لیفت بازو، روشی برای رفع افتادگی پوست این ناحیه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت بازو به چندین روش جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. برای افتادگی شدید پوست روش براکیوپلاستی توصیه شده و در افتادگی جزئی روش‌های کمتر تهاجمی پیشنهاد می‌شوند. لیفت بازو به کوچک شدن سایز بازو هم کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت بازو

آیا تابه‌حال به انجام لیفت بازو فکر کرده‌اید؟ احتمالا حالا که در حال مطالعه این مطلب هستید، پاسخ شما به این سوال مثبت است. لیفت بازو از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هرکدام مزایا و معایب خاصی دارند. اگر می‌خواهید در مورد این روش‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان ظاهر بازوها را با جراحی و بدون جراحی اصلاح کرد؟ این روش زیبایی نیاز به چه آمادگی قبلی و چه مراقبت‌هایی دارد؟ لیفت برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به دنبال این روش زیبایی یا لیفت سایر قسمت‌های بدن هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با دکتر پوست و مو و زیبایی و جراح پلاستیک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

لیفت بازو چیست؟

برای بالاکشیدن و سفت کردن پوست در نواحی مختلف بدن و صورت از روش‌های لیفت استفاده می‌شود. لیفت بازو روشی است که برای بهبود زیبایی قسمت زیر بازو انجام می‌شود. برخی افراد در ناحیه زیر بازو و زیر بغل دچار افتادگی پوست هستند. این افتادگی گاهی به قدری شدید است که پوست کامل شل شده و به‌راحتی تکان می‌خورد. در کلیه روش‌های لیفت، با برداشتن پوست و چربی اضافی یا پر کردن این قسمت، ظاهر آن را بهبود می‌بخشند.

پوست بازو ممکن است به دلیل روند طبیعی پیری یا کاهش وزن شدید دچار افتادگی شود. زمانی که پوست از طریق این روش‌ها سفت شود، قسمت‌های بالا و زیر بازو تغییر شکل پیدا کرده و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

برخی افراد برای رفع این مشکل ورزش را پیشنهاد می‌دهند. باید گفت ورزش به تقویت ماهیچه‌ها و عضلات کمک می‌کند. اما افتادگی پوست مربوط به خاصیت ارتجاعی این بافت بوده و با ورزش نمی‌توان مشکل را برطرف کرد. تنها راه درمان افتادگی پوست بازو روش‌های مختلف لیفت است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

به نقل از michelegreenmd در رابطه با علت افتادگی پوست در ناحیه بازو:

چربی بازو ناشی از عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، تغییرات هورمونی و ژنتیک است. یکی از هورمون‌هایی که روی چربی بازو در زنان تاثیر دارد، تستوسترون است. کاهش این هورمون به افزایش میزان شل شدن پوست نیز کمک می‌کند. ازآنجایی‌که تستوسترون در آزادسازی چربی از سلول‌های چربی به جریان خون تاثیر دارد، بیمارانی که سطح تستوسترون پایین‌تری دارند، اغلب متوجه می‌شوند که در بسیاری از نواحی بدن از جمله بازوها چربی زیادی دارند.

انواع روش های لیفت بازو

لیفت بازو از طریق روش‌های مختلف انجام می‌شود. برخی از روش‌ها مانند جراحی لیفت یا براکیوپلاستی تهاجمی‌تر بوده و نتیجه بهتری هم ایجاد می‌کنند. اما برخی روش‌های غیر جراحی دوره نقاهت بسیار کمی دارند و به همین دلیل افراد بسیاری طرف‌دار آن هستند. در ادامه انواع روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی لیفت را توضیح می‌دهیم تا راحت‌تر بتوانید بهترین روش زیبایی را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین روش لیفت بازو و جوانسازی پوست بهتر است با دکتر پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید و از راهنمایی‌های متخصص استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با پزشک در ارتباط بوده و سوالات خود را با او در میان بگذارید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

در اینفوگرافی زیر با تمامی روش‌های لیفت بازو که در این مقاله معرفی می‌کنیم آشنا می‌شوید:

اینفوگرافی روش‌ های لیفت بازو
اینفوگرافی انواع روش‌های لیفت بازو

۱. جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)

یکی از روش‌های موثر در رفع افتادگی بازو، جراحی لیفت است. به این روش براکیوپلاستی نیز گفته می‌شود. در طول جراحی براکیوپلاستی پوست و چربی اضافی در ناحیه زیر بازو و زیربغل جدا شده و پوست کشیده می‌شود. پزشک باتوجه‌به میزان افتادگی پوست، طول برش را تعیین می‌کند. در افرادی که افتادگی بسیار شدیدی دارند، طول برش ممکن است از آرنج تا زیربغل نزدیک به دیواره قفسه سینه ادامه داشته باشد.

اگر شخص چربی اضافی داشته باشد، در حین جراحی براکیوپلاستی، لیپوساکشن نیز انجام می‌شود تا تاثیر آن بیشتر شود. حتما پیش از انجام عمل جراحی براکیوپلاستی  در مورد مراقبت‌های بعد از عمل و عوارض این روش از پزشک خود سوال کنید.

۲. مینی لیفت بازو

مینی لیفت بازو یکی از روش‌های جراحی براکیوپلاستی است. در این روش به جای برش بزرگ از آرنج تا زیربغل فقط یک برش بسیار کوچک در ناحیه زیربغل ایجاد می‌شود. در روش مینی لیفت مقدار کمی از پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود. برای افرادی که افتادگی پوست کمی دارند، این روش پیشنهاد می‌شود. زیرا جای زخم آن بسیار کمتر به چشم می‌آید.

۳. لیفت بازو با لیزر

در روش لیفت با لیزر میزان تهاجم بسیار کمتر بوده و برش کوچکی برای ازبین‌بردن پوست اضافی ایجاد می‌شود. پزشک در این روش براکیوپلاستی برش کوچکی در بالای بازو ایجاد کرده و انرژی لیزر از این طریق وارد می‌شود. این انرژی چربی اضافی را به مایع تبدیل کرده و بدون آسیب به بافت‌های اطراف آن را از بین می‌برد. انرژی لیزر ترکیبی از فرکانس رادیویی و هلیوم است. لیزر علاوه بر حذف چربی اضافی به سفت شدن پوست و جوان‌سازی آن کمک می‌کند.

افرادی که چربی کمتری دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما زمانی که پوست اضافی به دلیل کاهش شدید وزن، بیش از حد باشد، نمی‌توان از طریق لیزر مشکل را برطرف کرد.

یکی از روش‌های لیفت بازو که نیازی به جراحی پیچیده ندارد لیفت بازو با لیزر است.
لیفت بازو با لیزر

مزایای لیفت بازو با لیزر

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایایی که لیفت بازو با لیزر دارد، در نام آن مشخص است. این فرایند نیازی به جراحی وسیع ندارد و بدون جراحی می‌توانید بازوی خود را لیفت کنید. برای انجام این فرایند باید یک برش کوچک در بازو داده شود که از این طریق و با استفاده از لیزر بتوان چربی‌ها را خارج کرد. جالب است بدانید که با انجام این روش نیازی به بستری در بیمارستان نیست و تنها چند روز در منزل استراحت می‌کنید و سپس بازوی شما دوران نقاهتش را طی می‌کند. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد؟

اما از خوبی‌های دیگر لیفت بازو با لیزر می‌توان به این نکته اشاره کرد که بعد از انجام لیفت بازو با لیزر مدت کوتاهی برای دیدن نتیجه‌ی زیبای فرایند نیاز است. در واقع شما بلافاصله بعد از انجام لیفت بازو با لیزر می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. اما بیایید لیفت بازو با لیزر را با جراحی لیفت بازو مقایسه کنیم. زمانی که شما جراحی لیفت بازو انجام می‌دهید، چند ماه زمان نیاز است تا بازوی شما به حالت زیبایی که برای آن تحت جراحی قرار گرفته‌اید برسد. ولی لیزر نیازی به صبر کردن ندارد و بعد از مدت کوتاهی می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید، زیرا بازوی شما ورم جراحی بازو را نخواهد داشت.

لیفت بازو روشی است که برای بهبود زیبایی قسمت زیر بازو انجام می‌شود.

معایب لیفت بازو با لیزر

هر روشی در کنار ویژگی‌های خوبی که دارد، ویژگی‌های بد هم دارد. نمی‌توان همه‌ی خوبی‌ها را در یک ظرف داشت و باید بعد از سبک و سنگین کردن انتخاب کرد که کدام روش مناسب شماست و چه فوایدی برای شما دارد. در این بخش می‌خواهیم به معایب لیفت بازو با لیزر بپردازیم.

  • ایجاد اسکار و ماندن جای زخم: گفتیم که برای انجام لیفت بازو با لیزر نیاز به ایجاد یک برش کوچک در بازو داریم. زمانی که این برش ایجاد می‌شود، ممکن است پوست نتواند آن را برطرف کند و جای زخم تا همیشه بر روی پوست شما باقی بماند. کسانی که برای زیبایی لیفت بازو انجام می‌دهند، این نگرانی را خواهند داشت که جای برش در پوست آنها نماند. البته به ندرت این برش کوچک باعث اسکار بزرگ شود و معمولا ایجاد اسکارهای بزرگ و جای قرمز زخم از عوارض نادر لیفت بازو با لیزر است.
  • حتما می‌دانید که جراحان تمام تلاش خود را می‌کنند تا لیفت بازو به بهترین شکل خود انجام شود، اما نمی‌توان مطمئن بود که نتیجه با تقارن کامل به دست خواهد آمد. جالب است بدانید که هر کاری هم بکنید، باز هم یک میزان عدم تقارن در بازوها وجود خواهد داشت. اما اینکه این میزان چقدر به چشم بیاید بستگی به عارضه‌ی روشی که برای لیفت بازوی خود انتخاب کرده‌اید دارد.
  • ممکن است بی‌حسی پوستی (بیشتر موقتی است اما ممکن است دائمی هم رخ دهد) در بازوی شما رخ دهد. از آنجایی که با بیرون کشیدن چربی‌ها ممکن است که به اعصاب محیطی آسیب برسد، پس می‌توانید انتظار بی‌حسی پوستی را داشته‌باشید.

۴. لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی روش جراحی است که برای خارج کردن چربی انجام می‌شود. در روش لیپوساکشن از لوله‌هایی متصل به دستگاه مکش برای خارج کردن چربی‌ها استفاده می‌شود. برای انجام این عمل نیاز به بیهوشی بوده و درد، تورم و کبدی بعد از عمل طبیعی است. پزشک باید میزان افتادگی پوست را بررسی کند. اگر افتادگی کم باشد و چربی زیادی در ناحیه بازو وجود داشته باشد، این عمل گزینه خوبی است. گاهی هم لیپوساکشن همراه با براکیوپلاستی انجام می‌شود.

به نقل از health.clevelandclinic در رابطه با روش لیپوساکشن برای لیفت بازو:

لیپوساکشن در بسیاری از افراد به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل افتادگی پوست را درمان کند. حتی اگر جراح چربی زیرین را از طریق لیپوساکشن حذف کند، پوست اضافی بعد از لیپوساکشن باقی می‌ماند. بهترین گزینه برای لیپوساکشن بیمارانی هستند که چربی اضافی دارند، اما پوستشان هنوز نسبتا سفت است.

لیفت بازو بدون جراحی

لیفت بازو بدون جراحی خود به چندین روش تقسیم می‌شود. این روش‌ها نسبت به روش جراحی براکیوپلاستی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارند و معمولا به طور موقت افتادگی پوست را برطرف می‌کنند. در افتادگی‌های شدید معمولا روش‌های بدون جراحی کارساز نبوده و پزشک به سراغ روش جراحی براکیوپلاستی می‌رود. روش‌های بدون جراحی عبارتند از:

۱. لیفت بازو با نخ

یکی از روش‌های پرطرف‌دار لیفت بازو، لیفت با نخ است. در این روش از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که زیر پوست قرار می‌گیرند. پزشک با کشیدن نخ‌ها و بخیه زدن آنها به رفع افتادگی پوست کمک می‌کند. لیفت با نخ به ساخت کلاژن در لایه‌های زیرین پوست هم کمک می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

این روش دائمی نبوده و پس از گذشت حدود ۶ ماه تا یک سال نخ‌ها جذب شده و خاصیت لیفت آن از بین می‌رود. به همین دلیل باید هرسال برای تمدید آن به کلینیک پزشک مراجعه کنید. یکی از مزیت‌های لیفت بازو با نخ عدم وجود جای زخم و دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

مزایای لیفت بازو با نخ

حتما با خود می‌گویید چرا باید لیفت بازو با نخ را انتخاب کنم؟ برای اینکه بهترین روش را انتخاب کنید، باید خوبی‌ها و بدی‌های روش‌های مختلف لیفت بازو را بدانید و سپس با سبک و سنگین کردن، تصمیم درست را بگیرید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بررسی لیفت بازو با نخ وجود دارد این است که ابتلا مزایای این روش را بدانید. مزایای این روش شامل موارد زیر هستند:

  • این روش نیازی به جراحی ندارد. پس از بستری شدن در بیمارستان، مواجه شدن با خطرات جراحی و سایر دردسرهایی را که یک رجاحی نیاز دارد، نجات پیدا می‌کنید.
  • هنگامی که جراحی نمی‌کنید و لیفت با نخ با تجهیزات ساده‌تر و نیروی کم‌تر و انرژی کمتر قابل اجراست، نیازی به هزینه‌ی زیاد ندارید. پس این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • چندان درد ندارد و بعد از از بین رفتن بی‌حسی می‌توانید با مسکن‌های ساده درد را کنترل کنید.
  • این روش نتیجه‌ی سریع می‌دهد و نیازی به صبر کردن برای نتیجه‌ی نهایی نیست.

آیا لیفت بازو بهترین انتخاب برای لاغری است؟

از بهترین دکترها مشاوره بگیر!

معایب لیفت بازو با نخ

برای اینکه لیفت بازو با نخ را با اطمینان انتخاب کنید، بهتر است که از معایب آن باخبر باشید. برخی از بدی‌های لیفت بازو با نخ شامل موارد زیر هستند؛

  • ممکن است دچار عفونت و کبودی شوید.
  • ممکن است به نخ‌ها حساسیت داشته‌باشید.
  • گاهی لیفت بازو با نخ نامتقارن انجام می‌شود.
  • این روش دائمی نیست و بعد از مدتی باید آن را تمدید کنید. نخ‌ها معمولا در بافت تجزیه می‌شوند و اثر لیفت آنها از بین می‌رود.
لیفت بازو با نخ
در روش لیفت بازو با نخ از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌شود و پوست این ناحیه با نخ کشیده می‌شود.

۲. مزوتراپی

در روش مزوتراپی داروی خاصی همراه با ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی به بازو تزریق می‌شود. این دارو به حل کردن و حذف چربی از بدن کمک می‌کند. ازآنجایی‌که روش مزوتراپی کم تهاجم بوده و هیچ دوره نقاهتی ندارد، بسیار پرطرفدار است. در تمامی قسمت‌های بدن مانند بازو، شکم، غبغب و ران پا می‌توان از مزوتراپی برای حذف چربی استفاده کرد.

اگر چربی ناحیه بازوی شما کم است و بیشتر دچار افتادگی پوست هستید، این روش احتمالا برای شما مناسب نبوده و پزشک روش‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهد.

۳. لیفت بازو با فرکانس رادیویی

در این روش از انرژی گرمایی برای ازبین‌بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. این انرژی سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. مزیت این فرایند عدم آسیب به عضلات و پوست اطراف است. در روش فرکانس رادیویی نیازی به استراحت نبوده و به‌راحتی می‌توان به فعالیت‌های روزانه رسید.

افرادی که هر نوع کاشت فلزی در بدن دارند، نباید این روش را انجام دهند. پزشک باتوجه‌به میزان چربی در ناحیه بازو بین ۳ تا ۶ جلسه درمان توصیه می‎کند.

۴. ترماژ

ترماژ یا آراف ترماژ یکی از روش‌های زیبایی پرطرفدار است که در نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می‌شود. در روش ترماژ فرکانس رادیویی وارد لایه‌های زیرین پوست شده و به کلاژن‌سازی و رفع افتادگی پوست کمک می‌کند.

برای انجام این روش از دستگاه قلمی به نام ترماتیپ استفاده می‌شود. با هر بار تماس این دستگاه با پوست، انرژی وارد لایه‌های زیرین پوست شده و با گرم‌کردن بافت پوست تولید کلاژن را تحریک می‌کند. اگر افتادگی پوست بازو جزئی باشد، پزشک می‌تواند از این روش استفاده کند.

۵. لیفت بازو با هایفو

در روش لیفت با هایفوتراپی از انرژی اوتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن‌سازی و جوانسازی پوست می‌شود. اگر افتادگی پوست بازو جزئی باشد، پزشک می‌تواند از روش هایفوتراپی برای سفت کردن پوست استفاده کند. اما اگر افتادگی پوست شدید باشد یا چربی زیر پوست زیاد باشد، این روی کارساز نیست. معمولا برای تثبیت نتیجه هایفوتراپی باید این روش را سالی یک بار تکرار کرد.

لیفت بازو با هایفوتراپی
در روش هایفوتراپی با استفاده از انرژی اولتراسوند پوست ناحیه بازو سفت می‌شود.

۶. چسب لیفت بازو

چسب لیفت در واقع نوعی روشی پزشکی محسوب نمی‌شود. شما می‌توانید به طور موقت از این چسب‌های بی‌رنگ یا رنگ پوست استفاده کنید و پوست ناحیه بازو را به سمت بالا بکشید. معمولا از این روش در مواقع خاص مانند جشن‌ها استفاده می‌شود و پس از چند ساعت باید آنها را از پوست بازو جدا کرد. از چسب لیفت در قسمت‌های دیگر بدن و صورت مانند لیفت ابرو و سینه هم استفاده می‌شود.

۷. کرم لیفت بازو

کرم لیفت بازو حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها است. این نوع کرم‌ها به کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند. اگر نمی‌خواهید از روش‌های پزشکی استفاده کنید، می‌توانید برای لیفت بازو هر روز کرم سفت کننده را به این ناحیه بمالید. معمولا پس از دو ماه استفاده از این کرم‌ها می‌توان تاثیر آنها را در سفتی پوست مشاهده کرد.

۸. لیفت بازو با انجماد

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از آن برای لیفت بازو کمک گرفت و غیرجراحی است، لیفت بازو با انجماد است. در این روش، باید حتما و قطعا از متخصصی کمک گرفته شود که در این روش مهارت کافی دارد. توجه داشته باشید که این روش‌ها را هرگز در مراکز زیبایی و سالن‌های آرایشی انجام ندهید و حتما زیر نظر پزشک باشد.

در این روش، چربی‌ها منجمد می‌شوند و سپس آب می‌شوند. در واقع بخشی از بازو که چربی اضافی را دارد، منجمد می‌شود و می‌توان به بازو شکل داد و بعد چربی‌ها ذوب می‌شوند. همانطور که یک بار دیگر هم ذکر کردیم، باید این روش در محل مطمئنی انجام شود.

عکس لیفت بازو

در تصویر زیر می‌توانید تاثیر لیفت بازو با جراحی یا براکیوپلاستی را مشاهده کنید. از طریق جراحی افتادگی و شلی پوست از بین رفته و سایز بازوها نیز تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

عکس قبل و بعد لیفت بازو
در این عکس می‌توانید تاثیر جراحی براکیوپلاستی را در لیفت بازو مشاهده کنید.

آمادگی قبل از لیفت بازو

قبل از انجام لیفت بازو یا هر روش زیبایی دیگری باید سوابق پزشکی خود را به متخصص اطلاع دهید. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا به دارویی حساسیت دارید، باید به پزشک بگویید. برخی بیماری‌های زمینه‌ای یا جراحی‌های قبلی ممکن است در روند عمل تاثیر داشته باشند. به همین دلیل چه در روش جراحی و چه در روش‌های بدون جراحی پزشک باید از سوابق پزشکی شما مطلع باشد.

حتما از پزشک بخواهید مزایا و معایب روش موردنظر شما را توضیح دهد و در مورد انتظارات خود نیز با پزشک صحبت کنید. ممکن است شما انتظار تغییرات چشمگیر داشته باشید و متخصص پوست و مو متوجه شود روش‌های بدون جراحی برای شما مناسب نیست.

اگر سیگار می‌کشید، پیش از انجام لیفت بازو آن را برای چند هفته ترک کنید. سیگار جریان خون را کاهش داده و به‌ویژه در روش‌های تهاجمی بهبودی را کند می‌کند.

مصرف برخی داروها مانند آسپرین و داروهای ضدالتهابی خطر خونریزی را افزایش داده و نباید قبل از روش‌های زیبایی از آنها استفاده کرد.

بازو را قبل از لیفت بازو و بعد از آن مشاهده می‌کنید.
قبل و بعد عمل لیفت بازو

مراقبت های بعد از لیفت بازو

در روش‌های بدون جراحی و کم تهاجمی نیازی به مراقبت خاصی نیست و معمولا می‌توان فعالیت‌های روزانه را انجام داد. اما در روش‌هایی مانند جراحی لیفت یا لیپوساکشن به دلیل تهاجمی بودن آنها باید به برخی نکات توجه کرد. از جمله:

  • ممکن است جراح توصیه کند که از آستین فشاری برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • به مدت سه تا چهار هفته نباید بازوها را بیشتر از ناحیه سرشانه بالا ببرید.
  • در صورت نیاز می‌توانید از داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیک موضعی استفاده کنید.
  • اگر دچار علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم و قرمزی پوست شدید، به پزشک اطلاع دهید.

اگر دررابطه‌با مراقبت‌های بعد از لیفت بازو با سوالاتی روبرو هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با دکتر پوست و مو در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

مزایای لیفت بازو

لیفت بازو چه با روش جراحی و چه با روش بدون جراحی به زیبایی و جوان‌سازی بازوها کمک می‌کند. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رفع افتادگی پوست بازو و زیربغل
  • رفع چین‌وچروک روی پوست بازو و جوان‌سازی
  • به تعویق انداختن افتادگی پوست در روند طبیعی پیری

خطرات لیفت بازو

در روش‌های بدون جراحی معمولا خطری شخص را تهدید نمی‌کند. ممکن است کمی کبودی یا قرمزی در ناحیه تحت عمل مشاهده شود. این عارضه نیز پس از چند روز برطرف می‌شود. اما روش جراحی لیفت مانند دیگر عمل‌های جراحی می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد.

لیفت بازو چه با روش جراحی و چه با روش بدون جراحی به زیبایی و جوان‌سازی بازوها کمک می‌کند.

می‌خوای بازوهات رو لیفت کنی؟ همین حالا نوبت بگیر!

عوارض عمل لیفت بازو

برخی از خطرات جراحی لیفت بازو عبارتند از:

  • جای زخم ناشی از جراحی دائمی است. البته با تزریق کورتیکواستروئید یا داروهای دیگر می‌توان تا حدودی جای زخم را برطرف کرد.
  • در طول دوره بهبودی ممکن است عدم تقارن بین بازوها را مشاهده کنید. حتی اگر جراح حرفه‌ای باشد، باز هم تقارن کامل امکان‌پذیر نیست.
  • جراحی ممکن است روی اعصاب حسی سطحی تاثیر بگذارد و کمی بی‌حسی موقت را احساس کنید.
  • گاهی ممکن است بخیه‌ها باعث التهاب پوست شوند و به جراحی مجدد نیاز باشد.
  • خطر خونریزی، عفونت و واکنش به داروهای بیهوشی
  • تجمع بیش از حد خون (هماتوم)
  • تجمع بیش از حد مایعات (سروما)
  • تورم یا کبودی طولانی مدت

اگر عوارض لیفت بازو پس از مدتی برطرف نشد یا بدتر شد، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی یا جراح پلاستیک مراجعه کنید. برای مشاوره با متخصص می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکتر لیفت بازو
قبل از انجام لیفت حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی در مورد عوارض و خطرات این روش مشاوره داشته باشید.

هزینه لیفت بازو

هزینه لیفت بازو کاملا به روش لیفت بستگی دارد. معمولا روش‌های بدون جراحی هزینه کمی دارند. اما به دلیل نیاز به تمدید ممکن است هزینه‌های شما بیشتر از روش جراحی شود. در روش جراحی یک بار هزینه می‌کنید. این هزینه شامل هزینه اتاق عمل، دستمزد جراح، دستیار پزشک، داروها و آزمایش‌ها می‌شود. بیمه هزینه کلیه روش‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل هزینه عمل لیفت را باید به طور کامل پرداخت کنید.

برای لیفت بازو به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

لیفت بازو جز روش‌های زیبایی محبوبی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان بعد از ۴۰ سالگی یا بعد از کاهش وزن شدید سراغ آن می‌روند. برای انجام این روش زیبایی باید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. متخصص بازوهای شما را معاینه کرده و باتوجه‌به مقدار افتادگی پوست بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد. اگر افتادگی پوست شدید باشد، روش جراحی لیفت بازو یا لیپوساکشن گزینه خوبی است. اما اگر افتادگی جزئی باشد و چین و چروک‌های کمی در این ناحیه دیده شود، پزشک از روش‌های کم تهاجمی مانند لیفت با نخ، لیفت با فیلر یا ترماژ استفاده می‌کند.

برای مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو و زیبایی یا جراح پلاستیک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقبت زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

لیفت بازو روش‌های مختلفی دارد. در روش‌های بدون جراحی برشی ایجاد نشده و دوره نقاهتی ندارد. متخصص در کلینیک با استفاده از تجهیزات، لیفت را انجام می‌دهد. اما در روش جراحی لیفت یا روش لیپوساکشن نیاز به برش بوده و دوره نقاهت طولانی‌تری دارند.

از گن لیفت بازو همانند دیگر گن‌ها برای لاغری و جمع‌کردن پوست این ناحیه استفاده می‌شود. این گن دارای آستین بوده و به‌وسیله قزن از پشت کمر بسته می‌شود. به دلیل فشاری که گم در ناحیه بازو ایجاد می‌کند، افتادگی را از بین برده و ظاهر بازوها بهتر دیده می‌شود.

لیفت بازو سیم کش یکی از حرکات ورزشی است که به تقویت عضلات و ماهیچه‌های بازو کمک می‌کند. این روش و دیگر حرکات ورزشی در لیفت بازو و سفت شدن پوست تاثیری ندارند. برای لیفت باید از روش‌های پزشکی استفاده کرد.

طی عمل لیفت شخص باید بیهوش شود. روش‌های مختلفی برای ایجاد برش وجود دارد. اما معمولا برش در پشت بازو به وجود می‌آید. جراح پوست را کشیده تا سفت شود. پوست اضافی برداشته شده و بخیه زده می‌شود. اگر چربی اضافی هم در ناحیه بازو باشد، هم‌زمان با لیفت، لیپوساکشن هم انجام می‌شود.

لیفت بازو همانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. عوارضی مانند خونریزی بیش از حد، جای زخم، تجمع مایع و آسیب به عصب، ماهیچه یا رگ خونی از خطرات جراحی لیفت هستند.

لیفت بازو از طریق برش‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. اگر افتادگی خیلی شدید نباشد، فقط زیربغل برش زده می‌شود. اما اگر افتادگی پوست و تجمع چربی زیاد باشد، برشی از آرنج تا زیربغل روی بازو ایجاد شده و پس از کشیدن پوست بخیه زده می‌شود.

برای انجام لیفت بازو بدون جراحی باید به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید. متخصص پوست و مو و زیبایی در کلینیک با استفاده از تجهیزات، لیفت را انجام می‌دهد. اما برای انجام جراحی لیفت ممکن است پزشک مراجعه به بیمارستان را توصیه کند. اگر کلینیک مجهز به اتاق عمل باشد، ممکن است جراحی در کلینیک انجام شود.

این روش برای افراد سالم که بیماری زمینه‌ای مانند اختلالات بافت همبند ندارند، گزینه خوبی است. افرادی که در قسمت پشت و زیر بازو دچار افتادگی پوست هستند، می‌توانند یکی از روش‌های لیفت بازو را انجام دهند. اگر به دلیل کاهش وزن شدید، می‌خواهید این روش زیبایی را انجام دهید، حداقل باید ۶ ماه وزن خود را ثابت نگه دارید.

اگر به طور قابل‌توجهی اضافه‌وزن دارید، انجام لیفت بازو نمی‌تواند کارساز باشد. همچنین افرادی که به طور مکرر تغییرات وزن دارند، نباید این روش زیبایی را انجام دهند. زیرا زمانی که دچار اضافه‌وزن می‌شوند، تمامی اقدامات بی‌فایده است. همچنین افراد سیگاری و افرادی که دچار مشکل در بهبودی زخم هستند، نباید روش‌های تهاجمی لیفت بازو را انجام دهند.

ورزش برای تقویت ماهیچه‌ها و عضلات بازو روش بسیار مناسبی است. اما نمی‌توان افتادگی پوست و ازبین‌رفتن خاصیت ارتجاعی آن را با ورزش درمان کرد. برای لیفت بازو حتما باید سراغ روش‌های پزشکی بروید.

هرکدام از روش‌های لیفت بازو مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید برای انتخاب بهترین روش لیفت با متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. اگر افتادگی پوست شما شدید باشد، احتمالا پزشک روش جراحی لیفت یا جراحی همراه با لیپوساکشن را پیشنهاد می‌کند. اما اگر افتادگی جزئی باشد، روش‌های بدون جراحی مانند لیفت با نخ یا لیفت با فیلر هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

روش‌های مختلف لیفت بازو به رفع افتادگی پوست این ناحیه کمک می‌کنند. در روش جراحی براکیوپلاستی پوست کشیده شده و پوست اضافی جدا می‌شود. در روش‌های بدون جراحی مانند لیفت با نخ و ترماژ نیز پوست سفت می‌شود.

در روش‌های بدون جراحی که تهاجم کمتری دارند، نیاز به تکرار لیفت است. این روش‌ها موقت بوده و معمولا حدود یک سال دوام دارند. اما روش جراحی براکیوپلاستی دائمی بوده و تنها روند طبیعی پیری کمی روی آن تاثیر می‌گذارد.

در این روش به دلیل کشیده شدن پوست، بازوها کمی کوچک می‌شوند. اگر از روش‌های حذف چربی مانند لیپوساکشن یا مزوتراپی هم استفاده شود، چربی این ناحیه از بین رفته و تاثیر لیفت در کاهش سایز بازو بیشتر به چشم می‌آید.

هرکدام از روش‌های ذکر شده برای برخی افراد مناسب بوده و برای برخی دیگر گزینه کارسازی نیستند. اگر افتادگی پوست در این ناحیه شدید باشد، روشی مانند جراحی براکیوپلاستی گزینه خوبی است. اما در افراد جوان‌تر که افتادگی جزئی است، می‌توان از روش‌های بدون جراحی نتیجه خوبی گرفت.

مقدار پوست برداشته شده در جراحی براکیوپلاستی به مقدار افتادگی آن بستگی دارد. اگر افتادگی شدید نباشد، پزشک فقط از ناحیه زیر بازو یا قسمت زیربغل مقداری از پوست را کشیده و جدا می‌کند. اما در افرادی که وزن زیادی از دست داده و افتادگی پوست شدیدی دارند، پوست از ناحیه آرنج تا زیربغل برش خورده و مقداری از آن جدا می‌شود.

اگر افتادگی شدید نباشد، پزشک برشی در زیربغل ایجاد می‌کند. جای بخیه معمولا به‌راحتی دیده نمی‌شود. گاهی هم برش در قسمت زیر بازو ایجاد می‌شود. اگر افتادگی پوست بیش از حد باشد، برش بزرگی از بالا تا پایین بازو در نزدیکی آرنج ایجاد شده و جای زخم آن دیده می‌شود.

در برخی افراد که هم دچار افتادگی پوست هستند و هم چربی  زیادی در این ناحیه دارند، جراح این دو روش را هم‌زمان با هم انجام می‌دهد. ابتدا با لیپوساکشن چربی اضافی خارج شده و سپس جراحی براکیوپلاستی برای رفع افتادگی پوست انجام می‌شود.

در حین جراحی براکیوپلاستی شما دردی احساس نمی‌کنید. اما پس از عمل به دلیل وجود بخیه ممکن است کمی درد، کبودی و تورم در این ناحیه داشته باشید. پزشک احتمالا برای کاهش درد، داروی مسکن تجویز می‌کند.

جای زخم ناشی از عمل براکیوپلاستی دائمی است و از بین نمی‌رود. ممکن است جراح برش کوچکی ایجاد کرده باشد یا در ناحیه زیربغل برش زده باشد. در این صورت جای زخم کمتر مشخص می‌شود. برخی داروهای کورتیکواستروئید به بهبود جای زخم کمک کرده و تا حدودی آن را برطرف می‌کنند.

این روش به لیفت بازو کمک زیادی نمی‌کند. گاهی ممکن است پزشک بعد از انجام جراحی براکیوپلاستی برای کاهش تورم و افزایش گردش خون در این ناحیه ماساژدرمانی را پیشنهاد دهد.

بله. البته توجه داشته باشید که روشی که ماندگاری بیشتری دارد و نتیجه همانی می‌شود که بیمار از آن انتظار دارد، در واقع روش قطعی لیفت بازو، جراحی لیفت بازو است. اما افرادی هستند که تمایلی به انجام جراحی و تجربه‌ی خطرات آن ندارند. بنابراین تصمیم می‌گیرند که از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند. البته که روش‌های غیرجراحی نتیجه‌بخش هستند اما اثر آنها دائمی نیست و باید بارها تکرار شوند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.2از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن