آیا لیفت باسن بهترین روش برای فرم دهی باسن است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت باسن یکی از روش‌های فرم‌دهی به باسن است. با کمک روش های زیادی می‌توان باسن را لیفت کرد مانند تزریق ژل، پر.تز، تزریق چربی، بوتاکس و نخ.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت باسن
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

یکی از گزینه‌هایی که اکثر بانوان برای داشتن اندامی خوش‌فرم به دنبال آن هستند، لیفت باسن است. گاهی اوقات باسن به دلیل افتادگی زیبایی خود را از دست می‌دهد. پوست و چربی اضافی ناشی از افزایش سن یا پس از کاهش وزن چشم‌گیر می‌تواند ظاهر ناخوشایندی را به این ناحیه ببخشد. این مشکل را می‌توان به کمک لیفت باسن به طرز چشمگیری بهبود بخشید. اکثر افراد به دنبال باسنی خوش‌فرم و برجسته هستند. این افراد برای بالاکشیدن باسن روش‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم در خصوص روش‌های مختلف درمان افتادگی باسن با لیفتینگ و بایدها و نبایدهای آن صحبت کنیم.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

عمل لیفت باسن چیست؟

روش‌های جراحی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌هایی است که برای لیفت و فرم‌دهی به باسن از آن استفاده می‌شود. لیفت باسن با کمک جراحی، مانند هر جراحی معمولی دیگری است. در این جراحی‌ها هم از بی‌هوشی استفاده می‌شود. جراحی معمولا بین دو تا سه ساعت بسته به ماهیت آن طول می‌کشد.

پیش از عمل، بیمار باید توسط پزشک بررسی و معاینه شود. در معاینه قبل از عمل جراح ظاهر مراجعه‌کننده را بررسی کرده و کیفیت پوست را بررسی می‌کند. سپس براین‌اساس روش مناسب برای لیفت را مشخص می‌کند.

عمل‌هایی که برای فرم‌دهی و بالاکشیدن باسن انجام می‌شوند عبارت‌اند از:

  • تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن
  • برداشتن پوست و بافت‌های اضافه‌ای که موجب شل‌شدن و بدفرم‌شدن باسن شده‌اند.

در طول عمل بسته به روش مورداستفاده، برش‌هایی در نواحی مشخص شده انجام می‌شود و برداشت چربی یا تزریق و … انجام می‌شود. سپس برش‌ها بخیه زده می‌شوند . محل جراحی پانسمان می‌شود.

در ادامه بیمار باید یک دوره مراقبتی پس از عمل را طی کند تا عوارض جراحی بهبود یابد. قرمزی، تورم، کبودی و کمی درد می‌تواند از جمله مواردی باشد که بعد از عمل لیفت باسن ممکن است بیمار با آن درگیر شود. معمولا افرادی که جراحی بالاکشیدن باسن و فرم‌دهی آن را انجام داده‌اند بعد از گذشت سه تا چهار هفته به شرایط عادی زندگی بر می‌گردند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش های لیفت و فرم‌دهی باسن

برای داشتن یک باسن لیفت‌شده و خوش‌فرم می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد. برخی از این روش‌ها جزء روش‌های جراحی یا روش‌هایی کمتر تهاجمی هستند. در کنار این روش‌ها، برخی تمرین‌ها و ورزش‌های خانگی به همراه کرم‌ها، لوسیون‌های سفت‌کننده و لیفت‌کننده باسن، رژیم غذایی و غیره هم می‌تواند به لیفت و بالاکشیدن باسن و سفت‌شدن آن کمک کند.

روش‌ انتخابی لیفت به آناتومی بیمار و نتیجه موردنظر بیمار بستگی دارد. روش‌های مختلفی مانند لیپوساکشن باسن، برداشتن پوست‌های اضافی با روش‌های جراحی و عمل پروتز باسن از جمله رایج‌ترین روش‌های جراحی برای بالاکشیدن باسن محسوب می‌شوند.

سایر روش‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای بالاکشیدن و سفت کردن باسن استفاده کرد شامل روش‌های تزریق چربی، لیفت باسن با نخ، لیفت و بالاکشیدن باسن با استفاده از تزریق بوتاکس، لیفت برزیلی باسن و غیره می‌شود. علاوه بر این روش‌ها می‌توان از روش‌های متعدد خانگی، خصوصا تمرین و ورزش‌هایی که اختصاصا برای لیفت و فرم‌دهی باسن توصیه می‌شوند، استفاده کرد.

نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص انواع روش‌های لیفت و فرم‌دهی باسن این است که میزان اثربخشی آن‌ها با هم متفاوت است. بسته به شرایط بدنی مراجعه‌کننده و هدف نهایی او از میزان لیفتینگ، نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود.از این رو برای انتخاب بهترین روش لیفت باسن حتما با یک جراح پلاستیک با تجربه مشورت کنید. در ادامه روش‌های مختلف لیفتینگ باسن را به همراه مزیت‌ها و مشکلاتی که دارند بررسی خواهیم کرد.

اینفوگرافی انواع روش های لیفت و فرم دهی باسن
اینفوگرافی انواع روش های لیفت و فرم دهی باسن

۱. لیفت باسن با روش لیپوساکشن

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای فرم‌دهی باسن استفاده کرد، روش لیپوساکشن است. البته گاهی اوقات این روش به‌صورت ترکیبی با سایر روش‌های فرم‌دهی باسن مانند پروتز و لیفت برزیلی انجام می‌شود. در لیپوساکشن بافت‌ها، چربی‌های اضافه، پوست‌های شل اطراف باسن برداشته می شود؛ درنتیجه فرم ایده‌آلی برای باسن به دست می‌آید.

لیپوساکشن یک روش جراحی و تهاجمی است و قطعا به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد و خطرات معمول عمل‌های جراحی را هم می‌توان برای آن در نظر گرفت. در این روش باید جراح دقت بالایی در میزان تخلیه چربی‌ها داشته باشد و از هر دو طرف به یک میزان چربی تخلیه کند تا حالت قرینه باسن‌ها حفظ شود.


۲. لیفت باسن با پروتز

روش دیگری که برای فرم‌دهی و لیفت از آن استفاده می‌شود، پروتز باسن است. در این روش از یک پروتز سیلیکونی برای فرم‌دهی و بزرگ کردن باسن استفاده می‌شود. با قرار دادن این پروتز انعطاف‌پذیر در باسن، می‌توان آن را به فرم دلخواه درآورد و باسنی خوش فرم و بزرگ داشت.

در بسیاری از موارد روش پروتز با روش‌های دیگری همچون تزریق چربی ترکیب می‌شود تا نتیجه‌ی بهتری به دست آید. در خصوص استفاده از این روش برای لیفت باسن هم بایدها و نبایدهایی وجود دارد که حتما باید قبل از عمل در مورد آنها تحقیق کنید، به‌خصوص حساسیت و آلرژی‌های احتمالی به پروتز.

۳. لیفت باسن با تزریق چربی

یک روش دیگر برای بالاکشیدن و فرم دادن به باسن‌های افتاده و کوچک، تزریق چربی در نواحی موردنیاز است. یکی از روش‌های شناخته‌شده و محبوب تزریق چربی به باسن، روش لیفت برزیلی باسن است.

در این روش با تزریق چربی در نواحی موردنیاز، باسن‌ها بزرگ می‌شوند و فرم موردنیاز را می‌گیرند. این کار باید بادقت بالایی انجام شود و نقاط تزریق با معاینه‌ای دقیق قبل از عمل مشخص می‌شود.

نکته قابل‌توجه در خصوص روش لیفت برزیلی این است که این روش که کمی بیشتر تهاجمی است، هدف از این روش بالاکشیدن، بزرگ‌تر کردن و برجسته‌کردن باسن است. این در حالی است که در دیگر عمل‌های لیفت باسن الزاما باسن برجسته و بزرگ نمی‌شود و تنها هدف درمان افتادگی و شل‌بودن پوست و بافت باسن است.

در روش لیفت برزیلی معمولا عمل لیپوساکشن هم انجام می‌شود تا با استفاده از این عمل، چربی از دیگر نواحی بدن برداشته شود و به بخش‌هایی از باسن که نیاز است تزریق شود. این چربی با روش‌های تخصصی از خون و دیگر مایعات بدن جدا شده و به نواحی موردنیاز تزریق می‌شود.

دنبال متخصص برای لیفت باسن می‌گردی؟

دکترتو کنارته!


۴. لیفت باسن با نخ

این روش هم یکی از مؤثرترین روش‌های بدون جراحی برای لیفت‌کردن پوست‌ افتاده و شل‌شده باسن است. این نخ‌ها که شبیه نخ‌های بخیه جراحی هستند، با قرار گرفتن زیرپوست سنتز کلاژن را تحریک می‌کنند و به‌این‌ترتیب موجب سفت شدن پوست باسن می‌شوند. این نخ ها با بلندکردن و ساختاردادن به بخش‌ها و بافت‌های آویزان باسن، به آن فرم می‌دهند.

این روش بیشتر برای درمان افتادگی باسن کارایی دارد و می‌تواند باسن‌های افتاده و بدون فرم را به بالا کشیده و سفت کند. اما این روش را نمی‌توان برای بزرگ کردن یا برجسته‌کردن باسن استفاده کرد. در واقع کارایی این روش برای لیفت، حجم‌دهی، بالاکشیدن و فرم‌دهی باسن کارایی دارد. معمولا روش بالاکشیدن باسن با نخ بین ۸ تا ۲۴ ماه ماندگاری دارد و جز روش‌هایی با تهاجم و خطر کم محسوب می‌شود.


۵. لیفت با بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای است که از آن برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پوست نواحی مختلف بدن خصوصا پیشانی، خط لبخند و خط اخم استفاده می‌شود. این ماده طبیعی ماهیچه را شل و پوست را صاف می‌کند. این عمل معمولا نیازی به مراقبت و گذراندن زمان بهبودی پس از عمل ندارد.

یکی از موارد بسیار کاربردی این روش، برای صاف‌کردن پوست و لیفت باسن است. در واقع تزریق بوتاکس را می‌توان برای فرم‌دادن باسن هم استفاده کرد. این روش می‌تواند برای سفت‌کردن باسن و فرم‌دادن به آن هم کارایی داشته باشد، اما نمی‌توان از آن برای بزرگ‌کردن باسن استفاده کرد.


۶. تزریق ژل به باسن

تزریق ژل یکی دیگر از روش‌هایی است که برای بزرگ‌کردن و فرم‌دادن به باسن استفاده می‌شود. این روش را می‌توان به‌عنوان یکی از راه کارهای مؤثر برای لیفت و بالاکشیدن باسن در نظر گرفت. خصوصا در مواردی که فرد به دلیل کاهش وزن شدید یا افزایش سن دچار افتادگی باسن شده است، تزریق ژل می‌تواند یکی از راه کارهای مؤثر دراین‌خصوص باشد. البته استفاده از این روش هم باید حتما زیر نظر پزشک باشد و فرد نباید مشکلات آلرژی و حساسیتی داشته باشد.

۷. لیفتینگ باسن با روش‌های طبیعی و غیرتهاجمی

انواع روش‌های لیفت و فرم‌دهی به باسن که در بالا به آن‌ها اشاره شد، جزء روش‌های تهاجمی هستند. روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان روش‌های خانگی و طبیعی لیفتینگ باسن یاد کرد.

رایج‌ترین و مؤثرترین آن‌ها، تمرین و ورزش‌هایی است که اختصاصا برای رفع افتادگی باسن طراحی شده‌اند. این روش‌ها را می‌توان در باشگاه یا زیر نظر مربی ورزشی انجام داد. حتی ویدئوهای آموزشی متعددی هم در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های آنلاین وجود دارند که می‌توان با دنبال‌کردن آنها افتادگی باسن را درمان کرد.

البته این روش‌ها به تداوم نیاز دارند و برای دیدن نتیجه باید کمی صبور باشید. در کنار ورزش‌هایی که برای لیفت وجود دارد، درمان‌های خانگی دیگری از جمله استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های سفت‌کننده باسن می‌تواند مؤثر باشد. برخی رژیم‌های غذایی هم می‌توانند به‌عنوان یک روش مکمل در کنار ورزش و عمل‌های لیفت به‌کار گرفته‌شوند.

butt-lift-at-home
به کمک برخی تمرینات می‌توانی عضلات باسن را تقویت کنید تا باسن برجسته‌تری داشته باشید.

لیفت باسن برای چه کسانی مفید است؟

عمل‌های لیفت باسن و درمان‌های رفع افتادگی باسن برای افراد زیر می‌تواند گزینه مناسبی باشد:

  • افرادی که اخیراً وزن بسیار زیادی کم‌کرده‌اند و پوستشان شل شده‌است.
  • افرادی که باسن آن‌ها شل و افتاده‌ شده‌است.
  • به دلیل افزایش سن و پیری، پوست اطراف باسن شل، چروک و افتاده‌ شده است و ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده است.
  • افرادی که بعد از عمل‌های جراحی چاقی و لاغری، فرم طبیعی باسنشان از بین‌رفته و تعادل اندامی آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌است.
  • بعد از بارداری
  • برای درمان سلولیت
  • کسانی که به هر دلیلی باسن آنها کوچک و بدون فرم است.
  • در روش‌هایی مانند لیپوساکشن، افراد غیرسیگاری که در ۳۰% وزن ایده‌آل خود هستند و سابقه‌ای از خونریزی‌های قبلی ندارند، می‌توانند کاندید مناسبی برای این عمل باشند.

افرادی که شرایط جسمی ضعیفی دارند و از سلامت زمینه‌ای خوب و کاملی برخوردار نیستند، به‌هیچ‌عنوان کاندید مناسبی برای عمل‌های لیفت نخواهند بود.

مراقبت‌های لازم قبل از عمل لیفتینگ باسن

بدون درنظرگرفتن این که کدام یک از انواع روش‌های درمان افتادگی باسن با لیفت را در نظر داشته باشید، باید یک سری نکات و مراقبت‌های قبل از عمل را در نظر گرفت. مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • قبل از عمل لیفت باسن مصرف الکل، دخانیات و کشیدن سیگار ممنوع است و حداقل تا چهار هفته قبل از جراحی مانند لیفت برزیلی باسن، باید هر یک از این موارد را ترک کنید. نیکوتین می‌تواند حالت ارتجاعی پوست را از بین ببرد. الکل هم با داروی بیهوشی تداخل دارد.
  • نداشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و چربی خون بالا
  • مصرف مولتی‌ویتامین از دوهفته قبل از عمل لیفت باسن
  • قطع مصرف داروهای ضدبارداری در زنان از یک ماه قبل از عمل، چرا که این داروها می‌توانند موجب افزایش ریسک ترومبوز و بیماری‌های وریدی شوند.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، عمل‌های جراحی مختلفی برای لیفت باسن وجود دارد. مراقبت‌های بعد از عمل به روش انتخابی شما بستگی دارد. برای مثال مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن یا لیفت با نخ متفاوت است. پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل شما را به‌صورت کامل و دقیق راهنمایی خواهد کرد. در ادامه مراقبت‌های بعد از عمل لیفت برزیلی را بررسی می‌کنیم.

مراقبت‌های لازم پس از لیفت برزیلی باسن

لیفت باسن برزیلی یکی از روش‌های ویژه و بسیار پرکاربرد برای بزرگ کردن باسن است. از آن جایی که در این روش که یک روش جراحی است، چربی از نواحی مختلف بدن مانند پهلو و کمر و ران به روش لیپوساکشن خارج شده و برای تقویت و تغییر شکل بخش‌هایی از باسن استفاده می‌شود. بعد از این عمل شما به یک سری مراقبت‌ها نیاز دارد.

این عمل ظریف، کبودی، درد و تورم بسیار خفیفی در اطراف باسن و نواحی که لیپوساکشن در آن جا صورت‌گرفته است به وجود می‌آورد. بیماران معمولا حدود یک هفته بعد از جراحی می‌توانند به روال عادی خود بازگردند. از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از انجام عمل لیفتینگ باسن برزیلی، نیاز به پوشیدن لباس‌های فشرده بعد از عمل است. آن‌ها باید این لباس‌ها را بپوشند تا باسن فرم موردنظر را به خود بگیرد.

رژیم غذایی و رعایت اصول تغذیه‌ای هم باید بعد از لیفت برزیلی باسن رعایت شود. برای مثال مصرف الکل تا دوهفته بعد از عمل ممنوع است. مصرف دقیق داروهای تجویزشده به‌خصوص آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت و برخی کرم‌ها برای بهبود جای زخم ضروری است. همچنین مراجعه مرتب به پزشک معالج برای بررسی شرایط زخم و روند بهبودی هم از موارد مهم در مراقبت‌های پس از لیفت برزیلی باسن هستند.


عوارض و خطرات احتمالی بالا کشیدن باسن

روش‌های درمان افتادگی باسن به‌صورت کلی جزء روش‌های ایمن محسوب می‌شوند. بااین‌حال بسته به روش درمانی موردنظر، ممکن است برخی خطرات و عوارض جانبی مشاهده شود. از متداول‌ترین عوارض می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • کبودی و درد در محل برش یا تزریق
  • جابه‌جا شدن یا فرورفتگی چربی در محل تزریق
  • تورم و خونریزی در ناحیه‌ای که چربی برداشته شده یا تزریق چربی، ژل و بوتاکس انجام شده است.
  • ایجاد جای زخم در برخی موارد
  • نکروز بافت
  • در موارد بسیار نادر جراحی‌های لیفت باسن می‌تواند موجب بروز تب و ترشحات عفونی در محل عمل شوند.
  • خطرات بیهوشی عمومی و واکنش‌های آلرژیک نسبت به داروی بیهوشی یا واکنش‌های حساسیتی پوستی به تزریق ژل، بوتاکس یا پروتز، واکنش‌هایی مانند تنگی نفس و افزایش ضربان قلب از موارد خطرساز محسوب می‌شوند.
  • عوارض قلبی عروقی
  • خونریزی‌های احتمالی.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه نمایید؟

در صورت مشاهده این علائم مراجعه به پزشک ضروری است:

  • بروز عفونت
  • ماندگاری جای زخم‌ها و بخیه‌ها
  • بروز واکنش‌های حساسیتی
  • درد مداوم
  • تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب و تپش قلب غیرعادی
  • خونریزی‌های ادامه‌دار و نامتعارف.

علاوه بر این‌ها در این موارد هم باید حتما به پزشک معالج مراجعه کرد:

  • اگر بر اساس بازه زمانی مشخص‌شده، نتیجه موردنظر را از عمل لیفتینگ باسن نگرفتید.
  • حالتی نامتقارن در باسن‌های لیفت‌شده مشاهده شود.
  • پوست باسن حالتی‌افتاده و شل به خود بگیرد.
butt-lift-surgery
تفاوت پروتز باسن و لیفت در این است که پروتز باعث برجسته و بزرگ‌شدن باسن هم می‌شود اما لیفت الزاما باسن را بزرگ‌تر یا برحسته‌تر نمی‌کند.

لیفت باسن با پروتز باسن چه تفاوت دارد؟

لیفت و عمل پروتز باسن هر دو برای فرم‌دادن و افزایش زیبایی اندام فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بااین‌وجود تفاوت‌هایی بین این دو روش وجود دارد. در پروتز باسن معمولا هدف اصلی علاوه بر بالاکشیدن باسن، فرم دادن، بزرگ کردن و برجسته‌تر کردن آن است. در این روش یک جسم خارجی در باسن جای‌گذاری خواهد شد.

اما در مقابل لیفت باسن برای درمان افتادگی است و الزاما با این روش باسن بزرگ‌تر و حجیم‌تر نخواهد شد. چه‌بسا در مواردی حتی باسن بسیار کوچک باقی می‌ماند و برجستگی و حجم قابل‌توجهی پیدا نمی‌کند. در لیفت باسن، هدف رفع افتادگی و شل بودن باسن و ازبین‌رفتن پوست و بافت اضافه اطراف آن است.

تفاوت لیفت برزیلی و ایمپلنت باسن

لیفت باسن برزیلی از بافت‌های چربی خود فرد برای افزایش حجم و ایجاد فرم دلخواه باسن استفاده می‌کند. در این روش چربی اضافی از نواحی دیگر برداشته می‌شود، پاک‌سازی می‌شود و به طور ماهرانه‌ای به باسن پیوند داده می‌شود تا ناحیه‌ی موردنظر را شکل دهد.

از سوی دیگر، ایمپلنت از مواد پزشکی که در داخل بدن قرار داده می‌شوند استفاده می‌کند تا شکل و ظاهر بهتر و جوان‌تری را برای باسن ایجاد کند. تمام افراد کاندید مناسبی برای هر دو روش نیستند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری حتما با یک جراح پلاستیک مجرب مشورت کنید.

می‌خوای باسن خوش فرمی داشته باشی؟ مشاوره بگیر!

لیفت باسن چقدر ماندگاری دارد؟

میزان ماندگاری نتایج حاصل از لیفت و فرم‌دهی باسن به روش مورداستفاده بستگی دارد. برای مثال همان‌طور که گفته‌شد در خصوص روش لیفت با نخ، این مدت‌زمان بین ۸ تا ۲۴ ماه متغیر است. بااین‌حال رعایت یک سری موارد در مدت ماندگاری نتیجه لیفتینگ باسن بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

در خصوص روش‌های جراحی مانند تزریق چربی یا لیفت برزیلی باسن، در صورت ثابت نگه‌داشتن وزن و رعایت اصول تغذیه‌ای، ماندگاری نتیجه حاصل از عمل بسیار طولانی‌مدت خواهد بود.

نتایج لیفتینگ باسن می‌توانند سال‌ها باقی بمانند (در بسیاری از موارد تا ۲۰ سال یا حتی بیشتر). البته هیچ چیزی نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند، بنابراین بهترین راه برای اطمینان از ماندگاری نتایج این است که تاحدامکان یک رژیم غذایی سالم با یک برنامه‌ی ورزشی منظم داشته باشید. تغییرات چشمگیر در وزن می‌توانند تاثیر منفی بر شکل باسن جدید شما داشته باشند.


لیفت باسن به روش سنتی در مقابل لیفت باسن برزیلی: کدام یک بهتر است؟

ناحیه‌ی گلوتئال در هر فرد متفاوت است و نتیجه‌ی جراحی لیفت باسن به شرایط فرد بستگی دارد، از این رو ممکن است نتایج از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشند. به‌طورکلی، هم لیفت باسن به روش سنتی و هم لیفت باسن برزیلی می‌توانند به باسن حالت سفت‌تر، خوشایندتر و جذاب‌تری بدهند.

لیفت باسن به روش سنتی ممکن است نتایج چشمگیرتری به همراه داشته باشد، زیرا با ازبین‌بردن لایه‌های ناخواسته‌ی چربی، بافت و پوست اضافی و شل شده همراه است. از طرف دیگر، لیفت باسن برزیلی بیشتر بر تغییر شکل بدن تمرکز دارد. این روش، چربی‌های ناخواسته را از نواحی دیگر بر می‌دارد و با استفاده از آن‌ها باسن را پر می‌کند که در نتیجه‌ی آن باسن برجسته‌تر به نظر می‌رسد.

هر دو عمل می‌توانند ظاهر باسن را به روش‌های مختلفی بهبود بخشند. لیفت باسن به روش سنتی، برای کاهش سایز باسن مناسب است. اما اگر بافت اضافی کافی ندارید، می‌توانید از ایمپلنت برای شکل‌دهی به باسن استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید که لیفت باسن برزیلی به باسن حجم می‌دهد و ظاهر جذاب‌تر و جوان‌تری به آن می‌بخشد.

نتایج حاصل از هر یک از این روش‌ها می‌توانند برای سال‌ها باقی بمانند، البته اگر از بدنتان مراقبت کنید و از هرگونه تغییر وزن چشمگیری خودداری کنید.

در دکترتو با بهترین جراح پلاستیک آشنا شوید، با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

آیا لیفت روش مناسبی برای فرم‌دهی به باسن است؟

این روش درمانی در صورتی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که فرد شرایط لازم برای این عمل را داشته باشد. باید بدانید که نتیجه‌ی عمل لیفت به روش انتخابی، شرایط فرد و مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد.

گاهی اوقات روش‌های غیرجراحی مانند لیفت باسن با نخ یا تزریق ژل باسن و بوتاکس نتیجه مناسبی دارند و نیازی به روش‌های جراحی نیست. در مقابل هم گاهی میزان افتادگی باسن در حدی است که این روش‌ها نمی‌توانند نتیجه مناسبی را داشته باشند و بهترین راه‌حل برای رفع افتادگی باشن، جراحی است.


آیا لیفت باسن باعث افزایش حجم باسن می‌شود؟

همیشه نه! اگر پوست آویزان یا شل دارید یا در زیر باسنتان چین‌وچروک وجود دارد و نمی‌خواهید باسن بزرگ‌تری داشته باشید، لیفت باسن بدون ایمپلنت گزینه‌ی ایده‌آلی برای شماست. اما اگر به دنبال حجم‌دادن به باسن خود هستید، ممکن است بخواهید پروتز یا لیفت برزیلی را در نظر بگیرید.

هر یک از این روش‌ها می‌توانند به پُرتر، گردتر و جوان‌تر نشان‌دادن باسن شما کمک کنند. همان‌طور که گفته شد، اگر چربی اضافی زیادی در جای دیگری از بدن خود دارید که می‌تواند به باسنتان پیوند زده شود، لیفت باسن برزیلی ممکن است گزینه‌ی بهتری برای شما باشد. اما اگر چربی اضافی ندارید، ایمپلنت بهترین گزینه برای دستیابی به اهدافتان است.


چقدر طول می‌کشد تا نتایج لیفت باسن مشخص شود؟

نتیجه‌ی نهایی عمل بالابردن و فرم‌دهی باسن در روش‌های مختلف متفاوت است. از طرفی مراقبت‌های بعد از عمل هم تأثیر زیادی در نتیجه به‌دست‌آمده و میزان رضایت بیمار خواهد داشت.

داشتن بهداشت خوب، سبک زندگی سالم، ورزش‌کردن و رژیم غذایی مناسب جهت داشتن یک وزن ثابت می‌تواند نتیجه را به‌مراتب مطلوب‌تر کند. در کنار این موارد قطعا میزان تجربه و مهارت جراح پلاستیک هم در نتیجه نهایی بی‌تأثیر نخواهد بود. از این رو قبل از عمل تحقیقات کاملی انجام دهید و بهترین جراح پلاستیک را برای این کار انتخاب کنید. در این مسیر می‌توانید از مشاوره دکترتو کمک بگیرید.

به‌صورت کلی نتیجه نهایی را می‌توان بعد از گذشت تقریباً چند هفته تا چند ماه مشاهده کرد. مدت زمان لازم برای دیدن نتیجه‌ نهایی به روش انتخابی لیفت بستگی دارد. این بازه زمانی برای مثال در خصوص عمل لیفت برزیلی باسن تا ده ماه است. برای سازگاری مجدد پوست با شکل جدید باسن و بهبود یافتن کامل اسکارها، گذر زمان لازم است.

در کل اما درک این نکته مهم است که نتیجه‌های به‌دست‌آمده از عمل‌های مختلف لیفت باسن می‌تواند تا حدود زیادی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد و هیچ راهی برای تضمین صددرصدی نتایج وجود ندارد. مهم‌تر اینکه نتیجه‌ی عمل از فردی به فرد دیگر ممکن است متغیر باشد.


هزینه عمل لیفت باسن چقدر است؟

هزینه‌ی درمان افتادگی باسن با لیفت به روش درمانی انتخابی شما، میزان افتادگی باسن و نیاز درمانی بیمار بستگی دارد. هزینه‌های جانبی مانند هزینه بستری، بیمارستان، بیهوشی و سایر موارد هم باید در برآورد کلی هزینه‌ لحاظ شود.

نکته مهم دیگر در تعیین هزینه‌های درمانی، شرایط مراجعه‌کننده و میزان کاری است که باید برای او انجام شود. در واقع فرم بدن، میزان افتادگی، میزان شل بودن و نیاز به تزریق یا برداشتن چربی همگی در تعیین هزینه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. قطعا هرچقدر عمل طولانی‌تر و پیچیده‌تر باشد، هزینه‌ها هم بیشتر خواهد بود. در نهایت میزان اعتبار جراح را هم باید در تخمین هزینه عمل باسن لحاظ کرد.

hi-lift-result
ماندگاری نتیجه لیفت باسن به روش انتخابی بستگی دارد، روش‌هایی تزریق ژل یا چربی و نخ ماندگاری کمتری دارند.

راهنمای مراجعه به پزشک

امروزه داشتن باسن برجسته و خوش‌فرم یکی از معیارهای جذابیت و زیبایی به شمار می‌شود، از این رو افراد زیادی به دنبال انجام آن هستند. روش‌های مختلفی برای لیفت و برجسته کردن باسن وجود دارد. اگر تصیممی به انجام لیفت باسن دارید، بهتر سات در مورد روش‌های آن به‌خوبی تحقیق کنید. یک نکته مهم برای گرفتن بهترین نتیجه از لیفت، انتخاب بهترین جراح پلاستیک است. ممکن است پزشکان و جراحان مختلفی ادعای توانایی انجام لیفت و بالا کشیدن باسن را داشته باشند اما دانش و مهارت لازم را نداشته باشند. برای انجام عمل‌های مختلف لیفتینگ باسن بهترین گزینه مراجعه به جراح زیبایی و پلاستیک است.

برای پیدا کردن بهترین جراح پلاستیک و زیبایی به سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر آشنایی با بهترین جراحان پلاستیک کشور می‌توانید در کمترین زمان با چندین پزشک و جراح مختلف به صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. در دکترتو همچنین می‌توانید به سادگی وقت ویزیت رزرو کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

طول این عمل تا حد زیادی به نوع و وسعت جراحی بستگی دارد. به‌طورکلی لیفت باسن به روش سنتی (همراه ایمپلنت یا بدون آن)، حدود ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. جراحی لیفت باسن برزیلی به‌ شرایط بیمار، تعداد نواحی تحت درمان با لیپوساکشن و هر عمل دیگری که به طور هم‌زمان انجام می‌شود بستگی دارد. به‌طورکلی این عمل حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

 

در طول عمل، چیزی احساس نخواهید کرد. به لطف بیهوشی، کاملا راحت خواهید بود و در تمام طول عمل هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد. ممکن است بعد از جراحی کمی درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط را تجربه کنید، اما می‌توانید به‌راحتی با داروهای مسکن آن را کنترل کنید.

 

در بیشتر موارد، چند روز اول تا یک هفته بعد از جراحی، سخت‌ترین دوران خواهد بود و بیماران درد و ناراحتی خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند. این درد به‌راحتی با داروهای مسکن تجویزی کنترل می‌شود. همچنین ممکن است مقداری ورم یا بی‌حسی وجود داشته باشد که هر دو باید در عرض چند هفته محو شده و کاملا از بین بروند.

بیشتر عمل‌های لیفت باسن به‌صورت سرپایی انجام می‌شوند و چند ساعت پس از برطرف‌شدن بیهوشی، اجازه دارید که به خانه برگردید. فقط درصورتی‌که جراحی پیچیده‌تر از نرمال باشد یا بیمار در معرض خطر بالاتری باشد، به بستری شدن نیاز است.

در حال حاضر، هیچ کرم، قرص یا ابزاری وجود ندارد که بتواند نتایجی مشابه با لیفت باسن با جراحی به شما می‌دهد. مطمئنا می‌توانید عضلات باسن خود را با تمرینات قدرتی تقویت کنید، اما این کار فقط می‌تواند عضلات را سفت‌تر و تقویت کند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن