تنگ کردن واژن راهی برای افزایش رضایت جنسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروزه افراد زیادی با کمک روش‌های پزشکی اقدام به تنگ کردن واژن می‌کنند. از جمله این روش‌ها میتوان به کربوکسی تراپی، جراحی، واژینوپلاستی، تزریق فیلر و ژل و تکنیک نخ اشاره کرد. بسته به شدن گشادی واژن هر کدام از این روش‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
تنگ کردن واژن

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تصمیم دارید روش های تنگ کردن واژن را امتحان کنید؟ زنان ممکن است به دنبال شرایط مختلفی از جمله بارداری، زایمان، یائسگی یا مشکلات مربوط به سلامت باروری درجات مختلفی از سستی واژن را تجربه کنند. البته که این مشکل را می‌توان به‌عنوان بخشی طبیعی از روند پیری و افزایش سن در نظر گرفت.

واژن سالم کلید سلامت لگن و از همه مهم‌تر سلامت روحی زنان است. خوشبختانه امروزه روش‌های پزشکی و درمانی، پیشرفت‌های زیادی داشته و می‌توان از طریق این روش‌ها با تنگ کردن واژن مشکلات گشادی و شلی آن را برطرف کرد.

قبل از اقدام به تنگ کردن واژن باید بهترین روش آن را برای خود پیدا کنید. برای این منظور لازم است توسط پزشک متخصص زنان و زایمان ویزیت شوید. در پنل دکترتو می‌توانید اقدام به دریافت نوبت حضوری و تلفنی از متخصصان سراسر ایران کنید. در این مقاله بیشتر با روش‌ها و تکنیک‌هایی که برای رفع گشادی واژن وجود دارد آشنا می‌شویم.

عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی چیست؟

همان‌طور که گفته شد فاکتورهایی مانند سن، یائسگی، بارداری و زایمان می‌تواند موجب گشادی واژن در زنان شود. هر کدام به‌نوعی می‌توانند روی ساختار واژن اثر بگذارند. برای مثال با افزایش سن میزان تولید استروژن کاهش می‌یابد و همین امر موجب می‌شود که واژن به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

به همین دلیل از روش‌های مختلفی برای تنگ کردن واژن و بهبود خاصیت ارتجاعی دیواره‌های آن استفاده می‌شود. این کار یک روش درمانی است و مزیت‌های بسیار زیادی دارد که تنها یکی از آنها افزایش حس اعتمادبه‌نفس زنان است.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

متن انگلیسی:
Hormonal fluctuations and physical strain or stress on the vagina and other pelvic organs can lead to vaginal laxity
ترجمه متن:
نوسانات هورمونی، فشار بر واژن و اندام‌های لگن و استرس‌های طبیعی (مانند زایمان) می‌تواند منجر به گشاد شدن واژن شود.

coyleinstitute

انواع روش های تنگ کردن واژن

روش‌های مختلفی برای واژینوپلاستی و از بین بردن شلی واژن وجود دارد که می‌توان از آنها برای کاهش بسیاری از این علائم کمک گرفت. از تمرینات و ورزش‌هایی که می‌توان در خانه انجام داد گرفته تا روش‌های پزشکی و درمانی؛ مانند عمل زیبایی یا تنگ کردن واژن با لیزر. تمام این روش‌های درمانی می‌تواند احساس شل بودن واژن را از بین ببرد و مشکلات جسمی و روانی همراه آن را برطرف کند.

روش تنگ کردن واژنتوضیح روش کار
تنگ کردن واژن با لیزراین روش باعث رشد ساختارهای کلاژن جدید در دیواره‌های واژن شده و در نتیجه ساختار آن تنگ‌تر و محکم‌تر می‌شود.
تنگ کردن واژن با نخاین نخ‌ها برای ترمیم نقایص زیبایی واژن و بهبود عملکرد پرینه استفاده می‌شود.
رفع گشادی واژن با جراحیدر مواردی که ناراحتی و علائم شلی واژن مداوم و ادامه‌دار است و علائم گشادی واژن بسیار شدید است توصیه می‌شود.
کربوکسی تراپی واژندر تنگ کردن واژن با کربوکسی‌تراپی، از تزریق دی‌اکسیدکربن برای جوانسازی بافت واژن استفاده می‌شود.
تنگ کردن واژن با آر افاین روش موجب گرم کردن پوشش واژن و فرج می‌شود و در نتیجه به بازسازی کلاژن و الاستین این ناحیه کمک می‌کند.
رفع گشادی واژن با تزریق ژلدر این روش تنگ کردن واژن، ژل یا فیلرهای پرکننده به دیواره قدامی و خلفی واژن در داخل تزریق می‌شود.
تنگ کردن واژن با داروداروهای مختلف در داروخانه با عنوان داروهای تنگ‌کننده واژن به فروش می‌رسند که برخی از آنها جزء داروهای گیاهی هستند.
استفاده از کرم های سفت کننده واژناین محصولات را می‌توان برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار داد.
انواع روش های تنگ کردن واژن

۱. تنگ کردن واژن با لیزر

یکی از روش‌ هایی که برای تنگ کردن واژن کاربرد دارد، عمل تنگ کردن واژن با لیزر است. به این روش جوان‌سازی واژن با لیزر نیز گفته می‌شود. این روش باعث رشد ساختارهای کلاژن جدید در دیواره‌های واژن شده و در نتیجه ساختار آن تنگ‌تر و محکم‌تر می‌شود. لیزر درمانی می‌تواند با بهبود پوشش واژن، موارد خفیف بی‌اختیاری ادرار را نیز برطرف کند.

۲. عمل تنگ کردن واژن با نخ

یکی دیگر از روش‌های موثر تنگ کردن واژن، تنگ کردن با استفاده از نخ است. به این روش لیفت واژن با نخ هم گفته می‌شود. این نخ‌ها برای ترمیم نقایص زیبایی واژن و بهبود عملکرد پرینه استفاده می‌شود. این روش فواید زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به بهبود راحتی و عملکرد واژن و پرینه و عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان اشاره کرد.

۳. عمل پرینورافی

عمل پرینورافی یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تنگ کردن واژن از آن استفاده می‌شود. ایده پشت این روش بازسازی داخلی واژن و کاهش اندازه دهانه واژن است. در نتیجه ظاهر این ناحیه کاملاً طبیعی جلوه می‌کند. این روش نوعی عمل تنگ کردن واژن است که شامل برداشتن پوست‌های اضافی و تگ‌های پوستی شل می‌شود.

۴. تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی

واژینوپلاستی که به‌عنوان کولپورافی خلفی نیز شناخته می‌شود روشی است غیرتهاجمی که برای سفت کردن واژن طراحی شده است. در این روش از طریق گرم کردن بافت‌ها با امواج رادیویی، دیواره واژن تنگ و سفت‌تر می‌شود. کسانی که میزان سستی و گشادی واژن آنها بیش از حد است ممکن است برای این روش کاندید مناسبی نباشند.

۵. رفع گشادی واژن با جراحی

یکی از روش‌های پزشکی موثر برای تنگ کردن واژن، عمل واژینوپلاستی یا جراحی واژن نام دارد و از روش‌های جراحی زیبایی واژن است. این روش درمانی که توسط متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود در مواردی که ناراحتی و علائم شلی واژن مداوم و ادامه‌دار است و علائم گشادی واژن بسیار شدید است توصیه می‌شود. جراحی واژینوپلاستی برای درمان کشش شدید، جدا شدن عضلات یا پارگی در حین زایمان استفاده می‌شود. این جراحی همچنین می‌تواند بی‌اختیاری ادرار را هم بهبود ببخشد.

می‌خوای واژنت رو تنگ کنی؟

جراحی بهتره یا روش‌های کم تهاجمی؟

۶. کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی یک روش درمانی است که در آن از تزریق مقدار کمی از گاز کربن‌دی‌اکسید در زیر پوست با عمق کم استفاده می‌شود. مزایای کربوکسی تراپی زیاد بوده و با کمترین میزان خطر و عوارض جانبی یک روش پزشکی ثابت شده برای بازسازی عملکرد واژن و بهبود بافت آن است.

در تنگ کردن واژن با کربوکسی‌تراپی، از تزریق دی‌اکسیدکربن برای جوانسازی بافت واژن استفاده می‌شود. این درمان بدن را تحریک می‌کند تا خون غنی از اکسیژن را به بافت واژن و فرج برساند و به این طریق به بازسازی سلول‌هایی سالم‌تر و کارآمدتر کمک می‌کند.

۷. دستگاه آر اف برای تنگ کردن واژن

دستگاه آر اف یا فرکانس رادیویی یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تنگ کردن واژن کاربرد دارد. این روش با لیزر آر اف موجب گرم کردن پوشش واژن و فرج می‌شود و در نتیجه به بازسازی کلاژن و الاستین این ناحیه کمک می‌کند. علاوه بر این جریان خون به واژن را بهبود می‌بخشد و رطوبت واژن را هم افزایش می‌دهد. نتیجه نهایی سفت‌تر شدن واژن، بهبود ساختار کانال واژن و انقباض بافت‌هاست.

۸. تنگ کردن واژن با تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر یک روش پرکاربرد جوانسازی است که می‌توان از آن برای جوانسازی و بهبود بافت بخش‌های مختلف بدن از جمله واژن بهره برد. در این روش تنگ کردن واژن، ژل یا فیلرهای پرکننده به دیواره قدامی و خلفی واژن در داخل تزریق می‌شود. به این ترتیب حجم و ضخامت این نواحی افزایش می‌یابد و درعین‌حال کانال واژن محکم‌تر و سفت‌تر می‌شود.

۹. تنگ کردن واژن با قرص و دارو

در کنار روش‌های درمانی مختلف، برخی از افراد روش دارویی را ترجیح می‌دهند. می‌توان از انواع قرص تنگ کننده واژن برای رفع گشادی و سستی این ناحیه استفاده کرد. برای مثال کپسول‌های ویتامین D و E از جمله داروهایی هستند که برخی از آنها برای سفت کردن واژن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این داروهای مختلفی نیز در داروخانه با عنوان داروهای تنگ‌کننده واژن به فروش می‌رسند که برخی از آنها جزء داروهای گیاهی هستند. با این حال رفع گشادی واژن با این داروها و قرص هنوز مورد تایید علمی قرار نگرفته است و احتمالاً تاثیر اکثر آنها موقتی است.

دستگاه آر اف برای تنگ کردن واژن کاربرد دارد.
آر اف با بازسازی کلاژن و الاستین واژن باعث سفت شدن آن می‌شود.

۱۰. رفع گشادی واژن با استفاده از محلول ها و کرم های سفت کننده واژن

در کنار روش‌های تایید شده پزشکی محصولات مختلفی به‌عنوان کرم و محلول های سفت کننده واژن نیز در بازار وجود دارد که تولیدکنندگان آنها مدعی‌اند که این محصولات را می‌توان برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار داد. بااین‌حال گاهی اکثر این محصولات می‌توانند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشند که یکی از آنها خشک کردن مخاط واژن است. با خشک شدن مخاط در واژن تورم ایجاد می‌شود که به‌اشتباه به‌عنوان سفت شدن واژن تعبیر می‌شود.

در کنار این کرم‌ها می‌توانید از روش‌های تنگ کردن واژن در خانه با مواد گیاهی یا ورزش هم استفاده کنید.

عمل تنگ کردن واژن برای چه کسانی مناسب است؟

عمل تنگ کردن واژن یک روش تهاجمی اما موثر است که می‌توان آن را برای کسانی مناسب در نظر گرفت که درجه شدیدی از سستی و گشادی واژن را تجربه می‌کنند. کسانی که سایر روش‌های درمانی تنگ کردن واژن برای آنها مناسب نیست و نتیجه‌ای ندارد، کاندید مناسبی برای انجام این جراحی هستند. این روش خصوصاً برای کسانی که آسیب‌های زیادی به واژن آنها وارد شده، به‌عنوان‌مثال برای ترمیم عضله پرینه به‌شدت پاره شده استفاده می‌شود.

روش های تنگ کردن واژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

روش های تنگ کردن واژن برای زنان باردار مناسب نیست. از طرفی با وجودی که بعد از تنگی واژن باز هم زنان می‌توانند بدون هیچ مشکلی باردار شوند، اما این کار توصیه نمی‌شود. چرا که مجدداً بعد از بارداری و زایمان واژن گشاد می‌شود. کسانی که عفونت واژینال فعال دارند یا افرادی که با انواع مشکلات و بیماری‌های ناحیه تناسلی درگیرند، کاندید مناسبی برای استفاده از روش‌های رفع گشادی واژن نیستند.

مزایای تنگ کردن واژن

جوانسازی واژن فواید زیادی دارد. در درجه اول تنگ کردن واژن از هر طریقی که انجام شود می‌تواند موجب افزایش حس اعتمادبه‌نفس افراد شده و از همه مهم‌تر روی بهبود روابط زناشویی زوجین نیز تاثیر زیادی بگذارد. سایر مزایای آن عبارتند از:

  • افزایش لذت در هنگام مقاربت
  • کاهش اضطراب و استرس زندگی روزمره
  • سفت شدن و بهبود ساختار واژن
  • کاهش خشکی واژن و در نتیجه بهبود روانکاری آن
  • بهبود علائم آتروفی واژن یا کاهش التهاب و خشکی دیواره‌های آن
  • بهبود شلی واژن
  • درمان بی‌اختیاری ادرار استرسی
  • کاهش تعداد عفونت‌های مکرر مانند واژینوز باکتریال و مواردی ازاین‌دست

می‌خوای بدونی آیا کاندید مناسبی برای تنگ کردن واژن هستی یا نه؟ مشاوره بگیر.

نحوه انجام عمل تنگ کردن واژن

این عمل را می‌توان با بیهوشی کامل انجام داد. بیماران باید قبل از جراحی آماده‌سازی روده را انجام دهند. پس از آن تعیین می‌شود که چه میزان سفتی از عمل تنگ کردن واژن موردنظر است. سپس جراح مقداری از پوست اضافی داخل واژن را برمی‌دارد. در زیر پوست بافت‌ها با بخیه‌های قوی سفت می‌شوند. هنگامی که کانال واژن سفت شد، پوست مخاطی بخیه زده می‌شود. اگر پوست بخش خارجی بیرون‌زدگی داشته باشد، می‌توان برای زیبایی بیشتر ناحیه واژینال آن را کمتر کرد و برش داد.

همراه با جراحی تنگ کردن واژن چه جراحی می توان انجام داد؟

در برخی مواقع ممکن است عمل تنگ کردن واژن با سایر درمان‌های پزشکی، خصوصاً درمان‌های زیبایی واژن همراه شود. برای مثال ممکن است جراحی تغییر شکل لب‌ها نیز به همراه واژینوپلاستی مدنظر باشد.

نکات مهم قبل از عمل تنگ کردن واژن

قبل از انجام عمل واژینوپلاستی باید حتماً در خصوص شرایطی که دارید با پزشک و جراح خود مشورت کنید.  پزشک باید شرایط شما را بررسی کند و تعیین کند که آیا جراحی برای شما گزینه‌ای ضروری است یا خیر. از طرفی نیز باید در خصوص عوارض احتمالی با جراح مشورت کنید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که قبل از انجام این عمل سیگار و الکل را کنار گذاشته باشید.

همراه با جراحی تنگ کردن واژن چه جراحی می‌توان انجام داد؟
به همراه جراحی واژن می‌توان عمل زیباسازی‌ دستگاه تناسلی و افتادگی واژن را نیز انجام داد.

مراقبت های بعد از عمل تنگ کردن واژن

بیماران بعد از عمل تنگ کردن واژن باید یک تا دو هفته استراحت کامل داشته باشند. به دلیل درد زیاد احتمالاً پزشک از مسکن برای بیماران استفاده می‌کند. استفاده از تامپون و نزدیکی بعد از جراحی تنگ کردن واژن ممنوع است. علاوه بر این بسته به میزان سفت کردن انجام شده، ممکن است به برخی از بیماران دستور داده شود که از دیلاتور استفاده کنند.

پرهیز از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی، داشتن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر برای جلوگیری از یبوست و مراقبت بهداشتی از ناحیه تحت عمل برای جلوگیری از هر گونه عفونت از جمله مراقبت‌هایی است که بعد از واژینوپلاستی باید انجام داد.

آیا بعد از عمل تنگ کردن واژن می‌توان رابطه جنسی داشت؟

بعد از عمل تنگ کردن واژن بیماران تا دو هفته به استراحت نیاز دارند و احتمالاً درد زیادی را تجربه می‌کنند؛ بنابراین برای مدت هشت هفته نباید هیچ‌گونه رابطه جنسی داشته باشند.

آیا بعد از عمل تنگ کردن واژن می‌توان رابطه جنسی داشت؟
تا دو هفته بعد از تنگ کردن واژن نباید رابطه جنسی داشته باشید.

عوارض و خطرات تنگ کردن واژن

در کل تنگ کردن واژن خطرات زیادی ندارد. میزان عوارض بیشتر بستگی به نوع روش مورد استفاده برای رفع گشادی واژن دارد. برای مثال ممکن است لیزردرمانی یا درمان با آر اف موجب التهاب و قرمزی این ناحیه یا خشکی واژن شوند. برخی از داروها و کرم‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند هم عوارضی مانند خشکی و عفونت واژن را به دنبال دارند. بیشترین عوارض مربوط به روش‌های تهاجمی جراحی است که می‌تواند موجب درد، خونریزی و عفونت واژن شود.

متن انگلیسی:
Risks from vaginoplasty include infection, bleeding, pain, along with rare complications
ترجمه متن:
عمل واژینوپلاستی می‌تواند موجب عفونت، خونریزی، درد و عوارض نادر همراه آن شود.

plasticsurgery

هزینه تنگ کردن واژن

این یک عمل زیبایی است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. هزینه‌های عمل بسته به محل انجام این جراحی، دستمزد پزشک، هزینه‌های بیمارستان و اتاق عمل و نوع بیهوشی موردنیاز متفاوت است. این هزینه به‌صورت میانگین ۵ میلیون تومان به بالاست.

برای اطلاع از هزینه عمل تنگ کردن واژن به روش‌های مختلف روی این لینک کلیک کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

شل شدن یا گشاد شدن واژن یک امر طبیعی در زنان است که به دنبال زایمان، افزایش سن و یائسگی رخ می‌دهد. این امر روی اعتمادبه‌نفس زنان و لذت روابط زناشویی آنها تاثیر زیادی دارد. می‌توان با روش های مختلف تنگ کردن واژن بسته به شدت سستی بافت واژن، بافت این ناحیه را ترمیم کرد تا با سفت شدن دیواره‌های واژن مجدداً ساختار و عملکرد ناحیه واژینال بهبود یابد.

برای تنگ کردن واژن حتما با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا مطمئن شوید روش انتخابی برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر زنان و زایمان و نازایی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله هیچ مشکلی برای بارداری بعد از تنگ کردن واژن وجود ندارد.

معمولاً این روش میزان ترشحات را کاهش می‌دهد.

بله این روش یکی از گزینه‌هایی است که با سفت کردن واژن، موجب جوان‌سازی واژن هم می‌شود.

بسته به نوع روش تنگ کردن واژن بیماران ممکن است درجات مختلفی از درد را تجربه کنند.

بستگی به میزان سستی و شل بودن واژن دارد و در اکثر مواقع لیزر برای رفع گشادی واژن این افراد موثر نیست.

انتخاب بهترین روش به شدت گشادی واژن و مشکلات دیگر این ناحیه بستگی دارد.

بعد از گذشت دوره نقاهت می‌توان رابطه جنسی داشت.

خیر به‌هیچ‌عنوان انجام این عمل همراه با زایمان و در زنان باردار توصیه نمی‌شود.

بله تنگ کردن واژن ممانعتی برای ورزش کردن ندارد.

خیر باید بعد از اتمام این دوره از روش‌های تنگ کردن واژن استفاده کرد.

مدت‌زمان رفع گشادی واژن بستگی به نوع روش متفاوت است و بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره تنگ کردن واژن

  1. مریم گفت:

    سلام خسته نباشین من زایمان اولم طبیعی بود بچه دومی سزارین شد الانم واژنم حس میکنم گشاده وشوهرم همیشه موقع رابطه بهم میگه خیلی گشاده نیاز ب زیبایی دارم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله روشهای مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد
      زیر نظر پزشک باشید و از روش های زیر استفاده کنید
      بر اساس شرایط بدنی تان
      تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی
      کربوکسی تراپی واژن
      دستگاه آر اف برای تنگ کردن واژن
      تنگ کردن واژن با تزریق ژل

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

  2. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشین من زایمان اولم طبیعی بود بچه دومی سزارین شد الانم واژنم حس میکنم گشاده وشوهرم همیشه موقع رابطه بهم میگه خیلی گشاده نیاز ب زیبایی دارم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بله روشهای مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد
      زیر نظر پزشک باشید و از روش های زیر استفاده کنید
      بر اساس شرایط بدنی تان
      تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی
      کربوکسی تراپی واژن
      دستگاه آر اف برای تنگ کردن واژن
      تنگ کردن واژن با تزریق ژل
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

  3. ناشن گفت:

    سلام من الان پنچ هفته هست عمل واژن انجام دادم دهانه واژنم یک کم ترک برداشته چه پمادی را پیشنهاد میکنید در ضمن رابطه را از چه زمانی شروع کنیم تا آسیب نبینیم شرمنده همسر من هوسی هست روزی دوبار یا سه بار در اولین رابطه اگه این اتفاق افتاد مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید ن اولین بارمه

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره مدتی از رابطه جنسی پرهیز کرده تا بهبودی کامل حاصل شود. برای پیکری درمان بهتره متخصص جراح معالج شما را ویزیت کند.

  4. ناشناس گفت:

    سلام من الان پنچ هفته هست عمل واژن انجام دادم دهانه واژنم یک کم ترک برداشته چه پمادی را پیشنهاد میکنید در ضمن رابطه را از چه زمانی شروع کنیم تا آسیب نبینیم شرمنده همسر من هوسی هست روزی دوبار یا سه بار در اولین رابطه اگه این اتفاق افتاد مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ریکاوری بعد عمل بسار مهم است
      تا پزشکتان اجازه نداد نزدیکی نداشته باشید
      و
      در ابتدا بهتر است از ژل لوبریکانت استفاده کنیذ

  5. سمیرا گفت:

    سلام من سه هفته شده تنگی واژن انجام دادم با افتادگی رحم و مثانه الان میتونم رابطه از عقب داشته باشم لطف جواب بدین شوهرم طاقت نداره ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      همسرتان باید مراعات بیشتری کنند
      سکس مقعدی هم می تواند روی مثانه و رحم فشار مضاعف بیاورد

  6. ناشناس گفت:

    سلام من سه هفته شده تنگی واژن انجام دادم با افتادگی رحم و مثانه الان میتونم رابطه از عقب داشته باشم لطف جواب بدین شوهرم طاقت نداره ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      همسرتان باید مراعات بیشتری کنند
      سکس مقعدی هم می تواند روی مثانه و رحم فشار مضاعف بیاورد

  7. زهره گفت:

    آیا سکس قویتری رخ میدهد با تنگ کردن من خیلی دوست دارم سکس و خوردن توسط جنس مخالف

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      چندان ارتباطی ندارد