مینی لیفت بازو، بهترین گزینه برای رفع افتادگی پوست در جوانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مینی لیفت بازو یکی از تکنیک‌های جراحی لیفت بازو است. در این روش برش هلالی در زیربغل ایجاد می‌شود و برای افتادگی جزئی مناسب است. اگر افتادگی پوست شما شدید است، نمی‌توانید از این تکنیک نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
مینی لیفت بازو

اگر پوست بازوی شما افتادگی و شلی جزئی دارد، بهترین روش دائمی برای زیبایی آن، مینی لیفت بازو است. احتمالا در مورد جراحی لیفت بازو اطلاعاتی دارید. جراحی لیفت بازو تنها با یک روش انجام نشده و تکنیک‌های مختلفی دارد. درصورتی‌که قصد انجام این روش لیفت را دارید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که لیفت جزئی بازو چیست؟ این روش جراحی چگونه انجام می‌شود؟ کاندیدهای مناسب برای این روش چه افرادی هستند؟ چه کسانی نمی‌توانند از این روش نتیجه دلخواه را دریافت کنند؟ مزایا و معایب این جراحی چیست؟ تا چه حد باید انتظار تغییر داشته باشیم.

اگر قصد مینی لیفت بازو را دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد این روش زیبایی به دست بیاورید، حتما با دکتر پوست و مو و زیبایی یا جراح زیبایی مشاوره داشته باشید. انتظارات خود را بیان کرده و نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

مینی لیفت بازو چیست؟

لیفت به معنای بالا کشیدن پوست در قسمت‌های مختلف بدن است. یکی از روش‌های پرطرفدار لیفت بازو است که به‌ویژه خانم‌ها از آن استقبال می‌کنند. مینی لیفت بازو یا مینی براکیوپلاستی یکی از تکنیک‌های جراحی زیبایی بازو است. اگر بازوهای شل و افتاده دارید و این موضوع شما را اذیت می‌کند، لیفت بازو گزینه خوبی است. البته لیفت روش‌های مختلفی دارد. برخی روش‌ها بدون جراحی بوده و نیاز به تمدید دارند. اما روش‌های جراحی نتایج بهتری ایجاد کرده و دائمی هستند.

در جراحی لیفت بازو معمولا از سه تکنیک استفاده می‌شود. در تکنیک استاندارد، دو برش از زیربغل تا آرنج ایجاد می‌شود؛ یکی در بالای بازو و یکی زیر بازو. اگر مقدار چربی متوسط تا زیاد باشد، جراح این روش را توصیه می‌کند. روش براکیوپلاستی اکستند کمتر استفاده شده و برش تا قفسه سینه ادامه پیدا می‌کند. ممکن است بافت بازو از طریق لیپوساکشن سفت شود. این روش به دلیل ایجاد اسکار در قفسه سینه معمولا استفاده نمی‌شود.

تکنیک سوم تکنیک مینی براکیوپلاستی است که فقط یک برش هلالی در زیربغل ایجاد می‌شود. اگر پوست و چربی در ناحیه بازو کم باشد، جراح این روش را به شما توصیه می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

به نقل از littleliposuction در رابطه با علت افتادگی پوست بازو:

ژنتیک، گرانش، نوسانات هورمونی، قرارگرفتن در معرض نور خورشید، تغییرات وزن و افزایش سن به تجمع بافت چربی در نواحی خاصی از بدن کمک می‌کند. در بسیاری از زنان، بازوها، گردن، پایین شکم و قسمت داخلی ران‌ها بیشتر تحت تاثیر این عوامل قرار می‌گیرند. پوست بازوها نازک‌تر از پوست قسمت‌های دیگر است و چربی بازو اغلب در برابر رژیم‌های غذایی و ورزش مقاوم‌تر است.

نحوه جراحی لیفت جزئی بازو

جراحی لیفت جزئی بازو تحت بیهوشی در بیمارستان یا کلینیک انجام می‌شود. جراح در این روش برش هلالی در ناحیه زیربغل ایجاد می‌کند. گاهی ممکن است برش شبیه حرف T باشد و به سمت بازو کشیده شود. سپس برای سفت شدن و لیفت بافت زیرین، پوست اضافی برداشته می‌شود.

گاهی ممکن است پزشک برای برداشتن چربی اضافی از بالای بازو از روش لیپوساکشن هم استفاده کند. اما در بسیاری از مواقع نیز فقط لیفت انجام می‌شود. بعد از برش پوست اضافی، بخیه زده می‌شود. بسته به مقدار پوست و چربی اضافی در بازو این جراحی بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد. بعد از اتمام عمل و بررسی کلی سلامت، می‌توانید به خانه بازگردید.

در روش مینی لیفت بازو، برش هلالی زیربغل ایجاد می‌شود. بسته به مقدار پوست و چربی اضافی، جراحی بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

جراحی مینی لیفت بازو برای چه افرادی مناسب است؟

اگر در ناحیه بازو پوست افتاده و شل دارید، این روش برای شما مناسب است. البته پزشک باید میزان افتادگی پوست و مقدار چربی را بررسی کند. لیفت جزئی بازو برای افرادی مناسب است که میزان افتادگی پوست آنها کم است. اگر افتادگی زیاد باشد، باید برش در طول بازو ایجاد شود.

اگر جز افرادی هستید که وزن خود را کاهش داده‌اید، احتمال اولین قسمتی از بدن که دچار افتادگی پوست شده است، بازو بوده و نیاز به رفع آن دارید. این دسته از افراد نیز می‌توانند بعد از تثبیت وزن جراحی مینی براکیوپلاستی انجام دهند.

آیا لیفت بازو برای لاغری بازوها مناسب است؟

همین حالا از بهترین دکتر مشاوره بگیر!

جراحی لیفت بازو برای چه افرادی مناسب نیست؟

برای انجام کلیه جراحی‌ها باید شخص از سلامت کلی برخوردار باشد. به همین دلیل پزشک در مورد سوابق پزشکی شما سوالاتی می‌پرسد. شاخص توده بدنی شما باید در محدوده سالم باشد و سیگار نکشید.

اگر سن شما بالا است یا به دلیل کاهش وزن زیاد، افتادگی پوست در ناحیه بازو شدید است، روش مینی لیفت برای شما مناسب نیست. برای رفع افتادگی پوست شدید، باید از روش جراحی لیفت استاندارد بازو استفاده کرد.

حتما پیش از اقدام برای جراحی لیفت بازو با جراح زیبایی یا دکتر پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. انتظارات خود را بیان کنید و از پزشک بخواهید نتیجه جراحی را کامل به شما توضیح دهد. ممکن است این روش به‌هیچ‌وجه برای شما مناسب نباشد و نتیجه دلخواه را به دست نیاورید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

کاندید مناسب لیفت جزئی بازو
اگر به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن شدید پوست بازو افتادگی شدید داشته باشد، این روش جراحی مناسب نیست.

نکات مهم قبل از جراحی مینی لیفت بازو

قبل از انجام این جراحی با پزشک خود جلسه مشاوره خواهید داشت. در این جلسه باید سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. همچنین لازم است انتظارات خود را بیان کنید. متخصص بعد از معاینه بازو و بررسی میزان افتادگی بهترین روش لیفت را پیشنهاد می‌دهد.

اگر سیگاری هستید، حداقل ۲ تا ۴ هفته قبل از عمل آن را ترک کنید. زیرا سیگار روی گردش خون تاثیر گذاشته و روند بهبودی را کند می‌کند. اگر داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن مصرف می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. مصرف این دسته از داروها باید ۲ هفته قبل از جراحی قطع شود. زیرا احتمال خونریزی حین جراحی و بعد از آن را افزایش می‌دهند.

در جلسه مشاوره نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید. ممکن است نمونه جراحی‌های انجام شده با نتیجه دلخواه شما متفاوت باشد. اگر این امکان برای شما وجود دارد که از نظر مراجعه‌کنندگان قبلی اطلاع پیدا کنید، حتما این کار را انجام دهید.

اینفوگرافی جراخی مینی لیفت بازو
اینفوگرافی جراخی مینی لیفت بازو

مراقبت های بعد از مینی لیفت بازو

روز جراحی حتما لباس مناسب بپوشید تا بعد از عمل با مشکل مواجه نشوید. شما نمی‌توانید بعد عمل دستان خود را بالا ببرید. پس به این نکته توجه داشته باشید. در اطراف محل بخیه کمی تورم و قرمزی ایجاد می‌شود. این عارضه کاملا طبیعی است. اگر درد دارید، به پزشک بگویید تا داروهای مسکن تجویز کند. داروی استامینوفن می‌تواند گزینه خوبی باشد. معمولا ۲ تا ۳ روز باید از داروهای ضد درد و حدود ۵ روز از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد.

بعد از چند روز استراحت می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. البته تا یک ماه نباید فعالیت‌های شدید بدنی داشته باشید. همچنین نباید دست‌های خود را تا شانه بالا ببرید. زیرا به بخیه‌ها فشار وارد می‌شود.

چند روز بعد از جراحی باید به پزشک خود مراجعه کنید تا محل برش بررسی شود. اگر بخیه‌ها جذبی نباشد، پزشک آنها را می‌کشد.

مراقبت های بعد از جراحی مینی لیفت بازو
در این تصویر می‌توانید جای بخیه مینی لیفت بازو را چند هفته بعد جراحی مشاهده کنید.

مزایای مینی لیفت بازو

جراحی مینی لیفت بازو مزایای زیادی داشته و به همین دلیل افراد زیادی از این روش برای زیبایی بازو‌های خود استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نتایج دائمی
  • سفت شدن و زیبا شدن بازوها
  • ازبین‌رفتن پوست آویزان ناشی از پیری یا کاهش وزن
  • ایجاد برش کوچک در زیربغل که کمتر دیده می‌شود.
  • نسبت به دیگر تکنیک‌های جراحی لیفت بازو کمتر تهاجمی است.

روش جراحی مینی لیفت بازو به نسبت دیگر تکنیک‌های جراحی کم تهاجمی بوده و نتایج آن دائمی است.

معایب و عوارض مینی لیفت بازومزایای مینی لیفت بازو
قرمزی و تورم در اطراف برشنسبت به دیگر تکنیک‌های جراحی لیفت بازو کمتر تهاجمی است.
احساس درد و خارش اطراف برشسفت شدن و زیبا شدن بازوها
احتمال عفونتازبین‌رفتن پوست آویزان ناشی از پیری یا کاهش وزن
خونریزیایجاد برش کوچک در زیربغل که کمتر دیده می‌شود.
عدم نتیجه دلخواه به دلیل تجربه کم جراحنتایج دائمی
معایب و مزایای مینی لیفت بازو

معایب و عوارض مینی لیفت بازو

هر روش جراحی عوارض و معایبی به همراه دارد. البته روش مینی براکیوپلاستی جز روش‌های بسیار ایمن بوده که عوارض آن کم است. برخی از عوارض و معایب این روش عبارتند از:

  • قرمزی و تورم در اطراف برش
  • احساس درد و خارش اطراف برش
  • احتمال عفونت
  • خونریزی
  • عوارض بیهوشی
  • عدم نتیجه دلخواه به دلیل تجربه کم جراح
  • عدم نتیجه دلخواه به دلیل شدید بودن افتادگی پوست

برای به‌حداقل‌رساندن عوارض این جراحی باید در انتخاب جراح دقت داشته باشید. پزشک باید تجربه بالایی در این تکنیک جراحی داشته و از دانش بالایی برخوردار باشد. همچنین لازم از نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی را به‌خوبی رعایت کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

اگر می‌خواهید در مورد مزایا و معایب جراحی مینی براکیوپلاستی اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما با جراح زیبایی یا متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با متخصص می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

ماندگاری نتایج مینی لیفت بازو

بعد از انجام جراحی لیفت جزئی بازو باید وزن خود را ثابت نگه دارید. اگر دچار تغییر وزن شوید، دوباره پوست بازو شل و افتاده می‌شود. در صورت رعایت این موضوع نتایج جراحی دائمی بوده و نیازی نیست مانند روش‌های بدون جراحی هر چند وقت یک‌بار تمدید شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که با جراحی نمی‌توان جلوی روند پیری را گرفت. پوست به‌مرورزمان کلاژن خود را از دست داده و حالت الاستیکی آن کاهش پیدا می‌کند. مینی براکیوپلاستی می‌تواند سرعت روند طبیعی پیری را کاهش دهد. سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره پوست حالت افتاده پیدا کند.

ماندگاری مینی لیفت بازو
این روش نتایج دائمی داشته و می‌توان سال‌های طولانی نتایج دلخواه را حفظ کرد.

کدام روش لیفت بازو برای شما مناسبه؟ مشاوره بگیرید!

برای انجام جراحی مینی لیفت بازو به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

مینی لیفت بازو یکی از تکنیک‌های جراحی لیفت بازو است. در این تکنیک برش کوچکی به شکل هلال در زیربغل ایجاد می‌شود. از این ناحیه پوست کشیده شده و افتادگی و شلی آن برطرف می‌شود. افرادی که افتادگی پوست جزئی در ناحیه بازو دارند، می‌توانند با این روش به نتیجه دلخواه خود برسند. گاهی ممکن است پزشک هم‌زمان با تکنیک لیفت جزئی بازو از لیپوساکشن هم استفاده کند تا چربی‌های اضافی حذف شوند.

حداقل ۲ هفته قبل از این جراحی باید از سیگار و داروهای رقیق‌کننده خون دوری کنید. بعد از جراحی مقداری قرمزی و تورم طبیعی است. باید داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک را به طور مرتب مصرف کنید. چند روز بعد عمل برای بررسی جای برش و میزان بهبودی به پزشک خود مراجعه کنید.

برای پیداکردن بهترین جراح پلاستیک یا متخصص پوست و مو و زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

هزینه این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. جراح باتوجه‌به سابقه و موقعیت جغرافیایی کلینیک مقدار هزینه را مشخص می‌‌‌کند. علاوه‌برآن باید هزینه اتاق عمل، دستیار جراح، آزمایش‌ها و داروها را در نظر داشته باشید. بهتر است برای تعیین هزینه دقیق لیفت جزئی بازو با پزشک خود مشورت کنید تا باتوجه‌به فاکتورهای موردنظر قیمت مشخص شود. حدود قیمت این جراحی در سال ۱۴۰۲ بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

اگر افتادگی و شلی پوست بازوی شما زیاد است، نمی‌توانید از این تکنیک جراحی نتیجه دلخواه را دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر سن شما بالا است با کاهش وزن شدیدی داشته‌اید، احتمالا افتادگی پوست شدید بوده و پزشک باید از روش‌های دیگر استفاده کند. اما اگر جوان هستید و افتادگی جزئی تا متوسط دارید، می‌توانید از این روش به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای انجام تکنیک مینی لیفت بازو یک برش هلالی شکل در زیربغل ایجاد می‌شود. این برش کوچک بوده و از این ناحیه جراح پوست را می‌کشد تا افتادگی آن برطرف شود. گاهی لازم است برش به شکل حرف T باشد و تا بازو امتداد پیدا کند.

این تکنیک جراحی و بسیاری از جراحی‌های زیبایی جز روش‌های ایمن هستند و خطراتی ایجاد نمی‌کنند. البته برخی عوارض جراحی مانند تورم و قرمزی طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف می‌شوند.

هم‌زمان با این جراحی می‌توان برای خارج‌کردن چربی اضافی در بازوها از روش لیپوساکشن هم استفاده کرد. در این صورت نتیجه بهتر خواهد بود. همچنین برخی افراد در حین جراحی می‌خواهند در قسمت‌های دیگر بدن هم کانتورینگ انجام دهند. به‌عنوان‌مثال ممکن است جراح در کنار لیفت جزئی بازو از روش‌های تامی تاک، لیفت بدن، لیفت باسن یا لیفت ران هم استفاده کند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن