عمل زیبایی واژن چیست؟ معرفی بهترین روش تنگ کردن واژن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عمل تغییر ظاهر اندام تناسلی که عمل زیبایی واژن هم نامیده می‌شود. تغییر شکل اندام تناسلی زنان یا لابیاپلاستی، با هدف بهبود ظاهری لابیای داخلی یا لب‌های داخلی فرج انجام می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

عمل زیبایی واژن چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

عمل زیبایی واژن چیست و راه‌های تنگ کردن واژن کدامند؟ آیا عوارض جراحی زیبایی تنگی واژن زیاد است؟ این‌ها سوالاتی است، که بسیاری از خانم‌ها از متخصصان زنان می‌پرسند. اگر شما هم از ظاهر واژن خود راضی نیستید، احتمالا به دنبال پاسخ این سوالات هستید. عمل زیبایی واژن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه روش‌های زیبایی واژن، نحوه جراحی و عوارض آن را به شما توضیح می‌دهیم.

اگر قصد عمل زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن را دارید، بهتر است، با چند پزشک متخصص زنان و زایمان باتجربه مشاوره داشته باشید. پزشک بهترین روش را با توجه به انتظارات شما پیشنهاد می‌دهد. حتما در جلسه مشاوره سوالات و نگرانی‌های خود را با متخصص در میان بگذارید، تا راهنمایی کامل را دریافت کنید. همچنین می‌توانید در این زمینه از متخصصان دکترتو کمک بگیرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید که می‌خواهیم به معرفی کامل انواع روش‌های واژینوپلاستی بپردازیم.

عمل زیبایی واژن چیست؟

عمل زیبایی واژن به انگلیسی Vaginal beauty surgery، روشی موثر در تغییرات واژن است. روش‌های زیادی برای جراحی زیبایی واژن وجود دارد. برخی روش‌ها مربوط به زیبایی واژن بوده و برخی دیگر روش‌های تنگ کردن واژن است. بیماران گاهی به این روش‌ها جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان، جوانسازی واژن، جراحی جوانسازی دستگاه تناسلی خانم‌ها یا جراحی پلاستیک واژن می‌گویند.

این روش‌ها علاوه بر جوانسازی در بهبود برخی مشکلات مثل بی‌اختیاری ادرار یا کاهش میل جنسی نیز موثر است. قبل از معرفی روش‌های زیبایی واژن بهتر است، با آناتومی دستگاه تناسلی خانم‌ها آشنا شویم.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

تفاوت عمل زیبایی واژن و عمل تنگ کردن واژن چیست؟

عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی باعث بهبود عملکرد ناحیه تناسلی خانم‌ها می‌شود. اما عمل زیبایی واژن تنها ظاهر واژن را تغییر می‌دهد و زیبایی و جوانسازی واژن را به همراه دارد. این دو عمل را می‌توان شبیه به عمل بینی دانست. زمانی که شما دارای انحراف بینی هستید، جراح مجاری بینی را جراحی کرده تا تنفس شما بهبود پیدا کند. اما عمل زیبایی بینی تنها بر روی ظاهر بینی تاثیر گذاشته و در تنفس تغییری ایجاد نمی‌کند.

لابیا کدام قسمت است و چرا بزرگ میشود؟

لابیاها چین‌های پوستی در قسمت بیرونی فرج (دستگاه تناسلی زنان) هستند. لابیا از کلیتوریس، واژن و مجرای ادرار محافظت می‌کند و در طول فعالیت جنسی متورم می‌شود.

لابیا کدام قسمت است و چرا بزرگ میشود؟
لابیا از کلیتوریس، واژن و مجرای ادرار محافظت می‌کند و در طول فعالیت جنسی متورم می‌شود.

آشنایی با آناتومی خارجی دستگاه تناسلی

ناحیه بالای استخوان شرمگاهی که مو روی آن رشد می‌کند، مونس نامیده می‌شود. قسمت داخلی واژن که پوستی شل و افتاده دارد، لابیای مینور است. قسمت بیرونی آن لابیای ماژور بوده، که کمی مو دارد. در مرکز قسمت فوقانی کلیتوریس قرار دارد. پایین کلیتوریس دهانه پیشابراه و زیر آن دهانه واژن قرار گرفته است. در تصویر زیر به خوبی این قسمت‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

انواع روش عمل زیبایی واژن و افتادگی رحم کدامند؟

عمل زیبایی واژن یا جراحی جوانسازی واژن شامل چندین عمل جراحی است. این روش‌ها شکل، اندازه و عملکرد ناحیه تناسلی را بهبود می‌بخشند. ساختارهای بافت نرم که در اثر روند پیری دچار مشکل شده‌اند، با این روش‌ها بازسازی می‌شوند. زیبایی واژن از طریق روش‌های جراحی یا بدون جراحی معمولا با تکنیک‌های زیر انجام می‌شود:

  • زیبایی واژن با تزریق ژل
  • زیبایی واژن با تزریق چربی
  • زیبایی واژن با انواع کربوکسی تراپی
  • عمل لابیاپلاستی
  • عمل زیبایی کلیتوریس
  • عمل لابیاماژورپلاستی
  • عمل مونس پلاستی
انواع روش عمل زیبایی واژن و افتادگی رحم کدامند؟
اینفوگرافی انواع روش‌های عمل زیبایی واژن

۱. زیبایی واژن با تزریق ژل

تزریق فیلر پوستی به خصوص تزریق ژل یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود بافت ناحیه تناسلی است. در این روش معمولا از فیلرهای بر پایه اسید هیالورونیک استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود داشته و هیچ ضرری ندارد. متخصص ژل را به دیواره داخلی واژن و گاهی به کلیتوریس تزریق می‌کند. نگران درد در هنگام تزریق نباشید. زیرا قبل از تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود.

این روش می‌تواند به درمان بی‌اختیاری ادرار نیز کمک کند. ایجاد حجم با استفاده از ژل باعث بهبود مجرای ادرار می‌شود. همچنین به کاهش درد در طول رابطه جنسی زناشویی به علت خشکی واژن کمک می‌کند. نتایج این روش بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.

۲. زیبایی واژن با تزریق چربی

این روش نیز همانند روش تزریق ژل است. با این تفاوت که از چربی بدن خود شخص برای حجم‌دهی به ناحیه واژن استفاده می‌شود. برای تزریق چربی ابتدا چربی از یک ناحیه (معمولا شکم یا ران) با لیپوساکشن برداشته شده و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. زمانی که لابیا به حجم‌دهی نیاز داشته باشد، جراح از این روش استفاده می‌کند.

برای انجام عمل زیبایی واژن باید به متخصص زنان مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصص زنان در شهر خود آشنا شوید، به آنها به‌صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۳. زیبایی واژن با کربوکسی تراپی

این روش غیرتهاجمی و بدون جراحی است. باعث ترمیم و بازسازی بافت واژن می‌شود. در کربوکسی تراپی گاز دی‌اکسید کربن به ناحیه واژن تزریق می‌شود. برای این ناحیه معمولا ۶ تا ۸ تزریق کافی است. پس از تزریق مویرگ‌ها تحریک شده و گردش خون افزایش پیدا می‌کند.

کربوکسی تراپی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. اکثر بیماران هیچ دردی را حس نمی‌کنند. بعد از تزریق ناحیه واژن متورم می‌شود. اما این حالت ۳۰ دقیقه بعد از بین می‌رود. این روش علاوه‌بر جوانسازی واژن باعث کنترل بی‌اختیاری ادرار و گاهی افزایش ارگاسم می‌شود.

نمی‌دونی مراقبت‌های بعد از جراحی زیبایی واژن چیه؟

از دکترتو کمک بگیر!

۴. عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی

در عمل لابیاپلاستی لبه‌های کوچک واژن اصلاح شده و اندازه آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. این جراحی رایج‌ترین عمل زیبایی واژن محسوب می‌شود. طبق مطالعات انجام شده رضایت از این عمل بالای ۹۰% است. خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله درد ناشی از پیچ خوردن و کشیده شدن لابیا‌ها به خصوص هنگام رابطه جنسی زناشویی یا دوچرخه‌سواری عمل لابیاپلاستی را انجام می‌دهند. همچنین ممکن است، به دلیل عدم تقارن در این لبه‌ها جراحی انجام شود.

هدف از این جراحی کاهش اندازه لبه‌های کوچک است. بعد از عمل، لبه‌های کوچک توسط لبه‌های بزرگ پوشیده شده و دیده نمی‌شوند. عمل زیبایی واژن با بی‌حسی یا تحت بیهوشی انجام می‌شود. کل زمان عمل بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد.

جراحی زیبایی واژن چگونه انجام می‌ شود؟

بسیاری از افراد با جراحی زیبایی واژن آشنایی دارند. اما تکنیک‌های مورد استفاده در این جراحی را نمی‌شناسند. جراحی زیبایی واژن لابیاپلاستی با سه تکنیک انجام می‌شود:

تکنیک Trimمتداول‌ترین روش لابیاپلاستی روش ترمیمی یا Trim است. در این تکنیک برش عمودی در طول لابیا ایجاد می‌شود. جراح این کار را با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر انجام می‌دهد. پس از ایجاد برش بافت اضافی واژن برداشته شده و پوست بخیه زده می‌شود. معمولا در این روش از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود.
تکنیک Wedgeدر این تکنیک بافت از مرکز لابیای داخلی برداشته می‌شود. جراح قسمتی از بافت را از ضخیم‌ترین قسمت لابیا به شکل V بریده و خارج می‌کند. مهم‌ترین مزیت این روش این است، که جای زخم کمتر دیده می‌شود.
تکنیک DE-epithelializationاین تکنیک اولین بار در سال ۱۳۷۹ رایج شد و امروزه همانند دو روش قبلی محبوبیت دارد. جراح در این روش قسمتی از بافت داخلی لابیاها را خارج می‌کند و ناحیه برش را با بخیه می‌بندد. این روش مشابه تکنیک Trim است. با این تفاوت که تنها از قیمت داخلی لابیا، بافت برداشته می‌شود.
جراحی زیبایی واژن چگونه انجام می‌ شود؟

۵. عمل زیبایی کلیتوریس (جراحی هودکتومی یا کلیتورال هود ریداکشن)

چین و چروک‌های اضافی بافت اطراف کلیتوریس را می‌توان با عمل زیبایی کلیتوریس از بین برد. این روش اغلب همزمان با لابیاپلاستی انجام می‌شود. این چین‌ها می‌توانند برآمدگی ایجاد کنند. به خصوص بعد از عمل لابیاپلاستی چین‌ها بیشتر مشخص می‌شوند. انجام این عمل همزمان با عمل لابیاپلاستی ظاهر دستگاه تناسلی را بهتر کرده و تعادل ایجاد می‌کند.

عمل هودکتومی را می‌توان با بی‌حسی موضعی یا تحت بیهوشی انجام داد. میزان بافت اضافی با توجه به آناتومی دستگاه تناسلی فرد مشخص می‌شود. شکل و اندازه چین‌ها تنوع گسترده‌ای دارد. در بیشتر بیماران پس از عمل لابیاپلاستی برشی به شکل Y در ناحیه اطراف کلیتوریس ایجاد می‌شود. این برش‌ها معمولا با بخیه جذبی دوخته می‌شوند.

۶. عمل لابیاماژورپلاستی (عمل لابیاپلاستی ماژور)

بخش بیرونی واژن که دارای مو است، لابیای ماژور یا لبه بزرگ بیرونی نامیده می‌شود. جراحی لابیاماژورپلاستی با هدف کوچک کردن قسمت بیرونی لابیا انجام می‌شود. این عمل برای افرادی که لبه بیرونی ناحیه تناسلی آن‌ها بزرگ است، انجام می‌شود. این خانم‌ها ممکن است، هنگام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری دچار مشکل شوند. همچنین ممکن است، برخی خانم‌ها هنگام پوشیدن شلوار تنگ یا لباس‌هایی مثل مایو از برجستگی واژن معذب باشند.

این روش نیز همانند روش‌های دیگر عمل زیبایی واژن با بی‌حسی موضعی یا تحت بیهوشی انجام ‍می‌شود. در این جراحی معمولا لابیا‌ها کوچک و سفت می‌شوند. بیمارانی که پوست اضافی دارند، پس از عمل بهبود پیدا کرده و در حالت ایستاده افتادگی مشاهده نمی‌کنند.

انواع روش عمل زیبایی واژن و افتادگی رحم کدامند؟
جراحی لابیاماژورپلاستی با هدف کوچک کردن قسمت بیرونی لابیا انجام می‌شود.

روش عمل لابیاماژورپلاستی چیست؟

در این روش جراح زنان دو برش هلالی در قسمت داخلی هر لبه ایجاد کرده و آن بافت را خارج می‌کند. مقدار خارج شده با توجه به میزان بزرگی لابیای ماژور تعیین می‌شود. در برخی مواقع پزشک پس از انجام عمل لابیاماژورپلاستی در این ناحیه کمبود بافت چربی را تشخیص می‌دهد. در این شرایط با استفاده از لیپوساکشن مقداری چربی از نواحی دیگر بدن برداشته شده و به این ناحیه منتقل می‌شود. معمولا در این ناحیه ناز بخیه جذبی استفاده می‌شود.

متن انگلیسی: «There are a variety of aesthetic genital plastic surgery procedures that may enhance appearance and reduce discomfort. These procedures include labiaplasty, clitoral hood reduction, labia majoraplasty, monsplasty and vaginoplasty.»
ترجمه فارسی: «انواع روش‌های جراحی زیبایی اندام تناسلی وجود دارند که ظاهر را بهبود ببخشند و ناراحتی را کاهش دهند. این روش‌ها شامل لابیاپلاستی، کاهش هود کلیتورال، لابیا ماژوراپلاستی، مونس پلاستی و واژینوپلاستی می‌شوند.»

به نقل از سایت plasticsurgery

۷. لابیاپلاستی با آر اف و پلاسما جت

جوانسازی ناحیه تناسلی خارجی با درمان فرکانس رادیویی یا آر اف باعث سفت‌شدن فوری و طولانی مدت لابیا مینور می‌شود. با این روش افتادگی در لابیا بزرگ برطرف شده و واژن روشن می‌شود. در حالی که درمان J-Plasma نتایج هیجان انگیزی را نشان می‌دهد، واقعیت محکمی در مورد اثربخشی آن برای جوانسازی پوست وجود ندارد.

۷. عمل زیبایی واژن مونس پلاستی

این جراحی پلاستیک برای کاهش برآمدگی و رفع علائم افتادگی واژن در ناحیه مونس (قسمت بالایی ناحیه تناسلی که دارای مو است) استفاده می‌شود. برخی از خانم‌ها در ناحیه مونس دچار افتادگی پوست و چربی اضافی هستند. این برآمدگی زمان پوشیدن لباس‌های تنگ یا لباس شنا مشخص‌تر می‌شود.

در این نوع جراحی با توجه به اندازه بافتی که باید برداشته شود، از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی استفاده می‌کنند. گاهی در جراحی مونس پلاستی تنها برداشتن پوست اضافی کافی است. اما در برخی خانم‌ها با چربی زیاد، جراح باید لیپوساکشن انجام دهد.

۸. عمل زیبایی واژن با نخ

لیفت واژن با نخ می‌تواند اثر لیفتینگ ایجاد کند. اما در بیمارانی که افتادگی شدیدتر و پوست اضافی دارند، زیبایی با نخ ممکن است بهترین گزینه نباشد. بر خلاف لیفت صورت، پوست شل را از بین نمی‌برد یا چربی، بافت و عضله زیرین را تغییر مکان نمی‌دهد.

ماندگاری و تاثیر عمل زیبایی واژن یا واژینوپلاستی چقدر است؟

نتایج یک واژینوپلاستی جراحی به طور نامحدود برای تمام عمر باقی می‌ماند، اما چند چیز وجود دارد که می‌تواند نتایج شما را تحت تأثیر قرار دهد یا حتی معکوس کند. افزایش سن یک دلیل رایج است، فرآیندی که نمی‌توان آن را متوقف کرد.

را‌ه‌ های تنگ کردن واژن چیست؟

برای تنگ کردن واژن روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی روش‌ها بدون جراحی بوده و دوره نقاهتی ندارند. با استفاده از جراحی تنگ کردن واژن نیز می‌توان به نتایج رضایت‌بخشی رسید. به طور کلی راه های تنگ کردن واژن عبارت‌اند از:

  • تنگ کردن واژن با لیزر FemiLift
  • تنگ کردن واژن با روش ThermiVa
  • تنگ کردن واژن با روش پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت)
  • عمل واژینوپلاستی (کولپورافی خلفی)
  • عمل تنگ کردن واژن با لیزر
اینفوگرافی راه‌ های تنگ کردن واژن
اینفوگرافی راه‌ های تنگ کردن واژن

۱. تنگ کردن واژن با لیزر FemiLift

خانم‌هایی که دچار گشادی واژن، کاهش میل جنسی یا بی‌اختیاری ادرار هستند، می‌توانند از روش لیزر استفاده کنند. این نوع لیزر توسط FDA مجوز داشته و برای جوانسازی واژن استفاده می‌شود. روش FemiLift یک روش بدون جراحی است، که با استفاده از آن انرژی لیزر به محیط واژن منتقل می‌شود. لیزر تولید و بازسازی کلاژن را افزایش می‌دهد. واژن به صورت غیرتهاجمی سفت شده و رباط‌های اطراف مثانه و پیشابراه تقویت می‌شوند.

۲. تنگ کردن واژن با روش ThermiVa

این روش غیرتهاجمی بوده و جایگزین خوبی برای عمل جراحی است. این درمان ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و در مطب یا کلینیک انجام می‌شود. برای انجام آن نیازی به بیهوشی نیست. متخصص زنان با استفاده از یک الکترود مخصوص انرژی فرکانس رادیویی کنترل ‌شده را به واژن منتقل می‌کند. این انرژی باعث گرم شدن ملایم بافت‌ها می‌شود. بسته به انتظارات بیمار، متخصص می‌تواند از این روش برای ترمیم لابیا، مجرای واژن و یا هر دو استفاده کند.

گرمای تولید شده در این روش باعث انقباض بافت‌ها می‌شود. بافت‌های داخلی و خارجی واژن سفت شده و تولید کلاژن افزایش پیدا می‌کند. برای نتیجه بهتر باید بیمار در طی ۳ ماه تحت ۳ درمان جداگانه قرار بگیرد. در روش ThermiVa بلافاصله می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. نیاز به هیچ بخیه‌ای نداشته و فعالیت جنسی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۳. تنگ کردن واژن با روش پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت)

در این روش از خون خود شخص برای جوانسازی واژن استفاده می‌شود. در روش پی آر پی، پلاکت موجود در خون را جدا‌کرده و به بافت واژن تزریق می‌کنند. پلاکت‌ها و عوامل رشد موجود در خون با استفاده از سانتریفیوژ جدا شده و با استفاده از سوزن بسیار ظریف به بافت واژن تزریق می‌شود. این فرآیند توسط FDA تایید شده و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. مدت زمان این روش ۳۰ دقیقه بوده و درد بسیار جزئی احساس خواهید کرد. این روش باعث سفت شدن و تنگ شدن دهانه واژن، حساسیت بیشتر، افزایش میل جنسی، تجربه ارگاسم شدیدتر و درمان بی ‌اختیاری ادرار می‌شود.

تنگ کردن واژن با روش پی آر پی چگونه است؟
در روش پی آر پی، پلاکت موجود در خون را جدا‌کرده و به بافت واژن تزریق می‌کنند.

۴. عمل واژینوپلاستی (کولپورافی خلفی)

واژینوپلاستی روشی است، که برای سفت و تنگ شدن واژن استفاده می‌شود. خانم‌هایی که گشادی واژن آن‌ها شدید باشد، با روش‌های بدون جراحی مثل استفاده از امواج رادیویی یا لیزر به نتیجه دلخواه خود نمی‎رسند. این افراد کاندید مناسبی برای عمل واژینوپلاستی هستند.

بعد از زایمان معمولا خانم‌ها به دلیل کشیدگی بافت‌ها و جدا شدن ماهیچه‌ها از گشادی واژن شکایت می‌کنند. در برخی مواقع گشادی واژن به حدی است، که تامپون در واژن قرار نمی‌گیرد و مدام می‌افتد. این عارضه می‌تواند در عملکرد جنسی نیز تاثیرگذار باشد. البته نمی‌توان گفت تنگ کردن واژن به خودی خود باعث افزایش میل جنسی می‌شود. زیرا میل جنسی، برانگیختگی و ارگاسم موارد بسیار پیچیده‌ای هستند. این موارد به شرایط احساسی، روحی و رابطه زوجین بستگی دارد.

عمل واژینوپلاستی با جراحی چگونه انجام می‌ شود؟

در عمل واژینوپلاستی عضلات به هم نزدیک شده و پوست اضافی در ناحیه واژن برداشته می‌شود. جراح می‌تواند برای زیبایی علاوه بر قسمت داخلی واژن پوست خارجی را نیز خارج کند. لابیاپلاستی با بی حسی موضعی را هم می‌توان انجام داد. اما بیشتر متخصصان زنان ترجیح می‌دهند، عمل تحت بیهوشی انجام شود.

پزشک پس از مشخص شدن میزان تنگی واژن، پوست اضافی را از داخل واژن خارج می‌کند. بافت‌ها با ایجاد بخیه‌های محکم به هم متصل شده و دهانه واژن تنگ می‌شود.

۵. عمل واژینوپلاستی با لیزر

شاید عمل تنگ کردن واژن با لیزر را شنیده باشید و با خود بگویید، عمل زیبایی واژن با لیزر چگونه است؟ این روش در واقع همان عمل واژینوپلاستی است، که به جای برش با چاقوی جراحی از لیزر استفاده می‌شود. عوارض لیزر کمتر بوده و احتمال خونریزی در این حالت بسیار پایین می‌آید. با فناوری لیزر زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کرده و جای آن‌ها از بین می‌رود.

بهترین روش برای تنگ کردن واژن چیست؟

روش‌های بدون جراحی تنگ کردن واژن مزایای زیادی برای بیمار دارند. این روش‌ها در مدت کوتاهی (حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه) انجام می‌شوند. دوره نقاهتی نداشته و می‌توان فعالیت‌های روزانه را بلافاصله بعد از آن انجام داد. رابطه جنسی بعد از عمل زیبایی مشکلی نداشته و ماندگاری آن‌ها حدود یک سال است.

اما این روش‌ها برای همه خانم‌ها کاربرد ندارد. خانم‌هایی که دچار گشادی واژن شدید هستند، از روش‌های بدون جراحی به نتیجه رضایت‌بخشی نمی‌رسند. جراح زنان برای این خانم‌ها روش عمل تنگ کردن واژن را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین زمان عمل زیبایی واژن کی است؟

اکثر افرادی که لابیاپلاستی انجام می دهند بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند. ممکن است در طول بارداری و زایمان هم انجام شود. یک کودک هم ممکن است لابیاپلاستی انجام دهد (عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره هم همینطور)، اما فقط برای اصلاح مشکلات مربوط به عملکرد و فعالیت روزانه صورت می‌گیرد.

نکات مهم قبل از جراحی زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن یک تصمیم مهم است. پیش از انجام آن باید تمامی خطرات و عوارض این عمل را بررسی کنید. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد، که بعد از عمل زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن به نتیجه دلخواه خود برسید. حتما در جلسه مشاوره سوابق پزشکی و اطلاعات داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

نکات مهم قبل از جراحی زیبایی واژن چیست؟
عمل زیبایی واژن یک تصمیم مهم است.

مراقبت‌ های بعد از جراحی زیبایی واژن

اکثر بیماران برای انجام این عمل زیبایی یک هفته مرخصی از محل کار خود می‌گیرند. در این مدت تورم و کمی درد طبیعی است. تورم و درد را می‌توان با استفاده از کمپرس یخ کاهش داد. برای استفاده از کمپرس یخ بهتر است، ۲۰ دقیقه یخ را روی واژن قرار داده و ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید. راه دیگر برای کاهش تورم واژن بالا قرار دادن پاها است.

سوال بسیاری از بیماران این است، که آیا امکان رابطه جنسی بعد از عمل زیبایی واژن وجود دارد؟ حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل زیبایی واژن می‌توان مقاربت را از سر گرفت. تورم اصلی حدود ۶ هفته بعد از عمل از بین می‌رود. اما بهبودی و از بین رفتن کامل تورم شاید تا ۶ ماه طول بکشد.

عمل واژینوپلاستی جراحی سنگینی بوده و حدود ۸ هفته بعد از عمل باید از رابطه جنسی و استفاده از تامپون خودداری کرد. در روش عمل زیبایی مونس پلاستی بهبودی حدود یک هفته طول می‌کشد. به مدت ۲ تا ۶ هفته باید فعالیت‌های سنگین را متوقف کرد. در کلیه روش‌های زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن بهتر است، مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • ناحیه تناسلی را تمیز و عاری از هر نوع عفونتی نگه دارید
  • برای جلوگیری از تماس لباس با زخم از لباس زیر گشاد استفاده کنید
  • ۶ تا ۱۲ هفته از فعالیت‌های شدید دوری کنید
  • تا ۶ هفته رابطه جنسی نداشته باشید
  • از پماد و کرم ترمیم کننده برای لابیاپلاستی استفاده کنید
  • برای چند هفته به جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده کنید.

خطرات و عوارض عمل زیبایی واژن چیست؟

یکی از سوالات رایج در جلسه مشاوره با دکتر زنان این است، که عوارض واژینوپلاستی چیست و آیا لابیاپلاستی ضرر دارد؟ عمل زیبایی واژن همانند هر نوع جراحی احتمال عوارضی مانند خونریزی بعد از عمل زیبایی واژن، هماتوم (توده خون زیر پوست) و عفونت را دارد. عفونت بعد از عمل زیبایی واژن با انجام مراقبت‌های لازم و رعایت دستورالعمل‌های پزشک به حداقل می‌رسد:

  • عوارض عمل لابیاپلاستی: شایع‌ترین عارضه در این روش برداشتن بیش از حد لبه‌ها است. برخی خانم‌ها زمان جراحی اصرار دارند، لبه‌ها تا جای ممکن کوچک شوند. اما کاهش بیش از حد می‌تواند، عوارضی مانند خشکی مزمن، ایجاد زخم در دهانه واژن یا نزدیک آن و درد هنگام رابطه جنسی ایجاد کند. البته درد بعد از عمل زیبایی واژن کاملا طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف می‌شود.
  • خطرات و عوارض عمل زیبایی کلیتوریس: این عمل ممکن است، خطراتی مانند خونریزی، هماتوم (توده خون زیر پوست)، عفونت بعد از عمل زیبایی واژن و آسیب عصبی در پی داشته باشد. میزان برداشتن بافت در این عمل بسیار مهم است. اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است، بافت این ناحیه بیش از حد یا کم‌تر از حالت استاندارد برداشته شود.
  • خطرات و عوارض عمل لابیاماژورپلاستی: در این عمل احتمال خونریزی، هماتوم (توده خون زیر پوست)، عفونت و زخم و خارش بعد از لابیاپلاستی وجود دارد. ممکن است، جراح بافت این ناحیه را بیش از حد یا کمتر از مقدار مورد نیاز بردارد.
  • خطرات و عوارض عمل زیبایی مونس پلاستی: در این روش نیز احتمال وجود خطراتی مانند خونریزی، هماتوم، عفونت و زخم وجود دارد.
  • خطرات و عوارض جراحی واژینوپلاستی: عوارض این جراحی شامل عفونت، خونریزی، درد و برخی عوارض نادر است.

یکی از عوارض بعد از عمل زیبایی واژن در بیشتر روش‌ها خونریزی است. بهتر است، در چند روز اول و تا زمان قطع شدن خونریزی از نوار بهداشتی استفاده کنید.

می‌خوای جراحی زیبایی واژن انجام بدی؟ به بهترین متخصص مراجعه کن!

عمل واژینوپلاستی درد دارد؟

در طول عمل، هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد زیرا به شما یک بیهوشی عمومی داده خواهد شد. در روزها و هفته‌های آینده، درد شما بیشتر مربوط به تورم، درد، حساسیت و کبودی خواهد بود.

متن انگلیسی: «Immediate risks include bleeding, infection, skin or clitoral necrosis, suture line dehiscence, urinary retention or vaginal prolapse.»
ترجمه فارسی: «عوارض ناگهانی (واژینوپلاستی) شامل خونریزی، عفونت، نکروز پوست یا کلیتورال، باز شدن خط بخیه، احتباس ادرار یا افتادگی واژن هستند.»

به نقل از سایت transcare

قیمت و هزینه عمل واژینوپلاستی چقدر است؟

در جدول زیر، لیستی از هزینه‌های انواع روش‌های این عمل زیبایی را برای شما قرار دادیم:

انواع جراحی‌های روی واژن و پرینهقیمت
لابیاپلاستی (با لیزر یا جراحی)بین ۸ میلیون تا ۱۲ میلیون
تزریق ژل در لابیا (عمل زیبایی لبه واژن)بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون
افزایش جی اسپات (ژل نقطه جی)بین ۶ تا ۱۰ میلوین تومان
تزریق چربی در لابیابین ۱۰ تا ۱۵ میلیون
تنگ کردن واژنبین ۸ تا ۱۰ میلیون
انواع جراحی‌های روی واژن و پرینه و قیمت آنها در سال ۱۴۰۲

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

برای انتخاب بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان باید میزان تجربه پزشک و مجوزهای جراحی او را بررسی کنید. حتما قبل از انجام واژینوپلاستی در مطب یا عمل تنگ کردن واژن با دکتر زنان و دکتر مامایی مشاوره داشته باشید. سوالات خود را از متخصصان بپرسید و در مورد بهترین روش زیبایی واژن و عوارض آن‌ها صحبت کنید. متخصص باتجربه و حرفه‌ای شما را از تمامی عوارض این جراحی آگاه می‌کند.

داشتن مجوز جراحی به معنای آموزش کامل جراح زنان و توانایی او در انجام عمل جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) است. دیدن نمونه کارها و رضایت بیماران قبلی می‌تواند در انتخاب بهترین متخصص زنان به شما کمک کند. اگر قصد عمل زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن خود را دارید، می‌توانید به لیست بهترین دکتر واژینوپلاستی در تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، یزد، کرمان و شهر خود در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر مامایی و مشاوره آنلاین زنان زایمان و نازایی با متخصصان زنان نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

قیمت عمل جراحی زیبایی واژن با توجه به نوع جراحی و تجربه جراح زنان تعیین می‌شود. در هزینه عمل زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن باید علاوه بر هزینه جراح به هزینه‌های جانبی مثل، دستیاران جراح، بیمارستان، بیهوشی و داروها توجه کرد. در جلسه مشاوره متخصص پس از معاینه واژن روش جراحی را تعیین کرده و میزان بافت یا پوستی که باید خارج شود، مشخص می‌کند. در این جلسه شما می‌توانید قیمت عمل زیبایی واژن را از پزشک خود بپرسید.

یکی از سوالات افراد این است، که آیا عمل زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن شامل پوشش بیمه می‌شود؟ بیمه درمانی هزینه‌های مربوط به روش‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل هزینه این گونه جراحی‌ها باید شخصا پرداخت شود. در میان جراحی‌های واژن، عمل لابیاپلاستی گاهی ضروری بوده و با توصیه پزشک انجام می‌شود. در شرایطی مانند هیپرتروفی لابیا (رشد بیش از حد) به دلیل تستوسترون اضافی یا شرایط مادرزادی این عمل حتما باید انجام شود.

روش خانگی تنگ کردن واژن روش‌های طبیعی بوده و هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت، که این روش‌ها تغییرات بسیار کمی ایجاد کرده و در طولانی مدت برای ناحیه تناسلی مفید هستند. یکی از روش‌های تاثیرگذار انجام ورزش‌های مخصوص لگن است. این گونه ورزش‌ها مانند اسکوات ناحیه لگن و رحم را بهبود می‌بخشند.

علاوه بر ورزش داشتن رژِیم غذایی سالم و استفاده از فیبر در رژیم روزانه به بهبود دستگاه تناسلی کمک می‌کند. تنگ کردن واژن به روش سنتی نیز امکان پذیر است. در روش سنتی گیاهی به نام فندق جادوگر برای تنگ کردن واژن پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این تنگ کردن واژن با جوش شیرین نیز توسط برخی افراد توصیه می‌شود. اما اگر به دنبال نتایج دلخواه و سریع هستید، باید گفت تنگ کردن واژن در خانه راه چاره نبوده و باید سراغ روش‌های جراحی یا بدون جراحی تنگ کردن واژن رفت.

بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان طبیعی یا سزارین جراحی زیبایی واژن و تنگ کردن واژن را انجام می‌دهند. هدف از این جراحی ترمیم و سفت شدن ماهیچه‌ها و بافت واژن است. عمل زیبایی واژن بعد از زایمان طبیعی به دلیل کشیدگی بیش از حد بافت‌ها و یا آسیب به ماهیچه‌ها انجام می‌شود. جراحی واژینوپلاستی قدرت و کنترل عضلات واژن را بهبود می‌دهد.

در جراحی سزارین واژن به اندازه زایمان طبیعی آسیب نمی‌بیند. اما در هر حال بارداری باعث گشادی واژن می‌شود. به همین دلیل برخی خانم‌ها از جراح خود می‌خواهند، عمل زیبایی واژن را همزمان با سزارین یا عمل زیبایی واژن قبل از بارداری و زایمان را انجام دهد. زایمان می‌تواند مشکلات متعددی مانند بی‌اختیاری ادرار ( در زمان عطسه، سرفه، خندیدن یا ورزش)، نارضایتی جنسی و عدم رضایت از ظاهر واژن را ایجاد کند. جراحی زیبایی و تنگ کردن واژن می‌تواند برای خانم‌ها پس از زایمان کاربردی باشد.

 

 

عمل زیبایی واژن نباید در خانم‌های زیر ۱۸ سال انجام شود. لابیاها معمولا پس از بلوغ و تا اوایل بزرگسالی رشد می‌کنند. به همین دلیل انجام این عمل برای سنین پایین تقریبا بی‌فایده است.

 

 

 

عمل زیبایی واژن برای بارداری و زایمان هیچ خطری ندارد. شخص می‌تواند بدون هیچ مشکلی پس از عمل زیبایی یا تنگ کردن واژن باردار شود. اما در زمان زایمان احتمال گشاد شدن واژن زیاد است. بسیاری از افراد پس از زایمان مجبور هستند، دوباره جراحی کنند.

معمولا دوره نقاهت واژینوپلاستی ۴ تا ۶ هفته است. در این مدت واژن تورم داشته و احتمال کمی خونریزی وجود دارد. دقت داشته باشید، برای داشتن رابطه جنسی حداقل باید ۴ هفته صبر کنید.

 

مدت زمان عمل زیبایی واژن به تکنیک جراحی و میزان بافت خارج شده بستگی دارد. معمولا این جراحی حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. اگر بیمار بخواهد، از روش‌های ترکیبی استفاده کند، مدت زمان عمل طولانی‌تر می‌شود.

 

برخی از روش‌های زیبایی واژن در رفع تیرگی واژن موثر هستند. به عنوان مثال تزریق ژل یا چربی با حجم‌دهی به این ناحیه مقداری از تیرگی را برطرف می‌کنند. روش کربوکسی‌تراپی یا پی آر پی با افزایش گردش خون و کلاژن‌سازی به جوانسازی واژن کمک کرده و وضعیت پوست بهبود پیدا می‌کند.

برای انجام عمل زیبایی واژن باید به متخصص زنان مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصص زنان در شهر خود آشنا شوید، به آنها به‌صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

لابیاپلاستی هیچ خطر ذاتی برای زنانی که می‌خواهند در آینده باردار شوند، ایجاد نمی‌کند و شما را از باردار شدن یا زایمان باز نمی‌دارد.

بابی‌حسی موضعی هم صورت می‌گیرد اما بیشتر افراد بیهوشی را ترجیح می‌دهند.

بله، نگامی که کانال واژن سفت شد، پوست مخاطی بخیه زده می‌شود.

بله، واژینوپلاستی یک عمل جراحی برای زنانه کردن دستگاه تناسلی و تایید جنسیت است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عمل زیبایی واژن

  1. مریم گفت:

    وای یعنی جه به نظره من خداوند متعال هر جی را برای جی خلق کرده میدن خودشونو ناکار میکنن

  2. اکبر صادقی گفت:

    به نظر من باید از شوهر هر خانمی که نیاز به درمان یا همون به اصتلاح عمل زیبایی , پرسید که دوست داری چه جوری بشه یا چقدر تنگ بشه یا آقایان بهتر میدونند که همسرشون چه مشکلی داره. اما متأسفانه این وسط آقا فقط سهمش رفتن پای صندقه

  3. فاطمه گفت:

    ببخشید میخواستم برای واژن عمل انجام بدم چجوریه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا رنک و حالت لب واژن تان باید بررسی شود

  4. ل گفت:

    ممنون ازمطالب خیلی باارزشتون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از لطف شما

  5. شهلا گفت:

    سلام مطالبتون مفید وجالب بود ممنون

  6. مینا گفت:

    واقعا عالی بود با تشکر

  7. lina گفت:

    I have read so many posts about the blogger lovers however this post is really a good piece of writing, keep it up

  8. SO.LO گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت اساتید و دکترهای محترم وکادر مجله ی سلامت دکترتو ،🙋💐
    سپاس فراوان بابت تهیه ،تنظیم و ارسال مطالب مفیدتون ،💐
    خدا خیرتون بده که اطلاعات ودانسته ها و دانش هاتون رو در اختیار مردم قرار میدین .،🙏
    انشالله در همه حال و همه جا ،سالم ،تندرست و پیروز و شاد و پرانرژی باشین.🙏

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

  9. شیما گفت:

    خوب بود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      خوشحالیم مطالب مفید واقع شده است. ممنون از همراهی شما.