زاویه سازی فک با هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هایفوتراپی یک روش غیرجراحی است که در برخی موارد برای رفع چربی‌های اضافه زیر چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک از امواج فوکوس شده اولتراسونیک استفاده می‌کند تا چربی های زیر چانه را بدون نیاز به برش یا سوراخ کردن درمان کند. با کمک این روش میتوان زاویه سازی فک را بدون هیچ گونه عوارضی انجام داد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
زاویه سازی فک با هایفو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تصمیم دارید زاویه سازی فک با هایفوتراپی را انجام دهید؟ هایفو یا به انگلیسی High-intensity focused ultrasound (HIFU)، یک درمان زیبایی نسبتاً جدید است که از آن برای انجام عمل‌های زیبایی صورت استفاده می‌شود. از سفت کردن پوست گرفته تا لیفت صورت و زاویه دادن به آن از جمله کارهایی است که می‌توان با هایفو انجام داد. این یک روش غیرتهاجمی و بدون درد برای تغییر شکل صورت است. در این مقاله روی نحوه زاویه سازی فک با هایفوتراپی تمرکز می‌کنیم تا با جنبه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

قبل از اقدام به زاویه سازی صورت با هایفوتراپی مطمئن شوید که این روش برای شما بهترین گزینه است. حتما قبل از تصمیم‌گیری با یک متخصص پوست و موی باتجربه مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو بهترین متخصص نزدیک خود را پیدا کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی چیست؟

پیری بخشی از روند طبیعی زندگی است و غیرقابل‌اجتناب است. در دنیا از روش‌های متعددی برای ازبین‌بردن آثار پیری صورت و رفع چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود. شل شدن پوست صورت و افتادگی چانه و گونه‌ها بخشی از روند پیری است. با زاویه سازی فک می‌توان ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر داشت. هایفو از جمله روش‌های غیرتهاجمی و ایمنی است که می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد. هایفو تراپی چیست؟ در این روش امواج سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یا همان هایفو به لایه‌های پوست تابانده می‌شوند تا با تاثیری که دارند موجب تشویق تولید کلاژن شوند.

با افزایش کلاژن‌سازی در پوست می‌توان چین‌وچروک‌ها را از بین برد و با لیفت صورت و چانه، زاویه سازی فک با هایفوتراپی را انجام داد. در نتیجه با کمترین سطح از تهاجم و بدون نیاز به هر گونه برش و آسیبی می‌توان زاویه سازی فک با HIFU را انجام داد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
It uses ultrasound energy to encourage the production of collagen, which results in firmer skin
ترجمه متن:
در هایفوتراپی برای زاویه سازی فک از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده شده که منجر به سفت‌تر شدن پوست می‌شود.

healthline

کاربرد هایفو در زاویه سازی فک

در کل از هایفو به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی و ایمن برای جوان سازی پوست، درمان مشکلات صورت و افزایش زیبایی آن استفاده می‌شود. تاثیرات مختلف هایفو برای زاویه سازی فک با لیفت صورت و گردن، جوان‌سازی و سفت کردن پوست، کانتورکردن گونه‌ها، صورت و فک با لاغرسازی صورت، لیفت خط فک، کاهش چین‌وچروک صورت و حذف غبغب انجام می‌شود. بسته به شرایطی که صورت دارد می‌توان برای زاویه سازی فک با هایفوتراپی هر یک از این کارها را انجام داد.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

شواهد بیشتری نیاز است تا مشخص شود که دقیقاً زاویه دار کردن صورت با هایفوتراپی برای چه کسانی روش مناسب‌تری است. بااین‌حال تا کنون مشخص شده که هایفو یک درمان امیدوارکننده است که می‌تواند جایگزین روش‌های تهاجمی‌تر لیفت صورت و زاویه سازی فک شود، به‌خصوص در افراد جوان‌تر که نمی‌خواهند خطرات و دوره طولانی‌تر بهبودی بعد از جراحی را بپذیرند. به نظر می‌رسد که هایفو برای کسانی مناسب است که مشکلات کمتری در صورتشان وجود دارد، چرا که هایفوتراپی قادر است مشکلات و ایرادهای جزئی را برطرف کند.

هایفوتراپی و لیفت صورت چگونه است؟ با هایفو می‌توان چربی‌های اضافه پوست را هم از بین برد؛ بنابراین کسانی که در اطراف فک و چانه خود چربی بیشتری دارند شاید استفاده از هایفو برای آنها مناسب باشد. کسانی هم که دارای خط و خطوط بسیار ریزی در نواحی مختلف صورتشان هستند می‌توانند از زاویه سازی فک با هایفوتراپی استفاده کنند و هم‌زمان با لیفت کردن گونه‌ها و تعریف استخوان گونه، ظاهری جوان‌تر و صورتی زیباتر داشته باشند.

هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به‌طورکلی، این روش روی افراد بالای ۳۰ سال با شلی خفیف تا متوسط پوست بهترین کارایی را دارد.

زاویه سازی فک با هایفو برای تو مناسبه؟

همین الان از متخصص پوست نوبت بگیر.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

بااین‌حال به نظر می‌رسد که هایفوتراپی نمی‌تواند یک درمان اصلی برای کسانی باشد که مشکلات بیشتری در پوست صورتشان وجود دارد. این روش درمانی بیشتر در درمان تومورها کاربرد دارد و به‌تازگی از آن برای موارد زیبایی‌شناختی نیز استفاده می‌شود. در نتیجه کاربرد اصلی آن برای درمان مشکلات صورت نیست و در نتیجه زاویه سازی فک با هایفوتراپی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی با موارد شدیدتر افتادگی پوست باشد.

هایفو همچنین برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه موردنظر نمی‌تواند گزینه درمانی مناسبی باشد. علاوه بر این افرادی که آکنه‌های شدید یا کیستیک دارند یا این که در ناحیه درمان دارای کاشت فلزی هستند، نباید از هایفو برای زاویه سازی فک استفاده کنند.

در نهایت افراد مسن‌تر با پیری گسترده‌تر، شلی شدید پوست، یا پوست بسیار آویزان روی گردن، کاندیدای مناسبی برای زاویه سازی فک با HIFU نیستند و معمولا ممکن است این افراد برای رفع مشکلات پوست صورت خود نیاز به جراحی داشته باشند.

عکس قبل و بعد زاویه سازی فک با هایفوتراپی

نکته مهم در خصوص زاویه سازی فک با هایفو این است که نباید انتظار تغییرات زیادی را با استفاده از این روش داشت. اگر به‌دقت به‌عکس قبل و بعد زاویه سازی فک با HIFU نگاه کنید متوجه می‌شوید که تغییرات ایجاد شده در ظاهر بسیار ظریف و جزئی است و در موارد بسیار شدید هایفو نمی‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

قبل و بعد زاویه سازی فک با هایفو را در این تصویر مشاهده می‌کنید.
قبل و بعد زاویه سازی فک با هایفو را در این تصویر مشاهده می‌کنید.

مزایای زاویه سازی فک با هایفوتراپی

به‌صورت کلی هایفو برای درمان مشکلات صورت به‌عنوان یک روش ایمن و غیرتهاجمی شناخته می‌شود. در نتیجه مهم‌ترین مزیت آن بی‌خطر بودن این روش است. در هایفو به ایجاد هیچ‌گونه برشی نیاز نیست و در نتیجه خطرات و ریسک‌های جراحی وجود ندارد.

بعد از هایفو به مراقبت‌های خاصی احتیاج ندارید و خبری از دوره بهبودی طولانی‌مدت بعد از جراحی نخواهد بود. تاثیرات زاویه سازی فک با هایفوتراپی به‌تدریج بسته به جلساتی که برای درمان نیاز است قابل‌مشاهده خواهد بود. از مزیت‌های کلی هایفو برای زیبایی صورت می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کاهش چین‌وچروک
  • سفت کردن پوست افتاده گردن
  • بالا بردن گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • تقویت خط و زاویه فک و استخوان گونه
  • صاف‌کردن پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست گونه‌ها

نحوه انجام زاویه سازی فک با هایفوتراپی

زاویه فک چگونه انجام میشود؟معمولا پزشکان متخصص پوست زاویه سازی فک با هایفو را انجام می‌دهند. ابتدا آنها صورت را کاملاً تمیز می‌کنند و از یک ژل موضعی روی محلی که قرار است امواج‌هایفو در آن بخش تابیده شود استفاده می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می‌کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می‌کند.

همان‌طور که گفته شد هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های پوست درست در زیر سطح رویی استفاده می‌کند. زمانی که انرژی اولتراسوند به پوست تابانده شد باعث می‌شود که بافت به‌سرعت گرم شود. هنگامی که سلول‌های ناحیه موردنظر به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. درحالی‌که این ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، آسیب در واقع سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند – پروتئینی که ساختار پوست را ایجاد می‌کند.

افزایش کلاژن منجر به سفت‌تر شدن و محکم‌تر شدن پوست صورت شده و میزان چین و چروک‌های صورت کمتر می‌شود. ازآنجایی‌که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بخش‌های مجاور وارد نمی‌شود. با حذف چربی‌های اضافه، سفت کردن نواحی شل شده صورت، لیفت کردن پوست و مشخص کردن خط استخوان گونه، به صورت و فک زاویه می‌دهد.

متن انگلیسی:
A HIFU facial uses ultrasound to create heat at a deep level in the skin. This heat damages targeted skin cells, causing the body to try to repair them. To do this, the body produces collagen to aid in cell regrowth. Collagen is a substance in the skin that gives it structure and elasticity
ترجمه متن:
در انجام هایفو برای صورت از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌شود. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و باعث می‌شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای انجام این کار، بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول کمک کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

medicalnewstoday

برای زاویه سازی فک چند جلسه هایفوتراپی نیاز است؟

تعداد جلساتی که برای زاویه سازی فک با هایفوتراپی نیاز است بسته به شرایط پوست صورت، نوع مشکل و سن بیمار ممکن است متفاوت باشد. برای مثال افرادی که پوست آنها در اثر تابش نور آسیب‌دیده یا پوست بسیار شلی دارند ممکن است قبل از دیدن نتایج به چندین جلسه درمان با هایفو نیاز داشته باشند.

بهترین سن برای هایفوتراپی و زاویه سازی صورت چه سنی است؟
هایفوتراپی ممکن است نتایج متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد و تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب نیز ممکن است متفاوت باشد.

بهترین سن برای هایفوتراپی و زاویه سازی صورت چه سنی است؟

برای انجام هایفوتراپی به‌منظور زاویه سازی صورت بهتر است سن افراد بین ۳۰ تا ۷۰ سال باشد. سن بالای ۳۰ سال کاندید مناسبی برای زاویه سازی فک با هایفوتراپی است.

آمادگی قبل از زاویه سازی فک با هایفو

بر خلاف سایر روش‌های زیبایی مثل زاویه سازی فک با جراحی یا تزریق ژل انجام هایفو صورت برای زاویه سازی فک نیازی به هیچ‌گونه آمادگی خاصی ندارد. هنگامی که یک جلسه تمام می‌شود، زمان بهبودی نیز وجود ندارد، به این معنی که افراد می‌توانند پس از دریافت درمان هایفو به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

مراقبت های پس از زاویه سازی فک با هایفوتراپی

خود عمل زاویه سازی فک با HIFU به مراقبت‌های به خصوصی نیاز ندارد. ممکن است پزشک برای درد خفیف احتمالی بعد از هایفو یک مسکن مانند استامینوفن را تجویز کند یا از یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی برای کاهش التهابات کمک بگیرد.

بهبودی پس از زاویه سازی فک با هایفوتراپی

در کل ازآنجایی‌که هایفو یک روش کاملاً غیرتهاجمی است، هیچ مشکل به خصوصی را ایجاد نمی‌کند و بنابراین دوره بهبودی بعد از زاویه سازی فک با هایفو بسیار کوتاه است. قرمزی و التهاب خفیفی که بعد از هایفو صورت ممکن است ایجاد شود تا چند ساعت بعد از بین می‌رود و فرد می‌تواند در همان روز فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

عوارض و خطرات زاویه سازی فک با هایفوتراپی

در کل عوارض و خطرات زاویه سازی فک با هایفو بسیار کم است، چرا که این روش جزء روش‌های ایمن و بدون خطر است که نیازی به برش و جراحی ندارد. ممکن است هنگام انجام هایفو روی صورت کمی احساس درد و سوزش وجود داشته باشد.

از طرفی مقداری قرمزی یا تورم خفیف بعد از انجام هایفو صورت هم طبیعی است که معمولا به‌تدریج طی چند ساعت بعدی کاهش می‌یابد. بی‌حسی، کبودی و راش‌های ارغوانی نیز ممکن است در برخی از افراد دیده شود که کاملاً موقتی است. همچنین احساس سوزن‌سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد.

آیا زاویه سازی فک با هایفو به عوارضش می‌ارزه؟ از متخصص بپرس.

هزینه زاویه سازی فک با هایفوتراپی

هزینه زاویه سازی فک با HIFU به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر این اساس متفاوت است. نوع دستگاه‌هایی که برای هایفوتراپی استفاده می‌شود، تعداد جلسات هایفوتراپی موردنیاز برای زاویه دادن به‌صورت و رفع افتادگی پوست صورت، میزان مشکلاتی که صورت دارد و ناحیه‌ای که باید درمان روی آن صورت بگیرد، دستمزد پزشک و منطقه جغرافیایی همگی روی هزینه زاویه سازی فک با هایفوتراپی تاثیر دارد. اما به‌صورت کلی این روش در مقایسه با سایر روش‌ها، خصوصاً جراحی بسیار کم‌هزینه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی بهتره یا آر اف؟

هم آر اف و هم هایفو جزء روش‌های موثری هستند که هر دو برای جوان‌سازی صورت و رفع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و جزء محبوب‌ترین روش‌ها هستند. بااین‌حال تفاوت‌هایی جزئی بین این دو روش وجود دارد که ممکن است موجب شود برخی یکی را نسبت به دیگری ترجیح دهد.

ویژگی‌هاهایفوتراپیآر اف فرکشنال
نوع عملغیرتهاجمی و غیرجراحیغیرتهاجمی و غیرجراحی
تاثیرسفت کردن پوست و تقویت کلاژن‌سازیسفت کردن پوست و تقویت کلاژن‌سازی
نوع تکنولوژی مورد استفادهانرژی امواج فراصوتانرژی به‌صورت گرما
میزان نفوذ به پوستنفوذ عمیق تا لایه درمنفوذ کمتر و بیشتر تا لایه‌های اپی درم
تعداد جلساتیک تا چند جلسهبیشتر از یک جلسه
مدت‌زمان استفاده از این روش برای زیباییروشی جدید و اثبات نشدهروشی قدیمی‌تر برای جوان‌سازی صورت
عوارض و خطرکم‌ریسک و بدون عوارض جدیکم‌ریسک و بدون عوارض جدی
مقایسه زاویه سازی فک با هایفو و آر اف

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

هایفو روشی ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست صورت است. مزایای آن نسبت به لیفت صورت با جراحی بسیار قابل‌توجه است. در این روش هیچ‌گونه برش، جای زخم و زمان استراحت یا بهبودی لازم نیست. هایفو همچنین هزینه کمتری نسبت به لیفت صورت به شیوه جراحی دارد. بااین‌حال هایفو یک درمان معجزه‌آسا برای پیری نیست و برای افراد بالای ۳۰ سال با میزان افتادگی و شلی پوست خفیف تا متوسط مناسب است.

اگر پیرتر هستید و افتادگی و چین و چروک‌های شدید پوستی دارید، زاویه سازی فک با هایفوتراپی و لیفت صورت ممکن است نتواند مشکلات صورت شما را از بین ببرد و ظاهری جوان‌تر به شما ببخشد. در نتیجه بهتر است حتما قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفو صورت با پزشک دراین‌خصوص مشورت کرد تا تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای این کار هستید یا خیر.

پیش از انجام این روش زیبایی حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در برخی موارد هایفوتراپی می‌تواند با لیفت پوست افتاده گردن و جمع کردن آن به رفع غبغب و کشیدن پوست غبغب هم کمک کند.

تعداد جلسات بسته به سن بیمار و مشکلاتی که صورت او دارد متفاوت است. معمولا جلسات تا سه ماه ادامه دارند و سپس در صورت نیاز باید ۶ ماه بین جلسات بعدی فاصله بیفتد.

هر جلسه هایفو صورت معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

امکان درد جزئی و سوزش خفیف در هنگام انجام هایفوتراپی صورت وجود دارد.

خیر، تاکنون آسیب و خطر به خصوصی برای پوست در اثر هایفوتراپی گزارش نشده است و تنها احتمال کمی کبودی و التهاب موقتی بعد از زاویه سازی صورت با هایفو وجود دارد.

اکثر مردم نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی خود مشاهده می‌کنند. بااین‌حال بسته به ایرادات صورت، میزان شل بودن پوست و سن ممکن است نتایج متفاوت باشد. بعد از شش ماه نتایج به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن