انواع عمل زیبایی غبغب چیست؟ کدام روش نتیجه ماندگارتری دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای رفع غبغب روش‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها بستگی به شرایط مراجعه کننده دارد. بسیاری از روش‌های جراحی، تکنیک‌های جوانسازی پوست و یا روش‌های پیکرتراشی برای این کار قابل استفاده هستند. برای انتخاب بهترین روش رفع غبغب می‌توانید با دکتر زیبایی یا جراح پلاستیک مشورت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 18 دقیقه
عمل زیبایی غبغب
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

با اطمینان می‌توان گفت که کسی از داشتن غبغب خوشحال نیست. غبغب در واقع تجمع چربی در گردن و زیر خط فک است که می‌تواند صورت شما را گردتر و سن شما را بالاتر نشان دهد. اما چگونه غبغب را از بین ببریم؟ چطور می‌توان از شر غبغب‌ها خلاص شد؟ شاید انواع عمل زیبایی غبغب چاره باشد.

گاهی یک رژیم مناسب و انجام ورزش در باشگاه برای حذف چربی اطراف چانه کافی نیست. غبغب از آن دسته چربی‌های تجمع‌یافته‌ بدن ماست که به سختی می‌توان آن را از بین برد. یک راه خوب و سریع برای از بین‌بردن غبغب برداشتن این چربی‌هاست، یعنی عمل زیبایی غبغب. در این مطلب از مجله سلامت دکترتو می‌خواهیم در مورد عمل زیبایی غبغب بیشتر بدانیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شما می‌توانید برای گرفتن نوبت از جراح پلاستیک برای برداشتن غبغب در دکترتو اقدام کنید. متخصص پوست و مو و زیبایی هم می‌تواند در این راه به شما کمک کند. در دکترتو شما می‌توانید به راحتی با پزشکان مربوطه به صورت آنلاین یا تلفنی مشورت کنید و هر زمان که تصمیم به انجام روش‌های زیبایی غبغب کردید، از آنها نوبت بگیرید.

از بین بردن غبغب با عمل زیبایی غبغب

غبغب که به آن چربی سابمنتال هم می‌گویند با استفاده از چندین عمل پزشکی زیبایی قابل رفع است. جراح پلاستیک با دقت خطوط چانه و گردن را طراحی می‌کند تا خط چانه مشخص‌تری به شما بدهد. لیپوساکشن سابمنتال روش ایده‌آلی برای از بین بردن غبغب است، زیرا نسبت به جراحی‌های پلاستیک تهاجمی، ایمن‌تر است و برای بی‌حس کردن ناحیه فقط از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع عمل زیبایی غبغب کدامند؟

روش‌های مختلفی برای انجام عمل زیبایی غبغب وجود دارد. این روش‌ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند:

  • عمل زیبایی غبغب با جراحی
  • عمل زیبایی غبغب بدون جراحی.

در تصویر زیر می‌توانید تمامی روش‌های از بین بردن غبغب را می‌توانید ببینید. برای از بین بردن غبغب هم متخصص پوست و مو و زیبایی و هم جراح پلاستیک می‌توانند به شما کمک کنند. از این رو برای پیدا کردن بهترین روش برای زیبایی غبغب می‌توانید از سرویس مشاوره تلفنی با متخصص پوست و مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک در دکترتو مشورت کنید.

اینفوگرافی انواع عمل زیبایی غبغب
اینفوگرافی انواع عمل زیبایی غبغب

در ابتدا روش‌های از بین بردن غبغب به کمک جراحی را توضیح می‌دهیم. روش‌های جراحی برای حذف غبغب عبارت‌اند از:

۱. لیپوساکشن غبغب

روش انجام لیپوساکشن غبغب مانند هر عمل لیپوساکشن دیگری است. در لیپوساکشن غبغب چربی‌های ناحیه غبغب با مکش خارج می‌شود. برای انجام عمل لیپوساکشن ابتدا محل‌های برش‌ مشخص می‌شود و ناحیه‌ی جراحی کاملا با محلول ضدعفونی‌کننده تمیز می‌شود. بعد از این که بیهوشی یا بی‌حسی تأثیر گذاشت، در مرحله بعد چندین برش کوچک برای ورود کانولای لیپوساکشن ایجاد می‌شود. کانولا برای مکش چربی و کمک به حذف چربی‌های زیر چانه و گردن استفاده می‌شود. در این روش توجه ویژه‌ای به میزان چربی برداشته‌شده و تقارن صورت می‌شود. در این روش از بخیه استفاده نمی‌شود و پوست با استفاده از چانه‌بند پانسمان می‌شود.

لیپوساکشن غبغب روشی موثر با نتیجه‌ای طبیعی برای برداشتن غبغب است که در آن چربی‌های ناحیه غبغب با مکش خارج می‌شود.

نتیجه لیپوساکشن غبغب چگونه است؟

اثرات و نتیجه لیپوساکشن غبغب عبارت است از:

  • خط فک مشخص‌تر
  • نیم‌رخ متقارن
  • کاهش چربی زیر استخوان فک.

نتیجه کوچک کردن غبغب به روش لیپوساکشن طبیعی است و در اغلب موارد، برش‌ها تقریبا غیر قابل تشخیص می‌باشند. مقدار چربی خارج‌شده و میزان الاستیسیته پوست، هر دو در نتیجه نهایی نقش دارند. با لیپوساکشن، چربی ناخواسته به طور دائم خارج می‌شود؛ با این حال در صورت اضافه وزن، سلول‌های چربی جدید ممکن است دوباره رشد می‌کنند. برای اینکه نتایج عمل از بین نرود و غبغب دوباره برنگردد، توصیه می‌کنیم که به یک رژیم سالم و بی‌خطر و برنامه ورزشی منظم بچسبید.

انواع عمل زیبایی غبغب
بسته به مقدار چربی که باید از ناحیه غبغب برداشته شود، از روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی می‌توان استفاده کرد.

۲. پیکرتراشی غبغب با عمل جراحی سابمنتوپلاستی

عمل پیکرتراشی عبارت است از برداشتن رسوبات چربی و سفت کردن عضلات زیر چانه و گردن. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. ابتدا روی نواحی مورد نظر علامت‌گذاری می‌شود و پوست با محلول ضد‌عفونی‌کننده کاملا تمیز می‌شود. بعد از بیهوشی برش‌هایی در امتداد خط رویش مو ایجاد می‌شود تا چربی و پوست اضافی را از زیر فک پایین حذف کنند. ماهیچه‌های زیرین گردن همچون پلاتیسما ممکن است در صورت نیاز سفت شوند. وقتی این برداشت چربی و سفت کردن ماهیچه‌ها انجام شد، برش‌ها بخیه زده می‌شوند. زخم‌ها معمولا قابل‌مشاهده نیستند، زیرا برش‌های جراحی به صورت استراتژیک و در محل‌هایی ایجاد می‌شوند که زیاد در دید نباشند.

۳. لیفت صورت و گردن

لیفت صورت و گردن یک عمل جراحی تهاجمی برای حذف چربی‌های ناخواسته و پوست شل و آویزان اطراف چانه و گردن است. بیشتر بیماران برای انجام این عمل تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرند و این امر، این روش را پرریسک‌تر می‌کند.

در عمل لیفت گردن برای ایجاد کانتورینگ در چانه و گردن، پوست اضافه خارج شده یا عضلات گردن سفت می‌شوند. یک جراح پلاستیک ممکن است لیفت صورت را با لیفت گردن ترکیب کند. لیفت گردن هم عملی تهاجمی است که اغلب با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد.

۴. ژنیوپلاستی یا جراحی چانه

چانه یکی از جنبه‌های اساسی صورت است که می‌تواند تعادل را بین اجزای صورت برقرار کند یا این تعادل را از بین ببرد. یک چانه با ظاهر نامناسب ممکن است باعث شود گردنتان بدفرم و بینی‌تان بزرگ به نظر برسد. این در حالیست که چانه‌ی متناسب و متقارن می‌تواند باعث تقویت و تکمیل اجزای صورت شود. گاهی ازبین‌بردن غبغب به تنهایی کارساز نیست و لازم است جراحی چانه هم به همراه آن انجام شود.

ژنیوپلاستی که به جراحی چانه یا منتوپلاستی هم معروف است، نوعی جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل چانه انجام می‌شود. این جراحی ممکن است شامل تکنیک‌هایی همچون افزودن ایمپلنت برای افزایش اندازه‌ی چانه یا برداشتن قسمتی از استخوان فک برای کاهش اندازه‌ی چانه باشد.

ژنیوپلاستی که به جراحی چانه یا منتوپلاستی هم معروف است، نوعی جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل چانه انجام می‌شود.

این عمل بیشتر برای مردان انجام می‌شود. با توجه به یک گزارش آماری که در سال ۲۰۱۹ توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ارائه شد، ۵۷% از جراحی‌های ژنیوپلاستی برای مردان انجام شدند.

روش‌های غیرحراجی و غیرتهاجمی مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

تو هم از داشتن غبغب کلافه‌ای؟

تا خلاصی از غبغب یک قدم فاصله داری!

۵. تزریق کیبلا (Kybella)

درمان کیبلا از طریق تزریق دِاُکسی کولیک اسید مصنوعی در زیر چانه انجام می‌شود. درمان کیبلا در طول یک دوره انجام می‌شود و هر جلسه‌ی درمان حدود ۱۵-۲۰ دقیقه طول می‌کشد. برای جلوگیری از خطر کبودی باید قبل از عمل، مصرف داروهای ضد انعقاد متوقف شود. درمان کیبلا سلول‌های چربی موجود در زیر چانه را هدف قرار می‌دهد و آنها را از بین می‌برد. تعداد جلسات درمان کیبلا از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور متوسط ۶ جلسه‌ی درمان مورد نیاز است که بین هر کدام باید حدود یک ماه فاصله باشد. عوارض جانبی جزئی مانند درد، بی‌حسی، ورم یا کبودی ممکن است بعد از درمان غبغب با کیبلا دیده شوند.

۶. کوچک کردن غبغب با کمک روش کرایولیپولیز یا عمل کول اسکالپتینگ چانه

عمل کول اسکالپتینگ گردن با استفاده از دمای بسیار سرد برای تجزیه‌ی سلول‌های چربی موجود در زیر چانه انجام می‌شوند. کول اسکالپتینگ چانه و گردن نتیجه خوبی دارند، زیرا سلول‌های چربی به دمای سرد بسیار حساس هستند.

در کول اسکالپتینگ چانه‌، مجموعه‌ی چربی‌های موضعی در یک دستگاه وکیوم مکیده می‌شوند و سپس حدود یک ساعت یا بیشتر در معرض دمای بسیار سرد قرار می‌گیرند. هنگامی که اپلیکاتور وکیوم برداشته می‌شود، محل مورد نظر به آرامی ماساژ داده می‌شود. نتیجه کرایولیپولیز طی یک دوره‌ی ۵-۶ ماهه مشخص می‌شوند. در این مدت سلول‌های چربی آسیب‌دیده به آرامی از بدن حذف می‌شوند.

مروتزاپی غبغب چیست؟
یکی از روش‌های غیرجراحی برای رفع غبغب مزوتراپی است.

۷. آب کردن غبغب به روش مزوتراپی غبغب

یکی از جدیدترین روش‌های کوچک کردن غبغب، مزوتراپی است. با کمک مزو غبغب، چربی‌های زیر چانه سوزانده می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به زیباسازی و جوان‌سازی پوست اشاره کرد.

۸. لیزردرمانی افتادگی غبغب

از جمله غیرتهاجمی‌ترین روش‌های کوچک کردن غبغب می‌توان به لیزر درمانی غبغب اشاره کرد. با کمک این روش نه‌تنها می‌توان چربی‌های اضافه زیر گلو را آب کرد، بلکه پوست هم یکنواخت‌تر می‌شود. همچنین با این روش خط چانه را هم می‌توان اصلاح کرد. در نتیجه کانتورینگ صورت هم به نوعی انجام می‌شود. با کمک لیزر غبغب، می‌توان پوست اضافه زیر چانه را از بین برد.

۹. آب کردن غبغب به روش RF غبغب

این روزها آر اف غبغب (رادیو فرکوئنسی)، به یکی از روش‌های محبوب آب کردن چربی زیر چانه تبدیل شده است. RF غبغب، بدون درد و خونریزی است و باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شود.

۱۰. کوچک کردن غبغب به روش هایفوتراپی غیغب

با کمک هایفوتراپی غبغب، چربی‌های زیر گلو گرم می‌شود و در نتیجه شروع به جمع‌شدن می‌کنند. به لطف این روش، کلاژن‌سازی پوست افزایش می‌یابد و پوست زیر چانه سفت‌تر می‌شود.

کول اسکالپتینگ غبغب
روش‌های غیر جراحی مثل کول اسکالپتینگ می‌توانند با فلج کردن سلول‌های چربی غبغب را از بین ببرند اما نتیجه آن کمتر از روشی مثل لیپوساکشن است.

۱۱. لیفت غبغب با نخ

امروزه لیفت غبغب به یکی از رایج‌ترین درمان‌های زیبایی ضد پیری تبدیل شده‌است. این روش به‌منظور جوان‌سازی و بازسازی فرم کلی صورت انجام می‌گیرد. با کمک این روش شاهد ظاهری جوان‌تر و زیباتر در چهر‌ه‌تان خواهید بود. لیفت غبغب با نخ امروزه موردتوجه بسیاری از مردم (همچنین سلبریتی‌ها) در سراسر دنیا قرار گرفته‌است و بخش بزرگی از این محبوبیت به این دلیل است که نسبت به دیگر روش‌ها ایمن بوده و تأثیر بالایی دارد. مزایای تکنیک لیفت غبغب با نخ عبارت‌اند از:

  • نسبتا امن و ساده
  • هزینه مناسب
  • دوره نقاهت کوتاه
  • خطر و درد کمتر نسبت به دیگر روش‌های تهاجمی
  • و مشاهده فوری نتایج.

در این روش درمانی، نخ‌های پزشکی (که از PDO ساخته شده‌اند- یک ماده بخیه جذب‌شونده) توسط سوزن‌های کوچک در نواحی هدف گذاشته می‌شود و به‌منظور لیفت و سفت‌کردن صورت به‌وسیله تأثیرگذاری بر روی عضلات زیرین، کاملا کشیده می‌شوند.

همچنین نخ‌های جایگذاری‌شده، به منظور تولید کلاژن طبیعی بیشتر – که خاصیت حجم‌دهندگی و جوان‌سازی دارد- فیبروپلاست‌ها را تحریک می‌کنند. با این کار چروک‌های صورت حذف‌ می‌شوند و افتادگی‌های پوست لیفت می‌شوند. تمام این تأثیرات باعث جوان‌ترشدن پوست و برجسته‌ترشدن اجزای صورت خواهد‌شد.

لیفت گردن برای درمان غبغب موثره؟ مشاوره بگیر!

ایمنی و ماندگاری لیفت غبغب با نخ

همان‌طور که گفتیم از نظر ایمنی، لیفت غبغب با نخ به‌عنوان روشی با خطر پایین و دوره بهبودی کوتاه‌مدت شناخته می‌شود. به‌طورکلی این روش درمانی غیرتهاجمی است و بیماران نباید نگران مواردی مانند برجای ماندن جای زخم باشند، اما گاهی این روش باعث ایجاد اثرات جانبی مانند قرمزی، کبودی و التهاب در مناطق تحت درمان می‌شود.

از نظر راحتی روش درمان، می‌توان گفت که این روش تقریبا در طول مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌شود و می‌توانید بلافاصله پس از اتمام آن به انجام کارهای روزمره خود بپردازید. یافتن متخصصی آموزش‌دیده و دارای مدرک معتبر راز انجام لیفت غبغب با نخ راحت و ایمن است.

در مورد ماندگاری این روش می‌توان گفت که ازآنجاکه این روش شامل جایگذاری نخ‌های PDO است، همانطور که گفتیم این نخ‌ها به‌راحتی توسط پوست جذب شده و به‌آرامی و با گذر زمان، جذب می‌شوند. براین‌اساس ماندگاری روش لیفت غبغب با نخ به‌طورکلی بین ۱ تا ۳ سال است.

لیفت غبغب با نخ چیست؟
از روش‌های رفع غبغب لیفت غبغب با نخ است.

بهترین روش برای لیفت غبغب کدام است؟ (لیفت با نخ یا لیفت صورت)

لیفت غبغب با نخ قطعاً مانند روش‌های لیفت صورت با جراحی، نتایج شگفت‌انگیزی را ایجاد نمی‌کند. به‌طورکلی اگر تصمیم به انجام لیفت غبغب با نخ گرفته‌اید، مهم است که انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته‌باشید. همچنین همان‌طور که گفتیم لیفت غبغب با نخ دائمی نیست و نتایج نهایتاً تا ۲ سال بر روی صورت باقی می‌مانند.

 در مقابل آن، لیفت صورت نمی‌تواند فرایند پیری پوست را متوقف کند، اما نتایج آن تا سالیان سال ماندگار هستند. برای ماندگاری بیشتر نتایج، باید به فیلر پوستی و یا دیگر روش‌های درمانی که به‌صرف هزینه و زمان بیشتری نیاز دارند، روی بیاورید.

لیفت صورت نمی‌تواند فرایند پیری پوست را متوقف کند، اما نتایج آن تا سالیان سال ماندگار هستند.

از سویی، خطرات روش جراحی لیفت غبغب بسیار بیشتر است. همچنین اگر از نتایج لیفت صورت راضی نباشید، تنها روش برای حذف نتایج حاصل از جراحی، انجام روش تهاجمی دیگری است. اما اگر نتایج لیفت غبغب با نخ مورد پسند شما نباشد، به‌سادگی می‌توانید مدتی منتظر بمانید تا نخ‌ها جذب شوند.

لیفت غبغب با نخ از لیفت غبغب ارزان‌تر است و همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، بعد از انجام آن می‌توانید به‌سرعت به روال عادی زندگی بازگردید. دوره بهبودی این روش نیز نسبتا کوتاه است.

۱۲. درمان غبغب با روش ترواسکالپ

یکی از روش‌های درمان غبغب که نبستا جدید است و بسیار موثر است، درمان غبغب با ترواسکالپ است. این دستگاه جدید در پیکرتراشی و اسکالپتینگ تحول عظیمی ایجاد کرده و مورد توجه بسیاری از طرفداران جراحی‌های زیبایی قرار گرفته. این روش غیرتهاجمی است و با حرارت بسیار بالا باعث آب شدن چربی‌های زیر پوست می‌شود. لایه‌های چربی در این روش درمانی از بین می‌روند و نیازمند مراقبت‌های بعد از آن هستند تا ماندگاری داشته‌باشد. جلسات این روش درمانی بستگی به گستردگی مشکل دارد و هر جلسه ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

این روش با استفاده از فرکانس رادیویی انجام می‌شود. با ایجاد گرما چربی‌ها از لایه‌های پوست خارج می‌شوند. ترواسکالپ برای انواع پوست‌ها مناسب است و تاثیرپذیری فوق‌العاده‌ای دارد.

بسیاری از روش‌های جوانسازی یا پیکرتراشی را می‌توان برای از بین بردن غبغب استفاده کرد، روش‌هایی مانند مزوتراپی، آر اف، هایفوتراپی، لیزر، لیفت با نخ یا ترواسکالپ، لیپوساکشن، کول اسکالپتینگ و غیره.

۱۳. درمان افتادگی غبغب با ورزش

قبل از شروع تمرینات مهم است که به‌منظور جلوگیری از جراحت، عضلات گردن خود را گرم کنید.

فشار زبان

در حالتی‌که پشتتان صاف و شانه‌هایتان افتاده‌است، بنشینید. سرخود را تاحدی‌که نگاهتان به سقف بیفتد به عقب خم کنید. سپس زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید. با نگه‌داشتن زبان در همین حالت، چانه‌تان را به سمت سینه پایین آورده و به طور همزمان در برابر خمیدگی پشتتان مقاومت کنید. سپس زبانتان را از سقف دهان جدا کرده و به وضعیت طبیعی خود بازگردید. این کار را ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

بیرون آوردن زبان

می‌توانید این کار را ایستاده یا نشسته انجام دهید. تا حد امکان دهانتان را باز کنید. سپس تا آن جا که می‌توانید زبانتان را بیرون بیاورید. برای مدت ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. در این حالت باید انقباض عضلات گردن و زیر چانه خود را احساس کنید. این کار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

چرخش چانه

درحالی‌که ستون فقراتتان صاف است، بنشینید و یا بایستید. سپس به‌آرامی گردن خود را در محور یک دایره کامل بچرخانید و در حین انجام این کار شانه‌های خود را پایین نگه‌دارید (اگر این کار باعث درد گردن شد، تنها گردن خود را در نیم‌دایره‌ای در محدوده شانه‌ای به شانه دیگر بچرخانید). این کار را در دو ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام دهید.

بوسیدن سقف

برای انجام این تمرین نیاز است که بایستید. تا جایی که سقف را مشاهده کنید سر خود را به عقب برگردانید. سپس تلاش کنید تا سقف را ببوسید. برای مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید. سپس استراحت کرده و مجددا به وضعیت قبلی بازگردید. این کار را در دو ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام دهید.

جویدن آدامس

می‌دانیم که جویدن آدامس به مقدار زیاد خوب نیست، اما این کار روشی نسبتا مفید برای خلاص شدن از شر غبغب است. جویدن آدامس تمرینی آسان برای حرکت‌دادن عضلات صورت و به‌خصوص فک است. همچنین جویدن آدامس باعث کاهش چربی در قسمت پایین چانه و در نتیجه کاهش حجم غبغب می‌شود. اگرچه این کار به‌تنهایی تاثیر چندانی نخواهد‌داشت.

اینفوگرافی ورزش های مناسب برای رفع غبغب
اینفوگرافی ورزش های مناسب برای رفع غبغب

کاربرد انواع عمل زیبایی غبغب چیست؟

غبغب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که می‌تواند در جوان نشان‌دادن شما موثر باشد. کافی است سن کمی داشته‌باشید، اما غبغب شما افتاده باشد و این سن کم به چشم نیاید. در واقع با داشتن غبغب چندین سال پیرتر و چاق‌تر به نظر می‌رسید. برای رفع غبغب روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها برای کسانی کاربرد دارد که غبغب افتاده دارند. در ادامه به بررسی کسانی که کاندید مناسبی برای انجام این روش‌های جراحی و غیرجراحی برای برداشت غبغب هستند و کسانی که کاندید مناسبی نیستند، پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

روش زیبایی عمل غبغب برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای کسانی که ویژگی‌های زیر را داشته‌باشند، مفید است و می‌تواند موثر باشد:

  • کسانی که غبغب افتاده دارند و ظاهر آنها تحت تاثیر این غبغب شل قرار گرفته‌است.
  • افرادی که سن بالایی دارند و به واسطه‌ی سن بالا پوست آنها و به دنبال آن غبغب آنها افتاده‌است.
  • اگر می‌خواهید که صورت شما لاغرتر و زیباتر به نظر برسد.
  • در صورتیکه بیماری خاصی ندارید و از روش‌های زیبایی دیگر برای جذابیت چهره‌ی خود استفاده کرده‌اید و می‌خواهید که این زیبایی افزایش پیدا کند.
  • اگر بازیگر یا مدل و به طور کلی سلبریتی هستید و می‌خواهید که ظاهری جذاب داشته‌باشید.
لیفت غبغب با نخ
یکی از روش‌های زیبایی لیفت غبغب با نخ است.

کاندیدای مناسب لیپوساکشن چانه چه کسی است؟

اکثر کاندیدای کوچک کردن غبغب به روش لیپوساکشن، زنان و مردان بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال هستند. مشکلات پزشکی بیمار می‌تواند در انتخاب کاندیدای منساب برای عمل لیپوساکشن تأثیرگذار باشد. شما باید طی جلسه مشاوره، سابقه پزشکی خود را با جراح پلاستیک در میان بگذارید. توجه داشته‌باشید که در مورد نتیجه جراحی، انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید.

برای اینکه بدانید که شما واجد شرایط این عمل هستید یا خیر، این سؤالات را از خود بپرسید:

  • توتون و تنباکو و نوشیدنی‌های سنگین مصرف می‌کنید؟
  • از شکل ظاهری غبغب خود خجالت می‌کشید؟
  • احساس می‌کنید که غبغب، شما را پیرتر و چاق‌تر از آنچه واقعا هستید نشان می‌دهد؟

چه کسانی نمی توانند عمل زیبایی غبغب را انجام دهند؟

برخی از موارد منع انجام جراحی پلاستیک غبغب عبارت‌اند از:

  • بیماری قلبی و عروقی شدید
  • اختلالات انعقاد یا لخته‌شدن خون
  • جراحی اساسی در ۶ ماه گذشته
  • سکته‌ی مغزی در ۶ ماه گذشته
  • دیابت کنترل‌نشده
  • کسانی که انتظارات غیرواقعی دارند.

موارد منع انجام درمان کیبلا عبارت‌اند از:

  • سن کمتر از ۱۹ سال
  • سابقه‌ی جراحی صورت، یا اگر در آینده‌ی نزدیک قصد انجام جراحی صورت را دارید.
  • زنان باردار یا شیرده
  • عفونت حاد در محل جراحی
  • مشکل در بلع.

موارد منع استفاده از کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ عبارت‌اند از:

  • سابقه‌ی عدم تحمل سرما یا کهیر سرد
  • هموگلوبینوری حمله‌ای سرد (PCH)
  • کرایوگلوبولینمی.

مزایای انواع عمل زیبایی غبغب چیست؟

روش‌های جراحی و غیرجراحی در رفع غبغب مزایا و معایب خود را دارند. زمانی باید این روش‌ها را انتخاب کنید و انجام دهید که کفه‌ی خوبی‌های آنها از معایب آنها سنگین‌تر باشد. هنگامی که کفه‌ی خوبی‌ها و مزایای یک روش سنگین‌تر باشد، انتخاب آن روش می‌تواند برای شما موثر باشد. در ادامه به مزایای برخی از روش‌های رفع غبغب پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

مزایای جراحی چانه به همراه آب کردن غبغب چیست؟

  • نتایج دائمی
  • بهبود چشمگیر در ظاهر صورت
  • در دسترس بودن گزینه‌های متعدد برای اصلاح اندازه، شکل و برآمدگی چانه
  • روشی کم‌خطر و نسبتا سریع.

مزایای لیفت غبغب با نخ چیست؟

این روش از روش‌های غیرتهاجمی است و آسیب چندانی به بافت شما نمی‌زند. از طرفی کسانی که این روش را انتخاب می‌کنند، معمولا هزینه‌ی کمتری نسبت به جراحی می‌پردازند. همچنین این روش‌ها دائمی نیستند و اگر از نتیجه‌ی آنها راضی نباشید، بعد از مدتی به حالت اول خود باز می‌گردند.

عوارض لیفت غبغب با نخ معمولا از روش‌های دیگر کمتر است. همچنین نتیجه‌ی آن نیز می‌تواند نتیجه‌ی موثری باشد.

عمل چانه و غبغب
عمل زیبایی غبغب و چانه نتایج قابل توجهی ایجاد می‌کنند.

نحوه انجام عمل های زیبایی غبغب چگونه است؟

هر کدام از روش‌های زیبایی غبغب روش انجام خود را دارند و نمی‌توان گفت که همه‌ی آنها با یک دستورالعمل خاص پیش می‌روند. اما روش‌های مختلف را در ادامه معرفی کرده‌ایم و روش انجام آنها را نیز به شما توضیح داده‌ایم.

۱. نحوه انجام عمل زیبایی غبغب با لیپوساکشن چگونه است؟

هدف از لیپوساکشن غبغب این است که طی یک عمل ایمن، راحت و بدون درد، غبغب شما از بین برود. در عمل‌های لیپوساکشن غبغب از بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش سبک استفاده می‌شود. شما در حین انجام عمل، بیدار و هوشیار می‌مانید؛ اما از بی‌حسی موضعی قوی و در عین حال ملایم برای بی‌حس کردن ناحیه گردن و صورت استفاده می‌شود تا پزشک بتواند خط فک جدیدی را برای شما طراحی کند.

لیپوساکشن غبغب با ایجاد برش‌های کوچکی در نواحی مختلف چانه و غبغب شروع می‌شود. در این روش از یک مایع تامسنت استریل حاوی لیدوکائین (عامل بی‌حس‌کننده) و اپی نفرین (تنگ‌کننده رگ‌های خونی) برای کاهش خونریزی استفاده می‌شود. لیپوساکشن غبغب با قرار دادن یک لوله کوچک به نام کانولا در نواحی مختلف چانه انجام می‌شود. کانولا چربی‌های اضافه ناحیه غبغب را به آرامی ساکشن می‌کند. از هر محل برش، مقادیر کم و در عین حال هدفمندی از چربی ناخواسته خارج می‌شود.

بعد از لیپوساکشن غبغب باید از یک باند فشرده‌سازی در ناحیه گردن استفاده کنید. اکثر گارمنت‌های فشرده‌سازی به دور پس سر و زیر چانه پیچیده می‌شوند. ممکن است با پوشیدن گارمنت فشرده‌سازی در موقعیت‌های اجتماعی راحت نباشید؛ اما برای رسیدن به بهترین نتیجه ضروری است.

پس از عمل زیبایی غبغب، موارد زیر انجام می‌شوند:

  • اگر جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شده‌باشد، فرد به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود و تا زمانی که بیدار شود و وضعیت او پایدار شود، تحت مراقبت قرار می‌گیرد.
  • بعد از لیپوساکشن غبغب، فرد می‌تواند در همان روز پس از اتمام عمل، بیمارستان را ترک کند.
  • درن‌های صورت هم معمولا بعد از یک یا دو روز برداشته می‌شوند.
رفع غبغب با لیپوساکشن چیست؟
از روش‌های رفع غبغب می‌توان به جراحی لیپوساکشن اشاره کرد.

۲. حذف پوست اضافه بعد از عمل لیپوساکشن (عمل Dewlap)

عمل Dewlap برای حذف پوست اضافی انجام می‌شود. ممکن است پس از حذف چربی اضافی به روش جراحی، پوست اضافی وجود داشته‌باشد. عمل Dewlap معمولا در افراد مسن انجام می‌شوند. برش پوست برای این عمل معمولا در زیر چانه انجام می‌شود و برای دستیابی به نتایج مطلوب از یک بانداژ فشاری استفاده می‌شود.

۳. کوچک کردن غبغب و اصلاح چانه با ژنیوپلاستی چگونه انجام می شود؟

گاهی فرم صورت فرد به‌گونه‌ای است که چانه‌ی کوچکی دارد که نیاز به اصلاح دارد. در این افراد برداشتن چربی اضافه غبغب به‌تنهایی تأثیرگذار نیست. افرادی که این عمل را انتخاب می‌کنند، معمولا از آن به عنوان روشی برای ارتقاء ظاهر خود استفاده می‌کنند.

تغییر شکل چانه از طریق ژنیوپلاستی می‌تواند با استفاده از ایمپلنت چانه یا با تغییر موقعیت استخوانی که از چانه پشتیبانی می‌کند انجام شود. انواع مختلفی از ایمپلنت در دسترس هستند که از مواد مختلفی نظیر سیلیکون یا سایر مواد ساخته شده‌اند.

رایج‌ترین تکنیک، ژنیوپلاستی استخوانی (osseous genioplasty) است که شامل اصلاح ساختار اسکلتی چانه است. علاوه بر ژنیوپلاستی استخوانی، پروسه‌های جراحی دیگری هم برای تغییر شکل چانه وجود دارند. ژنیوپلاستی اکثرا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و معمولا توسط جراح پلاستیک انجام می‌شود.

۴. روش انجام لیفت غبغب با نخ

  • در ابتدا از شما خواسته می‌شود که دراز بکشید. سپس بی‌حسی موضعی در محل درمان اعمال می‌شود.
  • برای جایگذاری نخ‌ها در زیر پوست از یک سوزن باریک یا کانولا استفاده می‌شود.
  • بعد از جایگذاری نخ‌ها، بقایای تکنیک انجام شده از روی صورت پاکسازی می‌شود. پس از انجام این کار ممکن است فشار یا انقباض جزئی را در زیر پوست خود احساس کنید.
  • پس از گذشت چند دقیقه از اتمام کار، درمان شما تمام شده و می‌توانید به خانه برگردید.

آمادگی برای انجام عمل زیبایی غبغب چگونه انجام می شود؟

برای انجام عمل‌های زیبایی غبغب (چه جراحی و چه غیر جراحی) نیاز به آمادگی‌های لازم دارید. در ادامه به برخی از این آمادگی‌ها اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱. چه آزمایش هایی قبل از عمل زیبایی غبغب باید انجام شوند؟

برخی از آزمایشاتی که باید قبل از عمل زیبایی غبغب یا جراحی چانه انجام شوند شامل موارد زیر هستند:

تست‌های آزمایشگاهی:

  • CBP و ESR
  • انعقاد خون و گروه خونی
  • متابولیک پایه
  • آزمایش عملکرد کبد و کلیه
  • نوار قلب (نوار قلب).

آزمایش‌های تصویربرداری:

  • اشعه ایکس از جمجمه
  • عکاسی و تصویربرداری دیجیتال قبل از جراحی.

۲. مشاوره قبل از عمل زیبایی غبغب

قبل از جراحی حذف غبغب، باید با پزشک خود در مورد مسائلی صحبت کنید. همچنین باید خودتان هم تحقیقاتی انجام بدهید و با علم و اطلاعات کامل برای انجام این عمل اقدام کنید. در جلسات مشاوره قبل از عمل کوچک کردن غبعب پزشک در مورد مسائل زیر با شما صحبت می‌کند:

  • خطرات و مزایای روش انتخابی شما.
  • مصرف داروهای ضدانعقاد ممکن است قبل از عمل متوقف شود.
  • ممکن است نیاز باشد چند روز قبل از عمل مصرف آنتی‌بیوتیک متوقف شود.
عکس قبل و بعد از عمل غبغب
افرادی که می‌خواهند عمل کوچک کردن غبغب را انجام دهند، باید انتظارات معقول و واقع-بینانه‌ای داشته‌باشند.

بعد از انجام عمل کوچک کردن غبغب چه اتفاقی می افتد؟

نحوه‌ی انجام عمل زیبایی غبغب به روش انتخابی شما بستگی دارد. همان‌طور که در بالا گفتیم روش‌های مختلفی برای کوچک کردن غبغب وجود دارد، از جمله روش‌های جراحی و غیرجراحی. هر یک از این روش‌ها به طرز خاصی انجام می‌شوند. اما بعد از عمل کوچک کردن غبغب عموما با یک روند مشابه روبه‌رو می‌شوید.

پس از جراحی، پزشک این موارد را تجویز می‌کند:

  • مسکن‌ها
  • دهان‌شویه‌ی آنتی‌باکتریال برای محافظت از محل جراحی در برابر میکروب‌ها و عفونت‌ها
  • آنتی‌بیوتیک برای ۵ روز اول پس از عمل.

ممکن است چندین روز پس از عمل، بیماران حساسیت غیر طبیعی نسبت به فشار یا لمس را تجربه کنند. ۱ تا ۲ هفته بعد از عمل، برای محافظت از چانه باید به‌گونه‌ای بخوابید که صورتتان رو به بالا باشد و سرتان هم در سطح بالا قرار بگیرد.

ممکن است جراح پلاستیک به شما بگوید که برای ۱ الی ۲ روز پس از عمل، تنها مایعات مصرف کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از نی استفاده نکنید. احتمالا پس از ۳ هفته می‌توانید جویدن مواد غذایی را به صورت معمول از سر بگیرید. برای دریافت بهترین نتیجه، همیشه دستورالعمل‌های پزشکتان را دنبال کنید.

به طور کلی، پس از ۳ ماه یا زمانی که ورم کاهش یافت، چانه‌ی شما به طور کامل بهبود پیدا می‌کند.

عواملی که می‌توانند بر زمان بهبودی شما تأثیر بگذارند عبارت‌اند از:

  • سلامت عمومی
  • نوع جراحی
  • عوارض بعد از جراحی.

مراقبت های پس از جراحی غبغب چیست؟

برخی از اقداماتی که باید بعد از جراحی اصلاح غبغب انجام شوند شامل موارد زیر هستند:

  • تا زمانی‌که پزشک توصیه کرده‌است باید از چانه‌بند استفاده کنید.
  • به مدت ۱-۲ هفته پس از عمل، از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از عمل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • ۲-۳ روز بعد از عمل دوش بگیرید.
  • تا چند هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • تا چند روز از حرکات زیاد صورت و گردن خودداری کنید.

مراقبتهای بعد از عمل ساکشن غبغب چیست؟

از نکاتی که در لیپوساکشن یا ساکشن غبغب باید به خاطر داشته‌باشید، این است که مراقبت‌های بعد از آن را بادقت انجام دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید و بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی بگیرید. پس نکات زیر را رعایت کنید:

  • توجه داشته‌باشید که چند روز بعد از عمل لیپوساکشن غبغب می‌توانید فعالیت‌های عادی و روزمره‌ی خود را انجام دهید.
  • ·         ۲۴ ساعت بعد از انجام جراحی استراحت کنید.
  • اگر با کبودی و ورم در چند روز اول بعد از انجام لیپوساکشن مواجه شدید، نگران نباشد. این مسئله عادی است. اما اگر بیشتر از چند هفته طول کشید، می‌توانید از مشاوره تلفنی جراحی پلاستیک کمک بگیرید.
  • می‌توانید از کمپرس سرد برای بهبود علائم بعد از جراحی کمک بگیرید.

عوارض عمل غبغب چیست؟

به نقل از healthline، عوارض جانبی عمل زیبایی غبغب، به روش انتخابی شما برای کوچک کردن غبغب بستگی دارد. برخی روش‌های آب کردن غبغب تهاجمی نیستند و عوارض کمی دارند و برخی عوارض بیشتری دارند. برخی از عوارض جانبی شایع که ممکن است پس از اصلاح غبغب مشاهده شوند شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی
  • عفونت
  • عدم تقارن
  • کاهش یا حساسیت غیر طبیعی پوست
  • آسیب عصبی
  • زخم.

۱. عوارض برطرف کردن چانه با کیبلا

عوارض درمان چانه با روش کیبلا شامل موارد زیر هستند:

  • ضعیف‌شدن عضلات صورت
  • آسیب عصبی
  • مشکلات بلع
  • جزئیات ناهموار صورت یا لبخند.

۲. عوارض کول اسکالپتینگ برای رفع غبغب

عوارض جانبی عمل کول اسکالپتینگ ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • هیپرپلازی چربی (بیشتر در مردان دیده می‌‌شود)
  • جزئیات غیرطبیعی چهره و نتایجی که رضایت‌بخش نیستند.

به طور کلی عمل زیبایی غبغب نتیجه‌بخش است. البته تا حدی بستگی به وضعیت و بافت پوست و تمرکز چربی دارد.

بهترین روش عمل غبغب
اگر مقدار چربی زیادی در ناحیه غبغب داشته‌باشید، لیپوساکشن بهترین انتخاب خواهد‌بود.

۳. عوارض جانبی لیپوساکش غبغب چیست؟

عوارض جانبی شایع جراحی لیپوساکشن غبغب عبارت‌اند از:

  • درد در محل جراحی
  • تورم و کبودی در محل جراحی
  • خونریزی جزئی یا نشت در محل جراحی.

این عوارض باید ظرف ۱ تا ۲ هفته بعد از درمان فروکش کند.

هزینه عمل غبغب چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای کوچک کردن غبغب یا آب کردن غبغب وجود دارد. هر یک از این روش‌ها قیمت متفاوتی دارند. علاوه بر این وضعیت غبغب شما و مقدار چربی که باید برداشته شود هم در تعیین قیمت نهایی مؤثر خواهد‌بود. ازاین‌رو نمی‌توان یک قیمت نهایی برای عمل‌ زیبایی غبغب گفت.
معمولا بیمه‌های پزشکی هزینه جراحی‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. هزینه عمل زیبایی غبغب، بسته به سن بیمار، سلامتی، الاستیسیته پوست و میزان کار لازم برای غبغب متفاوت است. در اولین مشاوره عمل زیبایی غبغب که با متخصص زیبایی خواهید داشت، هزینه نهایی عمل جراحی مختص شرایط شما برآورد شده و در اختیارتان قرار می‌گیرد.

روش برطرف کردن غبغبقیمت
لیپوساکشن غبغبحدود ۱۰ میلیون تومان
لیفت صورت و گردنبین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
ژنیوپلاستی یا جراحی چانهکاملا بستگی به مرکز درمانی دارد
تزریق کایبلا (Kybella)بین ۲ تا ۴ میلیون تومان
مزوتراپی غبغباز ۶۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
RF غبغب۱ میلیون تومان به بالا
هایفوتراپی غیغببین ۱ تا ۲ میلیون تومان
لیفت غبغب با نخ۷۰۰ هزار تومان به بالا
درمان غبغب با روش ترواسکالپبین ۴ تا ۶ میلیون تومان
توجه داشته‌باشید که این قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ آپدیت شده‌است و هر کلینیک یا دکتر ممکن است قیمت‌هایی بیشتر یا کمتر از مقادیر بالا را اعلام کنند. همچنین مواد و دکتری که این کار را انجام می‌دهد در تعیین قیمت موثر است.

آیا روشی برای جلوگیری از ایجاد غبغب وجود دارد؟

اضافه‌وزن و چاقی باعث ایجاد غبغب می‌شود، اما گاهی ممکن است دارای وزن ایده‌آلی باشید اما غبغب داشته‌باشید. این اتفاق ممکن است به دلایل ژنتیکی و یا نتیجه فرایند طبیعی افزایش سن باشد. گاهی عملکرد پایین تیروئید و یا واکنش‌های آلرژیک سینوسی باعث ایجاد غبغب می‌شود. پس به‌طورکلی در اکثر مواقع روش خاصی برای جلوگیری از ایجاد غبغب وجود ندارد و در برخی موارد جلوگیری از ایجاد آن اجتناب‌ناپذیر است.

شاید استفاده از گن غبغب موثر باشد. همچنین ورزش‌هایی که انجام می‌دهید هم می‌توانند تاثیر خوبی بر روی غبغب شما بگذارند.

آیا انجام لیفت غبغب محدودیت سنی دارد؟

معمولاً افراد در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال به این کار روی می‌آورند، اما این یک میانگین کلی است. به طور کل بهترین سن برای این کار هر زمانی است که فکر می‌کنید که نیاز به این کار دارید.

افراد بالای ۶۰ سال و زیر ۴۰ سال هم می‌توانند این کار را انجام دهند، اما توصیه ما بر این است که تا زمانی‌که علائم افزایش سن بر روی پوستتان ظاهر نشده‌است، از انجام روش‌های جراحی زیبایی اجتناب کنید.

در بسیاری از افراد، علائم افزایش سن حتی در سن ۴۰ سال و بعد از آن نیز بروز نمی‌کند، درحالی‌که در برخی دیگر علائم افزایش سن زودتر از آنچه که انتظار دارید، ایجاد می‌شود. به‌طورکلی مانند دیگر روش‌های زیبایی، محدودیت سنی برای افراد بالغ وجود ندارد.

برای لیفت غبغب به کجا مراجعه کنیم؟

اگر تصمیم به انجام لیفت غبغب با نخ گرفته‌اید، یافتن یک ارائه‌دهنده آموزش‌دیده و دارای مدرک معتبر بسیار مهم است. با انجام این کار توسط یک جراح متخصص، آسیب‌های جانبی احتمالی به حداقل می‌رسد. می‌توانید از دکترتو بهترین ارائه‌دهنده خدمات زیبایی را پیدا کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

روش‌های مختلفی برای کوچک کردن غبغب وجود دارد از جمله روش‌های جراحی و روش‌های غیرجراحی. انتخاب بهترین روش برای عمل غبغب به وضعیت پزشکی شما، مقدار چربی غبغب و انتظارات شما از نتیجه نهایی بستگی دارد. اگر مقدار چربی غبغب زیاد باشد احتمالا لیپوساکشن بهترین گزینه خواهد‌بود. اما اگر مقدار چربی کمتر باشد، بهتر است از روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی استفاده کنید.

عمل زیبایی غبغب توسط پزشکان متخصص زیبایی، جراح پلاستیک و ترمیمی و یا جراح فک و صورت انجام می‌شود. انتخاب بهترین پزشک می‌تواند در نتایج ماندگار تأثیر بسزایی داشته‌باشد. برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک به وب‌سایت دکترتو سری بزنید. با استفاده از اطلاعاتی که در دکترتو برای شما فراهم شده‌است، می‌توانید بهترین پزشک را برای درمان انتخاب کنید. علاوه‌بر این به‌راحتی می‌توانید از پزشک موردنظرتان وقت ویزیت بگیرید یا اینکه با استفاده از مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین با پزشکان مشورت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

خوشبختانه راه‌های متنوعی برای خلاص شدن از شر چربی‌های ناخواسته زیر چانه وجود دارد. اگر میزان چربی غبغب زیاد باشد و انتظار نتیجه چشمگیری دارید، لیپوساکشن بهترین روش خواهد‌بود. روش‌های کیبلا و کول اسکالپتینگ هر دو گزینه‌های غیرجراحی برای آب‌کردن غبغب هستند. اگر مقدار چربی زیادی در ناحیه غبغب نداشته‌باشید، استفاده از روش‌های غیرجراحی منطقی‌تر خواهد‌بود.

هزینه عمل جراحی غبغب در سال ۱۴۰۱ به روش زیبایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. ما نمی‌توانیم قیمت نهایی به شما بدهیم و برای آگاهی از قیمت‌های دقیق این روش‌ها، باید با کلینیک مورد نظر تماس بگیرید و یا با دکتر خود مشورت کنید. اما به طور متوسط می‌توان گفت که هزینه رفع غبغب با استفاده از لیپوساکشن بین ۶ تا ۷ میلیون است. اگر بخواهید از روش لیفت غبغب با نخ کمک بگیرید، متناسب با تعداد نخی که برای شما استفاده می‌شود این هزینه برآورد می‌گردد. معمولا برای لیفت غبغب با هر نخ بین ۱ تا ۲ میلیون تومان (کمتر و بیشتر) باید هزینه کنید. رفع غبغب با هایفو حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ و لیفت غبغب با آنزیم حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان برای هر جلسه است. برای آگاهی از قیمت‌های دقیق این فرایندها می‌توانید از مشاوره تلفنی کمک بگیرید.

بله. می‌توانید فیلم انجام عمل‌های زیبایی غبغب را در فضای مجازی مشاهده کنید.

گن غبغب روشی است که می‌تواند به شما کمک کند بعد از مدتی غبغب خود را بهبود ببخشید. توجه داشته‌باشید که این روش از روش‌های زمان‌بر است و غبغب را به طور کامل برطرف نمی‌کند.

جراحی یکی از روش‌هایی است که به طور قطع در یک جلسه نتیجه می‌دهد.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عمل زیبایی غبغب

  1. ستاره گفت:

    چه قدر کامل بود ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از توجه تان ستاره عزیز