هایفوتراپی غبغب چگونه انجام میشود و چقدر تاثیر دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایفوتراپی غبغب (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) یک درمان غیرتهاجمی و غیرجراحی برای سفت کردن پوست زیر چانه و کاهش چربی‌های اضافه آن است. این روش درمانی از اولتراسوند استفاده می‌کند و باعث سفت شدن پوست و رفع غبغب می‌شود. هایفو در بین مردان و زنانی که به دنبال خلاص‌شدن از شر غبغب خود و از بین بردن چین‌وچروک ناحیه چانه و گردنشان هستند، محبوب است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب این روزها بسیار پرطرفدار شده است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به‌خصوص با افزایش سن یا افزایش وزن با آن مواجه می‌شوند، چین‌وچروک صورت و شل شدن پوست است. این چین‌وچروک‌ها معمولاً به دلیل شل شدن پوست یا تجمع چربی در نواحی مختلف صورت از جمله اطراف گردن ایجاد می‌شوند که می‌تواند روی زیبایی و جوانی چهره افراد تاثیر داشته باشد.

در صورت جمع شدن چربی یا شل شدن پوست ناحیه گردن و زیر چانه به آن غبغب گفته می‌شود. غبغب تاثیر زیادی روی ظاهر چهره افراد دارد و می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس افراد هم تاثیر داشته باشد. ولی می‌توان با روش‌های مختلفی همچون تمرینات ورزشی صورت و روش‌های پزشکی غبغب را درمان کرد. یکی از گزینه‌های درمان غبغب، هایفوتراپی غبغب است. در این مقاله شما را با این روش، مزیت‌ها و معایبی که دارد آشنا می‌کنیم.

روش‌ها مختلف است و بهترین و سریع‌ترین راه برای یافتن بهترین گزینه رفع غبغب مشاوره با متخصص پوست است. در پنل دکترتو می‌توانید بهترین متخصصان جراح پلاستیک را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

هایفوتراپی غبغب چیست؟

هایفوتراپی چیست؟ درمان با هایفو (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی برای سفت کردن پوست است که می‌توان از آن برای قسمت‌های مختلف از جمله درمان غبغب استفاده کرد. این روش درمانی با استفاده از اولتراسوند برای بلند کردن و سفت کردن پوست و تحریک ساخت کلاژن انجام می‌شود.

درمان هایفو غبغب خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می‌بخشد و می‌تواند در ایجاد خط فک و کانتورینگ صورت و کوچک کردن غبغب موثر باشد. هایفو در بین مردان و زنانی که به دنبال خلاص شدن از شر غبغب خود و از بین بردن چین‌وچروک ناحیه چانه و گردنشان هستند، محبوب است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع دستگاه هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی به‌عنوان یک درمان پیشرفته برای موارد مختلفی کاربرد دارد و با توجه به کاربردهای مختلف این روش، دستگاه‌های مختلفی نیز تولید شده است. بهترین دستگاه‌هایی که می‌توان از آنها برای لیفت صورت و از بین بردن چربی در بخش‌های مختلف صورت و گردن از جمله هایفو تراپی غبغب استفاده کرد، دستگاه‌های هایفو لیپوسونیکس، دستگاه هایفو اولتراپی، دستگاه هایفو دابلو گلد و لیفت صورت و دستگاه هایفو اولترافورمر است. همچنین می‌توان با تهیه یک دستگاه هایفو خانگی از آن برای درمان هایفوتراپی غبغب و کانتورینگ چانه استفاده کرد.

دستگاه‌ها بر اساس قدرت و کیفیت کاری که انجام می‌دهند با هم متفاوت‌اند. برای مثال دستگاه هایفو لیپوسونیکس دارای یک سیستم بازسازی‌کننده کلاژن صورت بسیار قوی است. برای انجام HIFU غبغب بهتر است مطمئن شوید کلینیک موردنظر از به‌روزترین و حرفه‌ای‌ترین دستگاه برای انجام این عمل استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را به دست آورید.

کاربرد هایفوتراپی غبغب

با HIFU غبغب می‌توان بدون نیاز به روش‌های تهاجمی و جراحی افتادگی پوست و شل شدن ناحیه فک و چانه را برطرف کرد. زاویه سازی صورت با هایفو همچنین برای ایجاد خط فک و کانتورینگ صورت و فک کاربرد دارد. یکی دیگر از کاربردهای هایفو غبغب ازبین‌بردن چربی‌های جمع شده در ناحیه فک و چانه است. این روش می‌تواند برای جوان‌سازی و زیبایی چهره بدون نیاز به هر گونه تزریق یا عمل جراحی کاربرد داشته باشد.

متن انگلیسی:
HIFU treatment for double chin, also known as HIFU chin sculpting, is one of the best treatments available for a double chin
ترجمه متن:
درمان هایفو غبغب که با نام هایفو چانه هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین درمان‌های موجود برای رفع غبغب است.

brilliantskinaustralia

هایفوتراپی غبغب برای چه افرادی مناسب است؟

هیچ محدودیت سنی برای درمان هایفو غبغب وجود ندارد و اکثر افراد قادر به استفاده از این روش هستند. اولین مورد برای این که کسی کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی غبغب باشد، میزان و سطح انتظارات بیمار از نتایج است. اگر پزشک در معاینات خود تشخیص دهد که فرد مراجعه‌کننده از نظر میزان شل‌شدگی و افتادگی چانه کاندید مناسبی برای انجام این روش است، درمان هایفو را برای او انجام می‌دهد تا به جوان سازی پوست صورت کمک کند.

افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند گزینه‌های تهاجمی را برای درمان غبغب انتخاب کنند و افرادی که به دلیل مشکلات زمینه‌ای امکان انجام سایر روش‌ها را ندارند، می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام این روش باشند. توجه داشته باشید که کانتورینگ صورت و فک و هایفوتراپی غبغب برای رفع شلی جزئی پوست مناسب است؛ بنابراین در مواردی که فردی دچار شلی شدید پوست گردن است و یا چربی زیادی در زیر چانه جمع شده است، توصیه می‌شود درمان‌های دیگری مانند لیزر یا جراحی را امتحان کند.

با هایفو غبغب بهترین نتیجه رو می‌گیری یا نه؟

همین الان مشاوره بگیر.

چه افرادی نباید هایفو غبغب انجام دهند؟

هایفو غبغب معمولا برای افراد زیر ۳۰ سال یا بالای ۷۵ سال توصیه نمی‌شود. افرادی که زیر این محدوده سنی هستند اما قصد دارند از درمان هایفو برای سفت کردن و برداشتن غبغب خود استفاده کنند، باید ابتدا با پزشک مشورت کنند.

از طرفی پزشکان معمولا هایفوتراپی غبغب را برای مادران باردار و زنانی که در دوره شیردهی هستند توصیه نمی‌کنند. افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماران کبدی و کسانی که اختلالات غدد درون‌ریز یا غدد لنفاوی دارند، باید از هایفو تراپی غبغب اجتناب کنند.

همچنین توصیه می‌شود که اگر قبلاً تزریق بوتاکس، تزریق چربی یا تزریق ژل داشته‌اید، حدود دو هفته صبر کنید و سپس به عمل هایفو چانه بپردازید. اگر آلرژی فعال پوستی، زگیل یا تب‌خال در ناحیه گردن یا چانه خود دارید، باید منتظر بمانید تا به طور کامل بهبود یابد و سپس درمان HIFU غبغب انجام شود.

متن انگلیسی:
Targeting deep into the skin to its foundational layer of tissue, HIFU doesn’t distrust the surface of the skin
ترجمه متن:
هایفو با هدف قرار دادن عمق پوست به لایه بنیادی بافت آن نفوذ کرده و به سطح پوست آسیبی نمی‌رساند.

becomeaesthetics

مزایای هایفوتراپی غبغب

این روش درمانی بسیار ایمن و بی‌خطر است و می‌تواند بدون نیاز به تیغ جراحی یا بیهوشی، غبغب را برطرف کند. با هایفو می‌توان برداشتن غبغب بدون جراحی را تجربه کرد و چربی‌ها را در یک ناحیه به‌خصوص از بین برد. این روش همچنین برای ایجاد خط فک و لیفت صورت و گردن هم کاربرد دارد. این روش ایمن برای هر گروه سنی قابل انجام است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. با این روش هیچ جای برش یا زخمی روی پوست ایجاد نمی‌شود و میزان عوارض جانبی بسیار محدود و نادر است.

در HIFU غبغب هیچ نیازی به استراحت یا طی دوره نقاهت طولانی‌مدت نیست و می‌توان به‌سرعت به روند روزانه خود بازگشت. این روش می‌تواند با تحریک کلاژن‌سازی، موجب سفت شدن پوست و جوان‌سازی صورت شود. آسیب بافتی در این روش وجود ندارد و هایفو غبغب یک روش کاملاً بدون درد است.

کاربرد هایفوتراپی غبغب رفع چربی این ناحیه است.
با کمک HIFU غبغب می‌توان حجم چربی زیر چانه را کاهش داد.

روش انجام هایفوتراپی غبغب

قبل از انجام هایفو غبغب پزشک ناحیه فک و چانه و غبغب را به‌دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود که درمان هایفو مناسب‌ترین درمان برای بیمار است. انجام اندازه‌گیری‌های دقیق برای کار و تعیین شدت امواج بر اساس میزان افتادگی و شل بودن پوست چانه و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای برداشتن غبغب هم در این معاینه مشخص می‌شود.

در روز عمل ابتدا ناحیه فک و چانه تمیز می‌شود و با یک ژل شبیه ژل مورد استفاده در سونوگرافی در ناحیه تحت درمان اعمال می‌شود. پس از ریختن ژل، دستگاه HIFU روی گردن و چانه قرار می‌گیرد. شدت و مقدار امواج اولتراسوند با توجه به شدت یا ضخامت چربی زیر جلدی انباشته شده تنظیم می‌شود. این امواج مستقیماً به مناطق موردنظر برخورد می‌کند و هیچ آسیبی به مناطق اطراف وارد نخواهد کرد.

هایفو از امواج فراصوت برای تجزیه و از بین بردن سلول‌های چربی اضافی و پوست در ناحیه موردنظر استفاده می‌کند. در نتیجه با استفاده از دستگاه هایفو می‌توان به جوان‌سازی و لیفت دست یافت. در این روش امواج اولتراسوند در عمق ۴ تا ۴.۵ میلی‌متری زیر پوست صورت تابش می‌شود تا گرما ایجاد شده، سلول‌های چربی از بین برود و کلاژن‌سازی در پوست تحریک شود.

تعداد جلسات هایفوتراپی غبغب

تعداد جلسات موردنیاز برای هایفوتراپی غبغب بر اساس شرایط فرد، میزان شل بودن و افتادگی پوست یا میزان چربی جمع شده در این ناحیه تعیین می‌شود. پزشک با معاینه دقیق مشخص می‌کند که برای درمان کامل و رفع غبغب با هایفوتراپی به چند جلسه درمانی نیاز است.

میزان ماندگاری اثر هایفوتراپی غبغب

هایفو تراپی غبغب یک روش عالی برای جوان‌سازی پوست با نتایج طولانی مدت است. اگر مایل به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی خود پس از برداشتن غبغب با درمان هایفو هستید، نتایج ممکن است حتی تا پایان عمر باقی بماند. معمولا نتایج دیر به دست می‌آید؛ اما میزان ماندگاری هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر است.

می‌خوای بدونی ماندگاری هایفوتراپی غبغب چقدره؟ همین الان مشاوره بگیر.

آمادگی قبل از انجام هایفوتراپی غبغب

زمانی که در معاینه اولیه توسط پزشک مشخص شد که شما کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی غبغب هستید پزشک به شما دستورالعمل‌های آمادگی برای هایفو غبغب را می‌دهد. اول از هر چیزی باید از دو هفته قبل مصرف آنتی‌بیوتیک‌های شما تمام شده باشد و همچنین هیچ‌گونه زخم یا التهاب فعالی روی پوست وجود نداشته باشد. ممکن است پزشک با توجه به داروهایی که مصرف می‌کنید به شما بگوید که باید برای انجام هایفو تا زمان اتمام دوره درمان صبر کنید.

همچنین مهم است که حداقل تا دو هفته قبل از هایفو زیاد در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگرفته باشید و اخیراً هیچ‌گونه تزریق، لیزر یا برنزه کردن را انجام نداده باشید. این موارد می‌تواند پوست شما را در برابر هایفو حساس کند. در نهایت باید قبل از هایفوتراپی و در روز درمان صورت خود را کاملاً تمیز کرده و خوب شست‌وشو دهید. به هیچ عنوان از هر گونه کرم، مرطوب‌کننده یا مواد آرایشی روی پوست استفاده نکنید.

قبل از درمان هایفو از مصرف غذاهای چرب و نمکی خودداری کنید. در نهایت حتما پزشک را از وجود هر گونه سابقه بیماری، حساسیت یا مصرف دارو مطلع کنید، تا خطر بروز عوارض ناخواسته وجود نداشته باشد.  

مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی غبغب

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب می‌تواند روی ماندگاری نتایج موثر باشد. بهتر است بعد از درمان با هایفو به مدت یک روز از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. هر گونه تورم و کبودی را به پزشک اطلاع داده و تا دو روز هیچ ماده آرایشی یا ترکیبات مشابه را روی پوست نزنید. به هیچ عنوان محل درمان را ماساژ ندهید یا آن را خارش ندهید. بعد از درمان به سونا، جکوزی یا استخر نروید.

همچنین سعی کنید تا حد امکان در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و از پوست خود در برابر سرما یا گرمای بسیار شدید محافظت کنید. مصرف مایعات را افزایش داده و سعی کنید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. سیگار کشیدن، مصرف الکل یا مصرف غذاهای چرب می‌تواند اثربخشی هایفو تراپی غبغب را کاهش دهد.

روش انجام هایفوتراپی غبغب از بین بردن چربی با امواج است.
هایفو از امواج فراصوت برای از بین بردن سلول‌های چربی اضافی و پوست غبغب استفاده می‌کند.

عوارض هایفوتراپی غبغب

این روش کاملاً ایمن و بی‌خطر است و بروز عوارض جانبی بسیار نادر است. قرمزی، کمی التهاب یا کبودی بعد از درمان با هایفو طبیعی است و به‌تدریج برطرف می‌شود. ممکن است برخی از افراد حساس شدن پوست یا گزگز پوست را تجربه کنند.

هزینه هایفوتراپی غبغب در دکترتو کلینیک

هزینه هایفوتراپی غبغب به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. نوع دستگاه مورد استفاده، میزان و شدت افتادگی پوست و تعداد جلسات موردنیاز، هزینه‌های کلینیک و مواردی از این دست همگی روی هزینه هایفو تاثیر دارند. برای اطلاع از هزینه هایفوتراپی غبغب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کنید.

هایفوتراپی غبغب بهتره یا جراحی غبغب؟

در کنار HIFU غبغب، روش دیگری که برای از بین بردن غبغب وجود دارد جراحی است. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایبی دارند که ممکن است انتخاب آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

ویژگی‌های روش درمان غبغبهایفوتراپی غبغبجراحی غبغب
ماهیت روشغیرتهاجمیتهاجمی
نیاز به بیهوشی و بی‌حسیندارددارد
درد و خونریزیندارددارد
دوره نقاهتندارددارد
زمان بهبودیسریعطولانی‌تر
تعداد جلسات درمانیک تا چند جلسهیک جلسه
زمان موردنیاز برای دریافت نتایجطولانیسریع
ماندگاریدر صورت رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی طولانینتایج دائمی‌تر
عوارض و میزان خطرعوارض کم و بدون خطرعوارض بیشتر و وجود خطر و ریسک جراحی و بیهوشی
هزینهبستگی به تعداد جلسات دارد.هزینه‌های جراحی، اتاق عمل و بستری شدن
مقایسه هایفوتراپی غبغب و جراحی

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

غبغب گلو و چانه که از نظر پزشکی به آن چربی زیر ذهنی می‌گویند، یک نگرانی زیبایی‌شناختی رایج است که می‌تواند به عواملی مانند ژنتیک، افزایش سن، افزایش وزن و عادات سبک زندگی نسبت داده شود. روش‌های سنتی درمان غبغب اغلب شامل رژیم غذایی و ورزش می‌شود، اما این رویکردها ممکن است نتایج مطلوب را برای همه به همراه نداشته باشد. در نتیجه اگر به دنبال یک درمان غیرتهاجمی، ایمن و کم‌خطر هستید می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک زیبایی و مشورت با پزشک از درمان هایفوتراپی غبغب جهت خلاص شدن از غبغبتان بهره‌مند شوید.

برای هایفو غبغب حتما با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هایفوتراپی غبغب یک روش درمانی برای از بین بردن چربی زیر پوست گردن و چانه، رفع شل‌شدگی پوست و کانتورینگ فک و صورت است.

این روش یک روش کاملاً ایمن و بدون درد است.

هر جلسه درمانی هایفو غبغب بین 30 تا 60 دقیقه زمان می‌برد. تعداد جلسات بسته به شرایط هر فرد متفاوت است و ممکن است به چند جلسه درمان نیاز باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(1.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن