آر اف فرکشنال چیست؟ بهترین روش جوانسازی و ترمیم پوست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش آر اف فرکشنال یکی از تکنیک‌های زیبایی است. از این روش در درمان تعریق بیش از حد پوست، درمان چروک‌های پوستی، جوانسازی پوست، رفع جای جوش و سفتی جوش کمک گرفته می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
آر اف فرکشنال چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

اگر برای رفع چین و چروک و لک‌های صورت خود به متخصص پوست،مو و زیبایی مراجعه کرده‌باشید، احتمالا یکی از پیشنهادهای متخصص استفاده از روش آر اف فرکشنال است. آر اف در چند سال گذشته بسیار کاربرد پیدا کرده‌است و خانم‌ها و آقایان برای داشتن صورتی صاف و بدون لک از آن استفاده می‌کنند. این روش غیرتهاجمی بسیار تاثیرگذار بوده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

اگر قصد جوانسازی پوست و استفاده از روش آر اف فرکشنال را دارید، حتما با دکتر پوست مجرب مشاوره داشته‌باشید. پزشک در جلسه مشاوره شما را راهنمایی کرده و مناسب بودن آر اف برای شما را بررسی می‌کند.

آر اف فرکشنال چیست؟

شاید اسم این روش را برای اولین بار شنیده باشید و با خود بگویید ار اف چیست. آر اف به انگلیسی «Fractional RF» نامیده می‌شود و درمانی موثر در لایه‌برداری از پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال است. از این روش برای جوانسازی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند، چین و چروک، زخم، منافذ قابل مشاهده و رنگدانه ناهموار پوست را به طور قابل‌توجهی بهبود دهد. آر اف برای لاغری نیز تا حدودی تاثیرگذار بوده و کاربرد دارد.

پوست زیبا و سالم برای همه مهم است. لایه‌برداری پوست با فرکانس رادیویی نواقص پوست صورت و بدن را درمان می‌کند. با این روش می‌توان بدون جراحی و دوره نقاهت به نتیجه ایده‌آل رسید. در آر اف فرکشنال از ترکیب فرکانس رادیویی و سوزن‌های کوچک تشکیل شده‌است. سوزن‌ها در بازسازی کلاژن و الاستین موثر هستند. گرمای حاصل از فرکانس رادیویی نیز سلول‌ها و فیبرهای ناسالم را متابولیزه کرده و باعث تحریک و تولید سلول‌های جدید می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

آر اف بهتر است یا هایفو؟

زمانی که صحبت از روش‌های ضدپیری و جوانسازی پوست باشد، متخصصان زیبایی یکی از دو روش آراف فرکشنال یا هایفوتراپی را پیشنهاد می‌کنند. برخی افراد می‌پرسند، روش آر اف بهتر است یا هایفو؟ باید گفت هر دو روش غیر تهاجمی بوده و با ایجاد گرما لایه‌های پوست را تحریک می‌کنند. این گرما باعث واکنش بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست ‌می‌شود. هر دو روش چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند. اما از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود.

در روش هایفوتراپی از انرژِی اولتراسوند برای ایجاد گرما در لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌شود. انرژی حاصل از هایفوتراپی با تمرکز و شدت بیشتری به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند. اما لیزر آر اف متمرکز نبوده و سطح بیشتری را پوشش می‌دهد. عمق نفوذ هایفو نیز از آر اف بیشتر است. قدمت استفاده از آر اف بیشتر بوده و هایفوتراپی یک روش تقریبا جدید در جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

در صورتی‌که پوست شل داشته و هدف شما از عمل زیبایی رفع افتادگی پوست در نواحی مختلف است، روش هایفوتراپی مناسب‌تر می‌باشد. اما اگر پوست شما سفت بوده و فقط می‌خواهید، به صورت خود حجم داده و لک‌های پوستی را از بین ببرید، روش آر اف را پیشنهاد می‌کنیم.

