هایفوتراپی چیست؟ بهترین روش برای جوانسازی و ترمیم پوست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایفوتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست است. هایفو با استفاده از انرژی اولتراسوند به رفع افتادگی پوست و چین و چروک‌ کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
هایفوتراپی چیست؟ بهترین روش برای جوانسازی و ترمیم پوست
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

احتمالا عبارت هایفوتراپی یا هایفو را در کلینیک‌های زیبایی یا از زبان دوستانتان شنیده‌اید. هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید برای جوانسازی پوست و سفت شدن آن است. این روش برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان کاربرد دارد. هایفو (HIFU) مخفف کلمه «High-intensity focused ultrasound» بوده و به معنای اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است. اولتراسوند انرژی فراصوتی است که در این روش زیبایی استفاده می‌شود.

اگر قصد جوانسازی پوست و هایفوتراپی را دارید، حتما با چند پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. سوالات و انتظارات خود را با پزشک مطرح کنید. پزشک شما را در انتخاب بهترین روش زیبایی راهنمایی می‌کند. در ادامه مطلب با هایفوتراپی، مزایا و معایب این روش زیبایی آشنا می‌شوید و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که این روش برای شما مناسب است یا خیر.

هایفوتراپی چیست؟ (هایفوتراپی پوست با دستگاه هایفوتراپی)

هایفوتراپی یکی از روشهای جوانسازی پوست و نسبتا جدید است. برخی افراد این روش را جایگزین غیرتهاجمی و بدون درد لیفت صورت می‌دانند. در این روش از انرژی فراصوت برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. تولید کلاژن به سفت شدن پوست کمک می‌کند. اولین بار از هایفو برای درمان تومور استفاده شد. از سال ۲۰۰۸ این روش در متدهای زیبایی کاربرد پیدا کرد. هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تایید شد. پس از آن در سال ۲۰۱۴ کاربرد آن برای رفع چین و چروک و افتادگی ناحیه گردن و لیفت سینه مورد تایید قرار گرفت.

چندین آزمایش در طول سال‌ها مشخص کرده است که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر بوده و کاملا بی‌خطر است. اثرات این روش چند ماه پس از درمان به خوبی قابل مشاهده است. هایفو می‌تواند جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت باشد. به خصوص جوانانی که نمی‌خواهند، برای لیفتینگ زیر تیغ جراحی بروند. البته در افرادی با افتادگی پوست شدید هایفو به خوبی جراحی لیفت صورت عمل نمی‌کند. به طور کلی نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام ‌داده‌اند، مثبت است و این روش توسط بسیاری از متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌شود.

متن انگلیسی:
«High-intensity focused ultrasound (HIFU) treatment is used for skin tightening and is relatively new. It uses ultrasound energy to encourage the production of collagen, which results in firmer skin.»
ترجمه متن:
«هایفو یک روش نسبتا جدید است و برای جوانسازی و سفت‌کردن پوست کاربرد دارد. این روش از امواج پرانرژی اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می‌کند که در نهایت به داشتنی پوستی سفت‌تر می‌انجامد.»

healthline

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع هایفوتراپی برای بخش های مختلف صورت و بدن

از هایفوتراپی و اولتراپی برای جوانسازی و ترمیم پوست نواحی مختلف استفاده می‌شود. هایفو یک روش بسیار موثر بوده و علاوه بر رفع چین و چروک به لیفتینگ صورت و بدن نیز کمک می‌کند. این روش غیرتهاجمی بوده و درد بسیار کمی دارد. برخی از کاربردهای هایفو را در ادامه به صورت خلاصه معرفی کرده‌ایم.

۱. هایفوتراپی صورت چیست و چگونه زاویه سازی انجام می دهد؟ (+عکس قبل و بعد هایفوتراپی)

هایفو در صورت کارهای متفاوتی انجام می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین اثرات هایفوتراپی در صورت جوانسازی و زیباسازی پوست صورت است. در ناحیه پیشانی می‌توان خطوط افقی و عمیق را با استفاده از هایفو از بین برد. با صاف و سفت شدن پوست در این ناحیه لیفت پیشانی انجام شده و ظاهر صورت مطلوب می‌شود. همچنین یکی از روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی روش هایفو است. هایفو با رفع چین و چروک و تولید کلاژن باعث بالا رفتن ابروها می‌شود.

هایفو در از بین بردن چربی‌ها نیز موثر است. این دستگاه، چربی ناحیه پلک بالا را از بین برده و با ایجاد کلاژن به سفت شدن پوست کمک می‌کند. هایفوتراپی مانند لیفت چشم یا جراحی افتادگی پلک (بلفاروپلاستی)، برای از بین بردن خطوط دور چشم نیز موثر بوده و نواقص این ناحیه را برطرف می‌کند.

هایفوتراپی بینی هم از انواع پرکاربرد هایفو برای بینی‌های نیازمند اصلاحات ریز است. از هایفوتراپی می‌توان برای لیفت بینی و رفع خطوط روی بینی نیز استفاده کرد. این روش غیرتهاجمی بوده و نتیجه مطلوبی ایجاد می‌کند. البته دیدن این تغییران تنها با عکس قبل و بعد هایفوتراپی بینی امکان پذیر است و تغییرات بسیار طبیعی و نامحسوس به نظر می‌رسند.

یکی دیگر از اثراتی که هایفوتراپی دارد، زاویه سازی فک است. تاثیر هایفو بر پوست صورت تنها بر روی جوانی پوست نیست و بر زاویه سازی فک هم اثر می‌کند. با کلاژن سازی پوست، غبغب لیفت می‌شود و فک زاویه پیدا می‌کند.

عکس قبل و بعد هایفوتراپی صورت
یکی از اصلی‌ترین اثرات هایفوتراپی در صورت جوانسازی و زیباسازی پوست صورت است.

۲. هایفوتراپی غبغب و نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند

هایفوتراپی به رفع چربی و افتادگی پوست کمک می‌کند. با استفاده از این روش می‌توان غبغب را تا حدی از بین برد. با تحریک کلاژن سازی در زیر چانه و غبغب، پوست غبغب سفت و کشیده می‌شود و پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

معمولا کسانی که هایفو انجام می‌دهند در ابتدا نظرات بسیار مثبتی دارند و تا چند سال اول از این روش راضی هستند. برخی از پزشکان گزارش کرده‌اند که مراجعه‌کنندگان آنها بعد از چنیدن سال با اعتراض به افتادگی پوست مراجعه کرده‌اند.

اینفوگرافی انواع روش های هایفوتراپی
اینفوگرافی انواع روش‌های هایفوتراپی

۳. هایفوتراپی شکم و هایفوتراپی پوست شکم (+عکس قبل و بعد هایفوتراپی شکم)

انرژی اولتراسوند می‌تواند به لایه‌های چربی نفوذ کرده و سلول‌های چربی را از بین ببرد. به همین دلیل این روش برای ناحیه شکم نیز موثر بوده و چربی این ناحیه را کمتر می‌کند. البته برای نتیجه بهتر باید همراه با هایفو برای لاغری شکم ورزش و رژیم غذایی را در برنامه خود قرار داد. این روش در کاهش چربی و رفع شل‌شدن پوست شکم کاربرد دارد.

از آن‌جایی که انرژی هایفو به لایه‌های چربی نفوذ می‌کند، می‌تواند چربی‌ها را از بین ببرد. در ناحیه شکم، پهلوها و ران می‌توان از هایفو برای لاغری استفاده کرد. هایفوتراپی لاغری تا حدودی سلول‌های چربی را از بین برده یا کوچک می‌کند.

در صورتیکه می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، حتما با دکتر مشورت کنید. گاهی روش‌های دیگر لاغری موضعی می‌تواند به برطرف کردن چربی شکمی شما به شکلی موثرتر کمک کند.

۴. هایفوتراپی دور چشم با بهترین دستگاه هایفوتراپی

یکی از استفاده‌هایی که هایفوتراپی دارد، هایفوتراپی دور چشم است. این روش به از بین بردن تیرگی، سیاهی، گودافتادگی اندک، چین و چروک‌های دور چشم یا همان پنجه کلاغی‌ها کمک می‌کند. با استفاده از هایفو با بهترین دستگاه هایفوتراپی برای دور چشم، می‌توان ظاهر صورت شما را چندین سال جوان‌تر کرد. فراموش نکنید که مراجعه به بهترین دکتر پوست برای هایفو دور چشم از اقدامات مهم است. چشم عضو مهمی است و بهتر است که به یک دکتر ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

برای رفع تیرگی دور چشم روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان از فیلر زیر چشم، مزوتراپی یا آر اف فرکشنال استفاده کرد. یکی از روش‌های موثر استفاده از هایفوتراپی است. برای رفع تیرگی دور چشم تقریبا ۳ جلسه درمان مورد نیاز است. در این روش با کلاژن‌سازی و تحریک لا‌یه‌های پوست رنگدانه‌های اطراف چشم تغییر رنگ داده و از حالت کبودی خارج می‌شوند.

هایفوتراپی دور چشم با بهترین دستگاه هایفوتراپی
یکی از استفاده‌هایی که هایفوتراپی دارد، هایفوتراپی دور چشم است. این روش به از بین بردن تیرگی، سیاهی، گودافتادگی اندک، چین و چروک‌های دور چشم یا همان پنجه کلاغی‌ها کمک می‌کند.

۵. هایفوتراپی مو

یکی از روش‌هایی که به کاهش ریزش مو و بهبود رشد مو کمک می‌کند، هایفوتراپی است. البته هایفوتراپی مو زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که پزشک شما روش‌های دیگر را موثر نداند و علت ریزش مو عاملی چون پرکاری تیروئید یا اختلالات هورمونی نباشند. در این صورت ابتدا باید علت ریزش مو پیدا شده و برای درمان آن اقدامات درمانی انجام شوند.

۶. هایفوتراپی واژن

حتما از خود می‌پرسید هایفوتراپی واژن چیست! معمولا خانم‌ها با زایمان یا افزایش سن دچار مشکلاتی در ناحیه واژن می‌شوند. با استفاده از هایفو واژن می‌توان کلاژن‌سازی در این ناحیه را افزایش داده و پوست صاف و سفت ایجاد کرد. پس از درمان افتادگی پوست در این ناحیه برطرف می‌شود.

به عوارض بعد از هایفوتراپی دچار شدی؟

همین حالا مشاوره بگیر!

مضرات هایفوتراپی و عوارض هایفوتراپی چیست؟

عوارض هایفوتراپی زیاد نبوده و در عرض چند روز از بین می‌رود. در حین عمل هایفو ممکن است، کمی درد حس شود. در برخی افراد با هر پالس الکتریکی احساسی شبیه به وارد شدن خار در پوست تجربه می‌شود. اگر نگران درد هستید، حتما پیش از عمل با پزشک خود مطرح کنید. ممکن است، پزشک قبل از شروع هایفو مصرف استامینوفن یا داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را پیشنهاد دهد.

بلافاصله بعد از درمان ممکن است، قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید. این عارضه پس از چند ساعت به طور کامل برطرف می‌شود. در برخی افراد احساس سوزن سوزن شدن برای چند هفته ادامه خواهد داشت.

یکی از عارضه‌های نادر کبودی و بی‌حسی موقت است. این حالت پس از چند روز از بین می‌رود. اگر این روش توسط یک دکتر پوست آموزش دیده و باتجربه انجام شود، بسیار ایمن است. به راحتی می‌توان پس از انجام این عمل به کارهای روزمره مشغول شد.

مزایای هایفوتراپی و فواید هایفوتراپی چیست؟

طبق گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا هایفو و سایر روش‌های زیبایی بدون جراحی در چند سال گذشته بسیار محبوب شده و تقاضای زیادی داشته ‌اند. نظرات درباره هایفوتراپی معمولا مثبت است. هایفو در جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت شدن پوست افتاده در ناحیه گردن
  • لیفت گونه، ابرو و پلک‌ها
  • زاویه‌سازی فک
  • سفت شدن ناحیه سینه
  • صاف شدن پوست.

مضرات و عوارض هایفوتراپی چیست؟مزایای هایفوتراپی چیست؟
کمی دردسفت شدن ناحیه سینه
احساس سوزن سوزن شدنکاهش چین و چروک
قرمزی یا تورم خفیفسفت شدن پوست افتاده در ناحیه گردن
کبودی و بی‌حسی موقتلیفت گونه، ابرو و پلک‌ها
—-زاویه‌سازی فک
مضرات و مزایای هایفوتراپی

هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

اگر می‌خواهید بدانید هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس، باید اطلاعات دقیقی از شرایط خود داشته باشید. برای جوانسازی نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. هر شخص شرایط متفاوتی دارد و ممکن است هایفو یا بوتاکس برای او مناسب باشد. معمولا بوتاکس تنها چین و چروک‌های پویا و در حال حرکت را از بین می‌برد. اما هایفوتراپی می‌تواند به مرور زمان پوست را سفت‌تر و محکم‌تر کند.

نحوه کار هایفو با انواع دستگاه هایفوتراپی

هایفو از انرژی فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن لایه‌های پوست می‌شود. زمانی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به درجه حرارت خاصی برسند، آسیب سلولی اتفاق می‌افتد. این آسیب سلولی خطری نداشته و در واقع سلول‌ها را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند. کلاژن پروتئینی است، که ساختار پوست را حفظ کرده و وجود آن باعث جوانسازی می‌شود. انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن باعث می‌شود، پوست سفت‌تر و محکم‌تر شود. این فرکانس روی بافت خاصی در لایه‌های زیرین پوست تاثیر می‌گذارد و هیچ آسیبی به لایه‌های فوقانی پوست نمی‌زند.

دستگاه هایفوتراپی و اولتراپی در مدل‌های مختلف موجود است. قیمت هایفو بر اساس فناوری و دستگاه مورد استفاده تعیین ‌می‌شود. برخی دستگاه‌ها قوی‌تر بوده و درد بسیار کمتری دارند. اما برخی چند پلتفرمی بوده و در واقع هایفو بخش کوچکی از دستگاه محسوب می‌شود. این نوع دستگاه‌ها قدرت کمتری دارند. زیرا از چند فناوری مختلف تشکیل شده‌اند.

بهترین دستگاه هایفوتراپی دستگاهی است که تنها مختص فناوری هایفو باشد. هزینه این دستگاه‌ها بالاتر بوده، اما نتیجه رضایت‌بخش زودتر حاصل می‌شود.

انواع دستگاه هایفوتراپی
بهترین دستگاه هایفوتراپی دستگاهی است که تنها مختص فناوری هایفو باشد. هزینه این دستگاه‌ها بالاتر بوده، اما نتیجه رضایت‌بخش زودتر حاصل می‌شود.

قبل هایفوتراپی چه باید کرد؟

برای انجام هایفوتراپی نیازی به آمادگی خاصی نیست. تنها باید پیش از هایفو تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را به طور کامل پاک کنید. برای شروع درمان ابتدا متخصص ناحیه مورد نظر را به طور کامل تمیز کرده و از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پس از آن ژل اولتراسوند روی آن قسمت قرار گرفته و سپس کار با دستگاه هایفو شروع می‌شود.

قبل از انجام هایفو در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید. آفتاب سوختگی یا برنزه شدن پوست مانعی برای انجام هایفو است. همچنین استفاده از مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می‌شوند، برای درمان هایفو مضر هستند.

در صورتی که از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنید حتما به پزشک اطلاع دهید. ممکن است پزشک توصیه کند ۲ هفته قبل از هایفو مصرف داروها را متوقف کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت چیست؟

بعد از انجام درمان هایفوتراپی باید تا چند هفته از آفتاب مستقیم یا سرمای شدید دوری کنید. آفتاب شدید باعث هایپرپیگمانتاسیون، آفتاب سوختگی و آسیب به پوست می‌شود. بهتر است از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. مراقبت های بعد از هایفو باید تا زمان تکمیل فرآیند کلاژن‌سازی و سفت شدن پوست انجام شود.

پس از درمان از خاراندن پوست خودداری کنید. این عمل باعث آسیب پوستی می‌‌شود. همچنین باید مصرف الکل را متوقف کرد. سعی کنید در این مدت آب زیاد بنوشید. آب سرعت کلاژن‌سازی را بهبود می‌بخشد. بهتر است تا چند هفته هنگام حمام کردن از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. تمامی این موارد باعث می‌شود، روند کلاژن‌سازی بهتر انجام شده و نتیجه ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بهترین دکتر برای جوانسازی پوست کیه؟ کلیک کن!

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که دچار افتادگی پوست و چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن هستند، می‌توانند از روش هایفو استفاده کنند. به طور کلی این روش در موارد زیر کاربرد دارد.

  • از بین بردن غبغب و افتادگی گردن
  • ایجاد خط فک و زاویه سازی فک
  • رفع افتادگی پلک و چین و چروک اطراف چشم
  • رفع پف زیر چشم
  • لیفت ابرو و پیشانی
  • لیفت صورت
  • از بین بردن چربی شکم
  • صاف شدن پوست در ناحیه بیکینی
  • از بین بردن خطوط عمیق روی صورت
  • رفع افتادگی پوست در ناحیه قفسه سینه
  • از بین بردن چربی و ایجاد پوست سفت در ناحیه ران

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

افراد دارای پوست آسیب دیده ممکن است، قبل از هایفوتراپی به درمان‌های دیگری نیاز داشته باشند. این روش برای افرادی که دارای عفونت یا ضایعات پوستی در ناحیه مورد نظر هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که آکنه شدید، کیستیک یا پروتزهای فلزی در ناحیه درمان دارند، از روش هایفو نباید استفاده کنند. خانم‌های باردار نیز نباید از روش‌های مختلف زیبایی مثل هایفو استفاده کنند.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟
افرادی که آکنه شدید، کیستیک یا پروتزهای فلزی در ناحیه درمان دارند، از روش هایفو نباید استفاده کنند.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

یکی از سوالات مهم افراد در مورد این روش این است، که آیا تاثیر هایفوتراپی ماندگار است؟ روش‌های زیبایی بدون جراحی هر چند وقت یک بار نیاز به تمدید دارند. هیچ کدام از این روش‌ها دائمی نبوده و تاثیر آن‌ها پس از مدتی از بین ‌می‌رود. تمدید هایفوتراپی به شرایط شخص و نتیجه درمان بستگی دارد. اما به طور معمول هر ۱۲ ماه باید هایفو تمدید شود.

قیمت هایفوتراپی در دکترِتو کلینیک چقدر است؟

قیمت هایفو و سایر روش‌های زیبایی بدون جراحی به نسبت جراحی لیفت صورت بسیار کمتر است. به همین دلیل افراد تمایل به انجام این روش به جای جراحی دارند. قیمت هایفوتراپی برای آقایان و خانم‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه متخصص پوست و موقعیت کلینیک در قیمت‌گذاری موثر است. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل درمان بسیار مهم است. برای آگاهی از قیمت هایفوتراپی می‌توانید از دکترِتو کلینیک کمک بگیرید.

از آن‌جایی که هایفو یک روش زیبایی محسوب می‌شود، بیمه درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. بیمه تنها هزینه درمان‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد، که پزشک آن را ضروری بداند. هایفو توسط هیچ پزشکی توصیه درمانی نشده و فقط برای زیبایی پوست انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ هزینه هایفوتراپی حدودا جلسه‌ای ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

برای انجام هایفو، همیشه از پزشک بخواهید که نمونه کارهای قبلی و عکس قبل و بعد مراجعه‌کنندگان را به شما نشان دهد. دیدن نمونه کارها انتخاب متخصص زیبایی را راحت‌تر می‌کند. همچنین باید امکانات کلینیک هایفوتراپی و نوع دستگاه هایفوتراپی موجود در آن کلینیک را بررسی کنید. اگر پزشک از بهترین دستگاه هایفو استفاده کند، نتایج مطلوب‌تر بوده و به تعداد جلسات کمتری برای درمان نیاز است.

اگر قصد جوانسازی و هایفوتراپی را دارید، می‌توانید به بهترین دکتر پوست در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره غیرحضوری با دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد. سوالات و نگرانی‌های خود را با چند پزشک مطرح کرده و از آن‌ها بخواهید مناسب‌ترین روش جوانسازی پوست را به شما معرفی کنند.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

این روش برای تمامی افراد مناسب نیست. معمولا بهترین سن برای هایفوتراپی بالای 30 سال است. این افراد دارای افتادگی پوست خفیف تا متوسط هستند و با هایفو به نتیجه مطلوب می‌رسند. اما افراد مسن با افتادگی پوست و چین و چروک شدید کاندید مناسبی برای هایفوتراپی نیستند. این افراد احتمالا با روش‌های جراحی به نتیجه مطلوب می‌رسند.

این روش به نسبت بسیاری از روش‌ها درد کمی دارد. ممکن است، در زمان انجام هایفو پالس‌های الکتریکی را روی صورت احساس کرده و یا حس خارش را تجربه کنید. نمی‌توان گفت، هایفو بدون درد است. اما درد آن کاملا قابل تحمل است. این درد در نواحی مختلف صورت و بدن تفاوت دارد.

یکی از سوالات متداول افراد این است، که هایفو بهتر است یا تزریق ژل؟ باید گفت هر دو این روش‌ها بسیار کاربردی بوده و متخصصان زیبایی از این دو روش برای ترمیم و جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. اما مناسب بودن هر کدام از آن‌ها به شرایط شخص و انتظارات او بستگی دارد.

اگر در قسمتی در صورت نیاز به افزایش حجم باشد، تزریق فیلر گزینه بهتری است. به عنوان مثال افرادی که تیرگی زیر چشم آن‌ها به دلیل گودی در این ناحیه است، با تزریق ژل نتیجه بهتری می‌گیرند. افتادگی در ناحیه گونه نیز با تزریق ژل و حجیم شدن این ناحیه برطرف می‌شود.اما افرادی که تمایل دارند، به طور کلی لیفت صورت انجام دهند و افتادگی خفیف تا متوسط دارند، با استفاده از هایفو به نتیجه دلخواه می‌رسند. همچنین برای رفع غبغب و افتادگی در ناحیه چانه و گردن استفاده از هایفو موثرتر می‌باشد.

تعداد جلسات هایفو به تشخیص پزشک و میزان افتادگی پوست بستگی دارد. برای بسیاری از افراد با افتادگی‌های خفیف یک جلسه درمان کفایت می‌کند. اما برخی افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. پزشک ممکن است، تا 3 جلسه درمان برای شخص توصیه کند. اگر در مرکز هایفوتراپی از دستگاه‌های جدید و به روز استفاده شود، تعداد جلسات مورد نیاز کمتر شده و هزینه شما پایین می‌آید.

هایفوتراپی به سفت شدن پوست نواحی مختلف صورت کمک کرده و چربی اضافی را از بین می‌برد. در صورتی که از هایفو در قسمت فک و چانه استفاده شود، به زاویه سازی صورت کمک می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره هایفوتراپی

  1. نازی گفت:

    سلام من می‌خوام هایفو برای غبغب و گردن انجام دهم آیا دردش زیاده ؟
    در ضمن مطالعه کردم دیدم دستگاه اگه بهتر باشه تاثیر خوبی داره ولی از کجا باید دستگاه رو بشناسیم .

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      به مراکز معتبر و بروز مراجعه کنید
      کاتالوگ یا نوع دستگاه را بپرسید
      و سال ساخت ان

    2. ناشناس گفت:

      دردش خیلی زیاده و در ضمن بعدش تا یک هفته تورم و کبودی داره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        ممنونم از راهنمایی تان

  2. گلی گفت:

    سلام من دیروز هایفو انجام دادم و امروز در اثر حادثه ای مجبور به گرفتن عکس رادیولوژی از سرم و بخیه آن شدم و برام آنتی بیوتیک تجویز کردند که به اجبار برای پیشگیری از عفونت باید استفاده کنم،آیا تاثیر هایفو رو کم نمیکنه چون به شدت نگران این موضوع هستم،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بستگی به نوع انتی بیوتیک دارد
      ولی اولویت را بر سلامتی بدن و علایم حیاتی بگذارید

  3. ناشناس گفت:

    سلام دوستان آیا باید در حین هایفو اساس درد داشته باشی؟من یکسال قبل هایفو انجام دادم دردش غیر قابل تحمل بود مخصوصا قسمت استخوانی صورت…آیا طبیعی هس؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بعد یک سال طبیعی نیست

    2. ناشناس گفت:

      هایفو انجام دادم درد زیادی داشت

      1. ناشناس گفت:

        سلام .من ده سال پیش مشکل بلزصورت (فلج سمت چپ )دارم . میخواستم ببینم من میتونم هایفو تراپی انجام بدم.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          ولی قبلش نیاز به بررسی دقیق و mri دارید

      2. دهقان گفت:

        سلام .من ده سال پیش مشکل بلزصورت (فلج سمت چپ )دارم . میخواستم ببینم من میتونم هایفو تراپی انجام بدم.

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          ولی قبلش نیاز به بررسی دقیق و mri دارید

  4. مهربانو گفت:

    با سلام مطالب خیلی مفید بودن استفاده کردیم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما مهربانو عزیز

  5. ناشناس گفت:

    آیا می‌توان همزمان از هایفو وتزریق ژل استفاده کرد مثلا برای سیاهی زیرچشمی از ژل وبرای بقیه قسمت‌های صورت از هایکو استفاده کنیم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  6. ناشناس گفت:

    سلام. من هایفو انجام دادم. ولی اصلا هیچ دردی نداشتم. حتی حس سوزن سوزن هم نداشتم.
    ممکنه درست انجام نشده باشه برای من؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      نگران نباشید

  7. ماهک عزیزی گفت:

    من توی کرمانشاه زندگی می کنم بهترین دکتر برای هایفوتراپی کدوم دکتره ممنون

  8. ناشناس گفت:

    مطلب در مورد هایفو عالی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از همراهی تان

  9. عاتکه گفت:

    سلام و تشکر از اطلاعات خوبتان.
    ممن تازه عمل لازک برای حذف عینک انجام دادم . چه مدت بعد از این عمل میتونم هایفو تراپی برای افتادگی پلک چشم انجام بدم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      کسانی که عمل لازم انجام دادند تا معاینه کامل بوسیله پزشک اجازه هایفو ندارند

  10. شادی گفت:

    ایا هایفو برای منافذ هم خوبه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله
      چون با تحریک کلاژن ها و رشد مجدد کلاژن یک فرآیند ترمیم پوست شروع می شود.