لیفت ابرو و پیشانی چیست؟ بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت ابرو و پیشانی یکی از مهم‌ترین روش‌های زیبایی است که با کمک آن می‌توانید به جوان‌سازی چهره خود کمک کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت صورت چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

شما هم حتما اسم لیفت ابرو و پیشانی به گوشتان خورده‌است. افتادگی پلک و چین و چروک روی پیشانی یکی از معضلات خانم‌ها است. همین باعث می‌شود ابروها ظاهری افتاده داشته‌باشند. بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رفع خطوط روی پیشانی و افتادگی ابروهای خود هستند. چین و چروک و افتادگی پوست یک پدیده طبیعی است. بعد از ۳۰ سالگی پوست به طور طبیعی کلاژن خود را از دست می‌دهد. این پروتئین به صافی و شادابی پوست کمک می‌کند.

یکی از روش‌های اصلاح فرم ابرو و پلک لیفت ابرو است. لیفت پیشانی هم یکی از روش‌های موثر در رفع چین و چروک این ناحیه بوده و علاوه بر ایجاد پوستی صاف، ابروها را به سمت بالا می‌کشد. لیفت ابرو و پیشانی یکی از روش‌های مراقبت از پوست بوده که به کلاژن سازی آن کمک می‌کند. این روش در چند سال اخیر بسیار محبوب شده و در سراسر دنیا برای رفع مشکلات این ناحیه از لیفت پیشانی و ابرو استفاده می‌کنند.

برای انجام لیفتینگ ابرو و پیشانی حتما به دنبال بهترین پزشک متخصص زیبایی و یا جراح پلاستیک باشید. پیش از هر اقدامی با چند پزشک مجرب مشاوره داشته و در مورد بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی، مزایا و عوارض هر کدام از این روش‌ها از پزشک راهنمایی بخواهید.

لیفت ابرو و پیشانی، راهی مناسب برای رفع چین و چروک 

با بالا رفتن سن چین و چروک در ناحیه پیشانی زیاد می‌شود. خط اخم پررنگ‌تر شده و چهره شخص را عصبانی نشان می‌دهد. شل شدن پوست بر ریزش ابروها تاثیر گذاشته و پلک‌ها را افتاده نشان می‌دهد. تمامی این مشکلات را می‌توان با لیفت از بین برد.

لیفت ابرو یک روش زیبایی بوده که باعث بالا بردن ابروها و کشیدگی در این ناحیه می‌شود. با افزایش سن پوست شل شده و حالت افتاده پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود صورت خسته‌تر از حد معمول دیده شود. با انجام لیفت ابرو می‌توان به جوانسازی پوست و شادابی صورت کمک کرد. لیفت از طریق روش‌های مختلفی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید یا با افزایش سن افتادگی ابروهایتان بیشتر می‌شود، با پزشک پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته تا از طریق لیفتینگ این مشکل را حل کنید.

از طرفی لیفت پیشانی متدی جدید در عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود. متخصص زیبایی با استفاده از روش‌های مختلف لیفتینگ به بهبود وضعیت پوست این ناحیه کمک می‌کند. در این عمل زیبایی پیشانی و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شود. کشیدگی در پوست به رفع چین و چروک و خطوط عمیق کمک می‌کند.

در بسیاری از موارد لیفت ابرو و پیشانی با هم انجام می شود، اما هر کدام روش‌های به خصوص خود را دارند. در ادامه مطلب به روش‌های لیفت ابرو و لیفت پیشانی خواهیم پرداخت.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش لیفت ابرو را می دانید؟

هر ساله روش‌های زیبایی جدیدی توسط پزشکان متخصص در سراسر جهان معرفی می‌شود. لیفت ابرو نیز در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و روش‌های مختلف لیفت معرفی شده است. در گذشته لیفتینگ تنها از طریق جراحی ممکن بود و افراد زیادی به دلیل طولانی بودن پروسه درمان، از انجام آن منصرف می‌شدند. اما امروزه روش‌های غیرجراحی و حتی روش‌های بدون سوزن در کلینیک‌ها انجام می‌شود.

روش جراحی دائمی بوده اما به دلیل خطرات، هزینه بالا و دوره نقاهت طولانی افراد زیادی به دنبال روش‌های غیرجراحی هستند. از معایب لیفت ابرو غیرجراحی موقت بودن آن است و باید برای حفظ نتایج تمدید شود.

اینفوگرافی انواع روش های لیفت ابرو
اینفوگرافی انواع روش های لیفت ابرو

۱. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

از بوتاکس برای لیفت ابرو و پیشانی استفاده می‌شود. بوتاکس سم بوتولینوم نوع A است و تزریق آن باعث تحریک سیستم عصبی می‌شود. در لیفت با تزریق بوتاکس عصب ناحیه مورد نظر فلج می‌شود و ابرو چند میلی‌متر بالا می‌رود. خطوط ریز و چین و چروک‌های نواحی اطراف ابرو و پیشانی صاف شده و جوانی پوست را به همراه دارد.

از بوتاکس برای رفع خطوط اخم و چین و چروک‌های عمیق نیز استفاده می‌شود. نتایج حاصل از بوتاکس بسیار سریع است. اما برای حفظ آن باید هر ۴ تا ۶ ماه تزریق مجدد انجام شود.

برای لیفت ابرو و پیشانی میتوان از بوتاکس هم استفاده کرد
استفاده از بوتاکس برای لیفت پیشانی یکی از روش‌های معمول است.

۲. لیفت ابرو با تزریق ژل

در لیفت ابرو با تزریق ژل از پرکننده‌های پوستی استفاده می‌شود. موادی که زیر پوست تزریق می‌شوند، چین و چروک‌ها را پر می‌کنند. اسید هیالورونیک از اصلی‌ترین ژل‌ها در لیفت ابرو است. این ماده در بدن ما به صورت طبیعی وجود دارد. به همین دلیل تزریق آن کاملا ایمن و موثر است.

این روش زیبایی ظرف چند دقیقه به پایان می‌رسد و دوره نقاهت ندارد. عوارض آن بسیار کم بوده و فقط مقداری قرمزی مشاهده می‌شود. در لیفت با تزریق ژل باید از ژل‌های معتبر و دارای مجوز از FDA استفاده شود. برخی از نام‌های تجاری معروف و معتبر به شرح زیر است:

  • Juvederm
  • Bellafill
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra

۳. لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باعث سفت شدن و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود و ظاهری جوان‌تر به شخص می‌دهد. لیفت با نخ روشی با حداقل عوارض است. برای لیفت از نخ پلی دیوکسانون قابل جذب (PDO) استفاده می‌شود. پزشک زیبایی با استفاده از نخ پوست را در نواحی مشخصی به بالا می‌کشد. نخ PDO باعث افزایش کلاژن پوست، الاستین و اسید هیالورونیک می‌شود، که به ایجاد پوستی طبیعی‌تر و جوان‌تر کمک می‌کند.

پلی دیوکسانون نوعی قند پیچیده است و سال‌هاست که در موارد پزشکی و دارویی کاربرد دارد. این ماده غیرآلرژیک و غیرآنتی‌ژنیک است. کاملا قابل تجزیه بوده و پس از مدتی در بدن جذب می‌شود.

لیفت ابرو با نخ برای تو روش مناسبیه؟

همین حالا مشاوره بگیر!

۴. لیفت ابرو با اولتراپی (هایفوتراپی)

اولتراپی یا هایفوتراپی یک روش غیرجراحی بوده و برای سفت شدن و لیفتینگ پوست از آن استفاده می‌شود. لیفت با اولتراپی (هایفوتراپی) مورد تایید FDA است. در این روش از انرژی به نام انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود، که به کلاژن سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. از هایفوتراپی برای لیفت گردن، فک، ابرو و حتی سینه استفاده می‌شود. این روش برخلاف روش‌هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس طولانی‌تر بوده و ممکن است، بین یک تا دو ساعت طول بکشد.

در اولتراپی بافت‌های عمیق پوست تحریک شده و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. پس از انجام لیفت با اولتراپی ممکن است، سفت شدن پوست را احساس کنید. اما بهبود کامل و ایجاد کشش در پوست چند روز بعد از درمان قابل مشاهده است. برخی پزشکان متخصص زیبایی برای نتیجه بهتر روش اولتراپی را همراه با لیزردرمانی ترکیب می‌کنند. این روش عموما برای افراد بالای ۳۰ سال که پوست شل دارند، بهتر نتیجه می‌دهد.

هایفوتراپی برای لیفت صورت استفاده میشود.
هایفوتراپی یکی از روش‌های زیبایی است که برای بیفت پشانی و ابرو و غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. لیفت ابرو با لیزر درمانی

لیفت ابرو با لیزر یکی از روش‌هایی است که باعث سفت شدن پوست می‌شود. لیفت با لیزر به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. در این روش با تحریک و انقباض کلاژن اطراف ابرو، پوست این ناحیه سفت می‌شود. در لیزردرمانی پزشک متخصص با استفاده از نور مادون قرمز ایمن لایه‌های عمیق پوست را تحریک می‌کند. در واقع سلول‌های پوستی جدید جایگزین سلول‌های قدیمی می‌شود.

یکی از دستگاه‌هایی که در این روش استفاده می‌شود، دستگاه لیزر تایتان (Titan) است. در کنار این دستگاه یک دستگاه مخصوص دارای سیستم خنک‌کننده یک‌پارچه نیز وجود دارد، که سطح پوست را خنک کرده و از آن محافظت می‌کند. لیفت با لیزر یک روش بدون درد است و می‌توان پس از آن فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

۶. پلاسما غنی از پلاکت (PRP)

پی‌آرپی نوع دیگری از روش‌های تزریقی بوده که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. در روش لیفت از طریق تزریق ژل یا بوتاکس ماده‌ای خارجی داخل پوست تزریق می‌شود. اما در روش پی‌آرپی خون شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا نمونه خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار گرفته و سپس تزریق انجام می‌شود.

پی‌آرپی بیشتر یک روش ترکیبی است. از پی‌آرپی در کنار روش‌هایی مثل میکرونیدلینگ، لیزردرمانی، بوتاکس و تزریق ژل استفاده می‌شود. در حال حاضر پی‌آرپی برای رفع چین و چروک و درمان‌های زیبایی کاربرد دارد؛ اما متخصصان بر این باورند، که پی‌آرپی می‌تواند به سلامتی افراد مثل مشکلات آرتروز نیز کمک کند.

۷. لیفت ابرو با جراحی

لیفت ابرو و پیشانی با جراحی روشی دائمی بوده و برای افراد با سنین مختلف مناسب است. روش‌های غیرجراحی در افراد مسن که پوست بسیار شل و چین و چروک زیاد دارند، نتیجه‌بخش نیست. پزشکان متخصص زیبایی روش جراحی را برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

انواع روش لیفت ابرو با جراحی چیست؟

لیفت با جراحی تنها به یک روش انجام نمی‌شود. پزشک متخصص پس از معاینه شخص با توجه به سن و آناتومی صورت، در مورد نوع لیفت با جراحی تصمیم می‌گیرد. در روش‌های مختلف جراحی، اندازه برش‌ها و محل قرارگیری آن‌ها متفاوت است.

۱. لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی

جراح در این روش چندین برش کوچک در ناحیه رویش مو یا داخل موها ایجاد می‌کند. سپس یک لوله باریک و بلند از طریق یکی از برش‌ها به زیر پوست وارد می‌کند. در انتهای این لوله یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) نصب شده است. جراح زیبایی به وسیله نور عضلات و بافت‌های زیرین را مشاهده می‌کند.

ابزار جراحی از طریق برش دیگری وارد شده و بافت پیشانی را بلند می‌کند. سپس از طریق بخیه یا پیچ‌های مخصوص در جای مناسب قرار می‌گیرند. در انتها برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.

۲. لیفت ابرو و پیشانی کرنال

در این روش یک برش در داخل موها ایجاد می‌شود. این برش می‌تواند فقط در بالای سر باشد و یا از یک گوش تا گوش دیگر برش بخورد. جراح برای لیفتینگ پیشانی را در موقعیت جدید قرار می‌دهد. در این حالت مقداری از پوست سر با هم همپوشانی پیدا می‌کند. جراح این بخش را جدا کرده و دو طرف برش را بخیه می‌زند. این روش به طور معمول در افرادی که موی بلند، نازک یا احتمالا ریزش مو دارند، انجام نمی‌شود.

۳. لیفت ابرو از خط رویش مو

جراح در این روش برشی بالای پیشانی دقیقا در خط رویش مو ایجاد می‌کند. در این حالت به جای پوست سر، قسمتی از پوست پیشانی برداشته می‌شود. به همین دلیل خط رویش مو عقب نمی‌رود. در افرادی که خط رویش مو عقب است، جراح لیفت ابرو و پیشانی از خط رویش مو را پیشنهاد می‌دهد. از معایب این روش می توان، به دیده شدن خط بخیه اشاره کرد. به خصوص در افرادی که زخم آن‌ها دیر بهبود پیدا می‌کند، ممکن است خط بخیه از بین نرود.

۴. لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت

در روش لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت برش‌ها نسبت به لیفت آندوسکوپیک بیشتر است. این روش معمولا همراه با جراحی پلک انجام می‌شود. از طریق برش‌ها جراح بافت پیشانی و ابرو را بلند کرده و جابجا می‌کند. سپس از طریق برشی که برای جراحی پلک ایجاد شده، پوست ناحیه بین ابروها برداشته می‌شود و خطوط اخم از بین می‌رود.

انواع مدل لیفت ابرو

برای خانم‌های جوان انجام لیفت با جراحی و ایجاد بخیه روی پیشانی توصیه نمی‌شود. در سراسر جهان تا ۲۰ سال پیش تنها روش‌های جراحی برای لیفت استفاده می‌شد. اما امروزه می‌توان با روش‌های غیرجراحی مدل ابرو مناسب با صورت هر شخص را ایجاد کرد. نوعی از مدل ابرو که در میان جوان‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده است، کشیدگی ابرو تا خط رویش مو است. این حالت از طریق لیفت با نخ قابل انجام است. اگر به دنبال مدل‌ طبیعی ابرو هستید، بوتاکس یا تزریق ژل حالت طبیعی‌تری ایجاد می‌کنند.

انواع روش لیفت پیشانی

لیفتینگ پیشانی همانند لیفت صورت و گردن در بخش‌های مختلف صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. متخصص زیبایی با توجه به میزان افتادگی و خطوط روی پیشانی بهترین روش لیفت پیشانی را پیشنهاد می‌دهد. برخی روش‌های لیفتینگ بدون جراحی بوده و تنها با تزریق یا لیزر مشکلات پوستی برطرف می‌شود. افراد با افتادگی و چین و چروک شدید می‌توانند، از روش جراحی لیفت استفاده کنند. جراحی لیفتینگ پیشانی تکنیک‌های مختلفی داشته، که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

۱. لیفت پیشانی با نخ

در روش لیفت پیشانی با نخ معمولا از نخ‌های خاردار استفاده می‌شود. این نخ‌ها در دو جهت خاردار بوده، تا در زیر پوست حرکت نکنند. در این روش از یک سوزن توخالی استفاده می‌شود. خارهای روی نخ به چربی‌های زیر پوست متصل شده و پس از اتصال پوست صورت به سمت بالا کشیده می‌شود.

با توجه به زاویه مورد نظر و محل قرارگیری در هر ناحیه ۳ تا ۱۲ نخ کاربرد دارد. پس از چند ماه نخ‌ها به مرور خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و جذب می‌شوند. از آن‌جایی که نخ‌ها باعث ایجاد کلاژن می‌شوند، برای مدت زمان طولانی‌تری پوست به سمت بالا کشیده خواهد شد. ماندگاری این روش حدود یک سال بوده و پس از این مدت باید لیفت را تمدید کرد.

۲. لیفت پیشانی با تزریق ژل (فیلر)

یکی از روش‌های موثر برای بالا بردن ابروها و لیفت پیشانی تزریق ژل یا فیلر پوستی است. فیلر پوستی دقیقا زیر ابروها در قسمت بیرونی تزریق می‌شود. این روش باعث می‌شود، ابروها در قسمت گوشه‌ها بالا کشیده شوند. این روش برای افراد با سنین بالا که در ناحیه اطراف ابرو نیاز به افزایش حجم دارند، مناسب است.

۳. لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

بوتاکس سم بوتولونیوم بوده که در ناحیه اطراف ابرو و چشم‌ها تزریق می‌شود. ماهیچه‌های خاصی در پیشانی قرار دارند، که باعث افتادگی در ابروها می‌شوند. با تزریق دقیق بوتاکس به این ماهیچه‌ها، این ناحیه فلج شده و ابروها به سمت بالا کشیده خواهند شد. بالا رفتن ابروها با این روش در حد چند میلی‌متر است.

برای بالا رفتن بهتر ابروها ممکن است، مقداری بوتاکس به گوشه بیرونی عضله چشم هم تزریق شود. برای بالا رفتن ابروها در قسمت میانی، دکتر زیبایی بوتاکس را در قسمت بین دو ابرو و در ماهیچه پیشانی تزریق می‌کند. علاوه بر بالا بردن ابرو، بوتاکس به رفع چین چروک ناحیه پیشانی و اطراف چشم کمک می‌کند. لیفتینگ پیشانی معمولا به ۱۶ تا ۲۴ واحد بوتاکس نیاز دارد.

یکی از روش های لیفت ابرو با بوتاکس است.
لیفت ابرو با بوتاکس از روش‌های غیرجراحی است.

۴. لیفت پیشانی با هایفوتراپی

فناوری HIFU نزدیک به ۱۰ سال است، که برای رفع افتادگی در ناحیه اطراف چشم و ابرو استفاده می‌شود. این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و ابروها را به سمت بالا می‌کشد. در این روش اشعه به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و این لایه‌ها را تحریک می‌کند. در هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. دستگاه‌های رایج برای هایفوتراپی عبارتند از:

  • Ulthera
  • Ultraformer

از دستگاه هایفوتراپی برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. در ناحیه مورد نظر پوست سفت شده و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. اثرات حاصل از هایفوتراپی بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.

۵. لیفت پیشانی با RF (فرکانس رادیویی)

از آر اف بیش از ۱۵ سال است، که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود. این فناوری باعث سفت شدن پوست در ناحیه اطراف ابرو و پیشانی می‌شود. برخی متخصصان زیبایی برای افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده می‌کنند، هر ۲ یا ۳ ماه روش آراف را به کار می‌برند. در واقع این روش بیشتر یک روش ترکیبی بوده و حتی می‌توان برای تاثیر بهتر آن از بوتاکس یا فیلر استفاده کرد.

۶. لیفت پیشانی با جراحی

در جراحی لیفت پیشانی ماهیچه‌ها و پوست اضافه خارج شده یا جابجا می‌شود. در برخی افراد ممکن است، پزشک لیفت پیشانی را با روش‌های دیگری مثل لیفت صورت یا جراحی پلک ترکیب کند. این جراحی می‌تواند در مطب، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام شود. جراحی لیفت پیشانی نیازی به بستری شدن ندارد و از بی‌حسی موضعی در طول جراحی استفاده می‌کنند. برخی پزشکان ممکن است، از بیهوشی برای انجام عمل استفاده کنند.

یکی از روشهای لیفت ابرو جراحی است
برای لیفت دائمی صورت می‌توان از روش جراحی استفاده کرد.

مراحل جراحی لیفت پیشانی

در جراحی لیفتینگ پیشانی ابتدا موها به طور کامل جمع می‌شود. ممکن است، موها در قسمت خط برش کوتاه شوند. اما جای نگرانی نیست. زیرا بیشتر قسمت موها تراشیده نمی‌شود. جراح پلاستیک برشی در ناحیه نزدیک گوش ایجاد می‌کند و برش تا قسمت بالایی پیشانی داخل خط مو ادامه پیدا می‌کند.

در آقایانی که طاس هستند، ممکن است جراح برشی در وسط سر ایجاد کند، تا جای زخم خیلی مشخص نباشد. برخی جراحان به جای یک برش بزرگ چند برش کوچک ایجاد کرده و از آندوسکوپ استفاده می‌کنند. پس از برداشتن پوست و ماهیچه اضافی و ایجاد تغییرات در این ناحیه، جراح برش‌ها را بخیه زده و پانسمان می‌کند. همان‌طور که گفتیم، در ایجاد برش‌ها از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. برخی از این تکنیک‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

همین الان بهترین دکتر برای لیفت پیشانی رو پیدا کن.

انواع روش جراحی لیفت پیشانی

جراحی لیفتینگ پیشانی از طریق تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. جراح لیفت پیشانی با توجه به نوع تغییرات مورد نیاز و شرایط بیمار یکی از تکنیک‌ها را اجرا می‌کند. در تکنیک‌های مختلف جراحی لیفتینگ برش‌ها متفاوت است. نوع لیفت پیشانی بر اساس ویژگی‌های صورت و انتظارات شما تعیین می‌شود. هدف جراح پلاستیک زیبایی این است، که زیباترین و طبیعی‌ترین نتیجه از لیفت ایجاد شود.

۱. لیفت با تکنیک باز

در این تکنیک جراح یک برش بزرگ در سراسر پیشانی ایجاد می‌کند. برش از بالای گوش شروع شده و در بالای پوست سر داخل مو پنهان می‌شود. پوست از بافت‌های زیرین جدا شده و ماهیچه‌ها و چربی اضافی خارج می‌شود. در نهایت پوست اضافی نیز برداشته شده و ابروها در موقعیت جدیدی قرار می‌گیرند. به این تکنیک لیفت کلاسیک یا لیفت تریکوفیتی نیز گفته می‌شود.

۲. لیفت آندوسکوپیک پیشانی

جراح برش‌های کوچکی در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌کند. ممکن است، جراحی شامل سه برش کوچک در بالای سر و یک برش در هر شقیقه باشد. این برش‌ها کاملا داخل موها پنهان می‌شوند. یک آندوسکوپ (لوله کوچک و باریک که سر آن یک دوربین فیلمبرداری و نور وجود دارد.) وارد این برش‌ها می‌شود. جراح با استفاده از آندوسکوپ ساختار داخلی پیشانی را می‌بیند و روی ‌آن تغییرات مورد نیاز را اعمال می‌کند. در روش لیفت اندوسکوپیک پیشانی برش‌ها بسیار کم است، اما برای همه افراد مناسب نیست.

۳. لیفت با تکنینک برش محدود

این روش ترکیبی از روش غیرآندوسکوپی با برش‌های محدود است. با ایجاد برش کوچکی بدون استفاده از آندوسکوپ ابروها بالا می‌روند. برش‌ها در ناحیه شقیقه و داخل موها ایجاد می‌شوند. زخم‌های ایجاد شده در خط مو پنهان می‌شوند. این روش ناحیه مرکزی پیشانی را تغییر نمی‌دهد. اما در از بین بردن چین و چروک گوشه چشم و خطوط پنجه کلاغی بسیار موثر است. بیشتر پزشکان از این روش به همراه جراحی پلک بالا استفاده می‌کنند. در این حالت هم افتادگی پلک برطرف شده و هم ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند.

روش های مختلفی برای لیفت پیشانی و صورت وجود درد
لیفت آندوسکوپیک پیشانی به لیفت ابرو و پیشانی کمک می‌کند.

کدام روش لیفت ابرو و پیشانی مناسب است؟

در حال حاضر تمامی روش‌های ذکر شده برای لیفت در سراسر جهان کاربرد دارند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند، در صورت امکان از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند. حتی ممکن است، برخی افراد از سوزن ترس داشته و پزشک به آن‌ها روش‌هایی مثل لیزردرمانی یا هایفوتراپی را پیشنهاد کند.

برای افراد مسن با چین و چروک‌های عمیق بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی روش‌های جراحی است. روش‌های غیرجراحی روی صورت این افراد تاثیرگذار نیست. اما اگر چین و چروک سطحی داشته و افتادگی پلک شما شدید نیست، روش‌های غیرجراحی مناسب است. حتما با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید، تا متخصص با توجه به نوع افتادگی ابرو و شرایط شما بهترین روش را پیشنهاد کند.

ماندگاری لیفت ابرو و پیشانی چقدر است؟

لیفت ابرو و پیشانی با جراحی یک روش زیبایی دائمی است. نتایج حاصل از جراحی لیفت پیشانی حدود ۶ ماه بعد از عمل به خوبی دیده می‌شود. پس از ۶ ماه زخم‌ها بهبود پیدا می‌کند. ماندگاری این روش تقریبا دائمی است. اما در هر صورت نمی‌توان جلوی روند پیری و افتادگی پوست را گرفت. ممکن است برخی افراد پس از چند سال نیاز به عمل دوم را احساس کنند. اما اکثر افراد از نتایج عمل جراحی راضی بوده و به دنبال عمل دوم نیستند.

سایر روش‌های بدون جراحی ماندگاری کمی داشته و هر چند وقت نیاز به تمدید دارند. به عنوان مثال روش تزریق ژل ماندگاری ۶ تا ۱۲ ماهه دارد. روش تزریق بوتاکس دوام بسیار کمی داشته و هر ۳ یا ۴ ماه باید آن را تمدید کرد.

برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود سبک زندگی سالم داشته باشید. هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید. ورزش و رژِیم غذایی خوب را در برنامه خود قرار دهید و از کشیدن سیگار خودداری کنید. روش‌های غیرجراحی معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و لازم است، برای تمدید آن به دکتر زیبایی مراجعه کنید.

نکات مهم قبل از انجام لیفت ابرو و پیشانی

برخی از نکاتی که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند؛

  • قبل از انجام لیفتینگ حتما با پزشک متخصص زیبایی جلسه مشاوره‌ای داشته باشید. در این جلسه حتما اطلاعات کامل را در اختیار پزشک گذاشته و هرگونه سوالی در رابطه با لیفتینگ را مطرح کنید. برای دریافت مشاوره زیبایی می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید.
  • در بیشتر روش‌های لیفت پیشانی باید حداقل یک هفته قبل از لیفت از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید. داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی از این دسته هستند. این نوع داروها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند. در روش‌های غیرجراحی عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مهم بوده و نیازی به اقدامات بیشتر نیست.
  • در صورت سرماخوردگی، آنفولانزا، تب یا ایجاد تبخال حتما به پزشک خود اطلاع دهید. بسیاری از پزشکان درمان‌های پوستی را برای این افراد توصیه نمی‌کنند.
  • همچنین مصرف هرگونه گیاه یا مکمل را به پزشک اطلاع دهید. ممکن است این مواد با روش‌های مختلف لیفت تداخل داشته باشد.
  • اگر به دارو یا مواد خاصی حساسیت دارید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  • پزشک متخصص برای انجام لیفت ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز کرده و از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پس از ایجاد بی‌حسی در روش‌هایی مثل هایفوتراپی یا لیزردرمانی دستگاه مورد نظر روی پوست قرار می‌گیرد و در روش‌های دیگر تزریق انجام می‌شود.
  • در رابطه با جراحی لیفتینگ پیشانی نباید شب قبل از عمل چیزی بخورید. حتی استفاده از آدامس نیز منع دارد. در صورت تشنگی فقط لب‌های خود را کمی با آب بشویید.
  • در روش‌ جراحی، جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی علاوه بر مرور سابقه پزشکی، معاینات بدنی انجام داده و ممکن است، از شما بخواهد قبل از جراحی آزمایش یا عکس‌برداری داشته باشید.

قبل از انجام لیفت ابرو و پیشانی، حتما با پزشک متخصص زیبایی جلسه مشاوره‌ای داشته باشید.

مراقبت های بعد از انجام لیفت ابرو و پیشانی

تمامی نکات زیر را بعد از انجام لیفت ابرو و پیشانی در نظر داشته‌باشید؛

  • در روش‌های غیرجراحی شخص دوران نقاهتی نداشته و می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.
  • در روش لیفت با نخ بهتر است، تا ۴۸ ساعت از آرایش، لمس صورت و ورزش خودداری شود.
  • در روش جراحی دوران نقاهت ۱ تا ۲ هفته بوده و باید به مدت ۲ هفته از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری کرد.
  • در روش‌های جراحی ابرو و پیشانی نیاز به مراقبت‌های ویژه است. ممکن است، یک لوله کوچک در امتداد خط برش قرار دهند تا مایعات اضافی و خون تخلیه شود.
  • طبق توصیه پزشک باید از داروهای تسکین‌دهنده درد استفاده شود.
  • شخص باید در روز‌های اول به صورت سر بالا بخوابد و حرکت زیادی نداشته باشد.
  • پزشک برای رفع تورم کمپرس سرد را پیشنهاد می‌دهد.
  • پس از لیفت پیشانی باید تا چند روز مراقب باشید، تا فشاری به این ناحیه وارد نکنید.
  • در روش‌های بدون جراحی دوره نقاهتی وجود نداشته و پس از انجام لیفت می‌توان به راحتی فعالیت‌های روزمره را انجام داد. تنها باید از فعالیت‌های شدید مانند ورزش تا چند روز خودداری کرد.
  • در روش جراحی لیفتینگ پیشانی مراقبت‌های خاصی نیاز است. در این حالت قسمت برش خورده با پد استریل و بانداژ پوشانده می‌شود.
  • برای جلوگیری از تورم تا ۳ روز نباید سر خود را پایین بگیرید. مقداری تورم و کبودی در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها ایجاد می‌شود. این علائم پس از چند روز از بین می‌روند.
  • با رشد مجدد اعصاب، خارش و سوزن سوزن شدن در ناحیه پیشانی جایگزین بی‌حسی می‌شود. ممکن است، ۶ ماه طول بکشد، تا این احساس به طور کامل از بین برود.
  • بانداژها ۱ تا ۲ روز بعد از عمل برداشته می‌شوند.
  • پس از ۱۰ تا ۱۴ روز پزشک بخیه‌ها را می‌کشد.
  • شما می‌توانید ۲ روز پس از عمل با نظر پزشک قدم بزنید. اما حداقل تا یک هفته از انجام کار باید خودداری کنید.
  • ۲ روز بعد از عمل و به محض برداشتن بانداژها می‌توانید حمام کنید.
  • فعالیت‌های شدید باید برای چند هفته محدود شود. اما بعد از حدود ۱۰ روز می‌توان به محل کار رفت.
  • در این مدت از قرارگیری در معرض آفتاب مستقیم جلوگیری کنید.

در روش جراحی لیفتینگ پیشانی، قسمت برش خورده با پد استریل و بانداژ پوشانده و تا ۳ روز نباید سر خود را پایین بگیرید.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

خطرات و عوارض لیفت ابرو

روش‌های مختلف لیفتینگ عوارض و خطرات متفاوتی دارند. اما به طور کلی در روش‌های بدون جراحی احتمال ضرر لیفت ابرو بسیار کم است. عوارض خفیف لیفت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است، برخی افراد هیچ‌گونه عوارضی مشاهده نکنند.

عوارض جانبی لیفت ابرو با تزریق بوتاکس بیشتر شامل؛

  • سردرد
  • بی‌حسی
  • مشکل در بلع

است. در صورتی که مراقبت‌های بعد از لیفت به درستی انجام شود، این عوارض به حداقل می‌رسد. در روش لیفت با تزریق ژل عوارض بسیار کم بوده و بیشتر افراد تنها کمی قرمزی در ناحیه تزریق مشاهده می‌کنند. اگر می‌خواهید، لیفت با نخ انجام دهید، احتمالا عوارضی مثل؛

  • زخم
  • کبودی
  • تورم

ایجاد خواهد شد. در روش لیزردرمانی عوارض طولانی‌تر بوده و ممکن است، شخص تا ۱۰ روز روی سطح پوست قرمزی و لایه‌برداری داشته باشد.

معایب لیفت ابرو در روش‌های غیرجراحی نسبت به روش جراحی بسیار کم‌تر است. اما ممکن است، به دلایل مختلفی مثل؛

  • عدم مهارت پزشک متخصص
  • معتبر نبودن مواد استفاده شده
  • عدم توجه به مراقبت‌های بعد از عمل

عوارض شدید در شخص ایجاد شود. در لیست زیر برخی از خطرات لیفتینگ را ذکر کرده‌ایم. البته احتمال این نوع خطرات و عوارض کم است.

  • خونریزی، درد یا بی‌حسی
  • آسیب‌های عصبی
  • خارش
  • ورم
  • قرمزی
  • کبودی
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات گوارشی
  • افتادگی ابرو یا پلک
  • جای زخم

خطرات و عوارض لیفت ابرو با جراحی

سالانه هزاران عمل لیفت با جراحی انجام می‌شود. اما این روش برای همه مناسب نیست. اگر تصمیم به جراحی دارید، باید با معایب این روش لیفت آشنا شوید. برخی عوارض احتمالی لیفت ابرو با جراحی شامل موارد زیر است:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی
  • ریزش مو در اطراف برش‌ها
  • جای بخیه
  • عدم تقارن صورت
  • آسیب به عصب صورت (ضعف یا فلج عصب)
  • عفونت
  • امکان جراحی بازبینی

پس از لیفت ابرو و پیشانی از طریق جراحی در صورت داشتن هر یک از علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنید؛

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
لیفت ابرو با جراحی ممکن است.
لیفت ابرو عوارض هم دارد.

مزایای لیفت پیشانی

لیفت پیشانی در جوانسازی و رفع افتادگی‌های صورت بسیار موثر است. با انجام لیفتینگ پیشانی می‌توان افتادگی و چین و چروک در قسمت‌های مختلف پیشانی را کاهش داد. مزایای لیفت پیشانی عبارتند از:

  • رفع خطوط و چین و چروک افقی پیشانی
  • رفع خط اخم و چین‌های عمودی بین ابروها
  • رفع افتادگی در ابروهایی که پلک را به سمت پایین می‌کشند.
  • جوانسازی صورت و بهتر دیده شدن چشم‌ها با کشیدن ابرو به سمت بالا
مزایای لیفت پیشانی متنوع است.
لیفت پیشانی مزایای بسیاری دارد.

معایب و عوارض لیفت پیشانی

جراحی لیفتینگ پیشانی مانند هر جراحی دیگری خطرات و ضررهایی به همراه دارد. به طور کلی ممکن است، یکی از عوارض زیر در شخص ظاهر شود. برخی از ضررهای لیفت پیشانی عبارتند از:

  • واکنش به داروها
  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی یا لخته شدن خون
  • عفونت
  • ایجاد هماتوم (یک تکه خون در زیر پوست) که ممکن است، نیاز به جراحی داشته باشد.
  • آسیب به اعصاب کنترل‌کننده عضلات صورت (این عارضه معمولا موقتی بوده و برطرف می‌شود. اما ممکن است، در فردی دائمی باشد.)
  • زخم‌هایی که به خوبی ترمیم نمی‌شوند.
  • طولانی شدن درد
  • بی‌حسی در پوست یا سایر تغییرات در حس
  • ریزش مو در ناحیه برش (بیشتر اوقات به صورت موقت بوده، اما گاهی دائمی نیز هست.)

اگر جراحی لیفتینگ پیشانی توسط جراح بدون تجربه انجام شود، ممکن است برخی مشکلات در این ناحیه ایجاد شود. به عنوان مثال، ممکن است ابروها بیش از حد بالا بروند یا در یک طرف پیشانی چین خوردگی ایجاد شود. در این صورت نیاز به جراحی دوباره است، تا صورت تقارن پیدا کند. اگر قبلا جراحی پلک انجام داده باشید، احتمالا جراح لیفتینگ پیشانی را به شما پیشنهاد نمی‌کند. زیرا امکان دارد، بر توانایی شما در بستن چشم‌ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل مشاوره با جراح با تجربه و حرفه‌ای بسیار مهم است. این موضوع می‌تواند عوارض لیفت را به حداقل برساند.

در روش‌های بدون جراحی عوارض بسیار کم است. در روش‌های تزریقی مثل بوتاکس و فیلر فقط کمی قرمزی و تورم در ناحیه تزریق مشاهده می‌شود. این عارضه پس از چند روز به طور کامل از بین می‌رود. در روشی مانند هایفوتراپی کمی قرمزی و ناراحتی در ناحیه درمان طبیعی بوده و به مرور زمان از بین می‌رود.

معایب و عوارض لیفت پیشانیلیفت ابرو در خانه با مواد طبیعیمزایای لیفت پیشانی
ایجاد هماتوملیفت ابرو با ژل آلوئه وراجوانسازی صورت و بهتر دیده شدن چشم‌ها با کشیدن ابرو به سمت بالا
مشکلات تنفسیلیفت ابرو با ژلاتینرفع خط اخم و چین‌های عمودی بین ابروها
خونریزی یا لخته شدن خونلیفت ابرو با پودر قهوه و پودر کاکائورفع خطوط و چین و چروک افقی پیشانی
واکنش به داروهالیفت ابرو با وازلینرفع افتادگی در ابروهایی که پلک را به سمت پایین می‌کشند.
عفونت—–—–
مزایا و معایب لیفت پیشانی و روش‌های خانگی آن

قیمت لیفت ابرو و پیشانی چقدر است؟

از آن‌جایی که لیفت یک روش ‌زیبایی بوده و هیچ پزشکی برای درمان آن را توصیه نمی‌کند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. باید پیش از هر اقدامی در جلسه مشاوره تمامی هزینه‌های مرتبط را بررسی کنید. بهتر است، از چند کلینیک زیبایی قیمت لیفت ابرو به روش‌های مختلف را بپرسید.

مسلما در روش جراحی علاوه بر هزینه اصلی، هزینه بیمارستان و داروها باید لحاظ شود. در رابطه با هزینه لیفت با تزریق ژل نوع برند استفاده شده، در قیمت گذاری بسیار تاثیرگذار است. قیمت گذاری در بوتاکس به تعداد واحد تزریق شده بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت هزینه لیفت ابرو با توجه به تجربه پزشک متخصص، منطقه مورد نظر و مواد یا دستگاه استفاده شده تعیین می‌شود. هزینه لیفت پیشانی هم از متخصصی به متخصص دیگر متفاوت است. در این عمل زیبایی منطقه مورد نظر و تجربه پزشک قیمت لیفت پیشانی را تعیین می‌کند. 

لیفت ابرو و پیشانی تحت پوشش بیمه نیست و قیمت آن نسبت به تجربه متخصص زیبایی و روش مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد.

لیفت ابرو در خانه چگونه انجام می شود؟

برای انجام لیفت ابرو در خانه می‌توان از محلول‌های مخصوص لیفت استفاده کرد. قبل از آن باید مطمئن شوید، در ناحیه اطراف ابرو هیچ‌گونه جوش، جای زخم و آفتاب سوختگی نداشته و اخیرا لایه برداری انجام نداده‌اید. ابتدا باید ناحیه اطراف ابرو را با پاک‌کننده کامل تمیز کنید. سپس باید از محلولی استفاده کنید، که ابرو را نرم کرده و کوتیکول‌های مو را باز می‌کند. در کیت لیفت محلول دیگری وجود دارد، که کراتیه ابرو را باز می‌کند. لوسیون بعدی تثبیت کننده بوده، که باید همراه با آن ابرو برس شود و حدود ۷ دقیقه روی ابرو بماند.

لیفت و لمینت ابرو فرق دارند.
لیفت و لمینت ابرو دو روش زیبایی ابرو هستند.

لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

لیفت ابرو با برخی از مواد طبیعی در خانه ممکن است. در این صورت شاید نتیجه مثل لیفت ابرو با مواد صنعتی به خوبی به نظر نرسد اما می‌تواند به زیبایی بیشتر ابروهای شما و در عین حال پیشگیری از ریزش آنها کمک کند. برای شناخت این مواد با ما همراه باشید.

۱. لیفت ابرو با ژل آلوئه ورا

برای لیفت ابرو با ژل آلوئه ورا تنها کافی است که چند قطره روغن طبیعی مانند روغن اسطخودوس یا روغن رزماری را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مقدار این مواد لازم نیست خیلی زیاد باشد. با ۳ قطره روغن و مقداری ژل آلوئه ورا کار شما راه می‌افتد. به یاد داشته‌باشید که استفاده از یکی از روغن‌ها و یا هر دوی آنها همزمان با هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. سپس این مواد را با براش مخصوص لیفت ابرو بردارید و بر روی ابروهای خود بکشید. می‌توانید مقدار بیشتری از این ژل درست کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید. با این کار تا یک ماه ژل لیفت ابرو را می‌توانید نگهداری کنید.

این مواد می‌توانند به حفظ و تقویت ابروهای شما کمک کنند و ابروهای خود را با آنها لیفت کنید. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟ سلامت و زیبایی را با یک تیر به خانه بیاورید.

ژل آلوئه ورا برای لیفت ابرو مناسب است
لیفت ابرو با یکی از مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا امکان‌پذیر است.

۲. لیفت ابرو با ژلاتین

برای اینکه ابروهای خود را با ژلاتین لیفت کنید، تنها کافی است که نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با ۴ یا ۵ قطره روغن اسطوخودوس و یک چهارم فنجان آب ولرم مخلوط کنید. این مواد را با هم ترکیب کنید و در محیط اتاق قرار دهید. بعد از ۱۲ ساعت، ژل لیفت ابروی شما آماده است. با اینکار می‌توانید به زیبایی چهره‌ی خود کمک کنید. با براش لیفت ابرو این مواد را بردارید و بر روی ابروهای تمیز خود بکشید. زوغن رزماری هم می‌تواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. رزماری برای ابروها بسیار مفید است.

۳. لیفت ابرو با وازلین

شاید با شنیدن اسم وازلین تعجب کنید و با خود بگویید آیا می‌توان ابرو را با وازلین لیفت کرد؟ بله. این امکان وجود دارد و می‌توان از این روش در منزل کمک گرفت.

برای لیفت ابرو با وازلین مقدار کمی وازلین، مثلا یک قاشق چایخوری از آن را بردارید و با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. می‌توانید از کمی پودر سایه چشم هم برای زیباتر کردن و بالانس کردن روغن این ماده‌ی لیفت کمک بگیرید. البته که استفاده از پودر سایه چشم باعث رنگی شدن مواد لیفت می‌شود. سپس این مواد را در یک ظرف نگهدارنده قرار دهید و با براش ابرو، ابروهای خود را لیفت کنید.

۴. لیفت ابرو با پودر قهوه و پودر کاکائو

برای لیفت ابرو با این پودرهای خوش رنگ، کافی است که دو قاشق پودر قهوه را کمی رطوبت دهید. ۱ قاشق چایخوری پودر کاکائو به آن اضافه کنید. دو قاشق روغن نارگیل به پودرهای خوش رنگ و خوش بو بیفزایید. کمی عسل به این مواد بیفزایید و یک یا دو قطره هم ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. این مواد را نباید بر روی ابرو بگذارید تا بماند. فرق این روش با روش‌های دیگر این است که این مواد باید بر روی ابرو قرار بگیرند و بعد از مدتی (مثلا ۵ دقیقه) شسته شوند. لیفت ابروی خوشمزه و خوشرنگ شما به اتمام رسیده‌است و می‌توانید نتیجه‌ی آن را در آینه ببینید.

صابون لیفت ابرو چیست؟

برای این که ابروها را در حالت مورد نظر ثابت نگه دارید، نیاز به یک مادهی نگهدارنده است. در صورتی که ابروهای نازک و کم حجم دارید و یا تمایل به تغییر حالت و ثابت نگهداشتن ابرو در حالت جدید دارید، بهتر است نگاهی به محصولات لیفت ابرو بیندازید. صابون ابرو و ژل لیفت ابرو از ابزاری هستند که به وسیله ی آنها و بدون انجام جراحی میتوانید ابروهای خود را لیفت کنید.

صابون لیفت ابرو به پر حجم کردن و همچنین زیبایی ابرو شما کمک میکند و یکی از لوازم آرایش پر استفاده است. که در ادامه طرز استفاده از این نوع صابون را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

  • ابتدا صورت خود را با پاک‌کننده بشویید. صورت شما باید عاری از آلودگی‌ها و چربی باشد.
  • سپس یک براش ظریف و مناسب (که می‌تواند مشابه براش ریمل ابرو باشد)، انتخاب کنید و آن را اندکی مرطوب کنید.
  • سپس براش را به صابون بکشید.
  • ابروهای خود را در حالتی که می‌خواهید، شانه کنید.

لیفت پیشانی در خانه چگونه انجام می شود؟

اگر نمی‌خواهید، به دنبال روش‌های جراحی یا روش‌های بدون جراحی لیفتینگ پیشانی و ابرو باشید، می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید. البته روش‌های لیفت پیشانی در منزل موقت بوده و بیشتر جنبه آرایشی دارند. روش‌های دائمی مانند ورزش یا استفاده از محصولات ترمیم ‌کننده تغییرات جزئی ایجاد کرده و نیاز به ادامه‌دار بودن روند درمان دارند. این روش‌ها در مدت زمان کوتاه تغییری ایجاد نمی‌کنند.

۱. چسب لیفت پیشانی

چسب لیفت روشی آرایشی بوده و بیشتر برای مهمانی‌ها و جشن‌ها کاربرد دارد. در این روش از چسب‌های مخصوصی در دو طرف پیشانی استفاده می‌شود. چسب‌ها پیشانی را به سمت بالا کشیده و با استفاده از کرم پودر کاملا پوشیده می‌شوند. چسب لیفت را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.

۲. کرم لیفت پیشانی

کرم‌های جوان‌کننده و ترمیم‌کننده در درازمدت به جوانسازی پیشانی کمک کرده و ظاهر پوست را شاداب می‌کنند. کرم‌های مختلفی برای لیفت ناحیه پیشانی و ابرو در بازار وجود دارد. این کرم‌ها حاوی مواد مغذی بوده و عوارضی برای پوست ندارند.

لیفت پیشانی برای آقایان هم انجام می شود.
لیفت پیشانی در آقایان به جوانسازی صورت آنها کمک می‌کند.

لیفت پیشانی آقایان هم ممکن است؟

بسیاری از آقایان تمایل به لیفت پیشانی و برطرف کردن خطوط این ناحیه دارند. آقایان برای انتخاب جراح پوست حتما باید به دنبال جراحی باشند، که تجربه لیفتینگ آقایان را داشته باشد. در لیفتینگ پیشانی با کشیدن پوست به سمت بالا چین و چروک برطرف شده و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شود. متخصص پوست، مو و زیبایی باید برای آقایان پوست را در حدی بکشد، که چین و چروک‌ها حذف شود. اما ابروها به اندازه ابرو خانم‌ها بالا نرود. اگر جراح در لیفت آقایان مهارت نداشته باشد، صورت ظاهری زنانه پیدا می‌کند.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی برای لیفت ابرو و پیشانی را پیدا کنیم؟

برای انجام هرگونه لیفت از طریق جراحی یا روش‌های غیرجراحی باید به دنبال پزشکان متخصص زیبایی با تجربه باشید. در این صورت، عمل زیبایی ایمن خواهد بود. اگر پزشک شما تجربه کافی نداشته باشد، احتمال عدم تقارن یا ایجاد زخم پس از لیفت وجود دارد. برای انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی حتما از میزان تجربه او مطلع شوید و نتایج عمل‌های زیبایی در آن کلینیک را بررسی کنید. اگر آقا هستید، اطمینان حاصل کنید، پزشک قبلا تجربه لیفت ابرو و پیشانی آقایان را داشته است. زیرا تکنیک‌های لیفتینگ برای حفظ ظاهر مردانه بسیار مهم است.

قبل از هر تصمیمی حتما باید با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید. در صورتی که قصد لیفت با جراحی را دارید، با جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی وقت ملاقاتی را هماهنگ کنید. از آن‌جایی که لیفت روش‌های مختلفی دارد، پزشک با توجه به نوع پوست، وضعیت سلامت و بودجه مورد نظر شما، بهترین روش را پیشنهاد می‌کند.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

لیفت ابرو و پیشانی متنوع است.
کلیه افرادی که در ناحیه پیشانی خطوط عمیق داشته و یا ابروهای افتاده‌ای دارند، می‌توانند از لیفتینگ پیشانی و ابرو استفاده کنند.

راهنمای دکترتو برای مراجعه به متخصص زیبایی

برای انجام لیفت ابرو و پیشانی به روش جراحی یا غیرجراحی حتما با پزشک متخصص زیبایی یا جراح زیبایی مشاوره داشته باشید. پزشک با توجه به آناتومی صورت شما، سن و نوع ابروی مورد نظرتان بهترین روش لیفت ابرو و پشانی را پیشنهاد می‌دهد. 

اگر قصد جراحی لیفتینگ پیشانی را دارید، برای انتخاب بهترین جراح زیبایی باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین عامل در موفقیت جراحی، تجربه جراح است. حتما بررسی کنید، جراح پلاستیک تجربه کافی در زمینه لیفتینگ داشته باشد. مجوزهای جراح به معنای آموزش کامل او برای جراحی است. حتما قبل از هرگونه اقدامی در مورد مجوزهای جراحی از او سوال کنید. در جلسه مشاوره در مورد انتظارات و نگرانی‌های خود صحبت کنید. اگر به دارویی حساسیت دارید یا قبلا جراحی انجام داده‌اید به جراح اطلاع دهید.

برای انجام لیفتینگ پیشانی به روش جراحی یا بدون جراحی دیدن نمونه کارهای قبلی و عکس قبل و بعد بیماران می‌تواند در انتخاب بهترین پزشک متخصص زیبایی به شما کمک کند. در جلسه مشاوره از پزشک بخواهید در مورد مزایا و عوارض لیفت با شما صحبت کند. یک پزشک مجرب علاوه بر مزایای عمل زیبایی شما را از عوارض و ضررهای آن مطلع می‌کند.

برای انتخاب بهترین دکتر پوست و زیبایی یا بهترین جراح پلاستیک می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره با پزشکان با تجربه و حاذق وجود دارد. در صورت مشاوره با چند پزشک می‌توانید برای عمل زیبایی راحت‌تر اقدام کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

لمینت ابرو بیشتر به پر حجم کردن ابرو کمک میکند ولی لیفت ابرو برای افتادگی ابرو است.

امروزه متخصصان آرایش نیز برای لیفت ابرو از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید، در زمان آرایش به طور موقت ابروهای خود را لیفت کنید، می‌توانید از لوازم آرایشی مثل ژل ابرو یا صابون ابرو استفاده کنید. این نوع وسایل آرایش با خشک کردن موی ابرو و تثبیت حالت آن باعث لیفتینگ ابرو می‌شوند.

لیفت برای افرادی با افتادگی پلک و ابرو مناسب است. همچنین افرادی که در ناحیه پیشانی دارای چین و چروک بوده یا خط اخم دارند، می‌توانند با توجه به توصیه پزشک متخصص از روش‌های مختلف لیفت استفاده کنند. برخی افراد دچار عدم تقارن در ناحیه ابرو بوده و در صورت مراجعه به پزشک مجرب می‌توانند با انجام لیفت ابرو و پیشانی این مورد را برطرف کنند. انواع روش‌های زیبایی برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

کلیه افرادی که در ناحیه پیشانی و ابروها دارای افتادگی و خطوط کوچک و بزرگ هستند، می‌توانند از لیفت استفاده کنند. البته در جلسه مشاوره با پزشک پوست، مو و زیبایی مشخص می‌شود، که کدام روش لیفتینگ برای شخص مناسب است. به طور کلی افراد با مشکلات زیر کاندید مناسبی برای انجام لیفت پیشانی و لیفت ابرو هستند.

  • شیارهای عمیق بین دو ابرو
  • چین و چروک افقی روی پیشانی
  • افتادگی ابروها
  • بافت اضافی در قسمت بیرونی پلک

این روش درمانی و زیبایی بیشتر مختص افراد در سنین بالا می‌باشد. ممکن است، برخی افراد از سن ۳۰ سالگی به لیفت نیاز داشته و برخی افراد تا سن ۵۰ سالگی دارای پوستی شاداب بوده و چین و چروک کمی داشته باشند. اما به طور کلی این روش زیبایی برای افراد زیر ۱۸ سال به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. روش‌های جراحی نیز بیشتر مختص افراد در بازه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال است.

جراحی لیفتینگ پیشانی معمولا برای افراد ۴۰ تا ۶۰ سال استفاده می‌شود. این روش چین و چروک و افتادگی‌های شدید را برطرف می‌کند. البته برخی افراد به طور ارثی خط اخم عمیق یا افتادگی شدیدی در ناحیه ابروها دارند. جراح زیبایی برای این افراد جراحی لیفتینگ را پیشنهاد می‌کند.
برخی جوانان می‌خواهند، در ناحیه پیشانی و ابرو تغییرات جزئی ایجاد کنند. این افراد چین و چروک بسیار کمی داشته و با کمی کشیدگی در پوست، افتادگی ابروها برطرف می‌شود. متخصص زیبایی روش‌های لیفت پیشانی بدون جراحی را به این افراد پیشنهاد می‌دهد. روش‌های غیرجراحی مشکلات کوچک این ناحیه را به خوبی برطرف می‌کند.

اگر از روش‌های غیر جراحی استفاده کنید، بسته به روش انتخابی می‌تواند از ۱ ماه تا چند ماه ماندگاری داشته‌باشد. مثلا روش‌های لیفت ابرو با مواد می‌توانند ۱روزه در منزل و یا ۱ ماهه در سالن‌های زیبایی باشند. اما لیفت ابرو با بوتاکس، نخ و روش‌های دیگر می‌تواند بیش از چند ماه ماندگاری داشته‌باشد.

بهترین مواد لیفت ابرو مواد طبیعی است. استفاده از مواد طبیعی نیازمند حوصله و نگهداری است. مثلا می‌توانید روزانه از مواد سالمی مانند پودر قهوه، پودر کاکائو، آلوئه ورا، کتیرا، وازلین، پودر ژلاتین و صابون‌های طبیعی استفاده کنید.

brow lift همان لیفت ابرو است.

امتیاز شما به مقاله:
(4.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

One Reply to “لیفت ابرو و پیشانی چیست؟ بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی کدام است؟”

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    میخوام لیفت ابرو پیشانی انجام بدم لطفاً قیمت هایتون برام اعلام نماید🙏🏻
    من هروز این صحفه شمارو دنبال میکنم علاقه پیدا کردم