دکتر مهدی کربلاییان (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

متخصص پوست، مو و زیبایی (درماتولوژی)

کد نظام پزشکی: 89684
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر مهدی کربلاییان

ایشان تاکنون 186 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

درماتیت آتوپیک چیست و چه علائمی دارد؟

درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن پوستی است که با خشکی، خارش و التهاب پوست مشخص می‌شود. این بیماری معمولاً با خشکی شدید پوست، قرمزی، ترشحات زرد یا مایل به سفید، ترک‌های خشک و خارش‌های مداوم همراه است. علت این بیماری به عوامل ژنتیکی، محیطی و اضافه شدن عفونت‌های پوستی و الرژی‌ها برمی‌گردد. کنترل این بیماری شامل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدالتهاب، و کنترل عوامل تحریک‌کننده مانند استرس و آلرژن‌ها است.

2 ماه پیش

درماتیت هرپتی فرم چیست و چه خطراتی دارد؟

درماتیت هرپتی فرم، یک نوع التهاب مزمن پوستی است که معمولاً به علت حساسیت به گلوتن در بیماران سلیاک ایجاد می‌شود. این بیماری مشخصه‌هایی مانند بروز خوشه‌هایی از تاول‌های کوچک خارش‌دار دارد. اغلب تاثیر این بیماری بر روی پوست در نواحی مانند آرنج، زانو، شانه و نشیمنگاه قابل مشاهده است.

2 ماه پیش

درماتیت اکسفولیاتیو چیست و چه علائمی دارد؟

درماتیت اکسفولیاتیو نوعی اختلال اپیدرمی است که باعث پوسته ریزی سلول‌‌های مرده پوستی می‌شود. علل مختلفی باعث بروز این عارضه پوستی مزمن هستند که ممکن است هر قسمتی از بدن را درگیر کند و به شدت روی ظاهر، پوست و روان بیمار تاثیر می‌گذارد.

2 ماه پیش

درماتیت صورت چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت صورت یا درماتیت آتوپیک نوعی بیماری مزمن است که باعث التهاب، قرمزی، و حساسیت پوست می‌شود. هرچند که این عارضه بیشتر در کودکی ظاهر می‌شود اما احتمال ابتلا به آن در هر سنی وجود دارد. اگزما صورت واگیردار نیست و از فردی به دیگری منتقل نمی‌شود.

2 ماه پیش

درماتیت تماسی چیست و چگونه درمان میشود؟

درماتیت تماسی به واکنش‌های پوستی ناشی از تماس با موادی مانند صابون، لوسیون، مواد شوینده، مواد آرایشی، مواد شیمیایی و حتی موادی که در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطلاق می‌شود. در درماتیت تماسی آلرژیک، پوست به عنوان یک واکنش به ماده‌ای که با آن در تماس است، واکنش نشان می‌دهد، در حالی که در درماتیت تماسی تحریکی، تحریک مستقیم بر روی پوست باعث ایجاد التهاب و آسیب می‌شود. علائم این بیماری شامل خارش، قرمزی، تورم، و حتی تشدید خشکی و ترک‌های پوستی است.

2 ماه پیش

روتین پوستی مناسب پوست شما چیست؟

روتین پوستی یک سری مراحل است که انجام آنها به منظور مراقبت از پوست و حفظ سلامتی و زیبایی آن صورت می‌گیرد. این روتین شامل مراحلی از قبیل تمیز کردن، تغذیه، مرطوب کردن، محافظت از آفتاب، استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست، و غیره می‌باشد. هر فرد بر اساس نوع پوست خود و نیازهای آن، یک روتین پوستی مناسب برای خود ایجاد می‌کند. این روتین ممکن است شامل مراحل متفاوتی برای روز و شب باشد و بسته به نیازهای خاص پوست، ممکن است تغییر کند.

2 ماه پیش

تزریق مزوژل، راهی موثر برای بازسازی و ترمیم پوست

مزوژل یک روش جوانسازی پوست است که از ژلی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه برای تقویت و ترمیم پوست استفاده می‌کند. استفاده از مزوژل معمولاً در فرآیندهای مزوتراپی یا میکرونیدلینگ (Microneedling) صورت می‌گیرد. این فرآیند می‌تواند به تقویت و ترمیم پوست، کاهش چین و چروک، رفع لکه‌های پوستی و بهبود بافت پوست کمک کند.

2 ماه پیش

بوتاکس مو چیست و چه فوایدی دارد؟

بوتاکس مو یک درمان حالت‌دهنده عمیق است که کوتیکول‌های موهای آسیب‌دیده را با یک ماده پرکننده مانند کراتین می‌پوشاند. در واقع بوتاکس مو باعث درمان موهای ضعیف ونازک شده می‌شود و ریشه موها را تقویت می‌کند. درمان بوتاکس می‌تواند ظاهر موها را بهبود ببخشد و باعث شود که موها پرتر به نظر برسند.

2 ماه پیش

مراقبت بعد از بوتاکس شامل چه مواردی میشود؟

رعایت برخی نکات پس از بوتاکس کردن باعث می‌شود که هم نتیجه بهتری بگیرید و هم اینکه اثرات آن ماندگارتر گردد. بعد از بوتاکس نباید تا 4 ساعت بخوابید یا آرایش کنید. از فشار دادن آن ناحیه و ماساژ خودداری کنید.

2 ماه پیش

بوتاکس پیشانی و هر آنچه باید درباره آن بدانید.

بوتاکس پیشانی به عنوان یک روش محبوب در زمینه زیبایی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد که اثر موقتی دارد و برای حفظ نتیجه باید تمدید و تکرار شود. برای رفع چین و چروک‌های ریز و خط اخم می‌توان از این روش استفاده کرد. عوارض آن موقتی بوده و شامل کمی درد، قرمزی و ورم می‌شود.

2 ماه پیش

آیا بوتاکس زیر بغل در کاهش تعریق تاثیر دارد؟

بوتاکس روشی است که در آن سم بوتولیوم به پوست تزریق می‌شود و کاربرد درمانی (پزشکی) و زیبایی دارد. یکی از کاربردهای محبوب آن کاهش تعریق بیش از حد در ناحیه زیربغل است. بوتاکس زیربغل با مسدود کردن ماده شیمیایی تحریک کننده غدد عرق در بدن اثر می‌گذارد و بین 4 تا 12 ماه ماندگاری دارد و حتی ممکن است تا 14 ماه هم اثرش باقی بماند.

2 ماه پیش

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ مقایسه این دو روش زیبایی

هم پی آر پی و هم مزوتراپی، روش‌هایی برای رفع ریزش موها و رفع نازکی آنها هستند. برای تعیین این که پی آر پی مو بهتره یا مزوتراپی، باید به میزان ریزش موها، سن، الگوی ریزش و شرایط هر فرد توجه کرد. این دو روش اثرات متفاوتی دارند و بسته به شرایط فرد، درمان درست انتخاب می‌شود.

2 ماه پیش