فرق آر اف و هایفو چیست؟
روش‌های آر اف و هایفو با هم فرق دارد.

انواع دستگاه آر اف فرکشنال کدامند؟

برای انجام آر اف فرکشنال دستگاه‌های مختلفی وجود دارد. این دستگاه‌ها توسط کشورها و شرکت‌های مختلفی ساخته‌شده و در جوانسازی پوست موثر هستند. در ادامه بهترین دستگاه آر اف فرکشنال که بسیار پرکاربرد بوده و پزشکان پوست در ایران از آنها استفاده می‌کنند، معرفی می‌کنیم:

۱. دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت

این دستگاه فرکانس رادیویی را تا عمق ۰.۵ تا ۳.۵ میلی‌متر وارد لایه‌های پوست می‌کند. گرمای مستقیم در اپیدرم و درم ایجاد می‌شود. استفاده از دستگاه آر اف اسکارلت درد بسیار کمی داشته و در مدت زمان کوتاهی لیزردرمانی انجام می‌شود. این نوع دستگاه در انواع پوست نتیجه رضایت‌بخشی ایجاد می‌کند.

دستگاه اسکارلت گرمایش پوستی پایداری ایجاد کرده و برای آر اف صورت و بدن استفاده می‌شود. بهترین دما برای استفاده از لیزر این دستگاه دمای ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد است.

۲. دستگاه آر اف فرکشنال ویواسه

ویواسه از جدیدترین نسل دستگاه‌های آر اف است. درد آن بسیار کم بوده و نتایج مطلوبی را در کوتاه مدت ایجاد می‌کند. یک مدل از این دستگاه، ویواسه ۳۶ نام دارد. این دستگاه ۳۶ سوزن با نوک طلا دارد. سوزن‌ها به عمق لایه‌های پوست وارد می‌شوند. دستگاه ویواسه یکی از کوتاه‌ترین دوره‌های بهبودی را دارد. به طوری که در برخی بیماران یک ساعت بعد از آر اف قرمزی و تورم از بین می‌رود. موتور روباتیک این دستگاه طوری طراحی شده‌است، که نسبت به دستگاه‌های دیگر درد کمتری ایجاد می‌کند.

۳. دستگاه آر اف فرکشنال ترمیا

ضخامت سوزن‌ها در دستگاه آر اف ترمیا نسبت به دستگاه‌های دیگر بسیار کمتر است. همین امر باعث می‌شود، روند بهبودی در این دستگاه بهتر باشد. در این دستگاه انرژِی به هر سوزن جداگانه منتقل شده و لیزر همگن انجام می‌شود. انرژی لیزر این دستگاه بسیار بالا بوده و در تمامی طیف رنگ پوست نتیجه‌بخش است.

برای آر اف با متخصص مشورت کنید.
برای اینکه بهترین دستگاه آر اف را پیدا کنید، با دکتر مشورت کنید.

کاربرد آر اف چیست؟

روش آر اف فرکشنال یکی از روش‌هایی است که برای بهبود شرایط پوست کاربرد دارد. برای اینکه ببینید که این روش چه کاربردهایی دارد، با ما همراه باشید. در ادامه به کاربردهای این روش پرداخته‌ایم:

۱. سفت کردن پوست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ار اف فرکشنال برای درمان شلی پوست است. هنگامی که پوست شما شل و از کارافتاده باشد، می‌توانید از این روش برای بهبود آن و سفت کردن پوست استفاده کنید. کاری که ار اف در بهبود شلی پوست می‌کند، تحریک کلاژن سازی پوست است. با استفاده از این دستگاه لیزر، پوست شما جوان می‌شود و لیفت بدون جراحی اتفاق افتاده‌است. جالب است بدانید که از این روش حتی برای لیفت ابرو و لیفت پلک هم استفاده می‌شود.

همچنین جهت سفت کردن پوست می‌توان از این روش برای بهبود شلی پوست در ناحیه غبغب و یا گونه‌ها هم استفاده کرد. این روش نسبت به روش‌های جراحی کم‌تر تهاجمی است.

۲. درمان چروک پوستی

به نقل از drmarthastewart، با استفاده از آر اف فرکشنال می‌توان بعد از مدتی چین و چروک صورت را برطرف کرد. با برطرف کردن چروک‌های پوستی می‌توان در کوتاه‌ترین زمان، مثلا در یک تا دو ماه، پوستی جوان داشت. این تکنیک ار اف در جوان سازی پوست بسیار کاربردی است.

آر اف فرکشنال چقدر روی زیبایی و جوانسازی صورتت تاثیر داره؟

با متخصص مشورت کن!

۳. آر اف فرکشنال برای جای جوش، آر اف صورت

اگر پوست شما جوش زیاد می‌زند و یا جای جوش دارید، می‌توانید برای درمان جوش های فعال و یا برطرف کردن جای جوش از روش‌هایی مانند آر اف فرکشنال استفاده کنید. این تکنیک با تهاجم نسبتا کم، پوست شما را جوان و سالم می‌کند. لیزر از بین بردن جای جوش با تحریک کلاژن سازی و باطراوت‌کردن پوست انجام می‌شود. همچنین کسانی که در سنین بالا به علت بالا و پایین بودن تعادل هورمون‌ها همچنان جوش می‌زنند، می‌توان با کمک این روش از شر جوش‌های خود خلاص شوند. بسیاری از افرادی که از این روش برای بهبود جوش‌های فعال کمک گرفته‌اند، رضایت نسبتا زیادی از ار اف فرکشنال داشته‌اند.

۴. درمان تعریق زیاد پوست

کسانی که زیر بغلشان زیاد عرق می‌کند می‌توانند از این روش برای بهبود تعریق زیاد استفاده کنند. جالب است که بعد از استفاده از این روش، حتی از بوی بد زیر بغل هم شکایتی نخواهید‌داشت و راحت خواهید‌شد.

روش آر اف فرکشنال برای چه افرادی مناسب است؟

لایه‌برداری پوست با روش آر اف فرکشنال می‌تواند ظاهری زیبا و جوان ایجاد کند. جوانسازی پوست با آر اف مزایای زیادی برای پوست داشته و بسیاری از متخصصان پوست، مو و زیبایی آن را پیشنهاد می‌دهند. آر اف برای افراد بالای ۱۸ سال و در طیف رنگ‌های مختلف پوست کاربرد دارد. این روش در درمان موارد زیر موثر است.

  • از‌بین‌بردن لکه‌هایی که با افزایش سن ایجاد می‌شود.
  • در برطرف کردن لک‌های ناشی از تابش آفتاب موثر است.
  • رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.
  • چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.
  • اسکارهای مربوط به جراحی را تا حدودی از بین می‌برد.
  • در رفع جای جوش موثر است.

ترمیم پوست و بازسازی سلولها با روش آر اف ممکن است
برای بهبود، ترمیم و جوانسازی پوست از آر اف استفاده می‌شود. با این روش می‌توان پوستی سالم و جوان داشت.

قبل و بعد از درمان آر اف چکار کنیم؟

آر اف تکنیکی به نسبت جدید است. در نتیجه طبیعی است که شما ندانید قبل و بعد از این درمان چه کنید. در ادامه به اقدامات قبل و مراقبت های بعد از آر اف می پردازیم:

نکات مهم قبل از درمان آر اف فرکشنال

قبل از انجام لیزر آر اف فرکشنال از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب جلوگیری کنید. برنزه‌کردن به روش‌های مختلف پوست را آسیب‌پذیر کرده و پس از آن امکان درمان آر اف وجود ندارد. بهتر است، ۱ تا ۲ هفته قبل از انجام آر اف از آفتاب مستقیم و برنزه‌کردن خودداری کنید.

سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به دکتر پوست اطلاع دهید. حداقل از ۱۰ روز قبل، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و روغن ماهی) را قطع کنید. این نوع داروها احتمال خونریزی در زمان انجام آر اف و کند شدن زمان بهبود زخم‌ها را زیاد می‌کنند.

مصرف قرص آرنیکا مونتانا یک روز قبل از درمان و به مدت یک هفته بعد از آر اف در تسریع روند بهبود موثر است. البته این مورد را حتما از متخصص پوست و مو سوال کرده و پس از تایید پزشک مصرف کنید.

می‌خوای لیفت صورت انجام بدی؟ همین حالا مشاوره بگیر!

مراقبت بعد از آر اف فرکشنال

پس از انجام آر اف فرکشنال در روز اول کمی قرمزی طبیعی بوده و در چند روز اول پوست‌پوست‌شدن را تجربه می‌کنید. به هیچ‌وجه در ۲۴ ساعت اول از مواد آرایشی استفاده نکنید. پس از ۲۴ ساعت می‌توانید، مراقبت از پوست و آرایش معمولی را از سر بگیرید. در طول زمان بهبودی از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم خودداری کنید.

حداقل تا ۲ روز بعد از انجام آر اف از ورزش و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

ممکن است، پزشک برای شما محصولات مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده ملایم تجویز کند، تا زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کنند. حداقل تا ۲ روز بعد از انجام آر اف از ورزش و فعالیت‌های شدید خودداری کنید. گرمای شدید مثل وان آب گرم و سونا برای پوست مضر است. در استخرهای کلردار شنا نکنید. در این مدت از محصولات لایه‌بردار استفاده نکنید. پس از بهبودی پوست و رفع زخم‌های ناشی از آر اف می‌توانید تمامی فعالیت‌های ذکر شده را از سر بگیرید.

اینفوگرافی راه های مراقب بعد از درمان آر اف
اینفوگرافی راه های مراقب بعد از درمان آر اف

مراحل درمان آر اف فرکشنال چیست؟

بسته به اندازه و ناحیه مورد نظر برای درمان ممکن است آر اف ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد. بیشتر متخصصان قبل از آر اف از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. وضعیت پوست افراد متفاوت است. برخی افراد با ۳ یا ۴ جلسه درمان به نتیجه رضایت‌بخشی می‌رسند. اما در برخی دیگر نیاز به تعداد جلسات بیشتری است.

قبل از آر اف پوست به طور کامل تمیز شده و پماد بی‌حسی موضعی روی ناحیه درمان قرار می‌گیرد. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه این ناحیه به طور کامل بی‌حس شده و از ژل خنک‌کننده روی صورت یا بدن استفاده می‌شود. این ژل در حین درمان از پوست محافظت می‌کند. دستگیره آر اف روی ناحیه مورد نظر قرار گرفته و امواج رادیویی به لایه‌های پوست منتقل می‌شود. این روش به طور موثری پوست را سفت می‌کند. درجه لیزر آر اف فرکشنال بر اساس پوست هر بیمار تعیین شده و به عمق پوست نفوذ می‌کند.

در این روش نیازی به بیهوشی نیست. تنها کمی احساس گرم‌شدن ایجاد می‌شود. اثرات حاصل از درمان تا چند ماه ادامه دارد. زیرا پوست شروع به کلاژن‌سازی می‌کند. معمولا این نتایج پس از ۶ ماه به حالت مطلوب خود می‌رسند. در صورتی‌که درمان مداوم باشد، نتایج طولانی مدت باقی می‌ماند.

در درمان با آر اف، هر فردی بسته به پوستش، حداقل به ۳ یا ۴ جلسه نیاز دارد. نتایج پس از ۶ ماه درمان به حالتی مطلوب می‌رسد.

نحوه انجام آر اف فرکشنال چیست؟

دستگاه آر اف فرکشنال با استفاده از فناوری پیشرفته امواج رادیویی، لایه‌های عمیق پوست را گرم می‌کند. در این روش به اپیدرم و لایه‌های بالایی پوست صدمه‌ای وارد نمی‌شود. گرما باعث انقباض، سفت‌شدن پوست و کلاژن‌سازی می‌شود. پس از درمان پوست به مرور شروع به کلاژن‌سازی می‌کند.

آر اف در اصل انرژی الکتریکی است. گرم‌شدن لایه‌های پوست با این روش تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در این حالت پوست سفت شده و کلاژن‌سازی انجام می‌شود. در این روش از سوزن‌های بسیار ریز با روکش طلا استفاده می‌شود. آر اف فرکشنال سوزنی به آرامی لایه‌های پوست را سوراخ کرده و انرژی راحت‌تر به لایه‌ها می‌رسد. عمق نفوذ این سوزن‌ها به طور دقیق کنترل می‌شود.

نتیجه آر اف چیست؟
قبل و بعد از آر اف را مشاهده می‌کنید.

از آر اف فرکشنال در کدام نواحی بدن استفاده می شود؟

از لیزر آر اف فرکشنال می‌توان در نواحی مختلف بدن استفاده‌کرد. هر قسمتی از صورت یا بدن که چین و چروک، لک پوستی یا افتادگی داشته‌باشد، این روش کاربرد دارد. متخصصان زیبایی معمولا آر اف صورت و بدن را در موارد زیر به کار می‌برند.

  • افتادگی پوست زیر چانه
  • چین نازولبیال یا خط خنده
  • چین و چروک در اطراف دهان
  • خطوط یا چین اطراف ابروها
  • خطوط روی پیشانی
  • خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم
  • خطوط یا افتادگی پوست زیر چشم
  • پوست شل یا ترک‌های پوستی در نواحی مختلف بدن (شامل شکم، قفسه سینه، زیر بازوها و موارد دیگر).
از آر اف فرکشنال در کدام نواحی بدن استفاده می شود؟مزایای آر اف فرکشنال چیست؟
افتادگی پوست زیر چانهبرای تمامی طیف رنگ‌های پوست
چین نازولبیال یا خط خندهدرمانی انعطاف‌پذیر برای بیماری‌های پوستی مختلف
چین و چروک در اطراف دهانراحت‌تر
خطوط یا چین اطراف ابروهاجلسات درمانی کوتاه
خطوط روی پیشانیکمترین عوارض احتمالی
معایب و مزایای آر اف فرکشنال

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

روش آر اف فرکشنال نسبت به بسیاری از روش‌های زیبایی مزیت داشته و کاربردهای زیادی دارد. این روش لایه‌برداری به دلیل موارد زیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.

  • برای تمامی طیف رنگ‌های پوست ایمن و موثر است.
  • برای بیماری‌های پوستی مختلف درمانی انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود.
  • نسبت به روش‌های سنتی بازسازی پوست راحت‌تر است.
  • جلسات درمانی کوتاه است.
  • کمترین عوارض احتمالی را دارد.
  • نتایج حاصل از درمان بسیار رضایت‌بخش است.
بهترین دستگاه آر اف فرکشنال چیست؟
آر اف فرکشنال توسط بسیاری از پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی پیشنهاد می‌شود.

خطرات و عوارض جانبی آر اف فرکشنال چیست؟

معمولا پوست تا ۲۴ ساعت بعد از انجام آر اف قرمز می‌شود. ممکن است کمی تورم و ناراحتی حس کنید. در برخی افراد قرمزی و پوست‌پوست شدن تا ۵ روز ادامه دارد و به مرور زمان کمتر می‌شود.

این روش برای بسیاری از افراد بی‌خطر است و در طیف رنگ پوست‌های مختلف تاثیر منفی ایجاد نکرده‌است. برای اطمینان از مناسب بودن این روش حتما با متخصص پوست، مو و زیبایی باتجربه و حرفه‌ای مشاوره داشته‌باشید.

هزینه آر اف فرکشنال چقدر است؟

تعیین هزینه آر اف فرکشنال به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به ناحیه مورد نظر و ابعاد تحت درمان قیمت متفاوت است. همچنین ممکن است، پزشک برای برخی افراد ۳ جلسه درمان توصیه‌کند و برخی دیگر تعداد جلسات بسیار بیشتری نیاز داشته‌باشند. در قیمت آر اف فرکشنال تجربه متخصص زیبایی، موقعیت کلینیک و قیمت دستگاه آر اف بسیار مهم است. حتما در جلسه مشاوره از پزشک خود قیمت نهایی و تعداد جلسات لازم برای درمان را بپرسید.

آر اف یک روش زیبایی محسوب شده و استفاده از آن هیچ ضرورتی ندارد. به همین دلیل پزشک آن را توصیه نمی‌کند. مواردی که توسط پزشک توصیه نشود، بیمه درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. بنابراین تمامی هزینه‌های مربوط به آر اف را باید شخصا پرداخت‌کرد.

معمولا هزینه‌ی هر جلسه آر اف در سال ۱۴۰۲ بین ۱ میلیون تا ۳ میلیون تومان است.

پوستی بهتر با ار اف فراکشنال ممکن است.
آر اف برای بسیاری از افراد با مشکلات پوستی مناسب است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به بهترین دکتر زیبایی برای RF

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی باید به میزان تجربه پزشک و رضایت مراجعه‌کنندگان قبلی دقت کنید. مشاهده عکس قبل و بعد بیماران می‌تواند در انتخاب متخصص به شما کمک کند. علاوه بر این موارد امکانات کلینیک و نوع دستگاه آر اف فرکشنال بسیار مهم است. ممکن است، متخصص تجربه بالایی در این زمینه داشته‌باشد؛ اما دستگاه‌های جدید در کلینیک موجود نباشد.

اگر قصد انجام آر اف فرکشنال را دارید، می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره آنلاین با دکتر پوست وجود دارد برای دریافت مشاوره آنلاین پوست می توانید از خدمات دکتر پوست آنلاین استفاده نمایید. هرگونه سوال در رابطه با زیبایی و جوانسازی پوست را از متخصصان زیبایی به صورت آنلاین پرسیده تا بتوانید، بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ هر دو روش‌های موثری برای رفع جای جوش، لک پوستی، جای دانه پوستی و چین و چروک هستند. در هر دوی این روش‌ها از سوزن‌های کوچکی استفاده می‌شود. در روش میکررونیدلینگ سوزن‌ها به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و پس از ایجاد زخم‌های جزئی روی ناحیه مورد نظر مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کنند. این مواد باعث ایجاد کلاژن شده و پوست را سفت می‌کنند.
اما در روش آر اف همانطور که توضیح دادیم، پس از وارد شدن سوزن به لایه‌های پوست لیزر آر اف به این قسمت‌ها نفوذ کرده و با ایجاد گرما کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

توصیه می‌شود، حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از آر اف هیچ‌گونه لوازم آرایشی و مراقبتی استفاده نکنید. در این مدت تنها باید محصولات مراقبتی تجویز شده توسط متخصص استفاده شود. برای آرایش بعد از این زمان بهتر است، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است، پزشک مدت زمان بیشتری را برای منع مواد آرایشی توصیه کند.

بله، با نظر و توصیه پزشک پوست، مو و زیبایی می‌توان از این روش در کنار روش‌های دیگر زیبایی استفاده کرد. متخصص برای تکمیل درمان می‌تواند، یکی از اقدامات زیر را انجام دهد.
ممکن است، ۲ تا ۴ هفته قبل از آر اف پزشک از بوتاکس در ناحیه مورد نظر استفاده کند. این کار برای آرامش عضلات در ناحیه درمان انجام می‌شود.
پس از آر اف می‌توان از روش تزریق فیلر برای رفع خطوط و افزایش حجم در آن ناحیه استفاده کرد.
قبل یا بعد از آر اف می‌توان از درمان‌های سفت‌کننده پوست برای سفت‌شدن و تحریک لایه‌های عمیق پوست استفاده کرد.
لیفت با نخ پس از آر اف نتایج حاصل را موثرتر کرده و تولید کلاژن بیشتر می‌شود.

بله، آر اف فرکشنال بهترین روش برای رفع جای جوش و لک پوستی است. در این روش لایه‌های پوست تحریک شده و فرکانس رادیویی دستگاه آر اف باعث تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود. با جاگزین‌شدن سلول‌های جدید و از‌بین‌رفتن سلول‌های مرده جای جوش و ناهمواری‌های پوست برطرف می‌شود.

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند، برای انجام کلیه عمل‌های زیبایی حداقل ۱۸ سال داشته‌باشید. افراد بالای ۱۸ سال که مشکلات پوستی مثل جای جوش یا لک پوستی دارند، می‌توانند از روش لیزر آر اف فرکشنال استفاده کنند. این روش برای افراد ۴۰ تا ۶۰ سال که دچار افتادگی پوست و چین و چروک هستند، نتایج بسیار رضایت‌بخشی را ایجاد می‌کند.

امکان خرید دستگاه آر اف فرکشنال خانگی در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار وجود دارد. به این دستگاه‌ها مینی آر اف فرکشنال نیز گفته می‌شود. برای آر اف در خانه می‌توان از این نوع دستگاه‌ها استفاده کرد. این نوع دستگاه در از‌بین‌بردن جای جوش و لک پوستی موثر است و به رفع افتادگی پوست کمک می‌کند. اما بدون شک دستگاه‌های مینی آر اف نمی‌توانند جایگزین دستگاه‌های موجود در کلینیک‌ها شوند. انجام آر اف توسط متخصص پوست بهترین نتیجه را در پوست صورت و بدن ایجاد می‌کند.

در حین این عمل زیبایی شما احساس می‌کنید، سوزن‌های کوچکی روی سطح پوست شما قرار می‌گیرند و پوست کمی گرم می‌شود. درمان با آر اف ممکن است، کمی ناراحت‌کننده باشد. اما این روش به هیچ‌وجه دردناک نیست. احساس گرما مانند آفتاب‌سوختگی بوده و پس از درمان صورت کمی قرمز می‌شود.
در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تعداد جلسات درمانی آر اف فرکشنال بستگی به نوع پوست شما دارد. اگر پوست نسبتا سالمی داشته‌باشید، برای درمان عارضه‌ای که بخاطر آن به دکتر پوست مراجعه کرده‌اید حداقل ۳ جلسه آر اف نیاز است. البته که درهمین تعداد جلسات هم تغییرات را مشاهده خواهید کرد و نیازی به مراجعه بیشتر نخواهد بود. اما در مواردی که پوست شما آسیب زیادی دیده‌است و عارضه‌ای که قصد درمان آن را دارید، جدی‌تر باشد، باید تعداد جلسات بیشتری را مراجعه کنید. برای آگاهی از قیمت و تعداد جلسات لازم برای کاری که می‌خواهید آر اف کنید، می‌توانید از مشاوره تلفنی پوست دکترتو کمک بگیرید.

بله. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در آر اف باعث جوانسازی پوست می‌شود، تحریک کلاژن سازی پوست است. زمانی که کلاژن‌ها در پوست شما بیشتر ساخته شوند و این فرایند در پوست شما تحریک شود، پوست سفتی خوداهید داشت و احتمال رفع چروک‌ها بیشتر می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره آر اف فرکشنال

  1. رها گفت:

    خیلی عالی و کامل بود ممنونم 🌸

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام رهای عزیز
      ممنونم از همراهی شما دوست عزیز