روش‌های خانگی سفت و تنگ کردن واژن!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زایمان طبیعی و کاهش ترشح استروژن در اثر یائسگی یا برخی بیماری‌ها از دلایل اصلی شل شدن واژن است. روش‌های خانگی زیادی برای تنگ کردن واژن وجود دارد، مانند تمرینات ورزشی، داروهای گیاهی و برخی غذاها و میوه‌ها. اگر روش‌های طبیعی کارساز نباشد، دکتر زنان می‌تواند از عمل زیبایی واژن استفاده کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 14 دقیقه
ways to tighten vegina

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

چه روش‌هایی برای تنگ کردن واژن می‌شناسید؟ وقتی صحبت از واژن می‌شود، باورهای غلط زیادی در خصوص آن وجود دارد. برخی از افراد بر این باورند که ممکن است واژن یا اندام تناسلی زن خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهد و برای همیشه شل شود. البته این ادعا درست نیست.

اگرچه واژن خاصیت ارتجاعی دارد اما خیلی طول نمی‌کشد که به شکل قبلی خود بازگردد. گاهی واژن به دلایل گوناگونی شل می‌شود و به‌خودی‌خود نمی‌تواند به حالت قبلی‌اش بازگردد. در این شرایط برای و مجدد واژن به اقدامات گوناگونی مانند عمل زیبایی واژن و درمان‌های خانگی نیاز است.

روش‌های زیادی برای تنگ کردن واژن وجود دارد، اما قبل از اینکه هر روشی را امتحان کنید، بهتر است حتما دکتر زنان مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصص زنان و زایمان در شهر خود آشنا شوید، به صورت تلفنی یا آنلاین با پزشکتان مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

چرا واژن شل می‌شود؟

نوسانات هورمونی و فشار فیزیکی روی واژن یا سایر اندام‌های لگنی ممکن است سبب شل شدن واژن و حتی افتادگی واژن شود.

رایج‌ترین علل شل شدن واژن عبارت‌اند از:

  • زایمان طبیعی که سبب کشیدگی عضلات، تاندون‌ها و دیواره واژن می‌شود.
  • کاهش سطح استروژن که ناشی از بالارفتن سن و یائسگی است.
  • کاهش سطح استروژن که گاهی ناشی از برخی از انواع بیماری‌هاست.
  • گاهی نیز ساختار فیزیکی بدن که به‌صورت ژنتیکی تعیین شده، علت شل شدن واژن است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

عمل تنگ کردن واژن چیست؟

واژینوپلاستی یا عمل زیبایی واژن (که به‌عنوان کولپورافی خلفی نیز شناخته می‌شود) عملی است که برای سفت کردن واژن طراحی شده است. طی جراحی تنگ کردن واژن، ماهیچه‌های جدا شده را به هم نزدیک می‌کنند و پوست اضافی را بر می‌دارند. سپس از بخیه برای محکم کردن بافت شل در قسمتی از واژن یا تمام آن استفاده می‌کنند. در نهایت اندازه دهانه واژن را کاهش می‌دهند.

گاهی نیز پزشکان استفاده از روش کمتر تهاجمی تنگ کردن واژن با لیزر و امواج رادیو فرکانسی را توصیه می‌کنند.

بااین‌حال امروزه برخی از روش‌های طبیعی و کم تهاجمی برای سفت کردن واژن در دسترس‌اند که اثرگذاری بالا و عوارض جانبی پایینی دارند. در این مقاله به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

روش‌های تنگ کردن واژن با ورزش

برخی ورزش‌ها و تمرینات خاص باعث تقویت عضلات ناحیه لگن می‌شود. وقتی این ماهیچه‌ها تقویت شوند می‌توانند باعث تنگ و سفت شدن واژن شوند. مهمترین تمریناتی که برای جلوگیری از شل شدن واژن و درمان آن می‌توانید انجام بدهید را در این بخش مرور می‌کنیم.

۱. تمرینات کگل برای تنگ و سفت کردن واژن مفید است؟

تمرینات کگل یک روش آزمایش شده و واقعی برای سفت کردن عضلات کف لگن و بافت اطراف دیواره واژن هستند. می‌توانید این تمرینات را تقریبا در هرجایی انجام دهید (همچون زمانی که پشت میز نشسته‌اید، زمانی که در حال رانندگی هستید، یا زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید).

اولین قدم برای انجام ورزش کگل این است که عضلات درستی را برای تقویت پیدا کنید. این عضلات را می‌توانید به‌راحتی هنگام ادرار شناسایی کنید (زیرا عضلاتی هستند که جریان ادرار را متوقف می‌کنند). پس از این که تشخیص دادید کدام عضلات باید درگیر شوند، آماده شروع هستید.

به یاد بسپارید که تمرینات کگل زمانی که مثانه خالی است، مؤثرترند.

برای انجام این تمرینات:

  • اگرچه انجام این تمرینات در حالت نشسته هم ممکن است اما بهتر است به کمر دراز بکشید.
  • عضلات کف لگن را منقبض کنید.
  • پنج ثانیه نگه دارید و سپس پنج ثانیه شل کنید.
  • این تمرین را حداقل پنج بار پشت‌سرهم تکرار کنید.
  • با بهبود استقامتتان، می‌توانید زمان انجام این حرکات را به ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، سه ست تمرینات کگل را ۵ الی ۱۰ بار در روز انجام دهید.

در این اینفوگرافی با تمامی ورزش‌ها و تمرینات مناسب برای تنگ کردن وازن آشنا می‌شوید:

اینفوگرافی روش‌های خانگی تنگ کردن واژن با ورزش
اینفوگرافی روش‌های خانگی تنگ کردن واژن با ورزش

۲. اسکات

حرکات اسکات برای تقویت عضلات کف لگن و سفت کردن واژن انتخاب مناسبی هستند. برای انجام این حرکت در وضعیتی بایستید که پاها کمی باز هستند و باسن کمی عقب‌تر قرار دارد (به‌نحوی‌که انگار روی یک نیمکت نشسته‌اید). سپس بلند شوید، مدتی بایستید و سپس دوباره حرکت اسکات را تکرار کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، ۱۰-۲۰ بار در روز این تمرین را تکرار کنید.

۳. حرکت بچه

حرکت بچه (Child pose) به سفت شدن واژن کمک زیادی می‌کند. یوگا ورزشی است که مزایای بی‌شماری برای کل بدن دارد. اگر به طور منظم تمرینات و حرکات یوگا آن را انجام دهید، می‌توانید علاوه بر سایر مزایا، واژنتان را نیز سفت کنید. حرکت بچه در یوگا به طور اختصاصی برای سفت کردن عضلات لگن استفاده می‌شود. حرکت بچه، یک تمرین بسیار آسان است که هرکسی حتی بدون تمرین زیاد هم می‌تواند آن را انجام دهد.

برای انجام حرکت بچه، روی یک تشک بنشینید و زانوهایتان را خم کنید. سپس زانوها را به‌اندازه عرض تشک باز کنید و قسمت بالایی مچ پا را روی زمین قرار دهید به‌نحوی‌که انگشت شست پا زمین را لمس کند. به نحوی قرار بگیرید که ناف بین ران‌ها و سرتان روی زمین قرار داشته باشد. دست‌هایتان را به نحوی باز کنید که کف دست‌ها به سمت زمین باشد.

از ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه در این وضعیت بمانید. مدتی طول می‌کشد تا بتوانید نتایج حاصل از تمرینات یوگا را مشاهده کنید، بنابراین صبور باشید و تسلیم نشوید.

child pose to tighten vegina
پوزیشن بچه یکی از حرکات یوکا است که تاثیر خوبی روی تنگ کردن واژن دارد.

۴. تنگ کردن واژن با پل باسن

حرکت پل باسن برای سفت کردن واژن در حالت درازکشیدن عالی است. برای انجام این حرکت، به نحوی دراز بکشید که زانوها به سمت بالا باشند و از هم کمی فاصله داشته باشند. در این وضعیت باید پنجه پاها زمین را لمس کنند. به‌آرامی باسن را از روی زمین بلند کنید و عضلات سرینی را منقبض کنید. شانه‌ها باید روی زمین قرار داشته باشند و بدنتان باید همچون یک پل به نظر برسد. قبل از اینکه به‌آرامی باسن را پایین بیاورید، مدتی این وضعیت را حفظ کنید.

هر روز صبح ۱۰-۲۰ بار تمرین پل باسن را تکرار کنید.

۵. بالابردن پا

بالابردن پا باعث سفت شدن عضلات کف لگن و شکم می‌شود. برای انجام این حرکت، روی یک زیرانداز نرم یا فرش، به کمر دراز بکشید. پای راستتان را به سمت سقف بلند کنید و برای مدتی پا را کاملا صاف در همین وضعیت نگه دارید. پای راست را پایین بیاورید و سپس این حرکت را با پای چپ تکرار کنید. هنگامی که این حرکت را انجام می‌دهید از قوس دادن به کمر خودداری کنید.

این حرکت را ۱۰ بار برای هر پا تکرار کنید.

۶. سفت کردن واژن با حرکات کششی

حرکات کششی لگن را می‌توان برای تقویت عضلات لگن انجام داد. ساده‌ترین روش برای انجام این حرکت این است که روی لبه صندلی بنشینید و پاهایتان را باز نگه دارید. سپس به سمت مچ پاها خم شوید و دست‌ها را به سمت بیرون باز کنید.

۱۰ بار در روز این تمرین را انجام دهید.

نمی‌دونی برای تنگ کردن واژن چیکار کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

ابزارهای مناسب برای تنگ کردن واژن

امروزه ابزارهایی در بازار وجود دارد که برای تقویت عصلات کف لگن و عضلات واژن طراحی شده‌اند. لازم به تکرار نیست که هر چه این عضلات قوی‌تر باشند، احتمال شل شدن واژن پایین می‌آید. دو ابزار مفید وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

۱. توپک بن وا چیست؟

توپک‌های بن وا توپ‌های کوچک و سنگینی هستند که برای قرارگرفتن در واژن طراحی شده‌اند. این توپ‌ها اغلب به‌صورت جفتی هستند و توسط یک‌رشته به هم متصل می‌شوند. ممکن است رشته این توپک‌ها آویزان باشد که بیرون آوردن آنها را آسان‌تر می‌کند. توپک‌های بن وا در وزن و اندازه‌های مختلفی در دسترس‌اند و ممکن است از مواد مختلفی از جمله فلز، سیلیکون و پلاستیک ساخته شوند.

این توپک‌ها واژن را منقبض می‌کنند و عضلات کف لگن را تقویت می‌کنند. اگر می‌خواهید توپک‌ها راحت‌تر در واژن قرار بگیرند می‌توانید آنها را چرب کنید. منقبض کردن عضلات پا و انجام تمرینات کگل کمک می‌کند که توپک‌ها را در واژن نگه دارید.

توپک‌های بن وا نباید برای بیش از چهار ساعت استفاده شوند. علاوه بر این، نباید از آنها در دوران بارداری یا در دوران نقاهت پس از زایمان استفاده کنید.


۲. واژینال کونز چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

واژینال کونز یا مخروط‌های واژینال (vaginal cones) برای تقویت عضلات کف لگن با استفاده از استقامت بدنی استفاده می‌شوند. واژینال-کونز به‌اندازه تامپون است و زمانی که در واژن قرار می‌گیرد، ماهیچه‌ها فشرده می‌شوند تا از طریق انقباض غیرفعال، آن را در جای خود نگه دارند.

این مخروط‌ها برای زنانی که می‌توانند عضلات لگنشان را تشخیص دهند و منقبض کنند ایده‌آل هستند. وزن این مخروط‌ها بین ۲۰ الی ۱۰۰ گرم است و معمولا در یک ست ۵ تایی عرضه می‌شوند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، واژینال کونز باید همراه با تمرینات کگل استفاده شوند. با ترکیب این دو، می‌توانید عضلاتی که تقویت آنها بدون جراحی دشوار است را هدف قرار دهید. واژینال کونز ابزاری کارآمد برای جوان‌تر و سفت‌تر به نظر رسیدن نواحی خصوصی شما هستند.

برای این کار:

  • سبک‌ترین مخروط را در واژن قرار دهید.
  • عضلاتتان را منقبض کنید. از این ابزار دو بار در روز و هر بار حدود ۱۵ دقیقه استفاده کنید.
  • هر چه در نگه‌داشتن مخروط در واژن خود موفق‌تر می‌شوید، وزن مخروط مورداستفاده را افزایش دهید.

داروهای گیاهی برای تنگ و سفت کردن واژن

یکی از راه‌های تنگ کردن واژن استفاده از گیاهان است. استفاده از درمان‌های گیاهی روشی موثر، بی‌خطر و مقرون‌به‌صرفه است اما بهتر است قبل از امتحان کردن هر یک از این روش‌ها، با پزشکتان مشورت کنید. در اینجا به معرفی موثرترین گیاهان پرداخته‌ایم:

۱. آمله

انگور فرنگی هندی یا آمله، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، درخشان و مستحکم کردن موها و درخشان و زیبا کردن پوست، برای سفت کردن واژن نیز موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۵-۷ عدد گیاه آمله را به همراه ۱-۲ فنجان آب در یک قابلمه بریزید. آن را بجوشانید تا محلول غلیظی به دست آید. سپس این محلول را در جایی خنک نگهداری کنید که بتوانید به طور مرتب از آن استفاده کنید. قبل از رفتن به حمام محلول حاصل را در اطراف ناحیه واژن استعمال کنید.

۲. کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی است که برای برطرف‌کردن اکثر مشکلات زنانه کاربرد دارد. ایزوفلاون‌های موجود در این گیاه دارای خواص فیتواستروژنیک هستند و به جوان‌سازی اندام تناسلی زنانه کمک می‌کنند. فعالیت فیتواستروژنی کوهوش سیاه از نظر علمی اثبات شده است. کوهوش سیاه همچنین به‌عنوان یک روش خانگی تنگ کردن واژن شناخته می‌شود که اثرگذاری بالایی دارد.

عصاره کوهوش سیاه را در خانه تهیه کنید و به‌صورت روزانه آن را روی عضلات داخلی و خارجی واژن استعمال کنید. این کار باعث سفت‌تر شدن عضلات می‌شود. استفاده از این درمان به زنان باردار و زنان شیرده توصیه نمی‌شود.

۳. تنگ کردن واژن با مارچوبه

مارچوبه گیاهی دارویی در طب آیورودا است که ترشحات هورمونی را تنظیم می‌کند و به‌عنوان یک تقویت‌کننده برای دستگاه تناسلی زنانه عمل می‌کند. از زمان‌های گذشته تابه‌حال این گیاه برای تنگ کردن واژن و جلوگیری از افتادگی واژن استفاده می‌شود.

۲-۳ بار در روز ۳ گرم پودر مارچوبه مصرف کنید.

۴. سفت کردن واژن با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه شگفت‌انگیز برای مشکلات مختلف پوستی است و خواص دارویی زیادی دارد. خاصیت ترمیم‌کننده این گیاه باعث شده که درمان موثری برای ازبین‌بردن شل‌شدگی واژن باشد. برای استفاده از آلوئه‌ورا این اقدامات را انجام دهید:

  • داخل این گیاه حاوی ژل است؛ بنابراین قسمتی از یک آلوئه‌ورا را بردارید و آن را باز کنید.
  • ژل داخلی آن را با قاشق یا هر وسیله دیگری جمع کنید و در ظرفی بریزید.
  • دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید و سپس این ژل را با انگشتتان در داخل و اطراف واژن استعمال کنید.

۵. پیوراریا میریفیکا

این گیاه بیشتر به دلیل خواصی که در بزرگ کردن سینه‌ها دارد شناخته می‌شود. بااین‌حال یکی دیگر از مزایای پیوراریا میریفیکا این است که می‌تواند به سفت کردن عضلات واژن نیز کمک کند. این تا حد زیادی به دلیل توانایی این گیاه در تحریک بازسازی بافت است.

۶. فندق افسونگر

پوست درختچه فندق افسونگر به‌عنوان یک درمان خانگی عالی برای تنگ کردن واژن در نظر گرفته می‌شود. پوست خشک شده فندق افسونگر را پودر کنید و با مقداری آب مخلوط کنید. سپس از این مخلوط حداقل یک‌بار در هفته برای شستشوی اندام تناسلی استفاده کنید. ازآنجایی‌که فندق جادوگر خاصیت قابض دارد، می‌تواند به بازیافتن سفتی عضلات دیواره واژن کمک زیادی کند.

اگر به دنبال تنگ کردن و سفت کردن آن با داروهای گیاهی و روش‌های طب سنتی هستید، قبل از امتحان کردن هر روشی با دکتر طب سنتی و دکتر زنان مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید به هر دو پزشک به راحتی دسترسی پیدا کنید و به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی با آنها مشورت کنید.

قبل از جوانسازی واژن، مشورت با متخصص یادت نره!

چه مواد غذایی سبب سفت شدن واژن می‌شوند؟

اگر شل‌شدگی واژن مشکلی است که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید، میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از فیتواستروژن هستند می‌توانند در رفع این نگرانی به شما کمک کنند. برخی از خوراکی‌های مفید برای تنگ کردن واژن عبارت‌اند از:

  • کرن بری
  • دانه شنبلیله
  • دانه کنجد
  • ماست
  • سیب
  • هویج
  • سویا
  • مواد غذایی غنی از پروبیوتیک
  • امگا
  • گردو و فندق

میوه‌های مفید برای تنگ کردن واژن در خانه

یکی دیگر از راه‌های تنگ کردن واژن، استفاده از میوه‌هاست. برخی از میوه‌های موثر برای سفت کردن واژن عبارت‌اند از:

۱. آووکادو

این میوه به بازیابی و سفت کردن دیواره واژن و بهبود سلامت واژن کمک می‌کند. آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است که میل جنسی را تقویت می‌کنند. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین B-6 نیز هست که برای تقویت دیواره واژن موثرند.

۲. تنگ کردن واژن با انار

پوست انار سال‌هاست که اثربخشی خود را در حل مشکل شل شدن واژن اثبات کرده است. برای استفاده از این روش درمانی موثر، مقداری پوست انار را بشویید و از آبکش رد کنید تا خشک شوند. سپس آنها را آسیاب کنید و در یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید. ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. در این مرحله متوجه می‌شوید که رنگ آب قهوه‌ای تیره می‌شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید در جایی بماند تا کاملا خنک شود.

در نهایت این محلول را در یک بطری تمیز بریزید و از آن به‌عنوان دوش واژینال استفاده کنید. این محلول را ربع ساعت قبل از رابطه جنسی روی واژن اسپری کنید. بهتر است محلول پوست انار را در یخچال نگهداری کنید و حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید تا به‌سرعت متوجه اثربخشی آن شوید.

home remedies to tighten vegina
پوست انار یکی از راه‌های خوب و قدیمی برای تنگ کردن واژن است.

۳. تنگ کردن واژن با سیر

سیر به دلیل خواص درمانی ای که دارد شناخته می‌شود. این گیاه دارویی دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی بی‌نظیری است. همچنین برای دستگاه تناسلی زنان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به سفت کردن واژن کمک کند. سیر هرگونه بوی بد واژن را از بین می‌برد و برای مقابله با عفونت‌های مخمری در واژن استفاده می‌شود.

برای داشتن واژن سالم و سفت، سیر بیشتری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

نکته:

برخی از مواد هستند که باید از استعمال مستقیم آنها روی واژن بپرهیزید، از جمله:

۴. سرکه سیب

سرکه سیب خواص بیشماری دارد اما ازآنجایی‌که بسیار اسیدی است، نه‌تنها سبب درد و سوزش واژن می‌شود، بلکه تعادل طبیعی باکتری‌ها در واژن را نیز دچار اختلال می‌کند.

۵. تنگ کردن واژن با لیمو

لیمو نیز سبب اسیدی شدن واژن می‌شود و سطح pH واژن را پایین می‌آورد. اما برای تنگ کردن واژن موثر نیست و می‌تواند واژن را دچار سوزش کند و علائم بی‌اختیاری ادرار را تشدید کند.


چه ویتامین‌هایی باعث سفت شدن واژن می‌شوند؟

از نظر علمی ثابت شده است که کمبود ویتامین D سبب ضعف و اختلال در عضلات کف لگن می‌شود. ویتامین D مسئول تقویت توده عضلانی و استقامت بدن است. این شامل عضلات کف لگن نیز هست. دریافت ویتامین D3 کافی به عضلات کف لگن کمک می‌کند که قوی بمانند.

علاوه بر این نشان‌داده‌شده که افرادی که ویتامین D کافی دریافت می‌کنند، ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به بی‌اختیاری ادرار قرار دارند. منابع غنی از ویتامین D عبارت‌اند از ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ و قارچ. بدن نیز در پاسخ به نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند! بااین‌حال، اگر در شهری با آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنید، ممکن است قادر به دریافت ویتامین D کافی از نور خورشید نباشید.
در این شرایط توصیه می‌شود که روی مصرف منابع غذایی غنی از ویتامین D و مکمل‌های ویتامین D تمرکز کنید.

foods to tighten vegina
ویتامین دی تاثیر خیلی خوبی روی تنگ و سفت شدن عضلات واژن دارد.

تغییر پوزیشن‌های سکس برای تنگ و سفت کردن واژن

اگر شل بودن واژن شما یا کوچک بودن آلت تناسلی همسرتان باعث شده که رابطه جنسی لذت بخشی نداشته باشید، نگران نباشید زیرا پیداکردن پوزیشن سکس مناسب می‌تواند باعث شود که واژن سفت‌تر به نظر برسد.

در این قسمت به آموزش رابطه جنسی و پوزیشن‌های بهتر برای داشتن یک تجربه جنسی فراموش‌نشدنی پرداخته‌ایم:

۱. پوزیشن ایستاده

برای امتحان کردن این پوزیشن مقابل دیوار بایستید و از همسرتان بخواهید دخول را انجام دهد. برای این که این پوزیشن بتواند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشد، ممکن است نیاز باشد روی یک چهارپایه بایستید یا پاهای خود را کمی کج کنید تا فضای بیشتری برای دخول به همسرتان بدهید. در این پوزیشن جنسی، پاهای شما و همسرتان نزدیک هم هستند، بنابراین او بیشتر می‌تواند واژن را احساس کند.

۲. پوزیشن لوتوس

پوزیشن جنسی نیلوفر آبی یا لوتوس یکی دیگر از پوزیشن‌های عالی برای اصطکاک بیشتر در حین دخول است. از همسرتان بخواهید روی یک سطح صاف چهارزانو بنشیند. در این شرایط باید پاهایتان را باز کنید و روی پاهای او بنشینید به‌نحوی‌که صورت‌هایتان روبروی هم باشند و پاهایتان دور باسن و کمر همسرتان قرار گرفته باشند. سپس از همسرتان بخواهید که دخول را انجام دهد.

این پوزیشن نه‌تنها باعث می‌شود که آلت تناسلی همسرتان بیشتر به دیواره‌های واژن برخورد داشته باشد، بلکه اگر پاهایتان را به‌دور او بپیچید، این حس به همسرتان القا می‌شود که کاملا توسط شما احاطه شده است.

۳. سفت کردن واژن با پوزیشن پلانک

این یکی بهترین پوزیشن‌های جنسی برای تنگ‌تر به نظر رسیدن واژن است و زنان این پوزیشن را خیلی دوست دارند زیرا می‌توانند ارتباط رودررو و صمیمیت عالی ای را در طول رابطه جنسی تجربه کنند. برای این پوزیشن به پشت دراز بکشید (همچون پوزیشن سنتی که در آن مرد روی زن قرار می‌گیرد) اما باید پاهایتان کاملا بسته باشند. مطمئن شوید که واژن به‌اندازه کافی روان شده است و سپس از همسرتان بخواهید که دخول را انجام دهد. در این شرایط ران‌های به هم فشرده شما باعث می‌شوند که واژن از نظر همسرتان سفت‌تر به نظر برسد.

۴. پوزیشن بالا بودن پاها

به کمر دراز بکشید و در وضعیتی همچون پوزیشن سنتی قرار بگیرید. بااین‌حال، به‌جای این که پاهایتان را باز کنید تا همسرتان از این طریق دخول را انجام دهد، پاهایتان را بالا ببرید و آنها را روی قفسه سینه او قرار دهید. این پوزیشن دخول عمیق‌تر را ممکن می‌کند و باعث می‌شود واژن تنگ‌تر به نظر برسد. بعدازاین که بوسیدن و نوازش را انجام دادید این پوزیشن جنسی را امتحان کنید، زیرا ازآنجایی‌که پاهایتان بین شما و همسرتان قرار می‌گیرند، فضای زیادی برای بوسیدن و معاشقه وجود نخواهد داشت.

داروها و ژل‌های مناسب برای تنگ کردن واژن

اگر به دنبال اثرگذاری فوری هستید، یک روش تنگ کردن واژن، استفاده از ژل‌ها و داروهای موضعی است. بسیاری از کرم‌ها و ژل‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است به پوست ظریف فرج (قسمت خارجی اندام تناسلی) آسیب برسانند. در این قسمت به برخی از موثرترین و بی‌خطرترین این درمان‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱. ژل وی – تایت (V-Tight)

فرمولاسیون ژل وی – تایت حاوی مواد ارگانیک است که ثابت شده می‌تواند سفتی واژن را بازگرداند. این ژل با سفت و تقویت کردن عضلاتی که به تنگ نگه‌داشتن واژن کمک می‌کنند، شل‌شدگی واژن را اصلاح می‌کند.

برای استفاده، کمی ژل وی – تایت را روی انگشتانتان بریزید و با انگشتانتان به‌آرامی دیواره‌های واژن را ماساژ دهید. بعد از ۵ دقیقه می‌توانید احساس کنید که واژن سفت شده است. باید به یاد داشته باشید که تأثیری که این ژل ایجاد می‌کند موقت است.

تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که برای اثرگذاری بیشتر، از این ژل به همراه تمرینات کگل استفاده کنید.

مواد تشکیل‌دهنده ژل وی – تایت شامل این مواردند:

  • گال بلوط
  • فندق جادوگر
  • آرژنین
  • اسیدسیتریک
  • سدیم PCA

۲. ژل سفت کننده واژن IsoSensuals Tight

ژل IsoSensual یکی دیگر از ژل‌های سفت کننده واژن است که محبوبیت زیاد و فروش بالایی دارد. این محصول تنگ کننده واژن به ۲ شکل مختلف ژل گیاهی و قرص در دسترس است. فرمولاسیون این محصول تا حد زیادی شبیه ژل وی-تایت است. البته درصد رضایت کاربران از ژل وی-تایت بیشتر است.

مواد تشکیل‌دهنده ژل IsoSensual شامل این مواردند:

  • آلوئه‌ورا
  • گال بلوط
  • فندق جادوگر
  • سلولز
  • گلیسیرین
  • اسکوآلن
gel or oils to tighten vegina
ژل یا روغن مازو یا گال بلوط یکی از بهترین درمان‌های گیاهی شل شدن واژن است.

۳. ژل یا روغن مازو یا گال بلوط

گال بلوط به دلیل خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، ضدالتهابی و ضد دیابتی ای که دارد کاربردهای درمانی زیادی دارد. گال بلوط سرشار از تانن‌ها، ایزوفلاون‌ها، گالیک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری است. این گیاه به ترمیم بافت مخاطی کمک می‌کند و مشکلات ناشی از نازک شدن دیواره‌های واژن را بهبود می‌بخشد.

گال بلوط یکی از قوی‌ترین گیاهان برای جوان‌سازی واژن محسوب می‌شود. این گیاه خیلی سریع روی عضلات واژن تاثیر می‌گذارد و فیتوکمیکال‌های موجود در آن دیواره‌های واژن را تسکین می‌دهند و سفت می‌کنند.

برای بازیابی حالت ارتجاعی طبیعی واژن می‌توانید عصاره گال بلوط را به‌صورت کرم و لوسیون در اطراف دهانه واژن استعمال کنید.

طبق مطالعات صورت‌گرفته استفاده موضعی از ژل گال بلوط نه‌تنها با اثرات انقباضی همراه است، بلکه به بهبود روان کردن واژن و کاهش خشکی آن کمک می‌کند.

می‌توانید لوسیون‌های حاوی گال بلوط را به‌صورت آماده از بازار خریداری کنید. یا این که می‌توانید در خانه خمیر گال بلوط را تهیه کنید. برای این منظور:

  • کمی گال بلوط خریداری کنید، آنها را له کنید و در آب بجوشانید. وقتی رنگ آب تغییر کرد، جوشاندن گال‌ها را متوقف کنید. گال‌ها را از صافی رد کنید و مایع حاصل را در یک بطری دربسته نگهداری کنید. از این مایع برای شستشوی روزانه اندام تناسلی قبل از حمام استفاده کنید. مدت کوتاهی پس از استفاده شاهد تفاوت حاصل خواهید بود.
  • گال بلوط را می‌توانید به همراه گیاهان دیگری نیز استفاده کنید. ۱ گرم کاد هندی و ۲ گرم پودر گال بلوط را با هم مخلوط کنید. یک خمیر غلیظ درست کنید. این خمیر را روی دیواره‌های واژن استعمال کنید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس آن را با آب بشویید.

برای درمان شل شدگی واژن به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

اگر شل‌شدگی واژن باعث شده اعتمادبه‌نفستان را از دست دهید و دیگر علاقه‌ای به برقراری رابطه جنسی نداشته باشید بهتر است یک قرار مشاوره با دکتر زنان تعیین کنید. متخصص زنان و زایمان پزشکی است که در زمینه سلامت جنسی زنان تخصص دارد. دکتر زنان مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی زنان را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

گاهی پزشک شما را به جراح پلاستیک ارجاع می‌دهد. اما در شرایطی که شل‌شدگی واژن خیلی شدید نیست و قابل‌درمان و کنترل با ژل، کرم، ورزش و سایر درمان‌های خانگی است، پزشک متناسب با شرایطتان توصیه‌های لازم در خصوص درمان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

شل بودن واژن می‌تواند رابطه صمیمی شما با همسرتان را خراب کند. به‌نحوی‌که گاهی پیش خودتان فکر می‌کنید که شاید به‌اندازه کافی از نظر جنسی جذاب نیستید. ما در این مقاله بهترین روش‌های تنگ کردن واژن را ذکر کردیم که طبیعی و بی‌خطر هستند و می‌توانند در کمترین زمان ممکن شما و همسرتان را به رضایت جنسی برسانند. برای استفاده از این روش‌ها به مهارت و تخصص خاصی نیاز نیست؛ بنابراین می‌توانید همین امروز آنها را امتحان کنید!

قبل از اینکه هر روشی را برای تنگ کردن واژن امتحان کنید، بهتر است حتما دکتر زنان مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصص زنان و زایمان در شهر خود آشنا شوید، به صورت تلفنی یا آنلاین با پزشکتان مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

جوش شیرین نه‌تنها به سفت کردن واژن کمک می‌کند، بلکه برای تمیزکردن واژن و کمک به بازیابی تعادل pH نیز موثر است. این به دلیل ماهیت قلیایی جوش شیرین است. تا زمانی که از دوز مناسب جوش شیرین استفاده کنید، این ماده برای واژن بی‌خطر است.
برای استفاده از جوش شیرین جهت تنگ کردن واژن:
به ۲ قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق سوپ‌خوری آب ولرم نیاز دارید.
۱- جوش شیرین را در یک ظرف با آب ولرم مخلوط کنید.
۲- از این خمیر حاصل به‌آرامی برای اسکراب کردن کل ناحیه واژن (از جمله دهانه واژن، لبه‌های داخلی و فرج) استفاده کنید.
۳- این کار را برای حدود ۳ الی ۵ دقیقه انجام دهید. پس از اتمام این فرایند، واژن را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

پوشیدن لباس زیر نایلونی یا تنگ می‌تواند حرکت هوا را در ناحیه واژن مسدود کند و گرما و رطوبت را به دام بیندازد. این امر احتمال رشد باکتری‌ها و بروز عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.
درست است که پوشیدن شورت نخی و پنبه‌ای که تنگ نباشد برای حفظ سلامت واژن اهمیت دارد اما تاثیری روی سفت ماندن واژن ندارد.

تغییراتی که بعد از زایمان طبیعی برای واژن اتفاق می‌افتند غیرقابل‌اجتناب هستند. اما همان‌طور که گفته شد واژن حالت ارتجاعی دارد و به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. برای کمک به بهبود سریع‌تر این وضعیت، می‌توانید ورزش کنید تا دوباره عضلاتتان سفت شوند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره تنگ کردن واژن

  1. ناشناس گفت:

    سلام خست نباشید من عمل لابیا و تنگ کردن واژن انجام دادم بازم واژنم گشاده و ترشحم زیاد دارم عذاب میکشم چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      از داروهای مناسب تنگ کننده واژن مثل ماریانا استفاده کنید
      قرص ماریانا یک محصول زنانه است که برای از بین بردن عفونت‌های واژن و همچنین برای تنگ‌ کردن واژن با دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص با استفاده از گیاه ماریانا تولید شده است. میزان ماندگاری تاثیراتی که این دارو بر جای می‌گذارد، ۲۴ ساعت است.
      نیاز به ورزش های مناسب هم دارید

    2. بدون نام گفت:

      من بلدم یه بار یکی از عزیزان هم همین مشکل داشت راهنمایش کردیم صد درصد خوب نشده ولی ۸۰ درصد راضیه

  2. امیر گفت:

    سلام من از شل وگشاد بودن واژن عذاب میکشم و همیشه با همسرم چنگ اعصاب دارم لطفاً کمکم کنید با روش های خانگی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ورزش کگل در واقع عضلات کف لگن را درگیر می‌کند، ۵ تا ۱۰ ثانیه باید عضلات این ناحیه را سفت کرده و سپس رها کنید. این کار باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ بار پشت سر یکدیگر در طول روز انجام شود. عضلات کف لگن با این کار قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه واژن سفت و تنگ خواهد شد.

      1. سنا گفت:

        سلام دکتر من تازه زایمان طبیعی کردم وبعدرابطه فهمیدم گشاد شده واژنم چیکاربایدکردتنگی دائمی میخام غیراز جراحی…

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          هم راه دارویی و هم ورزش می تواند کمک کند
          ورزش کگل در واقع عضلات کف لگن را درگیر می‌کند، ۵ تا ۱۰ ثانیه باید عضلات این ناحیه را سفت کرده و سپس رها کنید. این کار باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ بار پشت سر یکدیگر در طول روز انجام شود. عضلات کف لگن با این کار قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه واژن سفت و تنگ خواهد شد.
          شیاف ویتامین E هم می تواند موثر باشد

  3. ناشناس گفت:

    سلام من از شل وگشاد بودن واژن عذاب میکشم و همیشه با همسرم چنگ اعصاب دارم لطفاً کمکم کنید با روش های خانگی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ورزش کگل در واقع عضلات کف لگن را درگیر می‌کند، ۵ تا ۱۰ ثانیه باید عضلات این ناحیه را سفت کرده و سپس رها کنید. این کار باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ بار پشت سر یکدیگر در طول روز انجام شود. عضلات کف لگن با این کار قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه واژن سفت و تنگ خواهد شد.

  4. و.غ گفت:

    من شش ساله ازدواج کردم وله فقط دودقیقه به ارگاسم میرسم وله خیلی ارضا میشم جوری که روتختیم اب میشه مشکلم چیه خانم دکتر

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      باید منشأ وعلت مشکل مورد بررسی و معاینه قرار بگیرد
      لذا توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.دکتر زنان

  5. Mohammd zadh گفت:

    بعد از زایمانم واژنم گشاد شده بعضی راهکار هارو امتحان کردم ولی تاثیر نداشته واسه همین خجالت میکشم رابطه جنسی برقرار کنم با شوهرم

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      با توجه به خاصیت ارتجاعی این ناحیه در حالت عادی باید با گذشت زمان به حالت طبیعی خود بازگردد
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید دکتر زنان

  6. چاجی گفت:

    چاجی هستم واز شما تشکر میکنم بابت تمامی راهنمای های خوبتون. …

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  7. هلنا گفت:

    سلام ممنونم از راهنمایی های مفیدتان منم انجام دادم واقعا لذت بخش بود برای خودم و همسرم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.

  8. مهری ماه گفت:

    سلام من حدود ۱۰ ساله ک ازدواج کردم اما فقط یه دفعه موفق ب ارضاع شدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به زمان بیشتری و معاشقه طولانی تری دارند. میتونید از پوزیشن های موثر استفاده کنید. از این لینک میتونید با متخصص مامایی در این خصوص مشاوره داشته باشید.
      مشاوره تلفنی زنان

    2. بدون نام گفت:

      مگه میشه خب همسرتون مقدمات انجام نمیدن ؟

    3. مریم گفت:

      ده سال عروسی کردی ویکبار ارضاشدی مطمن باش شوهرت یامرد نیست یا اگه مردهست ازنژاد خروس یک دو سه هست وگرنه باید شبانه روز سه بار تورو ارضاکند پنج بار ارضاشود حیف نیست الان از واژن تنگ استفاده نکنید کی میخوای استفاده بشه

  9. نسرین گفت:

    بسیار توصیه هاش عالی بودن خصوصا رابطه جنسی که در حال ایستاده و نشسته انجام میشد من بعد ۲۰سال برای اولین بار ارضا عااااالی داشتم طوری که همسرم گفت انگار شب زفاف انجام دادیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما

    2. رز گفت:

      عالی بود

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سپاس از همراهی شما.

  10. ام کرار مقدم گفت:

    من خانم مقدم هستم خیلی ازاین سایت وتوصیه هاش استفاده کردم واقعا عالین…تمام راه کارها را بصورت احسن توضیح داده …..ممنونم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سپاس از همراهی شما.