زاویه سازی فک با آر اف، نحوه انجام آن و مراقبت های لازم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروزه زاویه سازی فک در زمینه زیبایی بسیار ترند شده است. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن میتوان این عمل را انجام داد آر اف است. زاویه سازی با آر اف معمولا بدون درد و عوارض انجام می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
زاویه سازی فک با آر اف

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا قصد انجام زاویه سازی فک با آر اف را دارید؟ باتوجه‌به افزایش محبوبیت عمل‌های زیبایی، تقاضا برای روش‌های کمتر تهاجمی و روش‌هایی که به جراحی‌های پرریسک و خطرات اتاق عمل نیاز نداشته باشد بیشتر شده است. یکی از جراحی‌های زیبایی صورت، کانتورینگ یا زاویه سازی فک و صورت است. آر اف یکی از روش‌های رایجی است که از آن برای زاویه دادن به فک و صورت استفاده می‌شود. در این مقاله بیشتر با نحوه زاویه سازی فک با آر اف و جزئیات آن آشنا می‌شویم.

قبل از اقدام به زاویه سازی صورت با آر اف مطمئن شوید که این روش برای شما بهترین گزینه است. سعی کنید سوالات خود را از یک متخصص پوست و موی باتجربه بپرسید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو بهترین متخصص نزدیک خود را پیدا کنید. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با بهترین پزشکان وجود دارد.

زاویه سازی فک با آر اف چیست؟

آر اف فرکشنال صورت یا فناوری فرکانس رادیویی یک درمان غیرتهاجمی، ایمن و بدون درد برای کانتورینگ بدن، لاغری و سفت کردن پوست است. در این روش از یک دستگاه که با فرکانس‌های رادیویی کار می‌کند استفاده می‌شود. این دستگاه الکترومغناطیسی گرما تولید می‌کند تا با نفوذ امواج به لایه‌های پوست، تولید کلاژن، الاستین و سلول‌های جدید پوست را تحریک کند. زاویه سازی فک با RF از طریق این امواج و با سفت‌تر شدن پوست شل و افتاده انجام می‌شود. این لیفت صورت غیرجراحی پوست افتاده را محکم کرده و لیفت می‌کند. با این که نتایج موقتی است، اما نتیجه شبیه لیفت صورت به روش جراحی است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Radiofrequency (RF) therapy, also called radiofrequency skin tightening, is a nonsurgical method of tightening your skin. The procedure involves using energy waves to heat the deep layer of your skin known as your dermis
ترجمه متن:
درمان با فرکانس رادیویی (RF) که سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی نیز نامیده می‌شود، یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم‌کردن لایه عمیق پوست به نام درم است.

healthline

کاربرد آر اف در زاویه سازی فک

کاربرد آر اف برای مدل زاویه سازی صورت به این صورت است که می‌توان با استفاده از این امواج رنگ، بافت و استحکام پوست را بهبود بخشید و ظاهر آسیب‌دیده پوست را نیز به حداقل رساند. با لیفت کردن پوست شل و افتاده، زاویه سازی فک با آر اف انجام می‌شود و به‌این‌ترتیب ظاهری جوان‌تر را فراهم می‌کند.

آر اف با جوان سازی پوست صورت و لیفت صورت موجب آن می‌شود که اثرات پیری پوست مانند چین‌وچروک‌ها، خطوط ریز و افتادگی پوست کاهش یابد. گرمای دستگاه می‌تواند با حذف چربی‌های اضافه صورت و چانه، زاویه سازی فک و کانتورینگ صورت را انجام دهد.

پزشک بر اساس میزان افتادگی و چربی زیر پوست تعیین می‌کند که آیا آر اف برای شما مناسب است یا نه
پزشک بر اساس میزان افتادگی و چربی زیر پوست تعیین می‌کند که آیا آر اف برای شما مناسب است یا نه

زاویه سازی فک با RF برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که به دنبال کانتورینگ صورت و زاویه دهی به فک و صورت است می‌تواند این روش ایمن غیرجراحی را انتخاب کند. به‌صورت کلی ازآنجایی‌که آر اف یک دستگاه ایمن است، هر کسی که نمی‌خواهد ریسک اتاق عمل، جراحی و برش صورت را بپذیرد، می‌تواند زاویه سازی فک با RF را در نظر بگیرد.

فاکتور مهم دیگری که مشخص می‌کند که آیا درمان با RF برای شما مناسب است یا نه فرم صورت، میزان شل بودن و افتادگی پوست و مواردی ازاین‌دست است. پزشک می‌تواند تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای دریافت درمان RF هستید یا خیر.

متن انگلیسی:
The device sends controlled heat into the deep tissues which destroys fat cells under the skin and also triggers production of collagen. This leaves your skin slimmer, tighter, smoother, and more youthful
ترجمه متن:
دستگاه  آر اف گرمای کنترل شده را به بافت‌های عمیق می‌فرستد که سلول‌های چربی زیر پوست را از بین می‌برد و همچنین باعث تولید کلاژن می‌شود. این امر باعث می‌شود پوست شما باریک‌تر، سفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر شود.

reconfacialsurgery

زاویه سازی فک با RF برای چه کسانی مناسب نیست؟

درمان مشکلات صورت با آر اف و زاویه سازی فک با آر اف ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. برای مثال کسانی که میزان خط و خطوط زیادی روی صورتشان وجود دارد یا پوستشان بیش از حد شل و افتاده شده، شاید کاندید مناسبی برای آر اف نباشند، چرا که نمی‌توانند نتایج چندان راضی‌کننده‌ای را دریافت کنند.

از طرفی نیز افرادی که از قبل هر گونه التهاب و حساسیت پوستی را داشته باشند یا اگر زخم و عفونتی روی صورتشان باشد احتمالا گزینه مناسبی برای زاویه سازی صورت با آر اف نیستند. بارداری و شیردهی، بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا و مواردی مشابه نیز درمان با آر اف را ممنوع می‌کند.

اگر در ناحیه‌ای که می‌خواهید از آر اف در آن بخش استفاده کنید هر گونه ایمپلنت فلزی وجود داشته باشد، نمی‌توان از درمان آر اف استفاده کرد، چرا که فلز انرژی آر اف را جذب می‌کند و این ناحیه ممکن است بیش از حد داغ و دردناک شود. وجود هرگونه آکنه فعال روی پوست، نازک شدن بیش از حد پوست یا مصرف دارویی که پوست را نسبت به نور حساس می‌کند؛ مانند راکوتان مانع درمان آر اف است چرا که خطر سوختگی وجود دارد.

زاویه سازی فک با آر اف برای تو مناسبه؟

از متخصص پوست مشاوره بگیر.

مزایای زاویه سازی فک با آر اف

مهم‌ترین و بهترین مزیتی که زاویه سازی صورت با آر اف دارد غیرتهاجمی بودن و ایمن بودن این روش است. دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای زاویه سازی صورت با آر اف در نظر گرفت شامل موارد زیر می‌شود:

  • در این روش تغییرات تدریجی و طبیعی در پوست ایجاد می‌شود و نتایج به‌هیچ‌عنوان مصنوعی و نامتناسب نیستند؛ بنابراین جای نگرانی در خصوص تغییرات عمده و نارضایتی از این تغییرات نیست.
  • این روش را می‌توان به‌عنوان یک روش سریع و نسبتاً بدون درد در نظر گرفت.
  • این روش نسبت به روش‌های جراحی بسیار ارزان‌تر و کمتر تهاجمی است در نتیجه ایمن‌تر است.
  • زاویه سازی فک با RF بدون لایه‌برداری پوست یا ایجاد جای زخم انجام می‌شود.
  • بهبودی بعد از انجام آر اف بسیار سریع است و نیازی به دوری از کار و فعالیت‌های روزانه ندارد.

نحوه انجام زاویه سازی فک با آر اف

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟ زاویه سازی فک با آر اف توسط یک درماتولوژیست یا متخصص پوست و زیبایی انجام می‌شود. در ابتدا ارائه‌دهنده خدمات آر اف پوست بیمار را بررسی کرده و در خصوص اهداف درمان با بیمار صحبت می‌کند. میزان اثربخشی، تعداد جلسات آر اف موردنیاز و سن و مشکلات احتمالی از جمله مواردی است که بررسی خواهد شد. برای شروع ابتدا پوست صورت بیمار کاملاً تمیز و استریل می‌شود.

سپس از یک دستگاه الکترود فرکانس رادیویی دستی روی ناحیه درمان استفاده شده و در آن بخش حرکت داده می‌شود. کم‌کم بیمار در ناحیه تحت درمان احساس گرما می‌کند و ممکن است لرزش‌های سوزن‌سوزن مانند یا ناراحتی خفیفی را تجربه کند. بانفوذ گرما به لایه‌های عمقی پوست، چربی‌ها شروع به آب‌شدن می‌کنند و با تخریب سلولی فرایند کلاژن‌سازی آغاز می‌شود. به‌تدریج با تکرار درمان بافت صورت سفت و زاویه دهی فک و صورت انجام می‌شود.

نتیجه زاویه سازی فک با آر اف چه زمانی قابل مشاهده است؟

بلافاصله پس از درمان، ممکن است متوجه شوید که پوست شما سفت‌تر شده و بافت آن بلند شده است. تأثیر کامل درمان معمولاً حدود ۱۲ هفته طول می‌کشد تا شروع شود و در این مدت، شما همچنان شاهد بهبود چشمگیر در کانتورینگ صورت و کاهش قابل‌مشاهده خطوط و چین‌وچروک آن خواهید بود.

بعد از درمان با آر اف پوست سفت‌تر می‌شود.
بعد از درمان با آر اف پوست سفت‌تر می‌شود.

در چه سنی می توان زاویه سازی فک با آر اف انجام داد؟

بهترین بازه سنی که افراد می‌توانند از درمان پوستی با آر اف استفاده کنند، بازه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال است. در این بازه میزان رضایت‌بخشی و نتایج مثبت بسیار بیشتر است.

آمادگی قبل از زاویه سازی فک با آر اف

برای انجام آر اف بهتر است چند مورد را رعایت کرد تا مشکلی بعد از انجام کار ایجاد نشود. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو هفته قبل از درمان از هر گونه تزریق ژل یا فیلر خودداری کنید.
  • ۴ هفته قبل از زاویه سازی صورت با آر اف از هر گونه لایه‌برداری پوستی خودداری کنید.
  • حداقل تا دو هفته قبل از درمان از انجام میکرودرم ابریژن اجتناب کنید.
  • نباید تا دو هفته قبل از انجام آر اف هر گونه لیزردرمانی را در ناحیه موردنظر انجام داده باشید.
  • سعی کنید حداقل دو هفته قبل از انجام آر اف از قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کرده تا هیچ‌گونه آفتاب‌سوختگی روی پوستتان نباشد.

مراقبت های پس از زاویه سازی فک با آر اف

بعد از زاویه سازی فک با RF باید چند نکته ساده را برای مراقبت کردن از پوست صورت رعایت کنید. اول از همه این که از قرارگرفتن بیش از حد و به‌صورت مستقیم در معرض نور خورشید خودداری کرده و سعی کنید مرتب از ضدآفتاب با SPF 40 به بالا استفاده کنید. اگر ورزش منظم داشته باشید و رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید می‌توانید فواید طولانی‌تری از زاویه سازی فک با آر اف را شاهد باشید.

بهتر است ۳ تا ۵ روز بعد از انجام آر اف از هر گونه اپیلاسیونی خودداری کرده و ناحیه درمان شده را به مدت دو هفته در معرض لیزر قرار ندهید. به مدت ۲۴ ساعت هم از انجام ورزش‌های شدید خودداری کرده و بین ۳ تا ۴ روز از هر گونه لایه‌برداری پوستی یا انجام مراقبت‌های پوستی حاوی مواد فعال خودداری کنید.

تا ۲۴ ساعت بعد از زاویه سازی فک با RF از حمام داغ، اتاق بخار و ماساژ هم خودداری کنید. در نهایت حتما از پزشک خود در خصوص مراقبت‌هایی که باید بعد از آر اف انجام دهید سوال بپرسید تا بسته به شرایطی که دارید بهترین گزینه‌ها را به شما ارائه دهد.

بهبودی پس از زاویه سازی فک با RF چقدر طول می‌کشد؟
در زاویه سازی فک با آر اف هیچ زخم و اسکاری ایجاد نمی‌شود.

بهبودی پس از زاویه سازی فک با RF چقدر طول می کشد؟

از آن جایی که سفت کردن پوست یا زاویه سازی فک با آر اف کاملاً غیر سایشی است و هیچ زخمی ایجاد نمی‌شود، هیچ آسیبی در نتیجه انجام این کار وارد نشده و در نتیجه دوره بهبودی یا بازیابی خاصی بعد از انجام زاویه سازی فک با RF وجود ندارد.

عوارض و خطرات زاویه سازی فک با آر اف

سفت کردن پوست و زاویه سازی فک با آر اف یک روش نسبتاً ایمن است. ممکن است بعد از عمل مقداری قرمزی و تورم خفیف (ادم) داشته باشید. این عوارض باید در عرض ۲۴ ساعت از بین بروند. در موارد نادر، گرمای شدید ناشی از درمان‌های فرکانس رادیویی می‌تواند باعث انواع سوختگی شود. مهم است که یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی را انتخاب کنید که در درمان‌های فرکانس رادیویی تجربه داشته باشد.

ارائه‌دهنده خدمات آر اف شما فقط باید از دستگاه‌های فرکانس رادیویی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای استفاده روی پوست استفاده کند. این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های ایمنی هستند که خطر سوختگی را کاهش می‌دهد. افرادی با پوست تیره‌تر احتمالا ریسک بالاتری برای اثرات جانبی ناشی از انجام RF روی صورت را خواهند داشت.

نگران سوختگی بعد از آر اف صورت هستی؟ همین الان با متخصص مشورت کن.

هزینه زاویه سازی فک با آر اف

هزینه زاویه سازی فک با آر اف به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نوع دستگاه، دستمزدی که خود پزشک یا جراح زیبایی می‌گیرد، هزینه‌های کلینیک، میزان درمان موردنیاز و تعداد جلسات، میزان مشکلات صورت و منطقه جغرافیایی همگی روی هزینه‌های زاویه سازی فک با RF تاثیر می‌گذارد. بعد از یک جلسه مشاوره با پزشک و بررسی شرایط می‌توان برآورد دقیق‌تری از هزینه زاویه سازی صورت با آر اف داشت.

زاویه سازی فک با آر اف بهتره یا زاویه سازی با نخ؟

هر دوی این روش‌ها می‌توانند به یک میزان روی زاویه سازی فک و صورت تاثیر داشته باشند. بااین‌حال در برخی از افراد که امکان درمان با آر اف را ندارند، به دلیل عوارض کمتری که زاویه سازی فک با نخ دارد شاید این روش بهتری برای آنها باشد.

زاویه سازی فک با آر افزاویه سازی فک با نخ
بعد از زاویه سازی، صورت کمی قرمز و ملتهب است.بعد از زاویه سازی قرمزی و کبودی مشاهده نمی‌شود.
درد کمتری دارد.درد بیشتری دارد.
اگر ایمپلنت فلزی داشته باشید، نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.با وجود ایمپلنت فلزی می‌توان لیفت با نخ انجام داد.
افتادگی کم و چین و چروک سطحی را از بین می‌برد.نتیجه آن چشمگیرتر است.
مقایسه زاویه سازی فک با آر اف و نخ

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

با افزایش سن کمیت و کیفیت فیبرهای کلاژن در پوست کاهش می‌یابد و به همین میزان هم پوست صورت افتاده‌تر شده و آثار پیری بیشتر در چهره نمود می‌کند. روش‌های مختلف غیرتهاجمی امروزه جایگزین جراحی‌های زیبایی فک و صورت شده که یکی از آنها زاویه سازی فک با آر اف است.

RF درمانی از اشعه کم‌انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما به نام درم استفاده می‌کند. این گرما تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا به بهبود علائم چین‌وچروک و افتادگی پوست کمک کند و به‌این‌ترتیب زاویه سازی فک با آر اف انجام می‌شود. تحقیقات نشان داده است که درمان با RF معمولا بی‌خطر است و می‌تواند در درمان علائم خفیف یا متوسط پیری موثر باشد.

اگر می‌خواهید برای زاویه سازی صورت از آر اف استفاده کنید، باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

در برخی از افراد با سفت‌تر کردن پوست صورت و رفع افتادگی پوست چانه و فک، می‌توان با آر اف غبغب را نیز درمان کرد.

تعداد جلسات معمولا توسط پزشک و بسته به شرایط بیماران تعیین می‌شود، اما معمولا بین سه تا چهار جلسه درمان نیاز است.

در برخی از افراد ممکن است بعد از زاویه سازی فک با آر اف کمی درد و ناراحتی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود که معمولا موقتی است و بعد از مدتی کوتاه از بین می‌رود.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن