لیفت بازو با نخ، روشی پرطرفدار برای رفع افتادگی پوست بازو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت بازو با نخ برای رفع افتادگی پوست ناحیه بازو استفاده می‌شود. در این روش نخ‌های ضد حساسیت وارد پوست شده و با کشیدن پوست آن را سفت می‌کنند. این روش موقت بوده و نیاز به تمدید دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ جز روش‌های پرطرف‌دار است که افراد زیادی برای رفع افتادگی پوست بازو از این روش استفاده می‌کنند. اگر شما هم ترغیب شده‌اید که لیفت با نخ را امتحان کنید و می‌خواهید با این روش، زیبایی را به بازوهای خود بازگردانید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه انجام لیفت بازو با نخ چیست؟ این روش برای چه افرادی مناسب است و چه افرادی از آن نتیجه دلخواه را نمی‌گیرند؟ چه نکاتی را باید قبل و بعد از عمل زیبایی رعایت کرد تا نتیجه بهتری ایجاد شود؟ مزایا و معایب این روش نسبت به دیگر روش‌های لیفت چیست؟ لیفت با نخ هر چند وقت یک‌بار نیاز به تمدید دارد؟

درصورتی‌که قصد انجام این روش زیبایی را دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره این روش داشته باشید، حتما با دکتر پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. با مشاهده نمونه کارهای پزشک بهتر می‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید. برای ارتباط با بهترین متخصصان پوست و مو می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

از لیست بهترین متخصص و فوق تخصص پوست، مو و زیبایی، یک دکتر پوست خوب را انتخاب کرده و با ثبت نوبت اینترنتی به پزشک مراجعه کنید. 

دکتر پوست 

دکتر پوست تهران  

دکتر پوست شیراز

دکتر پوست اصفهان

 دکتر پوست مشهد

دکتر پوست کرج

لیفت بازو با نخ چیست؟

تا چند سال پیش تنها راه رفع افتادگی پوست بازو جراحی بود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل خفیف بودن افتادگی پوست یا ترس از جراحی از لیفت بازو منصرف می‌شدند. اما امروزه روش‌های بدون جراحی به کمک افراد آمده است تا در کمترین زمان و بدون دوره نقاهت شخص را به نتیجه دلخواه برسانند.

لیفت بازو با نخ یکی از روش‌های بدون جراحی لیفت است که امروزه بسیاری از خانم‌ها و آقایان از این روش استفاده می‌کنند. لیفت با نخ در نواحی دیگر بدن و صورت هم کاربرد زیادی دارد. در گذشته از نخ‌های زیست‌تخریب‌پذیر فقط برای بخیه‌های جذبی در جراحی‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه این نخ‌ها در صنعت زیبایی هم کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند.

برای انجام لیفت بازو با نخ از نخ‌هایی با جنس پلی ال لاکتیک اسید یا ای کاپرولاکتون استفاده می‌‌شود. این نخ‌ها ضد حساسیت هستند و با بدن سازگاری خوبی دارند. روش لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی است که دوره نقاهت نداشته و نیاز به مراقبت‌های خاصی ندارد.

در این روش پزشک به‌جای برداشتن پوست اضافی و خارج‌کردن چربی از بازوها، با نخ‌های مخصوص پوست را کشیده و با زدن بخیه پوست بازو را سفت می‌کند. این نخ‌ها علاوه بر کشیدن پوست با تحریک تولید کلاژن روند پیری را کند می‌کنند. کلاژن به انعطاف‌پذیری پوست کمک کرده و جلوی افتادگی پوست را می‌گیرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

نحوه انجام لیفت بازو با نخ

برای انجام این روش زیبایی نیاز به بیهوشی نیست. پزشک از بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌کند. بعد از بی‌حسی ناحیه بازو نخ‌های جراحی ظریفی وارد پوست می‌شوند. متخصص باید مهارت کافی داشته باشد تا نخ‌ها را از زاویه درست وارد کرده و با کشیدن آنها افتادگی پوست را برطرف کند. این نخ‌ها دارای خارهای ریزی هستند که جلوی حرکت آنها را زیر پوست می‌گیرد. در نتیجه نخ‌ها زیر پوست جابه‌جا نمی‌شوند.

بلافاصله بعد از انجام لیفت بازو با نخ می‌توان نتایج را مشاهده کرد. اما پس از مدتی به دلیل تحریک تولید کلاژن نتایج بهتر از قبل دیده می‌شوند. شما به‌مرور می‌توانید متوجه استحکام و رفع چین و چروک‌های پوست شوید. نخ‌ها زیر پوست باعث پاسخ درمانی بدن می‌شوند. بدن برای حذف جسم خارجی واکنش نشان داده و به بهبود ساختار پوست کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است این روند را شما به‌هیچ‌وجه احساس نخواهید کرد.

برای انجام لیفت بازو با نخ از نخ‌های جراحی استفاده می‌شود. این نخ‌ها وارد پوست شده و با کشیدن آنها افتادگی پوست برطرف می‌شود.

نحوه لیفت بازو با نخ
برای انجام لیفت بازو با نخ، پزشک نخ‌ها را با زاویه مناسب وارد پوست می‌کند.

لیفت بازو با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

اگر دچار افتادگی پوست در ناحیه بازو هستید و شلی پوست با ورزش و انجام تمرینات قدرتی برطرف نشده است، می‌توانید از این روش استفاده کنید. لیفت با نخ مناسب افرادی است که افتادگی پوست خفیف تا متوسط دارند و جوانسازی پوست در این ناحیه کمک می‌کند. اگر افتادگی پوست بازوی شما شدید است، احتمالا بهترین روش جراحی لیفت بازو است.

بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب روش لیفت بازو با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. متخصص با معاینه و بررسی میزان افتادگی پوست بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

لیفت بازو با نخ برای چه افرادی مناسب نیست؟

برای انجام کلیه روش‌های زیبایی باید از سلامت کلی برخوردار باشید. به همین دلیل لازم است سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. اگر بارداری هستید، بیماری دیابت دارید یا دچار یکی از انواع بیماری‌های خودایمنی هستید، نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

اگر به دلایل مختلفی مانند آفتاب شدید، مصرف سیگار یا الکل دچار مشکلات پوستی هستید، تا زمان برطرف‌شدن مشکل پوستی نمی‌توانید از لیفت با نخ استفاده کنید.

نکات مهم قبل از لیفت بازو با نخ

روش‌های زیبایی بدون جراحی معمولا نیازی به مراقبت‌هایی قبل از انجام عمل ندارند. تنها موردی که باید رعایت کنید، چند روز قبل از لیفت با نخ از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و سیگار دوری کنید. زیرا احتمال خونریزی افزایش پیدا کرده و روند بهبودی کند می‌شود.

حتما پیش از انجام لیفت با متخصص مشاوره داشته باشید. تمامی سوالات خود را بپرسید و در مورد عوارض و خطرات این روش اطلاعات کامل به دست بیاورید. از پزشک بخواهید نمونه کارهای قبلی را به شما نشان دهد تا مطمئن شوید به نتیجه دلخواه شما شباهت دارد.

آیا لیفت بازو برای شما مناسب است؟

همین حالا مشاوره بگیرید!

به نقل از plasticsurgery در رابطه با انتخاب نخ برای لیفت بازو:

نخ‌های مخصوص لیفت در انواع مختلفی تولید می‌شوند. نخ‌های خاردار برای جمع‌کردن و کشیدن پوست (در نتیجه ایجاد عمل لیفتینگ بیشتر) ایده‌آل هستند. بخیه‌های صاف و بدون خار لیفت کمتری ایجاد می‌کنند؛ اما برای تحریک کلاژن عالی هستند.

نکات قبل از لیفت بازو با نخ
قبل از انجام لیفت پزشک باید میزان افتادگی پوست در ناحیه بازوها را بررسی کند.

مراقبت های بعد از لیفت بازو با نخ

در روش لیفت بازو با نخ معمولا افراد در کمتر از یک هفته بهبودی کامل را به دست می‌آورند. ممکن است کمی درد و تورم داشته باشید که به‌سرعت برطرف شده و بهبود پیدا می‌کند. به دلیل تحریک تولید کلاژن به‌مرور می‌توانید نتایج لیفت را مشاهده کنید. پزشک برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول بعد از لیفت توصیه‌هایی به شما می‌کند. با رعایت این نکات مراقبتی می‌توانید نتیجه بهتری از این روش زیبایی دریافت کنید.

  • دست‌های خود را بالا نگیرید.
  • اجسام سنگین را بلند نکنید.
  • از فعالیت شدید دوری کنید.
  • از کرم‌های مختلف روی ناحیه تحت درمان استفاده نکنید. فقط در صورت تجویز پزشک می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  • از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای شدید دوری کنید.
  • از الکل و سیگار دوری کنید.
  • داروهای رقیق‌کننده خون مصرف نکنید.
  • بازوها را ماساژ ندهید.

اگر دررابطه‌با نکات مراقبتی بعد از لیفت بازو با نخ نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با دکتر پوست و مو مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی داشته باشید.

مزایای لیفت بازو با نخ

این روش زیبایی مزیت‌های زیادی دارد. به همین دلیل هرساله افراد بیشتری از این روش برای لیفت بازوهای خود استفاده می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای لیفت بازو با نخ شامل موارد زیر می‌شود.

  • کم بودن زمان بهبودی نسبت به روش جراحی
  • می‌توان بلافاصله فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت.
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • روش کم تهاجمی و بدون خطر است.
  • هزینه کمتری نسبت به روش جراحی دارد.
  • برای افراد ۳۰ تا ۵۰ سال بهترین گزینه است.
  • نتیجه فوری و طبیعی
  • روشی بدون درد
  • مکمل دیگر روش‌های زیبایی

لیفت بازو با نخ برای افراد بین ۳۰ تا ۵۰ سال که افتادگی پوست خفیف تا متوسط دارند، بهترین گزینه است.

مزایای لیفت بازو با نخمعایب و عوارض لیفت بازو با نخ
مکمل دیگر روش‌های زیباییدر مواقع نادر احتمال عفونت وجود دارد. در این شرایط نخ‌ها برداشته می‌شوند.
هزینه کمترمناسب نبودن برای افرادی با افتادگی پوست شدید
عدم نیاز به بیهوشیمعمولا برای افراد بالای ۵۵ سال مناسب نیست.
نتیجه فوری و طبیعینتیجه موقتی و نیاز به تمدید
روشی بدون دردمقدار کمی درد، قرمزی و تورم
کم بودن زمان بهبودی نسبت به روش جراحی—–
معایب و مزایای لیفت بازو با نخ

معایب و عوارض لیفت بازو با نخ

روش لیفت بازو با نخ همانند دیگر روش‌های زیبایی عوارضی هم در پی دارد. پیش از انجام لیفت باید معایب و عوارض این روش را با مزایای آن مقایسه کرده و بعد تصمیم بگیرید. برخی از مهم‌ترین معایب آن عبارتند از:

  • مناسب نبودن برای افرادی با افتادگی پوست شدید
  • مقدار کمی درد، قرمزی و تورم
  • در مواقع نادر احتمال عفونت وجود دارد. در این شرایط نخ‌ها برداشته می‌شوند.
  • معمولا برای افراد بالای ۵۵ سال مناسب نیست.
  • نتیجه موقتی و نیاز به تمدید

لیفت بازو بهترین انتخاب برای لاغری موضعیه؟

ماندگاری لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ جز روش‌های زیبایی با نتیجه موقت است. نتایج حاصل از این روش به طور میانگین بین یک تا سه سال حفظ می‌شود. پس از این مدت باید برای دستیابی به نتایج دلخواه دوباره لیفت را تکرار کنید. البته در روش لیفت بازو با نخ به دلیل تحریک تولید کلاژن با چند بار تکرار می‌توان نتایج خوبی از لیفت مشاهده کرد. کلاژن‌سازی باعث استحکام و انعطاف‌پذیری پوست شده و روند پیری پوست را کند می‌کند.

ماندگاری لیفت بازو با نخ
لیفت با نخ نیاز به تمدید دارد. اما به دلیل تحریک تولید کلاژن روند پیری را کند می‌کند.

برای انجام لیفت بازو با نخ به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

لیفت بازو با نخ جز روش‌های زیبایی پرطرف‌دار است. از این روش برای رفع افتادگی و شلی پوست در ناحیه بازو استفاده می‌شود. برای انجام این روش لیفت باید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. پزشک با استفاده از نخ‌های جراحی و ضد حساسیت پوست را می‌کشد. این نخ‌ها وارد پوست بازو شده و با زاویه مناسب کشیده می‌شوند. بعد از کشیدن و سفت شدن پوست بازو انتهای نخ بخیه زده می‌شود. پزشک باتوجه‌به میزان افتادگی پوست تعداد نخ‌ها را مشخص می‌کند. لیفت بازو با نخ جز روش‌های بی‌خطر است. ممکن است تا چند ساعت فقط کمی قرمزی و تورم داشته باشید. قبل از انجام لیفت از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و سیگار دوری کنید. بعد از لیفت این ناحیه را مالش نداده و به بازوها فشار وارد نکنید.

اگر می‌خواهید در مورد این روش زیبایی اطلاعات بیشتری کسب کنید یا می‌خواهید لیفت بازو با نخ را انجام دهید، با متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دکتر پوست و مو و زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

لیفت بازو با نخ جز روش‌های زیبایی مقرون‌به‌صرفه است. اگر هزینه جراحی برای شما زیاد است، می‌توانید با این روش به نتیجه دلخواه خود برسید. هزینه لیفت بازو با نخ به موارد متعددی بستگی دارد. پزشک باید تعداد نخ‌های موردنیاز برای لیفت را محاسبه کند. هرچه تعداد نخ بیشتری نیاز باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند. همچنین میزان تخصص پزشک، موقعیت کلینیک و نوع مراقبت‌های قبل و بعد لیفت در کلینیک روی قیمت تاثیرگذار هستند. بهتر است برای تعیین قیمت دقیق با پزشک خود مشاوره داشته باشید.
لیفت بازو با نخ معمولا بین ۲ تا ۱۰ تومان هزینه دارد که بستگی به نخ مورد استفاده دارد.

در این روش از نخ‌های مخصوص و ضد حساسیت استفاده می‌شود. پزشک نخ را به زیر پوست وارد کرده و آن را می‌کشد. این نخ‌ها دارای خارهای کوچکی هستند که زیر پوست قفل شده و جلوی جابه‌جایی نخ را می‌گیرند. پزشک پس از کشیدن نخ‌ها آنها را بخیه زده و سفت می‌کند. به همین طریق چندین نخ وارد پوست بازو شده و باعث سفت شدن و کشیدگی پوست این ناحیه می‌شوند.

این روش زیبایی جز روش‌های بی‌خطر است و عوارض جدی ایجاد نمی‌کند. ممکن است تا چند ساعت بعد از لیفت کمی قرمزی، تورم و درد داشته باشید. این عوارض به‌سرعت از بین می‌روند. درد معمولا آن‌قدر شدید نیست که پزشک داروهای ضد درد تجویز کند. در مواقع نادر ممکن است نخ‌ها باعث عفونت و سوزش شوند. در این شرایط باید نخ‌ها خارج شده و داروهای آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

روش لیفت بازو با نخ جز روش‌های موقت است. معمولا یک تا سه سال بعد از لیفت نتایج عمل از بین رفته و باید مجدد تمدید شوند. بعد از چند بار تمدید لیفت بازو با نخ به دلیل تحریک تولید کلاژن وضعیت ساختار پوست بهتر شده و روند پیری کند می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن