لیفت سینه چیست؟ بهترین روش بالا کشیدن سینه افتاده چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت سینه با روش جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. از لیفتینگ سینه برای رفع افتادگی سینه، بالا کشیدن سینه و صاف شدن پوست سینه استفاده می‌شود

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لیفت سینه چیست؟

احتمالا با عبارت لیفت سینه آشنایی دارید. بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلفی مثل افزایش سن یا شیردهی دچار افتادگی سینه می‌شوند. این موضوع برای برخی افراد ناخوشایند بوده و به دنبال روش‌هایی برای رفع آن هستند. امروزه با روش‌های مختلف لیفت سینه می‌توان افتادگی سینه را درمان کرده و باعث سفت شدن بافت پوست این ناحیه شد.

برای لیفتینگ سینه حتما به دنبال بهترین پزشکان متخصص زیبایی یا بهترین جراح پلاستیک باشید. در جلسه مشاوره پزشک در مورد عوارض این عمل زیبایی، نتیجه آن و روند بهبود سینه‌ها اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد.

لیفت سینه چیست؟

از لیفت سینه برای بالا بردن سینه‌های افتاده استفاده می‌شود. روشی کم‌تهاجم است، که برای رفع افتادگی سینه و سفت شدن پوست در این ناحیه کاربرد دارد. نتیجه لیفتینگ سینه، سینه‌هایی با شکل و فرم مطلوب است. لیفت سینه از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هرساله تقاضا برای این عمل زیبایی افزایش می‌یابد.

با استفاده از لیفتینگ می‌توان افتادگی سینه‌ها را کاهش داده تا نوک سینه در موقعیت بالاتری قرار بگیرد. حتی برخی افراد تمایل دارند، در حین عمل لیفت سینه اندازه آرئول‌ها (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) را کاهش داده تا با فرم جدید سینه‌ها متناسب شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

دلایل افتادگی سینه

با افزایش سن سینه‌ها دچار افتادگی می‌شود و حالت سفتی و فرم مناسب خود را از دست می‌دهند. دلایل افتادگی سینه متفاوت است. برخی از دلایل اصلی آن شامل موارد زیر است:

  • بارداری: در سینه رباط‌هایی به نام لیگامان کوپر وجود دارد، که باعث بالا ماندن سینه‌ها می‌شوند. در دوران بارداری با پر شدن و سنگین شدن سینه‌ها این رباط‌ها کشیده ‌می‌شوند. این کشش بعد از بارداری باعث افتادگی سینه‌ها می‌شود. فرقی ندارد، پس از بارداری، شیردهی داشته باشید یا نه. در هر صورت مقداری افتادگی در سینه‌ها اتفاق می‌افتد.
  • نوسانات وزن: تغییر در وزن می‌تواند باعث کشش در پوست سینه شود و در نتیجه سینه‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند.
  • گرانش زمین: با گذشت زمان جاذبه زمین باعث کشیدگی در سینه‌ها و افتادگی در رباط‌های سینه می‌شود. این موضوع با افزایش سن کاملا طبیعی است.

انواع روش لیفت سینه

لیفت سینه به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. لیفت سینه به روش جراحی (ماستوپکسی) پوست اضافی را از بین برده و با رفع افتادگی سینه باعث سفت شدن سینه می‌شود. البته بسیاری از بیماران روش‌های غیرجراحی را به دلیل کمتر بودن عوارض و دوره نقاهت انتخاب می‌کنند. در روش‌های بالا کشیدن سینه بدون جراحی هیچ برشی روی سینه ایجاد نمی‌شود و نیازی به بیهوشی نیست. بدون شک روش‌های غیرجراحی ایمن‌تر بوده و عوارض بسیار کمتری دارند. برای انتخاب بهترین روش لیفت سینه حتما با متخصص پوست با تجربه‌ای مشاوره داشته و انتظارات خود از عمل زیبایی با او در میان بگذارید.

اینفوگرافی روش های لیفت سینه
اینفوگرافی روش های لیفت سینه

۱: لیفت سینه با نخ

در روش لیفت سینه با نخ به وسیله نخ‌های مخصوص پوست اطراف سینه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش از نخ‌های کوچک خاردار استفاده می‌شود. جراح زیبایی نخ‌ها را با استفاده از سوزن زیرپوستی وارد بافت پوست می‌کند. سپس نخ‌ها محکم می‌شوند. جراح نخ‌ها را به سمت بالا و نزدیک استخوان ترقوه می‌کشد. در این روش هیچ‌گونه برش و زخمی ایجاد نمی‌شود. نخ‌ها پس از یک تا دو سال جذب شده و نیاز به ترمیم دارند.


۲: لیفت سینه به روش Caci

این روش در ابتدا برای درمان آسیب‌های عضلانی استفاده می‌شد. در لیفت سینه به روش Caci عضلات قفسه سینه مورد هدف قرار می‌گیرند. جراح با استفاده از یک دستگاه دستی به ماهیچه‌های اطراف سینه پالس‌های الکتریکی منتقل می‌کند. در نتیجه ماهیچه‌های سینه تحریک شده و سفت می‌شوند. ماندگاری این روش بلند مدت است.

این روش همانند دیگر روش‌های تقویت عضلات به زمان استفاده از دستگاه و فرکانس منتقل شده بستگی دارد. احتمالا جراح برای ایجاد نتیجه مطلوب استفاده از دستگاه Caci را چند بار در هفته و به مدت چند هفته تجویز کند.


۳: لیفت سینه با لیزر درمانی

لیزردرمانی با ایجاد پرتوهای انرژی قوی باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و تحریک تولید کلاژن می‌شود. لیزردرمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق، لک‌های پوستی و جای اسکار بسیار کاربرد دارد. با افزایش تولید کلاژن کشش پوست در ناحیه سینه افزایش پیدا می‌کند.

لیفتینگ در این روش موقتی و جزئی خواهد بود. برای ایجاد نتیجه مطلوب نیاز به درمان‌های مکرر است. این نکته را باید در نظر داشته باشید، که رباط‌های موجود در قفسه سینه مانند رگ‌های صورت نیستند. به همین دلیل نتیجه لیفت سینه به خوبی لیفت صورت با لیزردرمانی نخواهد شد.

رفع افتادگی سینه
برای رفع افتادگی سینه به متخصص پوست یا جراح پلاستیک مراجعه کنید.

۴: لیفت سینه با ترماژ

روش دیگر برای تحریک کلاژن در این ناحیه لیفت سینه با ترماژ است. در این روش از امواج رادیویی برای سفت شدن فیبرهای پروتئینی پوست استفاده می‌شود. جراح برای انجام لیفت از دستگاهی به نام ترماکول (ThermaCool) استفاده می‌کند. این دستگاه امواج رادیویی را به لایه‌های عمیق پوست می‎‌فرستد. پس از درمان می‌توان سفت شدن پوست را بلافاصله احساس کرد.

برای ایجاد نتیجه مطلوب باید درمان با ترماژ را تکرار کرد. زیرا نتیجه لیفت در این روش موقت است. پزشکان از لیفت با ترماژ برای رفع افتادگی‌های خفیف استفاده می‌کنند. در افتادگی‌های شدید این روش کاربردی ندارد.

لیفت با ترماژ برای رفع افتادگی‌های خفیف استفاده می‌شود و در افتادگی‌های شدید کاربردی ندارد.

۵: لیفت سینه با پلاسما

این روش یک فناوری جدید در سفت شدن سینه‌ها محسوب می‌شود. برای لیفتینگ سینه انرژی پلاسما سرد به لایه‌های پوست منتقل می‌شود. این انرژِی باعث انقباض پوست شده و به تولید کلاژن جدید کمک می‌کند.با استفاده از این روش اثرات جوان‌کننده در ناحیه مورد نظر مشاهده می‌شود. در لیفت سینه با پلاسما همانند روش ترماژ دستگاه روی پوست قرار گرفته و انرژی پلاسما باعث سفت شدن سینه‌ها می‌شود. پس از انجام لیفتینگ با پلاسما نتایج قابل مشاهده است. اما نتایج اصلی پس از چند ماه و تولید کلاژن جدید مشاهده می‌شود.


۶: لیفت سینه به روش VBL

در روش VBL با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) سینه‌ها لیفت می‌شوند. این پلاسما از خون خود شخص به دست می‌آید. این روش به تنهایی نمی‌تواند مشکل افتادگی سینه‌ها را درمان کند. اما گردش خون را در این ناحیه افزایش داده و چین و چروک‌ها و زخم‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند. تزریق پی‌آرپی باعث بهبود وضعیت پوست و تولید کلاژن و الاستین جدید می‌شود. با استفاده از روش VBL می‌توان به سفت شدن سینه‌ها و بهبود رنگ پوست کمک کرد.

VBL همانند دیگر روش‌های زیبایی سینه توسط جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی انجام می‌شود. نتایج در این روش پس از چند ماه قابل مشاهده است و تا چند سال ماندگاری دارد. این روش برای خانم‌های باردار، شیرده و همچنین افراد دارای سرطان سینه توصیه نمی‌شود.


۷: لیفت سینه با تزریق بوتاکس

در روش لیفت سینه با تزریق بوتاکس از سم بوتولونیوم استفاده می‌شود. این سم عصب و ماهیچه‌ها را در زیر پوست فلج کرده و به طور موقت از کار می‌اندازد. کم شدن حرکت ماهیچه‌ها باعث ایجاد سطح صاف روی پوست می‌شود. بوتاکس در ابتدا برای از بین بردن چین وچروک و رفع خطوط معرفی شد. اما در حال حاضر برای درمان میگرن مزمن نیز از بوتاکس استفاده می‌شود.

پزشکان زیادی در سراسر جهان از بوتاکس برای لیفت سینه استفاده می‌کنند. اما این روش توسط FDA برای رفع افتادگی سینه تایید نشده است. نتایج این روش جزئی بوده و حدود ۴ ماه ماندگاری دارد.

قبل و بعد از لیفت سینه
با روش‌های غیرجراحی لیفت سینه می‎‌توان باعث رفع افتادگی سینه‌ها شد.

۸: لیفت سینه با تزریق ژل

عموما برای لیفت سینه با تزریق ژل از ژل‌های لیفت صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها حاوی اسید هیالورونیک بوده و برندهای مختلفی دارد. دو برند مطرح ژل مناسب برای لیفت سینه، برندهای Juvéderm و Restylane می‌باشند. علاوه بر این ژل‌ها نوع دیگری از ژل برای لیفتینگ سینه رایج است. ژل Sculptra بر پایه پلی لاکتیک اسید بوده و باعث تحریک بدن برای کلاژن‌سازی می‌شود. البته هیچ یک از این فیلرها برای تزریق در ناحیه سینه توسط FDA مجوز دریافت نکرده‌اند.

مشاهده نتیجه حاصل از تزریق ژل چند ماه طول می‌کشد. فیلرهای پوستی روشی غیرتهاجمی هستند و عوارض بسیار کمی دارند. اما ازآن‌جایی که امکان مطالعات طولانی مدت در مورد اثربخشی آن وجود ندارد، برخی پزشکان این روش را درمان مناسبی برای لیفت سینه نمی‌دانند. معمولا برای ایجاد نتیجه ایده آل جراح چندین روش لیفت سینه را به صورت ترکیبی پیشنهاد می‌کند.


۹: لیفت سینه با طب سوزنی

لیفت سینه با طب سوزنی روشی قدیمی در لیفتینگ محسوب می‌شود. این روش ابتدا در آسیای شرقی کاربرد پیدا کرد. روش طب سوزنی کاملا طبیعی بوده و مانند روش جراحی لیفت سینه نیازی به ایجاد برش ندارد. تعداد جلسات لازم برای طب سوزنی زیاد است و معمولا با توجه به سن و میزان افتادگی سینه از ۱۵ تا ۴۵ جلسه متغیر است. به همین دلیل نمی‌توان تغییرات حاصل از طب سوزنی را به سرعت مشاهده کرد و نیاز به گذشت زمان و تکمیل دوره است.

می‌خوای لیفت سینه انجام بدی و نمی‌دونی کدوم روش بهتره؟

همین حالا با دکتر صحبت کن!

۱۰: لیفت سینه با جراحی (ماستوپکسی)

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی با از بین بردن پوست اظافی و سفت کردن بافت اطراف سینه به تغییر شکل و بالا رفتن سینه‌ها کمک می‌کند. این روش در سراسر جهان محبوب است. در آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا به امروز تقاضا برای جراحی لیفت سینه ۷۰% افزایش یافته است. لیفتینگ سینه باعث می‌شود، ظاهر سینه‌ها جوان‌تر دیده شود. افتادگی سینه‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی مثل بارداری، شیردهی، نوسانات وزن، افزایش سن یا وراثت اتفاق بیافتد.

جراحی لیفتینگ سینه در بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود. در برخی مواقع با بی‌حسی موضعی می‌توان عمل را انجام داد. اما در مواردی بیهوشی عمومی توصیه می‌شود.مراحل لیفت سینه به تکنیک جراح برای لیفت بستگی دارد. تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی لیفت متنوع است. در این تکنیک‌ها محل برش متفاوت است. ممکن است، برش در اطراف آرئول‌ها (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) یا به صورت افقی در امتداد سینه ایجاد شود. معمولا جراحی سینه دو تا سه ساعت زمان می‌برد و می‌توان پس از آن به خانه رفت.

انواع روش جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. جراح با توجه به انتظارات بیمار و نوع سینه محل و میزان برش را تعیین می‌کند. تکنیک‌های مختلف جراحی لیفتینگ سینه برش‌های مختلفی داشته و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه برخی از تکنیک‌های پرکاربرد در جراحی را معرفی می‌کنیم.

  • لیفت هلالی

برای خانم‌هایی که افتادگی سینه کمی دارند و نیا به اصلاحات جزئی است، لیفت هلالی کاربرد دارد. در این تکنیک یک برش کوچک در قسمت بالایی آرئول ایجاد می‌شود. معمولا زمانی که جراحی لیفت با جراحی بزرگ کردن سینه همراه باشد، از این روش استفاده می‌شود.


  • لیفت پری آرئولار

خانم‌هایی با افتادگی خفیف سینه می‌توانند با این تکنیک جراحی شوند. این روش نیز همانند لیفت هلالی به صورت ترکیبی با جراحی بزرگ کردن سینه کاربرد دارد. در تکنیک لیفت پری آرئولار برش دایره‌ای در اطراف آرئول ایجاد می‌شود. از این لیفت می‌توان برای کاهش اندازه آرئول نیز استفاده کرد.


  • لیفت عمودی

این تکنیک لیفت بیشتر از تکنیک‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراح در این روش پوست اضافی را برداشته و کل سینه را تغییر شکل می‌دهد. افتادگی‌های متوسط با تکنیک لیفت عمودی برطرف می‌شود. در لیفت عمودی جراح دو برش ایجاد می‌کند. یک برش در اطراف آرئول و دیگری به صورت عمودی از لبه پایینی آرئول تا زیر سینه ادامه دارد. به دلیل شکل برش به این تکنیک، لیفت آب‌نبات چوبی نیز گفته می‌شود.


  • لیفت T وارونه

جراح زیبایی برای خانم‌هایی با افتادگی شدید سینه از این روش لیفت استفاه می‌کند. در جراحی مقداری زیادی از پوست اضافی و بافت‌های افتاده برداشته می‌شود. بهترین نتایج با تکنیک لیفت T وارونه ایجاد می‌شود. این تکنیک شامل ۳ برش است. یک برش در اطراف آرئول، برش دیگر به صورت عمودی از لبه پایینی آرئول تا زیر سینه و برش آخر در امتداد ناحیه زیر سینه ایجاد می‌شود.

نکته مهم:

در صورتی که بخواهید، همراه با جراحی لیفت سینه از جراحی کاهش سایز سینه استفاده کنید، احتمالا جراح این تکنیک را به کار ببرد. زخم‌ها در این روش قابل مشاهده است. اما می‌توان با مراقبت‌های مناسب به بهبود آن‌ها کمک کرد.

انواع لیفت سینه
لیفت سینه انواع مختلفی دارد.

نکات مهم قبل از لیفت سینه

پیش از انجام لیفت سینه باید با جراح زیبایی جلسه مشاوره‌ای داشته و در مورد نکات مهم قبل و بعد از لیفتینگ صحبت کرد. پزشک در مورد سوابق پزشکی و انتظارات شما سوالاتی پرسیده و با توجه به شرایط بهترین روش لیفت سینه را پیشنهاد می‌دهد. در این جلسه احتمالا موارد زیر انجام خواهد شد.

  • سابقه پزشکی: آماده پاسخ‌گویی به سوالات مربوط به سوابق پزشکی گذشته و حال حاضر خود باشید. مصرف هر نوع دارو و جراحی‌های گذشته را به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که در خانواده خود سابقه سرطان سینه دارید، پزشک را مطلع کنید. نتایج ماموگرافی یا بیوپسی سینه را همراه داشته باشید.
  • معاینه پزشکی: برای انتخاب بهترین روش درمان پزشک سینه‌های شما را معاینه می‌کند. موقعیت نوک سینه‌ها و رنگ سینه باید بررسی شود. ممکن است، پزشک برای تکمیل پرونده پزشکی از سینه‌ها عکس بگیرد.
  • انتظارات شما از لیفت: انتظارات خود را مطرح کنید و در مورد نتیجه بعد از عمل صحبت کنید.

قبل از انجام جراحی لیفت سینه ممکن است، جراح از شما بخواهد ماموگرافی انجام دهید. انجام چند ماموگرافی تغییرات در بافت سینه را مشخص می‌کند. پیش از جراحی باید از مصرف سیگار، داروهایی مثل آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید.

می‌دونی چه زمانی باید برای معاینه سینه اقدام کنی؟

مراقبت‌های بعد از لیفت سینه

در روش‌های غیرجراحی لیفتینگ نیاز به مراقبت‌های زیادی نیست. تنها باید در چند روز اول از فشار بر سینه‌ها خودداری کرد. اما انجام کارهای روزانه بلامانع است. در رابطه با جراحی لیفت سینه مراقبت‌ها متفاوت بوده و نیاز به اقدامات بیشتری است. پس از انجام جراحی به احتمال زیاد سینه‌ها با گاز و سوتین مخصوص جراحی بسته می‌شود. ممکن است، لوله کوچکی در ناحیه برش قرار داده شود، تا خون و مایعات اضافی تخلیه شود.

سینه‌ها تا دو هفته متورم و کبود است. احساس درد در اطراف برش‌ها طبیعی است. قرمزی در این ناحیه برای چند ماه باقی می‌ماند.

  • در چند روز اول طبق نظر پزشک باید از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • به پشت بخوابید، تا فشاری روی سینه‌ها احساس نکنید.
  • از کشیدن و بلند کردن اجسام خودداری کنید.
  • حداقل یک تا دو هفته بعد از لیفت باید از رابطه جنسی خودداری کنید.
  • در مورد فعالیت‌های روزانه مثل حمام کردن نظر پزشک را بپرسید.
  • لوله‌های تخلیه ظرف چند روز برداشته می‌شود. در زمان برداشتن لوله‌ها بانداژها تعویض می‌شوند.
  • استفاده از سوتین مخصوص جراحی را باید ۳ تا ۴ روز بعد از عمل به صورت شبانه روزی ادامه دهید.
  • در روند بهبودی بهتر است سینه‌ها را در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید.
سوتین مخصوص جراحی
مراقبت‌های بعد از عمل لیفتینگ سینه مانند پوشیدن سوتین مخصوص جراحی

معایب و عوارض جانبی لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه با روش‌های غیرجراحی غیرتهاجمی بوده و عوارض بسیار کمی دارد. اما برخی عوارض طبیعی است. به عنوان مثال در لیفت سینه با لیزردرمانی ممکن است، زخم، خونریزی و کمی درد داشته باشید. در مواقع نادر احتمال تغییر رنگ پوست نیز وجود دارد. لیفتینگ از طریق تزریق ژل یا تزریق بوتاکس با مقداری قرمزی و کبودی همراه است. لیفت با نخ نیز عوارض بسیار کمی داشته و کمی قرمزی و ورم در ناحیه بخیه مشاهده می‌شود.

اما عمل جراحی لیفت سینه مانند هر نوع جراحی دیگری عوارضی مثل خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی در پی دارد. انتخاب جراح زیبایی مجرب و حرفه‌ای باعث کاهش این عوارض شده و ضرر لیفت سینه را به حداقل می‌رساند. برخی از عوارض این روش عبارتند از:

  • جای زخم: جای زخم و بخیه پس از لیفت باقی می‌ماند. پس از یک تا دوسال جای زخم‌ها کمرنگ شده و کمی نرم می‌شوند. اما به طور کامل از بین نمی‌روند. البته در زمان استفاده از سوتین یا لباس شنا این زخم‌ها دیده نمی‌شوند.
  • بی‌حس شدن نوک سینه: بی‌حسی در سینه‌ها پس از چند هفته برطرف می‌شود. البته ممکن است، در برخی افراد دائمی باشد. معمولا جراحی لیفت سینه احساس شهوانی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.
  • عدم تقارن در شکل و اندازه سینه‌ها: در نتیجه تغییرات در روند بهبودی ممکن است، این حالت ایجاد شود. گاهی عدم تقارن از قبل وجود داشته و جراح نمی‌تواند آن را برطرف کند. به همین دلیل انتخاب جراح باتجربه بسیار اهمیت دارد.
  • از دست دادن قسمتی از آرئول‌ها (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) یا کل آرئول: این عارضه به ندرت اتفاق می‌افتد. به دلیل قطع خونرسانی به نوک سینه‌ها در حین لیفت بافت سینه در آن ناحیه آسیب دیده و باعث از بین رفتن بافت می‌شود.
  • مشکل در شیردهی: معمولا پس از انجام لیفت می‌توان شیردهی داشت. اما برخی خانم‌ها ممکن است، در تولید شیر کافی با مشکل مواجه شوند.

هزینه عمل لیفت سینه چقدر است؟

هزینه لیفت سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. روش‌های غیرجراحی لیفت هزینه کمتری دارند. اما باید این نکته را در نظر داشت، که این روش‌ها موقت بوده و در درازمدت هزینه زیادی در پی دارند. در رابطه با هزینه جراحی لیفت سینه نمی‌توان قیمت دقیقی مشخص کرد. قیمت لیفتینگ سینه به تجربه جراح، مرکز جراحی و هزینه دستیاران جراح بستگی دارد. منطقه جغرافیایی نیز در قیمت گذاری بسیار تاثیرگذار است.

عمل لیفتینگ سینه یک عمل زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل بیمه درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. در عمل‌های جراحی که با توصیه پزشک انجام شود، می‌توان از خدمات بیمه استفاده کرد. اما لیفتینگ در نواحی مختلف بدن تنها جنبه زیبایی دارد و توسط پزشک توصیه نمی‌شود.

در سال ۱۴۰۲، هزینه لیفت سینه بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان است. هزینه پروتز سینه هم می‌تواند از ۴۰ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان متفاوت باشد.


لیفت سینه با ورزش

ورش نه تنها باعث کوچک شدن سلول‌های چربی می‌شود، بلکه به تقویت ماهیچه‌ها نیز کمک می‌کند. تمرینات ورزشی مربوط به قسمت بالایی بدن به ویژه حرکات کششی باعث تقویت ماهیچه‌های قفسه سینه می‌شود. برای انجام حرکاتی که ماهیچه سینه را بیشتر هدف قرار دهد، باید با مربیان حرفه‌ای کار کرده و تمرینات مناسبی انجام داد. یکی از حرکات موثر در لیفت سینه حرکت پرس با هالتر است.

البته هیچ یک از حرکات ورزشی نمی‌تواند به اندازه جراحی لیفت سینه یا روش‌های غیرجراحی لیفتینگ موثر باشد. در صورتی که افتادگی سینه بسیار کم و سطح پوست صاف باشد، انجام حرکات ورزشی در طولانی مدت تاثیر مطلوبی خواهد داشت.


لیفت سینه در خانه

کرم‌های ضدپیری مختلفی برای رفع افتادگی پوست صورت وجود دارد. اما می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی کرم‌های فرم‌دهنده گردن و سینه را نیز پیدا کنید. این کرم‌ها به صافی پوست کمک کرده چین و چروک‌های کوچک و لکه‌های پوستی را از بین می‌برند.

برخی ماسک‌های خانگی برای لیفت سینه کاربرد دارند. به عنوان مثال ماسک خانگی روغن بادام یا روغن زیتون به همراه ماساژهای مناسب سینه می‌تواند به لیفتینگ سینه‌ها کمک کند. بدون شک این ماسک‌ها و کرم‌ها نمی‌توانند همانند عمل لیفت سینه به رفع افتادگی سینه‌ها کمک کنند. اما می‌توانند در طولانی مدت پوست اطراف سینه را سفت‌تر و صاف‌تر کنند.


تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه

در جراحی لیفت سینه برش در ناحیه‌ای خاص از سینه ایجاد شده و با کشیدن پوست و حذف پوست و بافت اضافی ظاهر و فرم سینه مطلوب می‌شود. این روش برای بالا کشیدن سینه‌ها کاربرد دارد. اما در روش جراحی پروتز سینه پس از ایجاد برش در سینه‌ها، پروتز‌های مخصوص در سینه قرار می‌گیرند. این پروتزها باعث افزایش سایز سینه و ایجاد فرم حجیم در سینه‌ها می‌شوند.

لیفتینگ سینه برای بالا کشیدن سینه
بالا کشیدن سینه بعد از عمل لیفتینگ سینه

لیفت سینه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت سینه به ایجاد شکل و فرم مناسب در سینه‌ها کمک می‌کند. معمولا خانم‌هایی با سینه‌های کوچک‌تر نتیجه بهتری از لیفت می‌گیرند و ماندگاری لیفت برای آن‌ها طولانی‌تر است. سینه‌های بزرگ سنگین بوده و پس از انجام لیفت احتمالا دوباره به سمت پایین کشیده می‌شوند. افراد با مشکلات زیر می‌توانند لیفتینگ سینه انجام داده و تا حدودی این موارد را برطرف کنند.

  • سینه‌هایی که دچار افتادگی شده و شکل و حجم خود را از دست داده است.
  • به دلیل سینه افتاده، نوک سینه‌ها در زیر چین سینه قرار گرفته است.
  • نوک سینه به سمت پایین است.
  • یکی از سینه‌ها پایین‌تر از سینه دیگر قرار دارد.
لیفت سینه برای چه افرادی مناسب است؟لیفت سینه برای چه افرادی مناسب نیست؟
یکی از سینه‌ها پایین‌تر از سینه دیگر قرار دارد.برای افزایش سایز سینه‌ها
نوک سینه به سمت پایین است.ایجاد فرم مناسب
به دلیل سینه افتاده، نوک سینه‌ها در زیر چین سینه قرار گرفته است.قصد بارداری
سینه‌هایی که دچار افتادگی شده و شکل و حجم خود را از دست داده است.
لیفتینگ سینه برای چه کسانی مناسب است و برای چه کسانی مناسب نیست؟

لیفت سینه برای چه افرادی مناسب نیست؟

روش‌های مختلف لیفتینگ سینه برای افزایش سایز سینه‌ها کاربردی ندارند. همچنین اگر انتظار دارید، با لیفتینگ ظاهر سینه‌ها گردتر شود، باید گفت احتمالا انجام لیفت شما را ناامید می‌کند. برای بزرگ شدن سینه و ایجاد فرم مناسب می‌توانید جراحی لیفت و بزرگ کردن سینه را ترکیبی انجام دهید. همچنین افرادی که می‌خواهند، سینه‌های کوچکتری داشته باشند، ترکیب جراحی لیفت سینه و جراحی کاهش سایز سینه را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر قصد بارداری دارید، بهتر است لیفتینگ را به تعویق بیاندازید. در دوران بارداری سینه‌ها دچار افتادگی شده و تاثیر لیفت از بین می‌رود. حتما پیش از هر اقدامی با جراح زیبایی مشاوره‌ای داشته باشید. در جلسه مشاوره در مورد انتظارات خود و نتیجه دلخواه با پزشک صحبت کنید. ممکن است، لیفت سینه برای شما گزینه مناسبی نباشد.


آیا لیفت سینه باعث بزرگ شدن سایز سینه می‌شود؟

لیفت سینه به بالا رفتن سینه‌ها و رفع افتادگی آن‌ها کمک می‌کند. این روش در افزایش یا کاهش سایز سینه تاثیری ندارد. در صورتی که می‌خواهید افزایش سایز سینه داشته باشید، باید جراحی بزرگ کردن سینه انجام دهید. در این جراحی از پروتز سینه استفاده می‌شود.


آیا امکان ترکیب جراحی لیفت سینه و بزرگ کردن سینه وجود دارد؟

در برخی موارد ممکن است، بیمار با انجام جراحی لیفت به نتایج دلخواه نرسد. اگر مراجعه‌کننده بخواهد، سایز سینه‌ها افزایش پیدا کند یا فرم آن حجیم‌تر شود، جراح زیبایی هر دو جراحی را ترکیب می‌کند. در حین جراحی سینه برای افزایش سایز آن، پروتزهایی در سینه قرار می‌گیرد. در این حالت با یک عمل هر دو مشکل برطرف می‌شود.

لیفت سینه به بالا رفتن سینه‌ها کمک می‌کند و در افزایش یا کاهش سایز سینه تاثیری ندارد.

چگونه برای لیفت سینه بهترین جراح زیبایی را پیدا کنیم؟

اگر قصد انجام لیفت سینه را دارید، انتخاب جراحی زیبایی مهم‌ترین تصمیم در این اقدام است. هنگام مشاوره با جراحان زیبایی تجربه آن‌ها در انجام لیفتینگ سینه را بررسی کنید. در مورد روش‌های مختلف لیفت که انجام داده است، سوال کنید. از پزشک خود بخواهید، عکس‌های قبل و بعد مراجعه‌کنندگان را نشان دهد.

مجوز‌های جراح زیبایی را بررسی کنید. داشتن مجوز جراحی نشان می‌دهد، که جراح برای جراحی زیبایی آموزش‌های لازم را دیده است. دقت کنید، که جراحی شما در یک مرکز معتبر انجام شود و امکانات لازم را برای لیفتینگ سینه ارائه دهند. تنها بر اساس قیمت جراح زیبایی را انتخاب نکنید و نکات مهم دیگر را در نظر داشته باشید.

برای انتخاب بهترین جراح زیبایی و انجام عمل لیفتینگ سینه توسط پزشک دارای مجوز و با تجربه می‌توانید به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره تلفنی با پزشکان وجود داشته و می‌توانید سوالات خود را از پزشکان مجرب و حاذق بپرسید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

از لیفت سینه برای بالا بردن سینه و رفع افتادگی سینه استفاده میشود که روش های مختلفی دارد مثل لیفت سینه با نخ یا پروتز و یا تزریق ژل.

جراحی سینه تکنیک های مختلفی دارد که شما میتوانید لیفت را با جراحی یا بدون جراحی انجام دهید.

قیمت لیفت سینه بستگی به لیفت با جراحی یا غیر جراحی را دارد که در غیر جراحی هزینه کمتر از لیفت با جراحی است که در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

در روش لیفت سینه با نخ به وسیله نخ‌های مخصوص پوست اطراف سینه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش از نخ‌های کوچک خاردار استفاده می‌شود.

 

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره لیفت سینه

  1. ناشناس گفت:

    من این موضوع رو توی تبلیغات دیدم و کنحاو شدم که بدونم چیه؟ من پسرم، به نظرم دخترایی که اینکار ها رو انجام میدن بهتره از روانشناس کمک بگیرن. والا به نظرم پسرایی که ظاهر آدم ها براشون ارزش هست، آخر شما رو پشیمون می‌کنن. و اگه به سمت این رفتار ها برید، همیت پسر ها رو جذب می‌کنین.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از نظر شما

  2. مهرناز گفت:

    من هم افزایش وزن بالا و هم سینه های بزرگ افتاده شدید دارم و توده بدنی ۳۹ هست دکتر رفتم و ایشان دو دکتر جراح سینه و جراح اسلیو معرفی کردند سوالم این است اول کدام جراحی صورت بگیرد ؟ چون با اسلیو کاهش وزن زیاد پیدا کرده و مسلما حجم معده کم جوابگوی داروهای مصرفی بعد عمل سینه نیست چون خود اسلیو داروهای خاص خود را دارد ؟ لطفا من را راهنمایی کنید ممنون . اولویت با کدام عمل هست؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره با هر دو پزشک جراح مشورت کنید و پیشنهاد ما عمل جراحی سینه در اولویت اول می باشد.

  3. تبسم جان عباس گفت:

    نه میخام جرای کینم یه رویش را به من بیگن که بیدون جرای باشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از روشهای درمانی و خانگی می توانید بعنوان لیفت سینه انجام دهید
      روش های لیفت سینه بدون جراحی
      ۱- لیفت سینه با نخ در این روش از نخ های کوچک به نام آپتوس در زیر پوست استفاده می شود و سینه را به سمت بالا می برد. …
      ۲- لیفت سینه با روش caci.
      ۳- لیزر درمانی …
      ۴- لیفت سینه با روش ترماژ …
      ۵- لیفت سینه VBl. …
      ۶- تزریق بوتاکس …
      ۷- ورزش های قفسه سینه …
      ۸- استفاده از سوتین مناسب

  4. تبسم جان عباس گفت:

    تا الان نه گفته بودم برایم بیگن که چی کار کینم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از روشهای درمانی و خانگی می توانید بعنوان لیفت سینه انجام دهید
      روش های لیفت سینه بدون جراحی
      ۱- لیفت سینه با نخ در این روش از نخ های کوچک به نام آپتوس در زیر پوست استفاده می شود و سینه را به سمت بالا می برد. …
      ۲- لیفت سینه با روش caci.
      ۳- لیزر درمانی …
      ۴- لیفت سینه با روش ترماژ …
      ۵- لیفت سینه VBl. …
      ۶- تزریق بوتاکس …
      ۷- ورزش های قفسه سینه …
      ۸- استفاده از سوتین مناسب

  5. تبسم جان عباسی گفت:

    نه گفته بودم بار اولم است دارم میگم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از روشهای درمانی و خانگی می توانید بعنوان لیفت سینه انجام دهید
      روش های لیفت سینه بدون جراحی
      ۱- لیفت سینه با نخ در این روش از نخ های کوچک به نام آپتوس در زیر پوست استفاده می شود و سینه را به سمت بالا می برد. …
      ۲- لیفت سینه با روش caci.
      ۳- لیزر درمانی …
      ۴- لیفت سینه با روش ترماژ …
      ۵- لیفت سینه VBl. …
      ۶- تزریق بوتاکس …
      ۷- ورزش های قفسه سینه …
      ۸- استفاده از سوتین مناسب

  6. تبسم جان عباسی گفت:

    سلام به شما امیدوارم خوب باشی
    سینه های من خیلی افتاده خوش ندارم از این حالت سینه ام

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از روشهای درمانی و خانگی می توانید بعنوان لیفت سینه انجام دهید
      روش های لیفت سینه بدون جراحی
      ۱- لیفت سینه با نخ در این روش از نخ های کوچک به نام آپتوس در زیر پوست استفاده می شود و سینه را به سمت بالا می برد. …
      ۲- لیفت سینه با روش caci.
      ۳- لیزر درمانی …
      ۴- لیفت سینه با روش ترماژ …
      ۵- لیفت سینه VBl. …
      ۶- تزریق بوتاکس …
      ۷- ورزش های قفسه سینه …
      ۸- استفاده از سوتین مناسب

  7. بیتا گفت:

    سلام،وقتتون بخیر، هزینه لیفت سینه با نخ چقدره؟