لیفت بازو با لیزر، روشی کم تهاجمی و موثر در رفع افتادگی پوست بازو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت بازو با لیزر روش کم تهاجمی است که افتادگی پوست و چربی اضافی در این ناحیه را برطرف می‌کند. افرادی که چربی خفیف تا متوسط دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. معمولا در کمتر از 2 هفته شخص بهبودی کامل را به دست می‌آورد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
لیفت بازو با لیزر

لیفت بازو با لیزر یکی از کم تهاجمی‌ترین و موثرترین روش‌های لیفت است. اگر دوست دارید بازوهای خوش‌فرمی داشته باشید، اما از جراحی و عوارض بعد از آن می‌ترسید، می‌توانید این گزینه را در نظر داشته باشید. در ادامه به طور کامل در مورد این روش زیبایی توضیح می‌دهیم و به شما می‌گوییم که نحوه انجام لیفت با لیزر چگونه است؟ کدام افراد کاندید مناسبی بوده و چه افرادی نمی‌توانند با این روش به نتیجه دلخواه خود برسند؟ مزایا و معایب این روش زیبایی چیست؟ چه نکاتی را باید قبل و بعد لیزر رعایت کرد؟ نتیجه لیفت تا چه زمانی ماندگاری دارد؟ آیا با یک جلسه درمان به نتیجه دلخواه می‌رسیم؟

اگر در مورد این روش لیفت سوالات زیادی دارید و می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید، می‌توانید از طریق دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

لیفت بازو با لیزر چیست؟

افتادگی پوست در ناحیه بازو جز معضلاتی است که به‌ویژه خانم‌ها با آن مشکل دارند. عوامل مختلفی مانند تغییرات وزن، افزایش سن، گرانش زمین و ژنتیک باعث شلی پوست در این ناحیه می‌شوند. پوست بازو بسیار نازک بوده و جز نواحی است که چربی آنجا تجمع پیدا می‌کند. به همین دلیل برای رفع افتادگی پوست بازو روش‌های مختلف لیفت و حذف چربی ارائه شده‌اند.

برخی روش‌های لیفت بازو نیاز به جراحی داشته و دوره نقاهت طولانی دارند. این روش‌ها دائمی بوده و برای افراد با افتادگی پوست شدید مناسب هستند. برخی روش‌ها نیز بدون جراحی بوده و در کلینیک به راحتی انجام می‌شوند. با این روش‌ها نمی‌توان افتادگی‌های شدید پوست را برطرف کرد و معمولا نیاز به تمدید دارند.

اگر شما جز افرادی هستید که برای لیفت بازو نیاز به جراحی دارید؛ اما از این روش می‌ترسید، می‌توانید از روش لیفت بازو با لیزر استفاده کنید. این روش کم تهاجمی بوده و به سفت شدن پوست بازو و ازبین‌بردن رسوبات چربی کمک می‌کند. برای تاثیر لیزر روی بافت چربی تنها لازم است یک برش بسیار کوچک بالای بازو یا زیر آرنج ایجاد شود. اشعه لیزر ترکیبی از فرکانس رادیویی و هلیوم است و به همین دلیل هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

نحوه انجام لیفت بازو با لیزر

برای انجام این روش زیبایی نیاز به بیهوشی نیست. پزشک باید یک برش بسیار کوچک بالای بازو یا زیر آرنج ایجاد کند. این برش به اندازه یک قلم بوده و به‌قدری کوچک است که با بی‌حسی موضعی به‌راحتی انجام می‌شود. بعد از ایجاد برش کانول یا لوله توخالی زیر پوست وارد می‌شود. اشعه از طریق این لوله به چربی بازو رسیده و رسوبات چربی را ذوب می‌کند. ترکیبی از طول موج‌های مختلف لیزر به چربی‌ها تابیده و آنها را از بین می‌برد. این انرژی غشای سلول‌های چربی را پاره کرده و این سلول‌ها برای همیشه از بین می‌روند.

بعد از ذوب سلول‌های چربی و مایع شدن آنها لازم است، لیپوساکشن انجام شود. با لیپوساکشن چربی به طور کامل از بدن خارج می‌شود. انرژی لیزر علاوه بر ذوب کردن سلول‌های چربی به دلیل ایجاد حرارت تولید کلاژن در زیر پوست را تحریک می‌کند. در روش لیفت بازو با لیزر به دلیل افزایش تولید کلاژن پوست بازو سفت می‌شود.

بعد از تخلیه چربی نیازی به بخیه زدن برش نیست. زیرا این برش بسیار کوچک بوده و بدون خونریزی به‌راحتی بهبود پیدا می‌کند. لیفت با لیزر معمولا کمتر از چند ساعت طول می‌کشد و می‌توان بدون هیچ مشکلی به خانه بازگشت.

در روش دیگری که لیفت با لیزر انجام می‌شود، نیازی به برش نیست. اشعه لیزر از پوست عبور کرده و سلول‌های چربی را تحریک می‌کند. این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و در حدود ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.

در روش لیفت بازو با لیزر انرژی لیزر باعث ذوب شدن چربی می‌شود. علاوه بر این به دلیل ایجاد حرارت تولید کلاژن را افزایش داده و باعث سفت شدن پوست بازو می‌شود.

نحوه لیفت بازو با لیزر
در این روش کانول وارد پوست شده و انرژی لیزر از این طریق چربی‌ها را ذوب می‌کند.

لیفت بازو با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

اگر افتادگی پوست و تجمع چربی در بازوهای شما خفیف تا متوسط است، این روش می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته وزن شما باید در محدوده سالم باشد. هیچ یک از روش‌های لیفت بازو جایگزین ورزش و رژیم غذایی سالم نمی‌‌شوند. اما اگر شما کمتر از ۱۳ کیلوگرم اضافه‌وزن دارید و با وجود ورزش و رژیم غذایی نمی‌توانید چربی ناحیه بازو را از بین ببرید، این روش می‌تواند به شما کمک کند.

گاهی ممکن است به دلیل شرایط پزشکی، متخصص روش‌های جراحی را برای شما مناسب نداند. در این حالت می‌توانید از روش لیفت بازو با لیزر استفاده کنید. این روش کم تهاجمی بوده و خطرات آن بسیار کمتر است.

به نقل از drtorgerson در رابطه با کاندیدای مناسب برای لیفت بازو با لیزر:

افرادی که کاهش وزن متوسطی را تجربه کرده‌اند، کاندیدای عالی برای لیفت بازو با لیزر هستند. درمان‌های لیزری لیفت بازو برای مردان و زنانی که توده بدنی در نوسان دارند، بسیار مناسب است. این افراد ممکن است شاهد ازدست‌دادن استحکام پوست خود در دوره‌های طولانی افزایش وزن و کاهش وزن باشند.

آیا لیفت بازو برای لاغری بازوها مناسب است؟

همین حالا از بهترین دکتر مشاوره بگیر!

لیفت بازو با لیزر برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر چربی ناحیه زیربغل و بازوی شما زیاد بوده و افتادگی پوست شدید است، نمی‌توانید با این روش به نتیجه دلخواه خود برسید. در این شرایط باید از روش جراحی لیفت بازو استفاده کنید. افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند، باید ابتدا وزن خود را کاهش داده و سپس برای انجام لیزردرمانی به متخصص مراجعه کنند.

معایب لیفت بازو
اگر دچار تحریکات پوستی و عفونت هستید، استفاده از لیزر برای شما مناسب نبوده و ممکن است عوارضی ایجاد کند.

نکات مهم قبل از لیفت بازو با لیزر

این روش لیفت نیاز به آمادگی خاصی ندارد. قبل از انجام عمل بی‌حسی موضعی انجام شده و بعد از بی‌حس شدن برش ایجاد می‌شود. بهتر است حدود ۲ هفته قبل از لیفت بازو با لیزر از مصرف سیگار و داروهای رقیق‌کننده خون دوری کنید. زیرا این مواد احتمال خونریزی از ناحیه برش را افزایش داده و سرعت روند بهبودی کبودی و تورم را کاهش می‌دهند.

مراقبت های بعد از لیفت بازو با لیزر

ازآنجایی‌که در این روش برش بسیار کوچک است، تورم و کبودی کم بوده و در عرض چند روز کامل برطرف می‌شود. جای برش‌ها نیاز به بخیه نداشته و می‌توان بلافاصله بعد از لیفت فعالیت‌های سبک را انجام داد. برای بهبودی سریع‌تر و کاهش تورم ممکن است پزشک یک پوشش محافظ آستین مانند را توصیه کند. بانداژی روی جای برش قرار می‌گیرد تا احتمال عفونت از بین برود.

ممکن است در ۲۴ ساعت اول کمی تراوش خونی داشته باشید. جای نگرانی نداشته و سریعا برطرف می‌شود. برای کاهش درد و خطر عفونت پزشک داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. داروها را باید به طور منظم استفاده کنید.

بعد از چند روز استراحت می‌توانید به محل کار خود بازگردید. در کمتر از دوهفته بهبودی کامل پیدا می‌کنید. البته برای مشاهده نتایج اصلی باید حدود ۶ ماه صبر کنید. چند روز بعد از عمل باید به مطب پزشک مراجعه کنید تا جای زخم و وضعیت بهبودی بازوها به طور کامل بررسی شود.

اگر در مورد مراقبت‌های بعد از لیفت بازو با لیزر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، باید با جراح زیبایی یا دکتر پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

کدام روش لیفت بازو برای شما مناسبه؟ مشاوره بگیرید!

مزایای لیفت بازو با لیزر

این روش مزایای زیادی داشته و به همین دلیل بسیاری از افراد از میان روش‌های مختلف لیفت بازو، روش لیزردرمانی را انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • کم تهاجمی بودن این روش
  • تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست
  • خونریزی بسیار کم یا عدم خونریزی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • روش دائمی برای لیفت بازو
  • بدون نیاز به بیهوشی

البته در روش لیزردرمانی بدون برش نیاز به تمدید لیفت بوده و باید هر چند سال یک‌بار لیزردرمانی تکرار شود.

روش لیفت بازو با لیزر کم تهاجمی بوده و به طور دائمی مشکل افتادگی پوست را حل می‌کند.

معایب و عوارض لیفت بازو با لیزر

لیزردرمانی با لیزر در کنار مزایا، معایب و عوارضی هم دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این عمل باید مزایا و معایب این روش را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین عوارض لیفت با لیزر عبارتند از:

  • مناسب نبودن برای افراد با افتادگی پوست شدید و چربی زیاد
  • افراد مبتلا به سرطان پوست یا عفونت پوستی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • قرمزی
  • تورم
  • سوزن‌سوزن شدن یا بی‌حسی
  • امکان تغییر رنگ پوست
معایب و عوارض لیفت بازو با لیزرمزایای لیفت بازو با لیزر
قرمزی و تورمکم تهاجمی بودن این روش و بدون نیاز به بیهوشی
افراد مبتلا به سرطان پوست یا عفونت پوستی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست
مناسب نبودن برای افراد با افتادگی پوست شدید و چربی زیادخونریزی بسیار کم یا عدم خونریزی
سوزن‌سوزن شدن یا بی‌حسیدوره نقاهت کوتاه
امکان تغییر رنگ پوستروش دائمی برای لیفت بازو
مزایا و عوارض لیفت بازو با لیزر

ماندگاری نتایج لیفت بازو با لیزر

نتایج حاصل از لیفت بازو با لیزر دائمی بوده و در این روش رسوبات چربی برای همیشه از بین می‌روند. حتی اگر مقداری افزایش وزن داشته باشید، چربی‌ها در ناحیه بازو سریع جمع نمی‌شوند. البته با هیچ یک از روش‌های زیبایی نمی‌توان جلوی روند طبیعی پیری را گرفت. پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. اما این روند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق گفت چند سال بعد از عمل لیفت با لیزر، پوست این ناحیه دچار افتادگی می‌شود.

ماندگاری لیفت بازو با لیزر
لیفت بازو با لیزر روشی دائمی بوده و می‌توان تا سال‌های طولانی نتایج آن را مشاهده کرد.

برای انجام لیفت بازو با لیزر به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

لیفت بازو با لیزر یک روش کم تهاجمی است که با آن می‌توان چربی و افتادگی پوست خفیف تا متوسط را از بین برد. اگر چربی در ناحیه بازوی شما زیاد است، این روش مناسب نخواهد بود. در این عمل، متخصص برش کوچکی ایجاد کرده و لوله توخالی وارد پوست می‌شود. سایز برش و لوله به اندازه یک قلم است و بعد از انجام لیزر نیاز به بخیه ندارد. انرژی لیزر رسوبات چربی در این ناحیه را ذوب کرده و سپس با استفاده از لیپوساکشن چربی‌ها تخلیه می‌شوند. علاوه بر این انرژی لیزر تولید کلاژن را افزایش داده و باعث سفت شدن پوست می‌شود.

این روش بی‌خطر بوده و عوارض زیادی ندارد. کبودی و قرمزی در چند روز برطرف می‌شود. باید داروهای مسکن و ‌آنتی‌بیوتیک را به طور منظم مصرف کنید. معمولا در کمتر از ۲ هفته کامل بهبودی پیدا کرده و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

اگر قصد انجام لیفت بازو با لیزر را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این روش داشته باشید، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین متخصصان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در این روش به دلیل برش‌های کوچک و کم تهاجمی بودن عمل، بهبودی سریعا ایجاد می‌شود. معمولا بعد از عمل می‌توانید فعالیت‌های روزمره را انجام دهید. اما برای انجام فعالیت‌های سنگین باید حدود ۲ هفته صبر کنید. در کمتر از ۲ هفته بهبودی خود را کامل به دست می‌آورید.

بله برخی پزشکان توصیه می‌کنند که هر دو روش با هم انجام شوند. در روش لیفت بازو با لیزر لایه‌های عمقی پوست تحت تاثیر قرار گرفته و چربی در این نواحی از بین می‌رود. بعد از انجام این عمل با آر اف فرکشنال لایه‌های سطحی پوست هم تحت تاثیر قرار گرفته و نتیجه بهتری ایجاد می‌شود.

اگر از روش لیزردرمانی با ایجاد برش استفاده می‌کنید، تنها یک جلسه درمان نیاز است. در این روش چربی ذوب شده با لیپوساکشن خارج شده و نتایج به‌خوبی قابل‌مشاهده است. اما اگر از روش‌های لیزردرمانی بدون ایجاد برش استفاده می‌کنید، حدود ۳ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارید. فاصله جلسات از هم یک ماه بوده و به‌مرور چربی این ناحیه از بین می‌رود.

معمولا از این روش برای حذف چربی خفیف تا متوسط استفاده می‌شود. اگر چربی ناحیه بازو زیاد است، بهترین و موثرترین راه برای آن جراحی لیفت بازو و ایجاد برش از آرنج تا بالای بازو است. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید گزینه جراحی را انتخاب کنید، می‌توانید با کمک لیزر تا حدودی مشکل افتادگی پوست بازو را برطرف کنید.

لیفت بازو با لیزر در کلینیک زیبایی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. هزینه این روش به نسبت روش جراحی پایین‌تر است. جراحی لیفت بازو حدود ۳۰ میلیون تومان به بالا است. در روشی که نیاز به برش داشته و کانول وارد بدن می‌شود، هزینه لیفت بالاتر از لیزردرمانی بدون برش است. بهتر است برای اطلاع از قیمت لیفت بازو با لیزر از متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره دریافت کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن