لیفت، بهترین روش برای جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت روشی عالی برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست در نواحی مختلف است انواع لیفت با روش های مختلفی مثل لیفت با جراحی یا بدون جراحی انجام میشود

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 16 دقیقه
لیفت بهترین روش برای جوان سازی پوست و رفع چین و چروک
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

آیا به دنبال روش‌های جوان‌ سازی پوست خود بوده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالاً در کلینیک زیبایی با لیفت آشنا شده‌اید. لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند. اما این روش با چند تکنیک انجام می‌شود؟ آیا عوارضی به دنبال دارد؟ هزینه روش‌های مختلف لیفت چقدر است؟ نتایج حاصل از این روش تا چه حد راضی‌کننده است؟

اگر به دنبال جوان‌سازی پوست خود هستید و به روش لیفت فکر می‌کنید، بهتر است با متخصص پوست مو و زیبایی مشاوره داشته و از پزشک در مورد مناسب بودن این روش سؤال کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با متخصصان وجود داشته و می‌توانید سؤالات خود را با بهترین متخصصان پوست مطرح کنید.

لیفت چیست؟

شاید برخی از شما بپرسید، لیفت به چه معناست؟ باید گفت، لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد. زمانی که به متخصص پوست مراجعه می‌کنید، پزشک باتوجه‌به نوع پوست و میزان افتادگی آن بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد. در برخی افراد روش‌های غیر جراحی نتیجه‌بخش نبوده و باید به سراغ جراحی لیفت رفت.

بیشتر افراد در دهه چهل و پنجاه سالگی به دنبال روش‌های زیبایی به‌خصوص لیفت هستند. در این سن به دلیل کاهش حجم ماهیچه‌ها و ازدست‌دادن چربی تغییرات قابل‌توجهی در پوست ایجاد می‌شود. در این شرایط با انجام لیفت می‌توان این مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع لیفت

لیفت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی روش‌ها بدون جراحی بوده و به‌راحتی در کلینیک انجام می‌شوند. این روش‌ها سریع بوده و دوره نقاهت ندارند. نیازی به بیهوشی نیست و بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش‌های بدون جراحی دائمی نیستند و لازم است هرچند وقت یک‌بار تمدید شوند.

در مقابل روش جراحی نیاز به بیهوشی داشته و باید شخص دوره نقاهتی را بگذراند. در این روش نتایج چشمگیر بوده و تفاوت به‌خوبی دیده می‌شود. ازآنجایی‌که جراحی فقط یک‌بار انجام می‎‌شود و نیازی به تمدید ندارد، در طولانی‌مدت هزینه آن نیز کمتر از روش‌های غیر جراحی خواهد بود.

در ادامه کلیه این روش‌ها را به طور جزئی به شما توضیح می‌دهیم.

۱. لیفت با نخ

در لیفت با نخ از نخ‌های جراحی برای بالاکشیدن پوست استفاده می‌شود. متخصص این نخ‌ها را با زاویه مناسب وارد پوست‌کرده و به سمت بالا می‌کشد. زمانی که پوست در موقعیت مناسب قرار گرفت، انتهای نخ را بخیه می‌زند. پس از پایان کار اثری از نخ‌ها روی پوست باقی نمی‌ماند. این روش بین ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارد و نخ‌ها به‌مرور جذب بدن می‌شوند.

عوارض و خطرات لیفتینگ با نخ عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • عفونت
لیفت با نخ
در روش لیفتینگ با نخ متخصص با سوزن مخصوص، نخ را وارد پوست می‌کند.

۲. لیفت با تزریق ژل

یکی از اصلی‌ترین روش‌های لیفت بدون جراحی، لیفت با تزریق ژل است. مواد تزریقی ژل‌مانند بوده و با تزریق در هر ناحیه بلافاصله به آن قسمت حجم می‌دهند. با پرشدن این نواحی چین‌وچروک از بین رفته و تیرگی‌ها کمتر می‌شود. این ژل‌ها از مواد مختلفی تهیه می‌شوند. یکی از مواد پراستفاده در ژل اسید هیالورونیک غنی از رطوبت است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به‌مرور جذب می‌شود. ماندگاری ژل زیر پوست متفاوت است. دوام آن به نوع ژل، ناحیه تزریق شده و شرایط شخص بستگی دارد. معمولاً ماندگاری ژل‌ها بین ۶ ماه تا یک سال است.

عوارض لیفت با تزریق ژل عبارتند از:

  • کبودی
  • ورم
  • عفونت

۳. لیفت با تزریق چربی

تزریق چربی روشی نیمه تهاجمی است. در این روش بافت چربی از بدن خود شخص به‌وسیله لیپوساکشن گرفته می‌شود. معمولاً از چربی شکم و پهلوها استفاده می‌کنند. این سلول‌های چربی پردازش شده و به‌صورت یا هر ناحیه دیگر تزریق می‌شود. سلول‌های چربی زنده با بافت‌های موجود ادغام شده و خطوط و چین‌وچروک را از بین می‌برد. این روش به نسبت تزریق ژل ماندگاری بیشتری دارد و عوارض آن همانند روش تزریق ژل است.

۴. لیفت با بوتاکس

بوتاکس در لیفت قسمت‌های مختلف صورت کاربرد دارد. تزریق بوتاکس چین‌وچروک‌ها را به‌خوبی برطرف می‌کند. از این ماده بیشتر برای صاف شدن خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خط اخم استفاده می‌شود. بوتاکس در واقع سم بوتولوینوم است که با تزریق آن ماهیچه‌ها فلج می‌شوند. زمانی که ماهیچه‌ها قدرت حرکت نداشته باشند، چین‌وچروک‌ها برطرف می‌شود. در این روش بلافاصله چین‌وچروک برطرف نمی‌شود. حدوداً یک تا دوهفته باید صبر کرد تا نتایج قابل‌مشاهده شود. ماندگاری بوتاکس کوتاه بوده و تقریباً هر ۳ ماه یک‌بار باید آن را تمدید کرد.

عوارض و خطرات لیفت با بوتاکس عبارتند از:

  • قرمزی
  • ورم
  • کبودی
  • سردرد
  • افتادگی پلک
  • در موارد نادر سم از محل تزریق بیرون می‌آید.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با لیفت صورت هستی؟

با دکتر مشورت کن

۵. لیفت با جراحی

زمانی که افتادگی پوست و چین‌وچروک شدید باشد، پزشک روش جراحی را پیشنهاد می‌دهد. این روش لیفت تهاجمی بوده و نیاز به بیهوشی دارد. در روش جراحی، جراح زیبایی برش‌هایی در پوست ایجاد کرده و سپس پوست را به سمت بالا می‌کشد. در نهایت پوست اضافی را حذف می‌کند و روی برش را بخیه می‌زند. پس از انجام جراحی، بیمار باید چند ساعتی تحت‌نظر باشد و به مدت حداقل یک هفته در خانه استراحت کند.

عوارض و خطرات لیفت با جراحی بیشتر از روش‌های دیگر است. در این روش ممکن است عوارض زیر ایجاد شود.

  • واکنش به مواد بیهوشی
  • درد
  • عفونت
  • تورم
  • قرمزی
  • بازشدن بخیه‌ها
  • خونریزی

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

کاربرد لیفت در نواحی مختلف صورت و بدن

از روش‌های مختلف لیفت در صورت و بدن استفاده می‌شود. متخصص باتوجه‌به میزان افتادگی پوست و ناحیه موردنظر روش مناسب لیفت را انتخاب می‌کند.

اینفوگرافی انواع لیفت بدن
اینفوگرافی انواع لیفت بدن

لیفت گونه

برخی افراد با گذشت زمان گونه‌های افتاده پیدا کرده و دچار چین‌وچروک در این ناحیه می‌شوند. متخصص برای لیفت گونه می‌تواند از روش‌هایی مانند تزریق ژل، چربی یا نخ استفاده کند. اگر حجم گونه‌ها از بین رفته باشد و صورت فرورفته به نظر برسد، پزشک برای حجم‌دهی به گونه از ژل یا چربی استفاده می‌کند. درصورتی‌که افتادگی پوست خیلی شدید باشد، ممکن است جراحی لیفت گونه پیشنهاد شود.

لیفت بینی

بسیاری از افرادی که از جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) ترس دارند یا نمی‌خواهند از روش‌های تهاجمی استفاده کنند، به دنبال لیفت بینی هستند. این روش برای افرادی که عیوب زیادی در بینی دارند یا سایز بینی آن‌ها بزرگ است، مناسب نیست. اما نقص‌های کوچک بینی را می‌توان با روش‌های لیفت بدون جراحی برطرف کرد. پزشک برای حذف قوز بینی از ژل استفاده می‌کند. زمانی که ژل به بالا و پایین برجستگی بینی تزریق شود، سطح تیغه بینی صاف دیده می‌شود.

همچنین برای بالاکشیدن بینی می‌توان از روش نخ همراه با تزریق ژل استفاده کرد. با تزریق ژل به نوک بینی خطای دید ایجاد شده و حالت افتاده بینی برطرف می‌شود. همچنین با واردشدن نخ داخل پوست بینی، نوک بینی به سمت بالا کشیده می‌شود.

برخی افراد نیز برای لیفت موقت بینی از چسب لیفت بینی استفاده می‌کنند. این نوع چسب کاملاً بی‌رنگ و غیرشفاف است و می‌توان برای جشن‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده کرد. یک تکه چسب باریک زیر بینی قرار گرفته و به سمت بالا کشیده می‌شود. با استفاده از کرم‌پودر دیگر هیچ اثری از چسب باقی نمی‌ماند.

لیفتینگ گونه
با روش‌های مختلف لیفتینگ گونه می‌توان پوست این ناحیه را به سمت بالا کشید و به گونه‌ها حجم داد.

لیفت ابرو

با افزایش سن معمولاً ناحیه ابرو و پیشانی حالت افتاده پیدا کرده و چهره را خسته نشان می‌دهد. با لیفت ابرو می‌توان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد. پزشک برای افرادی که دچار چین‌وچروک در ناحیه اطراف ابرو باشند، تزریق بوتاکس را پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توان با استفاده از نخ ابروها را بالا کشید.

در مواردی که پوست اطراف ابرو حجم خود را ازدست‌داده باشد، پزشک روش تزریق ژل را پیشنهاد می‌دهد. در بسیاری از مواقع متخصص پوست برای ایجاد بهترین نتیجه، ترکیب دو یا چند روش را به مراجعه‌کننده پیشنهاد می‌دهد.

زمانی که افتادگی بسیار شدید باشد، نمی‌توان با روش‌های غیرجراحی به نتیجه رسید. متخصص به افراد در سنین بالا پیشنهاد می‌دهد که از روش جراحی استفاده کنند. معمولاً در جراحی، لیفت ابرو همراه با پیشانی انجام می‌شود.

لیفت شقیقه

گوشه ابرو در برخی افراد دچار افتادگی بوده و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم به طور واضح دیده می‌شود. این افراد می‌توانند با لیفت شقیقه خطوط این ناحیه را از بین ببرند. درصورتی‌که افتادگی پوست در این ناحیه شدید نباشد، روش تزریق ژل یا نخ مناسب است. بیشتر متخصصان پیشنهاد می‌دهند، این دو روش با هم انجام شوند. در این صورت با تزریق ژل چین‌وچروک‌ها تا حدودی برطرف شده و سپس با نخ گوشه ابرو به سمت بالا کشیده می‌شود.

اگر افتادگی ابرو و پلک شدید باشد، پزشک روش جراحی را پیشنهاد می‌دهد. در جراحی پوست از قسمت رویش مو نزدیک گوش برش داده می‌شود. جراح پس از ایجاد برش پوست را تا جای ممکن به سمت بالا می‌کشد.

لیفت شقیقه
با استفاده از لیفت شقیقه افتادگی پوست در قسمت شقیقه را رفع کنید

لیفت سینه

خانم‌ها به دلایل مختلفی مانند نوسانات وزنی، بارداری یا افزایش سن دچار افتادگی سینه می‌شوند. برای رفع این مشکل نیز روش‌های بدون جراحی و روش جراحی لیفت سینه کارساز است. با استفاده از روش‌هایی مانند تزریق ژل، چربی، لیفت با نخ و بوتاکس می‌توان پوست این ناحیه را صاف کرده و سینه‌ها را به سمت بالا کشید. درصورتی‌که افتادگی با نخ برطرف نشود، متخصص گزینه جراحی را انتخاب می‌کند. برخی از افراد در زمان جراحی لیفت سینه برای بزرگ‌شدن آن نیز می‌خواهند از پروتز سینه استفاده کنند. اما بسیاری از افراد لیفت سینه بدون پروتز را ترجیح می‌دهند.

لیفت گردن

آثار پیری در ناحیه گردن بیش از هر قسمت دیگری به چشم می‌خورد. برای این ناحیه نیز می‌توان از روش‌های مختلف جوان‌سازی استفاده کرد. لیفت گردن با استفاده از تزریق ژل، بوتاکس و نخ امکان‌پذیر است. در بسیاری از افراد تزریق ژل یا چربی چین‌وچروک را از بین برده و باعث سفت شدن پوست می‌شود. برای ایجاد نتیجه بهتر متخصص از نخ در کنار ژل استفاده می‌کند تا پوست به سمت بالا کشیده شود. آخرین روش پیشنهادی در افراد با سنین بالا روش جراحی بوده که معمولاً همراه با جراحی لیفت صورت انجام می‌شود.

لیفت صورت

افرادی که چین‌وچروک افتادگی زیادی در قسمت‌های مختلف صورت داشته باشند، باید لیفت صورت انجام دهند. در این حالت تنها یک ناحیه تحت عمل زیبایی قرار نمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال متخصص می‌تواند برای حجم‌دهی به گونه‌ها و رفع خطوط افقی پیشانی در این نواحی ژل تزریق کند. سپس قسمت ابروها و شقیقه را با نخ بالا بکشد. خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط لبخند و خطوط دور لب‌ها با روش‌هایی مانند تزریق ژل یا بوتاکس تا حدودی برطرف می‌شوند.

در روش جراحی نیز جراح قسمت‌های مختلف صورت را تحت عمل قرار داده و تغییرات لازم را اعمال می‌کند. در این صورت پوست قسمت پیشانی، ابروها، شقیقه و گونه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود.

لیفت غبغب : غبغب که به آن چربی سابمنتال هم می‌گویند با استفاده از چندین عمل پزشکی زیبایی قابل رفع است. جراح پلاستیک با دقت خطوط چانه و گردن را طراحی می‌کند تا خط چانه مشخص‌تری به شما بدهد. لیپوساکشن سابمنتال روش ایده‌آل برای از بین بردن غبغب است، زیرا نسبت به جراحی‌های پلاستیک تهاجمی، ایمن‌تر است و برای بی‌حس کردن ناحیه فقط از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

لیفت صورت
افرادی که چین‌وچروک افتادگی زیادی در قسمت‌های مختلف صورت داشته باشند، باید لیفت صورت انجام دهند.

لیفت چشم

برخی افراد به‌صورت ارثی یا به دلیل افزایش سن دچار تیرگی و گودی زیر چشم می‌شوند. متخصص پوست برای این افراد لیفت چشم را پیشنهاد می‌دهد. لیفت چشم حالت خسته و افتاده چشم را برطرف کرده و در جوان‌سازی پوست بسیار مؤثر است. معمولاً برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم تزریق ژل یا چربی پیشنهاد می‌شود. ژل گودی زیر چشم را پرکرده و به این ناحیه حجم می‌دهد. خطوط ریز اطراف چشم نیز با تزریق بوتاکس به‌خوبی برطرف می‌شود.

لیفتینگ با نخ باعث می‌شود چشم‌ها و ابروها به سمت بالا کشیده شوند. متخصص ممکن است، روش لیفت با نخ را در کنار تزریق ژل به‌صورت ترکیبی پیشنهاد دهد.

برای افرادی که دچار افتادگی در پلک بالا و پایین هستند، روش جراحی پلک مناسب‌تر از روش‌های غیر جراحی است. در این روش چربی اضافی در پلک برداشته شده و پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. پزشک پس از حذف پوست اضافی روی پلک بخیه می‌زند.

لیفت مژه

لیفت مژه یک تکنیک جدید برای زیباتر شدن مژه ها و به ویژه پرپشت بودن مژه است. به وسیله لیفت مژه شما مژه هایی بلندتر، ضخیم تر و فر خواهید داشتم که زیبایی بسیار زیادی در چشم های شما ایجاد میکند.

جدایی از لیفت مژه کارهایی مثل کاشت مژه و اکستنشن مژه و همچنین از مژه مصنوعی نیز استفاده میشود که هر یک از این ها روش های مختلف و همچنین هزینه های متفاوتی را در بر دارد. و چنان چه خواستید هر یک از این خدمات را روی مزه های خود انجام دهید پیشنهاد ما این است که حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا عوارضی برا شما نداشته باشد.

لمینت مژه : لمینت مژه یک روش نوین برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه است. درواقع لمینت مژه روشی شبیه ریمل زدن است با این تفاوت که این روش برای چند ماه دوام دارد و شما احتیاج به ریمل زدن نخواهید داشت.

لمینت مژه یک روش نوین برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه است
لمینت مژه روشی شبیه ریمل زدن است با این تفاوت که این روش برای چند ماه دوام دارد و شما احتیاج به ریمل زدن نخواهید داشت

لیفت پیشانی

با افزایش سن ایجاد چین‌وچروک و خطوط افقی روی پیشانی طبیعی است. این نوع خطوط را می‌توان با لیفت پیشانی برطرف کرد. با تزریق ژل به ناحیه پیشانی خطوط کم‌تر شده و کلاژن‌سازی زیرپوست انجام می‌شود. برای رفع خطوط ریز می‌توان از بوتاکس در این ناحیه استفاده کرد. اگر پوست افتاده و شل باشد، متخصص با استفاده از نخ ابرو و پیشانی را به سمت بالا می‌کشد.

درصورتی‌که افتادگی پیشانی بسیار شدید باشد، روش جراحی مناسب‌تر خواهد بود. در روش جراحی معمولاً پوست پیشانی به همراه پوست اطراف ابرو بالا کشیده می‌شود. تکنیک‌های مختلفی برای جراحی لیفتینگ پیشانی وجود دارد. ممکن است، جراح یک برش بالای سر ایجاد کرده یا از چند برش کوچک برای بالا کشیدن پوست استفاده کند.

همین الان بهترین دکتر برای مینی لیفت صورت رو پیدا کن

لیفت ران و بازو

در بسیاری از افراد با نوسانات وزنی و افزایش سن پوست قسمت ران و بازو دچار افتادگی می‌شود و در ناحیه ران ممکن است سلولیت‌هایی ایجاد شود که برای هیچ‌کس خوشایند نیست. که این حالت معمولاً متخصص تزریق ژل را پیشنهاد می‌دهد. ژل با حجم‌دهی و سفت کردن پوست به جوان‌سازی این ناحیه کمک می‌کند. اگر در رفع مشکلات این قسمت ژل تأثیرگذار نباشد، از جراحی استفاده شده و پوست به طور کامل کشیده می‌شود.

افتادگی بازو و رفع چین و چروک
افتادگی بازو و همچنین رفع چین و چروک در این قسمت با لیفت بازو انجام میپذیرد.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت

در روش‌های بدون جراحی لیفتینگ، مراقبت‌های خاصی نیاز نبوده و شخص می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند، تا چند روز از فعالیت‌های شدید مانند ورزش خودداری کنید. اما در روش جراحی دوره نقاهت چند روزه‌ای وجود داشته که باید در این مدت مراقبت‌های لازم انجام شود. برای جلوگیری از عفونت جراح داروهایی تجویز کرده که باید در ساعت معین مصرف شوند. برای جلوگیری از بازشدن بخیه‌ها باید از حرکات شدید خودداری کرد و تا چند روز استراحت کامل داشت.

ماندگاری لیفت

برای حفظ نتایج لیفت در روش‌های غیر جراحی نیاز به تمدید است. هر چه بیشتر این روش‌ها تمدید شوند، به‌مرورزمان کمتر به آن نیاز خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال در روش تزریق ژل یا روش لیفت با نخ در بدن کلاژن‌سازی انجام می‌شود. تولید کلاژن یک لایه محکم زیرپوست ایجاد می‌کند. در نتیجه پس از چند بار تمدید دیگر چین‌وچروک‌ها مثل گذشته عمیق نبوده و نیاز به مقدار کمتری ژل است.

ماندگاری لیفت
با تمدید روش‌های مختلف لیفتینگ به مرور نیاز کمتری به آن خواهید داشت. روش تزریق ژل باعث کلاژن‌سازی در پوست شده و به مرور پوست را سفت می‌کند.

هزینه لیفت چقدر است؟

هزینه لیفت بدون جراحی به نسبت روش جراحی پایین‌تر است. قیمت دقیق این خدمات به ناحیه مورد نظر و نوع مواد اولیه بستگی دارد. به عنوان مثال در روش تزریق ژل، برند ژل استفاده شده بسیار مهم بوده و در قیمت‌گذاری موثر است. ممکن است در یک ناحیه از یک سرنگ ژل استفاده شده و در ناحیه‌ای دیگر مصرف ژل بیشتر شود.

هزینه لیفت با جراحی نسبت به دیگر روش‌ها بالاتر است. ازآنجایی‌که بیمه هزینه عمل‌های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، تمامی هزینه باید توسط خود شخص پرداخت شود. هزینه جراحی باتوجه‌به تجربه و تخصص جراح و موقعیت کلینیک یا بیمارستان تعیین می‌شود.

انواع روش لیفت و جوانسازیقیمت در سال ۱۴۰۲
مزوژل جوان‌ساز صورت۳ میلیون تا ۱۰ میلیون
هایفوتراپیبین ۲ تا ۵ میلیون تومان
لیفت با نخبین ۷ تا ۲۰ میلیون تومان
میکرونیدلینگجلسه‌ای ۵۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان
کربوکسی تراپیجلسه‌ای ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان
لیفت هزینه‌های مختلفی دارد و بستگی به نوع روش و محلی که لیفتینگ را انجام می‌دهید دارد. در این جدول قیمت برخی از خدمات لیفتینگ را برای شما آورده‌ایم. این قیمت‌ها برای سال ۱۴۰۲ است.

لیفت در خانه ممکن است؟

روش‌هایی برای جوان‌سازی و لیفت خانگی وجود دارد. البته این روش‌ها همانند روش‌هایی که توسط دکتر پوست انجام می‌شود، نتیجه ندارند و نمی‌توان بلافاصله تفاوت را احساس کرد. اصلی‌ترین کار برای حفظ جوان‌سازی پوست رژیم غذایی مناسب است. داشتن رژیم غذایی سالم در کنار ورزش به سلامتی پوست کمک کرده و روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

علاوه بر تغییر سبک زندگی محصولاتی در بازار برای لیفتینگ پوست وجود دارد. به‌عنوان‌مثال کرم لیفت در برندهای مختلف موجود است. کرم لیفت به کلاژن‌سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. با مصرف چند ماهه کرم لیفت نمی‌توان به نتیجه رضایت‌بخشی رسید. برای رفع چین‌وچروک و داشتن پوستی صاف باید هر روز از این کرم استفاده کرد و پس از چند سال نتیجه قابل مشاهده خواهد بود.

آیا جای لیفت می‌ماند؟

در روش جراحی ممکن است، جای بخیه‌ها باقی بماند. به همین دلیل جراح باید برش را در ناحیه مناسب انجام دهد. به‌عنوان‌مثال برای لیفت پیشانی برش در ناحیه رویش مو یا داخل موها انجام می‌شود. به همین دلیل پس از عمل جای بخیه‌ها به طور واضح دیده نمی‌شود.

در روش‌های بدون جراحی هیچ اثری از عمل زیبایی وجود ندارد و می‌توان به‌راحتی آن را تمدید کرد. در روش لیفت با نخ، متخصص نخ‌ها را به طور دقیق بخیه زده طوری که روی پوست ردی باقی نمی‌ماند.

آیا لیفت درد دارد؟

در روش‌های غیر جراحی برای کاهش درد معمولاً استفاده از بی‌حسی موضعی پیشنهاد می‌شود. مراجعه‌کننده باید حدود نیم ساعت قبل از لیفت بی‌حسی را روی ناحیه موردنظر قرار دهد. در هیچ یک از این روش‌ها درد شدید نبوده و می‌توان آن را تحمل کرد. در روش جراحی ممکن است، کمی درد بعد از عمل احساس شود. جراح برای کاهش درد، داروهای مسکن تجویز می‌کند.

لیفت بهتر است یا هایفوتراپی؟

هایفوتراپی روشی برای جوان‌سازی است که در آن از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و به کلاژن‌سازی کمک می‌کند. درصورتی‌که افتادگی پوست شما بسیار کم بوده و خطوط ریزی روی پوست دارید، هایفوتراپی روش خوبی است. اما اگر افتادگی پوست در برخی قسمت‌ها بیشتر باشد، احتمالاً متخصص از روش‌های ترکیبی با لیفت استفاده کند.

لیفت بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های رایج است که برای ایجاد پوست سفت و صاف از فرکانس رادیویی استفاده می‌کند. انرژی از طریق گرما با سوزنی کوچک وارد پوست می‌شود. این روش به تولید کلاژن و بافت طبیعی پوست کمک می‌کند. برای ایجاد نتیجه مطلوب احتمالاً به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز خواهید داشت. در این روش بهبود کامل زخم‌ها ممکن است چند روز طول بکشد.

نمی‌توان گفت کدام یک از روش‌ها در زیبایی تأثیر بیشتری دارد. برخی پزشکان از میکرونیدلینگ در کنار روش‌های لیفت مانند تزریق ژل یا بوتاکس استفاده می‌کنند تا نتیجه بهتر شود.

چگونه بهترین دکتر برای لیفت را پیدا کنیم؟

اگر قصد جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک‌های پوست خود را دارید، بهتر است با چند متخصص پوست صحبت کنید. متخصص با بررسی پوست شما و انتظاراتتان بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد. حتماً در جلسه مشاوره نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید. عکس قبل و بعد مراجعه‌کنندگان دید خوبی از لیفت به شما می‌دهد.

درصورتی‌که برای انجام روش‌های زیبایی مانند لیفت به دنبال بهترین متخصص پوست هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصصان نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن