لیفت غبغب چیست؟ نحوه عمل، مزایا و عوارض آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت غبغب هم با جراحی امکان‌پذیر بوده و هم از طریق روش‌های بدون جراحی انجام می‌شود. اگر چربی ناحیه غبغب زیاد باشد، پزشک در کنار آن لیپوساکشن را نیز توصیه می‌کند. برای جراحی لیفت برش‌های بسیار کوچکی زیر چانه و اطراف گوش‌ها ایجاد می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت غبغب

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

لیفت غبغب یکی از روش‌های پرطرف‌دار است که با افزایش سن و ازبین‌رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به آن نیاز پیدا می‌کنید. این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. اگر شما هم تصمیم دارید، غبغب خود را با این روش از بین ببرید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که لیفت غبغب چیست؟ آیا تنها با جراحی می‌توان لیفت را انجام داد یا روش بدون جراحی هم دارد؟ این روش برای چه افرادی مناسب بوده و چه افرادی نباید از آن استفاده کنند؟ مزایا و معایب آن چیست؟ آیا ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد؟ قبل و بعد از این عمل زیبایی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

درصورتی‌که قصد انجام عمل زیبایی در ناحیه غبغب را دارید، باید برای انتخاب بهترین گزینه به دکتر پوست و مو و زیبایی یا جراح پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

لیفت غبغب چیست؟

لیفت غبغب یکی از روش های زیبایی غبغب است. عوامل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، نور خورشید و سیگار باعث افتادگی پوست می‌شوند. در ناحیه غبغب افتادگی پوست بیش از هر ناحیه دیگری مشخص بوده و باعث پیر دیده شدن چهره می‌شود. در روش لیفت غبغب پوست اضافی و چربی از بین رفته و چین و چروک‌های پوست صاف می‌شود.

پزشک ممکن است این روش را به‌تنهایی یا همراه با لیفت صورت و گردن یا تزریق فیلر انجام دهد. معمولا در سنین بالا پیشنهاد می‌شود این روش در کنار لیفت صورت انجام شود. در این صورت افتادگی پوست به طور کامل از بین می‌رود. البته دقت داشته باشید که لیفت غبغب روند طبیعی پیری پوست را متوقف نمی‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش لیفت غبغب

لیفت به معنای کشیدن پوست و ازبین‌بردن افتادگی آن است. برای لیفت این ناحیه هم می‌توان از روش جراحی و هم روش‌های غیر جراحی استفاده کرد. در ادامه این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

انواع روش لیفت غبغبقیمت
چسب لیفت غبغبکمتر از ۱۰۰ هزار تومان
لیفت غبغب با هایفوتراپیتا ۵ میلیون تومان
لیفت غبغب با نختا ۶ میلیون تومان
لیفت غبغب با جراحی (لیپوساکشن و لیفت)حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان
انواع روش لیفت غبغب و قیمت‌های آن در سال ۱۴۰۲

۱. لیفت غبغب با جراحی

اگر افتادگی پوست در ناحیه غبغب زیاد باشد، تنها راه موثر جراحی است. در روش جراحی لیفت غبغب بعد از بیهوشی و ایجاد برش، پوست کشیده شده و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. معمولا این جراحی به‌صورت ترکیبی انجام می‌شود. اگر پوست ناحیه صورت و گردن هم شل شده باشد، پزشک لیفت صورت و گردن را نیز انجام می‌دهد. درصورتی‌که در ناحیه غبغب چربی زیادی وجود داشته باشد، لیفت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل را برطرف کند. در این شرایط باید لیفت و لیپوساکشن غبغب هم‌زمان انجام شوند.

اگر افتادگی پوست در ناحیه غبغب زیاد باشد، تنها راه موثر جراحی است. اگر پوست ناحیه صورت و گردن هم شل شده باشد، پزشک لیفت صورت و گردن را نیز انجام می‌دهد.

۲. لیفت غبغب بدون جراحی

برخی افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند جراحی لیفت را انجام دهند. روش‌های بدون جراحی برای بالاکشیدن پوست وجود دارد. این روش‌ها خطر کمتری داشته و سرعت بهبودی سریع‌تر است. اگر نگران عوارض جراحی هستید یا افتادگی غبغب شدید نیست، می‌توانید از روش‌های بدون جراحی استفاده کنید.

  • لیفت غبغب با نخ: در روش لیفت غبغب با نخ یا زاویه سازی صورت با نخ از نخ‌های مخصوص برای بالاکشیدن پوست استفاده می‌شود. پزشک نخ را زیر پوست وارد کرده و آن را به سمت بالا می‌کشد. نخ دارای خارهای ریزی است که زیر پوست محکم شده و تکان نمی‌خورد. انتهای نخ بخیه کوچکی زده می‌شود. لیفت غبغب با نخ حدود یک سال ماندگاری دارد.
  • لیفت غبغب با هایفوتراپی: در روش هایفوتراپی از امواج برای سفت شدن پوست استفاده می‌شود. هایفوتراپی لایه‌های زیرین پوست را تحریک کرده و با کلاژن‌سازی باعث جوان‌سازی پوست در ناحیه غبغب می‌شود.
  • چسب لیفت غبغب: این روش پزشکی نبوده و بیشتر جنبه آرایشی دارد. در مواقع خاص می‌توانید از چسب لیفت غبغب استفاده کنید و پوست را به سمت بالا بکشید. این چسب زیر چانه و فک قرار گرفته و دیده نمی‌شود.
جراحی لیفت غبغب
با انجام عمل لیفت غبغب چربی این ناحیه رفع شده و ظاهر چهره جوان‌تر می‌شود.

کاربرد لیفت غبغب

لیفت غبغب جنبه زیبایی داشته و چین‌وچروک این ناحیه را برطرف می‌کند. معمولا برای رفع مشکلات زیر از این روش استفاده می‌شود.

  • ازبین‌بردن چربی اضافی و افتادگی پوست در قسمت تحتانی صورت که شبیه به کیسه دیده می‌شود.
  • رفع چربی اضافی در ناحیه زیر چانه
  • ازبین‌بردن شلی پوست در ناحیه گردن

اگر احساس می‌کنید، قسمت بالایی صورت چین‌وچروک نداشته و نیاز به لیفت ندارد، اما پوست قسمت پایینی صورت شل و افتاده شده است، می‌توانید از روش لیفت غبغب استفاده کنید.

برای لیفت غبغب به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

لیفت غبغب به دو روش جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. برای روش‌های بدون جراحی می‌توانید به کلینیک دکتر پوست و مو مراجعه کنید. جراحی لیفت توسط جراح زیبایی انجام می‌‌شود. برای مشاوره با دکتر پوست و مو یا جراح پلاستیک و زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

لیفت غبغب برای چه افرادی مناسب است؟

این روش زیبایی را افراد سالم می‌توانند انجام دهند. اگر بیماری زمینه‌ای دارید یا سیگار می‌کشید، باید در مورد انجام لیفت غبغب با پزشک خود مشورت کنید. افراد با مشکلات زیر می‌توانند این عمل را انجام دهند.

  • افتادگی پوست در ناحیه زیر چانه
  • چین‌وچروک در ناحیه غبغب و گردن
  • نداشتن چربی اضافی در این ناحیه

لیفت غبغب برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر غبغب دارید و می‌خواهید آن را برطرف کنید، لیفت غبغب یکی از گزینه‌های خوب است. البته درصورتی‌که چربی زیادی در این ناحیه جمع شده باشد، این روش کارساز نبوده و پزشک لیپوساکشن غبغب را پیشنهاد می‌دهد. معمولا افراد بالای ۵۰ سال با جراحی لیفت به نتیجه دلخواه نمی‌رسند و نیاز است که لیپوساکشن انجام دهند. در روش لیپوساکشن چربی‌های اضافی از ناحیه غبغب خارج می‌شوند.

کاندید مناسب لیفت غبغب
افراد بالای ۵۰ سال که چربی زیادی در ناحیه غبغب دارند، بهتر است در کنار لیفت، لیپوساکشن انجام دهند.

مزایای لیفت غبغب

هرکدام از روش‌های لیفت غبغب مزایایی داشته و به همین دلیل هرروزه افراد زیادی از این روش زیبایی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • پیداشدن خط فک و کمک به زاویه‌سازی فک
  • سفت و صاف شدن پوست این ناحیه
  • جوان شدن چهره

از مهم‌ترین مزایای لیفت غبغب می‌توان به زاویه‌سازی فک و جوان شدن چهره اشاره کرد.

برای پیدا کردن بهترین دکتر لاغری موضعی نگرانی؟

همین حالا از دکترتو نوبت بگیر!

معایب و عوارض لیفت غبغب

جراحی لیفت غبغب روشی دائمی بوده و برای مدت‌زمان طولانی این نتایج حفظ می‌شود. اگر از نتیجه جراحی راضی نباشید، نمی‌توان آن را به حالت قبل بازگرداند.

جراحی لیفت غبغب ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خونریزی زیر پوست (هماتوم)
  • واکنش به داروهای بیهوشی
  • جای زخم
  • لخته شدن خون
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • مشکلات پوستی.

در صورت بروز عوارض جانبی لیفت غبغب به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر دچار عوارض جدی لیفت غبغب شدید یا عوارض رایج آن بعد از چند روز از بین نرفت، باید برای بررسی علت آن به پزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید برای بررسی این عوارض به متخصص پوست و مو و زیبایی یا جراح زیبایی مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

لیفت غبغب چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت غبغب ممکن است تحت بیهوشی یا بی‌حسی انجام شود. باتوجه‌به میزان افتادگی پوست ممکن است جراحی چند ساعت طول بکشد. جراح برش‌های کوچکی پشت یا زیر گوش ایجاد می‌کند. یک برش کوچک هم زیر چانه ایجاد می‌شود. پوست کشیده شده و ماهیچه‌ها سفت می‌شوند. سپس باید پوست و چربی اضافی برداشته شود. برش‌ها بخیه زده شده و پانسمان فشاری روی آنها قرار می‌گیرد.

روش‌های بدون جراحی در کلینیک و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شوند. برای لیفت با نخ نیاز به بی‌حسی موضعی است. نخ به زیر پوست وارد شده و در جهت گوش‌ها کشیده می‌شود. انتهای نخ بخیه زده شده و دیده نمی‌شود. در روش هایفوتراپی نیز پزشک دستگاه را زیر چانه قرار داده تا امواج به لایه‌های زیرین پوست برسد.

مزایای لیفت غبغب
در این تصویر می‌توانید قبل و بعد عمل لیفت غبغب را مشاهده کنید.

نکات مهم قبل از لیفت غبغب

قبل از لیفت غبغب با پزشک یک جلسه مشاوره خواهید داشت. در این جلسه باید سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. متخصص سلامت شما را ارزیابی کرده و در مورد لیفت توضیحات کامل را ارائه می‌دهد. ممکن است پزشک باتوجه‌به شرایط پوست، روش‌های دیگر مانند لیفت ابرو، جراحی پلک، لیفت صورت یا لایه‌برداری را در کنار این عمل زیبایی پیشنهاد دهد.

چند روز قبل عمل و بعد از آن باید مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن یا وارفارین را متوقف کنید. زیرا این داروها احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند. قبل از لیفت باید از کشیدن سیگار هم خودداری کنید. زیرا سیگار روی روند بهبودی تاثیر دارد.

مراقبت های بعد از لیفت غبغب

بعد از جراحی لیفت غبغب ممکن است کمی درد داشته باشید و در این ناحیه احساس سفتی کنید. این علائم در عرض چند روز از بین می‌روند. کبودی‌ها در این ناحیه ظرف چند هفته از بین می‌روند. جای زخم‌های زیر چانه و نزدیک گوش نیز به‌مرور برطرف خواهد شد. ممکن است بهبودی کامل زخم‌ها و برطرف‌شدن تورم حدود ۳ ماه طول بکشد. بعد از جراحی لیفت غبغب باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • در چند هفته اول از بلندکردن اجسام سنگین دوری کنید.
  • فعالیت‌های سنگین مانند ورزش نداشته باشید.
  • اگر علائم عفونت مانند تب، قرمزی یا چرک داشتید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید.
  • گردن خود را خم نکنید.

می‌خوای از شر غبغب افتاده خلاص شی؟ همین حالا مشاوره بگیر!

ماندگاری نتیجه لیفت غبغب

جراحی لیفت غبغب روشی دائمی بوده و برای مدت‌زمان طولانی افتادگی پوست در این ناحیه را از بین می‌برد. البته باید دقت داشته باشید که لیفت نمی‌تواند جلوی روند طبیعی پیری را بگیرد و باز هم به‌مرور پوست دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شود.

روش‌های بدون جراحی مانند لیفت غبغب با نخ یا لیفت غبغب با هایفوتراپی دائمی نبوده و نیاز به تمدید دارند. ماندگاری نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا سالی یک بار باید آن را تمدید کنید.

به نقل از my.clevelandclinic در رابطه با نتیجه جراحی لیفت غبغب:

نتایج جراحی لیفت غبغب می‌تواند سال‌ها باقی بماند. مدت‌زمان دقیق برای هر فرد متفاوت است و به عوامل خاصی بستگی دارد. ژنتیک بر قابلیت ارتجاعی پوست تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی مانند سیگارکشیدن باعث چین‌و‌چروک و پیری زودرس می‌شود. قرارگرفتن در معرض نور خورشید هم به پوست شما آسیب می‌رساند.

ماندگاری لیفت غبغب
با انجام جراحی لیفت می‌توانید به طور دائمی غبغب را از بین ببرید.

هزینه لیفت غبغب چقدر است؟

هزینه لیفت غبغب باتوجه‌به روش مورداستفاده و میزان افتادگی پوست متفاوت است. بدون شک جراحی لیفت نسبت به روش‌های بدون جراحی قیمت بالاتری دارد. هزینه جراحی به موقعیت کلینیک و سابقه جراح بستگی دارد. این مورد را باید در نظر داشته باشید که روش‌های بدون جراحی نیاز به تمدید داشته و در درازمدت می‌تواند قیمت بیشتری نسبت به جراحی داشته باشد.

لیفت غبغب یک روش زیبایی بوده و بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل باید تمامی هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لیفت غبغب یکی از روش‌های زیبایی پرطرف‌دار است که با جراحی یا بدون جراحی انجام می‌شود. در جراحی لیفت غبغب باید برشی زیر چانه و نزدیک گوش ایجاد شود. پوست کشیده شده و در نهایت جراح پوست و چربی اضافی را خارج می‌کند. روش‌های بدون جراحی شامل لیفت با نخ و هایفوتراپی می‌شود. این روش‌ها موقت بوده و باید سالی یک بار آن را تمدید کنید.

برخی عوارض مانند خونریزی، کبودی و درد بعد از عمل لیفت طبیعی بوده و حدود یک هفته بعد برطرف می‌شود. اگر عوارض ادامه داشت یا علائم عفونت را داشتید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

برای انجام لیفت غبغب و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش زیبایی باید با متخصص پوست و مو و زیبایی یا جراح پلاستیک و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با این پزشکان به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نمی‌توان گفت از میان روش‌های مختلف کدام یک گزینه بهتری است. اگر افتادگی پوست غبغب کم است و چین‌وچروک زیادی در این ناحیه ندارید، می‌توانید از روش‌های بدون جراحی استفاده کنید. این روش‌ها خطر کمتری داشته و سرعت بهبودی بالاتر است. اما اگر افتادگی پوست غبغب شدید باشد، جراحی گزینه بهتری بوده و نتیجه آن مشخص‌تر خواهد بود. ممکن است پزشک در کنار جراحی لیفت غبغب، لیفت صورت و گردن را هم انجام دهد تا نتیجه بهتری ایجاد شود.

عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سن مراجعه‌کننده، نوع فعالیت و مدت‌زمان ماندن در نور خورشید می‌تواند در ماندگاری لیفت تاثیر داشته باشد. به همین دلیل پزشک نمی‌تواند زمان دقیقی برای ماندگاری آن تعیین کند.

برای انجام روش‌های زیبایی باید بعد از ۱۸ سالگی اقدام کرد. در سنین پایین روش‌های بدون جراحی گزینه بهتری بوده و نتیجه دلخواه را ایجاد می‌کند. اما اگر بالای ۴۰ سال هستید و افتادگی پوست شما شدید است، احتمالا پزشک جراحی لیفت غبغب را پیشنهاد خواهد کرد.

در افراد ۲۰ تا ۵۰ سال که خاصیت ارتجاعی پوست از بین نرفته است، لیپوساکشن غبغب می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این روش چربی اضافی از بین رفته، اما پوست تغییری نمی‌کند. برای افراد در سنین بالاتر که پوست شل و افتاده دارند، معمولا لیفت غبغب به‌تنهایی یا همراه با لیپوساکشن انجام می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن