مراقبت بعد از هایفوتراپی شامل چه مواردی میشود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مراقبت بعد از هایفوتراپی نقش بسیار مهمی در حفظ نتایج و ماندگاری اثر هایفو دارد. پس از هایفوتراپی، پوست ممکن است حساسیت و التهاب نسبی داشته باشد به همین خاطر باید دستورالعمل‌های مراقبتی دقیق رعایت شوند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
مراقبت بعد از هایفوتراپی

مراقبت بعد از هایفوتراپی نقش بسیار مهمی در بهبود و نگهداری از سلامت و زیبایی پوست دارد. هایفوتراپی یک روش غیرجراحی است که با استفاده از امواج فوکوس شده، تولید کلاژن طبیعی در پوست را تحریک می‌کند و باعث لیفتینگ و تنش پوست می‌شود. پس از انجام این روش، رعایت مراقبت های مناسب بسیار حائز اهمیت است تا به نتایج بهتر و دوام بیشتری دست یابید. در ادامه با ما باشید تا با مراقبتهای بعد از هایفوتراپی بیشتر آشنا شوید.

برای اطلاع دقیق از مراقبتهای بعد از هایفو بهتر است با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مراقبت بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت چیست؟ هایفو تراپی (HIFU therapy) روش درمان زیبایی و جوانسازی برای حفظ ظاهر و سلامت پوست است که برای حفظ نتایج و کاهش عوارض احتمالی باید مراقبت های بعد از هایفو جدی گرفته شوند:

  • پس از هایفوتراپی، پوست ممکن است حساسیت و التهاب نسبی داشته باشد. استفاده از آب سرد به عنوان پاک‌کننده صورت به سرد کردن پوست کمک می‌کند.
  • استفاده از محصولات آرامش‌بخش مانند گلاب، آلوئه‌ورا، کرم‌ و سرم‌های مرطوب‌کننده جهت تسکین پوست
  • ضدآفتاب با SPF بالا، یا کلاه و عینک آفتابی
  • در روزهای اول پس از هایفوتراپی، بهتر است از استفاده از آرایش سنگین و محصولات شیمیایی خودداری کنید.
  • رعایت دستورات پزشک

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. نحوه خوابیدن بعد از هایفو

لازم است که بعد از انجام این روش با مشورت پزشک خود بهترین روش و شیوه خوابیدن را بدانید تا از وارد شدن آسیب جلوگیری کنید. بهتر است به پشت بخوابید تا پوست فشار کمتری تحمل کرده و امکان تنفس داشته باشد. از بالش نرم و مناسب استفاده کنید که ناخواسته فشار به ناحیه درمان وارد نشود. پس از هایفوتراپی، خوابیدن روی صورت ممنوع است چرا که به پوست فشار بیشتری وارد کرده و باعث تحریک و التهاب می‌شود.

متن انگلیسی:
Do not lie down on your stomach or sleep on your side for the first 7 – 10 days after the treatment. Do not go on a restrictive diet to lose weight when you are following HIFU treatment because it will negatively affect the collagen & elastin production
ترجمه متن:
۷ تا ۱۰ روز اول پس از درمان روی شکم دراز نکشید و به پهلو نخوابید. هنگامی که هایفوتراپی را انجام داده‌اید، برای کاهش وزن از رژیم غذایی محدود کننده استفاده نکنید، زیرا بر تولید کلاژن و الاستین تأثیر منفی می‌گذارد.

rohtoaohalclinic

۲. ورزش بعد از هایفوتراپی

در ورزش بعد از هایفوتراپی بهتر است از تمرینات شدید و ضربه‌ای مانند وزنه‌برداری سنگین، بدنسازی یا ورزش‌هایی با شدت بالا اجتناب کنید چراکه باعث فشار زیاد روی پوست و تحریک و التهاب می‌شود. با تمرینات سبک و کم‌شدت مانند پیاده‌روی آرام یا تمرینات کششی شروع کنید تا بدن به تدریج عادت کند.

۳. استفاده از کرم ترمیم کننده

برخی کرم‌ها دارای عناصر ترمیم کننده و آرامش‌بخش هستند که می‌توانند به بهبود پوست کمک کنند. موادی مانند آلانتوئین، ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و پپتیدها معمولا در این کرم‌ها استفاده می‌شوند. بهتر است کرمی را انتخاب کنید که مواد طبیعی و بدون عوارض جانبی داشته باشد. استفاده مداوم از کرم ترمیم کننده در دوره مراقبت بعد از هایفوتراپی می‌تواند به نتایج بهتر کمک کند چرا که بعد هایفو پوست به تغذیه و ترمیم نیاز بیشتری دارد.

درباره این روش
هایفوتراپی روش درمان زیبایی و جوانسازی برای حفظ ظاهر و سلامت پوست است

‏۴. شستن صورت بعد از هایفو

پس از هایفو، پوست حساس‌ و آسیب‌پذیر می‌شود بنابراین بهتر است روزهای اول از شستن صورت پرهیز کنید تا پوست فرصت بهبود و بازیابی طبیعی داشته باشد. در این دوره برای مراقبت از پوست و حفظ نتیجه کار بهتر است صورت با آب سرد شسته شود چرا که آب گرم پوست را بیشتر تحریک کرده و عوارضی مانند قرمزی، تورم یا درد را افزایش می‌دهد. از محصولات شستشوی صورت با فرمولاسیون ملایم و غیرتحریک کننده استفاده کنید. از محصولات حاوی عطر، الکل یا مواد شیمیایی قوی دوری کنید.

۵. دندان درد بعد از هایفوتراپی

هایفو بدن را فریب داده و این حس را در مغز به وجود می‌آورد که باید ترمیم شود و کلاژن و الاستین از دست رفته را بازگرداند. این حالت را ریز آسیب می‌گویند که در افرادی که در قسمت صورت و فک هایفو انجام دادند باعث ایجاد دندان درد بعد از هایفوتراپی می‌شود. دندان درد از عوارض شایع بعد هایفو است که یک تا دو روز بعد برطرف می‌شود. می‌توانید از مسکن، کمپرس سرد، مصرف غذای نرم و آبکی برای بهبود درد دندان کمک بگیرید.

۶. رفع ورم بعد از هایفوتراپی

ورم پس از هایفوتراپی ممکن است یکی از عوارض معمول باشد و معمولا در ایام اولیه پس از انجام این روش مشاهده می‌شود. در اغلب موارد، این ورم طی چند روز پس از مراقبت های بعد از هایفوتراپی بهبود می‌یابد. برای رفع ورم بعد از هایفوتراپی از کمپرس یخ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای روی ناحیه ورم کرده، مصرف مسکن و داروهای ضدالتهابی کمک بگیرید. استراحت و خواب کافی، پرهیز از فعالیت‌های سنگین، فشار به ناحیه ورم کرده و استفاده از بالشتک زیر سر موقع خواب می‌تواند ورم بعد از هایفو را برطرف کند.

بعد از هایفوتراپی صورتت ورم کرده؟

برای مراقبت از پوست مشاوره بگیر.

۷. درمان سردرد بعد از هایفوتراپی

یکی از عوارض احتمالی هایفو سردرد است که طی روزهای اولیه مشاهده شده و با رعایت مراقبت های بعد از هایفو برطرف خواهد شد. علت سردرد ممکن است استرس، فشار عضلانی، تنش ناشی از روش هایفوتراپی یا حساسیت به آنالژتیک‌های مورد استفاده باشد. استراحت و خواب در محیط آرام، مصرف مایعات و آب کافی، کمپرس گرم روی سر یا مصرف مسکن مانند ایبوپروفن یا پاراستامول، تکنیک‌های تنفس عمیق، ماساژ خفیف در نقاط مشخصی از صورت و گردن، و تمرینات آرامشی مانند یوگا و مدیتیشن می‌توانند به کاهش سردرد کمک کنند.

۸. مراقبت در برابر نور آفتاب

یکی از نکات مهمی که پزشک در مراقبت بعد از هایفوتراپی بسیار تاکید دارد مراقبت از پوست و ناحیه تحت درمان در برابر نور آفتاب است. پوست پس از هایفوتراپی، حساسیت بیشتری نسبت به نور آفتاب پیدا می‌کند و درنتیجه مراقبت بیشتری هم می‌طلبد. ترجیحا در ساعاتی که نور آفتاب شدید است یعنی از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از منزل خارج نشوید و حتما ضدآفتاب با SPF بالا بزنید. کلاه ضد آفتاب، دستکش و عینک آفتابی هم راهی برای مراقبت در برابر نور آفتاب است.

مراقبت در برابر آفتاب بعد از هایفو بسیار مهم است.
پوست پس از هایفوتراپی، حساسیت بیشتری نسبت به نور آفتاب پیدا می‌کند.

۹. عدم مصرف نوشیدنی کافئین دار و الکلی

بعد از هایفوتراپی، بهتر است مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و الکل را محدود یا از آنها خودداری کنید چرا که ممکن روی سلامتی و بهبود پس از هایفوتراپی تاثیر منفی بگذارد. موادی مانند قهوه، چای، نوشابه‌های انرژی زا و سایر نوشیدنی‌های حاوی کافئین باعث بروز سردرد، تنش عضلانی و اختلال در خواب می‌شوند. پس از هایفوتراپی، سیستم عصبی حساس‌تر شده و مصرف نوشیدنی کافئین‌دار این حساسیت را تشدید می‌کند.

الکل دارای تاثیرات تحریک‌کننده و مسکن است و ممکن است روی روند بهبودی و مراقبتهای بعد از هایفو تاثیر بگذارد. همچنین، الکل سبب تحریک عروق و فشار خون بالا شده و بازدهی هایفوتراپی را کاهش می‌دهد و موجب ایجاد عوارض ناخواسته خواهد شد.

۱۰. نوشیدن آب

نور لیزر دستگاه هایفوتراپی ممکن است باعث حساسیت یا خشکی پوست شود. مصرف آب به میزان کافی، به هیدراتاسیون بدن کمک می‌کند و نوشیدن آب باعث شده تا عناصر مغذی و اکسیژن لازم به پوست برسد و سلول‌های پوست سریع‌تر بازسازی و ترمیم شوند. نوشیدن آب در مراقبت های بعد از هایفو برای کاهش التهاب و حساسیت پوستی بسیار توصیه شده است.

۱۱. دست نزدن به پوست

دست زدن به پوست پس از هایفوتراپی می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهد و موجب تحریک و آسیب به پوست شود. همچنین، قابلیت عفونت و عدم ترمیم درست پوست نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، بهتر است تا زمانی که پوست کاملا بهبود یابد، به پوست دست نزنید.

۱۲. خودداری از ماساژ صورت

ماساژ صورت پس از هایفوتراپی می‌تواند عوارض جانبی را افزایش دهد و به پوست آسیب برساند. باعث تحریک پوست، التهاب و عارضه‌های دیگر شود. بنابراین، بهتر است از ماساژ صورت خودداری کنید تا زمانی که پوست بهبود یابد و به حالت طبیعی خود برگردد.

۱۳. دوری از آب گرم و جکوزی

پس از هایفوتراپی بهتر است تا زمانی که پوست بهبود یابد از آب گرم و جکوزی دوری کنید. آب گرم و جکوزی می‌تواند عوارض جانبی را افزایش داده و به پوست آسیب برسانند. گرما و بخار آب باعث تحریک پوست، بیشتر شدن التهاب و افزایش خشکی پوست، باز شدن منافذ پوستی شده و احتمال عفونت پوستی را تسهیل می‌کند.

۱۴. عدم استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس یخ و گرم ممکن است اثر و ماندگاری هایفو را کم کند. کمپرس گرم باعث باز شدن منافذ پوستی می‌شود.

برای جوانسازی پوست هایفو مناسبه؟ برای افزایش ماندگاری مشاوره بگیر.

۱۵. خودداری از اپیلاسیون

استفاده از وکس، اپیلاسیون یا هر روش دفع موهای زائد بعد از هایفو توصیه نمی‌شود چرا که پوست در حالت حساس قرار دارد و اپیلاسیون باعث تحریک، تشدید التهاب پوست و افزایش ریسک عفونت می‌شود.

‏مراقبت بعد از هایفوتراپی صورت

مراقبتهای بعد از هایفو صورت عبارتند از:

  • کرم ضد آفتاب با SPF بالا و با خصوصیات ضد التهاب و مرطوب‌کننده
  • اجتناب از آرایش سنگین و محصولاتی که ممکن است پوست را تحریک کنند.
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم و حفظ رطوبت پوست
  • پرهیز از محصولات تحریک‌کننده مانند محصولات حاوی الکل، عطر و مواد شیمیایی قوی
  • عدم استفاده از حوضچه‌های آب گرم، سونا و استخر شنا و جکوزی

مراقبت بعد از هایفوتراپی پوست

مراقبت بعد از هایفوتراپی پوست نقش مهمی در بهبود و بازسازی پوست ایفا می‌کند. برای حفظ نتیجه و التیام سریع‌تر از محصولات ضد التهاب، مرطوب‌کننده با عناصر مغذی، ملایم و فاقد عطر مانند آلوئه ورا و چای سبز، خنک کردن پوست با دستمال یا پارچه نخی مرطوب و خنک کمک بگیرید.

‏مراقبت های بعد از هایفو واژینال

در دستورالعمل‌های مراقبت بعد از هایفوتراپی واژینال برای حفظ سلامت و بهبود پوست ناحیه تناسلی به استراحت و اجتناب از فعالیت‌های ورزشی شدید به مدت حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد هایفو، پرهیز از رابطه جنسی و پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان تاکید شده است.

مراقبت از پوست بعد از هایفو برای جلوگیری از عفونت مهم است.
بعد از انجام هایفوترائی لازم است که اهمیت بیشتری به پوست خودتان بدهید.

مراقبت های بعد از هایفو غبغب

بعد از هایفوتراپی غبغب نباید از کمپرس سرد یا یخ روی ناحیه درمان شده استفاده کنید چرا که اثرگذاری نتیجه را کاهش می‌دهد. از جمله مراقبت‌ های بعد از هایفو غبغب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی و جسمی که باعث تعریق می‌شوند.
  • عدم حمام با آب گرم
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرما
  • تغذیه مناسب و مصرف غذاهای بدون چربی

مراقبتهای‌ قبل و بعد از هایفوتراپی

رعایت مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی نقش مهمی در ماندگاری هایفوتراپی ایفا می‌کند:

مراقبت های قبل از هایفومراقبت های بعد از هایفو
مشاوره با پزشک در مورد نیازها و توقعات شمااستراحت کافی
رعایت دستورات پزشکاستفاده از ژل سردکننده یا کمپرس سرد در صورت نیاز
اطلاع از عوارض ممکن و راهنمایی برای مقابله با آن‌ها     استفاده از محصولات مرطوب‌کننده برای تسکین پوست    
اطلاع از رژیم غذاییاجتناب از آرایش و محصولات شیمیایی برای مدت زمان مشخص‌شده
پرهیز از مصرف الکل، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و سیگارپرهیز از مصرف الکل، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و سیگار
 –پرهیز از فعالیت جسمی شدید، رابطه جنسی و لیزر
 –مصرف ضد آفتاب و مرطوب کننده ملایم
مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی در دکترتو کلینیک

هزینه هایفوتراپی در دکترتو کلینیک بسته به عوامل مختلفی مانند مکان جغرافیایی، تخصص و تجهیزات پزشک، نوع درمان و تعداد جلسات مورد نیاز متغیر خواهد بود. هزینه‌های مکمل مانند مشاوره قبل از درمان، محصولات مراقبتی و مراحل پس از درمان را هم باید در محاسبه هزینه در نظر بگیرید.

برای اطلاع از قیمت هایفوتراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت هایفوتراپی دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مراقبت بعد از هایفوتراپی به اندازه انجام خود این کار مهم است و باید درست انجام شود. هایفوتراپی باعث جوانسازی پوست می‌شود اما برای اینکه نتیجه رضایت بخش و ماندگارتر شود باید مراقبتهای بعد از هایفوتراپی را جدی بگیرید. پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، دخانیات، فعالیت جسمی شدید، رابطه جنسی و استخر و حمام آب داغ از جمله دستورالعمل‌های مراقبتی ضروری بعد از هایفو هستند. استراحت و استفاده از محصولات مرطوب کننده را جدی بگیرید. در نهایت، توصیه می‌شود با پزشک در مورد مراقبت‌ های بعد از هایفو صحبت کنید.

برای انجام هایفوتراپی حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

استراحت کافی و پرهیز از انجام فعالیت جسمی سنگین برای بهبود و تسریع روند بازیابی پوست بعد هایفوتراپی لازم است.

انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین مدت زمان مشخصی بعد از هایفوتراپی ممنوع است.

مراقبت ‌های بعد از هایفو به خاطر بازیابی و بهبود سریع‌تر، کاهش عوارض جانبی مانند تورم، درد، قرمزی و حساسیت پوست، حفظ نتایج درمان، و پیشگیری از عوارض ناخواسته اهمیت دارد.

مصرف قرص پس از هایفوتراپی بستگی به شرایط فرد و توصیه پزشک دارد. ممکن است قرص‌های ضد التهاب، ضدباکتری یا داروهای مسکن برای تسکین و کاهش عوارض جانبی تجویز شوند.

هایفوتراپی با تولید گرما باعث تحریک و تقویت بافت پوستی و ایجاد واکنش التهابی کوتاه مدت در پوست می‌شود که ممکن است باعث قرمزی و تورم موقت در منطقه درمان شده گردد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن