پروتز باسن چیست؟ آشنایی با مزایا و عوارض روش بزرگ کردن باسن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پروتز باسن یکی از انواع روش‌های بزرگ کردن باسن است که بیشتر در افرادی با بافت عضله‌ای کم یا عضلات صافی در این ناحیه، به منظور خوش فرم کردن باسن، استفاده می‌شود. ماندگاری جراحی ایمپلنت باسن تا ۱۰ سال طول می‌کشد و بعد از آن نیاز به ترمیم دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

پروتز باسن چیست؟ آشنایی با مزایا و عوارض روش بزرگ کردن باسن
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهی برای افزایش سایز باسن خود هستند. ایجاد اندام و باسن خوش‌فرم برای افراد زیادی مهم است. پروتز باسن یک راه حل عالی برای بزرگ کردن، سفت کردن و خوش‌فرم کردن باسن است. با این روش باسن حجیم‌تر شده و انحنای بدن بیشتر می‌شود.

پروتز باسن به انگلیسی «buttock implants» گفته می‌شود. برای انجام عمل پروتز باسن حتما با جراح پلاستیک باتجربه و حرفه‌ای مشاوره داشته باشید. جراح شما را از مزایا و معایب این روش آگاه می‌کند. انتخاب بهترین جراح پلاستیک برای عمل باسن عوارض ناشی از جراحی را به حداقل می‌رساند.

برای دریافت نوبت مشاوره حضوری و آنلاین از بهترین جراحان پلاستیک، می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با ایمپلنت باسن آشنا شویم.

پروتز باسن چیست؟

اگر باسن شما بسیار کوچک است یا حالت گرد ندارد، می‌توانید از جراحی پروتز باسن استفاده کنید. این جراحی باسن‌های افتاده را خوش‌فرم کرده و باعث برجسته شدن این ناحیه می‌شود. برای انجام این عمل از پروتز استفاده می‌شود.

پروتزها از جنس سیلیکون نرم و نیمه جامد هستند. این پروتزها شبیه پروتزهای سیلیکونی هستند، که در عمل پروتز سینه استفاده می‌شوند. البته سیلیکون باسن باید بسیار مقاوم‌تر باشد. این پروتزها نباید از جنس ژل باشند و با تزریق ژل به باسن تفاوت دارند. در این صورت با نشستن و فشار روی پروتز احتمال نشتی وجود خواهد داشت.

جراح پلاستیک با ایجاد برش پروتزها را در باسن قرار داده و باعث ایجاد باسن بزرگ و خوش‌فرم می‌شود. به این عمل جراحی گلوتئال نیز گفته می‌شود. در سال‌های اخیر بسیار رواج داشته و تعداد متقاضیان آن تنها در ۱۵ سال ۲۵۲ درصد افزایش داشته است. محبوب‌ترین جراحی‌های مربوط به باسن شامل پروتز باسن، لیفت باسن و تزریق چربی است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

هدف از انجام عمل ایمپلنت باسن چیست؟

ایمپلنت‌های باسن شکل محکم‌تر و گردتری را برای باسن ایجاد می‌کنند. کاشت پروتز ممکن است گزینه خوبی برای افرادی که عضلات کوچکتر و لاغرتری در باسن خود دارند باشد.

انواع مدل پروتز و روش‌ های بزرگ کردن باسن کدامند؟

دو نوع پروتز باسن یا گلوتئال وجود دارد. این پروتزها یا گرد بوده و یا بیضی هستند. پزشکان زیادی پروتزهای گرد را برای انجام عمل پروتز پیشنهاد می‌دهند. قرار دادن پروتزهای بیضی نسبت به پروتزهای گرد بسیار آسان‌تر است. اما بیشتر بیماران باسن کشیده را نمی‌پسندند. علاوه بر این در صورت چرخیدن پروتزهای بیضی، تغییر شکل در باسن ایجاد می‌شود.

همانطور که گفتیم، باسن را می‌توان از روش‌های مختلفی بزرگ کرد. جراح پلاستیک با معاینه باسن و بررسی انتظارات شما بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد. برخی از روش‌های متداول بزرگ کردن باسن عبارتند از:

انواع روش بزرگ کردن باسنتوضیحات
تزریق چربیبه این روش عمل لیفت باسن برزیلی نیز گفته می‌شود. در این روش جراح ناحیه‌ای مثل شکم، پهلو یا ران را لیپوساکشن کرده و چربی بدن را به باسن تزریق می‌کند.
تزریق فیلردر این روش فیلری به نام Sculptra به بافت نرم باسن تزریق می‌شود. این عمل زیبایی در مطب پزشک و در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد. در زمان تزریق فیلر حجم کمی به باسن اضافه می‌شود. طی هفته‌ها یا ماه‌های بعد با تولید کلاژن اضافی به حجم این ناحیه افزوده می‌شود.
تزریق هیدروژل و سیلیکون به باسناین روش به نسبت ارزان بوده و موقتی است. تزریق هیدروژل خطرات وعوارض زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. تزریق سیلیکون باعث تغییر شکل و ایجاد زخم قابل توجه می‌شود. حتی در مواردی این روش می‌تواند کشنده باشد.
پروتز باسناز پروتزهای سیلیکونی و نیمه جامد استفاده شده و با ایجاد برش در باسن قرار می‌گیرد. این روش دائمی بوده و در صورت قرارگیری درست نیازی به جراحی دوباره نیست.
بهترین روش‌ های بزرگ کردن باسن چیست؟

آیا پروتز باسن سایزهای مختلفی دارد؟

پروتز باسن همانند پروتز سینه در اندازه و شکل‌های مختلف وجود دارد. حتی پروتزها می‌تواند به صورت سفارشی برای بیمار طراحی شود. پروتزها در دو مدل بیضی و گرد هستند. جراح برای انتخاب اندازه و شکل مناسب پروتز، معاینه فیزیکی انجام داده و اندازه ماهیچه‌ها را بررسی می‌کند. تراکم و سفتی عضلات عاملی تعیین کننده در ضخامت پروتز است.

ترکیب عمل پروتز باسن با لیفت باسن برزیلی به چه صورت است؟

جراح می‌تواند، پروتز باسن را با لیفت باسن برزیلی (BBL) ترکیب کند. در این روش چربی‌های اضافی بدن با عمل جراحی لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن برداشته و به ناحیه باسن منتقل می‌شود. به این تکنیک پیوند چربی، انتقال چربی یا تزریق چربی هم می‌گویند. برخی جراحان پلاستیک معتقدند، این روش ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.

البته اگر جراح شما تجربه و مهارت کافی داشته باشد، با انتخاب پروتز باسن در اندازه و شکل مناسب می‌تواند شکل طبیعی در باسن ایجاد کند.

تفاوت پروتز باسن با تزریق چربی چیست؟ (چرا روش پروتز باسن از روش تزریق چربی بهتر است؟)

در عمل بزرگ کردن باسن از پروتزهای سیلیکونی برای برجسته کردن و خوش‌فرم کردن باسن استفاده می‌شود. اما در روش تزریق چربی بافت چربی بدن خود شخص کاربرد دارد. در این روش چربی با لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن گرفته شده و به باسن تزریق می‌شود.

روش تزریق چربی برای افرادی که از عوارض جراحی پروتز باسن می‌ترسند و می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند، مناسب است. اما این نکته را در نظر داشته باشید، که تزریق چربی یا لیفت باسن برزیلی به رفع افتادگی پوست کمکی نمی‌کند.

از آن‌جایی که روش تزریق چربی به اندازه پروتز باسن برجستگی ایجاد نمی‌کند، برخی افراد این عمل را در دو مرحله انجام می‌دهند. همچنین در افرادی که بسیار لاغر هستند و چربی کافی ندارند، نمی‌توان از روش تزریق چربی استفاده کرد.

بزرگ کردن باسن با ورزش ممکن است؟

ورزش در طولانی مدت می‌تواند به خوش‌فرم شدن عضلات باسن کمک کند. بدون شک تاثیرات جراحی به طور قابل توجهی بیشتر بوده و در عرض چند ماه می‌توان آثار آن را مشاهده کرد. اما بزرگ کردن باسن با ورزش نیاز به تمرین طولانی مدت دارد.

مزیت این روش این است، که دیگر خطرات و عوارض جراحی شمارا تهدید نمی‌کند و به سالم‌ترین شکل می‌توانید باسن خود را بزرگ و خوش‌فرم کنید.

انجام ورزش‌هایی که شکم را هدف قرار می‌دهند، به تقویت عضلات باسن نیز کمک می‌کنند. حرکاتی مانند اسکوات در بزرگ شدن و لیفت باسن بسیار موثر است. در کلیه حرکاتی که نیاز به بالا بردن پا دارد، فشار و کششی به عضلات باسن وارد شده و تاثیر مثبتی در این ناحیه می‌گذارد.

بزرگ کردن باسن با ورزش ممکن است؟
انجام حرکات ورزشی مانند اسکوات در خوش‌فرم شدن باسن بسیار موثر است.

بهترین روش برای بزرگ کردن، سفت کردن و خوش‌ فرم کردن باسن چیست؟

اگر به دنبال روش‌های سالم و بدون عوارض برای خوش‌فرم کردن باسن هستید، انجام مداوم ورزش می‌تواند بسیار مفید باشد. در روش‌های مختلف جراحی باسن، پزشک با توجه به اندام و انتطارات شما بهترین روش بزرگ کردن باسن را پیشنهاد می‌دهد. اگر به دنبال ظاهری طبیعی و نچرال هستید، تزریق چربی مناسب است. اما برای برجسته کردن باسن به شکل مشخص‌تر گزینه پروتز باسن می‌تواند گزینه بهتری باشد.

مزایای عمل پروتز باسن چیست؟

عمل زیبایی باسن به ایجاد باسن خوش‌فرم و بزرگ کمک می‌کند. انجام جراحی پروتز باسن می‌تواند برای شخص مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • این روش می‌تواند اندامی با انحنا و خوش‌فرم ایجاد کند.
  • پروتز باسن یک روش دائمی برای بزرگ کردن باسن محسوب می‌شود.
  • این روش شکل کاملا طبیعی به باسن می‌دهد.
  • پروتزهای باسن می‌توانند به صورت سفارشی طراحی شده و با بدن بیمار تناسب داشته باشند.

مزایای پروتز باسنمعایب و عوارض پروتز باسن
سفارشی هستند و با بدن بیمار تناسب دارندعفونت
کاملا طبیعیخونریزی زیاد بعد از عمل
ایجاد اندامی با انحنا و خوش‌فرمدرد
روش دائمیزخم
—-تغییر رنگ پوست
مزایا و عوارض پروتز باسن

عمل پروتز باسن مناسب چه افرادی است؟

جراحی پلاستیک باسن برای افرادی که در ناحیه باسن چربی و عضله کافی ندارند، بسیار مناسب است. این پروتزها می‌توانند باسن را برآمده و گرد کنند. این روش برای افرادی که پوست خیلی شل ندارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. به طور کلی افرادی با شرایط زیر می‌توانند، کاندید مناسب برای پروتز باسن باشند.:

  • اخیرا وزن کم کرده و شکل طبیعی و برجسته باسن آن‌ها از بین رفته است.
  • حالت باسن آنآلبببآن‌ها خیلی صاف یا مربعی شکل است.
  • احساس کنند، برجستگی باسن می‌تواند انحنای بدن آن‌ها را متناسب‌تر کند.
  • تمایل دارند، علائم پیری در بدن را رفع کنند.

آیا عمل پروتز باسن روش مناسبی برای شماست؟

همین الان با جراح پلاستیک مشورت کن.

مراحل انجام جراحی پروتز باسن چیست؟

جراحی زیبایی باسن؛ تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. برای انجام عمل باسن ابتدا دو برش ۷ یا ۸ سانتی‌متری در باسن ایجاد می‌شود. برش‌ها می‌تواند در بالای باسن، پایین یا وسط باسن ایجاد شود. جراح برش را باز کرده و از گیره‌ای برای باز ماندن آن استفاده می‌کند. در این حالت به عضلات باسن و ران دسترسی دارد.

زمانی که پروتز در موقعیت مناسب قرار گرفت، ماهیچه و لایه‌های پوست بخیه زده می‌شود. ممکن است پس از جراحی از لباس مخصوصی برای فشار روی باسن استفاده شود. این فشار تورم را کاهش داده و مدت زمان بهبودی را کوتاه می‌کند.

نواحی قرار گیری پروتز در باسن کجاست؟

پروتز باسن می‌تواند در دو موقعیت قرار گیرد. این پروتز یا روی عضله باسن بوده و یا داخل عضله گذاشته می‌شود. بیشتر متخصصان جراحی باسن معتقدند، پروتز باسن باید داخل عضله باشد. در غیر این صورت خطر عوارضی مانند خطوط غیر طبیعی روی باسن، افتادگی با گذشت زمان، نازک شدن لایه‌های چربی و ایجاد انقباض کپسولی وجود دارد.

منظور از انقباض کپسولی ایجاد بافتی سخت در اطراف پروتز است. این بافت می‌تواند دردناک باشد و شکل طبیعی باسن را از بین ببرد. برخی افراد نیز ممکن ست با تزریق فیلر به گودی بغل ران اندام مورد نظر خود را به دست آورند و نیازس به پروتزگذاری نداشته باشند.

مراحل انجام جراحی پروتز باسن چیست؟
تصویر عمل پروتز باسن و نحوه قرارگیری پروتزها

سایز نرمال پروتز باسن چقدر است؟

معمولا پزشکان پروتز ۱۸۰ تا ۳۵۰ سی سی را انتخاب می‌کنند. اگر مراجعه کننده درخواست پروتز بزرگتر داشته باشد اندازه آن حتی به ۵۰۰ سی سی هم می‌تواند تغییر کند.

ماندگاری جراحی پروتز باسن چقدر است؟

پروتز باسن یک روش دائمی برای بزرگ کردن باسن محسوب می‌شود. میزان موفقیت این جراحی بالا است. البته حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد، نتایج اصلی عمل باسن مشاهده شود. در برخی افراد پس از چند سال امکان جابجایی یا شکستن پروتزها وجود دارد. این افراد برای حفظ نتایج باید دوباره عمل جراحی انجام دهند.

متن انگلیسی:
Butt Implants have two main shapes: 1) Round and 2) Anatomic also known as Butt Shaped (which is essentially oval).
ترجمه فارسی:
ایمپلنت‌های باسن دو شکل اصلی دارند: ۱. گرد ۲. آناتومیک که به شکل باسن نیز معروف است (در اصل بیضی است).

به نقل از سایت swancenteratlanta

نکات مهم قبل از جراحی پروتز باسن

برخی از مهمترین نکاتی که باید قبل از پرتز گذاری بدانید:

  • قبل از انجام جراحی ممکن است، جراح پلاستیک از شما بخواهد آزمایش خون بدهید.
  • حتما باید داروهای مصرفی و سابقه پزشکی خود را به دکتر اطلاع دهید.
  • اگر سیگار می‌کشید، باید حدود ۳ هفته قبل عمل و ۴ هفته بعد از عمل از کشیدن آن خودداری کنید.
  • مصرف برخی داروها مانند آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی باعث رقیق شدن خون می‌شوند. این داروها خطر خونریزی حین عمل و پس از آن را افزایش می‌دهند.
اینفوگرافی مراقبت‌های بعد از جراحی پروتز باسن
اینفوگرافی مراقبت‌های بعد از جراحی پروتز باسن

مراقبت‌ های بعد از جراحی پروتز باسن

مراقبت‌های پس از عمل پروتز باسن بسیار مهم است. عدم رعایت این موارد و انجام فعالیت‌های شدید می‌تواند، عوارض سنگینی ایجاد کند:

  • برخی افراد ممکن است، پس از انجام جراحی پروتز باسن کمی درد داشته باشند. پزشک داروهای مسکن تجویز می‌کند. این داروها باید در وقت تعیین شده مصرف شوند.
  • بعد از جراحی باید لباس‌های تنگ بپوشید.
  • ممکن است، جراح از شما بخواهد لباس مخصوص این عمل را تهیه کنید. فشرده شدن پروتز و برش‌ها باعث کاهش تورم و بهبودی سریع‌تر آن می‌شود.
  • پزشک در مورد رژِیم غذایی توصیه‌هایی به شما می‌کند.
  • تا ۴۸ ساعت نباید حمام کنید.
  • حداقل تا ۲ هفته بعد از عمل جراحی باید از خوابیدن به پشت یا نشستن روی باسن خودداری کنید.
  • تا ۴ هفته نباید هیچ فعالیت سنگینی داشته باشید.
  • خودداری از کشیدن سیگار حداقل تا ۴ هفته بعد از عمل باید رعایت شود.
  • نتایج اصلی پروتز باسن حدود ۳ ماه بعد جراحی قابل مشاهده خواهد بود.

نکته مهم: حتما باید پزشک پس از عمل هر چند وقت یک بار شما را معاینه کند. جراح در صورت مشاهده برخی عوارض مجبور به جراحی دوباره و خارج کردن پروتزها است.

معایب و عوارض پروتز باسن چه هستند؟

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا میزان رضایت از عمل پروتز باسن را ۹۵.۶ درصد اعلام کرده است. موفقیت این جراحی بالا است؛ اما همانند هر نوع عمل جراحی خطرات و عوارضی در پی دارد. برخی از رایج‌ترین ضررهای پروتز باسن عبارتند از:

  • خونریزی زیاد بعد از عمل
  • درد
  • زخم
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت
  • تجمع مایع یا خون زیر پوست باسن
  • واکنش‌های آلرژِیک به پروتز
  • تهوع و استفراغ ناشی از بیهوشی
  • پوست پوست شدن ناحیه باسن

اگر جراح پروتز باسن مهارت لازم در عمل باسن را نداشته باشد، احتمال ایجاد برخی عوارض وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است، پروتزهای سیلیکونی جابجا شده و از موقعیت خود خارج شوند. این حالت باعث ایجاد ظاهر ناهموار در باسن می‌شود. برای رفع این مشکل نیاز به جراحی است. علاوه بر این مورد عوارض دیگری نیز می‌تواند برای بیمار ایجاد شود. عوارضی مانند:

  • آسیب عصبی
  • انقباض کپسولی (ایجاد بافت سخت و دردناک در اطراف پروتز)
  • عدم تقارن در پروتزها
  • نازک شدن بافت
  • افتادن پروتزها در پایین باسن
  • قابلیت لمس پروتز از روی باسن
  • باز شدن بخیه‌ها

می‌دونی مراقبت‌های لازم قبل و بعد از ایمپلنت باسن چیه؟ همین حالا  از دکتر مشاوره بگیر.

استفاده از پروتزهای بزرگ باسن خطرناک است؟

اندازه پروتزهای باسن معمولا از ۱۰۰ سی‌سی تا ۷۱۵ سی‌سی است. هرچه پروتز کوچک‌تر باشد، قراردهی آن برای جراح ساده‌تر است و عوارض کمتری به دنبال دارد. برخی از خانم‌ها در جلسه مشاوره اولیه از پزشک می‌خواهند، سایز باسن خیلی بزرگ شود. اما معمولا جراحان باتجربه پروتزهای بزرگ‌تر از ۳۵۰ سی‌سی را توصیه نمی‌کنند. این اندازه پروتز تقریبا معادل یک و نیم فنجان مایع است.

پروتزهای بزرگ می‌توانند خطرات زیادی برای بیمار داشته باشند، به همین دلیل پزشک حتی با اصرار بیمار هم این کار را انجام نمی‌دهد. پروتزهای بزرگ نیاز به برش‌های بزرگ‌تر دارند. این برش‌ها ممکن است، بعد از جراحی باز شوند. در هنگام خم شدن احتمال باز شدن بخیه‌ها وجود دارد. همچنین امکان جابجایی پروتزها در زیر پوست است. به طور کلی پروتز باسن نچرال گزینه بهتری بوده و تناسب اندام به بهترین شکل رعایت می‌شود.

برای استفاده از پروتزهای بزرگ حتما باید جراحی توسط متخصص جراحی زیبایی مجرب انجام شود. پروتز باید به طور کامل در عضله قرار بگیرد و جای هیچ‌گونه خطایی وجود ندارد. در غیر این صورت خطوط پروتز روی باسن دیده می‌شود.

آیا امکان ترکیدن پروتز باسن وجود دارد؟

پروتزهای باسن باید از جنس سیلیکون نیمه جامد باشند. در این حالت احتمال ترکیدن پروتز وجود ندارد. پروتزهایی که از جنس ژل هستند، احتمال ترکیدن و نشتی دارند. این نوع پروتزها نباید در باسن استفاده شوند. به همین دلیل انتخاب درست جراح پلاستیک بسیار مهم است. حتما در جلسه مشاوره با جراح خود در مورد جنس پروتز سوال کرده و موارد مهم را بررسی کنید.

هزینه جراحی پروتز باسن چقدر است؟

هزینه عمل باسن به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر تجربه جراح پلاستیک موقعیت جغرافیایی بیمارستان در قیمت‌گذاری موثر است. برای تعیین قیمت عمل باسن باید علاوه بر هزینه جراح هزینه‌های دیگر را نیز لحاظ کرد. به عنوان مثال هزینه بیهوشی، اتاق عمل، دستیاران جراح، آزمایش‌ها و داروها به هزینه اصلی اضافه می‌شوند.

عمل پروتز باسن یک جراحی زیبایی بدن محسوب شده و انجام آن هیچ ضرورتی ندارد. به همین دلیل بیمه درمانی هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد. بنابراین تمام هزینه‌های جراحی باید شخصا پرداخت شود.

قیمت پروتز باسن در سال ۱۴۰۲ بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان تخمین زده شده‌است.

هزینه جراحی پروتز باسن چقدر است؟
پروتزهای سیلیکونی و نیمه جامد در سایزهای مختلف بوده و می‌توان آن‌ها را سفارشی طراحی کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

یک جراح پلاستیک مجرب قبل از اقدام برای جراحی پروتز باسن براساس عواملی مانند موارد زیر برای این عمل تصمیم می‌گیرد:

  • اندازه و شکل باسن
  • مقدار چربی در این ناحیه برای بررسی روش‌های جایگزین
  • سطح فعالیت شما
  • انتظارات شما از عمل پروتز
  • کیفیت پوست و میزان کشش آن

با بررسی این عوامل جراح برای عمل پروتز اقدام می‌کند. حتما در جلسه مشاوره از جراح بخواهید، نمونه پروتز باسن و عکس قبل و بعد بیماران خود را نشان دهد. مجوزهای جراحی را بررسی کرده تا مطمئن شوید، آموزش لازم را برای جراحی گذرانده است.

برای انتخاب بهترین متخصص جراحی پلاستیک یا دکتر پوست و مو می‌توانید به لیست جراحان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره آنلاین جراحی پلاستیک و مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو نیز برای شما مهیا شده است. در مشاوره با پزشکان می‌توانید، سوالات و نگرانی‌های خود را با جراح در میان گذاشته و از راهنمایی پزشکان باتجربه و حاذق استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

یک مدل عمل جراحی است که باسن‌های افتاده را خوش‌فرم کرده و باعث برجسته شدن این ناحیه می‌شود.

بله، در صورت نیاز می‌توان روش BBL (لیپوساکشن و تزریق چربی) را با ایمپلنت باسن ترکیب کرد.

معمولاً مراجعین می‌توانند ۲ تا ۳ هفته بعد از عمل فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند اما باید حداقل به مدت ۶ هفته از ورزش شدید خودداری کنند.

بیشتر بیماران درجاتی از درد بعد از عمل را تجربه می‌کنند که در ۲ هفته اول کاهش می‌یابد.

پرتز باسن یک روش بی‌خطر برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال در نظر گرفته می‌شود.

بله، ایمپلنت‌ها باید تقریبا هر ۱۰ سال یکبار تعویض شوند.

ایمپلنت‌های باسن سیلیکونی می‌توانند برای حداقل ۱۰ سال یا بیشتر به همان شکل اولیه باقی بمانند. بیشتر مراجعین از این عمل رضایت دارند اما ممکن است عوارضی مانند خونریزی یا عفونت و زخم وجود داشته باشد.

از ۱۰ هفته تا ۱ سال پس از جراحی طول میکشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره پروتز باسن

  1. معصومه چشمی گفت:

    با سلام.
    ببخشید ی سوال داشتم خواستم ببینم درمان سوختگی هم که در کودکی صورت گرقته باشه با پروتز یا لیزر درمانی رفع خواهد شد ؟
    ممنون میشم سوالمو جوابگو باشید.
    دیدگاه من واقعا واسم هم جالب بود و هم مفید … ممنونم آیدا خانم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله با لیزر تا حد زیادی و حتی بطور کامل رفع خواهد شد
      تندرست باشید