمی‌کنید. بعد از انجام جراحی درد قابل تحمل است و می‌توان با مسکن‌های تجویزی و یا مسکن‌های بدون نیاز به تجویز نسخه درد را کنترل و مدیریت کرد.

اگرچه به صورت قطعی روشی برای تشخیص آن وجود ندارد اما با آزمایش سلامت بکارت در مواردی امکان‌‌پذیر خواهد بود.

خیر، پرده بکارت پس از باز شدن نمی‌تواند مجدد تشکیل شود.

بکارت حلقوی و ارتجاعی از انواع پرده بکارت هستند. در نوع حلقوی، هایمن به صورت دایره‌ای در دهانه واژن قرار می‌گیرد و در نوع ارتجاعی، خاصیت کشسانی داشته و بعد از رابطه جنسی فرد دچار خونریزی نمی‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ترمیم بکارت

  1. زینب گفت:

    برای ترمیم بکارت به کدوم دکتربایدمرااجعه کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

    2. سولماز گفت:

      سلام دوست عزیز دکتر زنان یامامامراجعه کن

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان

    3. ناشناس گفت:

      سلام
      دختری ۱۵ساله هسم
      نمی‌دونم چی شده بر اثر یچیز خون ریزی کردم و فک کنم پردم کمی پاره شده
      نمیتونم بخانوادم بگم
      درمان خانگی داره؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        اسیب یا پارگی باید دلیل داشته باشد
        بیشتر به علایم عفونت می خورد تا پارگی

  2. هیوا گفت:

    برا مشاوره با mamanini.nasim مشورت کردم خیلی عالی مشاوره دادن
    حتی قصد خودکشی داشتم فکر میکردم پایان راهم ولی نظرمو عوض کرد و کلی راهنمایی کرد

    1. ناشناس گفت:

      بدون جراحی هم میشه عمل کردی

  3. الناز گفت:

    سلام من بامامزدم یباروار رابطه شدم بعددخول در احساس نکردم اماخون ریزی داشتم آیا پرده بکارتم سالمه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تحریک و فشار فیزیکی ممکن است باعث اسیب شود
      لطفا برای بررسی دقیق تر به متخصص مراجعه فرمایید

  4. فریبا گفت:

    مه پرده بکارتم از بین رفته چیگونه درمان میشم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تحریک و فشار فیزیکی ممکن است باعث اسیب شود
      لطفا برای بررسی دقیق تر به متخصص مراجعه فرمایید

  5. هدا گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه دو سال نامزد بودم در دورا نامزدی بکارتم رو از دست دادم حالا هم به مامانم گفتم و میترسم که درست نشه بنظرتون باید چیکار کنم؟!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تحریک و فشار فیزیکی ممکن است باعث اسیب شود
      لطفا برای بررسی دقیق تر به متخصص مراجعه فرمایید و در صورت امکان اقدامات لازم را انجام دهید
      با ارزوی سلامتی

  6. ناشناس گفت:

    سلام دختری ۱۶ ساله هستم بنده موقع هایی که تازه پریود میشدم و از پرده بکارت هیچی نمیدونستم انگشت اشارمو داخل واژنم میکردم طوری که کل انگشتم میرفت تا ۱۵ سالگی دونستم پرده بکارت چیه بنظرم نسبت ب قبلنا تغییر کرده الانم هزینشو ندارم که ترمیمش کنم خیلی نگرانم که پاره شده یان ترو خدا بگین چکار کنم (اگه راستشو ب طرف بگیم باور میکنن بنظرتون؟!)

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      پرده بکارت مدخوله با غیر مدخوله مشخص است و با مراجعه به متخصص مامایی یا زنان از طریق معاینه حضوری از آسیب یا سالم بودن میتونید مطمین شوید.

    2. ستاره گفت:

      سلام من ۱۴ سالمه تازه از وجود پرده بکارت با خبر شدم ولی قبلش که نمیدونستم اومدم دسته شانه مو رو وارد خودم کردم و بعدش از واژنم خون خارج شد میشه راهنماییم کنید لطفا (پول برای مشاوره گرفتن ندارم اگه میشه راهنماییم کنید چون خیلی میترسم )

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        با توجه به علایمی که گفتید پرده هایمن شما اسیب دیده است

  7. ناشناس گفت:

    سلام من میخوام بعداز۲۱سال زندگی قبل از سالگرد ازدواجم پرده بکارتم بدوزم آیا امکانش هست اینکارو انحام بدم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

  8. احمدی گفت:

    سلام من پرده ام حلقوی ساده بود تقریبا ۳ ساله رابطه دارم الان خواستگارردارم ومیخوام برم بدوزمش و تقاضای گواهی پزشکی دارن ازمن آیا مشخص میشه من دوختمش

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      این احتمال صفر نیست
      البته بهتر است جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

    2. عاطفه گفت:

      سلام.من پارسال رابطه داشتم ولی خونریزی نداشتم بعدا رفتم پیش دکتر گفتن پرده ت حلقویه ایا برای تشخیص بکارت معلوم میشه رابطه داشتم؟؟؟ینی برای اینکه گواهی بگیرم حتما باید بدوزمش یا مشخص نیست ؟؟؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        در صورت اطمینان از نوع حلقوی پرده مشخص نمی شود
        نیاز به ترمیم نیست

    3. ناشناس گفت:

      لطفا اینکار رو نکن
      چون هر چقدر هم خوب بدوزن بازم معلومه ترمیمی هست
      اگر ازت گواهی نمیخوان یا دکتر نمیبرن و لنگ خون بکارت هستی بدوز
      وگرنه انقدر مراقبت داره و فشار روحی روانی که خودت هم عابروت میره آخرشم اعتراف میکنی
      بگو ندارم و خلاص

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از نظر خوبتان

    4. زری گفت:

      ببخشید کجا دوختین و چقد هذینه دوختن شده

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        قیمت عمل جراحی ترمیم بکارت در بیمارستان و کلینیک خصوصی مقداری تفاوت دارد اما حدودا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود

  9. ناشناس گفت:

    سلام من کلاس هشتم پردم رو از دست دادم
    و زمانی که از دست دادم چیزی از پرده نمیدونستم
    و الان خیلی پشیمون هستم
    میشه کمکم کنییید؟
    به خدا دارم دیونه میشم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      احتمالا امکان ترمیم وجود داشته باشد.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.پزشک متخصص زنان

    2. دنیا گفت:

      آیا سه ماه قبل ترمیم پرده نباید آمیزش صورت بگیرد درست اس ؟؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        زمان مناسب برای ترمیم بکارت، از محدودیت چندانی برخوردار نیست. یعنی، مدت‌ها پس از بروز پارگی پرده بکارت هم می‌توان برای ترمیم آن اقدام کرد. با این حال، طبیعتا، هر چقدر زودتر انجام بگیرد ممکن است با عوارض جانبی کم‌تری توأم بوده و نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.
        ولی بهتر است از قبل امیزش نداشته باشید

  10. عاطفه گفت:

    سلام آیا بعد از رابطه ی جنسی و پاره شدن پرده ی بکارت چه زمانی خوب هستش که عمل جراحی پرده ی بکارت انجام داده شود
    اشکال ندارع بعد از ۲سال یا۳سال بعد انجام داده بشه