هایفوتراپی واژینال چیست و چقدر موثر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایفوتراپی واژینال نوعی روش درمانی غیرتهاجمی و بدون نیاز به بی هوشی یا هرگونه جراحی است. در این روش درمانی از تکنیک فوکوس فراصوت غیرتهاجمی برای تمرکز مستقیم روی غشای مخاطی، لایه فیبری و ماهیچه‌ای استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی واژینال

هایفوتراپی واژینال (HIFU واژن) یک درمان غیرتهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی یا هرگونه جراحی است که برای درمان برخی موارد از جمله سفت کردن و جوان‌سازی واژن استفاده می‌شود. این درمان با استفاده از امواج اولتراسونیک برای ایجاد گرما در واژن کار می‌کند. گرما به سلول‌های واژن وارد شده و با تحریک کلاژن سبب ترمیم و سفت شدن ناحیه می‌شود.

این روش درمان علاوه‌بر فواید گفته شده در درمان برخی از بیماری‌های زنان موثر است. به همین جهت بهتر است زیر نظر یک متخصص باتجربه انجام شود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و انجام آن، نوبت پزشک زنان و زایمان را از دکترتو دریافت کنید. دکترتو بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان را به شما معرفی می‌کند. در ادامه این مقاله شما را با این روش درمانی و پزشک مناسب برای انجام آن آشنا خواهیم کرد.

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو تراپی چیست؟ همانطور که در مقدمه اشاره شد تنگ کردن واژن یا جوان سازی واژن برای سفت کردن و جوانسازی واژن با یک روش غیر جراحی انجام می‌شود. این روش درمانی با اثرات حرارتی و غیر فرسایشی امواج فراصوت عمل می‌کند. بیمار هیچ برش، بیهوشی یا دردی در طول عمل احساس نخواهد کرد. این درمان نه تنها برای جوانسازی واژن، بلکه برای درمان بی اختیاری ادرار استرسی، تقویت جنسی، علائم آتروفی ولوواژینال یائسگی و سایر درمان‌ها نیز استفاده می‌شود.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

متن انگلیسی:
The vaginal tightening HIFU system uses non-invasive ultrasonic focusing technique to focus on the mucous membrane and fibrous layer and muscle layer directly.
ترجمه متن:
سیستم HIFU سفت کننده واژن از تکنیک فوکوس فراصوت غیرتهاجمی برای تمرکز مستقیم روی غشای مخاطی و لایه فیبری و لایه ماهیچه‌ای استفاده می‌کند.

bodyenhance

انواع دستگاه هایفوتراپی واژینال

انواع دستگاه هایفوتراپی واژینال عبارتند از:

نام دستگاهتوضیحات
دستگاه هایفو دلتادر حال حاضر  این دستگاه جز پرفروش‌ترین دستگاه‌های هایفوتراپی است که در طی این سال‌ها قابلیت خود را ثابت کرده است. این دستگاه با قابلیت تنظیم انرژی تا ۳ ژول، برای تمامی سنین مناسب است. دستگاه هایفو دلتا دارای دو هندپیس، یکی برای صورت و بدن و یکی برای استفاده واژینال است.
دستگاه هایفو ۳ بعدیدستگاه هایفو ۳ بعدی یکی از جدیدترین و قویترین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه جوانسازی پوست به خصوص ناحیه تناسلی خانم‌ها است. این دستگاه در هر شات توانایی ایجاد ۱۲ لاین از نقاط امواج را روی سطح پوست دارد.
دستگاه هایفو ۷ بعدیدر تولید و ساخت دستگاه هایفو هفت بعدی، از جدیدترین متدها در زمینه لیفت و جوانسازی پوست صورت و بدن استفاده شده است. تکنولوژی این دستگاه بر مبنای امواج فراصوت و اساس کار آن مشابه با دستگاه هایفو چهار بعدی است.
دستگاه هایفو دابلودستگاه هایفو دابلو با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، به مرور زمان سبب سفت شدن و جوانسازی آن نقطه می‌شود. بیمار پس از درمان می‌تواند فعالیت روزمره خود را ادامه دهـد. نتایج حاصل از ایـن روش بـرای لیفتینگ پوست به طور مستمر در طی چند ماه مشاهده خواهد شد.
دستگاه هایفو اولترادستگاه هایفو اولترا به بهبود انعطاف‌پذیری و ترمیم ناحیه تناسلی کمک می‌کند. این دستگاه از امواج متمرکز برای تحریک تولید کلاژن و تنش عضلات واژن استفاده می‌کند.
انواع دستگاه هایفوتراپی واژینال

کاربرد هایفوتراپی واژن

هایفوتراپی واژن از روش های تنگ کردن واژن بوده و در درمان موارد زیر موثر است:

هایفوتراپی واژینال برای چه افرادی مناسب است؟

انجام هایفوتراپی واژینال برای بیشتر خانم‌ها و به منظور سفت کردن واژن و درمان عفونت‌های مداوم مناسب و مجاز است. به صورت کلی این کار برای افرادی که در سلامت جسمانی هستند و تنها برخی از مشکلات از جمله شلی واژن به دلیل زایمان، کاهش وزن یا افزایش سن و سایر مواردی که در قسمت کاربردها به آن‌ها اشاره شد، تجربه می‌کنند مناسب است. اگر نمی‌خواهید جراحی زیبایی واژن را انجام دهید، این روش مناسب شما است.

چه افرادی نباید هایفو واژن انجام دهند؟

خانم‌های باردار و افرادی که در دوره قاعدگی یا دارای باکتری واژن هستند، برای انجام هایفوتراپی واژینال مناسب نیستند. اگر دچار باکتری هستید باید ابتدا به درمان آن بپردازید. در صورتی که در دوره پریود نیز هستید باید تا اتمام زمان عادت ماهانه خود صبر کنید. خانم‌های باردار نیز تا بعد از زایمان و زمانی که پزشک متخصص اجازه دهد باید از انجام این روش اجتناب کنند.

برای شلی واژن یا بی‌اختیاری دنبال راه حلی؟

برای هایفو واژن مشاوره بگیر.

مزایای هایفوتراپی واژینال

بیماران اغلب با تغییرات واژن به دلیل زایمان، کاهش وزن یا پیری طبیعی مواجه می‌شوند. HIFU  فواید بسیاری برای بیماران این چنینی به همراه دارد. از جمله مزایای هایفوتراپی واژینال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت شدن سریع و بهبود ظاهر واژن: HIFU واژینال به بهبود ظاهر واژن کمک می‌کند. پس از انجام این روش درمانی متوجه خواهید شد که ناحیه واژن شما به اندازه قبل آویزان نیست و سفت‌تر از قبل درمان به نظر می‎‌رسد. در مدت تقریبی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، دستگاه انرژی حرارتی لیزری را ساطع می‌کند که باعث سفت شدن فوری عضلات می‌شود. علاوه بر این سفت کردن، این دستگاه همچنین به بدن کمک می‌کند تا تولید کلاژن اضافی را در کانال واژن شروع کند.
  • درمان بی‌اختیاری ادرار: بی اختیاری استرسی ادرار را می‌توان با انجام این روش درمانی کاهش داد یا به طور کامل درمان کرد.
  • تقویت عضلات کف لگن: این درمان علاوه بر سفت کردن دیواره‌های واژن، عضلات کف لگن شما را نیز تقویت می کند. (در واقع تقویت عضلات کف لگن است که سبب درمان یا کاهش مشکل بی‌اختیاری ادرار می‌شود.)
  • بهبود کیفیت لذت جنسی: واژن شامل فیبرهای عضلانی است که با یک غشای مخاطی پوشانده شده‌اند؛ درست مانند احساس درون دهان. واژن مانند هر ماهیچه‌ای روی بدن، می‌تواند با گذشت زمان یا با افزایش سن شل شود. درمان تنگ کردن واژن با HIFU به بهبود سفتی در دیواره‌های واژن کمک می‌کند و لذت جنسی را افزایش می‌دهد.

روش انجام هایفوتراپی واژینال

سیستم هایفو سفت کننده واژن از یک تکنیک فوکوس اولتراسونیک غیر تهاجمی برای هدف قرار دادن لامیا مخاطی و لایه عضلانی استفاده می‌کند. با استفاده از امواج اولتراسونیک به عنوان منبع انرژی و بهره‌گیری از نفوذ و کانونی بودن آن، شدت بیشتری از ناحیه اولتراسونیک به نام ناحیه فوکوس تشکیل می‌شود.

در کسری از ثانیه، دمای منطقه می‌تواند به مقداری بیش از ۶۵ درجه سانتی‌گراد برسد. بنابراین کلاژن دوباره تحریک و تولید شده و بافت طبیعی خارج از ناحیه کانونی آسیبی نخواهد دید. با انجام این عمل زیبایی در نهایت اثر مطلوب سفت شدن واژن را مشاهده خواهید کرد.

تعداد جلسات هایفوتراپی واژینال

برای مشاهده بهترین نتیجه پس از انجام هایفوتراپی واژینال و لیزر ناحیه تناسلی زنان توصیه می‌شود ابتدا دو دوره درمان با روش هایفو برای جوانسازی واژن و با فاصله شش ماه انجام شود. بسته به شدت خشکی واژن، میزان کاهش میل جنسی یا بی‌اختیاری، ممکن است در سال اول دوره درمانی به چند درمان کمکی دیگر نیز نیاز داشته باشید. تشخیص تمامی این موارد بسته به شدت و نوع مشکل شما متفاوت است. پزشک متخصص بهترین دوره درمانی را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

میزان ماندگاری اثر هایفوتراپی واژینال

هایفو به عنوان یک درمان سفت کننده پوست غیرتهاجمی شناخته می‌شود که نتایجی طولانی مدت را برای افرادی که به دنبال روش جوانسازی پوست هستند ارائه می‌دهد. میزان ماندگاری هایفوتراپی در افراد مختلف متفاوت است، اما به طور کلی چیزی حدود ۹ تا ۱۲ ماه شاهد تاثیرات آن خواهید بود.

هایفوتراپی واژینال نیاز به مراقبت هایی دارد.
هایفوتراپی واژینال نوعی روش جوانسازی و درمان‌کننده مشکلات مربوط به واژن است.

آمادگی قبل از انجام هایفوتراپی واژینال

لازم است قبل از انجام هایفوتراپی واژینال آمادگی نسبی نسبت به شرایط داشته باشید. به همین منظور توصیه می‌شود که:

  • درباره داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.
  • از چند روز قبل، ورزش و فعالیت‌های سنگین را کنار بگذارید.
  • درباره مناسب بودن انجام این روش درمانی با پزشک خود مشورت کنید.
  • ممنوعیت استفاده از برخی مواد مانند اسپری تناسلی و شمع موبر را پیش از انجام این روش از پزشک خود بپرسید.
  • از نظر روحی خود را آماده این روش درمانی کنید.
  • اطلاعات کافی درباره هایفوتراپی واژینال داشته باشید و پس از آن اقدام به انجام این روش درمانی نمایید.

مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی واژینال

پس از انجام این روش درمانی لازم است که به دستورالعمل‌های مراقبت بعد از هایفوتراپی که توسط متخصص توصیه می‌شود پایبند باشید تا بهترین نتایج  حاصل شوند. مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی واژینال عبارتند از:

  • خودداری از انجام فعالیت‌های شدید: مانند بسیاری از درمان‌های زیبایی، پزشک به شما توصیه می‌کند که حداقل ۲ تا ۳ روز پس از درمان از انجام فعالیت‌های سنگین مانند وزنه‌برداری، تمرینات هوازی شدید یا پریدن خودداری کنید.
  • استراحت زیاد:  برای ریکاوری ماهیچه‌ها باید حداقل ۷ ساعت استراحت کنید. با مصرف آب فراوان نیز می‌توانید پوست ناحیه واژن را هیدراته نگه دارید.
  • خودداری از انجام رابطه جنسی: توصیه می‌شود که برای یک یا دو هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید تا به واژن خود فرصت کافی برای بهبودی بدهید. نفوذ بیش از حد به واژن پس از درمان ممکن است کلاژن و الاستین تولید شده در طول هایفوتراپی واژینال را معکوس کند.

تصمیم داری برای انجام هایفوتراپی واژینال مشاوره بگیری؟ کلیک کن.

عوارض هایفوتراپی واژن

برخی از عوارض جانبی خفیف هایفو واژن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی خفیف
  • تورم
  • درد در ناحیه واژن

با این حال، این علائم موقتی بوده و هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی‌کند. ماندگاری عوارض هایفو واژینال نیز تنها چند ساعت خواهد بود.

متن انگلیسی:
At worst, the treated area may be swollen. Because of this, pain, blisters or bruising are very rare. Should such side effects do occur, know that they are transient
ترجمه متن:
در بدترین حالت، ناحیه تحت درمان ممکن است متورم شود. به همین دلیل، درد، تاول یا کبودی بسیار نادر است. اگر چنین عوارضی رخ داد، بدانید که گذرا هستند.

sarasinclinic

هزینه هایفوتراپی واژن در دکترتو کلینیک

هزینه هایفوتراپی واژن در هر کلینیک با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. به همین خاطر نمی‌توان یک تعرفه ثابت برای آن بیان کرد. به همین منظور برای اطلاع از قیمت هایفوتراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک نوبت هایفوتراپی دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر تصمیم به انجام این روش درمانی داشته و دغدغه پیدا کردن یک پزشک متخصص را دارید از دکترتو کمک بگیرید. وبسایت دکترتو به شما کمک می‌کند تا بهترین پزشک متخصص در زمینه هایفوتراپی واژینال را بیابید و در سریع‌ترین زمان نوبت خود را از آن پزشک دریافت کنید. با این روش دیگر نگران قرار گرفتن در نوبت‎‌های طولانی ویزیت پزشک و حتی انجام درمان خود نخواهید بود.

همچنین امکان مقایسه پزشکان مختلف نیز برای شما وجود دارد. با اینکار با خیالی راحت روند نوبت‌گیری و درمان خود را پشت سر می‌گذارید. برای هایفو واژن حتما با دکتر متخصص زنان یا دکتر پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر زنان آنلاین و همچنین دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هایفوتراپی واژینال یک روش درمانی با خاصیت سفت کنندگی ناحیه واژن با استفاده از تحریک تولید کلاژن است.

خیر. اکثر بیماران در طول جلسات هایفوتراپی واژینال احساس درد یا ناراحتی نمی‌کنند.

یک جلسه هایفوتراپی واژینال چیزی حدود 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

با استفاده از فناوری انرژی حرارتی، سیستم هایفو سفت کننده واژن بافت‌های زیرین واژن را با تحریک تولید کلاژن طبیعی و بدن را بدون نیاز به بی هوشی، سوزن و یا جراحی هدف قرار داده و سفت می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(2.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن