زاویه سازی فک چیست؟ بهترین روش زاویه سازی فک و صورت کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

زاویه سازی فک یکی از روش‌های زیبایی است که برای جوان‌تر کردن چهره و زیباتر کردن فرم صورت به کار برده می‌شود. این روش انواع مختلفی دارد و هر کدام برای گروهی از افراد مناسب است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
زاویه سازی فک چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

خط فک یکی از مواردی است، که بر روی زیبایی و جوانسازی صورت بسیار تاثیرگذار است. روش‌های زیادی برای زاویه سازی فک وجود دارد. با این روش‌ها می‌توان خط فک ایجاد کرد و باعث جوانسازی و مادلینگ صورت شد. ما در بسیاری از مواقع متوجه نمی‌شویم، که در اولین برخورد به خط فک افراد نگاه می‌کنیم. در صورتیکه زاویه‌سازی فک می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در چهره داشته باشد.

برای انجام زاویه سازی فک حتما با چند پزشک متخصص زیبایی مشورت کرده، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. مشاوره با متخصص یا جراح فک و صورت با تجربه و حرفه‌ای شما را بهتر با مزایا و عوارض این عمل زیبایی آشنا می‌کند. در برخی از روش‌های زاویه سازی فک و جوانسازی و مادلینگ صورت، می‌توان از دکتر پوست و مو و زیبایی کمک گرفت. برای دریافت نوبت می‌توانید از سامانه نوبت دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید.

زاویه سازی فک چیست؟

زاویه سازی فک روشی کم تهاجم برای جوانسازی و بهبود فرم صورت است. این روش از انواع روش‌های زاویه دار کردن صورت است. در این روش با ایجاد زوایای خاص در صورت و کشیدگی پوست نتیجه دلخواه ایجاد می‌شود. در عمل زاویه سازی مهم است، که نسبت اجزای صورت رعایت شود. عدم رعایت این نسبت‌ها تاثیر منفی روی صورت می‌گذارد.

اگر با وجود رعایت رژیم غذایی و ورزش خط فک ایده آل خود را ندارید، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف با نظر پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی پوست این ناحیه را صاف کرده و زاویه سازی انجام دهید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
«A defined jawline can give the appearance of a more youthful face and reduce the appearance of sagging or loose skin around the jaw area.»
ترجمه متن:
«داشتن یک فک زاویه دار و کانتور شده در زیبایی و جوانی چهره‌ی شما تاثیر زیادی می‌گذارد. زاویه سازی فک شما را از افتادگی اطراف فک نجات می‌دهد.»

به نقل از aestheticallyyou

انواع روش زاویه سازی فک و صورت کدامند؟

به لطف پیشرفت علم در رابطه با متدهای زیبایی روش‌های زیادی برای زاویه سازی صورت ایجاد شده است. علاوه بر امکان جراحی روش‌های بدون جراحی با کمترین درد و دوره نقاهت وجود دارد. افراد با چربی خفیف تا متوسط می‌توانند از روش‌های زاویه سازی بدون جراحی بهترین نتایج را دریافت کنند.

۱. زاویه سازی فک با نخ

برای زاویه سازی فک می‌توان از نخ استفاده کرد. در روش زاویه سازی فک با نخ از نخ‌های مخصوص برای بالا کشیدن پوست و رفع افتادگی استفاده می‌شود. نخ‌های جراحی در اطراف چانه قرار گرفته و با کشیدن پوست به سمت بالا به صافی آن کمک می‌کند. معمولا برای این ناحیه از ۴ تا ۸ نخ استفاده می‌شود. ماندگاری با نخ در افراد مختلف بین ۶ تا ۱۲ ماه است. پس از جذب نخ‌ها در بدن نیاز به تمدید است.

زاویه سازی فک با نخ یعنی چه؟
در زاویه سازی فک با نخ از تعدادی نخ برای فرم دادن به فک استفاده می‌شود.

۲. زاویه سازی فک با تزریق ژل (فیلر)

با تزریق فیلرهای پوستی در زوایای استخوانی فک می‌توان به بهبود خط فک کمک کرد. روش زاویه سازی صورت با ژل مناسب افرادی است، که مشکل حادی در این ناحیه ندارند. پزشک تنها با مشخص شدن زوایای صورت نتیجه مطلوب را ایجاد می‌کند. هر شخص بر اساس آناتومی و فرم فک به حدود ۱ تا ۴ سرنگ فیلر پوستی نیاز دارد.

در این روش ژل نرم زیر پوست تزریق می‌شود. می‌توان برای حجم‌دهی در این ناحیه از مواد طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد. نتایج حاصل از تزریق ژل فوری مشخص می‌شود. ماندگاری ژل بسته به برند استفاده شده و نوع پوست بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

زاویه سازی فک با تزریق ژل چیست؟
در روش زاویه سازی فک با فیلر از ژل‌ها برای کانتور کردن فک استفاده می‌شود.

۳. زاویه سازی فک با تزریق چربی

روش زاویه سازی فک با تزریق چربی همانند روش تزریق ژل در ناحیه فک و چانه است. چربی هم نوعی فیلر محسوب می‌شود و از آن برای زاویه دادن به صورت کمک گرفته می‌شود. با این تفاوت که چربی از بدن خود شخص برداشته می‌شود. معمولا چربی از ناحیه شکم گرفته شده و به چانه تزریق می‌شود. این روش می‌تواند گزینه خوبی به جای استفاده از پروتز چانه باشد. ماندگاری چربی نسبت به ژل بیشتر است و هر چند سال نیاز به تمدید دارد.

متن انگلیسی:
«Fat dissolving injections can have a long lasting impact on the facial structure because once fat cells .have been destroyed they cannot grow back. This means that your results can be permanent»
خلاصه متن:
«زاویه سازی فک با تزریق چربی دائمی است.»

به نقل از aestheticallyyou
زاویه سازی فک با تزریق چربی
در روش زاویه سازی فک با تزریق چربی، از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود.

۴. زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم است. این سم مستقیما در عضلات تزریق شده و با فلج کردن ماهیچه‌ها و اعصاب آن ناحیه حرکت عضلات را کاهش می‌دهد. زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس باعث می‌شود، شکل کلی صورت شبیه به V شود.

با فشار دادن دندان‌ها به هم و ایجاد برآمدگی در انتهای دندان‌ها می‌توانید، عضله‌ای به نام عضله توده‌ای را احساس کنید. بوتاکس در این ناحیه تزریق می‌شود. معمولا برای این ناحیه به ۳۰ تا ۶۰ واحد بوتاکس نیاز است، تا نتایج قابل مشاهده باشد. ماندگاری بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه بوده و نیاز به تمدید مداوم دارد.

زاویه سازی فک با بوتاکس
از بوتاکس برای زاویه سازی فک می‌توان استفاده کرد

۵. زاویه سازی فک با تزریق کیبلا

متخصص زیبایی برای افرادی که مقداری چربی در ناحیه فک و زیر چانه دارند، از روش زاویه سازی فک با تزریق کیبلا استفاده می‌کند. کیبلا یک ماده ذوب‌کننده است و با تزریق به چربی‌ها آن‌ها را از بین می‌برد. برای رفع چربی در ناحیه چانه می‌توان از برچسب مخصوصی حاوی اسید دئوکسی کولیک استفاده کرد. اما در قسمت‌های کناری و پشتی فک نیاز به تزریق بوده و با برچسب نمی‌توان مشکل را رفع کرد.

با توجه به میزان چربی در ناحیه فک به ۱ تا ۶ ویال (ظرف کوچک مخصوص نگه‌داری دارو) کیبلا نیاز است. برای حفظ نتایج باید مراقب افزایش وزن خود باشید. زیرا با افزایش وزن دوباره چربی به این ناحیه بازمی‌گردد.

زاویه سازی فک با تزریق کیبلا
متخصص زیبایی برای افرادی که مقداری چربی در ناحیه فک و زیر چانه دارند، از روش زاویه سازی فک با تزریق کیبلا استفاده می‌کند.

۶. زاویه سازی فک با هایفوتراپی

بسیاری از پزشکان متخصص زیبایی از هایفوتراپی برای زاویه سازی فک و صورت استفاده می‌کنند. در زاویه سازی فک با هایفوتراپی که به آن اولتراپی نیز می‌گویند، از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی با تحریک بافت‌های زیرین پوست باعث سفت شدن و لیفتینگ این ناحیه می‌شود. امواج اولتراسوند روی یک ناحیه در لایه‌های عمیق پوست متمرکز می‌شود. فرکانس‌های بالا پروتئین‌های پوست را گرم می‌کند. با کشیدن پوست تولید کلاژن تحریک شده و پوست سفت می‌شود.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی
هایفوتراپی یکی از روش‌های زاویه سازی فک و صورت است.

۷. زاویه سازی فک با RF

در روش زاویه سازی فک با RF از انرژی رادیوفرکانسی برای سفت شدن پوست استفاده می‌شود. در این تکنیک امواج رادیو فرکانسی حرارت مناسبی ایجاد کرده و باعث تحریک لایه‌های پوست می‌شود. تحریک بافت پوست و کلاژن‌سازی به ایجاد پوستی سفت کمک می‌کند. معمولا پس از انجام عمل زاویه سازی از طریق روش‌های مختلف مانند لیپوساکشن از آر اف برای تکمیل فرآیند استفاده می‌شود. پس از انجام آراف پوست این ناحیه کمی قرمز خواهد شد.

زاویه سازی فک با آر اف فرکشنال
از دیگر روش‌های زاویه سازی فک می‌توان به RF اشاره کرد.

۸. زاویه سازی فک با جراحی (ارتوگناتیک)

زاویه سازی صورت با جراحی مناسب افرادی است، با زاویه سازی جزئی به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. پوست این افراد در ناحیه گردن و فک بسیار شل است و با روش‌های غیرجراحی نمی‌توان آن را برطرف کرد. با استفاده از جراحی فک می‌توان در چانه و فک تغییراتی ایجاد کرد.

عمل جراحی فک یک عمل سنگین محسوب می‌شود. در این روش با تراشیدن استخوان اندازه فک را کوچک می‌کنند. اما در صورتی که نیازی به تراشیدن استخوان نباشد، می‌توان از روش‌های دیگر جراحی برای حذف چربی یا حجم‌دهی این ناحیه استفاده کرد. علاوه بر این روش سه روش جراحی زاویه سازی صورت به صورت کم‌تهاجم وجود دارد. جراح زیبایی با توجه به آناتومی صورت شخص و میزان چربی در این ناحیه مناسب‌ترین تکنیک را انتخاب می‌کند.

مراحل جراحی زاویه سازی صورت

در این روش پس از بیهوشی کامل جراح برش‌هایی در ناحیه فک و چانه ایجاد می‌کند. پس از دسترسی به استخوان فک قسمت‌هایی از استخوان فک پایین تراشیده می‌شود. همچنین استخوان چانه تیز می‌شود. در نهایت فک شکل مثلثی پیدا می‌کند. برخی جراحان در این مرحله با توجه به ظاهر چانه از پروتز نیز استفاده می‌کنند. اما در بیشتر جراحی‌ها نیازی به این کار نیست و تراشیدن استخوان نتیجه مطلوب را ارائه می‌دهد.

پس از ایجاد تغییرات لازم جراح برش‌ها را بخیه می‌زند. کل زمان جراحی بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. با تکمیل فرآیند بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود. با توجه به نظر پزشک احتمال دارد، بیمار یک شب تحت نظر در بیمارستان بماند.

کدامیک از روش‌های زاویه‌شازی فک بهترین است؟

همین الان مشاوره بگیر!

۹. زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن

اگر چربی شخص تنها در زیر پوست باشد و در زیر عضلات گردن چربی زیادی نداشته باشد، می‌توان با استفاده از زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن به رفع افتادگی پوست کمک کرد. لیپوساکشن چربی ناحیه گردن، چانه و فک را از بین می‌برد و خط فک مشخص می‌شود. در این روش علاوه بر حذف چربی پوست تا حدودی سفت می‌شود. نتایج حاصل از لیپوساکشن برای سال‌های زیادی باقی می‌ماند.

۱۰. زاویه سازی فک با لیفت گردن

در روش لیفت گردن برش‌هایی نزدیک گوش، پشت گوش و زیر چانه ایجاد می‌شود. سپس جراح پوست گردن را به سمت بالا می‌کشد. در این حالت دسترسی به ماهیچه‌های گردن و چربی این ناحیه وجود دارد. نتایج حاصل از زاویه سازی فک با لیفت گردن در طولانی مدت باقی می‌ماند.

۱۱. زاویه سازی فک با پروتز چانه

در این روش از پروتز چانه و فک برای حجم‌دهی در این ناحیه استفاده می‌شود. پروتز چانه مناسب افرادی است، که چانه کوچکی دارند. جراح یک پروتز را زیر چانه قرار داده و به این قسمت حجم می‌دهد. پروتز از ماده مصوعی ساخته شده است. اما ظاهری شبیه به بافت طبیعی در چانه ایجاد می‌کند.

زاویه سازی فک با پروتز چانه
یکی از روش‌های زاویه سازی فک استفاده از پروتز چانه است.

ماندگاری زاویه سازی فک چقدر است؟

روش‌های زاویه سازی فک بدون جراحی موقت بوده و هر چند وقت نیاز به تمدید دارند. به عنوان مثال در روش زاویه سازی با تزریق ژل ماندگاری فیلر ۱۲ تا ۱۸ ماه است. دوام ژل به برند استفاده شده و شرایط شخص بستگی دارد. روشی مانند زاویه سازی با تزریق بوتاکس دوام بسیار کمی داشته و باید هر ۳ یا ۴ ماه برای تمدید آن نزد پزشک متخصص رفت.

اما جراحی فک روش زاویه سازی فک دائمی هستند. به ویژه جراحی فک با استفاده از تراشیدن فک یک روش دائمی بوده و خط فک تا پایان عمر حفظ می‌شود. لیپوساکشن گردن نیز با حذف چربی روشی دائمی محسوب می‌شود. اما اگر شخص پس از انجام عمل جراحی چاق شود، چربی دوباره در این ناحیه تولید شده و به حالت قبل برمی‌گردد.

مزایای زاویه سازی فک چیست؟

با استفاده از زاویه سازی می‌توان تاثیر مثبتی در فرم صورت ایجاد کرد. با استفاده از این روش تغییرات زیر در صورت و فک ایجاد می‌شود:

  • اصلاح خط فک و باریک شدن این ناحیه
  • زاویه سازی در صورت‌های گرد و بدون زاویه
  • برطرف کردن عدم تقارن در فک

معایب زاویه سازی فک چیست؟

در روش‌های زاویه سازی بدون جراحی عوارض بسیار کم است. در اکثر این روش‌ها عوارض زاویه سازی فک شامل قرمزی، تورم یا کمی کبودی است. زاویه سازی بدون جراحی دوره نقاهت نداشته و می‌توان پس از انجام عمل زیبایی به فعالیت‌های روزانه پرداخت. اما در روش‌های جراحی برای زاویه سازی صورت همانند هر نوع جراحی عوارض و معایبی وجود دارد. برخی از خطرات و عوارض جراحی زاویه سازی صورت عبارتند از:

  • ورم
  • خونریزی
  • عفونت
  • زخم
  • آسیب عصبی
  • درد.

می‌خوای جراحی صورت بکنی؟ با دکتر مشورت کن!

نکات مهم قبل از عمل زاویه سازی فک چیست؟

در کلیه روش‌های زاویه سازی باید سوابق پزشکی و داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع داد. برخی داروها مانند داروهای ضدالتهاب، آسپرین و مکمل‌های گیاهی بر روی عمل زیبایی تاثیر گذاشته و با رقیق‌سازی خون احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند. پزشک با اطلاع از داروهای مصرفی و بیماری‌های شخص در مورد مناسب بودن این روش و نوع زاویه‌سازی تصمیم می‌گیرد.

در رابطه با جراحی فک باید قبل از انجام جراحی در بیمارستان بستری شوید. پزشک چند هفته قبل از جراحی از شما می‌خواهد مصرف سیگار و برخی داروها را قطع کنید. در رابطه با جراحی خانم‌ها معمولا باید مصرف داروهای هورمونی قطع شود.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک چیست؟

پس از انجام زاویه سازی در روش‌های غیرجراحی و مراقبت های بعد از تزریق ژل زاویه فک، نیازی به مراقبت‌های زیادی نیست. تنها باید از فشار وارد کردن به این ناحیه خودداری کرد. بهتر است، در چند روز اول فعالیت‌های سنگین مانند ورزش را انجام نداد.

در روش جراحی تورم صورت پس از عمل طبیعی است. بسته به نوع جراحی و میزان تراشیدگی فک بیمار باید یک شب در بیماستان بماند. جراح زیبایی دستورالعمل‌هایی را برای خوردن، آشامیدن، نوع مسکن‌ها و نحوه خوابیدن ارائه می‌دهد.

بعد از عمل زاویه سازی فک به هیچ وجه نباید سیگار بکشید. فعالیت‌های شدید به زخم‌ها فشار وارد می‌کند. پس از برطرف شدن تورم می‌توان نتایج را مشاهده کرد.

مراقبت‌های بعد از زاویه سازی فکمعایب و عوارض جانبی زاویه سازی فک
بعد از عمل زاویه سازی فک به هیچ وجه نباید سیگار بکشید.ورم
پیروی از دستورالعمل‌های دکتر برای خوردن، آشامیدن، نوع مسکن‌ها و نحوه خوابیدنخونریزی
در چند روز اول فعالیت‌های سنگین مانند ورزش را انجام ندهید.عفونت
از فشار وارد کردن به این ناحیه خودداری کنید.زخم
معایب و عوارض زاویه‌سازی فک و مراقبت‌های بعد از انجام جراحی

هزینه زاویه سازی فک چیست؟

هزینه زاویه سازی فک به عوامل متعددی بستگی دارد. روش‌های جراحی هزینه بسیار بیشتری دارند. با توجه به تجربه جراح، دستمزد تیم دستیاران و هزینه مرکز جراحی قیمت کلی زاویه سازی مشخص می‌شود. در صورتی که پزشک جراحی فک را تنها به دلیل زیباسازی انجام دهد، بیمه درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. اما اگر با توصیه پزشک جراحی برای درمان این ناحیه کاربرد داشته باشد، مقداری از هزینه توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

روش‌های غیرجراحی زاویه سازی هزینه کمتری دارند. هزینه این عمل‌های زیبایی به میزان مواد استفاده شده و تجربه پزشک متخصص زیبایی وابسته است.به عنوان مثال در روش تزریق با ژل مقدار فیلر استفاده شده و برند ژل در قیمت‌گذاری موثر است. همچنین در روش تزریق بوتاکس مقدار بوتاکس مصرف شده، قیمت زاویه سازی را تعیین می‌کند. هزینه‌ی زاویه سازی فک در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان است.

زاویه سازی فک با ورزش ممکن است؟

برخی ورزش‌ها در طولانی مدت می‌توانند به ایجاد خط فک کمک کنند. فیلم‌های مختلفی در صفحات مجازی وجود دارد، که تمریناتی را برای این ناحیه آموزش می‌دهند. یکی از تمرینات بسیار ساده اما موثر لبخند است. لبخند عضلات صورت را سفت کرده و در نتیجه ناحیه فک تقویت می‌شود.

روش موثر دیگر جویدن آدامس است. این حرکت ورزش خوبی برای فک است. البته بهتر است، از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید، تا این ورزش نتایج منفی برای شما نداشته باشد.

تمرین موثر دیگر بالا گرفتن سر می‌باشد. برای انجام این حرکت باید سر خود را بالا گرفته و به سقف نگاه کنید. در همین حین لب‌های خود را جمع کنید. پس از جمع کردن لب‌ها کششی در ناحیه زیر چانه احساس خواهید کرد.

ورزش می‌تواند تاثیر مثبتی در ظاهر فک و صورت ایجاد کند. اما اگر به دنبال زاویه سازی فک به شکل V هستید، به هیچ وجه ورزش چنین نتیجه‌ای نخواهد داشت.

زاویه سازی صورت و فک با لبخند
لبخند یک روش موثر در زاویه سازی صورت و سفت شدن عضلات این ناحیه است.

زاویه سازی فک مردانه چگونه است؟

آقایان برای زاویه‌سازی فک باید به نکات بیشتری توجه کنند. متخصص یا جراحی که انتخاب می‌کنید، باید تجربه زاویه سازی برای آقایان را داشته باشد. آناتومی صورت آقایان با خانم‌ها تفاوت داشته و در صورتی که مدل زاویه‌سازی شبیه به زاویه سازی فک و چانه خانم‌ها باشد، چهره حالت زنانه‌ای می‌گیرد.

علاوه بر روش‌های مختلف زاویه سازی که در این مطلب توضیح داده شد، آقایان می‌توانند با انواع مدل ریش فرم صورت در ناحیه فک و چانه را اصلاح کنند. ریش به صورت حجم داده و در صورتی که به روش خاصی کوتاه شود، خطای دید ایجاد می‌کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

برای انتخاب بهترین دکتر زیبایی پوست باید با چند متخصص مشاوره داشته باشید. حتما نمونه کارهای قبلی و عکس‌های قبل و بعد مراجعه‌کنندگان را مشاهده کنید. تجربه پزشک مسئله بسیار مهمی است. هرچه سابقه کار پزشک بیشتر باشد، با آناتومی صورت و نوع تغییرات لازم آشنایی بیشتری دارد. در روش‌های زاویه سازی بدون جراحی در مورد مواد مورد استفاده و دستگاه‌های موجود در کلینیک اطلاعات کامل را کسب کنید.

در انتخاب بهترین جراح فک و صورت برای جراحی فک باید دقت بیشتری داشته باشید. از آنجایی که جراحی یک روش دائمی است، عوارض آن می‌تواند بسیار جدی باشد. پس حتما به نمونه کارهای جراح و مجوزهای جراحی توجه داشته باشید. مجوزهای پزشک نشان می‌دهد، آموزش‌های لازم برای جراحی را دیده است. آقایان برای انتخاب جراح باید به تجربه پزشک در جراحی آقایان دقت کنند. انتخاب جراحی که برای آقایان جراحی زاویه سازی فک انجام نداده است، ریسک بالایی دارد. برای دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بسیاری از افراد برای اصلاح فک از ارتودنسی دندان استفاده می‌کنند. اما پس از ارتودنسی از نتیجه آن راضی نیستند. این افراد می‌توانند از طریق زاویه سازی صورت فرم ناحیه پایین صورت را بهبود بخشند.

برخی افراد مسن برای جوانسازی صورت از روش‌های مختلف لیفت صورت استفاده می‌کنند. در این حالت پوست کشیده شده و صاف به نظر می‌رسد. اما اگر فک پایین اصلاح نشده و پوست و ماهیچه آن سفت نشود، نتیجه لیفت صورت مطلوب نخواهد بود. بنابراین پزشک باید در این افراد ابتدا ساختار استخوانی فک را بررسی کند و پس از زاویه سازی مناسب در ناحیه پایین صورت اقدامات دیگر را انجام دهد.

خط فک به طور کلی شامل سه بخش می‌شود. قسمت جلویی فک همان چانه است. قسمت میانی تکیه‌گاه دندان‌ها محسوب می‌شود. قسمت انتهایی که پشت فک قرار دارد. ممکن است، شخص در یک ناحیه یا هر سه ناحیه نیاز به اصلاح فرم و زاویه سازی داشته باشد. نتیجه نهایی باید یک زاویه سازی طبیعی ایجاد کند. به همین دلیل حتما برای انجام عمل زاویه سازی فک به دنبال پزشک متخصص زیبایی با تجربه باشید. پزشک با توجه به آناتومی صورت نواحی مورد نیاز برای اصلاح را مشخص می‌کند.

یکی از روش‌های زاویه سازی موقت فک استفاده از تکنیک‌های آرایشی است. به عنوان مثال با کانتورینگ صورت می‌توان باعث زاویه سازی در ناحیه پایین صورت و چانه شد. در این روش ایجاد تیرگی و روشنی خطای دید به وجود می‌آورد. اما اگر به دنبال روش‌های دائمی برای زاویه سازی هستید، کاهش وزن و انجام ورزش‌های مخصوص فک می‌تواند به شما کمک کند.

صورت‌های گرد به خصوص صورت‌هایی با گونه برجسته با استفاده از زاویه سازی صورت به تعادل خوبی می‌رسند. خط فک باید در کنار استخوان ناحیه گونه ایجاد شود. البته پزشک می‌تواند با برداشتن چربی به اصلاح فرم این گونه صورت‌ها کمک کند. انتخاب روش مناسب به نظر پزشک بستگی دارد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.6از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره زاویه سازی فک

  1. ناشناس گفت:

    دوستان من بدون اینکه ورزشی انجام بدم یک طرف صورتم زاویه داره و یک طرفم تپل چه باید کرد؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      حتمن باید از نظر آناتومی فک بررسی شود
      اگر به طور مادرزادی این شکل بود احتمالا با جراحی درست شود

  2. Joemak گفت:

    [url=https://prednisolone.monster/]buy prednisolone 40 mg[/url]

  3. Jerald Odess گفت:

    I wanted to put you the bit of remark to finally say thanks over again over the remarkable information you have documented above. It is strangely open-handed with people like you to present easily just what a number of us could have sold as an e book to help with making some dough on their own, most notably considering that you might have tried it if you ever decided. These advice likewise served like the fantastic way to be certain that other people have the identical fervor much like mine to see more and more on the subject of this matter. I think there are numerous more fun periods in the future for people who examine your site.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      thanks for your attention