هایفوتراپی شکم چیست و چقدر در کاهش چربی تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر از تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم خود ناراحت هستید و راه‌های درمانی مختلف نتیجه‌ای به همراه نداشته، هایفوتراپی شکم را امتحان کنید. این روش به چربی سوزی شکم و سفت شدن پوست این ناحیه کمک زیادی می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
هایفوتراپی شکم

هایفوتراپی شکم یک درمان ایده‌آل برای کاهش چربی و رفع شل شدگی پوست شکم است. این روش با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، شلی پوست را بهبود می‌‌بخشد که به صاف شدن ناحیه معده کمک می‌کند. اما این مورد تنها یکی از فواید انجام هایفوتراپی شکم است. ما در این مقاله به بررسی تمام نکات مهم درباره هایفو شکم پرداخته‌ایم. از نحوه عملکرد این روش درمانی گرفته تا نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام آن.

اگر تصمیم دارید هایفو شکم و پهلو را انجام دهید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

هایفوتراپی شکم چیست؟

هایفو چیست؟ درمان هایفوتراپی شکم یک فناوری جدید است که از امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا (HIFU) برای گرم کردن و تخریب سلول‌های چربی بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف آن استفاده می‌کند. این روش روش غیر تهاجمی بوده و بدون درد، بی هوشی و هیچگونه بریدگی انجام می‌شود. به طور کلی هایفوتراپی شکم با متمرکز کردن امواج صوتی روی بافت هدف، باعث از بین رفتن سلول‌های مورد هدف می‌شود.

این سلول‌های مرده باعث التهاب شده که باعث می‌شود بدن آن‌ها را از طریق فرآیندهای متابولیک طبیعی از بین ببرد. هنگامی که سلول‌های مرده از بین رفت، بیمار کاهش وزن کلی، سفت شدن پوست و تولید کلاژن را تجربه خواهد کرد.

بد نیست این را نیز بیان کنیم که هایفو شکم یک روش کم تهاجمی است و بنابراین خطرات کمی برای فرد بیمار به همراه دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد هایفوتراپی برای شکم (هایفوتراپی شکم و پهلو)

HIFU شکم نه تنها چربی‌های سرسخت را هدف قرار می دهد، بلکه پوست آن ناحیه را نیز سفت می‌کند. این روش درمانی می‌تواند هر ناحیه از بدن شما را که دارای کیسه‌های چربی سرسخت است، از جمله شکم و پهلوها را در مدت زمانی کوتاه درمان کند و از روش‌های لاغری موضعی شکم است.

متن انگلیسی:
HIFU does reduce fat. By using high-intensity focused ultrasound waves to target specific areas of body where excess body fat is present, it can help to destroy those targeted adipose cells and thus result in a slimmer and more contoured body
ترجمه متن:
هایفو باعث کاهش چربی می‌شود. با استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای هدف قرار دادن نواحی خاصی از بدن که در آن چربی اضافی وجود دارد، می‌تواند به تخریب سلول‌های چربی هدف‌گذاری شده کمک کند و در نتیجه بدنی باریک‌تر و منحنی‌تر داشته باشید.

kosmeaesthetics

هایفوتراپی شکم برای چه افرادی مناسب است؟

هایفو شکم برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری، رفع چربی شکم، ران‌ها و زیر باسن مفید است. این روش یک نوع روش غیرتهاجمی و بدون جراحی است و به همین علت طرفداران زیادی دارد. اگر از جراحی لاغری می‌ترسید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید عمل جراحی انجام دهید، این روش برای شما مناسب است.

شل بودن پوست شکمت اذیتت میکنه؟

برای بهترین راه حل به پزشک مراجعه کن.

هایفوتراپی شکم برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که دارای عفونت پوستی فعال، زخم‌های باز یا آکنه قابل مشاهده در ناحیه درمان هستند نباید هایفوتراپی شکم انجام دهند. افرادی که دارای ضربان‌ساز یا ایمپلنت‌های الکترونیکی هستند، نمی‌توانند تحت این نوع درمان قرار گیرند. افراد باردار نیز دسته آخر از افرادی هستند که باید از انجام هایفوتراپی شکم خودداری کنند.

فواید و مزایای هایفوتراپی شکم

فواید و مزایای هایفوتراپی شکم عبارتند از:

فواید هایفوتراپی شکمتوضیح مزایا
روش غیرتهاجمیبدون نیاز به جراحی و هیچگونه برش انجام می‌شود.
بدون عوارض جانبیهیچ زخم و دردی ایجاد نمی‌کند.
بدون نیاز بی‌هوشیعوارض بیهوشی را ندارد.
لیفت پوست شکمسفت کردن پوست در عین حال چربی سوزی
دوره نقاهت کوتاهبازگشت سریع به روال عادی زندگی پس از انجام این روش درمانی
مزایای هایفوتراپی شکم

روش انجام هایفوتراپی شکم

این روش که یک سونوگرافی دایره‌ای با تمرکز دقیق کنترل شده است، به طور دائم چربی ناحیه شکم را از بین می‌برد. به خصوص قسمت‌هایی که چربی‌های محکم و سرسخت دارد.

متن انگلیسی:
Your HIFU session will usually take 60 – ۹۰ mins. During this time the beauty experts will take you through the non-invasive treatment and give you all the details that you’ll need for aftercare
ترجمه متن:
جلسه هایفو معمولا ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. در این مدت، متخصصان زیبایی شما را برای این درمان غیر تهاجمی راهنمایی می‌کنند و تمام جزئیاتی را که برای مراقبت‌های پس از آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند.

anaharmony

تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی شکم برای لاغری

به طور کلی برای گرفتن بهترین نتیجه از هایفوتراپی شکم لازم است چیزی حدود ۲ تا ۴ جلسه درمانی در هر نقطه انجام شود. با این حال، برخی از مراجعان پس از یک درمان، نتایج قابل توجهی را مشاهده می‌کنند. مهم است که برای ارزیابی کامل ویزیت شوید تا متخصص درباره تعداد جلسات مورد نیاز شما نظر دهد. چرا که برای هر فرد با توجه به میزان چربی و شرایط خاص بدن، طول دوره درمان متفاوت خواهد بود.

کاربرد هایفوتراپی، کاهش چربی شکم و پهلو است.
از جمله کاربردهای هایفوتراپی، کمک به چربی سوزی شکم و پهلوها است.

میزان ماندگاری اثرات هایفوتراپی شکم

ماندگاری هایفوتراپی قابل قبول است. به طور معمول با رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مداوم در کنار انجام این روش درمانی، نتایج هایفوتراپی شکم تا سه سال ماندگار خواهد بود.

امادگی های قبل از هایفوتراپی شکم

تمامی مراجعین باید پیش از انجام هایفوتراپی شکم درباره هر یک از موارد زیر با متخصص خود صحبت کنند:

  • در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید باید با جزئیات برای پزشک خود شرح دهید.
  • در صورتی که باردار هستید.
  • اگر پیش از این سابقه تزریق ژل و بوتاکس داشته‌اید.
  • در صورتی که هر گونه کاشت از جمله ایمپلنت یا دستگاه‌های کاشتنی مانند باتری قلب درون بدن شما هست.

به این نکته نیز توجه کنید که لازم است پیش از انجام هایفوتراپی شکم دوش گرفته و بدن خود را پاکیزه کنید.

مراقبت های بعد از لاغری با هایفوتراپی

پس از انجام هایفوتراپی شکم و لاغری با هایفوتراپی موارد زیر را برای مراقبت بعد از هایفو رعایت کنید:

  • پوست خود را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • از خاراندن پوست خودداری کنید چرا که به محض انجام جلسه لیفت شکم، پوست شما بیش از حد حساس خواهد بود.
  • از حمام با آب گرم خودداری کنید.
  • هیچگونه نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.
  • بدن خود را با مصرف مایعات زیاد هیدراته نگه دارید.

در مورد مراقبت‌های بعد از هایفو شکم سوال داری؟ سوالاتت رو از متخصص بپرس.

عوارض هایفوتراپی شکم

عوارض جانبی خفیفی پس از انجام هایفوتراپی شکم ایجاد خواهند شد که به زودی از بین می‌روند. در صورتی که هر یک از عوارض زیر را در خود مشاهده کردید، جای هیچگونه نگرانی نیست:

  • کبودی
  • ادم
  • حساسیت
  • قرمزی
  • تورم
  • گودی و ناهمواری پوست
  • احساس سوزن سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان
  • احساس بی‎‌حسی

هزینه هایفوتراپی شکم در دکترتو کلینیک

هزینه هایفوتراپی شکم در هر کلینیک و مرکز درمانی متفاوت است. این تفاوت قیمت اغلب به دلیل تفاوت در مدل دستگاه درمانی است. برخی دستگاه‌ها قوی‌تر بوده و با دوره درمان کوتاه‌تری فرد را به نتیجه مطلوب می‌رساند. به همین خاطر لازم است که برای دریافت اطلاعات تکمیلی از جمله هزینه هایفوتراپی شکم ابتدا با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به چندین کلینیک و مطب، شرایط، نوع دستگاه و هزینه نهایی هر یک را با سایر گزینه‌ها مورد مقایسه قرار دهید. با اینکار انتخاب بهتری نیز خواهید داشت.

برای اطلاع از قیمت هایفوتراپی روی این لینک کلیک کرده و از قیمت‌ها در دکترتو کلینیک مطلع شوید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر چربی‌های شکمتان غیرقابل تحمل شده و از سایر روش‌های درمانی نتیجه مطلوب خود را نگرفته‌اید، شاید بد نباشد هایفوتراپی شکم را نیز امتحان کنید. این روش درمانی در عین حال که غیرتهاجمی است، خطرات و عوارض کمی نیز به دنبال دارد. همچنین شما را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه دلخواهتان می‌رساند و ماندگاری نسبتا قابل توجهی نیز دارد.

اما شرط این نتیجه و رضایت شما، انتخاب یک پزشک درست و مناسب و از همه مهمتر باتجربه است. شما می‌توانید به کمک دکترتو بهترین و باتجربه‌ترین پزشک در زمینه انجام هایفوتراپی شکم را پیدا کنید. دکترتو با ارائه امکان دریافت نوبت مشاوره آنلاین و حضوری، روند نوبت‌گیری از پزشکان را بسیار آسان کرده است. پس شما هم تا دیر نشده به وبسایت دکترتو مراجعه کنید و بهترین پزشک را از این مرجع جامع پیدا کنید.

برای هایفو شکم حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

خیر: این روش هیچ نیازی به بی هوشی نداشته و تنها با بی‌حسی موضعی و از طریق دستگاهی مخصوص انجام می‌شود.

هایفوتراپی شکم نسبت به درمان‌های دیگر بسیار کمتر تهاجمی است. به این معنی که درد کمی نیز خواهد داشت. در طول انجام این روش درمانی ممکن است احساس کنید که پوست شما داغ و به نوعی خاردار است، مثل اینکه شوک الکتریکی کمی دریافت می‌کنید. برخی از بیماران ممکن است پس از درمان خود ناراحتی خفیفی را تجربه کنند، اما باید به این نکته آگاه باشید که این احساس موقتی بوده و پس از مدتی به فعالیت عادی خود بازمی‌گردید.

بله: به طور کلی از روش هایفوتراپی شکم به منظور چربی سوزی و لاغری ناحیه شکم، پهلوها، ران و باسن استفاده می‌شود.

میانگین کاهش چربی دائمی ناحیه درمان پس از تنها یک جلسه هایفوتراپی شکم به طور معمول 4-2 سانتی ‌متر است. مهم است بدانید که این درمان‌ها در طول چند ماه به کار خود ادامه می‌دهند، چرا که روی روند حذف طبیعی بدن کار می‌کنند. علاوه‌براین نتایج این روش درمانی را می‌توان از 2 تا 4 ماه پس از درمان مشاهده کرد.

هر جلسه هایفوتراپی شکم معمولا چیزی حدود 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره هایفوتراپی شکم

  1. ناشناس گفت:

    سلام کسی هست از این دستگاه استفاده کرده باشه ونتیجه هم گرفته وایا عوارض ماننده طومار داره؟

  2. ناشناس گفت:

    فقط کاش قیمت هم میگفتید حالا نه به صورت دقیق حداقل و حداکثر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      قیمت در هر فرد متفاوت است که پس از ویزیت اولیه مشخص می گردد